precies, doe in ieder geval iets waar je van kan zeggen. ik werk, ik zou hier van kunnen leven en ik doe het dus zelf zonder dat iemand anders er eigenlijk voor gezorgd heeft. dat geeft gewoon een veel beter gevoel. dat betekent overigens niet dat je daadwerkelijk maar van 30000 per jaar hoeft te leven. maar het gaat om het idee dat je wat doet wat voldoening en waardering genereert.quote:op vrijdag 10 juni 2005 01:32 schreef don_tom het volgende:
knipknip
op je 40e ben je toch echt te laat. probeer dan alles nog maar eens om te gooien.quote:op vrijdag 10 juni 2005 01:34 schreef harry_sack het volgende:
leuk man, fuck die saaie wereld en doe iets met je verse ideeen. op je 40e kom je er toch wel achter dat er iets wel of niet fout is gegaan. tot die tjid moet je daar zelf maar achter zien te komen door te proberen..
lazz!quote:op vrijdag 10 juni 2005 01:33 schreef klasse het volgende:
ook ik kom uit een welgesteld gezin om het zachtjes uit te drukken.
quote:
maar? als in slechts van 30000?quote:op vrijdag 10 juni 2005 01:37 schreef klasse het volgende:
dat betekent overigens niet dat je daadwerkelijk maar van 30000 per jaar hoeft te leven.
laat maar dan, over 30 a 40 jaar. ik wil alles en ik wil het nu!quote:op vrijdag 10 juni 2005 01:40 schreef klasse het volgende:
[..]
die erfenis komt pas over een jaartje of 30 a 40 hoor schat. hoop ik in ieder geval.
en eerlijk gezegd hoop ik dat ik die tegen die tijd zelf een leuk imperiumpje heb opgebouwd.
maar xen, je hebt me al 2 keer geweigerd. dus, sorry.
materialistisch vrouwkequote:op vrijdag 10 juni 2005 01:42 schreef xennia het volgende:
[..]
laat maar dan, over 30 a 40 jaar. ik wil alles en ik wil het nu!
bah, al die verwende nesten. ik kan me er verschrikkelijk aan ergeren om eerlijk te zijn. ik studeer economie en bedrijfskunde, typisch natuurlijk maargoed.quote:op vrijdag 10 juni 2005 01:40 schreef morwen het volgende:
*zingt
een eigen huis een plek onder de zon.
tsja, ik klaag eigenlijk niet, vind het wel best zo.........
bij mij gaat alles altijd precies zoals het gaat en nu is het even zo.....ach ja. zie het wel, life is too short. verwend nest, yep, and loving it![]()
redelijk modaal toch. goed, ik neem toch aan dat van van 15000 vrij moeilijk te leven is hoor. 30000 lijkt me redelijk modaal of heb ik het nu fout?quote:
haha...quote:op vrijdag 10 juni 2005 01:42 schreef xennia het volgende:
[..]
laat maar dan, over 30 a 40 jaar. ik wil alles en ik wil het nu!
als jij nou voor het geld zorgt, dan vang ik twee vliegen in 1 klapquote:op vrijdag 10 juni 2005 01:44 schreef xennia het volgende:
[..]
well duh. geld is het enige dat ik niet heb
wat is die andere vlieg dan?quote:op vrijdag 10 juni 2005 01:46 schreef swoosh het volgende:
[..]
als jij nou voor het geld zorgt, dan vang ik twee vliegen in 1 klap![]()
en wat vang ik daarmee in vredesnaamquote:op vrijdag 10 juni 2005 01:46 schreef swoosh het volgende:
[..]
als jij nou voor het geld zorgt, dan vang ik twee vliegen in 1 klap![]()
je hebt dus wel ambities.quote:op vrijdag 10 juni 2005 01:47 schreef jaspah het volgende:
jee ik wil dat ook ik heb geen ambities, wel dromen, met geld kan dat, jij hebt geld,
had ik maar geld..
nog geen 3000 per maand? man, daarmee zou ik me stinkend rijk voelenquote:op vrijdag 10 juni 2005 01:49 schreef klasse het volgende:
overigens is het oneerlijk verdeeld. de één stikt in het geld, weet niet wat hij er mee aanmoet, de ander moet het doen van nog geen 3000 per maand. dat klopt gewoon niet. en daarom stem ik ook geen vvd.![]()
dude, je staat ver buiten de realiteitquote:op vrijdag 10 juni 2005 01:49 schreef klasse het volgende:
[..]
de één stikt in het geld, weet niet wat hij er mee aanmoet, de ander moet het doen van nog geen 3000 per maand.
owja dat heb je al met kastanova gedaanquote:op vrijdag 10 juni 2005 01:49 schreef xennia het volgende:
[..]
en wat vang ik daarmee in vredesnaam![]()
een arme sloeber onderhouden, zo altruistisch ben ik nou ook weer niet
quote:op vrijdag 10 juni 2005 01:51 schreef xennia het volgende:
[..]
nog geen 3000 per maand? man, daarmee zou ik me stinkend rijk voelen
mja, ik krijg nooit iets van ze, krentenquote:op vrijdag 10 juni 2005 01:43 schreef klasse het volgende:
[..]
bah, al die verwende nesten. ik kan me er verschrikkelijk aan ergeren om eerlijk te zijn. ik studeer economie en bedrijfskunde, typisch natuurlijk maargoed.
maar al die lui doen zich daar ook zo verwend voor. omhooggeschopt door pappie naar wo.
de helft zie je daar vertrekken omdat ze niet capabel zijn en te lui omdat alles is komen aanvliegen. ik heb ook totaal niet tekort gehad maar paps en mams zagen wel in dat je zelf ook bepaalde zaken vroeg moet regelen. ook deze jongen moest een bijbaantje zoeken en word bijgestaan in dingen die daadwerkelijk van belang zijn. en dat is niet de zoveelste ferrari van paps.![]()
hij kon dat tenminste nog compenseren met zijn grote lulquote:op vrijdag 10 juni 2005 01:51 schreef swoosh het volgende:
[..]
owja dat heb je al met kastanova gedaan
haha zon antwoord verwachte ik al, je heb zo te horen genoeg vergelijkingsmateriaal?quote:op vrijdag 10 juni 2005 01:53 schreef xennia het volgende:
[..]
hij kon dat tenminste nog compenseren met zijn grote lul![]()
nou goed, niets van ze krijgen. ten eerste heb ik veel van ze geleerd. ik weet nu wel dat alles kan als je de "vibe" maar hebt om het zo te noemen.quote:op vrijdag 10 juni 2005 01:52 schreef morwen het volgende:
[..]
mja, ik krijg nooit iets van ze, krenten![]()
ik bedoel meer dat ik mijn leven leef, ik ben gewoon tevreden. ugh duizend baantjes gehad, papieren gehaald, me opgewerkt.........van alles.
als ik me afhankelijk zou opstellen zou ik nu een eigen huis en alles hebben maar ik zet me juist af tegen hen. juist daarom, ik wil onafhankelijk zijn en ben dat ook:)
lig nog liever onder een brug dan afhankelijk te zijn met alle verplichtingen van dien:)
nou, inderdaadquote:op vrijdag 10 juni 2005 01:51 schreef xennia het volgende:
[..]
je bent anders goed op weg. het beeld dat je van jezelf hebt is misschien niet helemaal reëel.quote:op vrijdag 10 juni 2005 01:56 schreef klasse het volgende:
[..]
ik hang niet zo graag het rijke stinkerdje uit
dat heb ik zeker wel. ik werk zelf in een callcenter. ik moet het doen met een karig loontje van zo'n 11 euro als ik een beetje geluk heb en goed scoor.quote:op vrijdag 10 juni 2005 01:55 schreef xennia het volgende:
[..]
omdat je geen flauw benul hebt van hoe weinig de meeste mensen verdienen
het beeld van mezelf? excuses? ik heb een beeld van wat modaal is. dat is iets heel anders. het beeld dat ik van mezelf heb is reëel.quote:op vrijdag 10 juni 2005 01:57 schreef gelly het volgende:
[..]
je bent anders goed op weg. het beeld dat je van jezelf hebt is misschien niet helemaal reëel.
nou 3000 moet wel te redden zijn als ik klaar ben met me opleiding, dus er is nog hoopquote:op vrijdag 10 juni 2005 01:51 schreef xennia het volgende:
[..]
dat redde ik nog niet eens inclusief mijn vakantiegeld dat ik over een jaar werken had opgebouwdquote:op vrijdag 10 juni 2005 01:58 schreef klasse het volgende:
[..]
dat heb ik zeker wel. ik werk zelf in een callcenter. ik moet het doen met een karig loontje van zo'n 11 euro als ik een beetje geluk heb en goed scoor.
dan ga ik uit van 1600 euro van maand voor het gemak. nu lijkt me dit een vrij pauperloon omdat er totaal geen opleiding voor nodig is. iemand die zichzelf een beetje opgewerkt heeft en een redelijke opleiding heeft gevolgd lijkt me toch dat een loon van gemiddeld 2500-3000 toch normaal is?
onder de 1600 zal het waarschijnlijk toch niet echt zitten.quote:op vrijdag 10 juni 2005 01:55 schreef xennia het volgende:
[..]
omdat je geen flauw benul hebt van hoe weinig de meeste mensen verdienen
quote:op vrijdag 10 juni 2005 01:58 schreef klasse het volgende:
[..]
dat heb ik zeker wel. ik werk zelf in een callcenter. ik moet het doen met een karig loontje van zo'n 11 euro als ik een beetje geluk heb en goed scoor.
dan ga ik uit van 1600 euro van maand voor het gemak. nu lijkt me dit een vrij pauperloon omdat er totaal geen opleiding voor nodig is. iemand die zichzelf een beetje opgewerkt heeft en een redelijke opleiding heeft gevolgd lijkt me toch dat een loon van gemiddeld 2500-3000 toch normaal is?
ik zou ook al blij zijn met die 3000 bruto hoorquote:op vrijdag 10 juni 2005 02:00 schreef milagro het volgende:
[..]
is dat zo? als je net afgestudeerd bent, verdien je dat echt niet, hoor, daar gaan wel een flink aantal jaren overheen voordat je 3000 verdient, of praat jij over bruto bedragen
je denkt geen typisch ruikeluisventje te zijn, maar je bent het wel door de manier waarop jij de wereld ziet. je hebt namelijk geen idee hoe 'normale' mensen de eindjes aan elkaar moeten knopen. 1600 euro per maand is voor veel 'paupers' het geld dat ze hebben om hun gezin te onderhouden.quote:op vrijdag 10 juni 2005 01:59 schreef klasse het volgende:
[..]
het beeld van mezelf? excuses? ik heb een beeld van wat modaal is. dat is iets heel anders. het beeld dat ik van mezelf heb is reëel.
ik ook, en ik moet het nog delen door drie, zeg maarquote:op vrijdag 10 juni 2005 02:01 schreef swoosh het volgende:
[..]
ik zou ook al blij zijn met die 3000 bruto hoor![]()
ik zou het inderdaad ook wel wetenquote:op vrijdag 10 juni 2005 02:03 schreef milagro het volgende:
[..]
ik ook, en ik moet het nog delen door drie, zeg maar
man, wat zou ik me graag vervelen met veel te veel geld
11 euro netto per uur krijg je daar omdat je die baan:quote:op vrijdag 10 juni 2005 01:58 schreef klasse het volgende:
[..]
met pauperloon bedoel ik natuurlijk dat het uiteindelijk een loontje is wat eigenlijk veel meer zou moeten doen. en dat meen ik serieus. als je weet wat voor werk mijn collega's verzetten en wat ze uiteindelijk betekenen voor dat bedrijf loopt dat serieus in de miljoenen.quote:op vrijdag 10 juni 2005 02:01 schreef gelly het volgende:
[..]
je denkt geen typisch ruikeluisventje te zijn, maar je bent het wel door de manier waarop jij de wereld ziet. je hebt namelijk geen idee hoe 'normale' mensen de eindjes aan elkaar moeten knopen. 1600 euro per maand is voor veel 'paupers' het geld dat ze hebben om hun gezin te onderhouden.
ik ook, hoor, zeer zeker. ik ben onafhankelijk, maar mijn kinderen nog niet en die lopen ze nu gruwelijk te verwennen en juist zoals ik niet opgevoed ben.quote:op vrijdag 10 juni 2005 01:56 schreef klasse het volgende:
[..]
maar afzetten snap ik niet, afhankelijk ben je nooit van ze. het zijn je ouders, ze helpen je en willen je helpen als het nodig is maar ze voeden je in ieder geval normaal op. en daar heb ik respect voor.
je hebt toch afgestudeerd in psychologie? meen je dat nou? goed. maargoed, ik snap de verongelijkte reacties en nu ik daadwerkelijk de feiten bekijk is het ook best veel geld klaarblijkelijk.quote:op vrijdag 10 juni 2005 01:59 schreef xennia het volgende:
[..]
dat redde ik nog niet eens inclusief mijn vakantiegeld dat ik over een jaar werken had opgebouwd
netto of bruto? krijg ik dan toch gelijk?quote:op vrijdag 10 juni 2005 02:08 schreef selang het volgende:
modaal inkomen 2005 is 29500 euro (bron: cbs)
ja, ik ben afgestudeerd als psycholoog maar de wereld zat niet op me te wachtenquote:op vrijdag 10 juni 2005 02:08 schreef klasse het volgende:
[..]
je hebt toch afgestudeerd in psychologie? meen je dat nou? goed. maargoed, ik snap de verongelijkte reacties en nu ik daadwerkelijk de feiten bekijk is het ook best veel geld klaarblijkelijk.
een kamperquote:op vrijdag 10 juni 2005 00:01 schreef alexander.ve het volgende:
om het idee van 'huisje, boompje, beestje' compleet te maken kochten we een huis en een familiewagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |