Dat had ik nou bij de nachtwacht!quote:Op donderdag 2 juni 2005 11:58 schreef Litman het volgende:
De Mona Lisa: klein, en niet indrukwekkend, zeker niet iets om 3 uur voor in de rij te staan
Je moest eens weten wat achter dat schilderij allemaal "achter zit", en wie Da Vinci was...quote:Op donderdag 2 juni 2005 11:58 schreef Litman het volgende:
Naar aanleiding van: 'Hot Spots we don't like'
Zelf vond ik de volgende dingen tegenvallen:
De Mona Lisa: klein, en niet indrukwekkend, zeker niet iets om 3 uur voor in de rij te staan
...
Der zit een museum muur achter dat schilderij!quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:43 schreef Chiwakka het volgende:
[..]
Je moest eens weten wat achter dat schilderij allemaal "achter zit", en wie Da Vinci was...
Het Opera House vond ik niet tegenvallen eerlijk gezegd, het beklimmen van de Harbour Bridge met inderdaad een ellenlange safetyinstructie (zoals beschreven in het Times-artikel) vond ik wel tegenvallen, het is niet meer dan een enorm lange trap op lopen eigenlijk....quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:40 schreef SicSicSics het volgende:
Ook het Opera House in Sidney vond ik een beetje tegenvallen, het staat 36 keer op de foto van elke backpacker die in Oz geweest is, maar het blijft een (lelijk) betonnen gebouw!
Hij kan beter boeken blijven schrijven........quote:
Ja die heeft toch de da Vinci Codex geschrevenquote:Op donderdag 2 juni 2005 16:27 schreef Litman het volgende:
[..]
Hij kan beter boeken blijven schrijven........
Wat ik tegen vond vallen aan de zeemeermin was de industriele achtergrond.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 06:50 schreef YPPY het volgende:
De kleine zeemeermin in Kopenhagen, wij zijn niet gegaan omdat we al genoeg gewandeld hadden, maar die blijkt tegen te vallen.
Madame Tussaud in Amsterdam vond ik niet echt leuk. In Kopenhagen was het leuker, omdat er daar een griezel gedeelte bij zat.
Het succes van Madame Tussaud heb ik nooit begrepen: waarom zou je slecht nagemaakte B-sterren van was gaan bekijken?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 06:50 schreef YPPY het volgende:
Madame Tussaud in Amsterdam vond ik niet echt leuk. In Kopenhagen was het leuker, omdat er daar een griezel gedeelte bij zat.
Eiffeltoren vind ik wel mooi eigenlijk, zeker als je bedenkt in welke tijd dit gevaarte is neergezet.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:24 schreef Hik het volgende:
Eiffeltoren vind ik ook maar een lelijk ding trouwens!![]()
(ben er ook nooit op/in geweest. Voor zoiets hoef ik niet drie uur in de rij te staan!)
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:44 schreef MouseOver het volgende:
De piramides. Grote afknapper eerlijk is eerlijk, ben er niet binnengeweest. Die dingen zijn door de verhalen die je er over hoort voor je gevoel zo immens groot dat ze flink tegenvallen als je er daadwerkelijk voorstaat. Natuurlijk, het zijn enorme dingen, maar in gedachten heb je er vantevoren al een beeld van gemaakt dat de mount everest nog niet kan evenaren.
Dat zou net zoiets zijn als spontaan naar Amsterdam-Zuidoost willen om al die 'juweeltjes''van kantoren te bekijken....quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:09 schreef Hik het volgende:
Ik ben dus nog nóóit in La Defense geweest, nooit behoefte aan gehad...![]()
Mensen keken ook al vreemd zeker, toen je je foto's van Parijs liet zien:quote:Maar de Eiffeltoren... tja... vinnut net een electriciteitsmast eigenlijk![]()
Dit is zo erg waar!! Ik heb het nog nooit ergens zo druk gezien, volgens mij zaten we met een paar miljoen mensen op een eilandje in de zee. Het opkomende water daarentegen was wel leuk om te zien. Die dag voelde ik me echt zo:quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:39 schreef MrWizzel het volgende:
En ga vooral niet naar de Mt. Saint Michel in het hoogseizoen, of je moet heel vroeg op de dag gaan. Massatoerisme is er niks bij![]()
Dan ga je op het verkeerde moment. Na een kwartiertje wachten was ik door de rij heen, na een half uur was ik op de topquote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:24 schreef Hik het volgende:
(ben er ook nooit op/in geweest. Voor zoiets hoef ik niet drie uur in de rij te staan!)
Ik ben er een jaar of tien geleden geweest, toen vind ik het zeker wel de moeite waard maar het schijnt inmiddels inderdaad niet veel meer te zijn.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:34 schreef Hik het volgende:
Wel nog wat anders dat ik nogal vond tegenvallen: Pammukale, in Turkije: Veel tourgroups (véél!) en wit kun je die zoutafzettingen inmiddels ook niet meer noemen!![]()
Jij spoort niet.quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:40 schreef SicSicSics het volgende:
Ook het Opera House in Sidney vond ik een beetje tegenvallen, het staat 36 keer op de foto van elke backpacker die in Oz geweest is, maar het blijft een (lelijk) betonnen gebouw!
En de volgende architectuurbarbaar.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:24 schreef Hik het volgende:
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:57 schreef Wakey het volgende:
(..)
Eigenlijk is heel Brazilië een tegenvallende hotspot, zodra je inwoner bent ipv toerist![]()
wat is dit nou weer voor debiele post?quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:43 schreef Chiwakka het volgende:
[..]
Je moest eens weten wat achter dat schilderij allemaal "achter zit", en wie Da Vinci was...
wat had je verwacht dan?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:35 schreef MrWizzel het volgende:
Stonehenge vond ik persoonlijk tegenvallen...
Ech´ niet! Direct na Buenos Aires staat Parijs op mijn lijstje lievelingssteden!quote:
Meen je dat serieus?quote:Op zondag 5 juni 2005 18:50 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ech´ niet! Direct na Buenos Aires staat Parijs op mijn lijstje lievelingssteden!
In de buurt schijnt nog een kasteel te staan. Dat is van buiten niets, maar van binnen prachtig. Weet alleen niet hoe of wat, ben er zelf nooit geweest.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:36 schreef 4br4x4s het volgende:
Nueschwanstein: van buiten lijkt het wel wat, maar binnen viel het bar tegen.
Dat gaat wel weer heel ver, Amsterdam is een aandoenlijk dorpje maar toch niet vergelijkbaar met echte steden in het buitenland.quote:Op zondag 5 juni 2005 19:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dan is zelfs Amsterdam nog leuker.
Ik ben ook in Alexandrie geweest, had verwacht dat het een hele interessante stad was maar dat viel ook tegen. Wat me het meeste opviel was dat de Egyptenaren vol trots vertellen over de vruchtbaarheid van hun grond vanwege de Nijl, maar als je dan om je heen kijkt zie je alleen maar verrotte stadswijken met vuilnis en modder.quote:Op zondag 5 juni 2005 19:33 schreef Hik het volgende:
Ik vind het juist zo gek dat iedereen die naar Egypte gaat alleen maar gaat voor dingen van 4000 jaar geleden. Hoewel ik de pyramides dus geweldig vond is er eigenlijk niets zo interessant als het Egypte van vandaag (inclusief Giza zelfs!).
Eens, Amsterdam is niet veel, Parijs is echter nog minder.quote:Op zondag 5 juni 2005 19:37 schreef StrayDog het volgende:
[..]
Dat gaat wel weer heel ver, Amsterdam is een aandoenlijk dorpje maar toch niet vergelijkbaar met echte steden in het buitenland.
En 433 'kunstenaars' per vierkante meter.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 03:53 schreef Hik het volgende:
Getver ja, de Ramblas (Je kunt dat ook bijna alleen maar op z'n Amsterdams uitspreken zo langzamerhand("Rámblás") : zakkenrollers, dronken Engelsen (maar ok, waar zie je die niet
) en zielige vogeltjes in te kleine kooitjes... wat een feest!
![]()
Eén van de weinige steden in Europa (naast Berlijn en Londen) waar je niet al na een paar dagen uitgekeken bent. Ben er nu in totaal zo'n twee weken geweest en nog steeds niet alle interessante dingen bezocht. In Parijs zou ik nou wel eens een jaartje willen wonen.quote:
En de sfinx kijkt uit op een Pizza Hutquote:Op zondag 5 juni 2005 19:22 schreef ToXiCitY het volgende:
De piramiden zelf vond ik niet echt tegenvallen, maar de omgeving ervan des te meer. Ik ben er in de maand december geweest, en alsnog waren de piramiden het toneel van massatoerisme en geldklopperij ten voeten uit. Een foto van die dingen maken zonder zo`n Egyptenaar met zn kamelen of handelswaar erbij is nog best lastig. Als je iets verder weg gaat staan voor een mooie foto van 2 piramiden bij elkaar staan er een zooi touringcars op je foto. De kleinste van de 3 piamiden ben ik naar binnen geweest maar daar viel eigenlijk niets meer te zien dan 2 of 3 gangen en een kamertje. Niets eens muurschilderingen ofzo, gewoon een kaal kamertje die bovendien erg benauwd en warm was.
Hoe de Sphinx er tegenwoordig bij staat is erg jammer om te zien, de stad Giza staat tot op 50 meter van de Sphinx, er zit geen sfeer bij, je hebt niet het idee dat je op een plaats met een enorme historische waarde staat.
Egyptenaren gaan heel raar om met het fenomeen toerisme, als ze zo door blijven gaan blijft er niets over van hun rijke geschiedenis.
Die stadswijken mogen dan niet móói zijn, er wonen wel mensen. Ik doelde niet op hedendaagse "architectuur" maar op de bevolking!quote:Op zondag 5 juni 2005 19:38 schreef ToXiCitY het volgende:
Ik ben ook in Alexandrie geweest, had verwacht dat het een hele interessante stad was maar dat viel ook tegen. Wat me het meeste opviel was dat de Egyptenaren vol trots vertellen over de vruchtbaarheid van hun grond vanwege de Nijl, maar als je dan om je heen kijkt zie je alleen maar verrotte stadswijken met vuilnis en modder.
Naast Teotichuacán in Mexico gaan ze nu een K-mart bouwen... *gruwel*quote:Op maandag 6 juni 2005 00:15 schreef MouseOver het volgende:
[..]
En de sfinx kijkt uit op een Pizza Hut
dat zie je nooit in die prachtige folders
Ja, het is echt érg daar. Nouja, ik heb er in ieder geval 's avonds goed gegeten, weet ik nog. En in een zwembad gelegen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:34 schreef Hik het volgende:
Wel nog wat anders dat ik nogal vond tegenvallen: Pammukale, in Turkije: Veel tourgroups (véél!) en wit kun je die zoutafzettingen inmiddels ook niet meer noemen!![]()
Maar wát vind je niet leuk aan Parijs? Volgens mij houd je gewoon niet van (grote) steden of wel?quote:Op zondag 5 juni 2005 22:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Berlijn vind ik dan ook weer niet echt boeiend eigenlijk, kennelijk hebben we een hele andere smaak. Ik vind Parijs echt saai, vervelend en overschat, net zoals Berlijn.
Tegenover het Pantheon in Rome zit ook een McDonalds. Aan de ene kant stoort me dat, aan de andere kant gaat het leven voor die mensen ook gewoon door en kunnen ze niet altijd rekening houden met de gevoeligheden van toeristen, die het liefst hun attracties zo historisch verantwoord mogelijk 'opgediend' willen krijgen.quote:Op maandag 6 juni 2005 00:15 schreef MouseOver het volgende:
[..]
En de sfinx kijkt uit op een Pizza Hut
Nou, dat heeft niet zozeer met historisch verantwoord e.d. te maken, maar hij heeft een gezicht itt tot het pantheon.. en recht in dat blikveld staat betrekkelijk dichtbij die pizzatoko. Dat zo'n tent er dichtbij ligt maakt niets uit, maar toch niet helemaal recht voor z'n spreekwoordelijke neus?quote:Op maandag 6 juni 2005 11:20 schreef Litman het volgende:
[..]
Tegenover het Pantheon in Rome zit ook een McDonalds. Aan de ene kant stoort me dat, aan de andere kant gaat het leven voor die mensen ook gewoon door en kunnen ze niet altijd rekening houden met de gevoeligheden van toeristen, die het liefst hun attracties zo historisch verantwoord mogelijk 'opgediend' willen krijgen.
Al zal ik wel nooit wennen aan Italianen die niet meer opkijken als ze langs het Colosseum lopen/rijden...
Ja erg fijngevoelig is het allemaal niet van die Egyptenaren, maar vergeet niet dat de meeste 'wereldwonderen' waar 'we' (de westerse toerist) nu heel serieus en gevoelig over doen, al eeuwenlang deel uitmaken van het dagelijks leven van de plaatselijke bewoners, inclusief eettentjes, vuilnis en andere zaken die 'wij' niet vinden passen bij zulke 'verheven' bezienswaardigheden.quote:Op maandag 6 juni 2005 11:42 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Nou, dat heeft niet zozeer met historisch verantwoord e.d. te maken, maar hij heeft een gezicht itt tot het pantheon.. en recht in dat blikveld staat betrekkelijk dichtbij die pizzatoko. Dat zo'n tent er dichtbij ligt maakt niets uit, maar toch niet helemaal recht voor z'n spreekwoordelijke neus?
idd, net als Mona Lisa, Statue of Liberty, Manneke Pis, alle Madame Tussaudsquote:Op zondag 5 juni 2005 23:25 schreef Terreros85 het volgende:
ik vind het colloseum in Rome ook erg tegenvallen....
Waarom ga je dan uberhaupt er nog naartoe als alles standaard tegenvalt?quote:Op maandag 6 juni 2005 12:18 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
idd, net als Mona Lisa, Statue of Liberty, Manneke Pis, alle Madame Tussauds
en Nou Camp en Eurodisney voor zover dat onder hotspots valt![]()
Waar heb jij t overquote:Op maandag 6 juni 2005 12:32 schreef Keijs het volgende:
[..]
Waarom ga je dan uberhaupt er nog naartoe als alles standaard tegenvalt?
Wij zijn als Nederlanders toch ook nog trots en voorzichtig op onze historische bezienswaardigheden, zoals de molens bij Kinderdijk, hunebedden, beschermde natuurgebieden, etc.???? Ook al maken ze ook al tijden deel uit van ons dagelijks leven.quote:Op maandag 6 juni 2005 11:59 schreef Litman het volgende:
[..]
Ja erg fijngevoelig is het allemaal niet van die Egyptenaren, maar vergeet niet dat de meeste 'wereldwonderen' waar 'we' (de westerse toerist) nu heel serieus en gevoelig over doen, al eeuwenlang deel uitmaken van het dagelijks leven van de plaatselijke bewoners, inclusief eettentjes, vuilnis en andere zaken die 'wij' niet vinden passen bij zulke 'verheven' bezienswaardigheden.
Hmm, dat is weer een andere kwestie. We hadden het hier over de oprukkende mcdonaldisering van attracties.quote:Op maandag 6 juni 2005 13:04 schreef Daiha het volgende:
[..]
Wij zijn als Nederlanders toch ook nog trots en voorzichtig op onze historische bezienswaardigheden, zoals de molens bij Kinderdijk, hunebedden, beschermde natuurgebieden, etc.???? Ook al maken ze ook al tijden deel uit van ons dagelijks leven.
Die wereldwonderen (ook het koraal voor de kust) zijn daar naar mijn mening gewoon niet in goede handen![]()
Hmmm...is wel de kern van de zaak bij sommigen hier, denk ik. Evenals achtergrondkennis bij hetgeen je bezoekt.quote:Op maandag 6 juni 2005 11:06 schreef Litman het volgende:
[..]
Overschatting heeft ook te maken met verwachtingen die niet uitkomen. Misschien had je wel veel te hoge verwachtingen?
Precies.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:21 schreef Hihat het volgende:
Heeft het misschien te maken met het feit dat alles al tig keer op TV te zien is geweest, gefilmd vanuit de meest waanzinnige cameraposities? Hierdoor lijken dingen veel mooier dan ze zijn en dan valt de werkelijkheid misschien wat tegen?
Bedoel je Linderhof? Dat is inderdaad een stuk leuker, vooral de privé theater-grot in de tuinquote:Op zondag 5 juni 2005 19:33 schreef ChrisJX het volgende:
In de buurt schijnt nog een kasteel te staan. Dat is van buiten niets, maar van binnen prachtig. Weet alleen niet hoe of wat, ben er zelf nooit geweest.
Ik heb ze gezien zoals op de foto en ben nog door die stroompjes gelopen en over de terassen gewandeld. Heb geen idee hoe ze er nu uitzien eigenlijk.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:25 schreef Abigail het volgende:
Pamukkale in Turkije. Maar dat komt helaas door het toerisme. Voor degenen die niet weten wat Pamukkale is: dat zijn kalkterrassen in Turkije. Hier zie je hoe dat er ooit uit zag. Door het toerisme zijn er veel hotels gebouwd bij dit natuurwonder die gebruik maakten van het water dat over de terrassen heen stroomt. Hierdoor kwamen de terrassen droog te staan waardoor ze nu bruin zijn geworden. Erg zonde.
Volgens mij is dat een belangrijk punt inderdaad, naast het feit dat je bekende bezienswaardigheden al tot in den treure hebt gezien, kunnen vooral tv-beelden een nogal 'larger-than-life' indruk maken.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:21 schreef Hihat het volgende:
Heeft het misschien te maken met het feit dat alles al tig keer op TV te zien is geweest, gefilmd vanuit de meest waanzinnige cameraposities? Hierdoor lijken dingen veel mooier dan ze zijn en dan valt de werkelijkheid misschien wat tegen?
Je mag nu alleen over het bovenste gedeelte lopen, niet meer door de stroompjes of in de 'poeltjes'. Er zijn nog sommige stukken intact, maar het merendeel is bruin en viezig. Eeuwig zonde.quote:Op maandag 6 juni 2005 15:10 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Ik heb ze gezien zoals op de foto en ben nog door die stroompjes gelopen en over de terassen gewandeld. Heb geen idee hoe ze er nu uitzien eigenlijk.
Before Sunrise zeker niet gezien?quote:Op maandag 6 juni 2005 10:42 schreef Hik het volgende:
Overigens vond ik Wenen destijds ook niets... Maargoed ik was 17, op interrail en had geen cent te makken... dan is Wenen niet de meest geweldige stad om te zijn, waarschijnlijk!
Het valt denk ik een beetje in het straatje van 'never meet your hero, you will only get disappointed'. Er zijn zat interessante dingen te zien, en het ligt er ook maar net aan waar je voorkeur naar uit gaat. Ik vind Praag een van de mooiste en leukste steden waar ik geweest ben, terwijl anderen zich daar dood hebben verveeld.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:17 schreef berenboot het volgende:
In dit topic zijn zo'n beetje de grootste wereldwonderen op Aarde als tegenvallend bestempeld.
Dan maar zelfmoord plegen als er toch niks meer interessants te zien is op de wereld?
Wenen, Zurich, Antwerpen, Rome, Praag. Moskou lijkt me leuk, Kiev ook. Dit is binnen Europa.quote:Op zondag 5 juni 2005 22:51 schreef k_man het volgende:
Wat vind je dan wél leuke (Europese) steden?
Jazeker!quote:
Eens! Ik heb daar ooit een week gewoon in een achteraf-flatje in een Praagse standaardwoonwijk gezeten. Verrassende stad vond ik het. En aardige lui die Tsjechen.quote:Op maandag 6 juni 2005 21:08 schreef ToXiCitY het volgende:
[..]
Ik vind Praag een van de mooiste en leukste steden waar ik geweest ben, terwijl anderen zich daar dood hebben verveeld.
Ach, giethoorn is best grappig, het is gewoon ontzettend burgerlijkquote:Op dinsdag 7 juni 2005 09:00 schreef Hihat het volgende:
[..]
Eens! Ik heb daar ooit een week gewoon in een achteraf-flatje in een Praagse standaardwoonwijk gezeten. Verrassende stad vond ik het. En aardige lui die Tsjechen.
Ga eens naar steden die niet in de top-10 van stedentripbestemmingen staan en je zult nog verbaasd staan wat daar allemaal te zien is. Krakau, Lyon, Newcastle, Glasgow, Edinburgh, Perugia.
Trouwens, steden die wel helemaal aan mijn verwachtingen voldeed terwijl ik het al 100x op TV had gezien: Florence en Rome.
O ja, weet je wat ook tegenviel? Giethoorn! Drie sloten en twee bruggen....that's it.
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:50 schreef Vogue het volgende:
Rome, behalve de Trevi Fontein, het forum Romanum en enkele beelden vind ik die stad geen zak aan. Ook Vaticaanstad niet.
Duik dan eens in het clubcircuit van Manchester, Liverpool, etc. Echt véél leuker dan Londen vond ik.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:02 schreef kroegtijger het volgende:
Berlijn... een uitgaansleven om te janken. Iedereen roept wel dat het "the place to be" is om te gaan stappen, maar het is gewoon treurig. De clubs vallen zwaar tegen, en zijn heel moeilijk te vinden. Rijen waar je niet goed van wordt... het is een hoopje ellende wat dat betreft
Madrid... Zwaar overrated. Zitten wel een paar leuke clubs, maar niet echt schokkend. Had dr veel meer van verwacht voor zo'n grote stad
Amsterdam en Londen roeleren nog steeds in het uitgaansleven imho
ben daar nog niet geweest, maar lijkt me zeker ook wel wat (met name liverpool)quote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:10 schreef Hihat het volgende:
[..]
Duik dan eens in het clubcircuit van Manchester, Liverpool, etc. Echt véél leuker dan Londen vond ik.
mwoch, ik heb barça ook een dagje mee gemaakt en was op zich best aardig... Was er te kort voor een goed oordeel, enige wat me nog bijstaat is die enorme rioolstank door de hele stad heen (was ook wel in een erg warme periode overigens)quote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:36 schreef Falco het volgende:
Overigens vind ik Barcelona ook overrated. Ik snap niet dat sommigen zo lyrisch over deze stad zijn. Het is best een leuke stad met wat aardige dingen zoals Nou Camp enzo, maar een dag Barcelona is lang genoeg om alles gezien te hebben.
Inderdaad het is vooral overrated wat betreft sfeer. Ik vind dat het totaal geen enkele sfeer uitstraalt en zeker geen romantische. Maar ik heb sowieso eigenlijk weinig met Frankrijk en Fransen.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:23 schreef schatje het volgende:
Ik begrijp ook niet wat er zo fantastisch is aan Parijs. Romantisch is niet iets wat bij me opkomt als ik daar ben. Eerder dat het zo vies is en dat het stinkt. Toen we eenmaal bij Eifeltoren waren ben ik ook niet meegegaan naar boven. Zo boeiend vond ik dat ding. Bij het zien van de Empire State Building wilde ik wel meteen naar boven. Dat maakte pas indruk. Mooi gebouw met een mooi uitzicht.
Helemaal mee eens. Sowieso heb ik heel weinig met Frankrijk en Fransen, Parijs vind ik helemaal niets. Wat een trieste kutstad zeg.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:23 schreef schatje het volgende:
Ik begrijp ook niet wat er zo fantastisch is aan Parijs. Romantisch is niet iets wat bij me opkomt als ik daar ben. Eerder dat het zo vies is en dat het stinkt. Toen we eenmaal bij Eifeltoren waren ben ik ook niet meegegaan naar boven. Zo boeiend vond ik dat ding.
Bezoek de levendige en 'trendy' wijken, ga shoppen, ga marktjes af en hang rond op plekken waar de bewoners van zo'n stad zelf graag komen. Maak een praatje in een café met studenten en vraag waar zij die avond naar toe gaan. En als het leuke mensen zijn, kijk dan of je met ze mee kan.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:23 schreef schatje het volgende:
Toen we eenmaal bij Eifeltoren waren ben ik ook niet meegegaan naar boven. Zo boeiend vond ik dat ding. Bij het zien van de Empire State Building wilde ik wel meteen naar boven. Dat maakte pas indruk. Mooi gebouw met een mooi uitzicht.
Ik vond het anders een behoorlijke 'hot' spotquote:Op zondag 5 juni 2005 20:53 schreef Lucille het volgende:
Coromandel Peninsula en de Hot Water Beach waren ook zo'n desillusie, deze liggen in New Zeeland.
Aha, ik was zelf van plan er deze zomer heen te gaan maar het stelt dus echt niets voor?quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:24 schreef 5112 het volgende:
Noordkaap: Stervens duur om er te komen (tol-tunnel) en geen hol te beleven.
Tip: Dat laatste mannetje in dat tolhuisje vlak voor Noordkaap zelf kan je negeren. Gewoon je auto een paar honder meter eerder ergens parkeren en er dan gewoon naar toe lopen. Scheelt je een aardig bedrag. (wij kwamen daar om 04:00 aan. Mannetje wil geld zien. Wij vragen waarvoor. Mannetje antwoord voor het bezoekercentrum. Wij vragen of dat dan ook midden in de nacht open is. Mannetje: Nee. maar om 09:00 wel. Goed, mannetje kreeg dus de spreekwoordelijke middelvinger. Auto omgekeerd, stukje terug geparkeerd en er naar de kliff toe gelopen. Alles was idd dicht, maar toch nog even een half uurtje naar de zee staan staren.
Ik weet hoe je een stad leert kennen hoor. Ik ga niet enkel naar de plekken waar de massa naar toe gaat. Ik ga ook zelf op onderzoek uit. Maar in tegenstelling tot steden als New York en Londen doet Parijs helemaal niets bij mij. Ik vind het gewoon een afschuwelijke stad.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:03 schreef RaisinGirl het volgende:
[..]
Bezoek de levendige en 'trendy' wijken, ga shoppen, ga marktjes af en hang rond op plekken waar de bewoners van zo'n stad zelf graag komen. Maak een praatje in een café met studenten en vraag waar zij die avond naar toe gaan. En als het leuke mensen zijn, kijk dan of je met ze mee kan.. Op die manier maak je leuke dingen mee, en leer je een stad kennen, niet als je onder de eifeltoren gaat staan.
Tja, als dat je referentiekader is....quote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:36 schreef Falco het volgende:
Overigens vind ik Barcelona ook overrated. Ik snap niet dat sommigen zo lyrisch over deze stad zijn. Het is best een leuke stad met wat aardige dingen zoals Nou Camp enzo, maar een dag Barcelona is lang genoeg om alles gezien te hebben.
Dat hotel in Las Vegas lijkt me leuker dan Venetië zelf. Kutdorp.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:51 schreef P3pper het volgende:
venetie viel ook nogal tegen..
met gondel door die grachten/gangen.. daar dixi wcs en bouwsteigers tegen komen... erg "romantisch"
en dan nog maar niet te spreken over die duiven![]()
Die spelen niet in Parijs gelukkig.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:39 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Maar je vermaakt je wel bij Standard?![]()
Dan vind je de Dam in Amsterdam dus ook kutquote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:51 schreef P3pper het volgende:
venetie viel ook nogal tegen..
met gondel door die grachten/gangen.. daar dixi wcs en bouwsteigers tegen komen... erg "romantisch"
en dan nog maar niet te spreken over die duiven![]()
Is het daar leuk dan?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:57 schreef Dezz het volgende:
[..]
Dan vind je de Dam in Amsterdam dus ook kut![]()
Ook zonder de duiven zou de Dam kut zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:57 schreef Dezz het volgende:
[..]
Dan vind je de Dam in Amsterdam dus ook kut![]()
Dat vond ik juist hartstikke leuk. Toen ik er was was het dan ook helemaal niet druk en ze waren geloof ik net begonnen met restaureren. Echt een lief stadje en een mooi uitzicht. Wel super commercieel, dat was minder.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:41 schreef MaLo het volgende:
Wat ik heel erg vond tegenvallen was de Acropolis van Lindos, op Rhodos. Tyfusdruk en heel lelijk gerestaureerd.
Wat betaal je in Londen in het uitgaansleven?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:13 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
ben daar nog niet geweest, maar lijkt me zeker ook wel wat (met name liverpool)
Londen was helemaal geweldig, alleen mocht ik wel zo'n beetje een 2e hyptheek nemen.... Allemensen wat is dat duur daar
Ik vond het stadje op zich wel leuk. Gezellige barretjes en schattige winkeltjes.quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:10 schreef _Boo_ het volgende:
Dat vond ik juist hartstikke leuk. Toen ik er was was het dan ook helemaal niet druk en ze waren geloof ik net begonnen met restaureren. Echt een lief stadje en een mooi uitzicht. Wel super commercieel, dat was minder.
afhankelijk van waar je heen gaat, maar een beetje goeie club is 10 tot 15 pond toegang normaal...daarna je drank nog en dat is helemaal feest. biertje voor 5 pond en meer van dat soort achterlijke prijzenquote:Op woensdag 8 juni 2005 00:31 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
Wat betaal je in Londen in het uitgaansleven?
Ik kan me niet voorstellen dat het bijv. veel duurder is dan NY.
Beetje het zelfde als NY dus.quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:20 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
afhankelijk van waar je heen gaat, maar een beetje goeie club is 10 tot 15 pond toegang normaal...daarna je drank nog en dat is helemaal feest. biertje voor 5 pond en meer van dat soort achterlijke prijzen
de enige plek waar je een beetje vrijuit kunt lopenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Is het daar leuk dan?
Ik vind Amsterdam best een aardige stad, maar wat iemand op de Dam moet ontgaat me.
Het pretendeert ook niet meer dan dat te zijn, mensen gaan er heen om belastingvrij te winkelen, that's all.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 18:18 schreef mklievink het volgende:
San Marino, klein bergdorpje meer niet. Winkeltjes allemaal hetzelfde met een hoop troep.
En het race circuit ligt meer dan 30 km van San Marino af
Wat een glorie
![]()
Vond ik best leuk eigenlijk. En wat wegdromen op de kasteelmuren en dat soort dingen. Overigens is met een auto daarnaartoe gaan wel aan te raden, met een bus mis je toch wel wat.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 18:18 schreef mklievink het volgende:
San Marino, klein bergdorpje meer niet. Winkeltjes allemaal hetzelfde met een hoop troep.
En het race circuit ligt meer dan 30 km van San Marino af
Wat een glorie
![]()
Excuse me?quote:Op maandag 13 juni 2005 22:12 schreef sjippen het volgende:
De kunst in Parijs is echt wel overdreven:
Als je naar beneden springt zonder parachute, wordt ie alsnog opeens heel snel heel indrukwekkend.quote:Op maandag 13 juni 2005 23:10 schreef blieblie het volgende:
Ik vond de Grand Canyon tegenvallen.
Veel kleiner en stukken minder indrukwekkend dan op tv.
Eigenlijk heel raar dat tv dat soort "ervaringen" vernachelt.
Is heel raar, maar als je daar aant randje staat (wandelpaadje brokkelt aan de zijkant af de afgrond in en geen afscheiding te bekennen) krijg je wel btje die neiging. Ik danquote:Op dinsdag 14 juni 2005 00:39 schreef berenboot het volgende:
[..]
Als je naar beneden springt zonder parachute, wordt ie alsnog opeens heel snel heel indrukwekkend.
Valt genoeg te doen!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:01 schreef Biglebowski het volgende:
Ik vind Curacao echt megaboring....geen fuck te beleven. Overrated.
da's te makkelijk om het zo te stellen hehquote:Op dinsdag 14 juni 2005 02:05 schreef sizzler het volgende:
Zo te lezen valt alles tegen. Ligt het niet gewoon aan je verwachting?
Ja inderdaad, dat is erg jammer. Sowieso had ik een beetje verwacht dat de pyramides in de woestijn, ver van de bewoonde wereld zouden liggen. Viel dat even tegen, als je iets te ver naar achteren loopt om een foto te nemen, val je zo van de rand de stad in.quote:En de sfinx kijkt uit op een Pizza Hut
dat zie je nooit in die prachtige folders
Open een topic mbt "hot spots" die boven verwachting zijn of aan de verwachting voldoenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 02:05 schreef sizzler het volgende:
Voor de helft wel ja. Op TV, vanuit de helikopter, etc, ziet het er altijd gelikt. in real lijf valt he tdan een beetje tegen. En als de bezienswaardigheid dan eigenlijk toch al niks aan is dan is het helemaal een domper.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 02:05 schreef sizzler het volgende:
vind ik juist niet!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:46 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
Voor de helft wel ja. Op TV, vanuit de helikopter, etc, ziet het er altijd gelikt. in real lijf valt he tdan een beetje tegen. En als de bezienswaardigheid dan eigenlijk toch al niks aan is dan is het helemaal een domper.
Ligt er maar net aan wat imo. Zeker van die (kleine) attracties waar alles alleen maar om één ding draait zijn juist vaak erg tegenvallend. Iets waar je echt wat bij kunt beleven is vaak al veel beter.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
vind ik juist niet!
Ik vind dat gelikte op tv wel leuk, maar ik vind de werkelijkheid stukken leuker
Je kunt zelf natuurlijk ook heel wat doen om verkeerde verwachtingen te voorkomen. Een reisgids bekijken bijvoorbeeld. Dan had je gelijk al gezien dat de piramides van Giza vlakbij de stad liggen. Overigens zijn er best piramides die niét náást de stad liggen, maar daar moet je wel wat verder voor reizen... Bovendien helpt het ook een fatsoenlijke gids te zoeken. Anderhalf uur in een papyruswinkel spenderen....quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:30 schreef vriendinnie het volgende:
Ja inderdaad, dat is erg jammer. Sowieso had ik een beetje verwacht dat de pyramides in de woestijn, ver van de bewoonde wereld zouden liggen. Viel dat even tegen, als je iets te ver naar achteren loopt om een foto te nemen, val je zo van de rand de stad in.
De pyramides op zich vond ik wel indrukwekkend. Jammer alleen dat we maar een half uur de tijd kregen terwijl we wel anderhalf uur in een papyrus "museum" hebben doorgebracht...
We hadden een excursie naar cairo geboekt vanuit onze reisorganisatie (we verbleven in Hurghada, niet in cairo zelf) en daarom hadden we, helaas, niks te zeggen over onze gids of waar we heen zouden gaan. Ik weet wel dat ik, als ik ooit terug ga naar egypte, gewoon naar cairo ga en dan zelf bepaal hoe lang ik overal blijf.quote:Op woensdag 15 juni 2005 07:57 schreef Hik het volgende:
[..]
Je kunt zelf natuurlijk ook heel wat doen om verkeerde verwachtingen te voorkomen. Een reisgids bekijken bijvoorbeeld. Dan had je gelijk al gezien dat de piramides van Giza vlakbij de stad liggen. Overigens zijn er best piramides die niét náást de stad liggen, maar daar moet je wel wat verder voor reizen... Bovendien helpt het ook een fatsoenlijke gids te zoeken. Anderhalf uur in een papyruswinkel spenderen....![]()
Totdat de Carabinieri er genoeg van heeft en met hogedrukspuiten iedereen van de trappen veegtquote:Op woensdag 15 juni 2005 07:34 schreef Mr-Z het volgende:
De Spaanse trappen in Rome... Staat altijd vol nederlanders, maar er is gewoon niks bijzonders.. gewoon een trap naar boven, verder niks
Wat had je dan verwacht. Dat er opeens uit de trappen een soort Efteling op zou rijzen?quote:Op woensdag 15 juni 2005 07:34 schreef Mr-Z het volgende:
De Spaanse trappen in Rome... Staat altijd vol nederlanders, maar er is gewoon niks bijzonders.. gewoon een trap naar boven, verder niks
ehmz nou nee, maar dat dit 1 van de hoogtepunten van Rome is ben ik het dus totaal niet mee eens.quote:Op woensdag 15 juni 2005 14:29 schreef berenboot het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht. Dat er opeens uit de trappen een soort Efteling op zou rijzen?![]()
Nee, blasé.quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:16 schreef berenboot het volgende:
Ik vind overrated de piramides, Niagara Falls, Taj Mahal, Burudubur en Hawaii.
Ben ik nu ook cool?
![]()
wat zit je hier toch te baggeren in dit topic? In plaats van dat je es zelf met iets komt ofzo. Je zit alleen maar dingen af te kappen van mensen en er nutteloze opmerkingen over te maken. Dit zijn de meningen van deze mensen en dat moet je nou eenmaal accepteren. En niemand zit in dit topic om 'cool' te zijnquote:Op woensdag 15 juni 2005 18:16 schreef berenboot het volgende:
Ik vind overrated de piramides, Niagara Falls, Taj Mahal, Burudubur en Hawaii.
Ben ik nu ook cool?
![]()
Tja. Het is het noordelijkste punt van Europa. Ik weet niet wat je je daar bij voorstelt, maar het is ongeveer even interessant als het drie-landenpunt.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha, ik was zelf van plan er deze zomer heen te gaan maar het stelt dus echt niets voor?
Neehee, hij pistquote:
Doet me denken aan Koko Flanelquote:Op maandag 27 juni 2005 18:11 schreef miki het volgende:
Impressie van de Ramblas (foto's zelf gemaakt op vakantie, als je deze hebt gezien weet je wat er ongeveer op de hele Ramblas te zien is):
[afbeelding]
Te veel dieren in te kleine kooitjes..zielig!
Mja...maar daar heet het ook geen Madam Tussaud meerquote:Op vrijdag 3 juni 2005 06:50 schreef YPPY het volgende:
Sterker nog: als je erop staat is dat één van de weinige plekken dat je hem niet steeds in beeld ziet.quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:05 schreef Gert het volgende:
Onbegrijpelijk trouwens, dat mensen, als een soort statement, de Eiffeloren niet opgaan "omdat ze het maar een lelijk ding vinden". Alsof dat iets uitmaakt voor het uitzicht.![]()
Eigenlijk de allerbeste plek inderdaad, voor Eiffeltoren-haters.quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Sterker nog: als je erop staat is dat één van de weinige plekken dat je hem niet steeds in beeld ziet.
Dat is een beter argument in ieder geval.quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Alsof een uitzicht op Parijs me ook maar iets interesseert.
Die moet ik ook nog steeds eens kijken. En dat heeft in Wenen gewoondquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:50 schreef Solitarias het volgende:
* Solitarias gaat volgende week naar Wenen en heeft BSunrise reeds 3x gezien!![]()
Tegenwoordig is het ontzettend druk met toeristen, nauwelijks meer wit, en van de terrassen zijn er door alle toeristen die er eerst gewoon overheen mochten lopen ook al niet veel meer over. Eeuwig zonde, want het was zo mooi... Maar nu vond ik de Romeinse badplaats erboven nog interessanter.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:53 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Ik ben er een jaar of tien geleden geweest, toen vind ik het zeker wel de moeite waard maar het schijnt inmiddels inderdaad niet veel meer te zijn.
Parijs interesseert jou sowieso niet, dat heb je voldoende duidelijk gemaakt.quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Alsof een uitzicht op Parijs me ook maar iets interesseert.
Oh? Noem er eens twaalf?quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:47 schreef Hik het volgende:
Het uitzicht over Parijs hoeft van mij ook niet persé. Bovendien zijn er daar genoeg andere plekken met uitzicht, waar je niet voor op een berg ijzer moet staan...![]()
Ik kan prima zelf bepalen wanneer iets voldoende is.quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Parijs interesseert jou sowieso niet, dat heb je voldoende duidelijk gemaakt.
Apparently not...quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik kan prima zelf bepalen wanneer iets voldoende is.
Jawel hoor, hoef jij niet voor me te doen.quote:
Ik vind het zo drukquote:Op woensdag 29 juni 2005 19:05 schreef Gert het volgende:
Parijs is prachtig, en mensen die dat niet zien hebben stront in hun ogen.
Dan moet je de gebaande paden misschien eens verlaten?quote:
Ja en mensen die niet van klassieke muziek houden, houden dus ook niet van muziek....quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:05 schreef Gert het volgende:
Parijs is prachtig, en mensen die dat niet zien hebben stront in hun ogen.
Het lijkt een Jiskefet-sketch..... (Norenhater)quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:08 schreef Gert het volgende:
voor Eiffeltoren-haters
Dat zeg ik niet.quote:Op donderdag 30 juni 2005 01:31 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja en mensen die niet van klassieke muziek houden, houden dus ook niet van muziek....![]()
Het Alhambra-complex is een keer of 20 groter, ik vind het maar moeilijk te vergelijken eigenlijk.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:57 schreef neok het volgende:
Wel ja, tegenvallende hot spots:
Het Alhambra in Granada. Wat een tegenvaller en zeker als je de Mesquita in Cordoba al hebt gezien.
quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:06 schreef k_man het volgende:
...vriendelijke Fransen...
Ja.quote:
Ben ik met je eensquote:Op vrijdag 1 juli 2005 17:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja.
Ik hoor inderdaad van iedereen dat ze Fransen, met name Parijzenaars, zo arrogant vinden, maar ik heb die ervaring dus nog nooit gehad. Of komt dat omdat ik zelf minstens zo arrogant ben?![]()
Ik heb een jaar in Shanghai gewoond en ik vond het geweldig. Het is inderdaad zo dat het niet een stad is waar je voor een paar dagen heen gaat om even snel wat 'leuke' dingen te zien. Je moet er echt leven tussen de mensen alvorens je de stad kan waarderenquote:Op donderdag 16 juni 2005 09:37 schreef hp22 het volgende:
Ik vond Shanghai erg tegenvallen. De skyline was wel mooi maar had er toch veel meer van verwacht. Erg drukke en ongezellige stad ook.
Wij waren per boot vanaf de overkant (Kroatië) gekomen, is nog de goedkoopste optie is ik dat zo hoor.quote:Op vrijdag 21 september 2007 10:01 schreef SunChaser het volgende:
Het kostte al 80 euro om er te komen van Riva del Garda, 200 km ervandaan. 20 euro diesel, 20 euro tol, 24 euro watertaxi en 18 euro parkeren voor 6 uuir.
Met de trein was nog duurder, vanaf Roverto 80 euro met de Eurostar, boemeltreintjes voor de helft gaan 2x per dag op onmogelijke tijden.
En dan moet je nog betalen voor bezienswaardigheden of betaal je ej scheel aan eten
Maar niet de snelstequote:Op vrijdag 21 september 2007 10:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wij waren per boot vanaf de overkant (Kroatië) gekomen, is nog de goedkoopste optie is ik dat zo hoor.
Om die reden heb ik er eigenlijk ook nooit naar toe gewild. Ik had het ook met Parijs trouwens, ik had veel meer plezier in het rondlopen in kleine Franse dorpjes dan het bezichtigen van de hoofdstad.quote:Op vrijdag 21 september 2007 09:54 schreef SunChaser het volgende:
Na 808 dagen wil ik er Venetie aan toevoegen net als een paar anderen. Wat een druk toeristenoord. Massa's mensen, lange wachtrijen, dure eettentjes, vieze duiven, stinkende grachten. Het venetie dat we kennen uit de films, onlangs nog James Bond geloof ik, dat bestaat niet.
Dat vond ik dan weer meevallen! Als je uit tube station Westminster komt en je kijkt omhoog als je er recht onder staat is dat best indrukwekkend.quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:10 schreef TheMagnificent het volgende:
Ze hadden de Big Ben beter Medium Ben kunnen noemen.
Dat vond ik dus absoluut niet, ik vond en vind Rome echt betoverend.quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:04 schreef kroegtijger het volgende:
zoals alles in Rome...zwaar overrated
Inderdaad, wat chauvinistischer, iets waar wij nog wat van kunnen leren. Een zekere trots op ons eigen land en taal kan zeker geen kwaad.quote:Op zondag 3 juli 2005 22:18 schreef Vogue het volgende:
[..]
Ben ik met je eensIk vind de Parijzenaars over het algemeen ook erg aardig. Ik heb uberhaupt geen moeite met Fransen, ze zijn wel wat anders dan wij, maar dat is maar goed ook, stel je voor dat iedereen hetzelfde was
De toren heet dan officieel ook niet de big ben. Big ben slaat op de grote klok die erin hangt. De big ben heet eigenlijk gewoon Clocktowerquote:Op dinsdag 25 september 2007 17:10 schreef TheMagnificent het volgende:
Ze hadden de Big Ben beter Medium Ben kunnen noemen.
Wij reisden met een catamaran, die deed er minder dan twee uur over. Ik hoorde later van iemand dat ie ook wel zo iets kwijt was aan file voor de parkeerplaats, parkeren, en daadwerkelijk de stad in komen..quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:56 schreef Koningin het volgende:
[..]
Maar niet de snelsteDuurde gewoon 3 uur.
Op zich vond ik Venetië wel meevallen, alleen zo smal overal.
Beetje claustrofobisch...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |