Eens, Amsterdam is niet veel, Parijs is echter nog minder.quote:Op zondag 5 juni 2005 19:37 schreef StrayDog het volgende:
[..]
Dat gaat wel weer heel ver, Amsterdam is een aandoenlijk dorpje maar toch niet vergelijkbaar met echte steden in het buitenland.
En 433 'kunstenaars' per vierkante meter.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 03:53 schreef Hik het volgende:
Getver ja, de Ramblas (Je kunt dat ook bijna alleen maar op z'n Amsterdams uitspreken zo langzamerhand("Rámblás") : zakkenrollers, dronken Engelsen (maar ok, waar zie je die niet
) en zielige vogeltjes in te kleine kooitjes... wat een feest!
![]()
Eén van de weinige steden in Europa (naast Berlijn en Londen) waar je niet al na een paar dagen uitgekeken bent. Ben er nu in totaal zo'n twee weken geweest en nog steeds niet alle interessante dingen bezocht. In Parijs zou ik nou wel eens een jaartje willen wonen.quote:
En de sfinx kijkt uit op een Pizza Hutquote:Op zondag 5 juni 2005 19:22 schreef ToXiCitY het volgende:
De piramiden zelf vond ik niet echt tegenvallen, maar de omgeving ervan des te meer. Ik ben er in de maand december geweest, en alsnog waren de piramiden het toneel van massatoerisme en geldklopperij ten voeten uit. Een foto van die dingen maken zonder zo`n Egyptenaar met zn kamelen of handelswaar erbij is nog best lastig. Als je iets verder weg gaat staan voor een mooie foto van 2 piramiden bij elkaar staan er een zooi touringcars op je foto. De kleinste van de 3 piamiden ben ik naar binnen geweest maar daar viel eigenlijk niets meer te zien dan 2 of 3 gangen en een kamertje. Niets eens muurschilderingen ofzo, gewoon een kaal kamertje die bovendien erg benauwd en warm was.
Hoe de Sphinx er tegenwoordig bij staat is erg jammer om te zien, de stad Giza staat tot op 50 meter van de Sphinx, er zit geen sfeer bij, je hebt niet het idee dat je op een plaats met een enorme historische waarde staat.
Egyptenaren gaan heel raar om met het fenomeen toerisme, als ze zo door blijven gaan blijft er niets over van hun rijke geschiedenis.
Die stadswijken mogen dan niet móói zijn, er wonen wel mensen. Ik doelde niet op hedendaagse "architectuur" maar op de bevolking!quote:Op zondag 5 juni 2005 19:38 schreef ToXiCitY het volgende:
Ik ben ook in Alexandrie geweest, had verwacht dat het een hele interessante stad was maar dat viel ook tegen. Wat me het meeste opviel was dat de Egyptenaren vol trots vertellen over de vruchtbaarheid van hun grond vanwege de Nijl, maar als je dan om je heen kijkt zie je alleen maar verrotte stadswijken met vuilnis en modder.
Naast Teotichuacán in Mexico gaan ze nu een K-mart bouwen... *gruwel*quote:Op maandag 6 juni 2005 00:15 schreef MouseOver het volgende:
[..]
En de sfinx kijkt uit op een Pizza Hut
dat zie je nooit in die prachtige folders
Ja, het is echt érg daar. Nouja, ik heb er in ieder geval 's avonds goed gegeten, weet ik nog. En in een zwembad gelegen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:34 schreef Hik het volgende:
Wel nog wat anders dat ik nogal vond tegenvallen: Pammukale, in Turkije: Veel tourgroups (véél!) en wit kun je die zoutafzettingen inmiddels ook niet meer noemen!![]()
Maar wát vind je niet leuk aan Parijs? Volgens mij houd je gewoon niet van (grote) steden of wel?quote:Op zondag 5 juni 2005 22:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Berlijn vind ik dan ook weer niet echt boeiend eigenlijk, kennelijk hebben we een hele andere smaak. Ik vind Parijs echt saai, vervelend en overschat, net zoals Berlijn.
Tegenover het Pantheon in Rome zit ook een McDonalds. Aan de ene kant stoort me dat, aan de andere kant gaat het leven voor die mensen ook gewoon door en kunnen ze niet altijd rekening houden met de gevoeligheden van toeristen, die het liefst hun attracties zo historisch verantwoord mogelijk 'opgediend' willen krijgen.quote:Op maandag 6 juni 2005 00:15 schreef MouseOver het volgende:
[..]
En de sfinx kijkt uit op een Pizza Hut
Nou, dat heeft niet zozeer met historisch verantwoord e.d. te maken, maar hij heeft een gezicht itt tot het pantheon.. en recht in dat blikveld staat betrekkelijk dichtbij die pizzatoko. Dat zo'n tent er dichtbij ligt maakt niets uit, maar toch niet helemaal recht voor z'n spreekwoordelijke neus?quote:Op maandag 6 juni 2005 11:20 schreef Litman het volgende:
[..]
Tegenover het Pantheon in Rome zit ook een McDonalds. Aan de ene kant stoort me dat, aan de andere kant gaat het leven voor die mensen ook gewoon door en kunnen ze niet altijd rekening houden met de gevoeligheden van toeristen, die het liefst hun attracties zo historisch verantwoord mogelijk 'opgediend' willen krijgen.
Al zal ik wel nooit wennen aan Italianen die niet meer opkijken als ze langs het Colosseum lopen/rijden...
Ja erg fijngevoelig is het allemaal niet van die Egyptenaren, maar vergeet niet dat de meeste 'wereldwonderen' waar 'we' (de westerse toerist) nu heel serieus en gevoelig over doen, al eeuwenlang deel uitmaken van het dagelijks leven van de plaatselijke bewoners, inclusief eettentjes, vuilnis en andere zaken die 'wij' niet vinden passen bij zulke 'verheven' bezienswaardigheden.quote:Op maandag 6 juni 2005 11:42 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Nou, dat heeft niet zozeer met historisch verantwoord e.d. te maken, maar hij heeft een gezicht itt tot het pantheon.. en recht in dat blikveld staat betrekkelijk dichtbij die pizzatoko. Dat zo'n tent er dichtbij ligt maakt niets uit, maar toch niet helemaal recht voor z'n spreekwoordelijke neus?
idd, net als Mona Lisa, Statue of Liberty, Manneke Pis, alle Madame Tussaudsquote:Op zondag 5 juni 2005 23:25 schreef Terreros85 het volgende:
ik vind het colloseum in Rome ook erg tegenvallen....
Waarom ga je dan uberhaupt er nog naartoe als alles standaard tegenvalt?quote:Op maandag 6 juni 2005 12:18 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
idd, net als Mona Lisa, Statue of Liberty, Manneke Pis, alle Madame Tussauds
en Nou Camp en Eurodisney voor zover dat onder hotspots valt![]()
Waar heb jij t overquote:Op maandag 6 juni 2005 12:32 schreef Keijs het volgende:
[..]
Waarom ga je dan uberhaupt er nog naartoe als alles standaard tegenvalt?
Wij zijn als Nederlanders toch ook nog trots en voorzichtig op onze historische bezienswaardigheden, zoals de molens bij Kinderdijk, hunebedden, beschermde natuurgebieden, etc.???? Ook al maken ze ook al tijden deel uit van ons dagelijks leven.quote:Op maandag 6 juni 2005 11:59 schreef Litman het volgende:
[..]
Ja erg fijngevoelig is het allemaal niet van die Egyptenaren, maar vergeet niet dat de meeste 'wereldwonderen' waar 'we' (de westerse toerist) nu heel serieus en gevoelig over doen, al eeuwenlang deel uitmaken van het dagelijks leven van de plaatselijke bewoners, inclusief eettentjes, vuilnis en andere zaken die 'wij' niet vinden passen bij zulke 'verheven' bezienswaardigheden.
Hmm, dat is weer een andere kwestie. We hadden het hier over de oprukkende mcdonaldisering van attracties.quote:Op maandag 6 juni 2005 13:04 schreef Daiha het volgende:
[..]
Wij zijn als Nederlanders toch ook nog trots en voorzichtig op onze historische bezienswaardigheden, zoals de molens bij Kinderdijk, hunebedden, beschermde natuurgebieden, etc.???? Ook al maken ze ook al tijden deel uit van ons dagelijks leven.
Die wereldwonderen (ook het koraal voor de kust) zijn daar naar mijn mening gewoon niet in goede handen![]()
Hmmm...is wel de kern van de zaak bij sommigen hier, denk ik. Evenals achtergrondkennis bij hetgeen je bezoekt.quote:Op maandag 6 juni 2005 11:06 schreef Litman het volgende:
[..]
Overschatting heeft ook te maken met verwachtingen die niet uitkomen. Misschien had je wel veel te hoge verwachtingen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |