abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28365796
Parijs is ideaal in mei.
  donderdag 30 juni 2005 @ 21:57:58 #202
18079 neok
all the way
pi_28370279
Wel ja, tegenvallende hot spots:

Het Alhambra in Granada. Wat een tegenvaller en zeker als je de Mesquita in Cordoba al hebt gezien.

Wat dan weer wel goed is aan Granada is dat als je bier of wijn neemt in de lokale bar, je er een aangename en voldoende hoeveelheid tapas bij krijgt Dus 3 euro voor 2 pils inclusief eten op de plaza nueva
Buenos dias Tristeza
  Moderator donderdag 30 juni 2005 @ 23:45:32 #203
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_28373829
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 21:57 schreef neok het volgende:
Wel ja, tegenvallende hot spots:

Het Alhambra in Granada. Wat een tegenvaller en zeker als je de Mesquita in Cordoba al hebt gezien.
Het Alhambra-complex is een keer of 20 groter, ik vind het maar moeilijk te vergelijken eigenlijk.
Maar tegenvallen vond ik het ook wel ja. Het was beslist wel móói, alleen ik had verwacht nóg meer overdonderd te worden.
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:38:02 #204
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_28386667
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 19:06 schreef k_man het volgende:
...vriendelijke Fransen...

In Parijs ?!

Nóu moet je ophouden!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:41:17 #205
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_28386810
Alhambra vergelijken met de Mesquita?
Met het Alcazar in Sevilla misschien, maar de Mesquita is zo totaal anders?!

Overigens vond ik alle drie de gebouwen prachtig, alleen met name Alhambra lijdt ernstig onder een teveel aan toeristen...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_28394807
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:38 schreef Hik het volgende:

In Parijs ?!

Nóu moet je ophouden!
Ja.

Ik hoor inderdaad van iedereen dat ze Fransen, met name Parijzenaars, zo arrogant vinden, maar ik heb die ervaring dus nog nooit gehad. Of komt dat omdat ik zelf minstens zo arrogant ben?
pi_28457840
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 17:52 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja.

Ik hoor inderdaad van iedereen dat ze Fransen, met name Parijzenaars, zo arrogant vinden, maar ik heb die ervaring dus nog nooit gehad. Of komt dat omdat ik zelf minstens zo arrogant ben?
Ben ik met je eens Ik vind de Parijzenaars over het algemeen ook erg aardig. Ik heb uberhaupt geen moeite met Fransen, ze zijn wel wat anders dan wij, maar dat is maar goed ook, stel je voor dat iedereen hetzelfde was
pi_28484240
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 09:37 schreef hp22 het volgende:
Ik vond Shanghai erg tegenvallen. De skyline was wel mooi maar had er toch veel meer van verwacht. Erg drukke en ongezellige stad ook.
Ik heb een jaar in Shanghai gewoond en ik vond het geweldig. Het is inderdaad zo dat het niet een stad is waar je voor een paar dagen heen gaat om even snel wat 'leuke' dingen te zien. Je moet er echt leven tussen de mensen alvorens je de stad kan waarderen
pi_28486587
Weet niet of het al genoemd is maar dat tempelgedoe in Bagan - Birma was echt een ongelofelijke tegenvaller....in de verste verte niet te vergelijken met Angkor Wat in Cambodja.
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  Redactie Frontpage vrijdag 21 september 2007 @ 09:54:55 #210
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_53349433
Na 808 dagen wil ik er Venetie aan toevoegen net als een paar anderen. Wat een druk toeristenoord. Massa's mensen, lange wachtrijen, dure eettentjes, vieze duiven, stinkende grachten. Het venetie dat we kennen uit de films, onlangs nog James Bond geloof ik, dat bestaat niet.
  vrijdag 21 september 2007 @ 09:57:12 #211
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53349480
Venetië lijkt mij ook de meest overrated plaats.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Redactie Frontpage vrijdag 21 september 2007 @ 10:01:59 #212
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_53349589
Het kostte al 80 euro om er te komen van Riva del Garda, 200 km ervandaan. 20 euro diesel, 20 euro tol, 24 euro watertaxi en 18 euro parkeren voor 6 uuir.

Met de trein was nog duurder, vanaf Roverto 80 euro met de Eurostar, boemeltreintjes voor de helft gaan 2x per dag op onmogelijke tijden.

En dan moet je nog betalen voor bezienswaardigheden of betaal je ej scheel aan eten
  vrijdag 21 september 2007 @ 10:05:45 #213
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_53349657
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 10:01 schreef SunChaser het volgende:
Het kostte al 80 euro om er te komen van Riva del Garda, 200 km ervandaan. 20 euro diesel, 20 euro tol, 24 euro watertaxi en 18 euro parkeren voor 6 uuir.

Met de trein was nog duurder, vanaf Roverto 80 euro met de Eurostar, boemeltreintjes voor de helft gaan 2x per dag op onmogelijke tijden.

En dan moet je nog betalen voor bezienswaardigheden of betaal je ej scheel aan eten
Wij waren per boot vanaf de overkant (Kroatië) gekomen, is nog de goedkoopste optie is ik dat zo hoor.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_53365877
sjéés, wat viel venetie tegen zeg, dat was best een desillusie voor me
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_53460561
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 10:05 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Wij waren per boot vanaf de overkant (Kroatië) gekomen, is nog de goedkoopste optie is ik dat zo hoor.
Maar niet de snelste Duurde gewoon 3 uur.
Op zich vond ik Venetië wel meevallen, alleen zo smal overal.
Beetje claustrofobisch...
pi_53463879
Ze hadden de Big Ben beter Medium Ben kunnen noemen.
  woensdag 26 september 2007 @ 20:16:24 #217
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53495890
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 09:54 schreef SunChaser het volgende:
Na 808 dagen wil ik er Venetie aan toevoegen net als een paar anderen. Wat een druk toeristenoord. Massa's mensen, lange wachtrijen, dure eettentjes, vieze duiven, stinkende grachten. Het venetie dat we kennen uit de films, onlangs nog James Bond geloof ik, dat bestaat niet.
Om die reden heb ik er eigenlijk ook nooit naar toe gewild. Ik had het ook met Parijs trouwens, ik had veel meer plezier in het rondlopen in kleine Franse dorpjes dan het bezichtigen van de hoofdstad.

Al eerder in dit topic aangegeven (2005) ben ik het ook eens met Hollywood als tegenvallende hot-spot. Ik kom er regelmatig (2, 3 keer per jaar ofzo) omdat ik mensen ken die er wonen, en ook omdat ik wel eens familie rondrijd om het te laten zien. Maar ik vind het toch er verpauperd aandoen, en in de regio Los Angeles zijn er veel betere bestemmingen om je dag door te brengen. Ik neem familie bijvoorbeeld meestal mee naar Laguna Beach. Veel plezieriger, schoner, en mooier.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_53497211
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 17:10 schreef TheMagnificent het volgende:
Dat vond ik dan weer meevallen! Als je uit tube station Westminster komt en je kijkt omhoog als je er recht onder staat is dat best indrukwekkend.

London Eye vond ik dan weer een dikke tegenvaller.
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  woensdag 26 september 2007 @ 22:04:52 #219
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_53499929
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 18:04 schreef kroegtijger het volgende:
zoals alles in Rome...zwaar overrated
Dat vond ik dus absoluut niet, ik vond en vind Rome echt betoverend.
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
pi_53507197
quote:
Op zondag 3 juli 2005 22:18 schreef Vogue het volgende:

[..]

Ben ik met je eens Ik vind de Parijzenaars over het algemeen ook erg aardig. Ik heb uberhaupt geen moeite met Fransen, ze zijn wel wat anders dan wij, maar dat is maar goed ook, stel je voor dat iedereen hetzelfde was
Inderdaad, wat chauvinistischer, iets waar wij nog wat van kunnen leren. Een zekere trots op ons eigen land en taal kan zeker geen kwaad.
pi_53572077
Parijs is echt de grootste kutstad die er bestaat. Grauw, vieze mensen, veel armoede, geweld en criminaliteit. Ik ben er drie dagen geweest en werd misselijk van de geur (in het hotel rioolgeur, op straat uitlaatgassen, in de metro metrogas en zelfs in het park stonk het naar hondendrollen en uitgekotst bier...
pi_53577371
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 17:10 schreef TheMagnificent het volgende:
De toren heet dan officieel ook niet de big ben. Big ben slaat op de grote klok die erin hangt. De big ben heet eigenlijk gewoon Clocktower
pi_53668378
tegenvallende hotspots, nee kan er geen een noemen )

als ze tegenvallen heb je dat aan jezelf te danken toch? je hebt het gebouw hoger gemaakt in je hoofd of de ligging anders dan het werkelijk is. Londen duur? tja..dat weet je vantevoren! de piramides overladen met egyptenaren die geld aan je willen verdienen...tja dat is al jaaaaaaaren zo, zal helaas ook niet veranderen denk ik.

wel opvallend alle negatieve verhalen over Parijs, kan niet meedoen, ben er alleen geweest toen ik 16 was. Mijn afkeer van fransen weerhouden me momenteel nog om een keer te gaan. Voor mij eind oktober Madrid, zag deze stad ook voorbijkomen in dit topic, openminded heen, reisgidsje mee en genieten maar!
pi_54006254
Ben ongeveer 2 weken geleden naar de Noordkapa geweest en vond het nogal tegenvallen. Het ging mij dan ook vooral om het er zijn gelukkig, maar om de kaap op zich zou ik er niet heen gaan, ik heb veel mooiere dingen in Noorwegen gezien!
pi_54007077
Hong Kong de symphonie of light. Ik dacht dat word bruut met lasers en leuke licht effecten. Ik was hiervoor
speciaal de peak op gegaan en toen was het 8uur. Nou een paar gebouwen knipperde met hun lichten... thats it. Het was heel teleurstellend ja...
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:12:08 #226
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_54008016
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:56 schreef Koningin het volgende:

[..]

Maar niet de snelste Duurde gewoon 3 uur.
Op zich vond ik Venetië wel meevallen, alleen zo smal overal.
Beetje claustrofobisch...
Wij reisden met een catamaran, die deed er minder dan twee uur over. Ik hoorde later van iemand dat ie ook wel zo iets kwijt was aan file voor de parkeerplaats, parkeren, en daadwerkelijk de stad in komen..

Kortom: als je al naar Venetië wilt, reis dan vanaf Kroatië
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:15:53 #227
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54008117
De jungle van Thailand. Dat je dan op zo'n olifant ziet en een paar honderd meter verder de volgende groep net om de hoek ziet verdwijnen. Leuk was het wél hoor, maar het echte junglegevoel kreeg ik er niet bij.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 14:21:48 #228
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_54010458
Wat me wel wat tegenviel was Knossos op Kreta, maar dat lag ook aan mijzelf. Als ik me wat beter had ingelezen dan had ik kunnen weten dat het niet meer meer is dan een verzameling rotsen waar je niet veel meer van kunt maken.
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
  † In Memoriam † donderdag 18 oktober 2007 @ 22:40:10 #229
88815 The_Emotion
98.3
pi_54020047
- Hollywood Boulevard, wat een suffe straat vond ik dat.
- Salt Lake City, het ligt wel heel erg mooi gelegen, maar krijg de kriebels van de mormonen.
- Calico Ghost town in California, een touristenval midden in de woestijn
- Terracottaleger in Xi'an was wel erg gaaf, maar had er een grotere voorstelling van. Zoveel beelden stonden er ook weer niet en er moet nog een hoop opgegraven worden.
- Zomerpaleis in Beijing, erg druk en het deed me niet zo heel veel.
- Lijiang, een stadje in China wat na een aardbeving verwoest werd, opgebouwd werd als touristendorp en op de werelderfgoedlijst staat. Wel leuke winkeltjes en uitgaansgelegenheden, maar het gaf me niet het gevoel dat ik in China rondliep.
- Guangzhou/Canton, 1 grote stinkstad.
- Notre Dame in Parijs vond ik wat tegenvallen, leuk van buiten, maar binnen vond ik er niks aan.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')