abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juni 2005 @ 12:38:25 #101
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_27704963
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 12:36 schreef Falco het volgende:
Overigens vind ik Barcelona ook overrated. Ik snap niet dat sommigen zo lyrisch over deze stad zijn. Het is best een leuke stad met wat aardige dingen zoals Nou Camp enzo, maar een dag Barcelona is lang genoeg om alles gezien te hebben.
mwoch, ik heb barça ook een dagje mee gemaakt en was op zich best aardig... Was er te kort voor een goed oordeel, enige wat me nog bijstaat is die enorme rioolstank door de hele stad heen (was ook wel in een erg warme periode overigens)
  dinsdag 7 juni 2005 @ 12:42:54 #102
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_27705089
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 12:23 schreef schatje het volgende:
Ik begrijp ook niet wat er zo fantastisch is aan Parijs. Romantisch is niet iets wat bij me opkomt als ik daar ben. Eerder dat het zo vies is en dat het stinkt. Toen we eenmaal bij Eifeltoren waren ben ik ook niet meegegaan naar boven. Zo boeiend vond ik dat ding. Bij het zien van de Empire State Building wilde ik wel meteen naar boven. Dat maakte pas indruk. Mooi gebouw met een mooi uitzicht.
Inderdaad het is vooral overrated wat betreft sfeer. Ik vind dat het totaal geen enkele sfeer uitstraalt en zeker geen romantische. Maar ik heb sowieso eigenlijk weinig met Frankrijk en Fransen.
pi_27707216
quote:
Ik begrijp ook niet wat er zo fantastisch is aan Parijs. Romantisch is niet iets wat bij me opkomt als ik daar ben. Eerder dat het zo vies is en dat het stinkt. Toen we eenmaal bij Eifeltoren waren ben ik ook niet meegegaan naar boven. Zo boeiend vond ik dat ding.
Helemaal mee eens. Sowieso heb ik heel weinig met Frankrijk en Fransen, Parijs vind ik helemaal niets. Wat een trieste kutstad zeg.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_27710581
Parijs vond ik ook wat tegenvallen. Ik begrijp totaal niet waar Parijs het imago van een romantische stad aan te danken heeft. Het is een nogal kille, onpersoonlijke stad. Het is sowieso ook erg ruim en zakelijk opgezet dus pitorresk vond ik het al helemaal niet.
pi_27711759
quote:
Toen we eenmaal bij Eifeltoren waren ben ik ook niet meegegaan naar boven. Zo boeiend vond ik dat ding. Bij het zien van de Empire State Building wilde ik wel meteen naar boven. Dat maakte pas indruk. Mooi gebouw met een mooi uitzicht.
Bezoek de levendige en 'trendy' wijken, ga shoppen, ga marktjes af en hang rond op plekken waar de bewoners van zo'n stad zelf graag komen. Maak een praatje in een café met studenten en vraag waar zij die avond naar toe gaan. En als het leuke mensen zijn, kijk dan of je met ze mee kan. . Op die manier maak je leuke dingen mee, en leer je een stad kennen, niet als je onder de eifeltoren gaat staan.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_27712235
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:53 schreef Lucille het volgende:
Coromandel Peninsula en de Hot Water Beach waren ook zo'n desillusie, deze liggen in New Zeeland.
Ik vond het anders een behoorlijke 'hot' spot .

Lekker op z'n Duits kuilen graven op het strand.
"oh u cut your hair??"
"yea..it was gettin in the way of my drinking"
pi_27712248
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 12:24 schreef 5112 het volgende:
Noordkaap: Stervens duur om er te komen (tol-tunnel) en geen hol te beleven.

Tip: Dat laatste mannetje in dat tolhuisje vlak voor Noordkaap zelf kan je negeren. Gewoon je auto een paar honder meter eerder ergens parkeren en er dan gewoon naar toe lopen. Scheelt je een aardig bedrag. (wij kwamen daar om 04:00 aan. Mannetje wil geld zien. Wij vragen waarvoor. Mannetje antwoord voor het bezoekercentrum. Wij vragen of dat dan ook midden in de nacht open is. Mannetje: Nee. maar om 09:00 wel. Goed, mannetje kreeg dus de spreekwoordelijke middelvinger. Auto omgekeerd, stukje terug geparkeerd en er naar de kliff toe gelopen. Alles was idd dicht, maar toch nog even een half uurtje naar de zee staan staren.
Aha, ik was zelf van plan er deze zomer heen te gaan maar het stelt dus echt niets voor?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:20:55 #108
16715 Mylene
*schatje*
pi_27712451
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:03 schreef RaisinGirl het volgende:

[..]

Bezoek de levendige en 'trendy' wijken, ga shoppen, ga marktjes af en hang rond op plekken waar de bewoners van zo'n stad zelf graag komen. Maak een praatje in een café met studenten en vraag waar zij die avond naar toe gaan. En als het leuke mensen zijn, kijk dan of je met ze mee kan. . Op die manier maak je leuke dingen mee, en leer je een stad kennen, niet als je onder de eifeltoren gaat staan.
Ik weet hoe je een stad leert kennen hoor. Ik ga niet enkel naar de plekken waar de massa naar toe gaat. Ik ga ook zelf op onderzoek uit. Maar in tegenstelling tot steden als New York en Londen doet Parijs helemaal niets bij mij. Ik vind het gewoon een afschuwelijke stad.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:30:16 #109
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_27712867
Stap gewoon bij mij in de auto en je ziet ook de hele stad...en uiteindelijk ook de bestemming waar we naar opweg waren.... mijn postduiven-instinct laat me nog wel eens in de steek in een vreemde plaats
pi_27713659
venetie viel ook nogal tegen..
met gondel door die grachten/gangen.. daar dixi wcs en bouwsteigers tegen komen... erg "romantisch"
en dan nog maar niet te spreken over die duiven
o/
pi_27716600
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 12:36 schreef Falco het volgende:
Overigens vind ik Barcelona ook overrated. Ik snap niet dat sommigen zo lyrisch over deze stad zijn. Het is best een leuke stad met wat aardige dingen zoals Nou Camp enzo, maar een dag Barcelona is lang genoeg om alles gezien te hebben.
Tja, als dat je referentiekader is....
pi_27716665
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:51 schreef P3pper het volgende:
met gondel door die grachten/gangen.. daar dixi wcs en bouwsteigers tegen komen... erg "romantisch"
Dat hotel in Las Vegas lijkt me leuker dan Venetië zelf. Kutdorp.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:39:24 #113
66130 Erasmusch
easy easy
pi_27716735
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 13:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]
Wat een trieste kutstad zeg.
Maar je vermaakt je wel bij Standard?
pi_27716758
Ow, en Lissabon viel tegen.
pi_27716785
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:39 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Maar je vermaakt je wel bij Standard?
Die spelen niet in Parijs gelukkig.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:57:43 #116
27074 Dezz
The Dog
pi_27717227
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:51 schreef P3pper het volgende:
Dan vind je de Dam in Amsterdam dus ook kut
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_27717346
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:57 schreef Dezz het volgende:

[..]

Is het daar leuk dan?

Ik vind Amsterdam best een aardige stad, maar wat iemand op de Dam moet ontgaat me.
pi_27717363
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:57 schreef Dezz het volgende:

[..]

Ook zonder de duiven zou de Dam kut zijn.
pi_27723064
Wat ik heel erg vond tegenvallen was de Acropolis van Lindos, op Rhodos. Tyfusdruk en heel lelijk gerestaureerd. Kámiros was een stuk mooier.
Verder in Nederland Paleis Noordeinde. Dat was zoooooo veel kleiner dan op tv. Gewoon aan een winkelstraatje, PATS, een paleisje.

Parijs vond ik best leuk, Londen heel erg leuk en Barcelona was ook wel leuk. Palma de Mallorca lijkt wel een beetje op Barcelona, maar Palma vond ik nog veel sfeervoller.
  woensdag 8 juni 2005 @ 00:10:55 #120
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_27728360
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 21:41 schreef MaLo het volgende:
Wat ik heel erg vond tegenvallen was de Acropolis van Lindos, op Rhodos. Tyfusdruk en heel lelijk gerestaureerd.
Dat vond ik juist hartstikke leuk. Toen ik er was was het dan ook helemaal niet druk en ze waren geloof ik net begonnen met restaureren. Echt een lief stadje en een mooi uitzicht. Wel super commercieel, dat was minder.
pi_27728840
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 11:13 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

ben daar nog niet geweest, maar lijkt me zeker ook wel wat (met name liverpool)
Londen was helemaal geweldig, alleen mocht ik wel zo'n beetje een 2e hyptheek nemen.... Allemensen wat is dat duur daar
Wat betaal je in Londen in het uitgaansleven?

Ik kan me niet voorstellen dat het bijv. veel duurder is dan NY.
  woensdag 8 juni 2005 @ 15:30:54 #122
60456 Gesloten
Niet open
pi_27743806
Versailles viel mij erg tegen.
pi_27751371
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:10 schreef _Boo_ het volgende:
Dat vond ik juist hartstikke leuk. Toen ik er was was het dan ook helemaal niet druk en ze waren geloof ik net begonnen met restaureren. Echt een lief stadje en een mooi uitzicht. Wel super commercieel, dat was minder.
Ik vond het stadje op zich wel leuk. Gezellige barretjes en schattige winkeltjes.
Maar de Acropolis echt niet. Er werden doodleuk nieuwe pilaren van beton neergekwakt, die vervolgens in een authentiek kleurtje werden geschilderd.
Ik snap wel dat ze hetgeen er nu staat willen behouden. Maar zorg dat gewoon voor steunbalken en dergelijke en ga niet herbouwen wat toch al verloren is. Das mijn mening .
  woensdag 8 juni 2005 @ 21:20:39 #124
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_27755417
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:31 schreef hmmmmmmmmm het volgende:

[..]

Wat betaal je in Londen in het uitgaansleven?

Ik kan me niet voorstellen dat het bijv. veel duurder is dan NY.
afhankelijk van waar je heen gaat, maar een beetje goeie club is 10 tot 15 pond toegang normaal...daarna je drank nog en dat is helemaal feest. biertje voor 5 pond en meer van dat soort achterlijke prijzen
  Moderator woensdag 8 juni 2005 @ 21:37:10 #125
5428 crew  miss_sly
pi_27756187
Sommige dingen waren misschien niet helemaal wat ik had gehoopt en verwacht (Mona Lisa, Venetie, Ramblas), , maar echt tegenvallen vond ik niet. Alleen al het zijn op die bepaald eplek en het zien van datgene wat ik zo graag wilde zien, maakt het waardevol
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 8 juni 2005 @ 21:52:54 #126
9859 crew  Karina
Woman
pi_27756947
Manneke Pis viel mij ook ontzettend tegen: heel klein mannetje met een klein straaltje water, wat een teleurstelling. Wat mij ook tegenviel was het Vrijheidsbeeld: ook veel kleiner dan ik had gedacht, ik ben ook niet naar boven gegaan: dat had betekent dat ik minstens een uur in de rij had moeten staan op een smal trappetje.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_27762030
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 21:20 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

afhankelijk van waar je heen gaat, maar een beetje goeie club is 10 tot 15 pond toegang normaal...daarna je drank nog en dat is helemaal feest. biertje voor 5 pond en meer van dat soort achterlijke prijzen
Beetje het zelfde als NY dus.

10-25$ entree
4$ fris
7$ bier
10$ mix

Alles exclusief tip (15%).

FOK!fotograaf donderdag 9 juni 2005 @ 15:50:41 #128
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_27777175
T graf van JFK, dat is ook niet meer dan een vlammetje. Je weet wat voor man het geweest is, maar het graf stelt niet veel voor!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 17:01:11 #129
9606 Biglebowski
Flaunt it !
pi_27810466
Ik vind Curacao echt megaboring....geen fuck te beleven. Overrated.
Her name was Lola, she was a showgirl..........
pi_27812147
De Georgische begraafplaats op Texel

Aan het einde van de Tweede Wereldoorlog vond op dit eiland een opstand plaats van Georgische militairen die in het Duitse leger zaten. Overal op Texel kom je verwijzingen hiernaar tegen, maar de begraafplaats van die mannen is echt ontzettend suf. Helemaal in vergelijking met de geallieerde begraafplaats. Daar liggen alleen wat neergeschoten en aangespoelde soldaten, maar het kerkhof is een stuk mooier ingericht. Niet zo vreemd omdat de geallieerden nu eenmaal een streepje voor hebben, maar na alle 'publiciteit' had ik van de Georgische begraafplaats toch wel iets beters verwacht.
pi_27812659
San Marino, klein bergdorpje meer niet. Winkeltjes allemaal hetzelfde met een hoop troep.

En het race circuit ligt meer dan 30 km van San Marino af
Wat een glorie
  vrijdag 10 juni 2005 @ 18:42:20 #132
120876 armpitje_
Pron Pron Pron
pi_27813209
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:01 schreef k_man het volgende:

[..]

Is het daar leuk dan?

Ik vind Amsterdam best een aardige stad, maar wat iemand op de Dam moet ontgaat me.
de enige plek waar je een beetje vrijuit kunt lopen
  vrijdag 10 juni 2005 @ 20:07:38 #133
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_27815958
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 18:18 schreef mklievink het volgende:
San Marino, klein bergdorpje meer niet. Winkeltjes allemaal hetzelfde met een hoop troep.

Wat een glorie
Het pretendeert ook niet meer dan dat te zijn, mensen gaan er heen om belastingvrij te winkelen, that's all.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 15:42:01 #134
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_27834748
Beetje standaard misschien, maar Pisa. De stad zelf is 3x niks, en de toren wordt omringt door hordes toeristen die allemaal de zelfde foto willen maken en souvenirs kopen in 100 kraampjes die allemaal precies het zelfde aanbieden.

Ga overal naar toe in Toscane, behalve daar.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_27902265
Parijs vind ik idd wel overschat. Ik ben al niet zo'n freak en drukte en dan word je helemaal gek in Parijs. De Eifeltoren vond ik wel machtig: echt veel groter dan ik dacht vooral als je denkt wanneer dat ding is gebouwd. De kunst in Parijs is echt wel overdreven: de Notre dame en dan de basiliek van Monmartre: echt zwart van het volk, niets gezelligs aan en de basiliek van Scherpenheuvel is even mooi. Het is ook enorm vies maar ja dat is elke grootstad.
  maandag 13 juni 2005 @ 22:21:43 #136
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27902633
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 18:18 schreef mklievink het volgende:

Wat een glorie
Vond ik best leuk eigenlijk. En wat wegdromen op de kasteelmuren en dat soort dingen. Overigens is met een auto daarnaartoe gaan wel aan te raden, met een bus mis je toch wel wat.
Vampire Romance O+
pi_27903769
quote:
Op maandag 13 juni 2005 22:12 schreef sjippen het volgende:
De kunst in Parijs is echt wel overdreven:
Excuse me?

Kdenk dat er weinig steden zijn waar meer belangwekkends is te zien qua kunst.
pi_27904535
Ik vond de Grand Canyon tegenvallen .
Veel kleiner en stukken minder indrukwekkend dan op tv.
Eigenlijk heel raar dat tv dat soort "ervaringen" vernachelt .
pi_27907304
quote:
Op maandag 13 juni 2005 23:10 schreef blieblie het volgende:
Ik vond de Grand Canyon tegenvallen .
Veel kleiner en stukken minder indrukwekkend dan op tv.
Eigenlijk heel raar dat tv dat soort "ervaringen" vernachelt .
Als je naar beneden springt zonder parachute, wordt ie alsnog opeens heel snel heel indrukwekkend.
Life is a bitch
pi_27907401
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 00:39 schreef berenboot het volgende:

[..]

Als je naar beneden springt zonder parachute, wordt ie alsnog opeens heel snel heel indrukwekkend.
Is heel raar, maar als je daar aant randje staat (wandelpaadje brokkelt aan de zijkant af de afgrond in en geen afscheiding te bekennen) krijg je wel btje die neiging. Ik dan .
  dinsdag 14 juni 2005 @ 01:56:32 #141
101385 Thief
Kleptoman
pi_27908016
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 17:01 schreef Biglebowski het volgende:
Ik vind Curacao echt megaboring....geen fuck te beleven. Overrated.
Valt genoeg te doen!
Moet je ook niet alleen met je luie reet op het strand liggen
pi_27908058
Zo te lezen valt alles tegen. Ligt het niet gewoon aan je verwachting?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 14 juni 2005 @ 09:00:19 #143
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_27909520
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 02:05 schreef sizzler het volgende:
da's te makkelijk om het zo te stellen heh
pi_27910043
quote:
En de sfinx kijkt uit op een Pizza Hut
dat zie je nooit in die prachtige folders
Ja inderdaad, dat is erg jammer. Sowieso had ik een beetje verwacht dat de pyramides in de woestijn, ver van de bewoonde wereld zouden liggen. Viel dat even tegen, als je iets te ver naar achteren loopt om een foto te nemen, val je zo van de rand de stad in.

De pyramides op zich vond ik wel indrukwekkend. Jammer alleen dat we maar een half uur de tijd kregen terwijl we wel anderhalf uur in een papyrus "museum" hebben doorgebracht...
  dinsdag 14 juni 2005 @ 09:54:23 #145
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_27910535
quote:
Open een topic mbt "hot spots" die boven verwachting zijn of aan de verwachting voldoen .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_27931935
quote:
Voor de helft wel ja. Op TV, vanuit de helikopter, etc, ziet het er altijd gelikt. in real lijf valt he tdan een beetje tegen. En als de bezienswaardigheid dan eigenlijk toch al niks aan is dan is het helemaal een domper.
  Moderator dinsdag 14 juni 2005 @ 22:39:36 #147
5428 crew  miss_sly
pi_27934053
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:46 schreef hmmmmmmmmm het volgende:

[..]

Voor de helft wel ja. Op TV, vanuit de helikopter, etc, ziet het er altijd gelikt. in real lijf valt he tdan een beetje tegen. En als de bezienswaardigheid dan eigenlijk toch al niks aan is dan is het helemaal een domper.
vind ik juist niet!
Ik vind dat gelikte op tv wel leuk, maar ik vind de werkelijkheid stukken leuker
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_27938083
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 22:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

vind ik juist niet!
Ik vind dat gelikte op tv wel leuk, maar ik vind de werkelijkheid stukken leuker
Ligt er maar net aan wat imo. Zeker van die (kleine) attracties waar alles alleen maar om één ding draait zijn juist vaak erg tegenvallend. Iets waar je echt wat bij kunt beleven is vaak al veel beter.
pi_27939777
Niemand heeft Venetië genoemd!

Ik ben normaal niet zo'n klager, behalve de Engelse kathedralen (waar ze tegenwoordig tourist shops in ingebouwd hebben ) vond ik eigenlijk elke stad wel zo'n beetje interessant (iets "interessant" vinden is imo niet hetzelfde als het "mooi" of "indrukwekkend" vinden, trouwens).

Maar Venetië...

De San Marco is mooi, voor de rest baadt heel de stad in een afschuwelijke riool- en visgeur, het stikt er van de toeristen en dan vooral van de Amerikanen, Japanners en Chinezen, het eten van een pizza is er ongeveer even duur als je hotelverblijf en de stad is na tien uur 's avonds een complete woestijn. Er woont gewoon niemand. Ik hoop dat het snel in de zee wegzinkt.
pi_27940594
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 02:12 schreef Klemvast het volgende:
Niemand heeft Venetië genoemd!
Lees het topic nog maar eens door...
  woensdag 15 juni 2005 @ 07:34:20 #151
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_27940603
De Spaanse trappen in Rome... Staat altijd vol nederlanders, maar er is gewoon niks bijzonders.. gewoon een trap naar boven, verder niks
  woensdag 15 juni 2005 @ 07:57:49 #152
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_27940715
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 09:30 schreef vriendinnie het volgende:
Ja inderdaad, dat is erg jammer. Sowieso had ik een beetje verwacht dat de pyramides in de woestijn, ver van de bewoonde wereld zouden liggen. Viel dat even tegen, als je iets te ver naar achteren loopt om een foto te nemen, val je zo van de rand de stad in.

De pyramides op zich vond ik wel indrukwekkend. Jammer alleen dat we maar een half uur de tijd kregen terwijl we wel anderhalf uur in een papyrus "museum" hebben doorgebracht...
Je kunt zelf natuurlijk ook heel wat doen om verkeerde verwachtingen te voorkomen. Een reisgids bekijken bijvoorbeeld. Dan had je gelijk al gezien dat de piramides van Giza vlakbij de stad liggen. Overigens zijn er best piramides die niét náást de stad liggen, maar daar moet je wel wat verder voor reizen... Bovendien helpt het ook een fatsoenlijke gids te zoeken. Anderhalf uur in een papyruswinkel spenderen....
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_27940831
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 07:57 schreef Hik het volgende:

[..]

Je kunt zelf natuurlijk ook heel wat doen om verkeerde verwachtingen te voorkomen. Een reisgids bekijken bijvoorbeeld. Dan had je gelijk al gezien dat de piramides van Giza vlakbij de stad liggen. Overigens zijn er best piramides die niét náást de stad liggen, maar daar moet je wel wat verder voor reizen... Bovendien helpt het ook een fatsoenlijke gids te zoeken. Anderhalf uur in een papyruswinkel spenderen....
We hadden een excursie naar cairo geboekt vanuit onze reisorganisatie (we verbleven in Hurghada, niet in cairo zelf) en daarom hadden we, helaas, niks te zeggen over onze gids of waar we heen zouden gaan. Ik weet wel dat ik, als ik ooit terug ga naar egypte, gewoon naar cairo ga en dan zelf bepaal hoe lang ik overal blijf.
pi_27948132
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 07:34 schreef Mr-Z het volgende:
De Spaanse trappen in Rome... Staat altijd vol nederlanders, maar er is gewoon niks bijzonders.. gewoon een trap naar boven, verder niks
Totdat de Carabinieri er genoeg van heeft en met hogedrukspuiten iedereen van de trappen veegt .
Dat was snel wegwezen .
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
pi_27951427
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 07:34 schreef Mr-Z het volgende:
Wat had je dan verwacht. Dat er opeens uit de trappen een soort Efteling op zou rijzen?
Life is a bitch
  woensdag 15 juni 2005 @ 17:13:20 #156
54403 Mr-Z
pi_27957368
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 14:29 schreef berenboot het volgende:

[..]

Wat had je dan verwacht. Dat er opeens uit de trappen een soort Efteling op zou rijzen?
ehmz nou nee, maar dat dit 1 van de hoogtepunten van Rome is ben ik het dus totaal niet mee eens.
pi_27958767
zoals alles in Rome...zwaar overrated
pi_27959051
Ik vind de Eiffeltoren wel mooi hoor! Prachtig uitzicht! Maar ik was in Parijs ook naar het huis van Versailles geweest, en in het begin heel indrukwekkend, maar 5 minuten: SAAI tot en met... allemaal erg op elkaar gelijkende schilderijen, veel geschuifel... Pff, maar in t begin van dit topic zegt iemand ook nog dat hij la Défense idioot vind! Dat is toch prachtig, dat contrast tussen het oude, historische centrum en de moderne wijk!

Maar pompei in Italië vond ik dan maar matig. Dat kwam misschien door de omstandigheden(slechte gids, 40 graden, etc...) maar het waren eigenlijk maar een hoop opeengestapelde stenen.

Ohja, Manneke pis zuigt
pi_27959076
Ik vind overrated de piramides, Niagara Falls, Taj Mahal, Burudubur en Hawaii.
Ben ik nu ook cool?
Life is a bitch
pi_27959143
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 18:16 schreef berenboot het volgende:
Ben ik nu ook cool?
Nee, blasé.
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:01:51 #161
54403 Mr-Z
pi_27966214
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 18:16 schreef berenboot het volgende:
Ben ik nu ook cool?
wat zit je hier toch te baggeren in dit topic? In plaats van dat je es zelf met iets komt ofzo. Je zit alleen maar dingen af te kappen van mensen en er nutteloze opmerkingen over te maken. Dit zijn de meningen van deze mensen en dat moet je nou eenmaal accepteren. En niemand zit in dit topic om 'cool' te zijn
pi_27974535
Ik vond Shanghai erg tegenvallen. De skyline was wel mooi maar had er toch veel meer van verwacht. Erg drukke en ongezellige stad ook.
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
  maandag 27 juni 2005 @ 16:01:10 #163
121707 5112
Iedereens lievelingsgetal
pi_28275564
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

Aha, ik was zelf van plan er deze zomer heen te gaan maar het stelt dus echt niets voor?
Tja. Het is het noordelijkste punt van Europa. Ik weet niet wat je je daar bij voorstelt, maar het is ongeveer even interessant als het drie-landenpunt. Het is leuk daar eens geweest te zijn maar verwacht niet dat je je daar uren kan vermaken ofzo. De reis ernaar toe was eigenlijk veel leuker...
Someone you trust is one of us...
pi_28275831
Hehe ik was onderhand eingelijk ook al min of meer van het idee afgestapt.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 27 juni 2005 @ 16:25:55 #165
15600 BB-King
Long live the King!
pi_28276338
De Twin Towers vond ik erg tegenvallen.
Sterker nog, heb ze niet gezien toen ik laatst in New York was.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_28276671
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 18:15 schreef Eikelpiercing het volgende:

Ohja, Manneke pis zuigt
Neehee, hij pist

Kent iemand Jeanneken Pis trouwens? Deze meisjesversie staat een paar straten verderop (aan de andere kant van de Markt, dacht ik) en daar valt serieus helemaal niets aan te beleven 't Arme meske pist dan ook niet meer, maar zit achter tralies opgesloten in een straatje waar niemand komt

't Beeldje stelt ook niets voor, maar aangezien het geen hot spot is, kan het ook niet tegen vallen
  maandag 27 juni 2005 @ 18:11:14 #167
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_28279579
Impressie van de Ramblas (foto's zelf gemaakt op vakantie, als je deze hebt gezien weet je wat er ongeveer op de hele Ramblas te zien is):

Te veel dieren in te kleine kooitjes..zielig!

Overzicht van het begin van de Ramblas...

Veel van dit soort taferelen...dat is opzich wel grappig om even naar te kijken.
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  maandag 27 juni 2005 @ 22:40:01 #168
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_28286777
ik vond t zelf wat tegen vallen om eerlijk te zijn..... dr zit daar ook een KFC....niet te vreten daarzo
pi_28286810
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:11 schreef miki het volgende:
Impressie van de Ramblas (foto's zelf gemaakt op vakantie, als je deze hebt gezien weet je wat er ongeveer op de hele Ramblas te zien is):
[afbeelding]
Te veel dieren in te kleine kooitjes..zielig!
Doet me denken aan Koko Flanel
  dinsdag 28 juni 2005 @ 07:45:43 #170
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28292627
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 06:50 schreef YPPY het volgende:

Madame Tussaud in Amsterdam vond ik niet echt leuk. In Kopenhagen was het leuker, omdat er daar een griezel gedeelte bij zat.
Mja...maar daar heet het ook geen Madam Tussaud meer (Louis Tussaud's)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_28345796
quote:
Op maandag 6 juni 2005 20:04 schreef k_man het volgende:

[..]

Before Sunrise zeker niet gezien?
* Solitarias gaat volgende week naar Wenen en heeft BSunrise reeds 3x gezien!
  Moderator woensdag 29 juni 2005 @ 18:05:00 #172
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_28346187
Grappig om te lezen hoe enorm smaken kunnen verschillen.

Onbegrijpelijk trouwens, dat mensen, als een soort statement, de Eiffeloren niet opgaan "omdat ze het maar een lelijk ding vinden". Alsof dat iets uitmaakt voor het uitzicht.

La Defense vind ik ook prachtig trouwens. Wip er altijd wel even langs met lijn 1 eigenlijk.

Maar goed, ontopic: een teleurstelling betekent vaak dat je je niet goed ingelezen hebt. Ik had meer verwacht van Athene, maar ik had kunnen weten dat het een smerige ranzige stinkstad is. Alleen als je je niet inleest, dan ga je op wat vage romantische ideëen af, "de oude Grieken" en zo.. nou OK, dat Parthenon staat dan nog half overeind, maar voor de rest is er niet te wezen daar.
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
pi_28346232
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:05 schreef Gert het volgende:
Onbegrijpelijk trouwens, dat mensen, als een soort statement, de Eiffeloren niet opgaan "omdat ze het maar een lelijk ding vinden". Alsof dat iets uitmaakt voor het uitzicht.
Sterker nog: als je erop staat is dat één van de weinige plekken dat je hem niet steeds in beeld ziet.
  Moderator woensdag 29 juni 2005 @ 18:08:14 #174
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_28346248
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:07 schreef k_man het volgende:

[..]

Sterker nog: als je erop staat is dat één van de weinige plekken dat je hem niet steeds in beeld ziet.
Eigenlijk de allerbeste plek inderdaad, voor Eiffeltoren-haters.
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
pi_28346375
Alsof een uitzicht op Parijs me ook maar iets interesseert.
  Moderator woensdag 29 juni 2005 @ 18:22:27 #176
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_28346582
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat is een beter argument in ieder geval.
pi_28346872
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:50 schreef Solitarias het volgende:

* Solitarias gaat volgende week naar Wenen en heeft BSunrise reeds 3x gezien!
Die moet ik ook nog steeds eens kijken. En dat heeft in Wenen gewoond
  woensdag 29 juni 2005 @ 18:41:12 #178
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_28347092
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 17:53 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Ik ben er een jaar of tien geleden geweest, toen vind ik het zeker wel de moeite waard maar het schijnt inmiddels inderdaad niet veel meer te zijn.
Tegenwoordig is het ontzettend druk met toeristen, nauwelijks meer wit, en van de terrassen zijn er door alle toeristen die er eerst gewoon overheen mochten lopen ook al niet veel meer over. Eeuwig zonde, want het was zo mooi... Maar nu vond ik de Romeinse badplaats erboven nog interessanter.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 29 juni 2005 @ 18:47:54 #179
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_28347256
Het uitzicht over Parijs hoeft van mij ook niet persé. Bovendien zijn er daar genoeg andere plekken met uitzicht, waar je niet voor op een berg ijzer moet staan...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_28347295
Parijs is sowieso niet boeiend, het uitzicht over die kutstad al helemaal niet en dat hoopje schroot daar rij ik ook nog geen kilometer voor om.
pi_28347333
Ik kan me uit Parijs nog herinneren dat ik me ineens afvroeg of ik nou de zee zag Nee hoor, het waren de uitlaatgassen die de stad blauw lieten kleuren
pi_28347334
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Parijs interesseert jou sowieso niet, dat heb je voldoende duidelijk gemaakt.
pi_28347362
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:47 schreef Hik het volgende:
Het uitzicht over Parijs hoeft van mij ook niet persé. Bovendien zijn er daar genoeg andere plekken met uitzicht, waar je niet voor op een berg ijzer moet staan...
Oh? Noem er eens twaalf?
pi_28347368
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:50 schreef k_man het volgende:

[..]

Parijs interesseert jou sowieso niet, dat heb je voldoende duidelijk gemaakt.
Ik kan prima zelf bepalen wanneer iets voldoende is.
pi_28347378
He gezellig, ruzie
pi_28347386
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik kan prima zelf bepalen wanneer iets voldoende is.
Apparently not...

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2005 18:55:28 ]
pi_28347472
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:53 schreef k_man het volgende:

[..]

Apparently not...

Jawel hoor, hoef jij niet voor me te doen.
pi_28347480
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:53 schreef ChrisJX het volgende:
He gezellig, ruzie
Ruzie? Waar?

*kijkt zoekend om zich heen*

pi_28347518
In Parijs
  Moderator woensdag 29 juni 2005 @ 19:05:56 #190
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_28347772
Parijs is prachtig, en mensen die dat niet zien hebben stront in hun ogen.
pi_28347789
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 19:05 schreef Gert het volgende:
Ik vind het zo druk
pi_28347792

Parijs... Tamelijk dichtbij, boordevol prachtige architectuur, oud en hypermodern. Vol van cultuur, prestigieuze musea, onbekende kleine museumpjes, hippe winkeltjes. Meestal lekker weer, goedkope Japanse eethuisjes, goede hotels, vriendelijke Fransen, joi de vivre... wat wil een mens nog meer?
pi_28347846
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 19:06 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik vind het zo druk
Dan moet je de gebaande paden misschien eens verlaten?

De 'topattracties' heb je bij je eerste bezoek toch al wel gezien.
pi_28347903
Ik ben er twee keer geweest en heb toen idd de topattracties gezien. Maar de stad trok me nou niet zo dat ik zeg "Daar ga ik weer eens naar toe". Ik heb nx tegen steden meerdere malen bezoeken, maar Parijs hoort wat dat betreft niet tot het lijstje. Al komt dat ook doordat ze er Frans praten
pi_28349383
Ik vind aan de meeste van die topattracties ook weinig aan. Maar de rafelrandjes van de stad zijn nou juist zo leuk.
  donderdag 30 juni 2005 @ 01:31:46 #196
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28350821
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 19:05 schreef Gert het volgende:
Ja en mensen die niet van klassieke muziek houden, houden dus ook niet van muziek....
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_28351290
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:08 schreef Gert het volgende:
voor Eiffeltoren-haters
Het lijkt een Jiskefet-sketch..... (Norenhater)
pi_28351655
Venetië, je bent blij dat je het gezien hebt, maar er liepen echt wel muchos muchos teveel toeristen rond. Ook de duivenpopulatie was niet te onderschatten. Hoe verder weg van San Marco hoe mooier het werd. Kleine steegjes en vele bruggen.
Eten is er bagger en kost een fortuin.

Andorra La Vella is ook helemaal fout. Dit is de hoofdstad van Andorra *duh* en je vindt er tientallen tax free shops die allemaal hetzelfde verkopen.

Brussel sucks helemaal. Loopt er vol bedelaars en ander gespuis. De mensen zijn er onvriendelijk en het is er duur en vuil. Leuven of Hasselt zijn mijn favoriete steden in België.
  Moderator donderdag 30 juni 2005 @ 12:12:18 #199
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_28353815
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 01:31 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ja en mensen die niet van klassieke muziek houden, houden dus ook niet van muziek....
Dat zeg ik niet.
Ik vind alleen dat mensen die Parijs een kutstad vinden de mest eens uit hun boerengelaat moeten wrijven.
pi_28365753
parijs heeft echt wel wat, maar niet in juli of augustus wanneer je alleen maar amerikanen tegenkomt die even 'europa doen' (oftewel londer, amsterdam, parijs en dan zeggen dat ze europa hebben gezien)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')