ROFLLOLOL hahahahaquote:Op donderdag 2 juni 2005 00:51 schreef mazaru het volgende:
Ik kreeg een bekeuring voor straatvervuiling, toen ik een bekeuring kwaad weggooide.
Ik kan er nu ook wel om lachen, maar het heeft heel wat jaren geduurt voor ik er de humor van in zagquote:
Genieten, die narcis had ik ook uit zo'n bak getrokken. Beschonken toestand ook natuurlijk.quote:Op donderdag 2 juni 2005 01:18 schreef De_Klusjesman het volgende:
100 gulden voor het plukken van een bloemetje ('s nachts in beschonken toestand ) uit een gemeentelijke plantenbak voor mijn vriendin, ik ben zelfs geboeid meegenomen naar het bureau om mijn roes uit te slapen. Nooit krijgt mijn vriendin meer bloemen van mij![]()
oh men de spelling van tegenwoordigquote:Op donderdag 2 juni 2005 00:46 schreef Narutje het volgende:
slag gelul
Die OP ook!quote:
quote:Op donderdag 2 juni 2005 09:43 schreef Abonides het volgende:
Dit is mij niet overkomen. Mijn oom (die is mijnheer de politie agent) kwam ermee.
Een straat in het dorp waar hij vaak komt werd enorm veel geklaagd over het feit dat er veel scholieren daar over de stoep fietste. Op aandringen van de bewoners zijn ze daar dan maar een middagje gaan bekeuren. Ze hebben in een paar uur tijd 3 bekeuringen uitgeschreven voor het fietsen over de stoep... aan de bewoners zelf...
Leuke sport is dat altijd, zo snel mogelijk het centrum doorkruisenquote:Op donderdag 2 juni 2005 09:50 schreef timmeeeh het volgende:
ik ben een x bekeurd voor fietsen door een voetgangerszone (in het centrum van Breda). het was donderdag avond 20.30u (half uur voor sluiting winkels) en er was geen hond op straat, ik reed nog geen 50m de voetgangerszone binnen en toen stapte ik al af omdat ik op de plaats van bestemming was. het was uiteraard eind november en die achterbakse honden zaten nog niet aan hun quota.
OMG, dan gas je toch door!?!?!? te voet en te fiets, LOLquote:Op donderdag 2 juni 2005 01:21 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik heb achtereenvolgens binnen één week 2 boetes gehad voor rijden zonder helm. Respectievelijk door een agent te voet en op de fiets.![]()
quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:06 schreef Ondergrond het volgende:
2. Je rijdt met een vriend over de snelweg, als je achter je een motoragent ziet verschijnen. Meneer de motoragent haalt je in, en maakt duidelijk dmv licht en hand-signalen dat je hem moet volgen. Meneer de motoragent rijdt een afslag in waar je alleen met de motor/brommer/fiets/lopend in mag, maar omdat meneer agent zo leuk met zijn arm zwaaide, ben je verplicht hem te volgen.
Afijn, motor agent stapt uit, komt naar je auto, en zegt "U mag deze afslag niet in, en ik moet U daarvoor bekeuren.." Op je vraag "What the fuck had ik dan moeten doen" antwoord meneer de motoragent heel simpel: "Je had of voor de afslag moeten stoppen, of mij duidelijk moeten maken dat je daar om de bovenstaande rede niet in had kunnen rijden..."
Ja daaaaaaaag![]()
Nu is op iemand schelden nou ook niet echt normaal....quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:16 schreef Ondergrond het volgende:
We waren aan het uitgaan, en rond een uur of een stonden we met een groep van zo'n honderd man buiten. Ook waren er twee agenten aanwezig. Mensen begonnen een beetje op die wouten te schelden, maar ze bleven gewoon toezicht houden, eengezien ze met z'n 2en niks kunnen doen. Een vriend van me scheld ook een beetje, en we gaan weer naarbinnen.
Rond een uur of 3 / half 4 gaan we naar huis, en lopen we nog even naar de shoarmazaak. Als we het eten ophebben, fietsen we zo'n 50 meter, totdat er opeens wouten achter ons rijden. Noujah we hadden geen licht, dus we springen allebei van onze fiets af, helaas.. te laat.
Die wouten komen uit de auto, geven die vriend van mij een boete voor zonder licht rijden. Vriend mompelt iets van "Hebben jullie niets beters te doen, blije apen" En hoppa, gelijk in de boeien en afgevoerd. Later blijkt hij de boete voor geen licht, en belediging van ambtenaar in functie (220 Euro!!) te krijgen, aangezien hij bij het uitgaangebied "Kutwouten" heeft geroepen.. "Blije apen" was ditmaal de druppel....![]()
![]()
Klopt, .. Maar om nu één jongen uit een groep van 100 op te pakken, voor iets wat ie 4 uur eerder heeft gedaan, en dan ook nog met een kutsmoesje, gaat toch wel wat te verquote:Op donderdag 2 juni 2005 13:22 schreef L-X het volgende:
[..]
Nu is op iemand schelden nou ook niet echt normaal....
Artikel 12 Wegenverkeerswet 1994:quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:06 schreef Ondergrond het volgende:
2. Je rijdt met een vriend over de snelweg, als je achter je een motoragent ziet verschijnen. Meneer de motoragent haalt je in, en maakt duidelijk dmv licht en hand-signalen dat je hem moet volgen. Meneer de motoragent rijdt een afslag in waar je alleen met de motor/brommer/fiets/lopend in mag, maar omdat meneer agent zo leuk met zijn arm zwaaide, ben je verplicht hem te volgen.
Afijn, motor agent stapt uit, komt naar je auto, en zegt "U mag deze afslag niet in, en ik moet U daarvoor bekeuren.." Op je vraag "What the fuck had ik dan moeten doen" antwoord meneer de motoragent heel simpel: "Je had of voor de afslag moeten stoppen, of mij duidelijk moeten maken dat je daar om de bovenstaande rede niet in had kunnen rijden..."
Ja daaaaaaaag![]()
Jah dat wist ik ook al welquote:Op donderdag 2 juni 2005 13:37 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Artikel 12 Wegenverkeerswet 1994:
Je bent grof genaaid dus![]()
Speelde jij met Pietje Bell of Dik Trom ofzoquote:Op donderdag 2 juni 2005 13:06 schreef Ondergrond het volgende:
1. Je bent met een paar vrienden aan het voetballen, als een van je vrienden de bal per ongeluk op het afdakje van een winkel schiet (Boven de deur zeg maar). Die jongen gaat bij iemand op zijn schouders zitten, en pakt de bal er heel handig vanaf. Nog geen minuut later, wouten komen met meer dan 100 km/u door het centrum aangecrossed, vliegen uit de auto, op die jongen af:"Jah hierkomen GVD".. Boete voor baldadigheid (50 euro) , aangezien wij niet weten hoeveel schade we wel niet aangericht hadden kunnen hebben ...
lolquote:Op donderdag 2 juni 2005 13:42 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Speelde jij met Pietje Bell of Dik Trom ofzoBaldadigheid, bestaat dat woord nog
Nee, want dan zullen ze zichzelf moeten bekeuren wegens beleding van een ambtenaar in functiequote:Op donderdag 2 juni 2005 13:43 schreef Ondergrond het volgende:
[..]
lol.
Mjah zo heet die boete nou eenmaal. "Belediging van ambtenaar in functie" kunnen ze ook gewoon "Wout uitschelden" noemen.. toch?.
Bezwaar aantekenen. Je deed nl niets verkeerd omdat je zijn aanwijzingen opvolgde en anders is het nog grof uitlokking.quote:
"Wout" is voor zover ik weet geen scheldwoord??quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:45 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee, want dan zullen ze zichzelf moeten bekeuren wegens beleding van een ambtenaar in functie
Mjah die boete is inmiddels al betaald.. wist toen nog niet zoveel van agentje pestenquote:Op donderdag 2 juni 2005 13:45 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Bezwaar aantekenen. Je deed nl niets verkeerd omdat je zijn aanwijzingen opvolgde en anders is het nog grof uitlokking.
Wout is een scheldwoord hoorquote:Op donderdag 2 juni 2005 13:46 schreef Ondergrond het volgende:
"Wout" is voor zover ik weet geen scheldwoord??
Misschien in de jaren '30.
Hhmmz... zal wel zo langzamerhand gedoogd zijn dan of zoquote:
God dat had men neefje van 9 je nog wel kunnen vertellen dat je daar geen boete, maar een taakstraf voor krijgt.quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:40 schreef RicXDesign het volgende:
Geen boete van mezelf maar van mn broer een jaar of 10 / 15 terug.
Mn broer was vlak voor oud en nieuw met 2 vrienden vanuit een portiek strijkers aan het gooien.
Hij had die dingen in een lucifer doosje zitten , na een tijdje komt er politie en die strijkers worden uiteraard afgepakt. Mn broer en een vriend zeggen tegen die 3e gozer dat als hij nou de schuld op zich neemt , en zegt dat hij de strijkers had en ze gooide , dat ze dan de boete met zn 3en zouden betalen. Die jongen gaat hier mee akkoord..
Krijgt ie geen boete , maar bureau Halt![]()
Heerlijk, had ik ook es, fiets ik weg, was m'n lamp gewrecked in de fietsenstalling. Ik over fietssuggestiestrookquote:Op donderdag 2 juni 2005 15:04 schreef Classic-PC het volgende:
een hele tijd geleden alweer. Een boete omdat ik geen verlichting voerde aan de voorkant van m'n fiets. 15 euro.
Achterlijke was nog wel dat dat fucking kut lampje een meter of 8 voor hun "checkpoint" doorbrande en dat die klootzak het gewoon zag. Hij zag het gebeuren en dan toch nog even met een bigsmile aanhouden![]()
![]()
![]()
En jij kijkt te veel James Bond.quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:05 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Heerlijk, had ik ook es, fiets ik weg, was m'n lamp gewrecked in de fietsenstalling. Ik over fietssuggestiestrooklangs de weg rijden. Gaat er een politie auto heel langzaam naast me rijden en ik zie hem in m'n ooghoek, had oordoppen in. Ik begin opeens te trappen, zo oversteken, op een haar na een bus gemist en over de trap onder het station door.... Daar komen ze nooit
En toen was er die keer met heel veel mist, door rood licht rijden, staat er een motoragent aan de overkantKomtie op ons af, stapt af, klep omhoog, boekje vast en zegt zo jongens
komt er een mongool in een afgetrapte auto de hoek om racen door rood met een rot vaart, mist een paar fietsers, zegtie wout, volgens mij heb ik belangrijker werk te doen en rijdt zo weer door
Dus je had em geraaktquote:Op donderdag 2 juni 2005 16:05 schreef Bob-B het volgende:
op een haar na een bus gemist
Goed zo! Dit soort boetes mogen ze van mij iedere dag uitdelen. Ik heb er totaal geen medelijden mee. Ik snap ook niet wat dit in dit topic doet? Of wil je graag dood?quote:Op donderdag 2 juni 2005 19:51 schreef Jebus het volgende:
Terwijl de trein al voorbij is, lopen over het spoor waarvan de bomen nog naar beneden zijn, 20 euro + trein gemist
Lol je kent duidelijk de situatie daar niet, hilversum sportpark. Ten eerste rijden er alleen maar slome afremmende stoptreinen en ten tweede is het spoor kaarsrecht dus je ziet een trein al 5(!) minuten van te voren aankomen. En zoals ik al zei de trein was al voorbij. Iedereen steekt daar het spoor over om de trein te halen, maar nee dan staan er slinkse wouten 10 + man per kwartier op te wachten om te naaien, ipv dat ze lekker boeven gaan vangen. Ik kan heus wel uitkijken hoorquote:Op donderdag 2 juni 2005 19:58 schreef harlingen het volgende:
[..]
Goed zo! Dit soort boetes mogen ze van mij iedere dag uitdelen. Ik heb er totaal geen medelijden mee. Ik snap ook niet wat dit in dit topic doet? Of wil je graag dood?
Hoevaak lees je hier op fok niet dat er mensen op die manier doodgaan? En dan iedereen maar reageren met rip enzo... ik heb 2 keer in mijn leven een aanrijding met een trein gezien en dan doe je het nooit meer, geloof mij.
Is het enkel spoor? daar staan die waarschuwingsborden nl niet...quote:Op donderdag 2 juni 2005 20:09 schreef Jebus het volgende:
[..]
Lol je kent duidelijk de situatie daar niet, hilversum sportpark. Ten eerste rijden er alleen maar slome afremmende stoptreinen en ten tweede is het spoor kaarsrecht dus je ziet een trein al 5(!) minuten van te voren aankomen. En zoals ik al zei de trein was al voorbij. Iedereen steekt daar het spoor over om de trein te halen, maar nee dan staan er slinkse wouten 10 + man per kwartier op te wachten om te naaien, ipv dat ze lekker boeven gaan vangen. Ik kan heus wel uitkijken hoor![]()
25 in Leuvenquote:
Scheuren oftewel hard optrekken is niet strafbaar.quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:47 schreef frankpaul1 het volgende:
Ga met een paar vrienden shoarma eten op vrijdagavond, als elke vrijdagavond, parkeer de auto op een pleintje waar ik hem toch al zeker 4 jaar lang parkeerde op die avonden. Afijn, gegeten en voldaan naar buiten, staat er een politieauto te wachten bij het pleintje. Ik dacht nog: 'Niks aan de hand, zullen wel niks te doen hebben.' Stapt er een agent uit. En komt met de vraag, zal ik hem maar meteen aan u geven? Ik vroeg me af wat dat dan wel kon zijn, gezien het feit dat ik daar al 4 jaar stond. Ja hoor, 45 euro boete, verboden te parkeren. Dus ik pak pissig de boete aan en rijd lichtjes hard weg ( piept een bandje door het gladde wegdek, beetje motorgeluid ), komt die lul achter me aan en geeft me nog eens een boete van 150 euro voor "scheuren"![]()
Ongelooflijk!!
Ik heb voor mijn werk een keer iemand die ook snel wilde oversteken om de trein nog te halen op moeten rapen. Er was echt niks meer over van die persoon (ja, een paar vuilniszakken met delen van het lichaam).quote:Op donderdag 2 juni 2005 20:09 schreef Jebus het volgende:
Lol je kent duidelijk de situatie daar niet, hilversum sportpark.
Ik snap je reactie heel goed, en ik zou het ook echt niet doen als ik er niet 100% zeker van zou zijn dat het veilig was om over te stekenquote:Op donderdag 2 juni 2005 22:59 schreef harlingen het volgende:
[..]
Ik heb voor mijn werk een keer iemand die ook snel wilde oversteken om de trein nog te halen op moeten rapen. Er was echt niks meer over van die persoon (ja, een paar vuilniszakken met delen van het lichaam).
Andere keer stak iemand over toen de spoorbomen al dichtwaren, hoppa, been eraf. Als je dat soort dingen gezien hebt begrijp je mijn reactie.
In de trein mag je met iets onder je voeten wel met je voeten op de bank liggen (bijv. krant).quote:Op donderdag 2 juni 2005 20:30 schreef amokjeeh het volgende:
Vorige week woensdagochtend in de metro:
Ik zit relaxed in de 53 richting Gaasperplas. De Metro stopt bij een tussenstation, de deuren gaan open en er rennen 2 wouten naar binnen.
Ik word letterlijk uit de Metro getrokken, net nog mijn tas en ipod kunnen pakken (hufters)
-Ja meneer u zat met uw benen op de bank
-Nee agent ik zat met mijn benen op mijn eigen tas. En mijn tas lag op de bank
-Uuuuh uuuh ..... *stil*..... ja dat mag ook niet!
-Ja maarreeeh...
Agent wil zijn bonnenboekje pakken, maar kon hem niet vinden. Moest hij eerst nog een bonnenboekje van zo'n andere hufter pakken ;')
Als je dacht dat het daar over was, helaas niet
-Meneer wilt u nog een verklaring afleggen?
-Ja dat wil ik wel, wat is de boete voor zwartrijden?
-Ja dat is meer dan je voeten op de bank.
-Dan heb ik dat i.i.g. weer uitgespaard!
Agent trekt een beteuterd gezicht en gaat maar weer ijverig verder met schrijven op z'n meest genaaide boete uit zijn carriere.
Schade: 25 euries
Ja daarom vond ik het ook zo'n rare boete. Conducteurs moedigen het in de trein juist aan. Voeten mogen op de bank, maar dan wel met een krantje o.i.d.quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In de trein mag je met iets onder je voeten wel met je voeten op de bank liggen (bijv. krant).
Dan zou je dus onterecht een boete hebben gehad..![]()
jajaja dat zijn de mooistequote:Op donderdag 2 juni 2005 01:02 schreef gekke_sandra het volgende:
Fietsen op de stoep. Ik was net afgeslagen, omdat de zon zo laag stond dak amper mijn tegenliggers kon zien. Twee meter verder sprong er al een politieagent uit de bosjes.25 gulden kostte me dat toen.
Ik niet is levensgevaarlijk fiets je daar omdat je lampjes gejat zijn door een junk springt er opeens zo'n copper uit het niets voor hetzelfde geld pleur jij op je bekquote:Op vrijdag 3 juni 2005 00:02 schreef 2609 het volgende:
[..]
jajaja dat zijn de mooistevan die agenten die uit de bosjes springen
genieten doe ik ervan
Ik geloof er echt helemaal niets van....quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:06 schreef Ondergrond het volgende:
Ja daaaaaaaag![]()
Ik zie dat ook echt voor me. Zo'n agent die ineengedoken in een conifeer zit en dan ineens *ploep* tevoorschijn springtquote:Op vrijdag 3 juni 2005 00:02 schreef 2609 het volgende:
jajaja dat zijn de mooistevan die agenten die uit de bosjes springen
genieten doe ik ervan
Ja...quote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:35 schreef LowJoe het volgende:
Ik kom s'avonds laat thuis en geen enkele parkeerplaats meer,dus parkeer ik hem in het gras.De volgende morgen een parkeerboete omdat natuurlijk al veel andere auto's weg waren en het leek of ik express zo geparkeert had....Had ik zeker s'morgens vroeg op moeten staan en mijn auto dan op een parkeerplaats moeten rijden....![]()
Dus..?quote:Op donderdag 2 juni 2005 19:42 schreef cappp het volgende:
Is een keer in een park aangehouden op de fiets, in dat park mocht je dus niet fietsen. Je raad het al... De agent zelf was ook te fiets![]()
- Maar meneer... u bent zelf ook op de fiets![]()
- Beledigen van ambtenaar in functie *schrijft boete*
-![]()
![]()
Who caresquote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:04 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Ik geloof er echt helemaal niets van....
Er zijn van die kneuzen die alles geloven op fok!, waardoor we zometeen weer van die valse denkbeelden krijgenquote:
Er zijn ook van die kneuzen die niks geloven wat anderen vertellen, omdat ze met hun hoofd de hele dag voor een of ander scherm hangen, en daarom vitale levenservaring missenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:53 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Er zijn van die kneuzen die alles geloven op fok!, waardoor we zometeen weer van die valse denkbeelden krijgen [afbeelding]
Heb je nog geluk dat je je biertje opgedronken hebt, heb ook vaak boete's gehad voor een biertje wat gewoon in je tas zit.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:56 schreef dJ-Zcore het volgende:
Bekeuring van 45 euro omdat ik een biertje op straat dronk. Maar dat kwam omdat de tas waar mijn bier in zat begon te scheuren, dus ik moest wel een blikje bier drinken.
Maar meneer de agent was nog een rookie, dus die moest even de bijdehande luldehanger uithangen en mij een boete geven.
Das leuk, moeten ze bij de uitgang van een slijter gaan staanquote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:59 schreef Ondergrond het volgende:
[..]
Heb je nog geluk dat je je biertje opgedronken hebt, heb ook vaak boete's gehad voor een biertje wat gewoon in je tas zit.
"Bier voor handen hebben" artikel zoveelhonderd-ennog-wat.
Ja, m'n buurmeisje is ook eens geflitst met m'n auto. Nu komt het in heel nederland gemiddeld 1x per 30 jaar voor dat een bestelbusje waarin toevallig fotorolletjes zitten met daartussen toevallig flitsrolletjes uit toevallig net mijn stadje van toevallig die flitspaal van toevallig die periode gejat wordt.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:11 schreef Gizmore het volgende:
Ik had ooit eens een keer dat ik op mn scooter (ik weet t:) naar school reed naast een vriend van me die op de fiets was, ik reed dus langzaam en zonder helm. Was ik bijna bij school, komt er zo'n aap op een motor de hoek om. Moest ik gelijk ook maar even mee naar het bureau, de rollenbank op. Ik voelde m al aankomen, aangezien mn scooter behoorlijk wat sneller liep dan standaard. Nou jah, alles bij elkaar kreeg ik dus 265 euro boete
Maar nu komt het mooiste: ik heb die boete nooit binnen gehad. Ik hoorde via via dat die agent die me bekeurd had z'n boekje was kwijtgeraakt en heb die boete dus ook nooit gekregen.![]()
![]()
![]()
En dat jij toevallig een bestelbusje rijker bent heeft er zeker niets mee te maken?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:20 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ja, m'n buurmeisje is ook eens geflitst met m'n auto. Nu komt het in heel nederland gemiddeld 1x per 30 jaar voor dat een bestelbusje waarin toevallig fotorolletjes zitten met daartussen toevallig flitsrolletjes uit toevallig net mijn stadje van toevallig die flitspaal van toevallig die periode gejat wordt.
Uiteraard was die ene keer in de 30 jaar net een week na dat incidentje. Nooit meer iets van gehoord.
hoe moet je er dan aankomen dat is echt een boete om aan je quota te komenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:59 schreef Ondergrond het volgende:
[..]
Heb je nog geluk dat je je biertje opgedronken hebt, heb ook vaak boete's gehad voor een biertje wat gewoon in je tas zit.
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:43 schreef Roa het volgende:
[..]
En dat jij toevallig een bestelbusje rijker bent heeft er zeker niets mee te maken?
Niet toevallig op de een of andere duistere manier die flitspaal in brand gevlogen of zo iets?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:20 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ja, m'n buurmeisje is ook eens geflitst met m'n auto. Nu komt het in heel nederland gemiddeld 1x per 30 jaar voor dat een bestelbusje waarin toevallig fotorolletjes zitten met daartussen toevallig flitsrolletjes uit toevallig net mijn stadje van toevallig die flitspaal van toevallig die periode gejat wordt.
Uiteraard was die ene keer in de 30 jaar net een week na dat incidentje. Nooit meer iets van gehoord.
Nee, dat busje met die rolletjes is echt gejat, het heeft de krant nog gehaald. Ze is ook echt zonder twijfel geflitst, ze zag de flits uit de paal komen en ze was de enige auto in de buurt.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:45 schreef Gizmore het volgende:
[..]
Niet toevallig op de een of andere duistere manier die flitspaal in brand gevlogen of zo iets?
Vreemd verhaal. Met alcohol op straat lopen is niet verboden.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:59 schreef Ondergrond het volgende:
[..]
Inderdaad, dat mag best. De regel dat je niet binnen zoveel meter van een zebrapad mag oversteken maar dat je dan verplicht het zebrapad moet gebruiken, is al jaren geleden (1992?) afgeschaft.quote:Op donderdag 2 juni 2005 07:46 schreef NiteSpeed het volgende:
Nooit een boete gehad. Wel een keer bijna, dankzij deze situatie:
Nou, ik ga echt niet ongelovelijk omlopen als ik uit de bus stap om bij dat paadje uit te komen. Een of andere politieauto kwam nog even achteruit rijden, waarna een zeiksnor tegen me zei dat ik zo niet mocht lopen.
Bullshit, dat mag best, als ik de auto's maar voorrang geef.
Dat klopt, en zo dachten wij het ook allemaal.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:20 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Vreemd verhaal. Met alcohol op straat lopen is niet verboden.
Alleen als je een geopende fles (blikje, whatever) bij je hebt, en je bevindt je in een gebied waar krachtens de APV (Algemene Plaatselijke Verordening) een alcoholverbod is ingesteld, ben je strafbaar.
Die heb ik gelezen jahquote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:57 schreef Thirdeye het volgende:
¤95 voor 1 keer toeteren gedurende 1 seconde..(heeft ook nog even als topic in de klaagbaak gestaan)
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:57 schreef Thirdeye het volgende:
¤95 voor 1 keer toeteren gedurende 1 seconde..(heeft ook nog even als topic in de klaagbaak gestaan)
Als er iets is waar ik, naast de wouten, een hekel aan heb, is het wel hondenschijt in het parkquote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:43 schreef Spiller het volgende:
¤30 omdat ik mijn honden los liet lopen in een park![]()
14.gifquote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:45 schreef Ondergrond het volgende:
[..]
Als er iets is waar ik een hekel aan heb, is het wel honden
Die taxiquote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:57 schreef Thirdeye het volgende:
Als je voor had laten komen kan ik me niet voorstellen dat de rechter hiermee akoord gegaan was..quote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:23 schreef Ondergrond het volgende:
[..]
Dat klopt, en zo dachten wij het ook allemaal..
Totdat meneer met de pet kwam, en dat was echt zo'n kerel die elke wet letterlijk uit zijn hoofd kende. Die zei dat het om "het product voor handen hebben" en noemde daarbij het artikelnummer nog eens. Ellenlange discussie met de agent gehad, maar we konden blijkbaar niets beginnen..
De situatie was wel zo, dat we onder een portiek stonden (mag zowiezo al niet) en er enkele pilsjes om ons heen lagen (overigens NIET hetzelfde merk)..
Nu kan je zeggen "Jah, dan is de boete logisch", maar het flesje in de tas was nog gewoon dicht..
.
Tráppen die gasten.. !quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:56 schreef dJ-Zcore het volgende:
Bekeuring van 45 euro omdat ik een biertje op straat dronk. Maar dat kwam omdat de tas waar mijn bier in zat begon te scheuren, dus ik moest wel een blikje bier drinken.
Maar meneer de agent was nog een rookie, dus die moest even de bijdehande luldehanger uithangen en mij een boete geven.
O, dan is dat misschien wel de reden dat ik nooit een boete ontvangen heb!quote:Op zaterdag 4 juni 2005 01:42 schreef Omkron het volgende:
2 voor 6 mag niet.. minimaal 5 voor!
Zeker zelf een agentjequote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:53 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Er zijn van die kneuzen die alles geloven op fok!, waardoor we zometeen weer van die valse denkbeelden krijgen [afbeelding]
ik aan paardenschijt van politiepaarden dat mogen ze blijkbaar WEL gewoon laten liggen zonder een boete uit te schrijven,quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:45 schreef Ondergrond het volgende:
[..]
Als er iets is waar ik, naast de wouten, een hekel aan heb, is het wel hondenschijt in het park.
In trein en bus zijn vervoersbewijzen geldig tot de volgende dag 04:00 in de ochtend.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 01:59 schreef Jeugdcrimineel het volgende:
Nou ik vind mijn "ervaring" pas genaait.
het is 0:05, 17 september. Mijn busabbo was tot 17 september geldig{Lees: tot, dus op de 17de verliep hij}. Ik stap uit de bus, controle. Zo'n wijf checkt mn busabbo, mag doorlopen.
1 meter verder staat eenofandere flikker, vraagt of hij me nog eens mag controleren.
Nou oke, ik wil geen problemen, geef gewoon mn busabbo.
komt die FLIKKER aanpoepen met dat het 5 over fucking 12 is, dus dat MIJN BUSABBO IS VERLOPEN. Nou zeg, eerst probeerde ik normaal met m te praten, maar hij wou niet luisteren.
30 FUCKING EURO! Da's pas kut! Geloof me!
Ja hoor zelf een agent, NOT.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 02:45 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
Zeker zelf een agentje
die denkbeelden zijn terecht, moeten ze maar eens dingen gaan controleren waar wel heel nederland last van heeft, laat ze een grote bek geven op kanaleneiland ofzo
Dat noem ik pas dubbel genaait, ook nog eens onterecht een boete gehad.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 09:03 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
In trein en bus zijn vervoersbewijzen geldig tot de volgende dag 04:00 in de ochtend.
Wie de fuck is hier nou bijdehand?quote:Op zaterdag 4 juni 2005 09:14 schreef Stranger het volgende:
-'Oh, dus je bent bijdehand, stop maar even'
Oja?Ik woon aan een straat die een fietspad door heen heeft,dus geen weg.Die auto stond wel 500 meter verder op......quote:
quote:Op zaterdag 4 juni 2005 09:28 schreef Jeugdcrimineel het volgende:
[..]
n nerds die gaan betalen voor datingsites en dan verbaast zijn dat ze worden opgelicht![]()
Ook wel eens gehadquote:Op zondag 5 juni 2005 14:59 schreef Ondergrond het volgende:
Meest genaaide boete die een vriend van me heeft gehad:
Dronken op een niet-verzekerde, gejatte scooter rijden, zonder helm, verlichting, en dan ook nog een valse naam opgeven, waar ze later achterkwamen.
genaaid!?quote:Op zondag 5 juni 2005 14:59 schreef Ondergrond het volgende:
Meest genaaide boete die een vriend van me heeft gehad:
Dronken op een niet-verzekerde, gejatte scooter rijden, zonder helm, verlichting, en dan ook nog een valse naam opgeven, waar ze later achterkwamen.
Nou om eerlijk te zijn.. nietquote:Op zondag 5 juni 2005 15:24 schreef Jerruh het volgende:
[..]
genaaid!?.
dan maak je het er gewoon zelf naar...
whehe, nou ja, nog steeds niet echt een genaaide actiequote:Op zondag 5 juni 2005 15:27 schreef Ondergrond het volgende:
[..]
Nou om eerlijk te zijn.. niet.
Die gast had geen brommercertificaat, en leende ff de scooter van een andere vriend. Van deze scooter was de verzekering al paar dagen verlopen, en dat ie gejat was wist hij niet.
Het alcoholgebruik heeft ie aan zichzelf te danken, zonder helm ook.
Het opgeven van een valse naam (tot twee keer toe), daar kan je de alcohol nog wel de schuld van geven
.
Ook niet helemaal genaaid dezequote:Op zondag 5 juni 2005 15:29 schreef Jerruh het volgende:
komt er een politieman aan die m wilt bekeuren omdat ie door rood loopt....
naderhand goed gekomen,
'lelijk'quote:Op vrijdag 10 juni 2005 03:12 schreef Narutje het volgende:
mja gister gvd me 2e parkeerboete echt lelijk!
Nog verotter is als die kamp-ambtenaren je fiets meenemen naar hun "sociale"? werkplaats, om hem daar iets te beschadigen (lampje stuk, rem kabeltje los) en dat je em dan voor 14 euro weer op kan halenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:14 schreef Pain_Elemental het volgende:
Toch wel een paar keer een confrontatie, maar nog nooit een boete.
Ik rij een keer op me fiets zonder licht naar school. Niet omdat ik geen zin had ofzo, maar de lichten op mijn fiets werden telkens gesloopt op school en ik had geen zin om de hele tijd reparatiekosten te betalen.
Staan de juten daar op de weg naar school. (doen ze expres, scholiertjes te pakken nemen).
Ik word aangehouden en ik krijg een preek dat ik geen licht heb.
Hun: U rijdt zonder licht.
Ik: Dat klopt en dat is jullie schuld.
Hun: Pardon?
Ik: Ik heb al etterlijke keren mijn licht gereparareerd, maar het wordt gewoon iedere keer op school gesloopt. Hier, Ik zal het eens laten zien.
Ik: *Stap af en laat zien dat mijn licht gewoon kapot is*
Ik: Jullie staan hier iedere dag te camperen en het is jullie nog nooit opgevallen dat er iemand fietslichten kapot maakt.
Hun: Ow nou, we zullen er eens op gaan letten. Je mag deze keer doorrijden
En hij heeft geen bezwaar ingediend? Hier is sprake van een bevoegd gegeven ambtelijk bevel en is dus een rechtvaardigingsgrond. (Art 43 lid 1 Sr)quote:Op vrijdag 3 juni 2005 08:04 schreef Kierewiet1985 het volgende:
Een maat van mij kwam zwaar bezopen een discotheek uit, en gaat in zijn wagen zitten wachten op degene die terug naar huis zou rijden. Komt er een agent aan "je moet van het parkeerterrein af" dus die maat van me zegt dat ie te veel gezopen heeft en dat ie wil wachten op de BOB. Daarop zei de agent dat hij maar zelf de wagen van de parkeerplaats moet rijden en hem in de het 1ste parkeervak buiten de slagbomen neer moet zetten, dan zou hij het door de vingers zien. Zo gezegd, zo gedaan, ware het niet dat net buiten de slagboom een politiebusje stond waar gelijk een agente uitstapte met een blaasapparaat in dr handen![]()
Maat van mij heel het verhaal uitgelegd, maar de agent die hem had bevolen van het terrein af te gaan was nergens meer te bekennen... Uiteindelijk heeft hij 2,5 uur op het politieburo (de woutenkiet) gezeten en een boete van +/- 350 euro gehad + er ging een punt van zijn rijbewijs af.
Dat is pas genaaid!
Hoe bedoel je dit?quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:08 schreef Faceoff het volgende:
Ik heb een keer (en een huisgenoot van me meerdere keren) een boete gehad omdat ik parkeerde op mijn eigen erf....
kreeg achteraf te horen dat een verboden toegang bordje het al had kunnen voorkomen, klinjkt onlogisch maar t klopt.
tja, eigen schuld...quote:Die jongen natuurlijk over de zeik, hij wendt zich tot de rest van de groep (dus niet naar die wouten), en zegt tegen ons "Wow echte kutwouten".. Hoppa, gelijk meegenomen naar het bureau en 220 erbij voor belediging van ambtenaar .
Nee, tis nog geen december..quote:Op zaterdag 18 juni 2005 14:33 schreef The_Mavericks het volgende:
zo zie je maar weer, niet iedere agent is op bekeuren uit!
Ja vind je het gek?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 14:37 schreef Ondergrond het volgende:
Die jongen natuurlijk over de zeik, hij wendt zich tot de rest van de groep (dus niet naar die wouten), en zegt tegen ons "Wow echte kutwouten".. Hoppa, gelijk meegenomen naar het bureau en 220 erbij voor belediging van ambtenaar![]()
.
Ja.quote:
Yup, dat mag. Maar dan mogen hun wel een geel papiertje aan dat figuur geven.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 15:34 schreef Ondergrond het volgende:
[..]
Ja.
Iemand mag toch wel tegen zijn vrienden zeggen dat hij wouten kut vind ?.
Misschien had je boetes kunnen krijgen voor in het openbaar je kutje op een speeltuin vast te laten leggen op de gevoelige plaat.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 19:43 schreef Yamyam het volgende:
Ik krijg nooit boetes. Rara hoe zou dat komen. Ik vind dit altijd klagen om iets wat je zelf kan voorkomen en dus onzinnig.![]()
Je werkt zelf bij de coppers...quote:Op zaterdag 18 juni 2005 19:43 schreef Yamyam het volgende:
Ik krijg nooit boetes. Rara hoe zou dat komen.. Ik vind dit altijd klagen om iets wat je zelf kan voorkomen en dus onzinnig.![]()
Oja, da's waar. Maar daarmee breng ik andere mensen of mezelf niet in gevaar.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 19:54 schreef -=Bioslock=- het volgende:
[..]
Misschien had je boetes kunnen krijgen voor in het openbaar je kutje op een speeltuin vast te laten leggen op de gevoelige plaat.
Moraalridder..
Ik bracht ook niemand in gevaar toen ik een blik bier op straat dronk. Toch moest ik 45 euro betalen.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 19:58 schreef Yamyam het volgende:
[..]
Oja, da's waar. Maar daarmee breng ik andere mensen of mezelf niet in gevaar.
Dat was dan vast niet met Koninginnedag.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 20:01 schreef -=Bioslock=- het volgende:
[..]
Ik bracht ook niemand in gevaar toen ik een blik bier op straat dronk. Toch moest ik 45 euro betalen.
Voor geen licht op je fiets word je niet aangehouden hoor..quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:14 schreef Pain_Elemental het volgende:
Ik word aangehouden en ik krijg een preek dat ik geen licht heb.
Vind je dat echt een genaaide boete?quote:Op zondag 19 juni 2005 02:28 schreef MissWave het volgende:
10 gulden, voor fietsen zonder licht.
quote:Op zondag 5 juni 2005 15:06 schreef RidgeForrester het volgende:
Ik heb eens een boete gehad van een agent in opleiding voor lopen met de fiets zonder licht!
Nee, was mn eerste en enige boetequote:Op zondag 19 juni 2005 02:33 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Vind je dat echt een genaaide boete?
Ik vind een bedrag van 10 euro voor het kunnen veroorzaken van levensgevaarlijke situaties best een vriendelijk prijsje?
Helemaal weinigquote:Op zondag 19 juni 2005 02:37 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nee, was mn eerste en enige boete
10 GULDEN trouwens
Nope, want het was eigenlijk 20 gulden per persoon, maar ik mocht hem samen met mn vriendinnetje betalenquote:
Persoonlijk de leukste, maar die de politie veruit het meest erg vond is dat ik pissend op zo'n draaiplatform in een speeltuin stond. Met 2G rondgeslingerd worden terwijl je 360 graden de grond besprenkeld.quote:Op zondag 19 juni 2005 03:49 schreef Xebrozius het volgende:
Tevens meerdere malen beboet voor wildplassen..
Neej, we hebben hier sinds januari een leuke identiteitsplicht.quote:Op zondag 19 juni 2005 12:30 schreef kokos het volgende:
Je hoeft pas je legitimatie te laten zien als je strafbaar bezig bent toch.
Wie is die chick trouwens?
Je bent alleen verplicht je identificatie te laten zien als daartoe reden is. Als je dus op een mooie zaterdagmiddag gewoon door de stad loopt met een Hema-tasje in je hand en er is in de verste verte geen strafbaar feit te bekennen, hoef jij je ID niet te laten zien. Maar als je vijf minuten later bij een opstootje staat te kijken, weer wel. Het is dus niet zo dat je zelf verdacht moet zijn van een strafbaar feit. In de buurt zijn is voldoende.quote:Op zondag 19 juni 2005 12:33 schreef Ondergrond het volgende:
Neej, we hebben hier sinds januari een leuke identiteitsplicht.
Hoewel ik wel van andere mensen (die ook bij politie zitten) gehoord heb, dat je inderdaad niets verplicht bent.
Ik heb wel de wetsregel gelezen dat agenten in burger, danwel in uniform verplicht zijn hun legitimatie te laten zien, als je daarom vraagt.
Jah daarom, en agenten kunnen altijd wel 'een rede' verzinnen. Al is het maar groepsvorming, of weet ik veel..quote:Op zondag 19 juni 2005 12:41 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Je bent alleen verplicht je identificatie te laten zien als daartoe reden is. Als je dus op een mooie zaterdagmiddag gewoon door de stad loopt met een Hema-tasje in je hand en er is in de verste verte geen strafbaar feit te bekennen, hoef jij je ID niet te laten zien. Maar als je vijf minuten later bij een opstootje staat te kijken (ook al neem je zelf geen deel en ken je niemand), weer wel.
En agenten zijn idd verplicht zich te identificeren als daar om gevraagd wordt
Je moet je kunnen identificeren als een bevoegd opsporingsambtenaar je daarom vraagt. Punt.quote:Op zondag 19 juni 2005 12:41 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Je bent alleen verplicht je identificatie te laten zien als daartoe reden is. Als je dus op een mooie zaterdagmiddag gewoon door de stad loopt met een Hema-tasje in je hand en er is in de verste verte geen strafbaar feit te bekennen, hoef jij je ID niet te laten zien.
Da's ook onzin om daar een boete voor te krijgen.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 20:01 schreef -=Bioslock=- het volgende:
[..]
Ik bracht ook niemand in gevaar toen ik een blik bier op straat dronk. Toch moest ik 45 euro betalen.
Vind ik ookquote:Op zondag 19 juni 2005 14:46 schreef Grimm het volgende:
25 meter van me huis een boete krijgen omdat ik zoder licht fietste, het sneeuwde als een gek, en het was spiegelglad...ik probeerde nog uit te leggen dat met zo'n lading sneeuw op mijn banden de dynamo niet werkte..maar dat vond hij een flauw excuusje.
Zoals gezegd, dat moet ik helemaal niet. Dat moet ik alleen als daar reden toe is. En als meneer of mevrouw agent zo op mij af stapt mag hij dan wel zij mij eerst es ff gaan uitleggen waarom precies. Dan mag hij of zij met een mooie reden aankomen. Nadeel is alleen dat je als burger wel iets minder sterk staat dan iemand met een mooi uniformpje aanquote:Op zondag 19 juni 2005 14:02 schreef nerd4sale het volgende:
Je moet je kunnen identificeren als een bevoegd opsporingsambtenaar je daarom vraagt. Punt.
De opsporingsambtenaar mag echter alleen om identificatie vragen als daar een reden toe is. Maar het is niet aan jou om dat te beoordelen.
Je snapt er niets van..quote:Op dinsdag 21 juni 2005 13:05 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Zoals gezegd, dat moet ik helemaal niet. Dat moet ik alleen als daar reden toe is. En als meneer of mevrouw agent zo op mij af stapt mag hij dan wel zij mij eerst es ff gaan uitleggen waarom precies. Dan mag hij of zij met een mooie reden aankomen. Nadeel is alleen dat je als burger wel iets minder sterk staat dan iemand met een mooi uniformpje aan
Ze snapt er wel wat van. De politie moet een reden hebben om je te fouilleren ook. Kijk maar naar pulp fiction, of luister naar die cd. De politie heeft geen onbeperkte rechten in Nederland en dat is maar goed ook.quote:
Dan mag jij mij nou een met redenen omkleed betoog (wetsartikelen doen het altijd goed bij mij) gaan geven waarom ik er niets van snap. Ik wachtquote:
Als het om identificatie gaat, gaat bovenstaande niet helemaal op. Dan moeten er wel redenen zijn, maar je hoeft zelf geen verdachte te zijn. Een agent mag prima om jouw ID vragen als je bij een brand staat, ook al ben je zelf niet verdacht van brandstichting.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 13:12 schreef Dromenvanger het volgende:
Ze snapt er wel wat van. De politie moet een reden hebben om je te fouilleren ook. Kijk maar naar pulp fiction, of luister naar die cd. De politie heeft geen onbeperkte rechten in Nederland en dat is maar goed ook.
Je moet eerst verdacht zijn.
De politie heeft volgens mij vaak in de gaten wie wel of niet verdacht is.
Ben je niet verdacht dan heb je je niet druk te maken.
*beledigd, ambtenaar in functie*quote:Op vrijdag 3 juni 2005 07:44 schreef Oom_Agent het volgende:
voor het openen van dit topic, is er zojuist een beschikking naar de TS onderweg![]()
zo zo mensen, we hebben hier te maken met een echte die-hard sporter die er nog opelijk voor uitkomt ook! Hulde!quote:Op woensdag 22 juni 2005 01:26 schreef Scighera het volgende:
1x waarschuwing voor 10 meter fietsen over de stoep
voor mijn andere overtredingen die ik regelmatig bega nog geen boete:
hardlopen: rood licht; busbaan, wildplassen (ja, ik loop lange afstanden)
mountainbiken: wildplassen, biken op verboden voor fietsers paden
wielrennen: rood licht, wildplassen, busbaan, autobaan, verdrijvingsvlakken, overtreden maximum snelheid, niet voeren verlichting (wintertijd-zomertijd geval)
en ik heb nooit een ID bij me bij het trainen
Jij fietst over de autobaanquote:Op woensdag 22 juni 2005 01:26 schreef Scighera het volgende:
wielrennen: rood licht, wildplassen, busbaan, autobaan, verdrijvingsvlakken, overtreden maximum snelheid, niet voeren verlichting (wintertijd-zomertijd geval)
hehe, onderweg naar m'n vroegere school was er een straat die vrij steil een heuvel opliep (jaja, in de provincie Groningen). Bovendien was die straat geplaveid met van die ruwe klinkers, waardoor je nog extra weerstand had. ernaast lag een stoep met gewone stoeptegels, dus iedereen ging daarover. en omdat aan het einde van die straat de weg behoorlijk naar beneden afliep kreeg je daar een vrij grote snelheid.Een jaar nadat ik bij die school wegging, werd er een fietsverbod ingesteld voor scholieren.. nu is dat geloof ik weer oppgehevenquote:Op donderdag 2 juni 2005 09:43 schreef Abonides het volgende:
Dit is mij niet overkomen. Mijn oom (die is mijnheer de politie agent) kwam ermee.
Een straat in het dorp waar hij vaak komt werd enorm veel geklaagd over het feit dat er veel scholieren daar over de stoep fietste. Op aandringen van de bewoners zijn ze daar dan maar een middagje gaan bekeuren. Ze hebben in een paar uur tijd 3 bekeuringen uitgeschreven voor het fietsen over de stoep... aan de bewoners zelf...
yep. het autogedeelte bedoel ik daarmee? waarom?:quote:Op woensdag 22 juni 2005 03:25 schreef Farao het volgende:
[..]
Jij fietst over de autobaan![]()
En volgens mij gaat 't overtreden van de max. snelheid helemaal niet op voor fietsers want die is alleen voor motorvoertuigen.
Wel goed bezig trouwens, hard fietsen, o.a. op plaatsen waar dat niet toegestaan is, geen verlichting voeren en door rood rijden.Wil je zo graag een keertje bij ons acherin komen liggen ofzo...
quote:Op woensdag 22 juni 2005 13:50 schreef Nokia3310 het volgende:
Zo zie je maar, het onschuldige meisje spelen werkt![]()
Dat klinkt al beterquote:Op woensdag 22 juni 2005 10:54 schreef Scighera het volgende:
ik rij dan alleen op 50km/h wegen waar het verantwoord is (ruimte) en nodig is (zie bovenstaande redenen)
en neem van mij aan; ik ben niet de eerste e beste, ik neem nooit voorrang maar wacht totdat het me echt gegeven wordt en rij niet door rood als het niet kan.
Jij fietst met 100 km/h ?quote:yep. het autogedeelte bedoel ik daarmee? waarom?:
-snelheid ligt bijna gelijk aan het verkeer wat daarop rijdt
Ik denk inderdaad dat je als meisje al een voorgetrokken positie hebt. Maar het scheelt echt om de onschuld zelve te spelen, als je een grote bek opzet word je ook op de bon geslingerdquote:
Meisje - JAquote:Op woensdag 22 juni 2005 15:00 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat je als meisje al een voorgetrokken positie hebt. Maar het scheelt echt om de onschuld zelve te spelen, als je een grote bek opzet word je ook op de bon geslingerd
Correctie er al af?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:37 schreef Captain_Chaos het volgende:
Een nieuwe !
74 waar je 70 mag bij wegwerkzaamheden.
Gelukkig waren de jongens en meisjes van het verkeershandhavingsteam Dordrecht paraat om mij terstond te beboeten. Nouja terstond. Een accept-giro. 't Is niet dat je voor dat geld nog met iemand mag praten van het VHT. Ze slagen er toch steeds weer in het imago van een echte politieagent met doorslaand succes te grabbel te gooien.
Hulde !
haha vertelquote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:47 schreef bojaaper het volgende:
160 euro + nachtje cel wegens zwaaien met stuk hout....![]()
![]()
[afbeelding]
quote:Op woensdag 22 juni 2005 08:44 schreef Bleet het volgende:
Mijn oom heeft ooit een boete gehad voor zonder handen fietsen. Hij werd aangehouden en ze moesten zelf nog opzoeken in hun boekje wat het kostte. 10 gulden![]()
quote:Op woensdag 22 juni 2005 08:44 schreef Bleet het volgende:
Mijn oom heeft ooit een boete gehad voor zonder handen fietsen. Hij werd aangehouden en ze moesten zelf nog opzoeken in hun boekje wat het kostte. 10 gulden![]()
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:47 schreef bojaaper het volgende:
160 euro + nachtje cel wegens zwaaien met stuk hout....![]()
![]()
[afbeelding]
Dit slaat ook nergens opquote:Op zondag 10 juli 2005 13:56 schreef Kinz het volgende:
Kleine fietslampjes gaan na verloop van tijd minder fel branden. Als je ze dan een uurtje uitzet en dan weer aandoe,t branden ze weer heel erg fel. Maar dat gaat dan na een kwartiertje ofzo weer minder fel branden.
Maar goed, wij dus als 15 jarige jochies naar 't cafe toe. Kwamen we niet in.. wij balen, weer naar huis toe. Politie, wij wegfietsen maar ze hadden ons al gezien. Aangehouden, verhaal uitgelegd. Hij keek even heel erg geinteresseerd. "Maar toch fiets je zonder licht."
16 euro, aangevochten een of andere formele brief gekregen van de o.v.j. waarin stond dat ik 't geld toch maar over moest gaan maken.
Hoerrrrrrr
Eensch. Kan de persoon in kwestie het helpen dat er 's avonds laat geen winkels meer open zijn om eventueel op springen staande lampjes te vervangen?quote:Op zondag 10 juli 2005 14:17 schreef kokos het volgende:
[..]
Dit slaat ook nergens op. Hij doet het toch minder fel. Doen is doen?
prach-tigquote:Op zondag 10 juli 2005 16:42 schreef error32 het volgende:
Geen boete, maar wel een mooi verhaal:
Ik + paar maten waren gezellig weze stappen en allemaal flink aangeschoten.
Een gast was op ze puchje en reed zonder helm een stukje met ons mee, toen reed er een politiebusje langs dus wij al van 'gast rij nou maar snel door langs die paaltjes dan kunnen ze niet achter je aan' hij doorrijden, en wij op de fiets zelfde weg. Na paar minuten zien we ineens op de weg die paralel loopt aan de weg waar wij over fietsen weer een politiebusje. Omdat er ook iemand zonder licht bij was wij snel doorrijden naar het fietspad. Rijden we daar over het fietspad zien we die gast met z'n puchje nog in de verte rijden. Zomaar ineens dat woutenbusje achter ons (op het fietspad dus). Ik met andere gast nog ff dat busje opgehouden door de breed voor te fietsen zodat ze der niet langs konden terwijl de gast zonder licht en de gast met z'n puchje snel doorreden. Uiteindelijk laten we die wouten er langs dus die lui flink doorgassen. Aan het einde van dat fietspad ligt een tunnel, waar net zo'n busje door kan (zag we toen ook pas voor het eerst). Zijn we door dat tunneltje zien we die gast zonder licht staan die daar rustig een peukje staat te roken omdat de wouten langs em achter die puch aan zijn gegaan. Wij ff rustig wachten en hopen op het beste want dat puchje trekt een auto er toch echt niet uit. En dan ineens steek die gast van de puch z'n kop boven het hoge gras uit 'wahaha ik heb die wouten echt ge00000wnt'. Blijkt dat ie gelijk na die tunnel z'n puch in het gras had gegooit en er zelf een eindje verder naast was gaan liggen.
volges mij hebben die wouten echt nog heel lang lopen zoeken naar een puchje ergens in de polder![]()
Het ging over naaiboetes, niet over boetes die door je eigen stomme schuld veroorzaakt worden.quote:Op maandag 11 juli 2005 11:04 schreef Dragon-fly het volgende:
Ik in het centrum.. Zie zo'n groepje wouten staan erg provocerend kijken enz. of er misschien wat gebeurd (gebeurd nooit wat) Dus ik zie ze staan en stap van m'n fiets omdat ik geen licht op had. Daarna denk ik wtf ze pakken je hier toch nooit voor zonder licht fietesen en ik stap weer op en fiets er naar toe... komt zo'n smerid naar me toe en zegt stop poltie (hij stond voor me met echt zo'n hand) je mag hier niet fietsen en ik zag je wel lopen en toen fietsen je dnekt dat wij niks doen he... Ik aardig terug doen en sorry zeggen.. Die man ok loop maar door ik loop 100 meter en spring op m'n fiets. Komen die lui met 6 auto's ik herhaal 6 auto's achter me aan zetten me klem en willen me bekeuren. moeten die lui op zoeken wel strafbaar feit ik heb begaan dus pakken zo'n boekje er bij om te kijken... ik zeg dus tegen m'n maat die ook gepakt was: Volgens mij zijn ze op stage... Die wout zo hey wat zei jij ga maar mee naar het bureau ik zeg ik zei wat tegen hem en niet tegen jou dat maakt toch neit uit.... Gelukig verder niks en allen een boete voor zonder licht fietsen.
en terechtquote:Op donderdag 2 juni 2005 13:16 schreef Ondergrond het volgende:
We waren aan het uitgaan, en rond een uur of een stonden we met een groep van zo'n honderd man buiten. Ook waren er twee agenten aanwezig. Mensen begonnen een beetje op die wouten te schelden, maar ze bleven gewoon toezicht houden, eengezien ze met z'n 2en niks kunnen doen. Een vriend van me scheld ook een beetje, en we gaan weer naarbinnen.
Rond een uur of 3 / half 4 gaan we naar huis, en lopen we nog even naar de shoarmazaak. Als we het eten ophebben, fietsen we zo'n 50 meter, totdat er opeens wouten achter ons rijden. Noujah we hadden geen licht, dus we springen allebei van onze fiets af, helaas.. te laat.
Die wouten komen uit de auto, geven die vriend van mij een boete voor zonder licht rijden. Vriend mompelt iets van "Hebben jullie niets beters te doen, blije apen" En hoppa, gelijk in de boeien en afgevoerd. Later blijkt hij de boete voor geen licht, en belediging van ambtenaar in functie (220 Euro!!) te krijgen, aangezien hij bij het uitgaangebied "Kutwouten" heeft geroepen.. "Blije apen" was ditmaal de druppel....![]()
![]()
lullig voor je jaquote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:36 schreef Agiath het volgende:
ff uit een ander forum plukken, daar ooit iets gepost...
komt ie:
Gister konningenach, allemaal leuk en aardig. Daarna besloten we (in een wat aangeschoten bui ) om naar huis te lopen. Enfin, ik moest ff pisse in een bosje, ik loop door, zijn me 4 maten aan het kloten met zo'n Pekelbak die langs de weg staan. Je weet wel waar ze dat pekel uithalen als het strooit, alleen beetje gooien naar elkaar... Dus ik kom aanlopen, opeens uit het niets politie, allemaal een bekeuring van 45 Euro voor het "verstoren van de openbare weg"...
WTF! Ik deed niks, ik kwam net aanlopen, maar toch bekeuring want "je stond er bij en keek er naar"... Man ik was echt pissed, mijn ouders vinden het ook nergens op slaan, mijn vader zei zelfs "we betalen echt niks"...
Kijk, al had ik nou met het pekel zelf in me handen gestaan had ik het geaccepteert, maar nu?
En er moesten echt ook 3 politie auto's en 6 agente(s)n aan de pas komen om 5 jochies van 16 een bekeuring te geven...
Eentje zei nog tegen me: "je hebt geluk, voor hetzelfde geld zit je op het bureau"
GA FFS BOEVEN VANGEN ******JODEN en niet met ze 6en om 3:15 s'nachts met zaklampjes onze ID's op echtheid controleren om er nog een boete van 50 Euro op te gooien.......Weer makkelijk geld verdienen voor de overheid, zullen vast een schouderklopje gekregen hebben van de overheid. Bravo!
In dit topic ben ik alleen nog maar door eigen schuld veroorzaakte boetes tegengekomen.quote:Op maandag 11 juli 2005 11:05 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Het ging over naaiboetes, niet over boetes die door je eigen stomme schuld veroorzaakt worden.
Ik geloof er écht geen ene zak vanquote:Op maandag 11 juli 2005 11:04 schreef Dragon-fly het volgende:
Ik in het centrum.. Zie zo'n groepje wouten staan erg provocerend kijken enz. of er misschien wat gebeurd (gebeurd nooit wat) Dus ik zie ze staan en stap van m'n fiets omdat ik geen licht op had. Daarna denk ik wtf ze pakken je hier toch nooit voor zonder licht fietesen en ik stap weer op en fiets er naar toe... komt zo'n smerid naar me toe en zegt stop poltie (hij stond voor me met echt zo'n hand) je mag hier niet fietsen en ik zag je wel lopen en toen fietsen je dnekt dat wij niks doen he... Ik aardig terug doen en sorry zeggen.. Die man ok loop maar door ik loop 100 meter en spring op m'n fiets. Komen die lui met 6 auto's ik herhaal 6 auto's achter me aan zetten me klem en willen me bekeuren. moeten die lui op zoeken wel strafbaar feit ik heb begaan dus pakken zo'n boekje er bij om te kijken... ik zeg dus tegen m'n maat die ook gepakt was: Volgens mij zijn ze op stage... Die wout zo hey wat zei jij ga maar mee naar het bureau ik zeg ik zei wat tegen hem en niet tegen jou dat maakt toch neit uit.... Gelukig verder niks en allen een boete voor zonder licht fietsen.
quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:49 schreef GekkeMat het volgende:
meest klote boete was wel die bekeuring: voor zonder licht rijden.. en dan 2 meter voor je huis
ja was echt verot .. ik reed net het gangetje in toen ik van achter werd aangesproken dat ik zonder licht reed ..quote:
hahahaha je had iig wel een orginele boete :pquote:Op zondag 19 juni 2005 04:02 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Persoonlijk de leukste, maar die de politie veruit het meest erg vond is dat ik pissend op zo'n draaiplatform in een speeltuin stond. Met 2G rondgeslingerd worden terwijl je 360 graden de grond besprenkeld.
Gezeik () mee gehad... Politie die me mee wou nemen naar het bureau maar waar vrienden zich heel schappelijk mee gingen bemoeien waardoor de politie inbond en me enkel een boete gaf.
quote:Op donderdag 11 augustus 2005 15:17 schreef Jill-RMC het volgende:
2. Niet mijn boete maar hij blijft leuk. Omdat onze school erg voor veiligheid is besloten ze dat de politie op het plein controle mocht uitvoeren. Dat ging voor licht, helm, gebreken aan de fiets etc.
Politie blij..1500 leerlingen waar zeker eenderde een boete scoorde.
Dus een gast op zn scooter komt zo aanrijden bij de controle en hij moest w88 op een paar mensen die nog voor m waren, komt de rector zo naar m toe van "joh doe even je helm af, dat staat zo asociaal als je iemand te woord staat". En toen werd ie gecontroleerd en kreeg ie dus een boete voor het rijden (2 meter) zonder helm.
Hij boos, daarna naar de rector gegaan en die hebben de boete dus aangevochten omdat de controle werd uitgevoerd op 'Eigen terrein', nouja toen dat bekend werd, werden alle andere boetes ook aangevochten. En ik heb daarna nooit meer zo een controle gehad op school.![]()
Dat heb ik dus bijna gehad. Ik reed toen nog op een brommer en reed toen door de straat om naar huis te gaan. Vlak voordat ik de oprit op reed gingen de zwaailichten aan, maarja voordat hun ook iets konden toen zat ik al op eigen terrein en hadden ze pech.quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:49 schreef GekkeMat het volgende:
meest klote boete was wel die bekeuring: voor zonder licht rijden.. en dan 2 meter voor je huis
Waar was dat?! Een kind van 12 20 gulden boete geven voor zoiets?!quote:Op donderdag 11 augustus 2005 23:26 schreef Santjuh het volgende:
Ik fietste even een paar meter aan de linkerkant van de straat omdat ik daar toch gelijk het schoolplein op moest. Was 20 gulden toendertijd en ik was 12![]()
Ik neem aan dat "klaar" synoniem is voor licht?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 14:50 schreef Maikuuul het volgende:
Ik had 25 euro voor fietsen zonder licht, maar het was al klaar buiten ik zo : maar tis toch hardstikke klaar ? ja maar je moet de zon kunnen zien, ik : ja maar hoe zie je die als de wolken ervoor hangen ? Tjah
Ik had 25 euro boete maar het is nooit van me rekening geschrevendus khad geluk !
die agent was gewoon nog niet aan zijn quotaquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 02:43 schreef thefella het volgende:
Laatst een Echte NAAAAAAI boete, Reed met mijn neef mee terug van het werk. Wij halen een politiewagen in, ik was aan het bellen en kijk ze aan terwijl we langs rijden. Vervolgens halen ze ons even later in en worden we aangehouden. Mijn neef rijdt een oud golfje en is al vaker bij Arnhem kronenburg aangehouden voor controle, we verwachtten dus een controle.
*raampje open draaien*
Agent : Jij was aan het bellen
Ik : Ja dat klopt. (Ik denk wat krijgen we nu ? mag de passagier ook niet bellen ?)![]()
Agent: Nee, jij niet, hij was aan het bellen *wijst naar mijn neef, de bestuurder*.
Neef : Nee ik was niet aan het bellen, mijn batterij is trouwens ook op, en ik heb een handsfree headsetje.
Agent : Niet waar.
Neef: * Laat telefoon zien*, hij is echt op.
Agent : Dan gaven jullie hem over.![]()
Wij :![]()
Je kan dan lullen als brugman maar ze geloven je gewoon niet, ook leuk, agent zei, zo van die boete had je een mooie handsfree set kunnen kopen voor in de auto.![]()
Bezwaarschrift natuurlijk ingediend, met verklaringen van mij dat ik belde,van mijn neef dat hij niet belde, persoon waarmee ik belde dat ik belde. Bewijs dat het mijn telefoon is, en mijn abonnement, specificatie van persoon waar ik mee belde, specificatie van mij, bewijs dat tel ook echt van andere persoon is.
Bezwaarschrift is ontvangen eens kijken wat ze ermee gaan doen. We gaan naar ?het kantongerecht? heet dat zo? Als het afgewezen word.
Hondenuitlaatplaats is hondenuitlaatplaats en die begint niet 2,5 meter eerderquote:Op woensdag 10 augustus 2005 18:02 schreef dady het volgende:
Pissen tegen een politieauto, wist ik veel dat het een politiewagen was.
Het zieligst vond ik nog wel, dat ik voor de eerste keer in me leven de honden ging uitlaten, de honden net op het bruggetje losmaakte, omdat de honden uitlaatplaats 2.5 meter verder weg is, er ineens zon gek uit de bosjes komt gestormd.
Ik heb hem wel keihard belachelijk gemaakt, maar natuurlijk wel met "ik VIND u een zwakke laffe bosesneger" etc etc.
Wat een kneus was dát.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |