Helemaal weinigquote:Op zondag 19 juni 2005 02:37 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nee, was mn eerste en enige boete
10 GULDEN trouwens
Nope, want het was eigenlijk 20 gulden per persoon, maar ik mocht hem samen met mn vriendinnetje betalenquote:
Persoonlijk de leukste, maar die de politie veruit het meest erg vond is dat ik pissend op zo'n draaiplatform in een speeltuin stond. Met 2G rondgeslingerd worden terwijl je 360 graden de grond besprenkeld.quote:Op zondag 19 juni 2005 03:49 schreef Xebrozius het volgende:
Tevens meerdere malen beboet voor wildplassen..
Neej, we hebben hier sinds januari een leuke identiteitsplicht.quote:Op zondag 19 juni 2005 12:30 schreef kokos het volgende:
Je hoeft pas je legitimatie te laten zien als je strafbaar bezig bent toch.
Wie is die chick trouwens?
Je bent alleen verplicht je identificatie te laten zien als daartoe reden is. Als je dus op een mooie zaterdagmiddag gewoon door de stad loopt met een Hema-tasje in je hand en er is in de verste verte geen strafbaar feit te bekennen, hoef jij je ID niet te laten zien. Maar als je vijf minuten later bij een opstootje staat te kijken, weer wel. Het is dus niet zo dat je zelf verdacht moet zijn van een strafbaar feit. In de buurt zijn is voldoende.quote:Op zondag 19 juni 2005 12:33 schreef Ondergrond het volgende:
Neej, we hebben hier sinds januari een leuke identiteitsplicht.
Hoewel ik wel van andere mensen (die ook bij politie zitten) gehoord heb, dat je inderdaad niets verplicht bent.
Ik heb wel de wetsregel gelezen dat agenten in burger, danwel in uniform verplicht zijn hun legitimatie te laten zien, als je daarom vraagt.
Jah daarom, en agenten kunnen altijd wel 'een rede' verzinnen. Al is het maar groepsvorming, of weet ik veel..quote:Op zondag 19 juni 2005 12:41 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Je bent alleen verplicht je identificatie te laten zien als daartoe reden is. Als je dus op een mooie zaterdagmiddag gewoon door de stad loopt met een Hema-tasje in je hand en er is in de verste verte geen strafbaar feit te bekennen, hoef jij je ID niet te laten zien. Maar als je vijf minuten later bij een opstootje staat te kijken (ook al neem je zelf geen deel en ken je niemand), weer wel.
En agenten zijn idd verplicht zich te identificeren als daar om gevraagd wordt
Je moet je kunnen identificeren als een bevoegd opsporingsambtenaar je daarom vraagt. Punt.quote:Op zondag 19 juni 2005 12:41 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Je bent alleen verplicht je identificatie te laten zien als daartoe reden is. Als je dus op een mooie zaterdagmiddag gewoon door de stad loopt met een Hema-tasje in je hand en er is in de verste verte geen strafbaar feit te bekennen, hoef jij je ID niet te laten zien.
Da's ook onzin om daar een boete voor te krijgen.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 20:01 schreef -=Bioslock=- het volgende:
[..]
Ik bracht ook niemand in gevaar toen ik een blik bier op straat dronk. Toch moest ik 45 euro betalen.
Vind ik ookquote:Op zondag 19 juni 2005 14:46 schreef Grimm het volgende:
25 meter van me huis een boete krijgen omdat ik zoder licht fietste, het sneeuwde als een gek, en het was spiegelglad...ik probeerde nog uit te leggen dat met zo'n lading sneeuw op mijn banden de dynamo niet werkte..maar dat vond hij een flauw excuusje.
Zoals gezegd, dat moet ik helemaal niet. Dat moet ik alleen als daar reden toe is. En als meneer of mevrouw agent zo op mij af stapt mag hij dan wel zij mij eerst es ff gaan uitleggen waarom precies. Dan mag hij of zij met een mooie reden aankomen. Nadeel is alleen dat je als burger wel iets minder sterk staat dan iemand met een mooi uniformpje aanquote:Op zondag 19 juni 2005 14:02 schreef nerd4sale het volgende:
Je moet je kunnen identificeren als een bevoegd opsporingsambtenaar je daarom vraagt. Punt.
De opsporingsambtenaar mag echter alleen om identificatie vragen als daar een reden toe is. Maar het is niet aan jou om dat te beoordelen.
Je snapt er niets van..quote:Op dinsdag 21 juni 2005 13:05 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Zoals gezegd, dat moet ik helemaal niet. Dat moet ik alleen als daar reden toe is. En als meneer of mevrouw agent zo op mij af stapt mag hij dan wel zij mij eerst es ff gaan uitleggen waarom precies. Dan mag hij of zij met een mooie reden aankomen. Nadeel is alleen dat je als burger wel iets minder sterk staat dan iemand met een mooi uniformpje aan
Ze snapt er wel wat van. De politie moet een reden hebben om je te fouilleren ook. Kijk maar naar pulp fiction, of luister naar die cd. De politie heeft geen onbeperkte rechten in Nederland en dat is maar goed ook.quote:
Dan mag jij mij nou een met redenen omkleed betoog (wetsartikelen doen het altijd goed bij mij) gaan geven waarom ik er niets van snap. Ik wachtquote:
Als het om identificatie gaat, gaat bovenstaande niet helemaal op. Dan moeten er wel redenen zijn, maar je hoeft zelf geen verdachte te zijn. Een agent mag prima om jouw ID vragen als je bij een brand staat, ook al ben je zelf niet verdacht van brandstichting.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 13:12 schreef Dromenvanger het volgende:
Ze snapt er wel wat van. De politie moet een reden hebben om je te fouilleren ook. Kijk maar naar pulp fiction, of luister naar die cd. De politie heeft geen onbeperkte rechten in Nederland en dat is maar goed ook.
Je moet eerst verdacht zijn.
De politie heeft volgens mij vaak in de gaten wie wel of niet verdacht is.
Ben je niet verdacht dan heb je je niet druk te maken.
*beledigd, ambtenaar in functie*quote:Op vrijdag 3 juni 2005 07:44 schreef Oom_Agent het volgende:
voor het openen van dit topic, is er zojuist een beschikking naar de TS onderweg![]()
zo zo mensen, we hebben hier te maken met een echte die-hard sporter die er nog opelijk voor uitkomt ook! Hulde!quote:Op woensdag 22 juni 2005 01:26 schreef Scighera het volgende:
1x waarschuwing voor 10 meter fietsen over de stoep
voor mijn andere overtredingen die ik regelmatig bega nog geen boete:
hardlopen: rood licht; busbaan, wildplassen (ja, ik loop lange afstanden)
mountainbiken: wildplassen, biken op verboden voor fietsers paden
wielrennen: rood licht, wildplassen, busbaan, autobaan, verdrijvingsvlakken, overtreden maximum snelheid, niet voeren verlichting (wintertijd-zomertijd geval)
en ik heb nooit een ID bij me bij het trainen
Jij fietst over de autobaanquote:Op woensdag 22 juni 2005 01:26 schreef Scighera het volgende:
wielrennen: rood licht, wildplassen, busbaan, autobaan, verdrijvingsvlakken, overtreden maximum snelheid, niet voeren verlichting (wintertijd-zomertijd geval)
hehe, onderweg naar m'n vroegere school was er een straat die vrij steil een heuvel opliep (jaja, in de provincie Groningen). Bovendien was die straat geplaveid met van die ruwe klinkers, waardoor je nog extra weerstand had. ernaast lag een stoep met gewone stoeptegels, dus iedereen ging daarover. en omdat aan het einde van die straat de weg behoorlijk naar beneden afliep kreeg je daar een vrij grote snelheid.Een jaar nadat ik bij die school wegging, werd er een fietsverbod ingesteld voor scholieren.. nu is dat geloof ik weer oppgehevenquote:Op donderdag 2 juni 2005 09:43 schreef Abonides het volgende:
Dit is mij niet overkomen. Mijn oom (die is mijnheer de politie agent) kwam ermee.
Een straat in het dorp waar hij vaak komt werd enorm veel geklaagd over het feit dat er veel scholieren daar over de stoep fietste. Op aandringen van de bewoners zijn ze daar dan maar een middagje gaan bekeuren. Ze hebben in een paar uur tijd 3 bekeuringen uitgeschreven voor het fietsen over de stoep... aan de bewoners zelf...
yep. het autogedeelte bedoel ik daarmee? waarom?:quote:Op woensdag 22 juni 2005 03:25 schreef Farao het volgende:
[..]
Jij fietst over de autobaan![]()
En volgens mij gaat 't overtreden van de max. snelheid helemaal niet op voor fietsers want die is alleen voor motorvoertuigen.
Wel goed bezig trouwens, hard fietsen, o.a. op plaatsen waar dat niet toegestaan is, geen verlichting voeren en door rood rijden.Wil je zo graag een keertje bij ons acherin komen liggen ofzo...
quote:Op woensdag 22 juni 2005 13:50 schreef Nokia3310 het volgende:
Zo zie je maar, het onschuldige meisje spelen werkt![]()
Dat klinkt al beterquote:Op woensdag 22 juni 2005 10:54 schreef Scighera het volgende:
ik rij dan alleen op 50km/h wegen waar het verantwoord is (ruimte) en nodig is (zie bovenstaande redenen)
en neem van mij aan; ik ben niet de eerste e beste, ik neem nooit voorrang maar wacht totdat het me echt gegeven wordt en rij niet door rood als het niet kan.
Jij fietst met 100 km/h ?quote:yep. het autogedeelte bedoel ik daarmee? waarom?:
-snelheid ligt bijna gelijk aan het verkeer wat daarop rijdt
Ik denk inderdaad dat je als meisje al een voorgetrokken positie hebt. Maar het scheelt echt om de onschuld zelve te spelen, als je een grote bek opzet word je ook op de bon geslingerdquote:
Meisje - JAquote:Op woensdag 22 juni 2005 15:00 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat je als meisje al een voorgetrokken positie hebt. Maar het scheelt echt om de onschuld zelve te spelen, als je een grote bek opzet word je ook op de bon geslingerd
Correctie er al af?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:37 schreef Captain_Chaos het volgende:
Een nieuwe !
74 waar je 70 mag bij wegwerkzaamheden.
Gelukkig waren de jongens en meisjes van het verkeershandhavingsteam Dordrecht paraat om mij terstond te beboeten. Nouja terstond. Een accept-giro. 't Is niet dat je voor dat geld nog met iemand mag praten van het VHT. Ze slagen er toch steeds weer in het imago van een echte politieagent met doorslaand succes te grabbel te gooien.
Hulde !
haha vertelquote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:47 schreef bojaaper het volgende:
160 euro + nachtje cel wegens zwaaien met stuk hout....![]()
![]()
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |