'lelijk'quote:Op vrijdag 10 juni 2005 03:12 schreef Narutje het volgende:
mja gister gvd me 2e parkeerboete echt lelijk!
Nog verotter is als die kamp-ambtenaren je fiets meenemen naar hun "sociale"? werkplaats, om hem daar iets te beschadigen (lampje stuk, rem kabeltje los) en dat je em dan voor 14 euro weer op kan halenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:14 schreef Pain_Elemental het volgende:
Toch wel een paar keer een confrontatie, maar nog nooit een boete.
Ik rij een keer op me fiets zonder licht naar school. Niet omdat ik geen zin had ofzo, maar de lichten op mijn fiets werden telkens gesloopt op school en ik had geen zin om de hele tijd reparatiekosten te betalen.
Staan de juten daar op de weg naar school. (doen ze expres, scholiertjes te pakken nemen).
Ik word aangehouden en ik krijg een preek dat ik geen licht heb.
Hun: U rijdt zonder licht.
Ik: Dat klopt en dat is jullie schuld.
Hun: Pardon?
Ik: Ik heb al etterlijke keren mijn licht gereparareerd, maar het wordt gewoon iedere keer op school gesloopt. Hier, Ik zal het eens laten zien.
Ik: *Stap af en laat zien dat mijn licht gewoon kapot is*
Ik: Jullie staan hier iedere dag te camperen en het is jullie nog nooit opgevallen dat er iemand fietslichten kapot maakt.
Hun: Ow nou, we zullen er eens op gaan letten. Je mag deze keer doorrijden
En hij heeft geen bezwaar ingediend? Hier is sprake van een bevoegd gegeven ambtelijk bevel en is dus een rechtvaardigingsgrond. (Art 43 lid 1 Sr)quote:Op vrijdag 3 juni 2005 08:04 schreef Kierewiet1985 het volgende:
Een maat van mij kwam zwaar bezopen een discotheek uit, en gaat in zijn wagen zitten wachten op degene die terug naar huis zou rijden. Komt er een agent aan "je moet van het parkeerterrein af" dus die maat van me zegt dat ie te veel gezopen heeft en dat ie wil wachten op de BOB. Daarop zei de agent dat hij maar zelf de wagen van de parkeerplaats moet rijden en hem in de het 1ste parkeervak buiten de slagbomen neer moet zetten, dan zou hij het door de vingers zien. Zo gezegd, zo gedaan, ware het niet dat net buiten de slagboom een politiebusje stond waar gelijk een agente uitstapte met een blaasapparaat in dr handen![]()
Maat van mij heel het verhaal uitgelegd, maar de agent die hem had bevolen van het terrein af te gaan was nergens meer te bekennen... Uiteindelijk heeft hij 2,5 uur op het politieburo (de woutenkiet) gezeten en een boete van +/- 350 euro gehad + er ging een punt van zijn rijbewijs af.
Dat is pas genaaid!
Hoe bedoel je dit?quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:08 schreef Faceoff het volgende:
Ik heb een keer (en een huisgenoot van me meerdere keren) een boete gehad omdat ik parkeerde op mijn eigen erf....
kreeg achteraf te horen dat een verboden toegang bordje het al had kunnen voorkomen, klinjkt onlogisch maar t klopt.
tja, eigen schuld...quote:Die jongen natuurlijk over de zeik, hij wendt zich tot de rest van de groep (dus niet naar die wouten), en zegt tegen ons "Wow echte kutwouten".. Hoppa, gelijk meegenomen naar het bureau en 220 erbij voor belediging van ambtenaar .
Nee, tis nog geen december..quote:Op zaterdag 18 juni 2005 14:33 schreef The_Mavericks het volgende:
zo zie je maar weer, niet iedere agent is op bekeuren uit!
Ja vind je het gek?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 14:37 schreef Ondergrond het volgende:
Die jongen natuurlijk over de zeik, hij wendt zich tot de rest van de groep (dus niet naar die wouten), en zegt tegen ons "Wow echte kutwouten".. Hoppa, gelijk meegenomen naar het bureau en 220 erbij voor belediging van ambtenaar![]()
.
Ja.quote:
Yup, dat mag. Maar dan mogen hun wel een geel papiertje aan dat figuur geven.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 15:34 schreef Ondergrond het volgende:
[..]
Ja.
Iemand mag toch wel tegen zijn vrienden zeggen dat hij wouten kut vind ?.
Misschien had je boetes kunnen krijgen voor in het openbaar je kutje op een speeltuin vast te laten leggen op de gevoelige plaat.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 19:43 schreef Yamyam het volgende:
Ik krijg nooit boetes. Rara hoe zou dat komen. Ik vind dit altijd klagen om iets wat je zelf kan voorkomen en dus onzinnig.![]()
Je werkt zelf bij de coppers...quote:Op zaterdag 18 juni 2005 19:43 schreef Yamyam het volgende:
Ik krijg nooit boetes. Rara hoe zou dat komen.. Ik vind dit altijd klagen om iets wat je zelf kan voorkomen en dus onzinnig.![]()
Oja, da's waar. Maar daarmee breng ik andere mensen of mezelf niet in gevaar.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 19:54 schreef -=Bioslock=- het volgende:
[..]
Misschien had je boetes kunnen krijgen voor in het openbaar je kutje op een speeltuin vast te laten leggen op de gevoelige plaat.
Moraalridder..
Ik bracht ook niemand in gevaar toen ik een blik bier op straat dronk. Toch moest ik 45 euro betalen.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 19:58 schreef Yamyam het volgende:
[..]
Oja, da's waar. Maar daarmee breng ik andere mensen of mezelf niet in gevaar.
Dat was dan vast niet met Koninginnedag.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 20:01 schreef -=Bioslock=- het volgende:
[..]
Ik bracht ook niemand in gevaar toen ik een blik bier op straat dronk. Toch moest ik 45 euro betalen.
Voor geen licht op je fiets word je niet aangehouden hoor..quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:14 schreef Pain_Elemental het volgende:
Ik word aangehouden en ik krijg een preek dat ik geen licht heb.
Vind je dat echt een genaaide boete?quote:Op zondag 19 juni 2005 02:28 schreef MissWave het volgende:
10 gulden, voor fietsen zonder licht.
quote:Op zondag 5 juni 2005 15:06 schreef RidgeForrester het volgende:
Ik heb eens een boete gehad van een agent in opleiding voor lopen met de fiets zonder licht!
Nee, was mn eerste en enige boetequote:Op zondag 19 juni 2005 02:33 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Vind je dat echt een genaaide boete?
Ik vind een bedrag van 10 euro voor het kunnen veroorzaken van levensgevaarlijke situaties best een vriendelijk prijsje?
Helemaal weinigquote:Op zondag 19 juni 2005 02:37 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nee, was mn eerste en enige boete
10 GULDEN trouwens
Nope, want het was eigenlijk 20 gulden per persoon, maar ik mocht hem samen met mn vriendinnetje betalenquote:
Persoonlijk de leukste, maar die de politie veruit het meest erg vond is dat ik pissend op zo'n draaiplatform in een speeltuin stond. Met 2G rondgeslingerd worden terwijl je 360 graden de grond besprenkeld.quote:Op zondag 19 juni 2005 03:49 schreef Xebrozius het volgende:
Tevens meerdere malen beboet voor wildplassen..
Neej, we hebben hier sinds januari een leuke identiteitsplicht.quote:Op zondag 19 juni 2005 12:30 schreef kokos het volgende:
Je hoeft pas je legitimatie te laten zien als je strafbaar bezig bent toch.
Wie is die chick trouwens?
Je bent alleen verplicht je identificatie te laten zien als daartoe reden is. Als je dus op een mooie zaterdagmiddag gewoon door de stad loopt met een Hema-tasje in je hand en er is in de verste verte geen strafbaar feit te bekennen, hoef jij je ID niet te laten zien. Maar als je vijf minuten later bij een opstootje staat te kijken, weer wel. Het is dus niet zo dat je zelf verdacht moet zijn van een strafbaar feit. In de buurt zijn is voldoende.quote:Op zondag 19 juni 2005 12:33 schreef Ondergrond het volgende:
Neej, we hebben hier sinds januari een leuke identiteitsplicht.
Hoewel ik wel van andere mensen (die ook bij politie zitten) gehoord heb, dat je inderdaad niets verplicht bent.
Ik heb wel de wetsregel gelezen dat agenten in burger, danwel in uniform verplicht zijn hun legitimatie te laten zien, als je daarom vraagt.
Jah daarom, en agenten kunnen altijd wel 'een rede' verzinnen. Al is het maar groepsvorming, of weet ik veel..quote:Op zondag 19 juni 2005 12:41 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Je bent alleen verplicht je identificatie te laten zien als daartoe reden is. Als je dus op een mooie zaterdagmiddag gewoon door de stad loopt met een Hema-tasje in je hand en er is in de verste verte geen strafbaar feit te bekennen, hoef jij je ID niet te laten zien. Maar als je vijf minuten later bij een opstootje staat te kijken (ook al neem je zelf geen deel en ken je niemand), weer wel.
En agenten zijn idd verplicht zich te identificeren als daar om gevraagd wordt
Je moet je kunnen identificeren als een bevoegd opsporingsambtenaar je daarom vraagt. Punt.quote:Op zondag 19 juni 2005 12:41 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Je bent alleen verplicht je identificatie te laten zien als daartoe reden is. Als je dus op een mooie zaterdagmiddag gewoon door de stad loopt met een Hema-tasje in je hand en er is in de verste verte geen strafbaar feit te bekennen, hoef jij je ID niet te laten zien.
Da's ook onzin om daar een boete voor te krijgen.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 20:01 schreef -=Bioslock=- het volgende:
[..]
Ik bracht ook niemand in gevaar toen ik een blik bier op straat dronk. Toch moest ik 45 euro betalen.
Vind ik ookquote:Op zondag 19 juni 2005 14:46 schreef Grimm het volgende:
25 meter van me huis een boete krijgen omdat ik zoder licht fietste, het sneeuwde als een gek, en het was spiegelglad...ik probeerde nog uit te leggen dat met zo'n lading sneeuw op mijn banden de dynamo niet werkte..maar dat vond hij een flauw excuusje.
Zoals gezegd, dat moet ik helemaal niet. Dat moet ik alleen als daar reden toe is. En als meneer of mevrouw agent zo op mij af stapt mag hij dan wel zij mij eerst es ff gaan uitleggen waarom precies. Dan mag hij of zij met een mooie reden aankomen. Nadeel is alleen dat je als burger wel iets minder sterk staat dan iemand met een mooi uniformpje aanquote:Op zondag 19 juni 2005 14:02 schreef nerd4sale het volgende:
Je moet je kunnen identificeren als een bevoegd opsporingsambtenaar je daarom vraagt. Punt.
De opsporingsambtenaar mag echter alleen om identificatie vragen als daar een reden toe is. Maar het is niet aan jou om dat te beoordelen.
Je snapt er niets van..quote:Op dinsdag 21 juni 2005 13:05 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Zoals gezegd, dat moet ik helemaal niet. Dat moet ik alleen als daar reden toe is. En als meneer of mevrouw agent zo op mij af stapt mag hij dan wel zij mij eerst es ff gaan uitleggen waarom precies. Dan mag hij of zij met een mooie reden aankomen. Nadeel is alleen dat je als burger wel iets minder sterk staat dan iemand met een mooi uniformpje aan
Ze snapt er wel wat van. De politie moet een reden hebben om je te fouilleren ook. Kijk maar naar pulp fiction, of luister naar die cd. De politie heeft geen onbeperkte rechten in Nederland en dat is maar goed ook.quote:
Dan mag jij mij nou een met redenen omkleed betoog (wetsartikelen doen het altijd goed bij mij) gaan geven waarom ik er niets van snap. Ik wachtquote:
Als het om identificatie gaat, gaat bovenstaande niet helemaal op. Dan moeten er wel redenen zijn, maar je hoeft zelf geen verdachte te zijn. Een agent mag prima om jouw ID vragen als je bij een brand staat, ook al ben je zelf niet verdacht van brandstichting.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 13:12 schreef Dromenvanger het volgende:
Ze snapt er wel wat van. De politie moet een reden hebben om je te fouilleren ook. Kijk maar naar pulp fiction, of luister naar die cd. De politie heeft geen onbeperkte rechten in Nederland en dat is maar goed ook.
Je moet eerst verdacht zijn.
De politie heeft volgens mij vaak in de gaten wie wel of niet verdacht is.
Ben je niet verdacht dan heb je je niet druk te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |