quote:Op woensdag 22 juni 2005 08:44 schreef Bleet het volgende:
Mijn oom heeft ooit een boete gehad voor zonder handen fietsen. Hij werd aangehouden en ze moesten zelf nog opzoeken in hun boekje wat het kostte. 10 gulden![]()
quote:Op woensdag 22 juni 2005 08:44 schreef Bleet het volgende:
Mijn oom heeft ooit een boete gehad voor zonder handen fietsen. Hij werd aangehouden en ze moesten zelf nog opzoeken in hun boekje wat het kostte. 10 gulden![]()
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:47 schreef bojaaper het volgende:
160 euro + nachtje cel wegens zwaaien met stuk hout....![]()
![]()
[afbeelding]
Dit slaat ook nergens opquote:Op zondag 10 juli 2005 13:56 schreef Kinz het volgende:
Kleine fietslampjes gaan na verloop van tijd minder fel branden. Als je ze dan een uurtje uitzet en dan weer aandoe,t branden ze weer heel erg fel. Maar dat gaat dan na een kwartiertje ofzo weer minder fel branden.
Maar goed, wij dus als 15 jarige jochies naar 't cafe toe. Kwamen we niet in.. wij balen, weer naar huis toe. Politie, wij wegfietsen maar ze hadden ons al gezien. Aangehouden, verhaal uitgelegd. Hij keek even heel erg geinteresseerd. "Maar toch fiets je zonder licht."
16 euro, aangevochten een of andere formele brief gekregen van de o.v.j. waarin stond dat ik 't geld toch maar over moest gaan maken.
Hoerrrrrrr
Eensch. Kan de persoon in kwestie het helpen dat er 's avonds laat geen winkels meer open zijn om eventueel op springen staande lampjes te vervangen?quote:Op zondag 10 juli 2005 14:17 schreef kokos het volgende:
[..]
Dit slaat ook nergens op. Hij doet het toch minder fel. Doen is doen?
prach-tigquote:Op zondag 10 juli 2005 16:42 schreef error32 het volgende:
Geen boete, maar wel een mooi verhaal:
Ik + paar maten waren gezellig weze stappen en allemaal flink aangeschoten.
Een gast was op ze puchje en reed zonder helm een stukje met ons mee, toen reed er een politiebusje langs dus wij al van 'gast rij nou maar snel door langs die paaltjes dan kunnen ze niet achter je aan' hij doorrijden, en wij op de fiets zelfde weg. Na paar minuten zien we ineens op de weg die paralel loopt aan de weg waar wij over fietsen weer een politiebusje. Omdat er ook iemand zonder licht bij was wij snel doorrijden naar het fietspad. Rijden we daar over het fietspad zien we die gast met z'n puchje nog in de verte rijden. Zomaar ineens dat woutenbusje achter ons (op het fietspad dus). Ik met andere gast nog ff dat busje opgehouden door de breed voor te fietsen zodat ze der niet langs konden terwijl de gast zonder licht en de gast met z'n puchje snel doorreden. Uiteindelijk laten we die wouten er langs dus die lui flink doorgassen. Aan het einde van dat fietspad ligt een tunnel, waar net zo'n busje door kan (zag we toen ook pas voor het eerst). Zijn we door dat tunneltje zien we die gast zonder licht staan die daar rustig een peukje staat te roken omdat de wouten langs em achter die puch aan zijn gegaan. Wij ff rustig wachten en hopen op het beste want dat puchje trekt een auto er toch echt niet uit. En dan ineens steek die gast van de puch z'n kop boven het hoge gras uit 'wahaha ik heb die wouten echt ge00000wnt'. Blijkt dat ie gelijk na die tunnel z'n puch in het gras had gegooit en er zelf een eindje verder naast was gaan liggen.
volges mij hebben die wouten echt nog heel lang lopen zoeken naar een puchje ergens in de polder![]()
Het ging over naaiboetes, niet over boetes die door je eigen stomme schuld veroorzaakt worden.quote:Op maandag 11 juli 2005 11:04 schreef Dragon-fly het volgende:
Ik in het centrum.. Zie zo'n groepje wouten staan erg provocerend kijken enz. of er misschien wat gebeurd (gebeurd nooit wat) Dus ik zie ze staan en stap van m'n fiets omdat ik geen licht op had. Daarna denk ik wtf ze pakken je hier toch nooit voor zonder licht fietesen en ik stap weer op en fiets er naar toe... komt zo'n smerid naar me toe en zegt stop poltie (hij stond voor me met echt zo'n hand) je mag hier niet fietsen en ik zag je wel lopen en toen fietsen je dnekt dat wij niks doen he... Ik aardig terug doen en sorry zeggen.. Die man ok loop maar door ik loop 100 meter en spring op m'n fiets. Komen die lui met 6 auto's ik herhaal 6 auto's achter me aan zetten me klem en willen me bekeuren. moeten die lui op zoeken wel strafbaar feit ik heb begaan dus pakken zo'n boekje er bij om te kijken... ik zeg dus tegen m'n maat die ook gepakt was: Volgens mij zijn ze op stage... Die wout zo hey wat zei jij ga maar mee naar het bureau ik zeg ik zei wat tegen hem en niet tegen jou dat maakt toch neit uit.... Gelukig verder niks en allen een boete voor zonder licht fietsen.
en terechtquote:Op donderdag 2 juni 2005 13:16 schreef Ondergrond het volgende:
We waren aan het uitgaan, en rond een uur of een stonden we met een groep van zo'n honderd man buiten. Ook waren er twee agenten aanwezig. Mensen begonnen een beetje op die wouten te schelden, maar ze bleven gewoon toezicht houden, eengezien ze met z'n 2en niks kunnen doen. Een vriend van me scheld ook een beetje, en we gaan weer naarbinnen.
Rond een uur of 3 / half 4 gaan we naar huis, en lopen we nog even naar de shoarmazaak. Als we het eten ophebben, fietsen we zo'n 50 meter, totdat er opeens wouten achter ons rijden. Noujah we hadden geen licht, dus we springen allebei van onze fiets af, helaas.. te laat.
Die wouten komen uit de auto, geven die vriend van mij een boete voor zonder licht rijden. Vriend mompelt iets van "Hebben jullie niets beters te doen, blije apen" En hoppa, gelijk in de boeien en afgevoerd. Later blijkt hij de boete voor geen licht, en belediging van ambtenaar in functie (220 Euro!!) te krijgen, aangezien hij bij het uitgaangebied "Kutwouten" heeft geroepen.. "Blije apen" was ditmaal de druppel....![]()
![]()
lullig voor je jaquote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:36 schreef Agiath het volgende:
ff uit een ander forum plukken, daar ooit iets gepost...
komt ie:
Gister konningenach, allemaal leuk en aardig. Daarna besloten we (in een wat aangeschoten bui ) om naar huis te lopen. Enfin, ik moest ff pisse in een bosje, ik loop door, zijn me 4 maten aan het kloten met zo'n Pekelbak die langs de weg staan. Je weet wel waar ze dat pekel uithalen als het strooit, alleen beetje gooien naar elkaar... Dus ik kom aanlopen, opeens uit het niets politie, allemaal een bekeuring van 45 Euro voor het "verstoren van de openbare weg"...
WTF! Ik deed niks, ik kwam net aanlopen, maar toch bekeuring want "je stond er bij en keek er naar"... Man ik was echt pissed, mijn ouders vinden het ook nergens op slaan, mijn vader zei zelfs "we betalen echt niks"...
Kijk, al had ik nou met het pekel zelf in me handen gestaan had ik het geaccepteert, maar nu?
En er moesten echt ook 3 politie auto's en 6 agente(s)n aan de pas komen om 5 jochies van 16 een bekeuring te geven...
Eentje zei nog tegen me: "je hebt geluk, voor hetzelfde geld zit je op het bureau"
GA FFS BOEVEN VANGEN ******JODEN en niet met ze 6en om 3:15 s'nachts met zaklampjes onze ID's op echtheid controleren om er nog een boete van 50 Euro op te gooien.......Weer makkelijk geld verdienen voor de overheid, zullen vast een schouderklopje gekregen hebben van de overheid. Bravo!
In dit topic ben ik alleen nog maar door eigen schuld veroorzaakte boetes tegengekomen.quote:Op maandag 11 juli 2005 11:05 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Het ging over naaiboetes, niet over boetes die door je eigen stomme schuld veroorzaakt worden.
Ik geloof er écht geen ene zak vanquote:Op maandag 11 juli 2005 11:04 schreef Dragon-fly het volgende:
Ik in het centrum.. Zie zo'n groepje wouten staan erg provocerend kijken enz. of er misschien wat gebeurd (gebeurd nooit wat) Dus ik zie ze staan en stap van m'n fiets omdat ik geen licht op had. Daarna denk ik wtf ze pakken je hier toch nooit voor zonder licht fietesen en ik stap weer op en fiets er naar toe... komt zo'n smerid naar me toe en zegt stop poltie (hij stond voor me met echt zo'n hand) je mag hier niet fietsen en ik zag je wel lopen en toen fietsen je dnekt dat wij niks doen he... Ik aardig terug doen en sorry zeggen.. Die man ok loop maar door ik loop 100 meter en spring op m'n fiets. Komen die lui met 6 auto's ik herhaal 6 auto's achter me aan zetten me klem en willen me bekeuren. moeten die lui op zoeken wel strafbaar feit ik heb begaan dus pakken zo'n boekje er bij om te kijken... ik zeg dus tegen m'n maat die ook gepakt was: Volgens mij zijn ze op stage... Die wout zo hey wat zei jij ga maar mee naar het bureau ik zeg ik zei wat tegen hem en niet tegen jou dat maakt toch neit uit.... Gelukig verder niks en allen een boete voor zonder licht fietsen.
quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:49 schreef GekkeMat het volgende:
meest klote boete was wel die bekeuring: voor zonder licht rijden.. en dan 2 meter voor je huis
ja was echt verot .. ik reed net het gangetje in toen ik van achter werd aangesproken dat ik zonder licht reed ..quote:
hahahaha je had iig wel een orginele boete :pquote:Op zondag 19 juni 2005 04:02 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Persoonlijk de leukste, maar die de politie veruit het meest erg vond is dat ik pissend op zo'n draaiplatform in een speeltuin stond. Met 2G rondgeslingerd worden terwijl je 360 graden de grond besprenkeld.
Gezeik () mee gehad... Politie die me mee wou nemen naar het bureau maar waar vrienden zich heel schappelijk mee gingen bemoeien waardoor de politie inbond en me enkel een boete gaf.
quote:Op donderdag 11 augustus 2005 15:17 schreef Jill-RMC het volgende:
2. Niet mijn boete maar hij blijft leuk. Omdat onze school erg voor veiligheid is besloten ze dat de politie op het plein controle mocht uitvoeren. Dat ging voor licht, helm, gebreken aan de fiets etc.
Politie blij..1500 leerlingen waar zeker eenderde een boete scoorde.
Dus een gast op zn scooter komt zo aanrijden bij de controle en hij moest w88 op een paar mensen die nog voor m waren, komt de rector zo naar m toe van "joh doe even je helm af, dat staat zo asociaal als je iemand te woord staat". En toen werd ie gecontroleerd en kreeg ie dus een boete voor het rijden (2 meter) zonder helm.
Hij boos, daarna naar de rector gegaan en die hebben de boete dus aangevochten omdat de controle werd uitgevoerd op 'Eigen terrein', nouja toen dat bekend werd, werden alle andere boetes ook aangevochten. En ik heb daarna nooit meer zo een controle gehad op school.![]()
Dat heb ik dus bijna gehad. Ik reed toen nog op een brommer en reed toen door de straat om naar huis te gaan. Vlak voordat ik de oprit op reed gingen de zwaailichten aan, maarja voordat hun ook iets konden toen zat ik al op eigen terrein en hadden ze pech.quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:49 schreef GekkeMat het volgende:
meest klote boete was wel die bekeuring: voor zonder licht rijden.. en dan 2 meter voor je huis
Waar was dat?! Een kind van 12 20 gulden boete geven voor zoiets?!quote:Op donderdag 11 augustus 2005 23:26 schreef Santjuh het volgende:
Ik fietste even een paar meter aan de linkerkant van de straat omdat ik daar toch gelijk het schoolplein op moest. Was 20 gulden toendertijd en ik was 12![]()
Ik neem aan dat "klaar" synoniem is voor licht?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 14:50 schreef Maikuuul het volgende:
Ik had 25 euro voor fietsen zonder licht, maar het was al klaar buiten ik zo : maar tis toch hardstikke klaar ? ja maar je moet de zon kunnen zien, ik : ja maar hoe zie je die als de wolken ervoor hangen ? Tjah
Ik had 25 euro boete maar het is nooit van me rekening geschrevendus khad geluk !
die agent was gewoon nog niet aan zijn quotaquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 02:43 schreef thefella het volgende:
Laatst een Echte NAAAAAAI boete, Reed met mijn neef mee terug van het werk. Wij halen een politiewagen in, ik was aan het bellen en kijk ze aan terwijl we langs rijden. Vervolgens halen ze ons even later in en worden we aangehouden. Mijn neef rijdt een oud golfje en is al vaker bij Arnhem kronenburg aangehouden voor controle, we verwachtten dus een controle.
*raampje open draaien*
Agent : Jij was aan het bellen
Ik : Ja dat klopt. (Ik denk wat krijgen we nu ? mag de passagier ook niet bellen ?)![]()
Agent: Nee, jij niet, hij was aan het bellen *wijst naar mijn neef, de bestuurder*.
Neef : Nee ik was niet aan het bellen, mijn batterij is trouwens ook op, en ik heb een handsfree headsetje.
Agent : Niet waar.
Neef: * Laat telefoon zien*, hij is echt op.
Agent : Dan gaven jullie hem over.![]()
Wij :![]()
Je kan dan lullen als brugman maar ze geloven je gewoon niet, ook leuk, agent zei, zo van die boete had je een mooie handsfree set kunnen kopen voor in de auto.![]()
Bezwaarschrift natuurlijk ingediend, met verklaringen van mij dat ik belde,van mijn neef dat hij niet belde, persoon waarmee ik belde dat ik belde. Bewijs dat het mijn telefoon is, en mijn abonnement, specificatie van persoon waar ik mee belde, specificatie van mij, bewijs dat tel ook echt van andere persoon is.
Bezwaarschrift is ontvangen eens kijken wat ze ermee gaan doen. We gaan naar ?het kantongerecht? heet dat zo? Als het afgewezen word.
Hondenuitlaatplaats is hondenuitlaatplaats en die begint niet 2,5 meter eerderquote:Op woensdag 10 augustus 2005 18:02 schreef dady het volgende:
Pissen tegen een politieauto, wist ik veel dat het een politiewagen was.
Het zieligst vond ik nog wel, dat ik voor de eerste keer in me leven de honden ging uitlaten, de honden net op het bruggetje losmaakte, omdat de honden uitlaatplaats 2.5 meter verder weg is, er ineens zon gek uit de bosjes komt gestormd.
Ik heb hem wel keihard belachelijk gemaakt, maar natuurlijk wel met "ik VIND u een zwakke laffe bosesneger" etc etc.
Wat een kneus was dát.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |