dieptriest is een beter woordquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:40 schreef fraQture het volgende:
Haha, dat van sedert las ik vandaag in de krant. Dat was wel erg lomp idd.![]()
Ook zouden meer jongeren een krant moeten lezen.. daarmee krikken ze hun algemene kennisniveau wat mee op... maar ja, playstation of xbox is interessanter tegenwoordig...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:40 schreef fraQture het volgende:
dan durf ik wel te beweren dat hier niet zo snel een slotje op komtquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:44 schreef buzzer het volgende:
[..]
dieptriest is een beter woord
ik kan me wel aardig vinden in de OP
diep triest is niet een woordquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:44 schreef buzzer het volgende:
[..]
dieptriest is een beter woord
Tuurlijk alsof de krant wel kloptquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:45 schreef SirSimon het volgende:
[..]
Ook zouden meer jongeren een krant moeten lezen.. daarmee krikken ze hun algemene kennisniveau wat mee op... maar ja, playstation of xbox is interessanter tegenwoordig...
Het wordt zo niets met de gewilde toekomstige kenniseconomie in Nederland... we zullen wel grotendeels een industrieel landje blijven![]()
Van Dale zegt anders:quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:46 schreef zapsel het volgende:
[..]
diep triest is niet een woord
sedert.....![]()
Dat is een punt, en die geeft aan op welke lettergreep de klemtoon valt...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:50 schreef zapsel het volgende:
staat zelfs daar een - tussen diep en triest
Dat is om de klemtoon aan te geven.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:50 schreef zapsel het volgende:
staat zelfs daar een - tussen diep en triest
een . staat benee , en een - staat hoger , lees eens terug en vertel eens waar die staat , in het midden of benee?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:52 schreef fraQture het volgende:
[..]
Dat is een punt, en die geeft aan op welke lettergreep de klemtoon valt...
Volgens mij scheidt die (hoge) punt alleen de lettergrepen. Zoek maar eens een meerlettergrepig woord op.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:52 schreef fraQture het volgende:
[..]
Dat is een punt, en die geeft aan op welke lettergreep de klemtoon valt...
En dat komt omdat jongeren i.p.v. naar het Journaal of naar een quiz kijken naar muziek of soaps kijken. Ik ben echter ook een jongere, maar mijn algemene kennis ligt wel behoorlijk op peil. Ik volg regelmatig het nieuws en test mijn kennis d.m.v. een quiz.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:58 schreef Alchemila het volgende:
Ik loop stage op een (vmbo) school, ben 2e jaars geschiedenis, en ik moet letterlijk elk woord van drie of meer lettergrepen uitleggen, als ik twee begrippen in één les kan uitleggen en ze er één van hebben onthouden dan is de les geslaagd. Iedereen denken dat 'wouden' een werkwoord is, en dat hoofdletters en interpunctie na de WO II zijn afgeschaft.
Het is zwaar slecht gesteld met de kennis van de jongeren, niet alleen de algemene kennis maar inderdaad, zoals Sir Simon zei, ook die van het Nederlands of andere vakken.
De jeugd van tegenwoordig!
Maar dan kan de inhoud van een krantenartikel je kennisniveau nog wel opkrikken...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:48 schreef zapsel het volgende:
[..]
Tuurlijk alsof de krant wel klopt
![]()
Dat is meestal de bron van taalfouten
8 uur journaal i.p.v. GTST!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:04 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En dat komt omdat jongeren i.p.v. naar het Journaal of naar een quiz kijken naar muziek of soaps kijken. Ik ben echter ook een jongere, maar mijn algemene kennis ligt wel behoorlijk op peil. Ik volg regelmatig het nieuws en test mijn kennis d.m.v. een quiz.
diep·triest (bn.)quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:55 schreef zapsel het volgende:
[..]
een . staat benee , en een - staat hoger , lees eens terug en vertel eens waar die staat , in het midden of benee?![]()
![]()
Zeker, aanleiding genoeg.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:18 schreef TC03 het volgende:
Lekker klagen over de jeugd van tegenwoordig is zo makkelijk.
Een eerlijke bekenning geeft voor mij geen aanleiding je te bekritiseren...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:21 schreef Sjoe538 het volgende:
ik lees op zich veel kranten, nieuws op site's enzo, maar spelfouten maak ik inderdaad behoorlijk veel
Gast, wake up & smell the coffee om eens internationaal te praten.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:45 schreef SirSimon het volgende:
[..]
Ook zouden meer jongeren een krant moeten lezen.. daarmee krikken ze hun algemene kennisniveau wat mee op... maar ja, playstation of xbox is interessanter tegenwoordig...
Het wordt zo niets met de gewilde toekomstige kenniseconomie in Nederland... we zullen wel grotendeels een industrieel landje blijven![]()
In Polen wel. Nederland werd 10 mei 1940 bezet.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:37 schreef Hbjr het volgende:
maar de 2de wereld oorlog begon toch euhm 1939..
Ik zoek een beroepquote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:04 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En dat komt omdat jongeren i.p.v. naar het Journaal of naar een quiz kijken naar muziek of soaps kijken. Ik ben echter ook een jongere, maar mijn algemene kennis ligt wel behoorlijk op peil. Ik volg regelmatig het nieuws en test mijn kennis d.m.v. een quiz.
maar hij begon eerder dan dat nederland bezet werd. Mede door nederland's 'neutraliteit' (ook in WO1) en omdat wij ook van 't arische ras zijnquote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:43 schreef JDude het volgende:
[..]
In Polen wel. Nederland werd 10 mei 1940 bezet.
euhm denk niet dat dat helemaal klopt, ik lees redelijk veel (tussen de 4 en de 6 boeken per week) en toch maak ik nog steeds spelfouten. en voordat je weer een snuggere opmerking maakt dat ik vast kinderboeken lees. de meeste van mijn boeken zijn literaire trillers en dergelijkequote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:28 schreef SirSimon het volgende:
[..]
Een eerlijke bekenning geeft voor mij geen aanleiding je te bekritiseren...Maar van het vele lezen zou je toch best veel moeten leren... Door een woord vele malen te lezen weet je op een gegeven moment de 'vorm'... wat weer tot minder spelfouten leidt...
op de havo heb je een verplichte boekenlijst van 8 of 12 boeken hoorquote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:44 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Men moet inderdaad wat meer boeken gaan lezen.
Geen rare bugs, je moet de tags goed zetten. Die tweede [ / i ] staat verkeerd om.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:44 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik zoek een beroep
> Bouwva [x] [x] [i]er[i/]
Met de annexatie van Sudetenland (september 1938) was WO2 echt losgebroken...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:43 schreef JDude het volgende:
[..]
In Polen wel. Nederland werd 10 mei 1940 bezet.
Ja inderdaad, meer dan de helft doet www.ikbenlui.nl/scholieren/uittrekselsquote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:48 schreef erikkll het volgende:
[..]
op de havo heb je een verplichte boekenlijst van 8 of 12 boeken hoor![]()
![]()
hoop werk aan gehad
als je een goede nederlands leraar hebt dan ziet hij 't gelijkquote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja inderdaad, meer dan de helft doet www.ikbenlui.nl/scholieren/uittreksels
En als ze het niet kunnen vinden openen ze wel een topic.
Op de havo lees je misschien verplicht, maar laat ze gewoon eens een grote bieb krijgen, veuuul boeken, en ook in het tertiare onderwijs. Zodat die "studenten toerisme" ook wel eens wat leren
dankje, ik ga maar eens slapenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:50 schreef JDude het volgende:
[..]
Geen rare bugs, je moet de tags goed zetten. Die tweede [ / i ] staat verkeerd om.
best triestquote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:51 schreef lj_lightning het volgende:
Mijn Nederlands docent vertelde vandaag ook dat van het woord 'sedert' maar ik heb nog nooit van het bestaan gehoorten wanneer de Wo2 begon weet ik ook niet zo uit mijn hoofd
.
Sterker nog, wij hadden sowieso altijd een mondeling met boeken. En dan ging ie vlug door een stapel boeken, en bleef ie bij het boek hangen waar je euhh zei. Zo ongeveer.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:52 schreef erikkll het volgende:
[..]
als je een goede nederlands leraar hebt dan ziet hij 't gelijk(
) en moet je een mondeling over 't boek houden
Goed.. daar kan ik je geen ongelijk in gevenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:47 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
euhm denk niet dat dat helemaal klopt, ik lees redelijk veel (tussen de 4 en de 6 boeken per week) en toch maak ik nog steeds spelfouten. en voordat je weer een snuggere opmerking maakt dat ik vast kinderboeken lees. de meeste van mijn boeken zijn literaire trillers en dergelijke
In mijn tijd (quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:52 schreef erikkll het volgende:
[..]
als je een goede nederlands leraar hebt dan ziet hij 't gelijk(
) en moet je een mondeling over 't boek houden
Wel uitleggen wat sedert betekent maar niet zeggen dat het gehoord is.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:51 schreef lj_lightning het volgende:
Mijn Nederlands docent vertelde vandaag ook dat van het woord 'sedert' maar ik heb nog nooit van het bestaan gehoorten wanneer de Wo2 begon weet ik ook niet zo uit mijn hoofd
.
1914, moord op Frans Ferdinandquote:
In mijn tijd had je nog geen internet.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:53 schreef Yildiz het volgende:
Al die gasten die het van internet haalden pluktte ie eruit
bij mij op school had je sowieso over 4 boeken een mondeling, en verder als je boekverslag te kort was (of niet voldoende). Bovendien heb je een mondeling over 'oude' literatuur (middeleeuwenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:54 schreef JDude het volgende:
[..]
In mijn tijd () had je sowieso een mondeling over alle boeken (15 stuks, waarvan de helft uit vastgestelde periodes).
De openbare bibliotheek is voor iedereen toegankelijk en voor kinderen tot 18 jaar gratis. Volwassen betalen minder dan 50 euro voor een jaar lidmaatschap.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:44 schreef Yildiz het volgende:
Maarja, maak dan ook wel de bieb toegankelijk voor iedereen, en gratis.
En niet alleen voor het elitaire VWO volk.
Zomaar wat dingen.
wat doen dan de afdelingen motorvoertuigen en metselen op mijn oude middelbare school?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:58 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Met de komst van het VMBO is dit helaas verdwenen.
ehhquote:
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:55 schreef Woffel het volgende:
[..]
Wel uitleggen wat sedert betekent maar niet zeggen dat het gehoord is.![]()
1 woord:quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:58 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
De openbare bibliotheek is voor iedereen toegankelijk en voor kinderen tot 18 jaar gratis. Volwassen betalen minder dan 50 euro voor een jaar lidmaatschap.
Het probleem zit hem niet in de beschikbaarheid van boeken, maar in de motivatie van die kinderen om te lezen. Is dat de fout van die kinderen? Nee, zij hebben er simpelweg geen zin in/talent voor. Het zou beter zijn als deze mensen zonder gevoel voor theorie een praktijkstudie konden volgen. Puur alleen de praktijk. Als die kinderen zich daar beter thuisvoelen, dan zullen ze daar wel presteren op een ander niveau en vlak. Met de komst van het VMBO is dit helaas verdwenen.
je bent wel een goed voorbeeld voor wat de TS bedoelTquote:Op woensdag 1 juni 2005 00:06 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
ehhik suck in geschiedenis
![]()
[..]![]()
uitleenTquote:Op woensdag 1 juni 2005 00:08 schreef Yildiz het volgende:
[..]
1 woord:
wagentje-in-trein-met-mannetje-erachter-die-boeken-uitleend-onder-het-mom-van-de-bieb-komt-naar-je-toe
Nou, sedert vandaag dus wel.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:51 schreef lj_lightning het volgende:
.
jaja ik weet hetquote:Op woensdag 1 juni 2005 00:08 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Nou, sedert vandaag dus wel.
Van het bestaan van 't kofschip heb je zeker ook nooit gehoord?
't ex-fokschaapquote:Op woensdag 1 juni 2005 00:08 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Nou, sedert vandaag dus wel.
Van het bestaan van 't kofschip heb je zeker ook nooit gehoord?
InschAllah, ik heb 4 nachten niet goed kunnen slapen, weltrustenquote:
y = ax + bquote:Op woensdag 1 juni 2005 00:10 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
jaja ik weet hetik suck in taal en geschiedenis
olé
Tja, als je dat al niet weet...quote:Op woensdag 1 juni 2005 00:12 schreef -erwin- het volgende:
en er niet bij te zeggen hoeveel dagen elke maand heeft
maar ze zijn neem ik aan niet makkelijker geworden op havo en vwo niveau?quote:Op woensdag 1 juni 2005 00:14 schreef DaMook het volgende:
Helemaal eens met de TS. Ze klagen maar raak bij laks, terwijl ik sommige examens heb gezien en ik ze zelfs 5 jaar na mijn examen nog moeiteloos kan maken.
oh ja okey... ik suck ook in Wiskunde en al helemaal in Fransquote:Op woensdag 1 juni 2005 00:12 schreef erikkll het volgende:
[..]
y = ax + b
a = ?
b =?
vul de juiste formules in
Ik heb MAVO gedaan en de HAVO examens heb ik nog steeds minstens een 6 voorquote:Op woensdag 1 juni 2005 00:15 schreef erikkll het volgende:
[..]
maar ze zijn neem ik aan niet makkelijker geworden op havo en vwo niveau?
hoe noemt men de volgende formule?quote:Op woensdag 1 juni 2005 00:15 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
oh ja okey... ik suck ook in Wiskunde en al helemaal in Frans![]()
ik suck![]()
mwoahhh zelfs ik heb op m'n M&O bijvoorbeeld nog niet eens een 6 gehaaldquote:Op woensdag 1 juni 2005 00:16 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik heb MAVO gedaan en de HAVO examens heb ik nog steeds minstens een 6 voor.
Dit zijn trouwens wel proefexamens, maar ik neem aan dat die wel deels overeenkomen met de echte.
Maar je kan je wel zelfstandig aankleden? En mag je al uit een gewone beker drinken?quote:Op woensdag 1 juni 2005 00:15 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
oh ja okey... ik suck ook in Wiskunde en al helemaal in Frans![]()
ik suck![]()
Formule voor het berekenen van de grote van het Voltage met de gegeven Ampere en of weerstandquote:Op woensdag 1 juni 2005 00:17 schreef erikkll het volgende:
[..]
hoe noemt men de volgende formule?
U = RI
edit:
en waarvoor staan achtereenvolgens de U, R en I? Wat houdt de formule in?
Dat is motorvoertuigen + vakken als Nederlands, Engels, Wiskunde, waar ze geen talent voor hebben en dus de motivaitie niet voor kunnen opbrengen, maar waar ze wel op afgerekend worden.quote:Op woensdag 1 juni 2005 00:05 schreef erikkll het volgende:
[..]
wat doen dan de afdelingen motorvoertuigen en metselen op mijn oude middelbare school?da's toch echt voor vmbo (basis/kader) leerlingen hoor
Geen motivatie voor hebben, dat vind ik zo een bullshit he.quote:Op woensdag 1 juni 2005 00:24 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Dat is motorvoertuigen + vakken als Nederlands, Engels, Wiskunde, waar ze geen talent voor hebben en dus de motivaitie niet voor kunnen opbrengen, maar waar ze wel op afgerekend worden.
Idd.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:44 schreef buzzer het volgende:
Dan wordt het tijd voor een nieuwe oorlogquote:Op woensdag 1 juni 2005 00:38 schreef Yildiz het volgende:
Die na-oorlogse motivatie krijg je idd nooit meer terug.
Dat betwijfel ikquote:Op woensdag 1 juni 2005 00:29 schreef athlonkmf het volgende:
Daarentegen zijn de huidige jongeren waarschijnlijk heel wat beter in engels dan ik toendertijd.
Inderdaadquote:Op woensdag 1 juni 2005 00:36 schreef Schorpioen het volgende:
Jezus nu klink ik wel als een oude lul
quote:Op woensdag 1 juni 2005 00:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad
Ik moet bij dit soort "vroeger was alles beter"-topics altijd denken aan dat briefje van die Romein die ze opgegraven hadden, uit zoveel voor Christus, waarop hij ook al z'n ergenissen uitte over het niveau van "de jeugd van tegenwoordig"
Ik za lje maar even uit de droom helpen; het maakt allemaal weinig uit.quote:Gadverdamme zeg... ik meld me volgend jaar aan voor het Staatsexamen Vwo... weet ik tenminste dat ik boven het niveau van deze fout doorgestroomde kleuters zit....
quote:Op woensdag 1 juni 2005 01:29 schreef heiden6 het volgende:
Overigens is het wel zo, dat men honderd jaar geleden helemaal niemand wist wanneer de wereldoorlogen waren, dus zeur niet zo.
tot 1918.quote:
Tja maar velen van de jeugd tegenwoordig zijn dan ook eens een stelletje leeghoofden...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:18 schreef TC03 het volgende:
Whatever. Deze klachten zijn echt niet representatief. Lekker klagen over de jeugd van tegenwoordig is zo makkelijk.
ToenTertijdquote:Op woensdag 1 juni 2005 00:29 schreef athlonkmf het volgende:
...
Daarentegen zijn de huidige jongeren waarschijnlijk heel wat beter in engels dan ik toendertijd.
Zoals gezegd, en ook wel blijkt uit de reacties in het Examenforum Nederlands, was het voor het beantwoorden van de vraag niet van belang te weten wanneer WO2 was... Eerst werd er gevraagd naar motieven om te reizen van de Middeleeuwen tot aan de Tweede Wereldoorlog en daarna sedert de Tweede Wereldoorlog... Lijkt me duidelijk toch?quote:Op woensdag 1 juni 2005 07:38 schreef Chevalric het volgende:
Dat mensen niet weten wat "sedert" betekent en het ook niet uit de context (oe! Moeilijk woord!) kunnen afleiden is inderdaad kwalijk te noemen. Dat iemand niet weet wanneer WO2 begonnen is, is op zich ook kwalijk, maar als het niet in de tekst staat, vind ik het een legitieme klacht. Nou is mijn eindexamen HAVO al een tijdje terug (*kuch*13 jaar*kuch*), maar ik meen mij te herinneren dat de vragen allemaal betrekking hadden op en terug te vinden waren in de tekst. Natuurlijk is enige algemene kennis wel zo prettig, maar we hebben het hier over een examen Nederlands, niet geschiedenis.
Van de andere kant, waarschijnlijke dachten de examenmakers dat dat een vraag was waarmee gemakkelijk punten gescoord konden worden
Je maakt toch hopelijk een grap he?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:02 schreef Aargh het volgende:
Gelukkig stond ik vooraan toen de intelligentie uitgedeeldt werdt.
veranderDquote:Op woensdag 1 juni 2005 00:14 schreef DaMook het volgende:
Helemaal eens met de TS. Ze klagen maar raak bij laks, terwijl ik sommige (proef)examens heb gezien en ik ze zelfs 5 jaar na mijn examen nog moeiteloos kan maken.
Examens even verandert in proefexamens, maar dat mag duidelijk zijn
...doet tegenwoordig wat? Eindexamen? Lijkt me nogal logisch ja, zonder middelbare schooldiploma kom je bijna nergens.quote:Op woensdag 1 juni 2005 12:50 schreef _Marcel_ het volgende:
Elke pauper met het IQ van een aardappel doet tegenwoordig. Ik ben blij dan op de universiteit het niveau nog redelijk hoog is .. ook al lopen er hier in Groningen ook veel paupers rond
Absoluut, mits van enig niveau. Maar ik heb er straks ook geen donder aan om zesdegraads vergelijkingen op te kunnen lossenquote:Op woensdag 1 juni 2005 13:09 schreef donald_dick het volgende:
boeie, alfa vakken zijn toch voor paupers, laat maar eens een paar formules los op die gasten die nu stoer doen omdat ze met het kofschip om kunnen gaan. ik durf te wedden dat ze bij de 1ste vergelijking al peentjes zweten
Jah, want er gaat geen enkele dag voorbij zonder dat ik een vectorberekening moet doen of de hypotenusa van een driehoek moet berekenenquote:Op woensdag 1 juni 2005 13:09 schreef donald_dick het volgende:
boeie, alfa vakken zijn toch voor paupers, laat maar eens een paar formules los op die gasten die nu stoer doen omdat ze met het kofschip om kunnen gaan. ik durf te wedden dat ze bij de 1ste vergelijking al peentjes zweten
daar gaat natuurlijk ook al iets fout......quote:
Ohja wiskunde van de bovenste plank!quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:33 schreef DzjieDub het volgende:
[..]
Jah, want er gaat geen enkele dag voorbij zonder dat ik een vectorberekening moet doen of de hypotenusa van een driehoek moet berekenen![]()
Taal... wie gebruikt dat nou nog.![]()
Dat bereken ik ook dagelijks jaquote:Op woensdag 1 juni 2005 14:46 schreef Gauge het volgende:
[..]
Ohja wiskunde van de bovenste plank!
Vectoren schrijf je gewoon toch in veelvouden van de eenheidsvectoren per dimensie
v-> = x*ex-> + y*ey-> + z*ez->
bvb.
Met middelbare schooldiploma ook niet, hoorquote:Op woensdag 1 juni 2005 13:08 schreef JDude het volgende:
[..]
...doet tegenwoordig wat? Eindexamen? Lijkt me nogal logisch ja, zonder middelbare schooldiploma kom je bijna nergens.
yep, je kunt wel heel geweldig in wiskunde zijn, maar als je geen fatsoenlijke sollicitatiebrief kunt schrijven, kun je die baan ook wel vergeten.quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:06 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat bereken ik ook dagelijks ja
Wiskunde kan best nuttig zijn voor bepaalde beroepen maar in het dagelijks leven heb je veel meer aan een goede taalbeheersing en woordenkennis.
Zeker, maar ik snapte de post die ik daar had gequote niet helemaal...quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:15 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Met middelbare schooldiploma ook niet, hoor
Een beetje vervolgopleiding helpt behoorlijk.
Oh, noemen jullie dat zó tegenwoordigquote:Op woensdag 1 juni 2005 15:20 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[....] Ik heb d'r dan ook even flink gecomplimenteerd.
quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:39 schreef DzjieDub het volgende:
[..]
Oh, noemen jullie dat zó tegenwoordig
daarom zijn er zoveel alfa mensen en minder beta. maar gelukkig zit je nu achter een computer en krijg je loon, dankzij wiskundequote:Op woensdag 1 juni 2005 15:06 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat bereken ik ook dagelijks ja
Wiskunde kan best nuttig zijn voor bepaalde beroepen maar in het dagelijks leven heb je veel meer aan een goede taalbeheersing en woordenkennis.
als jij een goede beta student bent dan hoef je geen sollicitatiebrief te schrijven, dan wordt je gevraagtquote:Op woensdag 1 juni 2005 15:17 schreef Chevalric het volgende:
[..]
yep, je kunt wel heel geweldig in wiskunde zijn, maar als je geen fatsoenlijke sollicitatiebrief kunt schrijven, kun je die baan ook wel vergeten.
andy warhole vind je al hoogstaandquote:Op woensdag 1 juni 2005 15:20 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
algemeen aardig ontwikkelde student tegen en over studentes nog maar te zwijgen. Zaterdag begon er eentje over Andy Warhol, Velvet Underground en Studio 54. Ik flikkerde bijna om van verbazing. Daar heb ik haar dan ook even flink mee gecomplimenteerd.
Question?quote:Op woensdag 1 juni 2005 16:05 schreef donald_dick het volgende:
[..]
andy warhole vind je al hoogstaanddat vragen ze al bij thats the quistion van de EO, wat elke dag rond half 7en word uitgezonden
![]()
quote:
wie?quote:Op woensdag 1 juni 2005 16:15 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Question?
Lul niet man. Ik schat hooguit 15% van studenten/es tussen de 20 en 25 die iets over Andy Warhol weet te vertellen.
Nee om heel eerlijk te zijn ken ik die persoon niet nee. Met je pornosnor.quote:Op woensdag 1 juni 2005 16:54 schreef Yildiz het volgende:
[..]
wie?
sorry, maar dat vind ik niet nuttig om te weten, want jij weet dan weer wss niet wie justine suissa is, heerlijk, vrije keus
Waarwschijnlijk is ze beter te omschrijven als een zangeres die met gerespecteerde trance-artiesten samenwerkt.quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:06 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Een eurotrance-artieste zie ik. Mijn God zeg, dat wil ik helemaal niet weten!
Bij de breezerjeugd zeker. Anders klinkt 't vrij paradoxaal.quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:39 schreef Joppy het volgende:
[..]
Waarwschijnlijk is ze beter te omschrijven als een zangeres die met gerespecteerde trance-artiesten samenwerkt.
Ik schat de kans dat een gemiddelde breezer-jongere van Oceanlab heeft gehoord overigens vrij klein.quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:40 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Bij de breezerjeugd zeker. Anders klinkt 't vrij paradoxaal.
Trance is simplistische muziek gemaakt met voorgebakken samples en gebaseerd op gestolen accoorden. Ik kan met mijn fruityloops nog wel een fatsoenlijk trancenummer maken, zo eenvoudig zit die muziek in elkaar. Je moet die rommel eens boycotten.quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:42 schreef Joppy het volgende:
[..]
Ik schat de kans dat een gemiddelde breezer-jongere van Oceanlab heeft gehoord overigens vrij klein.
Vind jij Mondriaan kunst?quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:44 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Trance is simplistische muziek gemaakt met voorgebakken samples en gebaseerd op gestolen accoorden. Ik kan met mijn fruityloops nog wel een fatsoenlijk trancenummer maken, zo eenvoudig zit die muziek in elkaar. Je moet die rommel eens boycotten.
Ja, omdat het origineel is.quote:
Ik vind het trance-is-simpel-dus-kut-argument nergens op slaan, daarom stelde ik deze vraag. Wat jij er van vind doet me verder vrij weinig. Ik kan genoeg leuke en goede trance die mij boeit, en daar luister ik graag naarquote:Op woensdag 1 juni 2005 17:47 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ja, omdat het origineel is.![]()
Dat is de kunst van de eenvoud. Ik vind trancemuziek meer een exponent van de kitsch van de eenvoud.
Als je je eens verder verdiept in de historie van muziek en de trance-stroming inhoudelijk/technisch beoordeelt, zul je tot dezelfde conclusie komen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:54 schreef Joppy het volgende:
[..]
Ik vind het trance-is-simpel-dus-kut-argument nergens op slaan, daarom stelde ik deze vraag. Wat jij er van vind doet me verder vrij weinig. Ik kan genoeg leuke en goede trance die mij boeit, en daar luister ik graag naar
Wat is er ingewikkeld aan dan. Volgens mij is die muziek juist heel simpel.quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:06 schreef beertema het volgende:
nou dat is dan voor de jeugd van tegenwoordig toch mooi. dat trance van het een en ander geript is
horen ze teminste nog wat klassieke meesterwerken.
zelf ben ik er ook niet zo'n fan van. maar echt simpel is het niet
Ooit zal 't me lukken om een single te releasen. Welke stroming ben ik nog niet helemaal uit. Maar in NL zijn er niet zo heel veel labels die zin hebben om in je te investeren, wat het pittig maakt.quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:12 schreef beertema het volgende:
post hier maar ff je eigen gemaakt trance nr 1 hit.
my lukte het niet in iedergeval wat fatsoenlijks inelkaar te flansen
Met mijn Economie & Maatschappij ben ik toch aardig gamma...quote:Op woensdag 1 juni 2005 16:03 schreef donald_dick het volgende:
[..]
daarom zijn er zoveel alfa mensen en minder beta. maar gelukkig zit je nu achter een computer en krijg je loon, dankzij wiskunde![]()
Idd, laten we de oorspronkelijke discussie voortzetten en niet gaan afdwalen naar kunstdiscussies.. daar hebben we andere fora voor...quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:39 schreef Joppy het volgende:
OT:
Het niveau lijkt idd wel steeds lager te worden, treurig.
quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:15 schreef beertema het volgende:
gewoon een demo op internet pleuren
Graag OnTopic blijven beertema.. open er anders een eigen topic over... "Post hier je eigen gemaakte trance remixes.. of wat dan ook"... dit hoort hier niet thuisquote:Op woensdag 1 juni 2005 18:17 schreef beertema het volgende:
in trance of wat voor stijl maak je wat?
Das een personage van Blink 182 - First datequote:Op woensdag 1 juni 2005 17:05 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Nee om heel eerlijk te zijn ken ik die persoon niet nee. Met je pornosnor.
ik mag toch wel klagen over mensen die zeuren over muziek stylen die hun niet leuk vinden en als bagger beschouwen. ik vind trance ook geen kut aan zo. maar het is geen bagger.quote:[
[..]
Idd, laten we de oorspronkelijke discussie voortzetten en niet gaan afdwalen naar kunstdiscussies.. daar hebben we andere fora voor...
[..]
[..]
Graag OnTopic blijven beertema.. open er anders een eigen topic over... "Post hier je eigen gemaakte trance remixes.. of wat dan ook"... dit hoort hier niet thuis![]()
Onder het voortzetten van de discussie versta ik: wat kunnen we nu doen om het algemene kennisniveau van jongeren te verbeteren?quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:10 schreef beertema het volgende:
[..]
ik mag toch wel klagen over mensen die zeuren over muziek stylen die hun niet leuk vinden en als bagger beschouwen. ik vind trance ook geen kut aan zo. maar het is geen bagger.
en beetje kennis van alle soorten muziek is goed voor je algemene kennis en sociale contacten
Ja!... Het is alleen voor mij de vraag hoe het aan te pakken...quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:29 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik weet niet of mijn motivatie om leraar te worden hier nu van moet stijgen of dalen...
stijgen, je moet mensen wat wereldkennis bijleren zo te zienquote:Op woensdag 1 juni 2005 22:29 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik weet niet of mijn motivatie om leraar te worden hier nu van moet stijgen of dalen...
Overigens schijnen ze bij That's the Question geregeld met doordenkers te komen, waar ik vaak een goed antwoord weet op te geven thuis. Ondanks het moeilijkere niveau weet That's The Question op het zelfde kijkersaantal te blijven als Get The Picture of zelfs erboven.quote:Op woensdag 1 juni 2005 16:05 schreef donald_dick het volgende:
[..]
andy warhole vind je al hoogstaanddat vragen ze al bij thats the quistion van de EO, wat elke dag rond half 7en word uitgezonden
![]()
vaardigheden?? ik zag laatst een stel vwo'ers houten platen zagen met een ijzerzaagquote:Op woensdag 1 juni 2005 22:36 schreef Neuralnet het volgende:
Ik ben van mening dat de jeugd slimmer is op het gebied van vaardigheden, maar minder feitenkennis heeft dan 10 jaar geleden.
Is dat kennisniveau daling? Ja. Kwalijk? Niet per definitie. De maatschappij is immers ook veranderd: kennis is opzoekbaar, vaardigheid niet.
Heb nu bijna mijn P voor de tweedegraagds lerarenopleiding Engels binnen, maar misschien wil ik er nog wel een vak bij doen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:30 schreef beertema het volgende:
ik zou et wel doen!
welk vak wou je gaan geven?
als het maar geen duits isquote:Op woensdag 1 juni 2005 22:38 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Heb nu bijna mijn P voor de tweedegraagds lerarenopleiding Engels binnen, maar misschien wil ik er nog wel een vak bij doen.
quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:38 schreef beertema het volgende:
[..]
vaardigheden?? ik zag laatst een stel vwo'ers houten platen zagen met een ijzerzaag![]()
heb er maar niks van gezegt
Dat is die schilder die die Marilyn Monroe schilderij heeft gemaakt met die gekleurde dingensen. En van andere mensen. Dat weet toch iedereenquote:Op woensdag 1 juni 2005 16:15 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Question?
Lul niet man. Ik schat hooguit 15% van studenten/es tussen de 20 en 25 die iets over Andy Warhol weet te vertellen.
er is een reden dat je nooit wiskunde studenten hoort over dat ze geen baan kunne vinden, terwijl 3/4 van de economie studenten 3 jaar bij het CWi lurkenquote:
dan ga je met de verkeerde mensen omquote:Op woensdag 1 juni 2005 16:15 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Question?
Dat meen je nietquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:40 schreef fraQture het volgende:
Maar nu de vraag, wie was Marilyn Monroequote:Op woensdag 1 juni 2005 23:46 schreef MaRySe het volgende:
Dat is die schilder die die Marilyn Monroe schilderij heeft gemaakt met die gekleurde dingensen. En van andere mensen. Dat weet toch iedereen![]()
Die mevrouw met die omhoogwaaiende rok.quote:Op donderdag 2 juni 2005 09:08 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Maar nu de vraag, wie was Marilyn Monroe
Whehehe.. Dat weet iedereen. (Tochquote:Op donderdag 2 juni 2005 09:08 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Maar nu de vraag, wie was Marilyn Monroe
ben je dan een slechter mens als je dat niet weet?quote:Op donderdag 2 juni 2005 10:03 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Je zou je erover verbazen hoeveel mensen dat niet weten...
Niet slechter, het is wel een beetje triest als je het niet weet.quote:Op donderdag 2 juni 2005 10:05 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ben je dan een slechter mens als je dat niet weet?
Een maatschappelijk minder bedeeld persoon hooguit.quote:Op donderdag 2 juni 2005 10:05 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ben je dan een slechter mens als je dat niet weet?
ja en als ik nou vraag welke natuurwetten Newton heeft bedacht (die een stuk belangrijker zijn dan mevrouw Monroe), dan ben ik zeker een nerd die het wel weetquote:Op donderdag 2 juni 2005 10:06 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Niet slechter, het is wel een beetje triest als je het niet weet.
Dat is dan weer niet echt algemene ontwikkeling, maar het zou niet misstaan als iemand dat zou weten...quote:Op donderdag 2 juni 2005 10:23 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ja en als ik nou vraag welke natuurwetten Newton heeft bedacht (die een stuk belangrijker zijn dan mevrouw Monroe), dan ben ik zeker een nerd die het wel weet
ow, dus je vind een misplaatste sexsymbool (jezus was de 1ste) belangrijker dan natuurwettenquote:Op donderdag 2 juni 2005 10:25 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Dat is dan weer niet echt algemene ontwikkeling, maar het zou niet misstaan als iemand dat zou weten...
Ik vind dat soort dingen idd belangrijker dan wie Marilyn Monroe was :/quote:Op donderdag 2 juni 2005 10:23 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ja en als ik nou vraag welke natuurwetten Newton heeft bedacht (die een stuk belangrijker zijn dan mevrouw Monroe), dan ben ik zeker een nerd die het wel weet
veel mensen komen niet verder dan beweging zet aan tot beweging ( of actie = reactiequote:Op donderdag 2 juni 2005 10:30 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Ik vind dat soort dingen idd belangrijker dan wie Marilyn Monroe was :/
Bedoel eerder dat meer mensen weten wie Marilyn Monroe was dan de natuurwetten, ik zou ook liever hebben dat het andersom wasquote:Op donderdag 2 juni 2005 10:27 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ow, dus je vind een misplaatste sexsymbool (jezus was de 1ste) belangrijker dan natuurwetten![]()
Ik heb ANW gehad: algemene natuur wetenschappenquote:Op donderdag 2 juni 2005 10:32 schreef donald_dick het volgende:
[..]
veel mensen komen niet verder dan beweging zet aan tot beweging ( of actie = reactie)
ja had het al de 2de moeten gehad hebben met naturkunde , want ANW is toch zo kutvakquote:Op donderdag 2 juni 2005 10:37 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Ik heb ANW gehad: algemene natuur wetenschappen!!
Oh ja maar als het goed is weet je dat soort sjit al..quote:Op donderdag 2 juni 2005 10:41 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ja had het al de 2de moeten gehad hebben met naturkunde , want ANW is toch zo kutvakhet enige watik daar geleerd heb is dat je spijkerbroeken kleurt met Indigo
mwa, algemene kennis boeit niet, want dat weet iedereen en anders leer je het later wel. wat er juist mis is met dit topic, is dat er open deuren worden ingetraptquote:Op donderdag 2 juni 2005 10:44 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Oh ja maar als het goed is weet je dat soort sjit al..
Ik leerde dat altijd van m'n vader..
Wist bijv. In groep 8 al hoe dat zat met worteltrekken etc,
terwijl ik dat pas in de 2de kreeg..
quote:Op donderdag 2 juni 2005 10:51 schreef donald_dick het volgende:
[..]
mwa, algemene kennis boeit niet, want dat weet iedereen en anders leer je het later wel. wat er juist mis is met dit topic, is dat er open deuren worden ingetraptik snap best waarom mensen Warhole en vage Trance doosjes niet kennen en waarom mensen bij het woord Newton (en dan weten zie niet eens dat het een man was die belangrijk is geweest voor alles om ons heen) al vraagtekens zetten, maar dat mensen zichzelf ineens belangrijker vinden als ze ook maar ietsje meer weten wat er in een gemiddeld dagelijks leven er niet toe doen, stoort het me dat ze daar denigrerend over doen.
zeiken over breezah generatie, maar zelf weet je net zoveel als hunquote:
sorry ik ken het woord sedert ook nietquote:Op donderdag 2 juni 2005 11:14 schreef SirSimon het volgende:
[..]
![]()
Maar het feit dat men het woord sedert niet kent en niet wist wanneer de Tweede Wereldoorlog was/eindigde, mag men, vind ik, best denigrerend over doen...
quote:Op donderdag 2 juni 2005 11:29 schreef donald_dick het volgende:
[..]
zeiken over breezah generatie, maar zelf weet je net zoveel als hun zij.![]()
Eensch.quote:Op donderdag 2 juni 2005 11:14 schreef SirSimon het volgende:
[..]
![]()
Maar het feit dat men het woord sedert niet kent en niet wist wanneer de Tweede Wereldoorlog was/eindigde, mag men, vind ik, best denigrerend over doen...
Zullen we het maar op ontdekt houden in plaats van bedacht?quote:Op donderdag 2 juni 2005 10:23 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Ik ben het eens met de opvatting dat vroeger NIET alles beter was... maar tegenwoordig valt er ook nog veel te verbeterenquote:Op donderdag 2 juni 2005 12:01 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Een tijd geleden was ik ook "jeugd van tegenwoordig" en toen werd er ook over geklaagd. Dus da's niks nieuws.![]()
Ik ben meer voor geformuleerdquote:Op donderdag 2 juni 2005 11:56 schreef nerd4sale het volgende:
Zullen we het maar op ontdekt houden in plaats van bedacht?
Ik kende in de brugklas de varkenscyclus al. Toen daar in de derde of vierde naar werd gevraagd was ik de enige die het wistquote:Op donderdag 2 juni 2005 10:44 schreef MaRySe het volgende:
Oh ja maar als het goed is weet je dat soort sjit al..
Ik leerde dat altijd van m'n vader..
Wist bijv. In groep 8 al hoe dat zat met worteltrekken etc,
terwijl ik dat pas in de 2de kreeg..
Whehehe.. Ja is toch handigquote:Op donderdag 2 juni 2005 12:18 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik kende in de brugklas de varkenscyclus al. Toen daar in de derde of vierde naar werd gevraagd was ik de enige die het wistEn de aggregatietoestanden had ik met Klokhuis al geleerd
Jij leest zeker De Telegraaf?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:48 schreef zapsel het volgende:
[..]
Tuurlijk alsof de krant wel klopt
![]()
Dat is meestal de bron van taalfouten
Whehehequote:Op donderdag 2 juni 2005 12:23 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Whehehe.. Ja is toch handigIk las vroegah heul veul... Wel 10 boeken per week of zo
Vergroot je woordenschat en algemene kennis
Bijv.. Maryse druk bezig met spellen met haar geo driehoek..
(1e les wiskunde)
Vet evile lerares wiskunde: NOU teken jij maar eens 60 graden op het bord![]()
![]()
Dus ik.. OK:*klaar*
En dat mens:![]()
Het is de 1e les.. Je hoort dat niet te weten
Of... Ik was 4 jaar.. En ik zat in groep 1 of 2.. Dus ik zo in de kring vertellen..
Op de maan weeg je minder dan op de aarde.. En ik zo vertellen hoe je dat kun bereken..
En die juf: nee joh.. dat kun jij helemaal niet weten dat is niet waar !!
En ik:WEL !!
Ach, ook van het NRC kun je niet meer uitgaan. Vorige week nog iets in de trant van 'zomers gaan we naar het strand'. Da's heel leuk, maar mevrouw de tekstschrijver bedoelde ''s zomers gaan we naar het strand'. Niemand schijnt meer te weten dat er een 's hoort voor zomers, winters, zaterdags enz. als het om de dag gaat en niet de manier waaropquote:
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:02 schreef Aargh het volgende:
Gelukkig stond ik vooraan toen de intelligentie uitgedeeldt werdt.
Waarom zou een moderne uitvoering van een klassieke compositie per definitie kut zijn? Er zitten inderdaad tracks tussen waarbij het niet helemaal respectvol wordt gedaan (zacht uitgedruktquote:Op woensdag 1 juni 2005 17:57 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Als je je eens verder verdiept in de historie van muziek en de trance-stroming inhoudelijk/technisch beoordeelt, zul je tot dezelfde conclusie komen.
Ik heb er ook een tijdje naar geluisterd, jaren geleden. Tot het moment dat ik erachter kwam dat ik gewoon naar een verkrachte versie van Requiem van Mozart zat te luisteren (Rank 1?) en dat Close Cover van Minimalistix ook gewoon geleend was van een klassiek meesterwerk.
Correct me if I´m wrong, maar ik meen mij te herinneren dat na de annexatie van het Sudetenland ene meneer Chamberlain (minister buitenlandse zaken van het Verenigd Koninkrijk) uitvoerige gesprekken gevoerd heeft met Adolf Hitler en Mussolini. Vervolgens kwam hij terug in de UK en wapperde met een verdrag, waarbij hij de legendarische woorden sprak: "peace for our time".quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:50 schreef SirSimon het volgende:
[..]
Met de annexatie van Sudetenland (september 1938) was WO2 echt losgebroken...
Bij de herbezetting van het Rijnland - maart 1936 - en de anschluss van Oostenrijk - maart 1938 - werd nog een oogje dichtgeknepen...
Ik wist niet dat je een geodriehoek ook al voor taal kon gebruiken...quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:23 schreef MaRySe het volgende:
Bijv.. Maryse druk bezig met spellen met haar geo driehoek..
[Ali B-modus] Hé, check die schilderij! [/Ali B-modus]quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:46 schreef MaRySe het volgende:
Dat is die schilder die die Marilyn Monroe schilderij heeft gemaakt met die gekleurde dingensen.
bedenken, bedacht, ontdekken, geformuleerd, same shit, hij heeft het op zijn naam staan en is daarme vereeuwigdquote:
Dit is te ergquote:Op donderdag 2 juni 2005 12:35 schreef Frollo het volgende:
Van Dale:
Van Dale is een taal-VanDaalquote:Op donderdag 2 juni 2005 13:38 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dit is te ergDes zomers gaan we naar zee --> 's Zomers gaan we naar zee. Des maandags gaan we naar zee --> 's Maandags gaan we naar zee. Of is er iemand die zegt 'Maandags gaan we naar zee?'
Taalverrader, die Van Dale
Taal verandert, ChrisJX. 's Zomers is zelf immers ook een verbastering, namelijk van des zomers.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:38 schreef ChrisJX het volgende:
Dit is te ergDes zomers gaan we naar zee --> 's Zomers gaan we naar zee. Des maandags gaan we naar zee --> 's Maandags gaan we naar zee. Of is er iemand die zegt 'Maandags gaan we naar zee?'
Taalverrader, die Van Dale
Wouden mag ook gewoon.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:58 schreef Alchemila het volgende:
Ik loop stage op een (vmbo) school, ben 2e jaars geschiedenis, en ik moet letterlijk elk woord van drie of meer lettergrepen uitleggen, als ik twee begrippen in één les kan uitleggen en ze er één van hebben onthouden dan is de les geslaagd. Iedereen denken dat 'wouden' een werkwoord is, en dat hoofdletters en interpunctie na de WO II zijn afgeschaft.
Het is zwaar slecht gesteld met de kennis van de jongeren, niet alleen de algemene kennis maar inderdaad, zoals Sir Simon zei, ook die van het Nederlands of andere vakken.
De jeugd van tegenwoordig!
Benieuwd naar 't antwoord van ChrisJX.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:44 schreef Frollo het volgende:
[..]
Taal verandert, ChrisJX. 's Zomers is zelf immers ook een verbastering, namelijk van des zomers.
Oh nee, wacht, de taal zoals je die op de basisschool hebt geleerd, dát is de enige echte taal! En alles daarvóór of daarna is fout, hè?
Al moet ik erbij zeggen dat ik het zelf ook wel heb hoorquote:Op donderdag 2 juni 2005 14:22 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Benieuwd naar 't antwoord van ChrisJX.
Als ze zich nu niet fatsoenlijk kan verweren, eis ik dat ze stopt met die fantastische columns van d'r.quote:Op donderdag 2 juni 2005 14:25 schreef Frollo het volgende:
[..]
Al moet ik erbij zeggen dat ik het zelf ook wel heb hoor
Gestolen akkoorden?quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:44 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Trance is simplistische muziek gemaakt met voorgebakken samples en gebaseerd op gestolen accoorden. Ik kan met mijn fruityloops nog wel een fatsoenlijk trancenummer maken, zo eenvoudig zit die muziek in elkaar. Je moet die rommel eens boycotten.
Accoorden-reeksen dan. Jij je zin. Ga er trouwens verder niet op in, erg offtopic discussie.quote:Op donderdag 2 juni 2005 14:59 schreef Off-ShoRe het volgende:
[..]
Gestolen akkoorden?Da's net zoiets als "gestolen letters"
![]()
ik spreektaal ja, niet in schrijftaalquote:
Is inderdaad een legitieme meervoudsvorm van een grote groep bomen (Woud). Maar géén werkwoord !quote:
mwah, misschien niet volgens het ABN (geen id wat van dale er van zegt) maar tis wel gangbaar in verschillende dialecten.quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:17 schreef abraham het volgende:
[..]
Is inderdaad een legitieme meervoudsvorm van een grote groep bomen (Woud). Maar géén werkwoord !
woud (het ~, ~en)quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:17 schreef abraham het volgende:
[..]
Is inderdaad een legitieme meervoudsvorm van een grote groep bomen (Woud). Maar géén werkwoord !
dialecten voldoen niet volgens ABNquote:Op donderdag 2 juni 2005 15:25 schreef Off-ShoRe het volgende:
[..]
mwah, misschien niet volgens het ABN (geen id wat van dale er van zegt) maar tis wel gangbaar in verschillende dialecten.
Op z'n IJmuidens: ik ken, ik kost.quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:27 schreef ChrisJX het volgende:
Ik ken, ik kende, maar op z'n Brabants ik ken, ik kon
voorbeeld van algemene kennisquote:Op donderdag 2 juni 2005 13:11 schreef Phaedrus het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je een geodriehoek ook al voor taal kon gebruiken...
schrijf·ster (de ~ (v.), ~s)quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:33 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ach, ook van het NRC kun je niet meer uitgaan. Vorige week nog iets in de trant van 'zomers gaan we naar het strand'. Da's heel leuk, maar mevrouw de tekstschrijver schrijfster bedoelde ''s zomers gaan we naar het strand'. Niemand schijnt meer te weten dat er een 's hoort voor zomers, winters, zaterdags enz. als het om de dag gaat en niet de manier waarop
Dat zou ik maar ook niet doen nee.quote:vaardigheden?? ik zag laatst een stel vwo'ers houten platen zagen met een ijzerzaag
heb er maar niks van gezegt
En dat zie ik nu juist niet als probleem. Zelf heb ik ook nog het voortgezetonderwijs in de oude stijl gedaan en heb ik heel wat moeten stampen. Die kennis was ik na 2 jaar grotendeels kwijt. Na 6 jaar is er zo'n beetje niks meer van over.quote:Tja, leerlingen gaan ervan uit dat alles maar voorgekauwd wordt. Van algemene kennis hebben we niet meer gehoord, want in Nederland is het belangrijk dat je kunt opzoeken wat iets is, niet dat je meteen weet wat iets is.
Waarom? Er zijn vast ook een heleboel "makkelijke" dingen in een ander vak die jij niet weet. Kijk voor de gein eens de Achmea Kennisquiz met de brugklassers en merk op hoe weinig parate kennis je eigenlijk hebt. Feit is: je kan niet alles weten en je hoeft niet alles te weten.quote:Maar het feit dat men het woord sedert niet kent en niet wist wanneer de Tweede Wereldoorlog was/eindigde, mag men, vind ik, best denigrerend over doen...
Beter ook niet. Ik zal je eens wat vertellen. In het onderwijs is/was het gebruikelijk om in een laag niveau iets aan te bieden, vervolgens in het vervolgniveau weer aan te bieden en in een vervolgopleiding nogmaals aan te bieden.quote:Ik denk dat het Nederlandse onderwijs een stapje terug moet doen in de tijd. Er moet weer meer aandacht worden besteeds aan feitenkennis. Van rijtjes stampen is nog nooit iemand slechter geworden.
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 21:23 schreef Neuralnet het volgende:
Dat hangt ook samen met je interesses.. je vergeet sneller bepaalde zaken als je je er niet voor interesseert.. en bovendien komt de kennis wel weer bovendrijven als je je er weer mee bezig houdt.. helemaal verdwijnt het niet hoor.quote:En dat zie ik nu juist niet als probleem. Zelf heb ik ook nog het voortgezetonderwijs in de oude stijl gedaan en heb ik heel wat moeten stampen. Die kennis was ik na 2 jaar grotendeels kwijt. Na 6 jaar is er zo'n beetje niks meer van over.
Het is een schande als je dat niet weetquote:"Dat kan je toch weer opzoeken?" zegt men dan. Tuurlijk. Maar dan is de school zonde van mijn tijd geweest. Daarom zeggen ze tegenwoordig: leer de vaardigheid om informatie te kunnen zoeken, te kunnen verwerken en te kunnen beoordelen op waarde. Daar heb je, zeker tegenwoordig, veel meer aan.
Algemene ontwikkeling is leuk, maar niet meer dan dat. Denk je nou echt dat het mensen interesseert als ik de jaartallen van de 2e wereldoorlog niet ken?
Werkelijk? Hoeveel procent van de jeugd van tegenwoordig zal dat kunnen?quote:De jeugd van tegenwoordig doet iets veel beters en intelligenters: zij kunnen verklaren en praten over de achtergronden en waarom en hoe oorlog kan ontstaan.
DAT is ook geen begrip.. je spreekt jezelf tegen: De jeugd is, volgens jou, prima in staat te zoeken... Als men wil weten wat de achtergronden van WO2 waren, de oorzaken, en al het andere waar vragen over kunnen ontstaan, kan men dat toch ook opzoekenquote:DAT begrip zoek je namelijk niet even snel op. En die jaartallen? Ach, het behandelen van de 2e wereldoorlog is pure propaganda. Er zijn wel ergere dingen in de wereld geweest waar men over zwijgt.
Je hoeft en kunt inderdaad niet alles te weten... ik weet zeer zeker niet alles als ik naar de Achmea Kennisquiz kijk.. Trouwens, wel eens opgemerkt wat voor achterlijke vragen er gesteld kunnen worden?quote:Waarom? Er zijn vast ook een heleboel "makkelijke" dingen in een ander vak die jij niet weet. Kijk voor de gein eens de Achmea Kennisquiz met de brugklassers en merk op hoe weinig parate kennis je eigenlijk hebt. Feit is: je kan niet alles weten en je hoeft niet alles te weten.
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:06 schreef SirSimon het volgende:
"Is een baby dood, levend of levensloos?"
Levenloos toch? of ben ik nou achterlijk..
Daarom hoeft van mij het rijtjesstampen ook niet per se terug te komen. Je stampt zo een heleboel leerlingen kennis in die ze uit desinteresse niet eens leren en waarvan hooguit een klein deeltje blijft hangen. En waarom? Enkel omdat er een paar mensen zijn die het interessant vinden.quote:Dat hangt ook samen met je interesses.. je vergeet sneller bepaalde zaken als je je er niet voor interesseert.. en bovendien komt de kennis wel weer bovendrijven als je je er weer mee bezig houdt.. helemaal verdwijnt het niet hoor.
Omdat jij dat vindt? Kom op zeg. In het dagelijks leven is er geen enkele noodzaak om dat soort dingen te weten.quote:Het is een schande als je dat niet weet
Ik had het over "begrip" in de zin van iets echt begrijpen en niet in de zin van begrip als definitie van een woord. O ja, stom van me. Je hebt het natuurlijk als rijtje geleerd en je kent perfect 1 van de vele betekenissen van het woord. Maar het echt begrijpen en meervoudig kunnen toepassen blijft lastig. Dat bedoel ik nou.quote:je spreekt jezelf tegen: De jeugd is, volgens jou, prima in staat te zoeken... Als men wil weten wat de achtergronden van WO2 waren, de oorzaken, en al het andere waar vragen over kunnen ontstaan, kan men dat toch ook opzoeken
Vraag je dan maar meteen af in welke context het handig is om het op te zoeken. Verder dan kunstmatig gecreëerde toetsmomenten kom je dan niet. Natuurlijk, in de praktijk ken ik mensen die een hele woordenwaterval kunnen genereren. Is het dan ook noodzakelijk om al die woorden te kennen? Nee. Ik ken er veel, maar mijn ervaring is dat mensen die ontzettend geleerd gaan praten en moeilijke woorden spuwen inhoudelijk zelden iets te melden hebben.quote:Als men iets opzoekt is het blijkbaar noodzakelijk/handig/nutvol om de betekenis van het begrip te weten. Om diezelfde reden is het handig om het begrip gewoon te weten, het is immers belangrijk genoeg om de betekenis te achterhalen.
Een rijtje kennen of woorddefinities uit je hoofd kunnen opdreunen staat voor mij niet gelijk aan weten waar je het over hebt. Je kent de betekenis van losse woorden, maar dat is nooit inhoudelijk.quote:Weten waar je het over hebt zonder met de Van Dale rond te huppelen in je tas.... een goed iets of niet?
Ik heb inderdaad het idee dat het niveau van de jongeren onderschat wordt. Zelf ben ik van mening dat er wel degelijk niveau aanwezig is. Met jongeren van 10 jaar geleden viel nauwelijks een goed gesprek te voeren. Dat is tegenwoordig wel anders. Je hebt uiteraard ook veel dommen ertussen zitten, maar als ik tegenwoordig jongeren hoor praten dan denk ik vaak: "Wtf, dat wist ik pas toen ik 5 jaar ouder was".quote:ben ik daarmee een uitzondering of onderschatten jullie de meeste jongeren / kijken jullie alleen maar naar de laagste niveaus?
Dan durf ik te wedden dat jij geen fotografisch geheugen hebt, maar i.p.v. daarvan alleen soaps kijkt op TV, chat op het internet, alleen voor de horoscopen gaat in de kranten enz. Algemene kennis is wel essentieel: als ze op school/op het werk praten over een algemene kwesties in het Journaal, dan moet je wel mee kunnen reageren. En waar ik mij zorgen om maak is dat niet alleen jongeren kampen met een tanende algemene kennis: ook andere bevolkingsgroepen kennen mensen die een onderontwikkelde algemene kennis hebben.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:18 schreef Seiruu het volgende:
Algemene kennis is niet efficient. Algemeen is sowieso niet "in" tegenwoordig. Wat vroeger misschien "in" was, is nu gewoon tijdverspilling.
Mensen die gaan zeiken dat er "jongeren" zijn die niet weten wat "sedert" is en/of wanneer WO2 is begonnen hebben even een reality check nodig: we leven niet meer in de jaren 70-80. Dat houdt dus in dat je niet gaat zeiken over "kennis" die je niet nodig hebt/ooit zal gebruiken om iets te bereiken.
Hij heeft zeker een paar punten, maar wat betreft de andere punten mag hij lekker in 1950 gaan leven. Lekker door de bovenmeester gespankt worden als hij het rijtje Groningse plaatsen niet ui z'n hoofd weetquote:Op zondag 5 juni 2005 10:29 schreef vdo28 het volgende:
Ik ben het vrijwel nooit eens met StefanP maar hij heeft wel een paar punten, en ChrisJX dat zijn gewoon dooddoeners...
Joh sommige mensen weten niet eens hoe Nederland er uit zietquote:Op zondag 5 juni 2005 21:02 schreef beertema het volgende:
owkeey een rijtje groningse plaatsen? steden: Winschoten, Stadskanaal, Veendam, Hoogezand/sappemeer, Delfzijl, groningen
dit zijn alleen nog de grote steden, wil je ook nog kleinere plaatsen dan ben ik nog lang niet klaar
en parate kennis is wel degelijk makkelijk. anders was ik niet meer met de brommer thuis gekomen vandaag:)
En meneer heeft hier ook een onderbouwde en overuigende bron voorquote:Op zondag 5 juni 2005 21:04 schreef StefanP het volgende:
Op school leer je kennis, die softe onzin leer je daarbuiten op straat maar. Dat is eeuwenlang goed gegaan maar nu de vrouwen ineens aan het roer staan van het onderwijs, zowel op het ministerie als voor de klas, is dat blijkbaar onzin en moeten de zachte kinderhoofdjes geknuffeld worden met emotioneel gepamper. Feitenkennis, hoofdrekenen, breuken en vervoegen, ach dat "sijn maar Byzak3n"
en toch, er gaan steeds meer stemmen op dat de overwegend vrouwelijke opvoeders in het leven van een jongen een negatief effect hebben en voor een toename van onhandelbare of enorm drukke jongens zorgt. Zo gek is het dus absoluut niet.quote:Op zondag 5 juni 2005 21:09 schreef ChrisJX het volgende:
En meneer heeft hier ook een onderbouwde en overuigende bron voor
Maarrr, het is natuurlijk altijd makkelijk om een andere groep de schuld te geven van problemen. Of het nou joden, Marokkanen of vrouwen zijn.
Moraal van 't verhaal: breezah's moet je niet voor de klas zettenquote:Op zondag 5 juni 2005 21:04 schreef StefanP het volgende:
Feitenkennis, hoofdrekenen, breuken en vervoegen, ach dat "sijn maar Byzak3n"
Ik denk niet dat dat met vrouwen op zich te maken heeft. Het is meer de algemene omgangsnorm. Vroegah kreeg je een tik op je vingers als je brutaal was. Tegenwoordig kun je een leraar in elkaar slaan en wordt er nog gezegd 'laten we er even rustig over praten'. En of het mannen of vrouwen waren die van de pabo kwamen, orde houden konden ze allemaal niet bij mij op schoolquote:Op zondag 5 juni 2005 21:12 schreef UnleashMitch het volgende:
en toch, er gaan steeds meer stemmen op dat de overwegend vrouwelijke opvoeders in het leven van een jongen een negatief effect hebben en voor een toename van onhandelbare of enorm drukke jongens zorgt. Zo gek is het dus absoluut niet.
quote:Op zondag 5 juni 2005 21:04 schreef StefanP het volgende:
... Dat is eeuwenlang goed gegaan maar nu de vrouwen ineens aan het roer staan van het onderwijs, zowel op het ministerie als voor de klas, is dat blijkbaar onzin en moeten de zachte kinderhoofdjes geknuffeld worden met emotioneel gepamper. ...
Ik heb het vooral over basisschool kinderen. Jongens zijn van het type in bomen klimmen, rennen, druk doen etc etc. Dit gedrag wordt begrepen door de mannelijke opvoeders terwijl de vrouwelijke opvoeders denken van 'doe rustig en ga stil zitten op je stoel'. De precieze artikelen e.d. zou ik op moeten zoeken maar op ongeveer die gedachtengang is het gebaseerd.quote:Op zondag 5 juni 2005 21:42 schreef ChrisJX het volgende:
Ik denk niet dat dat met vrouwen op zich te maken heeft. Het is meer de algemene omgangsnorm. Vroegah kreeg je een tik op je vingers als je brutaal was. Tegenwoordig kun je een leraar in elkaar slaan en wordt er nog gezegd 'laten we er even rustig over praten'. En of het mannen of vrouwen waren die van de pabo kwamen, orde houden konden ze allemaal niet bij mij op schoolWoeeei, weer een VWO 3 (nota bene) apekooiend door het lokaal
Ach, laat ik maar niet inhoudelijk ingaan op jouw dagelijks leven… dat is een persoonlijke aanval en een teken van zwakte... ik pak je liever terug met inhoudelijk goede argumentenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 23:37 schreef Neuralnet het volgende:
quote:
Dat hangt ook samen met je interesses.. je vergeet sneller bepaalde zaken als je je er niet voor interesseert.. en bovendien komt de kennis wel weer bovendrijven als je je er weer mee bezig houdt.. helemaal verdwijnt het niet hoor.
Daarom hoeft van mij het rijtjesstampen ook niet per se terug te komen. Je stampt zo een heleboel leerlingen kennis in die ze uit desinteresse niet eens leren en waarvan hooguit een klein deeltje blijft hangen. En waarom? Enkel omdat er een paar mensen zijn die het interessant vinden.
Ik wil niet leren omdat anderen zijn die het interessant vinden. Ik wil iets leren waar ik later wat aan heb. En met alle respect: aan de meeste feiten en rijtjes heb ik niks. In het dagelijks leven loop ik zelden tegen een probleem aan door gebrek aan kennis.
Haha.. als je putjesschepper bent niet, nee... Ik blijf het belachelijk vinden als je dat niet weet. PUNT.quote:quote:
Het is een schande als je dat niet weet
Omdat jij dat vindt? Kom op zeg. In het dagelijks leven is er geen enkele noodzaak om dat soort dingen te weten.
Dat bedoel ik nou, persoonlijk aanvallen is een van de zwakste manieren om gelijk te krijgen… probeer iets anders s.v.p.quote:quote:
je spreekt jezelf tegen: De jeugd is, volgens jou, prima in staat te zoeken... Als men wil weten wat de achtergronden van WO2 waren, de oorzaken, en al het andere waar vragen over kunnen ontstaan, kan men dat toch ook opzoeken
Ik had het over "begrip" in de zin van iets echt begrijpen en niet in de zin van begrip als definitie van een woord. O ja, stom van me. Je hebt het natuurlijk als rijtje geleerd en je kent perfect 1 van de vele betekenissen van het woord. Maar het echt begrijpen en meervoudig kunnen toepassen blijft lastig. Dat bedoel ik nou.
Goed dan… ik ben blij dat ik wel een aantal belangrijke, essentiële, jaartallen weet en als ik wél iets moet opzoeken dan ben ik wederom blij dat ik die vaardigheden OOK beheers… want ik heb niet ALLEEN maar rijtjes gestampt, jaartallen geleerd… ik heb me bezig gehouden met ZOWEL feitenkennis als VAARDIGHEDEN…quote:Helaas voor jou zijn er ook meerdere manier van opzoeken. Het ene opzoeken is het andere niet. Dat jaartal kan simpelweg in elk boek over die periode worden gevonden. Bij alles wat met achtergronden, oorzaken en verbanden te maken heeft krijg je een stortvloed aan informatie, propaganda en opinies. Zie daar maar eens een oordeel over te vormen en uitspraken over te doen die hout snijden. Daar is begrip en inleving voor nodig. Vaardigheden die ik hoger inschat dan dat domme jaartal.
Ik zou niet eens weten hoe ik woorden moet gebruiken als ik niet de feitelijke, inhoudelijke betekenis weet.quote:quote:
Als men iets opzoekt is het blijkbaar noodzakelijk/handig/nutvol om de betekenis van het begrip te weten. Om diezelfde reden is het handig om het begrip gewoon te weten, het is immers belangrijk genoeg om de betekenis te achterhalen.
Vraag je dan maar meteen af in welke context het handig is om het op te zoeken. Verder dan kunstmatig gecreëerde toetsmomenten kom je dan niet. Natuurlijk, in de praktijk ken ik mensen die een hele woordenwaterval kunnen genereren. Is het dan ook noodzakelijk om al die woorden te kennen? Nee. Ik ken er veel, maar mijn ervaring is dat mensen die ontzettend geleerd gaan praten en moeilijke woorden spuwen inhoudelijk zelden iets te melden hebben.
Hoe vaak staat er een voorbeeld in een woordenboek? Hoe je een woord moet toepassen, in welke context het woord staat.. enz.. enz... nog nooit een woordenboek gezien? Tip: een Van Dale is erg goed! Niet voor niets zo populair…quote:quote:
Weten waar je het over hebt zonder met de Van Dale rond te huppelen in je tas.... een goed iets of niet?
Een rijtje kennen of woorddefinities uit je hoofd kunnen opdreunen staat voor mij niet gelijk aan weten waar je het over hebt. Je kent de betekenis van losse woorden, maar dat is nooit inhoudelijk.
Ik niet. Ik heb het idee dat het niveau van de jongeren totaal, zeker door jou, dat blijkt, ONDERSCHAT wordt… Hoe ik dat kan weten? Nou, als je goed gelezen hebt, zit ik nu in mijn examenjaar en kan ik prima inschatten op wat voor niveau de jongeren zitten.quote:ben ik daarmee een uitzondering of onderschatten jullie de meeste jongeren / kijken jullie alleen maar naar de laagste niveaus?
Ik heb inderdaad het idee dat het niveau van de jongeren onderschat wordt. Zelf ben ik van mening dat er wel degelijk niveau aanwezig is. Met jongeren van 10 jaar geleden viel nauwelijks een goed gesprek te voeren. Dat is tegenwoordig wel anders. Je hebt uiteraard ook veel dommen ertussen zitten, maar als ik tegenwoordig jongeren hoor praten dan denk ik vaak: "Wtf, dat wist ik pas toen ik 5 jaar ouder was".
Even persoonlijk, er is volgens mij geen andere verklaring meer mogelijk: ben je dan niet per ongeluk op de universiteit gekomen?quote:Leuk voorbeeld: in een 2e klas wiskundeboek komt de betekenis van het woord "kwantitatief onderzoek" voor. Ik zag dat woord pas voor het eerst op de universiteit.
Met internet kun je nog info opzoeken. Maar waar ik heel boos op ben is dat informatieve programma's als quizzen nooit lang leven, programma's waar de 'Breezah'-generatie naar kijkt (zoals GTST, ONM enz.) moeten per se lang lopen. De mensen die kennis willen opzoeken (zoals ik) worden belemmerd in hun jacht naar de algemene kennis. Ik was eerst tegen de standpunten van Medy v/d Laan, maar nu ben ik er helemaal voor. Programma's als Costa of GTST brengen de bevolking niks bij, het is PUUR AMUSEMENT.quote:Op zondag 5 juni 2005 05:13 schreef StefanP het volgende:
Het is inderdaad triest gesteld met het niveau van de jeugd van tegenwoordig. Ik ga er niet al te veel woorden aan vuil maken, aangezien ik hier al een aantal topics over heb geopend in het verleden en het beu word om steeds in de herhaling te vallen, maar je kunt op je klompen aanvoelen dat er van de met veel bombarie aangekondigde 'kenniseconomie' weinig terecht zal komen. Techniek is in Nederland een kneuzenvak, wie wil er immers nog de techniek in? Alleen nerds en sukkels, als je de media en algemene opinie mag geloven. Zelfs het bedrijfsleven doet er aan mee, door technische beroepen niet de financiële waardering te geven die ze verdienen en elke achterlijke HEO'er bedrijfseconomie (no offense) meer te betalen. Maar ondertussen zeiken ze wel over het feit dat ze geen ingenieurs kunnen vinden en geven ze miljoenen uit aan campagnes voor meisjes in de techniek en zo... kansloze kneuzen.![]()
Terug ontopic. De schuldigen van de teloorgang van enig kennisniveau van betekenis? De media (denk vooral aan MTV e.d.), de komst van Internet, de zoveelste stompzinnige hervorming van het onderwijs, de feminisering van het onderwijs (mede debet aan het voorgaande punt) en de slappe houding t.o.v. fouten (zoals iemand al zei, als genoeg mensen het maar niet halen wordt de normering wel aangepast).
Het wordt tijd dat er weer mannen voor de klas staan en dat het niet meer gaat om 'gevoel', 'emotionele ontwikkeling' en dergelijke prietpraat maar ouderwets rijtjes en vervoegingen in de hoofdjes stampen.
Eensquote:Op zondag 5 juni 2005 23:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Met internet kun je nog info opzoeken. Maar waar ik heel boos op ben is dat informatieve programma's als quizzen nooit lang leven, programma's waar de 'Breezah'-generatie naar kijkt (zoals GTST, ONM enz.) moeten per se lang lopen. De mensen die kennis willen opzoeken (zoals ik) worden belemmerd in hun jacht naar de algemene kennis. Ik was eerst tegen de standpunten van Medy v/d Laan, maar nu ben ik er helemaal voor. Programma's als Costa of GTST brengen de bevolking niks bij, het is PUUR AMUSEMENT.
Verder ben ik er ook voor om spelfouten zwaar aan te rekenen in toetsen die worden gegeven op de middelbare school. Dan leren die leerlingen hoe het wel moet.
Ik ben van 1987, de jaren 70 en 80 dus niet bewust meegemaakt.. Wat betreft WO2: ik vind het nog steeds een schandalig feit...quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:18 schreef Seiruu het volgende:
Algemene kennis is niet efficient. Algemeen is sowieso niet "in" tegenwoordig. Wat vroeger misschien "in" was, is nu gewoon tijdverspilling.
Mensen die gaan zeiken dat er "jongeren" zijn die niet weten wat "sedert" is en/of wanneer WO2 is begonnen hebben even een reality check nodig: we leven niet meer in de jaren 70-80. Dat houdt dus in dat je niet gaat zeiken over "kennis" die je niet nodig hebt/ooit zal gebruiken om iets te bereiken.
Ik betreur het feit dat we nu dus zo enorm afhankelijk zijn geworden van het apparaat… indien noodzakelijk, vind ik, moet men ook ZONDER computer kunnen werken… Ik heb nog steeds spijt dat ik, alweer jaren geleden, niet expres een geschreven boekverslag heb ingeleverd in plaats van een getypte versie.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 01:25 schreef Neuralnet het volgende:
Overigens merk ik op dat er tegenwoordig op scholen veel meer wordt gedaan aan de algemene kennisvorming dan "vroeger". Denk maar eens aan vakken als ANW, CKV en verzorging. Er wordt veel gevloekt over dat soort dingen, maar "vroeger" waren moeilijke onderwerpen gewoon taboe. We konden ontbinden in factoren als de besten, maar als kennis over seks, drugs en alcohol ter sprake kwam waren de rapen gaar. Dat mocht niet. Maar laten we eerlijk zijn: dat is toch 1 van de soorten kennis waar ze wat aan hebben.
Verder noem ik ICT vaardigheden. En nee, dat was/is niet vanzelfsprekend. Tot ongeveer 6 jaar geleden kon je van de HAVO komen zonder ooit een computer te hebben aangeraakt.
Ik ook!quote:Wat het examen betreft: download hem eens. Ik ben benieuwd of de mensen die weten wat "sedert" betekent en zeiken op de jongeren het examen kunnen maken.
Klopt. Ik heb dit jaar eens geschreven over internet- en chattaal en taalverloedering; maak er verder geen woorden aan vuil, in feite zegt Jeugdcrimineel wel voldoende. Voor wie het nog lezen wil, ik hoor het wel.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 02:09 schreef Jeugdcrimineel het volgende:
Joh wat verwacht je nou van die kinderen.
Die weten niet eens hoe je professioneel schrijft.
Vind je het gek?
Ze zitten 24/7 achter MSN tE tJaTtEn meTt vRiEndjjs dIe zo0Ww tYpuHhH...
Als je wel eens in een chatbox geweest bent{Lees: TMF Chat} dan zul je ook GEK WORDEN van al die breezer hoeren die daar zitten.
Ook hoor je niets anders dan: "aight heb je gehoord? heb je gehoord? je weet toch? 2pac had een pistool met 2 knoppen erop die is vet chill oudje die wil ik ook hebben aight? je weet toch?"
Dus tja...
Ik haat ze allemaal.
Ookal zijn de meeste ouder dan mij IK, ik voel me als ik tussen al die fopnegers zit behoorlijk "volwassen".
Inderdaad, ALS dat gedrag na een paar jaar wegtrekt… wie zegt dat dat ook nu zal gebeuren?quote:Op zaterdag 4 juni 2005 12:22 schreef Neuralnet het volgende:
...
De hedendaagse jeugd mag al veel minder lang jong zijn. Laat ze. Want nu zie je ze als breezers, maar als dat gedrag na een paar jaar wegtrekt dan zijn het volwaardige studenten met HAVO/VWO op zak.
Je beseft kennelijk niet dat het gedrag op TMF-Chat en op MSN-chats gewoon voor de lol wordt gedaan. Zij hoeven niet altijd serieus te doen en gebruiken chat en MSN voor de grap. "Fawaka, ik ben geil". Geloof jij het echt? Dan ben je zelf niet zo slim.
Kijk, jij hebt het door!(Y)quote:Op zondag 5 juni 2005 00:56 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan durf ik te wedden dat jij geen fotografisch geheugen hebt, maar i.p.v. daarvan alleen soaps kijkt op TV, chat op het internet, alleen voor de horoscopen gaat in de kranten enz. Algemene kennis is wel essentieel: als ze op school/op het werk praten over een algemene kwesties in het Journaal, dan moet je wel mee kunnen reageren. En waar ik mij zorgen om maak is dat niet alleen jongeren kampen met een tanende algemene kennis: ook andere bevolkingsgroepen kennen mensen die een onderontwikkelde algemene kennis hebben.
Off-topic: Veel plezier als je toch besluit jezelf op te geven voor een quiz.![]()
Ik ben het met je eens, met uitzondering van de reden dat de teloorgang van het kennisniveau mede veroorzaakt is door de feminisering van het onderwijs? Waarom… leg dat eens uit?quote:Op zondag 5 juni 2005 05:13 schreef StefanP het volgende:
Het is inderdaad triest gesteld met het niveau van de jeugd van tegenwoordig. Ik ga er niet al te veel woorden aan vuil maken, aangezien ik hier al een aantal topics over heb geopend in het verleden en het beu word om steeds in de herhaling te vallen, maar je kunt op je klompen aanvoelen dat er van de met veel bombarie aangekondigde 'kenniseconomie' weinig terecht zal komen. Techniek is in Nederland een kneuzenvak, wie wil er immers nog de techniek in? Alleen nerds en sukkels, als je de media en algemene opinie mag geloven. Zelfs het bedrijfsleven doet er aan mee, door technische beroepen niet de financiële waardering te geven die ze verdienen en elke achterlijke HEO'er bedrijfseconomie (no offense) meer te betalen. Maar ondertussen zeiken ze wel over het feit dat ze geen ingenieurs kunnen vinden en geven ze miljoenen uit aan campagnes voor meisjes in de techniek en zo... kansloze kneuzen.![]()
Terug ontopic. De schuldigen van de teloorgang van enig kennisniveau van betekenis? De media (denk vooral aan MTV e.d.), de komst van Internet, de zoveelste stompzinnige hervorming van het onderwijs, de feminisering van het onderwijs (mede debet aan het voorgaande punt) en de slappe houding t.o.v. fouten (zoals iemand al zei, als genoeg mensen het maar niet halen wordt de normering wel aangepast).
Het wordt tijd dat er weer mannen voor de klas staan en dat het niet meer gaat om 'gevoel', 'emotionele ontwikkeling' en dergelijke prietpraat maar ouderwets rijtjes en vervoegingen in de hoofdjes stampen.
Zeg eens wat er zgn. verkeerd staat professor...quote:
't Is toch wat hè.quote:Op zondag 5 juni 2005 23:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De mensen die kennis willen opzoeken (zoals ik) worden belemmerd in hun jacht naar de algemene kennis.
Sinds wanneer gaat Medy van der Laan over GTST?quote:Op zondag 5 juni 2005 23:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Met internet kun je nog info opzoeken. Maar waar ik heel boos op ben is dat informatieve programma's als quizzen nooit lang leven, programma's waar de 'Breezah'-generatie naar kijkt (zoals GTST, ONM enz.) moeten per se lang lopen. De mensen die kennis willen opzoeken (zoals ik) worden belemmerd in hun jacht naar de algemene kennis. Ik was eerst tegen de standpunten van Medy v/d Laan, maar nu ben ik er helemaal voor. Programma's als Costa of GTST brengen de bevolking niks bij, het is PUUR AMUSEMENT.
Verder ben ik er ook voor om spelfouten zwaar aan te rekenen in toetsen die worden gegeven op de middelbare school. Dan leren die leerlingen hoe het wel moet.
Ja, dat is iets wat me ook steeds meer opvalt. Wij hadden vroeger op de basisschool ook voornamelijk vrouwelijke leraren en die vonden het maar raar dat wij als negenjarige jongens nogal grof met elkaar omgingen, fysiek en verbaal.quote:Op zondag 5 juni 2005 21:55 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Ik heb het vooral over basisschool kinderen. Jongens zijn van het type in bomen klimmen, rennen, druk doen etc etc. Dit gedrag wordt begrepen door de mannelijke opvoeders terwijl de vrouwelijke opvoeders denken van 'doe rustig en ga stil zitten op je stoel'. De precieze artikelen e.d. zou ik op moeten zoeken maar op ongeveer die gedachtengang is het gebaseerd.
Overigens valt idd niet te ontkennen dat de jeugd van tegenwoordig op middelbarescholen veel asocialer en harder zijn geworden.
Waarom is de teloorgang van het kennisniveau mede veroorzaakt door de feminisering van het onderwijs? Dat snap ik niet....quote:Op maandag 6 juni 2005 00:30 schreef StefanP het volgende:
[..]
Zeg eens wat er zgn. verkeerd staat professor...
Uit m'n usenet-archief, een posting van een vrouw (!) die het naar alle waarschijnlijkheid heel erg met je eens is:quote:Op maandag 6 juni 2005 01:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, dat is iets wat me ook steeds meer opvalt. Wij hadden vroeger op de basisschool ook voornamelijk vrouwelijke leraren en die vonden het maar raar dat wij als negenjarige jongens nogal grof met elkaar omgingen, fysiek en verbaal.
Ik kan me nog herinneren dat een vriendje van me toentertijd een keer per ongeluk zijn stalen schoen in mijn kloten schopte, tijdens een beetje nepvechten of wat het ook was. Wij vonden het geen probleem, want het was een ongelukje, maar we moesten en zouden 'het' uitpraten.
Een ander voorbeeld: het werd gewoon niet geaccepteerd als je niet met elkaar op kon schieten; iedereen moest elkaar blijkbaar aardig vinden ofzo. Nu zat ik op een montessorischool, welke overigens verder prima in orde was, dus dat kan wel een verschil maken, maar de verwijving van de maatschappij en daarmee het onderwijs lijkt me zo klaar als een klontje.
quote:>
>[guy berating female clerk over stuff that wasn't her fault]
>
>I've also seen women selectively harass other women in similar situations.
>
>The rot runs pretty deep.
This is actually a standard bit of female culture. There is a
*really* deep-seated assumption that some aspects of life (and in
particular skill, beauty and intelligence) are zero-sum games, and
that my having more results in you having less. Female culture is
very much a regulated catfight, with the following rules:
1) If anyone asks, you're not fighting over anything.
2) There can be only one winner.
3) Everyone who has lost has to *know* that they've lost, bone-deep.
4) Physical aggression = losing.
From what I've seen of masculine culture, there appears to be a very
clear notion of the pecking order - there's So-and-so on top, then
there's Such-and-such just under him, and then there's Whosit, Whatsit
and Thingumybob who are all under Such-and-such, etc etc etc. Whereas
female culture has Her on top, and then all the rest of *them* in a
seething mass down below, trying firstly to topple Her from her
position, and secondly to prevent anyone else from doing so. This is
something learned very young.
It isn't a pleasant culture to grow up in, and quite frankly, one of
the reasons I lost all patience with and tolerance for established
"feminism" is that very few feminists appear to be interested in
changing it. Instead, they want to extend it to cover *all* of human
existence with this mantle of "sisterhood" which is actually a layer
of cotton wool over a level of feuding and rowing which would make the
Hatfields and the McCoys look like delegates from the annual rally for
peace, cosmic karma, and really good stuff.
But I digress...
--
This post contains original material copyright Meg Thornton 2000.
This message was originally posted in plain text. Any images,
hyperlinks or similar matter you see are not my doing, and are a
violation of international copyright law.
Monegasco? Dat bestaat niet. Het land heet Monaco (of Monegu in het Monegasks).quote:Op zondag 5 juni 2005 21:04 schreef StefanP het volgende:
Wat maakt het uit dat ze het verschil niet weten tussen d, t en dt, dat Monegasco niet midden in donker Afrika ligt en dat de 80-jarige oorlog niet in 1945 eindigde.
quote:Op woensdag 1 juni 2005 16:54 schreef Yildiz het volgende:
[..]
wie?
sorry, maar dat vind ik niet nuttig om te weten, want jij weet dan weer wss niet wie justine suissa is, heerlijk, vrije keus
idioot...quote:Justine Suissa hit the Euro trance scene in ‘99 fronting for Chicane’s "Autumn Tactics" on their best-selling album "Behind the Sun".
tweedegraads lerarenopleidingquote:Op woensdag 1 juni 2005 22:38 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Heb nu bijna mijn P voor de tweedegraagds lerarenopleiding Engels binnen, maar misschien wil ik er nog wel een vak bij doen.
Het is alleen maar het weglaten van de eerste twee letters uit het woord 'des', net zoals bijvoorbeeld 'it's' in het engels. Als je de 's (des) weglaat betekent het iets heel anders.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:44 schreef Frollo het volgende:
[..]
Taal verandert, ChrisJX. 's Zomers is zelf immers ook een verbastering, namelijk van des zomers.
Niet meer. Er is geen betekenisverschil meer tussen 's zomers en zomers.quote:Op maandag 6 juni 2005 13:45 schreef armpitje_ het volgende:
Als je de 's (des) weglaat betekent het iets heel anders.
Hij typt tenminste met hoofdletters en punten. Jij zeikt over een typfoutje. Mongool.quote:Op maandag 6 juni 2005 13:35 schreef armpitje_ het volgende:
[..]
tweedegraads lerarenopleidinggraagds
Ugh, wat een walgelijke arrogantie bespeur ik hier.quote:
ik zie je post nu... dit vind ik wel raarquote:Op maandag 6 juni 2005 13:47 schreef Frollo het volgende:
[..]
Niet meer. Er is geen betekenisverschil meer tussen 's zomers en zomers.
Hoofdletters en punten gebruik je in zinnen, kneus. Er staat geen volledige zin in mijn reactie daar.quote:Op maandag 6 juni 2005 13:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hij typt tenminste met hoofdletters en punten. Jij zeikt over een typfoutje. Mongool.
Schud ChrisJX maar de hand danquote:Op maandag 6 juni 2005 13:51 schreef armpitje_ het volgende:
ik zie je post nu... dit vind ik wel raar
Vandaar dat je twee keer die typfout benadrukt in je post.quote:Op maandag 6 juni 2005 13:55 schreef armpitje_ het volgende:
[..]
Hoofdletters en punten gebruik je in zinnen, kneus. Er staat geen volledige zin in mijn reactie daar.En het was me ook niet te doen om het typfoutje, maar ik begrijp dat je dat niet snapt.
Ik benadrukte in eerste instantie helemaal niet die typfout.quote:Op maandag 6 juni 2005 13:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Vandaar dat je twee keer die typfout benadrukt in je post.
Jawel. Je verbetert hem min of meer.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:02 schreef armpitje_ het volgende:
[..]
Ik benadrukte in eerste instantie helemaal niet die typfout.![]()
Maar nu kan het woord (eigenlijk 2 woorden) hetzelfde geschreven worden als een woord dat een hele andere betekenis heeft. Uiteraard verandert in de spreektaal niks (tenzij er mensen zijn die 's zomers uitspreken als sss-zomers ofzo), maar schept het wel verwarring in de schrijftaal. Dat vind ik een vreemde ontwikkeling.quote:Op maandag 6 juni 2005 13:55 schreef Frollo het volgende:
[..]
Schud ChrisJX maar de hand dan
Tja, wat zal ik ervan zeggen? Taal heeft de onbedwingbare neiging om te veranderen, terwijl de taalgebruikers zelf juist de neiging hebben om de taal die ze leerden op de basisschool als het enige correcte taalgebruik te beschouwen. En dat botst dus wel eens
Haha... de mongool snapt het nog steeds niet. Ik ga het je ook niet uitleggen, kneusje... sorryquote:
De woorden 'de' en 'sorry' schrijf je met een hoofdletter.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:07 schreef armpitje_ het volgende:
[..]
Haha... de mongool snapt het nog steeds niet. Ik ga het je ook niet uitleggen, kneusje... sorry
Helemaal mee eens, en dat is nog op de Havo... Ik heb zelf mn havo diploma gehaald en ben toen MBOquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:38 schreef SirSimon het volgende:
-Verhaal-
Medy van der Laan gaat daar niet over. Maar zulke programma's waarvan je niets leert en waarvan je de humor er niet inziet mogen op een zender geplaatst die alleen te bereiken is achter de kast.quote:Op maandag 6 juni 2005 01:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Sinds wanneer gaat Medy van der Laan over GTST?![]()
Humor? Want daarna gooi je er dit uit:quote:Op zondag 5 juni 2005 22:53 schreef SirSimon het volgende:
Ach, laat ik maar niet inhoudelijk ingaan op jouw dagelijks leven… dat is een persoonlijke aanval en een teken van zwakte... ik pak je liever terug met inhoudelijk goede argumenten![]()
Hier heb je dusquote:Haha.. als je putjesschepper bent niet, nee... Ik blijf het belachelijk vinden als je dat niet weet. PUNT.
Maakt het wat uit dan? Inhoudelijk zeg je namelijk niets...quote:Wat betreft WO2: ik vind het nog steeds een schandalig feit...
Ik maak hier verder ook geen woorden meer aan vuil.. bah…
Dat vind ik wel het meest belachelijke argument dat ik ooit heb gehoordquote:
Inderdaad bullshit, ik ken genoeg vwo-ers met een algemeen kennis van pet.quote:Op maandag 6 juni 2005 21:24 schreef SirSimon het volgende:
[..]
Dat vind ik wel het meest belachelijke argument dat ik ooit heb gehoord![]()
Wil je dat wel geloven...? Ik durf de discussie met je aan.
Was getekend, een HAVIST
Natuurlijk, maar dat komt niet op een jaartal neer. En met alle respect, maar tot 10 jaar geleden keek de jeugd pas naar het journaal/kranten toen ze bijna van het voortgezetonderwijs af waren. Dat is nu wel even iets anders.quote:Algemene kennis is wel essentieel: als ze op school/op het werk praten over een algemene kwesties in het Journaal, dan moet je wel mee kunnen reageren.
Zolang mensen zoals jij niet kunnen aantonen waarom ik die rijtjes nodig heb vind ik het geen goed idee. Ik heb ook oude stijl gedaan en ik heb ook nog heel veel moeten leren en stampen, maar ik heb daar relatief weinig profijt van. Als ik nu kijk wat de jeugd leert op het VO, dan denk ik vaak: "Verdomme, dat had ik destijds ook willen leren".quote:Het wordt tijd dat er weer mannen voor de klas staan en dat het niet meer gaat om 'gevoel', 'emotionele ontwikkeling' en dergelijke prietpraat maar ouderwets rijtjes en vervoegingen in de hoofdjes stampen.
Wiskunde is op de HAVO/VWO tegenwoordig voor iedereen verplicht. Dus dat valt wel mee. Verder is "sedert" ouwelullentaal en allang vervangen door sinds. En ik zou wel eens willen weten hoeveel van dat soort fouten jij destijds maakte.quote:Tsja de waarheid is hard hè. Maar ga jij lekker tussen de hedendaagse jeugd zitten die alleen kan rekenen met 50cent, die niet weet wat 'sedert' betekent en die denkt dat "hun wouden groter als mij zijn" correct taalgebruik is.
Met wat voor bril kijk je dan? Ik zat ooit in een klas waarin pesten en terreur de norm was. Waarmee ik maar wil zeggen dat hoe je de jeugd beleeft deels afhankelijk is van wie je tegenkomt.quote:Overigens valt idd niet te ontkennen dat de jeugd van tegenwoordig op middelbarescholen veel asocialer en harder zijn geworden.
Wanneer had Stalin onder het mom van socialisme 100 miljoen mensen vermoord? Dat is toch iets meer dan 6 miljoen. Naar mijn mening daarom ook iets belangrijker. Maar bijna niemand weet het he... (Ja ja, Google). Alles is maar relatief.quote:één ding, niet weten wanneer de 2e wereldoorlog is begonnen is echt te erg voor worden, als je dat niet weet moeten ze je meteen terugschoppen naar de basisschool.
Dus? Na een dag werken op universitair niveau wil ik graag even ontspannen en m'n hoofd leegmaken en daar is GTST prima geschikt voor.quote:Programma's als Costa of GTST brengen de bevolking niks bij
Je wilt niet weten wat voor taal ik gebruikte als 15 jarige puber. Straattaal en nu in verre mate ook chattaal gebruik je onder elkaar. Dat neem je niet naar school. Na een aantal jaar trekt het weer bij en word je serieuzer. Een trend of stroming hoort bij de jeugd en het hoort bij een goede ontwikkeling.quote:En jij beseft kennelijk niet dat men het taalgebruik in chats roekeloos overneemt in de gewone taal, met alle gevolgen van dien?
Als je nou eens goed leest zie je dat ik schreef: 'Ik blijf het belachelijk vinden als je dat niet weet'. Oftewel: ik heb al lang inhoudelijk goede argumenten gegeven.quote:Op maandag 6 juni 2005 18:22 schreef Seiruu het volgende:
[..]
Humor? Want daarna gooi je er dit uit:
[..]
Hier heb je dus
1. een persoonlijke aanval getracht (en wat een zielige poging mag ik wel zeggen) en
2. inhoudelijk geen argument gegeven.
Jij bent ECHT zielig...
[..]
Maakt het wat uit dan? Inhoudelijk zeg je namelijk niets...
Zeg dan gewoon niets meer aub? Jouw "stijl" van het beargumenteren van jouw "keuzes" is namelijk ver onder mijn niveau.
Ehm, die relatie kan je niet maken op basis van jouw blijf woordje.quote:Op maandag 6 juni 2005 21:39 schreef SirSimon het volgende:
Als je nou eens goed leest zie je dat ik schreef: 'Ik blijf het belachelijk vinden als je dat niet weet'. Oftewel: ik heb al lang inhoudelijk goede argumenten gegeven.
Wederom gooi je loze kreten ipv iets inhoudelijks. Terwijl je het lef hebt om mijn stuk te quoten zonder maar ook een graadje inhoud te geven?quote:En: 'Ik maak hier verder ook geen woorden meer aan vuil.. bah…' Wederom heb ik al goede argumenten gegeven...
Ik ben geen hypocriet die zich als een engel voordoet met een lachwekkende "ik ben niet zo laag om met persoonlijke aanvallen te gooien" om er doodleuk de volgende REGEL er eentje uit te kwakken.quote:Ik zielig? En dat is geen persoonlijke aanval?
En ik weet dat het niet belangrijk is, en zolang jij inhoudelijk niets kan zeggen behalve 'nou, ik weet dat dat wél belangrijk is' open er dan voortaan geen topics over. Het niveau van fok wordt er iig niet hoger op met trolls zoals jij!quote:Een van de laatste dingen die ik nog wil melden is dat ik vanaf nu niet meer in ga op gegeven reacties, als deze zijn gepost om mij te 'pakken'... Want: sommige mensen hebben hier niets zinnigs meer te melden... de discussie is geen respectvolle discussie meer. Daarom houd ik het nu voor gezien. Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, mijn meningen zo goed mogelijk beargumenteerd, maar toch willen velen van jullie niet aannemen dat het algemene kennisniveau wel degelijk daalt onder de jongeren. Men probeert dan te beargumenteren dat algemene kennis niet belangrijk is. Nou, ik weet dat dat wél belangrijk is. En het zal altijd belangrijk blijven...
Precies...quote:Op maandag 6 juni 2005 22:53 schreef Echtwelkloon het volgende:
Je kan wel wat zeggen over het tegenwoordige kennisniveau, maar ik vind de arrogante en kinderachtige manier waarop mensen met elkaar omgaan in discussies hierover eigenlijk veel vervelender.![]()
Hoe iemand iets zegt is ook sterk gerelateerd aan wat iemand zegt....quote:Op maandag 6 juni 2005 22:55 schreef Jerruh het volgende:
Jammer ook dat er niet eens meer word gekeken naar WAT iemand zegt maar naar HOE iemand het zegt.
dus:quote:Op maandag 6 juni 2005 23:06 schreef Seiruu het volgende:
[..]
Hoe iemand iets zegt is ook sterk gerelateerd aan wat iemand zegt....
Sterker nog, wat je zegt komt vaak het beste voort uit hoe je het zegt.....
Heb je in dat geval er wel over nagedacht dat die persoon het ook zo daadwerkelijk bedoelt? Oftewel beledigend en kleinerend ipv de helpende hand?quote:Op maandag 6 juni 2005 23:11 schreef Jerruh het volgende:
dus:
als iemand bijvoorbeeld in een discussie eens zegt van: ik wil object B want object a kost te duur.
en iemand reageert erop van: het is kost veel of is duur, sukkel
dan kan je nog zo intelligent of knap zijn, maar zulke opmerkingen die de reageerder zegt zijn gewoon kut...
Nee, jullie bewijzen al vaak genoeg dat jullie er niks van bakken.quote:Op maandag 6 juni 2005 23:13 schreef My_lady het volgende:
Het punt waarop men vrouwen de schuld gaat geven, is wat mij betreft tog wel het dieptepunt. Moeten wij vrouwen ons nu zo vaak bewijzen?
ja, en toch wordt het vaak zat aangehaald als dom, als je een taalfout maakt, waar het nog over gaat boeit dan niet. Het wordt gezien als algemene kennisniveau maar ik zie het vaak zat als irritant gekloot om zogenaamd te laten zien hoe sophisticated je wel niet bent.quote:Op maandag 6 juni 2005 23:31 schreef Seiruu het volgende:
[..]
Heb je in dat geval er wel over nagedacht dat die persoon het ook zo daadwerkelijk bedoelt? Oftewel beledigend en kleinerend ipv de helpende hand?
My_lady
Ooit van paragrafen gehoord?
En of het "algemene" kennisniveau daalt of niet is niet het punt. Wat belangrijker is, is waarom iemand dat zou schelen? Sowieso is "algemene" kennis subjectief. Wat jij algemeen vindt is voor mij misschien wel helemaal niet "algemeen". Jij houdt van lezen, ik hou van computeren. ICT is voor mij "algemene" kennis, het opnoemen van bekendere auteurs behoort tot jouw selectie van vaardigheden.
Ik zit tussen mensen die net weten hoe de computer aangezet moet worden en hoe ze in Word een brief moeten typen, jij zit tussen mensen die, net zoals jij, moeite hebben met paragrafen. Who gives a rats?
Daarnaast, als men al gaat janken over dingen zoals het woord sedert niet snappen of wanneer WO2 was begonnen/is geëindigd, waar gaat het dan nog over?
Waarom zou ik ook maar een greintje interesse moeten tonen in deze zaken? Waar is de noodzaak?
Je trekt het je allemaal wel erg aan hè?quote:
Ja maar hij wordt wel belemmerd in zijn zoeken naar kennis, en dat is toevallig wel een heel kwalijke zaak!!!!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:31 schreef Electrocute het volgende:
[..]
Je trekt het je allemaal wel erg aan hè?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |