dieptriest is een beter woordquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:40 schreef fraQture het volgende:
Haha, dat van sedert las ik vandaag in de krant. Dat was wel erg lomp idd.![]()
Ook zouden meer jongeren een krant moeten lezen.. daarmee krikken ze hun algemene kennisniveau wat mee op... maar ja, playstation of xbox is interessanter tegenwoordig...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:40 schreef fraQture het volgende:
Haha, dat van sedert las ik vandaag in de krant. Dat was wel erg lomp idd.![]()
dan durf ik wel te beweren dat hier niet zo snel een slotje op komtquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:44 schreef buzzer het volgende:
[..]
dieptriest is een beter woord
ik kan me wel aardig vinden in de OP
diep triest is niet een woordquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:44 schreef buzzer het volgende:
[..]
dieptriest is een beter woord
ik kan me wel aardig vinden in de OP
Tuurlijk alsof de krant wel kloptquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:45 schreef SirSimon het volgende:
[..]
Ook zouden meer jongeren een krant moeten lezen.. daarmee krikken ze hun algemene kennisniveau wat mee op... maar ja, playstation of xbox is interessanter tegenwoordig...
Het wordt zo niets met de gewilde toekomstige kenniseconomie in Nederland... we zullen wel grotendeels een industrieel landje blijven![]()
Van Dale zegt anders:quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:46 schreef zapsel het volgende:
[..]
diep triest is niet een woord
sedert.....![]()
Dat is een punt, en die geeft aan op welke lettergreep de klemtoon valt...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:50 schreef zapsel het volgende:
staat zelfs daar een - tussen diep en triest
Dat is om de klemtoon aan te geven.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:50 schreef zapsel het volgende:
staat zelfs daar een - tussen diep en triest
een . staat benee , en een - staat hoger , lees eens terug en vertel eens waar die staat , in het midden of benee?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:52 schreef fraQture het volgende:
[..]
Dat is een punt, en die geeft aan op welke lettergreep de klemtoon valt...
Volgens mij scheidt die (hoge) punt alleen de lettergrepen. Zoek maar eens een meerlettergrepig woord op.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:52 schreef fraQture het volgende:
[..]
Dat is een punt, en die geeft aan op welke lettergreep de klemtoon valt...
En dat komt omdat jongeren i.p.v. naar het Journaal of naar een quiz kijken naar muziek of soaps kijken. Ik ben echter ook een jongere, maar mijn algemene kennis ligt wel behoorlijk op peil. Ik volg regelmatig het nieuws en test mijn kennis d.m.v. een quiz.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:58 schreef Alchemila het volgende:
Ik loop stage op een (vmbo) school, ben 2e jaars geschiedenis, en ik moet letterlijk elk woord van drie of meer lettergrepen uitleggen, als ik twee begrippen in één les kan uitleggen en ze er één van hebben onthouden dan is de les geslaagd. Iedereen denken dat 'wouden' een werkwoord is, en dat hoofdletters en interpunctie na de WO II zijn afgeschaft.
Het is zwaar slecht gesteld met de kennis van de jongeren, niet alleen de algemene kennis maar inderdaad, zoals Sir Simon zei, ook die van het Nederlands of andere vakken.
De jeugd van tegenwoordig!
Maar dan kan de inhoud van een krantenartikel je kennisniveau nog wel opkrikken...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:48 schreef zapsel het volgende:
[..]
Tuurlijk alsof de krant wel klopt
![]()
Dat is meestal de bron van taalfouten
8 uur journaal i.p.v. GTST!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:04 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En dat komt omdat jongeren i.p.v. naar het Journaal of naar een quiz kijken naar muziek of soaps kijken. Ik ben echter ook een jongere, maar mijn algemene kennis ligt wel behoorlijk op peil. Ik volg regelmatig het nieuws en test mijn kennis d.m.v. een quiz.
diep·triest (bn.)quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:55 schreef zapsel het volgende:
[..]
een . staat benee , en een - staat hoger , lees eens terug en vertel eens waar die staat , in het midden of benee?![]()
![]()
Zeker, aanleiding genoeg.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:18 schreef TC03 het volgende:
Lekker klagen over de jeugd van tegenwoordig is zo makkelijk.
Een eerlijke bekenning geeft voor mij geen aanleiding je te bekritiseren...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:21 schreef Sjoe538 het volgende:
ik lees op zich veel kranten, nieuws op site's enzo, maar spelfouten maak ik inderdaad behoorlijk veel
Gast, wake up & smell the coffee om eens internationaal te praten.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:45 schreef SirSimon het volgende:
[..]
Ook zouden meer jongeren een krant moeten lezen.. daarmee krikken ze hun algemene kennisniveau wat mee op... maar ja, playstation of xbox is interessanter tegenwoordig...
Het wordt zo niets met de gewilde toekomstige kenniseconomie in Nederland... we zullen wel grotendeels een industrieel landje blijven![]()
In Polen wel. Nederland werd 10 mei 1940 bezet.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:37 schreef Hbjr het volgende:
maar de 2de wereld oorlog begon toch euhm 1939..
Ik zoek een beroepquote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:04 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En dat komt omdat jongeren i.p.v. naar het Journaal of naar een quiz kijken naar muziek of soaps kijken. Ik ben echter ook een jongere, maar mijn algemene kennis ligt wel behoorlijk op peil. Ik volg regelmatig het nieuws en test mijn kennis d.m.v. een quiz.
maar hij begon eerder dan dat nederland bezet werd. Mede door nederland's 'neutraliteit' (ook in WO1) en omdat wij ook van 't arische ras zijnquote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:43 schreef JDude het volgende:
[..]
In Polen wel. Nederland werd 10 mei 1940 bezet.
euhm denk niet dat dat helemaal klopt, ik lees redelijk veel (tussen de 4 en de 6 boeken per week) en toch maak ik nog steeds spelfouten. en voordat je weer een snuggere opmerking maakt dat ik vast kinderboeken lees. de meeste van mijn boeken zijn literaire trillers en dergelijkequote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:28 schreef SirSimon het volgende:
[..]
Een eerlijke bekenning geeft voor mij geen aanleiding je te bekritiseren...Maar van het vele lezen zou je toch best veel moeten leren... Door een woord vele malen te lezen weet je op een gegeven moment de 'vorm'... wat weer tot minder spelfouten leidt...
op de havo heb je een verplichte boekenlijst van 8 of 12 boeken hoorquote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:44 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Men moet inderdaad wat meer boeken gaan lezen.
Geen rare bugs, je moet de tags goed zetten. Die tweede [ / i ] staat verkeerd om.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:44 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik zoek een beroep
> Bouwva [x] [x] [i]er[i/]
Met de annexatie van Sudetenland (september 1938) was WO2 echt losgebroken...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:43 schreef JDude het volgende:
[..]
In Polen wel. Nederland werd 10 mei 1940 bezet.
Ja inderdaad, meer dan de helft doet www.ikbenlui.nl/scholieren/uittrekselsquote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:48 schreef erikkll het volgende:
[..]
op de havo heb je een verplichte boekenlijst van 8 of 12 boeken hoor![]()
![]()
hoop werk aan gehad
als je een goede nederlands leraar hebt dan ziet hij 't gelijkquote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja inderdaad, meer dan de helft doet www.ikbenlui.nl/scholieren/uittreksels
En als ze het niet kunnen vinden openen ze wel een topic.
Op de havo lees je misschien verplicht, maar laat ze gewoon eens een grote bieb krijgen, veuuul boeken, en ook in het tertiare onderwijs. Zodat die "studenten toerisme" ook wel eens wat leren
dankje, ik ga maar eens slapenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:50 schreef JDude het volgende:
[..]
Geen rare bugs, je moet de tags goed zetten. Die tweede [ / i ] staat verkeerd om.
best triestquote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:51 schreef lj_lightning het volgende:
Mijn Nederlands docent vertelde vandaag ook dat van het woord 'sedert' maar ik heb nog nooit van het bestaan gehoorten wanneer de Wo2 begon weet ik ook niet zo uit mijn hoofd
.
Sterker nog, wij hadden sowieso altijd een mondeling met boeken. En dan ging ie vlug door een stapel boeken, en bleef ie bij het boek hangen waar je euhh zei. Zo ongeveer.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:52 schreef erikkll het volgende:
[..]
als je een goede nederlands leraar hebt dan ziet hij 't gelijk(
) en moet je een mondeling over 't boek houden
Goed.. daar kan ik je geen ongelijk in gevenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:47 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
euhm denk niet dat dat helemaal klopt, ik lees redelijk veel (tussen de 4 en de 6 boeken per week) en toch maak ik nog steeds spelfouten. en voordat je weer een snuggere opmerking maakt dat ik vast kinderboeken lees. de meeste van mijn boeken zijn literaire trillers en dergelijke
In mijn tijd (quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:52 schreef erikkll het volgende:
[..]
als je een goede nederlands leraar hebt dan ziet hij 't gelijk(
) en moet je een mondeling over 't boek houden
Wel uitleggen wat sedert betekent maar niet zeggen dat het gehoord is.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:51 schreef lj_lightning het volgende:
Mijn Nederlands docent vertelde vandaag ook dat van het woord 'sedert' maar ik heb nog nooit van het bestaan gehoorten wanneer de Wo2 begon weet ik ook niet zo uit mijn hoofd
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |