Joh sommige mensen weten niet eens hoe Nederland er uit zietquote:Op zondag 5 juni 2005 21:02 schreef beertema het volgende:
owkeey een rijtje groningse plaatsen? steden: Winschoten, Stadskanaal, Veendam, Hoogezand/sappemeer, Delfzijl, groningen
dit zijn alleen nog de grote steden, wil je ook nog kleinere plaatsen dan ben ik nog lang niet klaar
en parate kennis is wel degelijk makkelijk. anders was ik niet meer met de brommer thuis gekomen vandaag:)
En meneer heeft hier ook een onderbouwde en overuigende bron voorquote:Op zondag 5 juni 2005 21:04 schreef StefanP het volgende:
Op school leer je kennis, die softe onzin leer je daarbuiten op straat maar. Dat is eeuwenlang goed gegaan maar nu de vrouwen ineens aan het roer staan van het onderwijs, zowel op het ministerie als voor de klas, is dat blijkbaar onzin en moeten de zachte kinderhoofdjes geknuffeld worden met emotioneel gepamper. Feitenkennis, hoofdrekenen, breuken en vervoegen, ach dat "sijn maar Byzak3n"
en toch, er gaan steeds meer stemmen op dat de overwegend vrouwelijke opvoeders in het leven van een jongen een negatief effect hebben en voor een toename van onhandelbare of enorm drukke jongens zorgt. Zo gek is het dus absoluut niet.quote:Op zondag 5 juni 2005 21:09 schreef ChrisJX het volgende:
En meneer heeft hier ook een onderbouwde en overuigende bron voor
Maarrr, het is natuurlijk altijd makkelijk om een andere groep de schuld te geven van problemen. Of het nou joden, Marokkanen of vrouwen zijn.
Moraal van 't verhaal: breezah's moet je niet voor de klas zettenquote:Op zondag 5 juni 2005 21:04 schreef StefanP het volgende:
Feitenkennis, hoofdrekenen, breuken en vervoegen, ach dat "sijn maar Byzak3n"
Ik denk niet dat dat met vrouwen op zich te maken heeft. Het is meer de algemene omgangsnorm. Vroegah kreeg je een tik op je vingers als je brutaal was. Tegenwoordig kun je een leraar in elkaar slaan en wordt er nog gezegd 'laten we er even rustig over praten'. En of het mannen of vrouwen waren die van de pabo kwamen, orde houden konden ze allemaal niet bij mij op schoolquote:Op zondag 5 juni 2005 21:12 schreef UnleashMitch het volgende:
en toch, er gaan steeds meer stemmen op dat de overwegend vrouwelijke opvoeders in het leven van een jongen een negatief effect hebben en voor een toename van onhandelbare of enorm drukke jongens zorgt. Zo gek is het dus absoluut niet.
quote:Op zondag 5 juni 2005 21:04 schreef StefanP het volgende:
... Dat is eeuwenlang goed gegaan maar nu de vrouwen ineens aan het roer staan van het onderwijs, zowel op het ministerie als voor de klas, is dat blijkbaar onzin en moeten de zachte kinderhoofdjes geknuffeld worden met emotioneel gepamper. ...
Ik heb het vooral over basisschool kinderen. Jongens zijn van het type in bomen klimmen, rennen, druk doen etc etc. Dit gedrag wordt begrepen door de mannelijke opvoeders terwijl de vrouwelijke opvoeders denken van 'doe rustig en ga stil zitten op je stoel'. De precieze artikelen e.d. zou ik op moeten zoeken maar op ongeveer die gedachtengang is het gebaseerd.quote:Op zondag 5 juni 2005 21:42 schreef ChrisJX het volgende:
Ik denk niet dat dat met vrouwen op zich te maken heeft. Het is meer de algemene omgangsnorm. Vroegah kreeg je een tik op je vingers als je brutaal was. Tegenwoordig kun je een leraar in elkaar slaan en wordt er nog gezegd 'laten we er even rustig over praten'. En of het mannen of vrouwen waren die van de pabo kwamen, orde houden konden ze allemaal niet bij mij op schoolWoeeei, weer een VWO 3 (nota bene) apekooiend door het lokaal
Ach, laat ik maar niet inhoudelijk ingaan op jouw dagelijks leven… dat is een persoonlijke aanval en een teken van zwakte... ik pak je liever terug met inhoudelijk goede argumentenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 23:37 schreef Neuralnet het volgende:
quote:
Dat hangt ook samen met je interesses.. je vergeet sneller bepaalde zaken als je je er niet voor interesseert.. en bovendien komt de kennis wel weer bovendrijven als je je er weer mee bezig houdt.. helemaal verdwijnt het niet hoor.
Daarom hoeft van mij het rijtjesstampen ook niet per se terug te komen. Je stampt zo een heleboel leerlingen kennis in die ze uit desinteresse niet eens leren en waarvan hooguit een klein deeltje blijft hangen. En waarom? Enkel omdat er een paar mensen zijn die het interessant vinden.
Ik wil niet leren omdat anderen zijn die het interessant vinden. Ik wil iets leren waar ik later wat aan heb. En met alle respect: aan de meeste feiten en rijtjes heb ik niks. In het dagelijks leven loop ik zelden tegen een probleem aan door gebrek aan kennis.
Haha.. als je putjesschepper bent niet, nee... Ik blijf het belachelijk vinden als je dat niet weet. PUNT.quote:quote:
Het is een schande als je dat niet weet
Omdat jij dat vindt? Kom op zeg. In het dagelijks leven is er geen enkele noodzaak om dat soort dingen te weten.
Dat bedoel ik nou, persoonlijk aanvallen is een van de zwakste manieren om gelijk te krijgen… probeer iets anders s.v.p.quote:quote:
je spreekt jezelf tegen: De jeugd is, volgens jou, prima in staat te zoeken... Als men wil weten wat de achtergronden van WO2 waren, de oorzaken, en al het andere waar vragen over kunnen ontstaan, kan men dat toch ook opzoeken
Ik had het over "begrip" in de zin van iets echt begrijpen en niet in de zin van begrip als definitie van een woord. O ja, stom van me. Je hebt het natuurlijk als rijtje geleerd en je kent perfect 1 van de vele betekenissen van het woord. Maar het echt begrijpen en meervoudig kunnen toepassen blijft lastig. Dat bedoel ik nou.
Goed dan… ik ben blij dat ik wel een aantal belangrijke, essentiële, jaartallen weet en als ik wél iets moet opzoeken dan ben ik wederom blij dat ik die vaardigheden OOK beheers… want ik heb niet ALLEEN maar rijtjes gestampt, jaartallen geleerd… ik heb me bezig gehouden met ZOWEL feitenkennis als VAARDIGHEDEN…quote:Helaas voor jou zijn er ook meerdere manier van opzoeken. Het ene opzoeken is het andere niet. Dat jaartal kan simpelweg in elk boek over die periode worden gevonden. Bij alles wat met achtergronden, oorzaken en verbanden te maken heeft krijg je een stortvloed aan informatie, propaganda en opinies. Zie daar maar eens een oordeel over te vormen en uitspraken over te doen die hout snijden. Daar is begrip en inleving voor nodig. Vaardigheden die ik hoger inschat dan dat domme jaartal.
Ik zou niet eens weten hoe ik woorden moet gebruiken als ik niet de feitelijke, inhoudelijke betekenis weet.quote:quote:
Als men iets opzoekt is het blijkbaar noodzakelijk/handig/nutvol om de betekenis van het begrip te weten. Om diezelfde reden is het handig om het begrip gewoon te weten, het is immers belangrijk genoeg om de betekenis te achterhalen.
Vraag je dan maar meteen af in welke context het handig is om het op te zoeken. Verder dan kunstmatig gecreëerde toetsmomenten kom je dan niet. Natuurlijk, in de praktijk ken ik mensen die een hele woordenwaterval kunnen genereren. Is het dan ook noodzakelijk om al die woorden te kennen? Nee. Ik ken er veel, maar mijn ervaring is dat mensen die ontzettend geleerd gaan praten en moeilijke woorden spuwen inhoudelijk zelden iets te melden hebben.
Hoe vaak staat er een voorbeeld in een woordenboek? Hoe je een woord moet toepassen, in welke context het woord staat.. enz.. enz... nog nooit een woordenboek gezien? Tip: een Van Dale is erg goed! Niet voor niets zo populair…quote:quote:
Weten waar je het over hebt zonder met de Van Dale rond te huppelen in je tas.... een goed iets of niet?
Een rijtje kennen of woorddefinities uit je hoofd kunnen opdreunen staat voor mij niet gelijk aan weten waar je het over hebt. Je kent de betekenis van losse woorden, maar dat is nooit inhoudelijk.
Ik niet. Ik heb het idee dat het niveau van de jongeren totaal, zeker door jou, dat blijkt, ONDERSCHAT wordt… Hoe ik dat kan weten? Nou, als je goed gelezen hebt, zit ik nu in mijn examenjaar en kan ik prima inschatten op wat voor niveau de jongeren zitten.quote:ben ik daarmee een uitzondering of onderschatten jullie de meeste jongeren / kijken jullie alleen maar naar de laagste niveaus?
Ik heb inderdaad het idee dat het niveau van de jongeren onderschat wordt. Zelf ben ik van mening dat er wel degelijk niveau aanwezig is. Met jongeren van 10 jaar geleden viel nauwelijks een goed gesprek te voeren. Dat is tegenwoordig wel anders. Je hebt uiteraard ook veel dommen ertussen zitten, maar als ik tegenwoordig jongeren hoor praten dan denk ik vaak: "Wtf, dat wist ik pas toen ik 5 jaar ouder was".
Even persoonlijk, er is volgens mij geen andere verklaring meer mogelijk: ben je dan niet per ongeluk op de universiteit gekomen?quote:Leuk voorbeeld: in een 2e klas wiskundeboek komt de betekenis van het woord "kwantitatief onderzoek" voor. Ik zag dat woord pas voor het eerst op de universiteit.
Met internet kun je nog info opzoeken. Maar waar ik heel boos op ben is dat informatieve programma's als quizzen nooit lang leven, programma's waar de 'Breezah'-generatie naar kijkt (zoals GTST, ONM enz.) moeten per se lang lopen. De mensen die kennis willen opzoeken (zoals ik) worden belemmerd in hun jacht naar de algemene kennis. Ik was eerst tegen de standpunten van Medy v/d Laan, maar nu ben ik er helemaal voor. Programma's als Costa of GTST brengen de bevolking niks bij, het is PUUR AMUSEMENT.quote:Op zondag 5 juni 2005 05:13 schreef StefanP het volgende:
Het is inderdaad triest gesteld met het niveau van de jeugd van tegenwoordig. Ik ga er niet al te veel woorden aan vuil maken, aangezien ik hier al een aantal topics over heb geopend in het verleden en het beu word om steeds in de herhaling te vallen, maar je kunt op je klompen aanvoelen dat er van de met veel bombarie aangekondigde 'kenniseconomie' weinig terecht zal komen. Techniek is in Nederland een kneuzenvak, wie wil er immers nog de techniek in? Alleen nerds en sukkels, als je de media en algemene opinie mag geloven. Zelfs het bedrijfsleven doet er aan mee, door technische beroepen niet de financiële waardering te geven die ze verdienen en elke achterlijke HEO'er bedrijfseconomie (no offense) meer te betalen. Maar ondertussen zeiken ze wel over het feit dat ze geen ingenieurs kunnen vinden en geven ze miljoenen uit aan campagnes voor meisjes in de techniek en zo... kansloze kneuzen.![]()
Terug ontopic. De schuldigen van de teloorgang van enig kennisniveau van betekenis? De media (denk vooral aan MTV e.d.), de komst van Internet, de zoveelste stompzinnige hervorming van het onderwijs, de feminisering van het onderwijs (mede debet aan het voorgaande punt) en de slappe houding t.o.v. fouten (zoals iemand al zei, als genoeg mensen het maar niet halen wordt de normering wel aangepast).
Het wordt tijd dat er weer mannen voor de klas staan en dat het niet meer gaat om 'gevoel', 'emotionele ontwikkeling' en dergelijke prietpraat maar ouderwets rijtjes en vervoegingen in de hoofdjes stampen.
Eensquote:Op zondag 5 juni 2005 23:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Met internet kun je nog info opzoeken. Maar waar ik heel boos op ben is dat informatieve programma's als quizzen nooit lang leven, programma's waar de 'Breezah'-generatie naar kijkt (zoals GTST, ONM enz.) moeten per se lang lopen. De mensen die kennis willen opzoeken (zoals ik) worden belemmerd in hun jacht naar de algemene kennis. Ik was eerst tegen de standpunten van Medy v/d Laan, maar nu ben ik er helemaal voor. Programma's als Costa of GTST brengen de bevolking niks bij, het is PUUR AMUSEMENT.
Verder ben ik er ook voor om spelfouten zwaar aan te rekenen in toetsen die worden gegeven op de middelbare school. Dan leren die leerlingen hoe het wel moet.
Ik ben van 1987, de jaren 70 en 80 dus niet bewust meegemaakt.. Wat betreft WO2: ik vind het nog steeds een schandalig feit...quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:18 schreef Seiruu het volgende:
Algemene kennis is niet efficient. Algemeen is sowieso niet "in" tegenwoordig. Wat vroeger misschien "in" was, is nu gewoon tijdverspilling.
Mensen die gaan zeiken dat er "jongeren" zijn die niet weten wat "sedert" is en/of wanneer WO2 is begonnen hebben even een reality check nodig: we leven niet meer in de jaren 70-80. Dat houdt dus in dat je niet gaat zeiken over "kennis" die je niet nodig hebt/ooit zal gebruiken om iets te bereiken.
Ik betreur het feit dat we nu dus zo enorm afhankelijk zijn geworden van het apparaat… indien noodzakelijk, vind ik, moet men ook ZONDER computer kunnen werken… Ik heb nog steeds spijt dat ik, alweer jaren geleden, niet expres een geschreven boekverslag heb ingeleverd in plaats van een getypte versie.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 01:25 schreef Neuralnet het volgende:
Overigens merk ik op dat er tegenwoordig op scholen veel meer wordt gedaan aan de algemene kennisvorming dan "vroeger". Denk maar eens aan vakken als ANW, CKV en verzorging. Er wordt veel gevloekt over dat soort dingen, maar "vroeger" waren moeilijke onderwerpen gewoon taboe. We konden ontbinden in factoren als de besten, maar als kennis over seks, drugs en alcohol ter sprake kwam waren de rapen gaar. Dat mocht niet. Maar laten we eerlijk zijn: dat is toch 1 van de soorten kennis waar ze wat aan hebben.
Verder noem ik ICT vaardigheden. En nee, dat was/is niet vanzelfsprekend. Tot ongeveer 6 jaar geleden kon je van de HAVO komen zonder ooit een computer te hebben aangeraakt.
Ik ook!quote:Wat het examen betreft: download hem eens. Ik ben benieuwd of de mensen die weten wat "sedert" betekent en zeiken op de jongeren het examen kunnen maken.
Klopt. Ik heb dit jaar eens geschreven over internet- en chattaal en taalverloedering; maak er verder geen woorden aan vuil, in feite zegt Jeugdcrimineel wel voldoende. Voor wie het nog lezen wil, ik hoor het wel.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 02:09 schreef Jeugdcrimineel het volgende:
Joh wat verwacht je nou van die kinderen.
Die weten niet eens hoe je professioneel schrijft.
Vind je het gek?
Ze zitten 24/7 achter MSN tE tJaTtEn meTt vRiEndjjs dIe zo0Ww tYpuHhH...
Als je wel eens in een chatbox geweest bent{Lees: TMF Chat} dan zul je ook GEK WORDEN van al die breezer hoeren die daar zitten.
Ook hoor je niets anders dan: "aight heb je gehoord? heb je gehoord? je weet toch? 2pac had een pistool met 2 knoppen erop die is vet chill oudje die wil ik ook hebben aight? je weet toch?"
Dus tja...
Ik haat ze allemaal.
Ookal zijn de meeste ouder dan mij IK, ik voel me als ik tussen al die fopnegers zit behoorlijk "volwassen".
Inderdaad, ALS dat gedrag na een paar jaar wegtrekt… wie zegt dat dat ook nu zal gebeuren?quote:Op zaterdag 4 juni 2005 12:22 schreef Neuralnet het volgende:
...
De hedendaagse jeugd mag al veel minder lang jong zijn. Laat ze. Want nu zie je ze als breezers, maar als dat gedrag na een paar jaar wegtrekt dan zijn het volwaardige studenten met HAVO/VWO op zak.
Je beseft kennelijk niet dat het gedrag op TMF-Chat en op MSN-chats gewoon voor de lol wordt gedaan. Zij hoeven niet altijd serieus te doen en gebruiken chat en MSN voor de grap. "Fawaka, ik ben geil". Geloof jij het echt? Dan ben je zelf niet zo slim.
Kijk, jij hebt het door!(Y)quote:Op zondag 5 juni 2005 00:56 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan durf ik te wedden dat jij geen fotografisch geheugen hebt, maar i.p.v. daarvan alleen soaps kijkt op TV, chat op het internet, alleen voor de horoscopen gaat in de kranten enz. Algemene kennis is wel essentieel: als ze op school/op het werk praten over een algemene kwesties in het Journaal, dan moet je wel mee kunnen reageren. En waar ik mij zorgen om maak is dat niet alleen jongeren kampen met een tanende algemene kennis: ook andere bevolkingsgroepen kennen mensen die een onderontwikkelde algemene kennis hebben.
Off-topic: Veel plezier als je toch besluit jezelf op te geven voor een quiz.![]()
Ik ben het met je eens, met uitzondering van de reden dat de teloorgang van het kennisniveau mede veroorzaakt is door de feminisering van het onderwijs? Waarom… leg dat eens uit?quote:Op zondag 5 juni 2005 05:13 schreef StefanP het volgende:
Het is inderdaad triest gesteld met het niveau van de jeugd van tegenwoordig. Ik ga er niet al te veel woorden aan vuil maken, aangezien ik hier al een aantal topics over heb geopend in het verleden en het beu word om steeds in de herhaling te vallen, maar je kunt op je klompen aanvoelen dat er van de met veel bombarie aangekondigde 'kenniseconomie' weinig terecht zal komen. Techniek is in Nederland een kneuzenvak, wie wil er immers nog de techniek in? Alleen nerds en sukkels, als je de media en algemene opinie mag geloven. Zelfs het bedrijfsleven doet er aan mee, door technische beroepen niet de financiële waardering te geven die ze verdienen en elke achterlijke HEO'er bedrijfseconomie (no offense) meer te betalen. Maar ondertussen zeiken ze wel over het feit dat ze geen ingenieurs kunnen vinden en geven ze miljoenen uit aan campagnes voor meisjes in de techniek en zo... kansloze kneuzen.![]()
Terug ontopic. De schuldigen van de teloorgang van enig kennisniveau van betekenis? De media (denk vooral aan MTV e.d.), de komst van Internet, de zoveelste stompzinnige hervorming van het onderwijs, de feminisering van het onderwijs (mede debet aan het voorgaande punt) en de slappe houding t.o.v. fouten (zoals iemand al zei, als genoeg mensen het maar niet halen wordt de normering wel aangepast).
Het wordt tijd dat er weer mannen voor de klas staan en dat het niet meer gaat om 'gevoel', 'emotionele ontwikkeling' en dergelijke prietpraat maar ouderwets rijtjes en vervoegingen in de hoofdjes stampen.
Zeg eens wat er zgn. verkeerd staat professor...quote:
't Is toch wat hè.quote:Op zondag 5 juni 2005 23:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De mensen die kennis willen opzoeken (zoals ik) worden belemmerd in hun jacht naar de algemene kennis.
Sinds wanneer gaat Medy van der Laan over GTST?quote:Op zondag 5 juni 2005 23:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Met internet kun je nog info opzoeken. Maar waar ik heel boos op ben is dat informatieve programma's als quizzen nooit lang leven, programma's waar de 'Breezah'-generatie naar kijkt (zoals GTST, ONM enz.) moeten per se lang lopen. De mensen die kennis willen opzoeken (zoals ik) worden belemmerd in hun jacht naar de algemene kennis. Ik was eerst tegen de standpunten van Medy v/d Laan, maar nu ben ik er helemaal voor. Programma's als Costa of GTST brengen de bevolking niks bij, het is PUUR AMUSEMENT.
Verder ben ik er ook voor om spelfouten zwaar aan te rekenen in toetsen die worden gegeven op de middelbare school. Dan leren die leerlingen hoe het wel moet.
Ja, dat is iets wat me ook steeds meer opvalt. Wij hadden vroeger op de basisschool ook voornamelijk vrouwelijke leraren en die vonden het maar raar dat wij als negenjarige jongens nogal grof met elkaar omgingen, fysiek en verbaal.quote:Op zondag 5 juni 2005 21:55 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Ik heb het vooral over basisschool kinderen. Jongens zijn van het type in bomen klimmen, rennen, druk doen etc etc. Dit gedrag wordt begrepen door de mannelijke opvoeders terwijl de vrouwelijke opvoeders denken van 'doe rustig en ga stil zitten op je stoel'. De precieze artikelen e.d. zou ik op moeten zoeken maar op ongeveer die gedachtengang is het gebaseerd.
Overigens valt idd niet te ontkennen dat de jeugd van tegenwoordig op middelbarescholen veel asocialer en harder zijn geworden.
Waarom is de teloorgang van het kennisniveau mede veroorzaakt door de feminisering van het onderwijs? Dat snap ik niet....quote:Op maandag 6 juni 2005 00:30 schreef StefanP het volgende:
[..]
Zeg eens wat er zgn. verkeerd staat professor...
Uit m'n usenet-archief, een posting van een vrouw (!) die het naar alle waarschijnlijkheid heel erg met je eens is:quote:Op maandag 6 juni 2005 01:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, dat is iets wat me ook steeds meer opvalt. Wij hadden vroeger op de basisschool ook voornamelijk vrouwelijke leraren en die vonden het maar raar dat wij als negenjarige jongens nogal grof met elkaar omgingen, fysiek en verbaal.
Ik kan me nog herinneren dat een vriendje van me toentertijd een keer per ongeluk zijn stalen schoen in mijn kloten schopte, tijdens een beetje nepvechten of wat het ook was. Wij vonden het geen probleem, want het was een ongelukje, maar we moesten en zouden 'het' uitpraten.
Een ander voorbeeld: het werd gewoon niet geaccepteerd als je niet met elkaar op kon schieten; iedereen moest elkaar blijkbaar aardig vinden ofzo. Nu zat ik op een montessorischool, welke overigens verder prima in orde was, dus dat kan wel een verschil maken, maar de verwijving van de maatschappij en daarmee het onderwijs lijkt me zo klaar als een klontje.
quote:>
>[guy berating female clerk over stuff that wasn't her fault]
>
>I've also seen women selectively harass other women in similar situations.
>
>The rot runs pretty deep.
This is actually a standard bit of female culture. There is a
*really* deep-seated assumption that some aspects of life (and in
particular skill, beauty and intelligence) are zero-sum games, and
that my having more results in you having less. Female culture is
very much a regulated catfight, with the following rules:
1) If anyone asks, you're not fighting over anything.
2) There can be only one winner.
3) Everyone who has lost has to *know* that they've lost, bone-deep.
4) Physical aggression = losing.
From what I've seen of masculine culture, there appears to be a very
clear notion of the pecking order - there's So-and-so on top, then
there's Such-and-such just under him, and then there's Whosit, Whatsit
and Thingumybob who are all under Such-and-such, etc etc etc. Whereas
female culture has Her on top, and then all the rest of *them* in a
seething mass down below, trying firstly to topple Her from her
position, and secondly to prevent anyone else from doing so. This is
something learned very young.
It isn't a pleasant culture to grow up in, and quite frankly, one of
the reasons I lost all patience with and tolerance for established
"feminism" is that very few feminists appear to be interested in
changing it. Instead, they want to extend it to cover *all* of human
existence with this mantle of "sisterhood" which is actually a layer
of cotton wool over a level of feuding and rowing which would make the
Hatfields and the McCoys look like delegates from the annual rally for
peace, cosmic karma, and really good stuff.
But I digress...
--
This post contains original material copyright Meg Thornton 2000.
This message was originally posted in plain text. Any images,
hyperlinks or similar matter you see are not my doing, and are a
violation of international copyright law.
Monegasco? Dat bestaat niet. Het land heet Monaco (of Monegu in het Monegasks).quote:Op zondag 5 juni 2005 21:04 schreef StefanP het volgende:
Wat maakt het uit dat ze het verschil niet weten tussen d, t en dt, dat Monegasco niet midden in donker Afrika ligt en dat de 80-jarige oorlog niet in 1945 eindigde.
quote:Op woensdag 1 juni 2005 16:54 schreef Yildiz het volgende:
[..]
wie?
sorry, maar dat vind ik niet nuttig om te weten, want jij weet dan weer wss niet wie justine suissa is, heerlijk, vrije keus
idioot...quote:Justine Suissa hit the Euro trance scene in ‘99 fronting for Chicane’s "Autumn Tactics" on their best-selling album "Behind the Sun".
tweedegraads lerarenopleidingquote:Op woensdag 1 juni 2005 22:38 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Heb nu bijna mijn P voor de tweedegraagds lerarenopleiding Engels binnen, maar misschien wil ik er nog wel een vak bij doen.
Het is alleen maar het weglaten van de eerste twee letters uit het woord 'des', net zoals bijvoorbeeld 'it's' in het engels. Als je de 's (des) weglaat betekent het iets heel anders.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:44 schreef Frollo het volgende:
[..]
Taal verandert, ChrisJX. 's Zomers is zelf immers ook een verbastering, namelijk van des zomers.
Niet meer. Er is geen betekenisverschil meer tussen 's zomers en zomers.quote:Op maandag 6 juni 2005 13:45 schreef armpitje_ het volgende:
Als je de 's (des) weglaat betekent het iets heel anders.
Hij typt tenminste met hoofdletters en punten. Jij zeikt over een typfoutje. Mongool.quote:Op maandag 6 juni 2005 13:35 schreef armpitje_ het volgende:
[..]
tweedegraads lerarenopleidinggraagds
Ugh, wat een walgelijke arrogantie bespeur ik hier.quote:
ik zie je post nu... dit vind ik wel raarquote:Op maandag 6 juni 2005 13:47 schreef Frollo het volgende:
[..]
Niet meer. Er is geen betekenisverschil meer tussen 's zomers en zomers.
Hoofdletters en punten gebruik je in zinnen, kneus. Er staat geen volledige zin in mijn reactie daar.quote:Op maandag 6 juni 2005 13:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hij typt tenminste met hoofdletters en punten. Jij zeikt over een typfoutje. Mongool.
Schud ChrisJX maar de hand danquote:Op maandag 6 juni 2005 13:51 schreef armpitje_ het volgende:
ik zie je post nu... dit vind ik wel raar
Vandaar dat je twee keer die typfout benadrukt in je post.quote:Op maandag 6 juni 2005 13:55 schreef armpitje_ het volgende:
[..]
Hoofdletters en punten gebruik je in zinnen, kneus. Er staat geen volledige zin in mijn reactie daar.En het was me ook niet te doen om het typfoutje, maar ik begrijp dat je dat niet snapt.
Ik benadrukte in eerste instantie helemaal niet die typfout.quote:Op maandag 6 juni 2005 13:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Vandaar dat je twee keer die typfout benadrukt in je post.
Jawel. Je verbetert hem min of meer.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:02 schreef armpitje_ het volgende:
[..]
Ik benadrukte in eerste instantie helemaal niet die typfout.![]()
Maar nu kan het woord (eigenlijk 2 woorden) hetzelfde geschreven worden als een woord dat een hele andere betekenis heeft. Uiteraard verandert in de spreektaal niks (tenzij er mensen zijn die 's zomers uitspreken als sss-zomers ofzo), maar schept het wel verwarring in de schrijftaal. Dat vind ik een vreemde ontwikkeling.quote:Op maandag 6 juni 2005 13:55 schreef Frollo het volgende:
[..]
Schud ChrisJX maar de hand dan
Tja, wat zal ik ervan zeggen? Taal heeft de onbedwingbare neiging om te veranderen, terwijl de taalgebruikers zelf juist de neiging hebben om de taal die ze leerden op de basisschool als het enige correcte taalgebruik te beschouwen. En dat botst dus wel eens
Haha... de mongool snapt het nog steeds niet. Ik ga het je ook niet uitleggen, kneusje... sorryquote:
De woorden 'de' en 'sorry' schrijf je met een hoofdletter.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:07 schreef armpitje_ het volgende:
[..]
Haha... de mongool snapt het nog steeds niet. Ik ga het je ook niet uitleggen, kneusje... sorry
Helemaal mee eens, en dat is nog op de Havo... Ik heb zelf mn havo diploma gehaald en ben toen MBOquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:38 schreef SirSimon het volgende:
-Verhaal-
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |