Gaat vanavond dus nog spannend worden...quote:Op zondag 29 mei 2005 20:14 schreef Juichtoon het volgende:
Drie verschillende peilingbureaus met exit polls van 18:00 uur.
Voor nee:
50,1%
51%
53%
Verklaar je nader?quote:Op zondag 29 mei 2005 20:20 schreef Jelmer het volgende:
Tegenstrijdigheid ten top: Europa moet 1 worden, maar in Frankrijk moeten deze eerste exit-polls nog geheim blijven omdat men in Parijs tot 22u mag stemmen...
Niet zo pessimistisch, wie weet komt er wel iets beters, en in ieder geval leeft Europa nu bij de burgers, discussie over de te volgen richting alom!quote:Op zondag 29 mei 2005 20:13 schreef wdn het volgende:
Was te verwachten![]()
Er zal geen oorlog komen, de lichten gaan niet uit. Maar het is wel een tik die vernieuwingen in de weg staan. Hopelijk komen we/ze eruit.
Wat ik zo vervelend zal vinden is dat als er dadelijk overleg is geweest en er komt een nieuw document dat we geen referendum krijgenOnze regering zie ik DAT voor elkaar krijgen
De stemming is natuurlijk altijd geheim, maar in bijna alle landen is het gebruikelijk dat er de hele dag exit polls worden gehouden (pelingen onder de mensen die net gestemd hebben) en dat die fictieve tussenstanden ook al in de media komen. In Frankrijk mag dat dus niet, dus ik ben ook verbaasd dat er nu al exit-polls zijn aangezien Parijs en Lyon volgensmij nog steeds kunnen stemmen. (of was dat dan tot 8 uur?)quote:Op zondag 29 mei 2005 20:25 schreef wdn het volgende:
[..]
Verklaar je nader?
Stemmingen zijn toch altijd geheim?
Heb je in Nederland wel eens tellingen gehoord voordat alles gesloten was(?)
Parijs en Lyon zijn tot 10 uur open, ze kunnen nu nog. En in NL heb ik ook nog nooit Exit-Polls meegemaakt als er nog gestemd mag worden, dus dit vind ik nu ook vrij vreemd.quote:Op zondag 29 mei 2005 20:28 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
De stemming is natuurlijk altijd geheim, maar in bijna alle landen is het gebruikelijk dat er de hele dag exit polls worden gehouden (pelingen onder de mensen die net gestemd hebben) en dat die fictieve tussenstanden ook al in de media komen. In Frankrijk mag dat dus niet, dus ik ben ook verbaasd dat er nu al exit-polls zijn aangezien Parijs en Lyon volgensmij nog steeds kunnen stemmen. (of was dat dan tot 8 uur?)
Yep.quote:Op zondag 29 mei 2005 20:30 schreef MrBadGuy het volgende:
Is het Franse referendum trouwens bindend?
jaquote:Op zondag 29 mei 2005 20:30 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Parijs en Lyon zijn tot 10 uur open, ze kunnen nu nog. En in NL heb ik ook nog nooit Exit-Polls meegemaakt als er nog gestemd mag worden, dus dit vind ik nu ook vrij vreemd.
Maar al met al kan het dus nog steeds een JA worden. Is het Franse referendum trouwens bindend?
Blanco mag altijd.Is namelijk een grondrecht bij stemming.quote:Op zondag 29 mei 2005 21:04 schreef watchers het volgende:
Vraagje: weet iemand of er in Frankrijk ook net als in Nederland blanco gestemd kan worden? Dat beinvloedt tenslotte wel het verschil in percentage tussen de 'nee' en de 'ja'; zelfs al zou het aantal blanco stemmen bijvoorbeeld maar op 1% staan.
Ok, bedankt. In dat geval zou het dan wel handig zijn de exit-polls van de blanco's en/of ja's ook te weten. Maar goed, de uiteindelijke uitslag is niet al te ver weg meer.quote:Op zondag 29 mei 2005 21:13 schreef wdn het volgende:
Blanco mag altijd.Is namelijk een grondrecht bij stemming.
De blanco's worden alleen meegerekend in de opkomst, niet in de percentages van de uitslag.quote:Op zondag 29 mei 2005 21:27 schreef watchers het volgende:
[..]
Ok, bedankt. In dat geval zou het dan wel handig zijn de exit-polls van de blanco's en/of ja's ook te weten. Maar goed, de uiteindelijke uitslag is niet al te ver weg meer.
Ach ja, natuurlijkquote:Op zondag 29 mei 2005 21:28 schreef Pool het volgende:
De blanco's worden alleen meegerekend in de opkomst, niet in de percentages van de uitslag.
misschien heeft het nog wat ja mensen die nog niet hebben gestemd over de streep getrokkenquote:Op zondag 29 mei 2005 21:45 schreef Sidekick het volgende:
Beetje vreemd deze "exit-polls" wanneer er nog stembussen open zijn.
quote:Op zondag 29 mei 2005 21:53 schreef Juichtoon het volgende:
Extra journaal om 22:50 op Ned 2 met reactie van Balkenende, kan niet meer fout!
Je bent er snel bij. Wederproostquote:
Ze waren dan ook uitgelekt.quote:Op zondag 29 mei 2005 21:45 schreef Sidekick het volgende:
Beetje vreemd deze "exit-polls" wanneer er nog stembussen open zijn.
we blijven hoop houdenquote:Op zondag 29 mei 2005 22:04 schreef Sidekick het volgende:
Jammer, maar helaas.
Of zijn dit dezelfde pollers die John Kerry als president aanwezen op 2 november?
Ik verwacht een hele zure JP.quote:
De regenten in Parijs hebben de meeste invloed gehad, niet het volk.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:04 schreef bankrupcy het volgende:
Waarom stemmen de Fransen eigenlijk nee? Ze hebben de meeste invloed gehad op de grondwet.
Die met krommende tenen en een benepen mondje ons gaat vertellen wanneer de deportatie van de Nederlanders gaat beginnen?quote:
Op de Place de la Bastille!quote:
Doe het voor Jan-Peterquote:Op zondag 29 mei 2005 22:07 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
En dan nog: vooral wel woensdag VOOR stemmen!
Ik verwacht (wederom) een sullige premier die elk contact met het volk verloren is. Hij zal ons wel aanmoedigen om juist nu een signaal voor Europa af te geven en meer van dat soort poep.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:06 schreef Loedertje het volgende:
Die met krommende tenen en een benepen mondje ons gaat vertellen wanneer de deportatie van de Nederlanders gaat beginnen?
Waarom zou ik voor stemmen? Ik zie het echt niet.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:07 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Waarom?quote:Op zondag 29 mei 2005 22:07 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nou, 55% is gewoon een duidelijke uitslag. Klaar.quote:
Omdat die 55% domme fransen tegen stemmen?quote:Op zondag 29 mei 2005 22:08 schreef Jalu het volgende:
[..]
Waarom?
Tegen lijkt me meer op zijn plaats.
Als we zo gaan redeneren in Europa moeten wij ook maar voor de Nee gaan..quote:Op zondag 29 mei 2005 22:09 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nou, 55% is gewoon een duidelijke uitslag. Klaar.
Volgens Elsevier heeft Frankrijk nu wel een sterkere onderhandelingspositie, dus we gaan nog wat beleven.
Laat Theo van Gogh hier buiten.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:09 schreef PJORourke het volgende:
Zo, nu woensdag nog ff een mes in het lijk zetten.
Nee, omdat 55% slimme fransen tegen stemmen natuurlijk.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:09 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Omdat die 55% domme fransen tegen stemmen?![]()
Helemaal juist.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:10 schreef Noca het volgende:
[..]
Als we zo gaan redeneren in Europa moeten wij ook maar voor de Nee gaan..
Auw!quote:Op zondag 29 mei 2005 22:09 schreef Sidekick het volgende:
Volgens Elsevier heeft Frankrijk nu wel een sterkere onderhandelingspositie, dus we gaan nog wat beleven.
Mensen mogen hun eigen beweegredenen kiezen. Daarbij ze maken er toch ook een rotzooi van:quote:Op zondag 29 mei 2005 22:08 schreef Mike het volgende:
Jammer.
Keek men maar naar de inhoud ipv een proteststem tegen de eigen politici te willen laten horen. Maar goed, Nederlanders zijn niet veel anders dan Fransen, als ik het topic zo eens lees...
Precies, ze zullen het alsnog proberen om het er doorheen te drukken als slechts 1 of 2 landen tegen zijn.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:09 schreef PJORourke het volgende:
Zo, nu woensdag nog ff een mes in het lijk zetten.
Vive la France!quote:Op zondag 29 mei 2005 22:13 schreef Strolie75 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Inderdaad, met zo'n redenatie blijft Europa zoals het is, en dat voor altijd, omdat we nee moeten blijven zeggen om steeds betere onderhandelingsposities te creeeren. Op naar het volgende Euro-schandaal wanneer landen weer met een veto onder sancties uit kunnen komen.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:10 schreef Noca het volgende:
[..]
Als we zo gaan redeneren in Europa moeten wij ook maar voor de Nee gaan..
We gaan zeker wat beleven, dankzij de Fransen zitten we nu op een zinkend schip. Nou maar hopen dat Balkenende een zwemdiploma heeft.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:09 schreef Sidekick het volgende:
Nou, 55% is gewoon een duidelijke uitslag. Klaar.
Ja, totdat er weer een brute dictator weg moet, dan is Frankrijk weer het meest walgelijke land ter wereld omdat het financiele belangen veiligstelt..quote:
idd. vies hypocriet land dat liever geld dan humanisme ziet.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:18 schreef Sidekick het volgende:
[..]
totdat er weer een brute dictator weg moet, dan is Frankrijk weer het meest walgelijke land ter wereld omdat het financiele belangen veiligstelt..
Inderdaad. En daarom hadden we nooit aan een referendum moeten beginnen.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:13 schreef R_ON het volgende:
[..]
Mensen mogen hun eigen beweegredenen kiezen.
quote:Op zondag 29 mei 2005 22:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Inderdaad, met zo'n redenatie blijft Europa zoals het is, en dat voor altijd, omdat we nee moeten blijven zeggen om steeds betere onderhandelingsposities te creeeren. Op naar het volgende Euro-schandaal wanneer landen weer met een veto onder sancties uit kunnen komen.
Idd, dat gaat dus niet werken.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Inderdaad, met zo'n redenatie blijft Europa zoals het is, en dat voor altijd, omdat we nee moeten blijven zeggen om steeds betere onderhandelingsposities te creeeren. Op naar het volgende Euro-schandaal wanneer landen weer met een veto onder sancties uit kunnen komen.
Ja, na de afgaan van JP, de oorlog en de stroomuitval.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:19 schreef Tarak het volgende:
Is dit het nieuwe "Dit gebeurt er bij een "NEE"" doemscenario?
vind je het niet een beetje hooghartig om te zeggen dat 95% nee stemt omdat het dom is en napraat? wie denk jij wel niet helemaal dat je bent omdat je toevallig 'ja' zou stemmen?quote:Op zondag 29 mei 2005 22:19 schreef Mike het volgende:
[..]
Inderdaad. En daarom hadden we nooit aan een referendum moeten beginnen.
95% van de mensen heeft niet de moeite genomen om te kijken wat de grondwet inhoudt. In plaats daarvan beginnen ze dom te roepen over dat alles wat met Europa te maken heeft 'toch maar kut is'. Daarnaast zien ze graag de landelijke politici op hun bek gaan.
Lekker volwassen bezig.
Nee, nee. Ze hadden een leesbare grondwet moeten schrijven. Geen draak van 400 pagina's.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:19 schreef Mike het volgende:
[..]
95% van de mensen heeft niet de moeite genomen om te kijken wat de grondwet inhoudt.
Mooi commentaar idd. Politici houden niet zo van burgers, die doen namelijk niet altijd wat politici vinden dat ze moeten gaan doen en denken niet altijd zoals politici vinden dat burgers moeten denken.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:19 schreef Strolie75 het volgende:
Mooi commentaar op France 2.
Er is een nieuw machtsblok in Europa ontstaan: de burger!
Woutertje zal het wel zo weten te draaien dat hij altijd kritisch is geweest.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:19 schreef BabeWatcher het volgende:
Vergeet niet het extra journaal om 22:50 op ned.2
Bakellende geeft reactie![]()
ik ben zo benieuwd wat hij en draaikont/kontlikker Woutertje Bos te zeggen hebben
In mijn hart was ik eigenlijk altijd al tegen.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:21 schreef Strolie75 het volgende:
Woutertje zal het wel zo weten te draaien dat hij altijd kritisch is geweest.
quote:Op zondag 29 mei 2005 22:21 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Algemene mening van experts is dat het niet zozeer een proteststem was, maar dat veel mensen zich gewoonweg niet herkennen in het huidige Europa. Ze willen Frans blijven. Hear hear.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:21 schreef Tarak het volgende:
Mooi commentaar idd. Politici houden niet zo van burgers, die doen namelijk niet altijd wat politici vinden dat ze moeten gaan doen en denken niet altijd zoals politici vinden dat burgers moeten denken.
En na het "Nee" uit Nederland geeft hij het kabinet de schuld omdat die verkeerd campagne hebben gevoerd.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:21 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat 95% nee stemt, ik zeg dat 95% van de mensen niet leest waar het om draait.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vind je het niet een beetje hooghartig om te zeggen dat 95% nee stemt omdat het napraat? wie denk jij wel niet helemaal dat je bent omdat je toevallig 'ja' zou stemmen?
'quote:Op zondag 29 mei 2005 22:19 schreef Mike het volgende:
[..]
95% van de mensen heeft niet de moeite genomen om te kijken wat de grondwet inhoudt. In plaats daarvan beginnen ze dom te roepen over dat alles wat met Europa te maken heeft 'toch maar kut is'. Daarnaast zien ze graag de landelijke politici op hun bek gaan.
Lekker volwassen bezig.
Dat kan nou eenmaal niet anders bij zo'n ingewikkelde wet. Er zijn samenvattingen beschikbaar waarin de hoofdpunten duidelijk worden uitgelegd.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:21 schreef R_ON het volgende:
[..]
Nee, nee. Ze hadden een leesbare grondwet moeten schrijven. Geen draak van 400 pagina's.
Denk je nou werkelijk dat dat niet anders kan?! Kom nou toch.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:24 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat kan nou eenmaal niet anders bij zo'n ingewikkelde wet. Er zijn samenvattingen beschikbaar waarin de hoofdpunten duidelijk worden uitgelegd.
Ik denk dat je dan de burger onderschatquote:Op zondag 29 mei 2005 22:23 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat 95% nee stemt, ik zeg dat 95% van de mensen niet leest waar het om draait.
quote:Ik respecteer elke 'nee'-stem die gebaseerd is op een onderbouwde mening. Een 'nee'-stem uit protest over wat dan ook vind ik ronduit belachelijk.
Doemscenario? Nee, gewoon de realiteit. Je hebt toch wel opgelet de afgelopen jaren hoe de vlag erbij staat in de EU? Nou, die zaken gaan nu gewoon door.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:19 schreef Tarak het volgende:
[..]
Is dit het nieuwe "Dit gebeurt er bij een "NEE"" doemscenario?
Aaahhh, die goede oude tijd. Toen stemmen een voorrecht was van de intellectuele elite.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:23 schreef Mike het volgende:
Ik zeg niet dat 95% nee stemt, ik zeg dat 95% van de mensen niet leest waar het om draait.
Ik respecteer elke 'nee'-stem die gebaseerd is op een onderbouwde mening. Een 'nee'-stem uit protest over wat dan ook vind ik ronduit belachelijk.
Dan doen ze toch lekker wat ze vinden wat ze moeten doen...Dan roept dat alleen maar meer weerstand op en maakt het des te duidelijker dat we vooral niet aan dat hele Europa-gedoe mee moeten doen.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:26 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Doemscenario? Nee, gewoon de realiteit. Je hebt toch wel opgelet de afgelopen jaren hoe de vlag erbij staat in de EU? Nou, die zaken gaan nu gewoon door.
ik zeg ook niet dat 95% 'nee' stemt na jouw hautaine reactie. ik zeg dat ik het arrogant vind om te denken dat 95% van de nee-stemmers niet weet waarom het 'nee' heeft gestemd. lees eens terug, dit keer goed graag. jammer voor je trouwens dat het 'nee' is geworden, terwijl je zo graag 'ja' had willen zien met je glazen bol.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:23 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik respecteer elke 'nee'-stem die gebaseerd is op een onderbouwde mening. Een 'nee'-stem uit protest over wat dan ook vind ik ronduit belachelijk.
Nee, dat kan ik niet verstaan. Raar he?quote:Op zondag 29 mei 2005 22:23 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
'
Ja, maar jij bent dat ook excellent!! Misschien moet je vrije verkiezingen ook wel afschaffen omdat het gepeupel toch niets weet!!
Hallo, luister nu eens naar de serieuze discussie op de Franse tv!! Of kan je dat niet verstaan??
Beter het huidige systeem dan dat er nog meer macht naar Europa gaat en Europa nog corrupter en nog bureaucratischer wordt.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:26 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Doemscenario? Nee, gewoon de realiteit. Je hebt toch wel opgelet de afgelopen jaren hoe de vlag erbij staat in de EU? Nou, die zaken gaan nu gewoon door.
en weer denk je de waarheid in pacht te hebben, wie denk je wel niet dat je bent?quote:Op zondag 29 mei 2005 22:28 schreef Mike het volgende:
[..]
Nee, dat kan ik niet verstaan. Raar he?
Ik leg trouwens het grootste gedeelte van de schuld van het mislukken van de grondwet bij de politici die op geen enkele wijze duidelijk hebben kunnen maken aan de mensen waarom ze de grondwet zouden moeten ondersteunen. Het zou een eitje moeten zijn om zo'n wet erdoor te krijgen, maar de negatieve sfeer eromheen wisten ze niet te doorbreken.
Vroeger sprak de elite tenminste nog Frans.....quote:
Zeker snel nog naar de garage gegaan om een toeter op z'n auto te monteren?quote:Op zondag 29 mei 2005 22:30 schreef BabeWatcher het volgende:er rijdt hier een auto toeterend door de straten
Nee hoor, ik denk dat het percentage op Fok zelfs nog hoger ligt.quote:
Ik zou het niet anders willen zien dan dat iedereen kiesrecht heeft. Dat wil alleen niet zeggen dat ik een proteststem kan waarderen.quote:Dan ben je een tegenstander van het algemeen kiesrecht. Het gaat er namelijk niet om welke afweging een individu maakt om zijn/haar stem uit te brengen.
Woutertje is het wel gewend om anderen de kastantjes uit het vuur te laten halen.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:27 schreef BabeWatcher het volgende:
Eigenlijk zouden Jan Petertje en Woutertje blij moeten zijn met een NON en al helemaal met een NEE. Als ze het koste wat het kost ons toch door de strot willen duwen wordt Geert Wilders nummer 1 en SP nummer 2 in 2007.
Das nu ook een flauwe reactie. Mike mag ook gewoon zijn mening hebben ook al is het niet de jouwe.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:32 schreef gimme.shelter het volgende:
Chirac nu op TV5!! FF luisteren!! Doe eens je best Mike!!
Jij bent dus niet tegen om de inhoud maar om het feit dat het een dik boekwerk is?quote:Op zondag 29 mei 2005 22:27 schreef Strolie75 het volgende:
Ik heb me in de grondwet verdiept, maar stem nog steeds NEE. Maar ergens is het belachelijk dat je je uberhaupt in een grondwet moet verdiepen. Een grondwet moet kort, krachtig en helder zijn, en niet bestaan uit 500 blz ambtelijk geneuzel. Zie bijvoorbeeld de huidige grondwetten van Nederland en de VS.
Maak daar maar 99% van.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vind je het niet een beetje hooghartig om te zeggen dat 95% nee stemt omdat het dom is en napraat? wie denk jij wel niet helemaal dat je bent omdat je toevallig 'ja' zou stemmen?
Niet alleen maar, maar het is een van de redenen dat ik tegen ben. Net zoals sentimenten ten opzichten van de Euro en Turkije meespelen.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:33 schreef Mike het volgende:
Jij bent dus niet tegen om de inhoud maar om het feit dat het een dik boekwerk is?
Ik geef je m'n mening waarom ik denk dat de grondwet mislukt is. Gek he, op een discussieforum?quote:Op zondag 29 mei 2005 22:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en weer denk je de waarheid in pacht te hebben, wie denk je wel niet dat je bent?
Mike mag ook z'n mening hebben. Zo gaat dat op een discussieforum. Wat je doet is flauw en te makkelijk.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en weer denk je de waarheid in pacht te hebben, wie denk je wel niet dat je bent?
Ja, Woutertje heeft de Franse kiezers aangespoord om tegen te stemmen.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:32 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Woutertje is het wel gewend om anderen de kastantjes uit het vuur te laten halen.
Zeg ik dat?quote:Op zondag 29 mei 2005 22:36 schreef Sidekick het volgende:
Ja, Woutertje heeft de Franse kiezers aangespoord om tegen te stemmen.
Het is breaking news op CNN...ik volg het daar wel even.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:32 schreef gimme.shelter het volgende:
Chirac nu op TV5!! FF luisteren!! Doe eens je best Mike!!
Dat geldt ook voor de politici. Dingen als hogesnelheidstreinen die toch doorgaan, ook al zijn er tal van studies die aantonen dat zoiets compleet nutteloos is. Ook die verdiepen zich niet in de materie, of willen dat niet eens, want er spelen andere dingen mee. Zoiets kan je van de burger nu ook zeggen, die verdiept zich er niet in, en heeft andere belangen, maar via dit middel (een nee uiten) toch iets kan doen om op die belangen in te kunnen spelen.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:19 schreef Mike het volgende:
[..]
Lekker volwassen bezig.
Wat was het dan? Een onzinnige opmerking dat totaal niet relevant is?quote:
Natuurlijk mag dat!! Wie zou je dat willen betwisten???quote:Op zondag 29 mei 2005 22:35 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik geef je m'n mening waarom ik denk dat de grondwet mislukt is. Gek he, op een discussieforum?
Het zijn nu echt freedom fries.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:40 schreef NorthernStar het volgende:
Mogen we nu weer 'french fries' zeggen?
Ja, Frankrijk is in één keer weer hot. Maar net hoe het in het straatje pastquote:Op zondag 29 mei 2005 22:40 schreef NorthernStar het volgende:
Mogen we nu weer 'french fries' zeggen?
Nee superDOM!quote:Op zondag 29 mei 2005 22:40 schreef more het volgende:
De fransen weten het verschil niet tussen werkloosheid en de ontwikkeling van Europa!
DOM!
Nee hoor, een observatie dat Woutertje er altijd wel in slaagt voordeel te behalen wanneer andere mensen lastige beslissingen nemen. en dat zal nu wel niet anders zijn.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:40 schreef Sidekick het volgende:
Wat was het dan? Een onzinnige opmerking dat totaal niet relevant is?
Misschien kan Blinky morgen de FOK! radio uitzending in het Frans doen?quote:Op zondag 29 mei 2005 22:42 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, Frankrijk is in één keer weer hot. Maar net hoe het in het straatje past.
Ach, toen Frankrijk tegen de oorlog in Irak was konden ze niet stuk bij links Nederland. Terwijl ze een paar jaar daarvoor nog werden uitgekotst door diezelfde mensen wegens het houden van atoomproeven.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:42 schreef schatje het volgende:
Ja, Frankrijk is in één keer weer hot. Maar net hoe het in het straatje past.
Ik ben het ook zeker met je eens dat er (dure) dingen doorheen gedrukt worden waar niemand op zit te wachten (bv de Betuwelijn), maar ergernis daarover zou niet moeten meewegen in een referendum over een Europese grondwet. Een raadplegend referendum overigens, dus in principe heb je dan als burger nog steeds niks te zeggen als de politiek de mening naast zich neerlegt.quote:
Ja enorm dom van die Fransen dat ze niet kiezen voor werkgelegenheid in Polen en Roemenië ed. Nevermind dat ze zelf geen banen of sociale zekerheid overhouden. Vive l'Europe! Not.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:40 schreef more het volgende:
De fransen weten het verschil niet tussen werkloosheid en de ontwikkeling van Europa!
DOM!
Sorry hoor, maar ik geloof niet dat een Grondwet van 400 pagina's Europa nou zoveel slagvaardiger maakt.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:48 schreef Hymn het volgende:
Tsja, jammer, maar over een paar maand zitten dezelfde lui te zeiken dat de EU zo bureaucratisch is, dat het niet slagvaardig is en dat je als burger zijnde niks in te brengen hebt![]()
Maar zie het positief in, de volgende grondwet wordt er gewoon doorheen gerost, of de burgers het nou wel of niet willen![]()
Andere Europese zaken als de Euro en Turkije niet laten meewegen vind ik onzin. Dat is hetzelfde als iemand de mening over een toetje vragen wanneer de rest van het diner niet te vreten was.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:48 schreef Mike het volgende:
Ik ben het ook zeker met je eens dat er (dure) dingen doorheen gedrukt worden waar niemand op zit te wachten (bv de Betuwelijn), maar ergernis daarover zou niet moeten meewegen in een referendum over een Europese grondwet.
Lieve, lieve Mike nog één keer:quote:Op zondag 29 mei 2005 22:48 schreef Mike het volgende:
Ik vind het zonde voor Nederland en Europa als een positieve ontwikkeling niet doorgaat, alleen maar door ongenoegen over de politiek in het algemeen.
Juist, dit document is gewoon bagger, en daarom ben ik ook tegen.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:52 schreef Tarak het volgende:
Lieve, lieve Mike nog één keer:
HET GROS VAN DE MENSEN DIE TEGEN DEZE GRONDWET ZIJN, STEMT TEGEN OMDAT ZE HET NIET MET DEZE GRONDWET EENS ZIJN.
Mijn ervaring met ambtelijke organisaties is dat hoe dikker en vager iets omschreven is, hoe harder je later genaaid wordt.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:49 schreef R_ON het volgende:
Sorry hoor, maar ik geloof niet dat een Grondwet van 400 pagina's Europa nou zoveel slagvaardiger maakt.
quote:Op zondag 29 mei 2005 22:53 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Mijn ervaring met ambtelijke organisaties is dat hoe dikker en vager iets omschreven is, hoe harder je later genaaid wordt.
Haha, dat geloof je echt?quote:Op zondag 29 mei 2005 22:52 schreef Tarak het volgende:
[..]
HET GROS VAN DE MENSEN DIE TEGEN DEZE GRONDWET ZIJN, STEMT TEGEN OMDAT ZE HET NIET MET DEZE GRONDWET EENS ZIJN.
Sinds wanneer kan jij voor het gros van de tegenstanders spreken?quote:Op zondag 29 mei 2005 22:52 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ik vind die reden een beetje dubieus, niet dat het een achterlijk argument is maar verwacht je echt dat je wat vertellen krijgt over de invoering van een eventueel volgende grondwet?quote:Op zondag 29 mei 2005 22:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Juist, dit document is gewoon bagger, en daarom ben ik ook tegen.
Goh, in een vorige toespraak werd een stukje dat de grondwet vooral goed was voor de Franse belangen er ook al uitgeknipt.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hmm stukje van Chirac waarin hij zegt op te komen voor de nationale belangen van Frankrijk is eruit geknipt.
je mening is op niks gebaseerd. het geeft alleen maar aan dat je het heel erg vindt dat er niet, zoals zij dat graag had gezien, 'ja' is gestemd. liever zeg je dan dat 95% dom is en van niks weet. vandaar mijn reactie op jouw reactie in een discussieforum. je kan je wonden ook op basis van democratie likken. pech hebben heet dat. maar niet net doen of niemand van iets weet en jij de waarheid in pacht hebt. maar dat had ik al eerder gezegd, maar daar kwam geen reactie op.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:35 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik geef je m'n mening waarom ik denk dat de grondwet mislukt is. Gek he, op een discussieforum?
Inderdaad, dus blijven we nu met verdragen zitten met een veelvoud aan pagina's.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:49 schreef R_ON het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik geloof niet dat een Grondwet van 400 pagina's Europa nou zoveel slagvaardiger maakt.
Hoeraatje voor de staatstelevisie!quote:Op zondag 29 mei 2005 22:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hmm stukje van Chirac waarin hij zegt op te komen voor de nationale belangen van Frankrijk is eruit geknipt.
Lieve Tarak,quote:Op zondag 29 mei 2005 22:52 schreef Tarak het volgende:
[..]
Dat gold onverminderd ook voor het ja-kamp.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:55 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Sinds wanneer kan jij voor het gros van de tegenstanders spreken?
De "argumenten" over de Euro, Turkije, dit kabinet, de hudige Europese regels, een toekomstige vierde rijk en onvrede over het verleden rolden over het scherm. Die oneigenlijke argumenten waren zeer duidelijk aanwezig in het nee-kamp, en dat kan jij zelfs niet ontkennen.
De euro hebben we al...wat heeft dat nog voor invloed op de grondwet?quote:Op zondag 29 mei 2005 22:51 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Andere Europese zaken als de Euro en Turkije niet laten meewegen vind ik onzin. Dat is hetzelfde als iemand de mening over een toetje vragen wanneer de rest van het diner niet te vreten was.
Ach, het gaat tenminste van subtieler dan de grote propaganda show van Reinout Goebels.quote:
quote:Op zondag 29 mei 2005 22:58 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ach, het gaat tenminste van subtieler dan de grote propaganda show van Reinout Goebels.
Linkse Media?quote:Op zondag 29 mei 2005 22:56 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Goh, in een vorige toespraak werd een stukje dat de grondwet vooral goed was voor de Franse belangen er ook al uitgeknipt.
exact!quote:Op zondag 29 mei 2005 22:57 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat gold onverminderd ook voor het ja-kamp.
Dat zijn geen oneigenlijke argumenten. Als alles zo goed ging in Brussel dan zouden mensen gewoon voor die grondwet stemmen, maar ze hebben er geen vertrouwen in, en dat hebben de politici dan toch echt aan zichzelf te danken.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:55 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De "argumenten" over de Euro, Turkije, dit kabinet, de hudige Europese regels, een toekomstige vierde rijk en onvrede over het verleden rolden over het scherm. Die oneigenlijke argumenten waren zeer duidelijk aanwezig in het nee-kamp, en dat kan jij zelfs niet ontkennen.
Dat het een slechte beslissing door ideologen was?quote:Op zondag 29 mei 2005 22:58 schreef Mike het volgende:
De euro hebben we al...wat heeft dat nog voor invloed op de grondwet?
Dus moet je maar voor iets gaan stemmen waar je niks in ziet?quote:Op zondag 29 mei 2005 22:55 schreef Hymn het volgende:
Ik vind die reden een beetje dubieus, niet dat het een achterlijk argument is maar verwacht je echt dat je wat vertellen krijgt over de invoering van een eventueel volgende grondwet?
Die wordt er dan waarschijnlijk gewoon doorheen gedrukt.
Mijn mening is gebaseerd op alles wat ik lees en wat ik om me heen hoor. De pijn zit 'm bij mij niet eens zozeer bij die grondwet, we leven ook gewoon verder zonder dat verdrag, maar wel bij de manier waarop 'ie wordt afgeschoten. En dan kun jij zeggen dat het nergens op gebaseerd is dat ik zeg dat 95% van niks weet, maar ik zie bijna alleen maar domme one-liners zonder inhoud en iets zegt me dat er bij de meeste mensen geen dieper verhaal achterligt.quote:
Stel dat dat zo was, wat heeft dat dan met deze grondwet te maken?quote:Op zondag 29 mei 2005 23:01 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat het een slechte beslissing door ideologen was?
Dat zeg ik niet, ik vind het een geldig argument, maar je moet dan niet gaan huilen als de volgende er doorheen wordt gedrukt.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:02 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dus moet je maar voor iets gaan stemmen waar je niks in ziet?
Wat dacht je van nieuwe oorlogen in Europa, het licht dat uitging, "als je tegen deze grondwet stemt, stem je tegen Europa, Nederland maakt een slechte beurt, Balkenende staat voor gek, en dat we ons zelf buiten Europa plaatsen.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:55 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, dat zullen we wel zien, en dan kunnen we 2de Kamerverkiezingen gebruiken om daar weer mee af te rekenen.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:04 schreef Hymn het volgende:
Dat zeg ik niet, ik vind het een geldig argument, maar je moet dan niet gaan huilen als de volgende er doorheen wordt gedrukt.
Ik snap ook niet hoe de politiek ooit met deze argumenten is kunnen komen, want je zou moeten weten dat het dan tegen je werkt.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:05 schreef Tarak het volgende:
[..]
Wat dacht je van nieuwe oorlogen in Europa, het licht dat uitging, "als je tegen deze grondwet stemt, stem je tegen Europa, Nederland maakt een slechte beurt, Balkenende staat voor gek, en dat we ons zelf buiten Europa plaatsen.
je besluitvorming is welhaast nog enger (lees nauwer) dan je mening. maar gelukkig is dit een duscussieforum, wat je snel ter sprake bracht toen ik vond dat je de boel stigmatiseerde. anywhow. hautain doen is prima, maar laat me daar dan tenminste gewoon commentaar op geven. en dat doe ik omdat het hier een discussieforum isquote:Op zondag 29 mei 2005 23:03 schreef Mike het volgende:
[..]
Mijn mening is gebaseerd op alles wat ik lees en wat ik om me heen hoor. De pijn zit 'm bij mij niet eens zozeer bij die grondwet, we leven ook gewoon verder zonder dat verdrag, maar wel bij de manier waarop 'ie wordt afgeschoten. En dan kun jij zeggen dat het nergens op gebaseerd is dat ik zeg dat 95% van niks weet, maar ik zie bijna alleen maar domme one-liners zonder inhoud en iets zegt me dat er bij de meeste mensen geen dieper verhaal achterligt.
Yup, zoals het hoort, de regering die het dan heeft gedaan moet je afstraffen dmv verkiezingen en niet via een referendum die er totaal niet over gaat.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, dat zullen we wel zien, en dan kunnen we 2de Kamerverkiezingen gebruiken om daar weer mee af te rekenen.![]()
Dat er weinig vertrouwen is in de mensen die met deze grondwet moeten gaan werken, en ook dat is een legitiem argument om tegen te stemmen.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:04 schreef Mike het volgende:
Stel dat dat zo was, wat heeft dat dan met deze grondwet te maken?
Ik heb niet zo veel tegen deze regering, maar vind deze grondwet simpelweg onaanvaardbaar.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:08 schreef Hymn het volgende:
Yup, zoals het hoort, de regering die het dan heeft gedaan moet je afstraffen dmv verkiezingen en niet via een referendum die er totaal niet over gaat.
De victorie komt wederom van Frankrijk! Liberte, egalite et fraternite!quote:Op zondag 29 mei 2005 22:19 schreef Strolie75 het volgende:
Mooi commentaar op France 2.
Er is een nieuw machtsblok in Europa ontstaan: de burger!
quote:Op zondag 29 mei 2005 23:10 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
De victorie komt wederom van Frankrijk! Liberte, egalite et fraternite!
Ik hoop alleen dat de geschiedenis zich niet volledig herhaald:![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op zondag 29 mei 2005 23:10 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
De victorie komt wederom van Frankrijk! Liberte, egalite et fraternite!
Ik hoop alleen dat de geschiedenis zich niet volledig herhaald:![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Tja, dan maar hautain. Ik zeg dat de meeste mensen geen onderbouwde mening hebben en jij zegt van wel...Op het moment dat je mij de onderbouwde meningen (van bv de gemiddelde FP-user) kunt laten zien, ben ik onmiddellijk bereid om op m'n standpunt terug te komen, maar ik vrees dat je dat niet gaat lukken.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je besluitvorming is welhaast nog enger (lees nauwer) dan je mening. maar gelukkig is dit een duscussieforum, wat je snel ter sprake bracht toen ik vond dat je de boel stigmatiseerde. anywhow. hautain doen is prima, maar laat me daar dan tenminste gewoon commentaar op geven. en dat doe ik omdat het hier een discussieforum is![]()
![]()
Ja, maar er zijn er genoeg die het referendum aangrijpen om deze regering een lesje te leren.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:10 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik heb niet zo veel tegen deze regering, maar vind deze grondwet simpelweg onaanvaardbaar.
ho ho, jij zegt 95% je mede mod 99% en ik zeg dat ik het hautain vind, kom jij maar met bewijzen dat het idd om die aantallen gaat. niet de bewijslast bij mij neerleggen na je uitspraken graag, ook al had je zo graag gewild dat het 'ja' zou zijn. ook een discussieforum heeft eerlijke discussie nodig.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:13 schreef Mike het volgende:
[..]
Tja, dan maar hautain. Ik zeg dat de meeste mensen geen onderbouwde mening hebben en jij zegt van wel...Op het moment dat je mij de onderbouwde meningen (van bv de gemiddelde FP-user) kunt laten zien, ben ik onmiddellijk bereid om op m'n standpunt terug te komen, maar ik vrees dat je dat niet gaat lukken.
Lees ook even deze post: [EU] Eerste exit-polls in Frankrijk voorspellen "NON"quote:Op zondag 29 mei 2005 23:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ho ho, jij zegt 95% je mede mod 99% en ik zeg dat ik het hautain vind, kom jij maar met bewijzen dat het idd om die aantallen gaat. niet de bewijslast bij mij neerleggen na je uitspraken graag, ook al had je zo graag gewild dat het 'ja' zou zijn. ook een discussieforum heeft eerlijke discussie nodig.
Zou wel moeten. Zou netjes zijn maar helaas zijn politici meestal niet netjes en blijven ze liever geloven in hun utopische denkbeelden.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:22 schreef lenin het volgende:
hahaha dat nog net niet helaas
toujour les autres, en dan zelf hetzelfde gaan doen? dit is nederland, fp is fp, je basis is balderdeeg, dus ik dicussier daar graag over. leuk he een discussieforum, maar je bewijslast is not appoved. mea culpa.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:23 schreef Mike het volgende:
[..]
Lees ook even deze post: [EU] Eerste exit-polls in Frankrijk voorspellen "NON"
Ik wijs je op het meerendeel van de reacties op de FP en op het forum, waarbij mensen als in een soort polonaise achter elkaar aanlopen met one-liners als:
'mooi, nu hier nog'
'kick ass!!!!!'
'_O_ Frankrijk bedankt!'
'Beter!'
'Vive La France'
etc. zonder verdere onderbouwing.
goeie bronquote:Op zondag 29 mei 2005 23:36 schreef I.R.Baboon het volgende:
Oh, ik kwam met die 99% omdat ik een hautaine politicoloog ben en derhalve een goed Schumpeteriaan, en ik het volk wantrouw.
Neenee. Maar goed, ik ontken het ook niet.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
goeie bron![]()
je zei trouwens 99,9 % toch?
Nu is het eindelijk over.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:13 schreef Strolie75 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Uiteraard. [14.gif]quote:Op maandag 30 mei 2005 00:21 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Voor de zekerheid toch maar nog ff nuken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |