Gaat vanavond dus nog spannend worden...quote:Op zondag 29 mei 2005 20:14 schreef Juichtoon het volgende:
Drie verschillende peilingbureaus met exit polls van 18:00 uur.
Voor nee:
50,1%
51%
53%
Verklaar je nader?quote:Op zondag 29 mei 2005 20:20 schreef Jelmer het volgende:
Tegenstrijdigheid ten top: Europa moet 1 worden, maar in Frankrijk moeten deze eerste exit-polls nog geheim blijven omdat men in Parijs tot 22u mag stemmen...
Niet zo pessimistisch, wie weet komt er wel iets beters, en in ieder geval leeft Europa nu bij de burgers, discussie over de te volgen richting alom!quote:Op zondag 29 mei 2005 20:13 schreef wdn het volgende:
Was te verwachten![]()
Er zal geen oorlog komen, de lichten gaan niet uit. Maar het is wel een tik die vernieuwingen in de weg staan. Hopelijk komen we/ze eruit.
Wat ik zo vervelend zal vinden is dat als er dadelijk overleg is geweest en er komt een nieuw document dat we geen referendum krijgenOnze regering zie ik DAT voor elkaar krijgen
De stemming is natuurlijk altijd geheim, maar in bijna alle landen is het gebruikelijk dat er de hele dag exit polls worden gehouden (pelingen onder de mensen die net gestemd hebben) en dat die fictieve tussenstanden ook al in de media komen. In Frankrijk mag dat dus niet, dus ik ben ook verbaasd dat er nu al exit-polls zijn aangezien Parijs en Lyon volgensmij nog steeds kunnen stemmen. (of was dat dan tot 8 uur?)quote:Op zondag 29 mei 2005 20:25 schreef wdn het volgende:
[..]
Verklaar je nader?
Stemmingen zijn toch altijd geheim?
Heb je in Nederland wel eens tellingen gehoord voordat alles gesloten was(?)
Parijs en Lyon zijn tot 10 uur open, ze kunnen nu nog. En in NL heb ik ook nog nooit Exit-Polls meegemaakt als er nog gestemd mag worden, dus dit vind ik nu ook vrij vreemd.quote:Op zondag 29 mei 2005 20:28 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
De stemming is natuurlijk altijd geheim, maar in bijna alle landen is het gebruikelijk dat er de hele dag exit polls worden gehouden (pelingen onder de mensen die net gestemd hebben) en dat die fictieve tussenstanden ook al in de media komen. In Frankrijk mag dat dus niet, dus ik ben ook verbaasd dat er nu al exit-polls zijn aangezien Parijs en Lyon volgensmij nog steeds kunnen stemmen. (of was dat dan tot 8 uur?)
Yep.quote:Op zondag 29 mei 2005 20:30 schreef MrBadGuy het volgende:
Is het Franse referendum trouwens bindend?
jaquote:Op zondag 29 mei 2005 20:30 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Parijs en Lyon zijn tot 10 uur open, ze kunnen nu nog. En in NL heb ik ook nog nooit Exit-Polls meegemaakt als er nog gestemd mag worden, dus dit vind ik nu ook vrij vreemd.
Maar al met al kan het dus nog steeds een JA worden. Is het Franse referendum trouwens bindend?
Blanco mag altijd.Is namelijk een grondrecht bij stemming.quote:Op zondag 29 mei 2005 21:04 schreef watchers het volgende:
Vraagje: weet iemand of er in Frankrijk ook net als in Nederland blanco gestemd kan worden? Dat beinvloedt tenslotte wel het verschil in percentage tussen de 'nee' en de 'ja'; zelfs al zou het aantal blanco stemmen bijvoorbeeld maar op 1% staan.
Ok, bedankt. In dat geval zou het dan wel handig zijn de exit-polls van de blanco's en/of ja's ook te weten. Maar goed, de uiteindelijke uitslag is niet al te ver weg meer.quote:Op zondag 29 mei 2005 21:13 schreef wdn het volgende:
Blanco mag altijd.Is namelijk een grondrecht bij stemming.
De blanco's worden alleen meegerekend in de opkomst, niet in de percentages van de uitslag.quote:Op zondag 29 mei 2005 21:27 schreef watchers het volgende:
[..]
Ok, bedankt. In dat geval zou het dan wel handig zijn de exit-polls van de blanco's en/of ja's ook te weten. Maar goed, de uiteindelijke uitslag is niet al te ver weg meer.
Ach ja, natuurlijkquote:Op zondag 29 mei 2005 21:28 schreef Pool het volgende:
De blanco's worden alleen meegerekend in de opkomst, niet in de percentages van de uitslag.
misschien heeft het nog wat ja mensen die nog niet hebben gestemd over de streep getrokkenquote:Op zondag 29 mei 2005 21:45 schreef Sidekick het volgende:
Beetje vreemd deze "exit-polls" wanneer er nog stembussen open zijn.
quote:Op zondag 29 mei 2005 21:53 schreef Juichtoon het volgende:
Extra journaal om 22:50 op Ned 2 met reactie van Balkenende, kan niet meer fout!
Je bent er snel bij. Wederproostquote:
Ze waren dan ook uitgelekt.quote:Op zondag 29 mei 2005 21:45 schreef Sidekick het volgende:
Beetje vreemd deze "exit-polls" wanneer er nog stembussen open zijn.
we blijven hoop houdenquote:Op zondag 29 mei 2005 22:04 schreef Sidekick het volgende:
Jammer, maar helaas.
Of zijn dit dezelfde pollers die John Kerry als president aanwezen op 2 november?
Ik verwacht een hele zure JP.quote:
De regenten in Parijs hebben de meeste invloed gehad, niet het volk.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:04 schreef bankrupcy het volgende:
Waarom stemmen de Fransen eigenlijk nee? Ze hebben de meeste invloed gehad op de grondwet.
Die met krommende tenen en een benepen mondje ons gaat vertellen wanneer de deportatie van de Nederlanders gaat beginnen?quote:
Op de Place de la Bastille!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |