quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:59 schreef E.T. het volgende:
Tearsong, dat weet ik niet zeker, maar er schijnen heel veel dingen samen te hangen bij allergieeen. Als je darmen eiwit X doorlaten zou dat best invloed kunnen hebben op bijv. hooikoorts (allergische reactie op pollen).
nog ff hoor, niemand reageert.quote:Martineke - dinsdag 17 mei 2005 @ 16:29
Me is MaMa!
maar over die allergieën he, kan maxim ook een allergie krijgen nu ik hem bijvoed?
het is niet echt bijvoeden, gewoon tussendoortje meer, hij krijgt nog volledige bv
en bij ons komt er geen enkele allergie in de familie voor. except nikkel, maar das geen eten
Da's geen spuit ef hoor...heb ik nog niet aan gedacht namelijkquote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:28 schreef kozakken het volgende:
Oh Susanne, beetje spuit elf weet ik ook wel.
Maar zou Noa evt. last van de oren kunnen hebben? Dat is eigenlijk in huize 'kozakken' de hoofdreden van welk slecht drinkgedrag ook.
't is maar een id
Ja dat was bij Tomas ook zo. Best lang, maar maar 2940 gram bij de geboorte. En nog is hij vrij tenger, want na 6 weken past hij nog in de newborn luiers (heb in een positieve bui 'mini' gekocht maar die kunnen 3x om z'n middel en sluiten echt niet goed bij z'n benenquote:Op woensdag 18 mei 2005 13:12 schreef Suzanna het volgende:
Faja-Lobi: een goede vriendin van mij heeft vier weken geleden ook een baby gekregen, erg lang en dun...dun....DUN! Was 56 cm bij de geboorte dus ik verwachtte een aardig groot kind, blijkt het een propje te zijn met stokjes van beentjes...maar zooo schattig
Hier merkten wij aan Thijs helemaal niet dat hij last had van zijn oortjes, hij greep totaal niet naar zijn oortjes, heb ook heel eerlijk nooit het idee gehad dat hij er uberhoubt last van gehad heeftquote:Op woensdag 18 mei 2005 13:07 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Da's geen spuit ef hoor...heb ik nog niet aan gedacht namelijkmijn moeder zei dat je dat kunt merken aan het feit dat kinderen dan naar hun oortjes grijpen o.i.d?
je was me voor luchtbelquote:Op donderdag 19 mei 2005 11:16 schreef Luchtbel het volgende:
Ik wou namelijk net plaatsen dat Léon eigenlijk helemaal bovenaan in het rijtje staat
Jij jankt altijd.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:49 schreef Luchtbel het volgende:
Je moet hem een keer met een werkende stofzuiger achterna gaanschijnt erg grappig te zijn.
Maar serieus ik kan gewoon huilen omdat alles zo leuk is nu en lief. Jolie met d'r verbaasde blik en d'r eendebekkie met daarnaast Maria met dansende voetjes en een wijzende vinger. Ik zou niet terug willen naar die echte babytijd hoor. Ik vind d'r nu echt om van te janken zo mooi.
Zo op die foto van die veel te stoere jongen reageer ik nu dus ook niet meerquote:Op donderdag 19 mei 2005 11:56 schreef dutchie het volgende:
[..]
Jij jankt altijd.
Maar hier ook zo'n emo-doos hoor. En dan wil je hem vastpakken om hem plat te knuffelen en dan wurmt ie zich weer los om een volgend spelletje te gaan doen.
*mee eens is*quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:10 schreef poemojn het volgende:
Kan idd van het fruithapje komen.Voor de zekerheid kun je er een paar weken mee stoppen en dan heel langzaam weer introduceren, liefst een paar dagen hetzelfde en niet meer dan een paar hapjes.
Of idd wachten tot 6 mnd.
/edit
Ik mis een minder blij kijkende ja-knikkende smiley...![]()
Inderdaad dat heb ik ook gemerkt. De krasjes, de blauwe plekken... zo sneu...quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:36 schreef dutchie het volgende:
.... En dan tel ik zijn knietjes nog niet eens mee, die zijn eelt aan het kweken, maar tot die tijd heeft hij blauwe plekken van het kruipen.
lb ?quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:16 schreef lady-wrb het volgende:
waarom heb jij een slecht humeur? lb?
Zit ze ook aan haar oortjes ? krabben ofzo ?quote:Op donderdag 19 mei 2005 15:17 schreef Suzanna het volgende:
Oh ja, drinken gaat toch nog niet goed trouwens, raden jullie me aan om aan de dokter te vragen of ze oorontsteking heeft?
Achja, Justin zat ook altijd onder de schrammetjes, altijd self-inflicted...quote:Op donderdag 19 mei 2005 15:34 schreef Suzanna het volgende:
Nee, ze probeert wel vaak op haar hoofdje te krabben...maar volgens mij niet haar oortje. (Voor dat krabben aan haar hoofdje doen we trouwens altijd sokjes over haar handjes...beetje zielig maar daarom heeft ze nu alweer anderhalve week GEEN opengekrabt hoofdje met korsten. En ook de eczeem is een stuk minder sinds ze alleen kan wrijven.
Je kan ook foto's van tijdje terug plaatsen, toen ze er wel nog in pastequote:Op donderdag 19 mei 2005 12:17 schreef Luchtbel het volgende:
Ja dahag, zeker die 10 kilo gaan wringen in truitjes waar ze twee maanden geleden al niet meer in kon![]()
Dat hij hem zo laat krijgt is vanzelf zo gekomen met het verschuiven van de flessen dat er ineens 4 uur tussen moest zittenquote:Op donderdag 19 mei 2005 16:21 schreef Smirre het volgende:
Githa, wat mij opvalt is dat jullie de laatste fles pas om 24.00 uur geven. Hier in huis hanteren we dezelfde hoeveelheid voor Cas en die tijden zijn om 6,10,14,18 en 22 uur. De laatste geven we mogelijk nog iets vroeger. Kun je 's middags niet beginnen, als Jordy zo'n honger heeft, om het schema wat in te korten. Dan ben je 's avonds ook nog eerder klaar. Kan hij direct wennen aan meer uren achtereen slapen, zodat hij straks de klok rondkan slapen. Of kraam ik nu onzin uit?
Ik zou persoonlijk niet over die liter heengaan.
Had je dat al geprobeerd? Dan mag je nl wel over de liter komen (die liter gaat over de koemelkeiwitten die nog moeilijk te verteren zijn voor de nieren, maar als je extra water geeft zitten er niet meer eiwitten in).quote:U kunt 10 ml water extra aan elke flesvoeding toevoegen of tussendoor een beetje water geven om zo een voller gevoel te geven.
Ik geef Jordy al ff extra water hoor, helemaal als het erg warm is en ook als hij bijv. diarree heeft ofzo.quote:Op donderdag 19 mei 2005 18:11 schreef Suzanna het volgende:
Mag je overigens nu al water geven naast de melk? dus gewoon een flesje water als ze dorst zou hebben? En moet dat dan gekookt water zijn of mag je (ook voor de melk) nu al gewoon 'water uit de kraan' gebruiken? Tot nu toe heb ik alleen bronwater of gekookt water gebruikt.
Ja maar nee daar begin ik echt niet aan.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:21 schreef Smirre het volgende:
Luchtbel: In het voren denken, wil ook nog wel eens helpen (zie berichtje Tex).![]()
Noah krijgt laatste fles om 12 uur, soms half 12 als ik echt heel moe ben. En meestal wordt ie rond 8 uur wakker. De laatste fles echt een stuk vroeger heb ik nooit geprobeerd, omdat ik dus bang ben dat ie dan idd 's nachts opeens wakker wordt van honger...quote:Op donderdag 19 mei 2005 18:11 schreef Suzanna het volgende:
Dus Tex: dat klinkt wel heel bekend.
Noa krijgt (als het lukt en ik niet al veel eerder naar bed ben) ook haar laatste voeding om 12 uur / half één en slaapt dan door tot half zeven / half acht. Het verschilt heel erg hoor. Als ze haar laatste voeding om 10 uur krijgt slaapt ze maar door tot 4 uur...dus het scheelt écht heel erg die twee uurtjes. Dan wordt ze ook wakker met érge honger (om 4 uur) terwijl als ze half acht wakker wordt bijvoorbeeld ze heel vrolijk is en geen tekenen van HONGER vertoont.
Tuurlijk wel, joh. Je haalt gewoon wat foto's uit het fototopic terug, et voila.quote:Op donderdag 19 mei 2005 18:58 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ja maar nee daar begin ik echt niet aan.
Huh? Ik kan het echt niet meer volgen allemaal geloof ik.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:30 schreef Smirre het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, joh. Je haalt gewoon wat foto's uit het fototopic terug, et voila.
Zeker nu je zo'n superaanbieding gekregen hebt.![]()
Goh wat laat allemaal zeg. Met Justin hebben wij dat heel anders gedaan. Nu heeft hij s'ochtends om 8 / 9 uur pap en een flesje. Dan om +/- 12.30 een broodje. Eventueel wat dixap... Dan om 15:00 uur fruithapje en om 18:00 warm eten. SOms nog een fles om 8 uur, maar om 9 uur moet hij slapen. Hij slaapt dan de hele nacht door.quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:11 schreef texelonia het volgende:
[..]
Noah krijgt laatste fles om 12 uur, soms half 12 als ik echt heel moe ben. En meestal wordt ie rond 8 uur wakker. De laatste fles echt een stuk vroeger heb ik nooit geprobeerd, omdat ik dus bang ben dat ie dan idd 's nachts opeens wakker wordt van honger...
Maar vraag me wel af hoe dat zou gaan bij Noah, flesvoeding op verzoek. Want behalve 's ochtends, moeten we hem eigenlijk áltijd wakker maken voor zn fles. Overigens heeft ie wel honger dan, als ie zn fles dan niet snel genoeg krijgt gaat ie echt schreeuwen. En dan drinkt ie een paar gulzige slokken en dan hoor je meteen zn maag rommelen
En als je op verzoek laat drinken, is er dan nog een max tijd die er tussen de flessen mag zitten? Of maakt dat niet uit, zolang ie in totaal over de hele dag maar genoeg drinkt? Misschien toch eens proberen dan... Misschien als ie zelf echt wakker wordt van de honger, hij dan opeens wel zn flesjes leeg drinkt.
Nou dat boekje geeft per leeftijd aan hoe lang het kind ongeveer wakker moet zijn en hoe lang slapen. Voor Noah's leeftijd zou dat ongeveer 1,5 uur wakker zijn en 2 uur slapen. Maar bij ons is Noah toch vaak genoeg zo'n 2 of 2,5 uur wakker. En aangezien we hem altijd wakker moeten maken, heeft ie misschien toch meer slaap nodigquote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:30 schreef Githa het volgende:
en tex, wat is er dan zo laat volgens dat boekje ? .....die laatste fles om 24.00 of dat hij pas tegen half 10 naar bed gaat.
en Noah beterschap jongendiarre hebben is niet leuk
goed blijven drinken
![]()
/bemoeimodus/quote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:36 schreef Jdee het volgende:
Overigens, ik weet niet meer wie me die tip gaf van t voedingskussen in het ledikant leggen zodat ze zichzelf niet onder haar dekens vandaan schuift, maar bedankt! het werkt heel goed. Ze ligt standaard met haar hoofd tegen het kussen aan, maar vind dat schijnbaar fijn, als ik t kussen dichterbij leg slaapt ze even lang en zit ze met haar hoofd even dicht tegen het kussen aan, als dat ik het voedingskussen verder van haar beginpositie leg (maar wel zo, dat ze als ze ertegenaankomt ze nog onder de dekens ligt tot haar tepel-lijn).
Poemojn, ik had toch gedacht dat jij wel zou weten wat een matrozenbedje isquote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:43 schreef poemojn het volgende:
Leah, misschien is Ela een van de kinderen die in bed omhoog schuiven? Schijnt dat sommigen met de voeten begrenzing willen voelen en anderen met het hoofd. Of kun je dat met zo'n matrozenbedje ook regelen, dat dus de onderste helft van het bed niet gebruikt wordt?
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:24 schreef poemojn het volgende:
Martineke, je bent echt niet snel ontaard hoor, en als je dat prettig vindt kan ik vast wel een site vinden die jouw methode ondersteunt als de ware.
Daar zitten wij al een tijdje aan te denken omdat hij voor 2 weken geleden bij mijn vriendin was. Daar is zee lucht en stuk minder pollen enzo dan hier midden in het weiland en de boomgaarden. Toen hij thuis kwam was hij helemaal schoon en binnen 5 minuten was dat over. Nu waren we dinsdag bij de kinderarts en moeten we dus verschillende dingen proberen naast de bloedtest. Waaronder dus binnen blijven en ramen en deuren gesloten houden zoveel mogelijk. Erg opvallend dat hij juist nu geen vlekje, snotje en koorts meer heeft. We gaan het dus opschrijvenmoeten soort dagboek bijhouden en dan word 14 juni bekeken samen met de uitslag van de bloedtest wat we nu moeten doen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:56 schreef poemojn het volgende:Mijn tegenpool
En Anitra, fijn dat het beter gaat met Djulian!
Apart dat hij opknapt van binnen zitten, je zou haast denken dat hij hooikoorts heeft.
Proestquote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:56 schreef Anitra het volgende:
Er is 1 ding waar hij heel boos van word. Als hij met zussie heeft gespeeld vind hij het raar dat hij wel de box in moet en Djen niet. Als Djen dan tegen hem begint te praten word hij nog bozer. Als wij dan tegen hem praten begint hij te lachenHet word echt een ondeugend jochie
ja maar deze pampers zijn tot wat is t? 17 kg of zo?? maxim is nu 9 kg, zou goed moeten zijn, ze zittenook wel goed, maar toch komt er poep uitquote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:59 schreef Anitra het volgende:
Maxim al aan het droog oefenen?Zo begon Djulian ook dus ik zal vast je huis kruipveilig maken hoor
Ik denk toch een grotere maat nemen weer. Hier hetzelfde probleem, ik vind trouwens dat pampers erg klein vallen. Ik stap weer over op kruidvat als deze lading pampers op zijn.
Wat een leuke methode, ik heb het artikel gelezen en bij de favorieten van mij opgeslagen. Ik vind het een hele leuke manier van introduceren en lekker makkelijk omdat je niet persé apart hoeft te koken. Iets waar ik later toch ook eens aan ga denken.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:23 schreef poemojn het volgende:
Djulian en Maxim
Martineke, wij zijn idd met 6 maanden begonnen. Je kunt pas beginnen met Rapley als een baby zelf goed rechtop kan zitten (in de kinderstoel). Gewoon eten voorzetten, bijv zachtgekookte worteltjes, en dan maar laten prutsen.Ze stoppen toch alles in hun mond, dus eten ook.
Meer info daarover: Artikel van Gill Rapley, bewerkt door dietist Stefan Kleintjes en het Rapley-forum (daar komt Stefan Kleintjes ook vaak). Succes.
Bak je dat zelf, Anitra?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:31 schreef Anitra het volgende:
Wel speciaal brood. En hij vind het lekker!!! Hij krijgt er nog niks op en vind het heerlijk om op een kwart boterham te sabbelen.
Tomas had dat ook inderdaad, al vrij snel na de geboorte en het trok na 3,5 tot 4 weken weer weg. Er zaten echt een soort harde schijven onder de tepels (ja, kan ook bij jongensquote:Op maandag 23 mei 2005 09:59 schreef snakelady het volgende:
Demi heeft sinds gisteren Heksenmelk, dat is van die schijfjes onder haar tepels, ik had er nog nooit van gehoord maar het schijnt normaal te zijn.
Soort van pseudomenstruatie, dus ook mijn hormonen in haar lichaampje.
Ze heeft er geen last van gelukkig.
Is blijkbaar het Van Wiechen ontwikkelingsschema dat het cb gebruikt. Misschien vind je dit nog leuk om te lezen.quote:Omrollen (van rug naar buik en terug): gem. 9 maand
Zitten met gestrekte benen: gem. 9 maand
Stabiel los zitten: gem. 12 maand
Vooruit kruipen, met de buik op de grond: gem. 12 maand
Optrekken tot staan: gem. 12 maand
Kruipen, buik van de grond: gem. 15 maand
Langs lopen: gem. 15 maand
Los lopen: gem. 18 maand
ik ook niet, totdat we het zagen! Het schijnt zelfs dat er ook druppeltjes melk uit kunnen komen maar dat was bij Tomas niet het geval. Alleen bij meisjes kun je dan ook weer vaginaal bloedverlies hebben...quote:Op maandag 23 mei 2005 13:28 schreef snakelady het volgende:
Tearsong, ik had geen idee dat jongetjes dat ook konden krijgen joh.
ah, hmm, dan draaien we t om: voedingskussen bij haar voeten, zij 'hoog' in bed. wel goed punt, al kan ze niet echt 'draaien' (\ | / _ zeg maar) met haar slaapzakje aan. ze schuift ahw recht omhoog tot ze met haar hoofd iets raakt, daar stopt ze.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:18 schreef Leah het volgende:
[..]
/bemoeimodus/
Het wordt erg afgeraden om een voedingskussen in bed te leggen, ivm wiegedood. Ze kunnen met hun gezichtje in het kussen terecht komen, met alle gevolgen vandien. Wat je zou kunnen doen is een matrozenbedje maken, dan maak je het bedje hoog op, zodat ze in een soort zakje liggen.
Als je ff googled op matrozenbedje kun je zien hoe het moet.
/bemoeimodus/
Hier gaat alles goedquote:Op maandag 23 mei 2005 19:37 schreef Lois het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met Amber.....
Het lastige is dat baby's de neiging hebben om ineens iets wèl te doen, als je het niet verwachtquote:Op maandag 23 mei 2005 20:03 schreef Jdee het volgende:
[..]
ah, hmm, dan draaien we t om: voedingskussen bij haar voeten, zij 'hoog' in bed. wel goed punt, al kan ze niet echt 'draaien' (\ | / _ zeg maar) met haar slaapzakje aan. ze schuift ahw recht omhoog tot ze met haar hoofd iets raakt, daar stopt ze.
(/bemoeimodus/ bemoeimodus mag hoor, no need to excuse yourself /bemoeimodus/ )
Jammer!quote:Op maandag 23 mei 2005 20:33 schreef LadyS het volgende:
[..]
Hier gaat alles goed
Ik lees vaak mee, maar reageer eigenlijk nooit meer.
Amber kort samengevat:
[afbeelding]
Daar zat ik zelf ook al aan te denken. Om nou te zeggen dat het er hier thuis gezelliger op wordt door al die verhuisvoorbereidingenquote:Op maandag 23 mei 2005 21:23 schreef melonovy het volgende:
Is Kai misschien een beetje gevoelig voor de sfeer en de stress rondom de verhuizing?
Het moet natuurlijk gewoon aandrogen enzo, gelukkig geen dikke blaren en alles. Maar ja ivm ontlasting moet het wel afgesloten zijn. Dus dat is ff bikkelen maar de arts heeft me verzekerd dat het echt op korte termijn minder pijnlijk zal zijn, daar hou ik me voorlopig maar even aan vast.quote:Op maandag 23 mei 2005 23:04 schreef Igraine het volgende:
He Gatver Luchtbel...
Wat doe je eraan om het te verzorgen? Of kan je er niets aan doen? Om de pijn (bij Jolie) een beetje te verlichten?
Sterkte en rustig aan!
Wat handig zeg, scheelt een hoop werk (voor jullie dan, de bakker zal denk ik wel speciale voorzorgsmaatregelen moeten nemen om het ene brood niet met het andere in contact te laten komen, tochquote:Op dinsdag 24 mei 2005 03:30 schreef Anitra het volgende:
Miss-D ik bak het niet zelf, de bakker hier op het dorp heeft het.
Djulian moet per direct van het brood af. Er zit iets in waar hij niet tegen kan en zijn darmen raken compleet overstuur. We moeten nu boekweit proberen zegt de dieetiste. Vanmiddag maar eens op zoek naar gaan.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:39 schreef Neva het volgende:
sterkte met jolie luchtbel
Anitra hoe is het met djulian ?![]()
OKAYquote:Op woensdag 25 mei 2005 14:20 schreef Neva het volgende:
lieve romek.. dat hoort meer thuis in het grote kleine babietjes topic
Hoe reageerd Djulian op Ei Aniet....quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:31 schreef Anitra het volgende:
[..]
Djulian moet per direct van het brood af. Er zit iets in waar hij niet tegen kan en zijn darmen raken compleet overstuur. We moeten nu boekweit proberen zegt de dieetiste. Vanmiddag maar eens op zoek naar gaan.
Je kan in elke broodbakmachine glutenvrij brood bakken. Het nadeel is alleen dat het meel heel erg duur is.quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:06 schreef poemojn het volgende:
Lastig Anitra. Het kan niet iets zijn als broodverbetermiddel of had je dat al geschreven? Broodbakmachines zijn vrij goedkoop wel te krijgen, alleen die met glutenvrije programma's zijn wel prijzig. Boekweitbrood en -meel is bij oa natuurvoedingswinkels te koop. Maar kan ook via internet besteld worden.
Boekweitmeel ligt wel als een betonblok in de maag (weet ik uit ervaring).quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:31 schreef Anitra het volgende:
[..]
Djulian moet per direct van het brood af. Er zit iets in waar hij niet tegen kan en zijn darmen raken compleet overstuur. We moeten nu boekweit proberen zegt de dieetiste. Vanmiddag maar eens op zoek naar gaan.
daar had mijn zussie bij de bakker ook last van, maar de bakker is toen op verzoek brood elders gaan bestellen ipv zelf maken en vroor dat bij binnenkomst dan direct voor haar in en zodra ze kwam bestelde hij weer nieuw. week in week in. Misschien dat deze bakker dat ook kan ?quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:56 schreef loezzie het volgende:
[..]
I
Ik las trouwens dat je je brood bij de gewone bakker koopt. Hierbij kan er sprake zijn van kruisbesmetting.
Heb je al glutenvrije crackers of zo geprobeerd? Ms reageert Djulian daar beter op.
nope, maar dat gaan we ook niet doen, dat is me een afslag verkeerd en heb je met een verkeerde soort hulpverlening te maken in mijn ogen.Bovendien heb ik het op dit moment nog niet echt op met dat soort bureau's en zaken. Ons neefje is ook nog steeds niet terug ondanks dat de rechter mishandeling inmiddels heeft uitgesloten.quote:Op woensdag 25 mei 2005 18:09 schreef poemojn het volgende:
Heb je hier al geinformeerd Knorretje: http://www.pleegzorgrotterdam.nl/
Wat jullie nodig zouden hebben is een vorm van weekendpleegzorg denk ik. Misschien dat iemand die geregistreerd staat voor weekendpleegzorg je kan helpen.
Succes
S6 morgenquote:Op woensdag 25 mei 2005 19:13 schreef Anitra het volgende:
Over 3 maanden word weer gekeken of hij er tegen kan. Zo moet je elke 3 maanden de voeding herintroduceren waar hij de 3 maanden daarvoor niet tegen kon. We gaan morgen goed zoeken waar we het kunnen vinden.
Bij mijn ouders staat al jaren een gewone bakmachine (die ze nu hebben hebben ze al een jaar of 8 misschien nog wel langer en daar wordt 2x per week g.v. brood mee gebakken)quote:Op woensdag 25 mei 2005 18:00 schreef poemojn het volgende:
En Teff? Heb ik wel eens goede ervaringen over gehoord.. klik
Hier staat ook eea: http://www.glutfree.nl/recepten.php
Loezzie, dat wist ik niet.Ik dacht dat het met een speciale programma beter ging. Het rijst toch vaak heel moeilijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |