abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 mei 2005 @ 17:09:17 #1
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27088531
Het grote kleine babietjestopic, deel 50

Starring:

08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
19 juni 2004: Justin Julian, zoon van JoOLz
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
02 juli 2004: Ronja, dochter van RRRobert (papa)
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
15 juli 2004: Giulia Elisabetta, dochter van BubbleBabe
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
6 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Djulian, zoon van Anitra
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar
11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
18 september 2004: Lucas Jan, zoon van piglet
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
22 september 2004: Peter Gert, zoon van Reanimatie.com
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
30 november 2004: Stella, dochter van Anniebaby
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
28 december 2004: Cas en Liz, zoon en dochter van Smirre
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
4 januari 2005: Sanna Leonie, dochter van meneerdeman (papa)
9 januari 2005: Marisse, dochter van bietjuh
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
26 januari 2005: Dominique, dochter van Cavemania
1 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
02 februari 2005: Joep, zoon van Lentemeisje en Dop
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
17 februari 2005: Sanne Larissa dochter van edje34(papa)
19 februari 2005: Dylan, zoon van DaanBanaantje
20 februari 2005: Lars, zoon van Ma-Maatje
11 maart 2005: Noël Riley, zoon van Luisa
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
4 april 2005: Noor, dochter van Superted (papa)
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
12 april 2005: Dione, dochter van wiseguy79
29 april 2005: Samiq Elijah, zoon van Yfke en Spiro
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
05 mei 2005: Querida, dochter van Roxie
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van Snakelady
16 mei 2005: Didier, zoon van Romek (papa)

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby'***

Ik gooide 'm dicht..

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 20-05-2005 19:13:15 ]
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 17:10:22 #2
3011 E.T.
pi_27088569
Mijn laatste post:
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 16:59 schreef E.T. het volgende:
Tearsong, dat weet ik niet zeker, maar er schijnen heel veel dingen samen te hangen bij allergieeen. Als je darmen eiwit X doorlaten zou dat best invloed kunnen hebben op bijv. hooikoorts (allergische reactie op pollen).
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2005 @ 17:30:11 #3
43556 miss_dynastie
pi_27089151
Dat schemaatje van Poemojn is erg verhelderend!
pi_27089417
Poemojn thanks voor de link!!!!

Xanthe ik vind het niet echt slim om nu al bijvoeding te geven, vooral nu ik sinds vandaag weet wat je kindje allemaal door moet maken om allergieen aan te kunnen tonen.

Djulian is dus vandaag bij de kinderarts geweest. Heel veel vragen en onderzoeken. De arts schrok dat Djulian zo vaak koorts heeft. We moeten nu 3x per dag gaan tempen en dat een maand lang bijhouden. Verder is er bloed geprikt. Ik was bloedlink na het prikken. Bij de balie werd al door gegeven dat wij een baby hadden en toen we binnen kwamen riep die muts> dat ga ik niet doen hoor. Dus een collega erbij. die zoeken maar kon geen aders vinden en die wou "ff" een buisje bloed uit zijn vinger halen Een andere collega hoorde dat en die ging kijken of zij wel een ader kon vinden. Gelukkig vond zij hem wel en prikte in 1x goed.
Daarna naar het CB waar hij 150 gram zwaarder was dan 3 uut daarvoor.
Inmiddels is hij 73 cm lang.
Nu zitten we al vanaf vanmorgen met een krijsende Djulian. Het arme jochie Hij wil niet slapen, eten of drinken.
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2005 @ 18:27:09 #5
43556 miss_dynastie
pi_27091056
Djulian
Die is natuurlijk ook helemaal uit zijn normale 'doen'... wel fijn dat het 'echte' prikken in één keer goed ging.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 18:36:20 #6
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27091446
Ach dat arme jochie...
Wat moet hij (en jullie) toch allemaal doormaken zeg! En wat een raar gedoe met dat bloedprikken...een buisje bloed uit z'n vinger? hoe verzinnen ze het...

Heel veel beterschap en sterkte met Djulian!
pi_27092715
Hier ben ik dan eindelijk Alles gaat goed hier. Ons meisje is een heerlijke happy baby die lekker van de bv geniet. En de bv gaat dan ook helemaal super.
Eigenlijk genieten we gewoon ontzettend van haar. Ik voed haar gewoon op verzoek en dat werkt helemaal goed.
De eerste 2 nachten waren wat moeilijk. Chantel wilde absoluut niet in haar eigen wiegje slapen en ook niet tussen ons in in bed met dekentje over haar heen. Dus ik heb haar toen ingebakerd en ze sliep daar onmiddelijk van in nacht 3. Ze wilde anders alleen maar slapen als ik haar tegen mij aanhield. Maar dat vond ik veel te eng, ik kon er zelf niet van slapen omdat ik bang was om om te rollen.

Verders heb ik door de snelle bevalling wel ontzettend veel last gehad van naweeen. En die waren heftig, ik liep krom van de pijn toen eenmaal de bv goed opgang kwam. Plus nog eens knaltieten hebben van de stuwing, dat viel even niet mee. Ik heb nog steeds wel last en veel pijn, maar slik dat weg met het maximum aan paracetamol. Vandaar dat ik de pc ook lekker ontwijk eigenlijk, ik geniet gewoon nog even van mijn kraamperiode zoveel als dat gaat.

Wat kun je toch ontzettend veel al houden van zo'n kleintje ook al zijn ze maar een paar dagen oud. Ben gewoon vlieft
Verders reageert Joshua verschillend, als Chantel huilt dan begint Joshua te gillen. Maar hij komt ook weleens voor een knuffeltje. En gisteren kreeg ze zijn fles voor haar koppie. Moeilijk hoor dan om er goed op te reageren. Eerste wat dan in je opkomt om heel negatief te zijn. Maar even tot 10 tellen en proberen er zo goed mogelijk mee om te gaan. Over het algemeen gaat het nog veel aan hem voorbij, maar dat zal ook wel zijn omdat Papa er nog is voor hem.

Fotootjes moeten maar even wachten dan. Als je op mijn homepage klikt dan kun je een hele reeks aan fotootjes van haar bewonderen als je wilt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Lewis.de.boxer op 17-05-2005 19:13:38 ]
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2005 @ 19:21:50 #8
81992 Githa
pi_27093314
Tuurlijk willen we dat Lewis .... Lijkt me ook wel moeilijk idd om de aandacht te verdelen en zo positief te blijven, petje af hoor Lewis.

Djulian mannetje toch een hele dikke knuffel vanuit hier dat ze nu potvolsnotjes maar eens met iets komen wat werkt!
pi_27093599
Demi en Didier: welkom op dees'aard!!! En wat een verhalen weer .....wat zijn allergieen toch lastig voor zo'n hummeltje...

Lewis, moeilijk hoor die tweestrijd: natuurlijk is je eerste gevoel veel negatiever dan je moet uiten naar (arme) Joshua, maar lijkt me best lastig in de hormonale nasleep zeg maar
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_27093911
Lewis moeilijk hoor als Joshua zo reageert. Maar heel goed dat je dan tot 10 telt. Lekker dat Chantel nu lekker slaapt door het inbakeren!!!

Djulian ligt nu eindelijk ff te slapen en heeft ook 120 ml voeding binnen. Maar wat breekt je hart als je je kind zo hoort huilen en je probeert alles om hem weer rustig te krijgen en niks helpt.
We moeten trouwens ook de pufjes bij gaan houden de aankomende maand zodat de kinderarts kan zien of de koorts en benauwdheid overeen komen.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 20:26:19 #11
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27095627
Blegh Djulian wat kut!

Jolie is hees, ze huilt hees en ze 'praat' raar. Best sneu vind ik het maar goed zal wel weer over gaan
  dinsdag 17 mei 2005 @ 20:28:19 #12
103793 kozakken
Living the life
pi_27095702
Oh Susanne, beetje spuit elf weet ik ook wel.
Maar zou Noa evt. last van de oren kunnen hebben? Dat is eigenlijk in huize 'kozakken' de hoofdreden van welk slecht drinkgedrag ook.
't is maar een id
  dinsdag 17 mei 2005 @ 21:41:13 #13
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27098110
Djulian zielig hoor.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 21:41:53 #14
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27098131
quote:
Martineke - dinsdag 17 mei 2005 @ 16:29
Me is MaMa!

maar over die allergieën he, kan maxim ook een allergie krijgen nu ik hem bijvoed?
het is niet echt bijvoeden, gewoon tussendoortje meer, hij krijgt nog volledige bv
en bij ons komt er geen enkele allergie in de familie voor. except nikkel, maar das geen eten
nog ff hoor, niemand reageert.

dinsdag 17 mei 2005 @ 21:49:29 #15
3011 E.T.
pi_27098388
Alles wat je voor 6 maanden geeft en geen bv is wordt onder bijvoeding verstaan en kan een allergie triggeren of veroorzaken.
En dat 't niet in de familie voorkomt is geen garantie.. Eentje moet ooit de eerste in een familie zijn met een allergie

(ik zie trouwens dat mijn antwoord aan jou gepost is na het slotje )
pi_27098604
Voedselallergie of eczeem maakt allemaal niet uit, geeft allemaal atopisch syndroom -> verhoogde kans op allergie.

Jayden goed trouwens dat je zo actief bezig gaat

En Djulian, sterkte met de schrik van de prikjes, hopelijk komt er wat uit het onderzoek want vaak kunnen ze nog niets ervan zeggen toch, zo jong?
pi_27104265
ieder kind heeft zoiezo 15% kans op allergie en het maakt niet uit wat voor een allergie.
Een boel allergieen moeten worden aangelegd en kan dus een flink tijdjelees deceniaduren voor dat ze zichtbaar zijn.
Tot 4 jaar kan er geprikt worden op allergie. Dit is geen garantie dat het kindje niet allergisch is voor de stoffen waar geen reactie op te zien was!!! De dingen die wel aan getoond worden kan je wel zeker van zijn, maar die kunnen binnen die 4 jaar ook weer weg zijn. Daarom word er dus eigenlijk niet gesproken over allergien bij de kleintjes maar van intolerantie. Sommige kinderen zijn echter zo allergisch dat je van kleins af aan al een boel dingen ziet.
De kinderarts wil weten waar Djulian iig wel al allergisch voor is omdat hij dus zovaak koorts heeft en benauwd is. Want zovaak koorts is niet goed.

Hij heeft vanavond nog een beetje pap gegeten en is in slaap gevallen. Heel even heb ik zelfs een klein lachje gezien
  woensdag 18 mei 2005 @ 09:51:53 #18
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27108379
Ik hou zo veel van mijn lieve stoute beestje lekkere kusjes met tong erbij, leuk knuffelding
  woensdag 18 mei 2005 @ 10:01:53 #19
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_27108662
Niets fijners dan lekker tongen met je kindje, hi hi! Lief!

Julius diertje gister voor het eerst naar CB geweest.
Meneertje woog bij de geboorte 3695 gram en nu, 5 weken later: 4800 gram!!!
Kleine lieve schrokop!
  woensdag 18 mei 2005 @ 10:14:54 #20
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_27109022
jeutje Julius
Djulian en een knuffel, heb je lekker kunnen slapen vanacht? Hoop het maar.

Ela hier ook, zij het maar n btje, zielig: snottekop, hoesten, niezen, wakker worden omdat dr neus verstopt is... Haar kamertje stinkt naar ui, en gisteren ook een eucalyptusbadje gedaan, maar ze heeft wel een goede nacht gehad, dus kwaad deed t niet en dat scheelt dan weer. Neusballon draait overuren, Tussistin en neusspray op max hoeveelheden per dag en dr spruw-nystatine helpt nog niet zo arme zij. Mag je kindjes met zoveel snottebellen wel naar het kdv sturen trouwens? ze heeft namelijk geen verhoging en is, als ze wel rustig kan ademhalen, vrolijk of lekker aan t slapen... Heb haar gisteren wel thuisgehouden, maar als ze morgen nog steeds alleen maar snottebellen blaast, mag ze dan wel daarheen?
..en laat gaan...
pi_27109408
Renzell: 4800? Netjes zeg! Die is goed aan het groeien! (pokon?)

Arme Ela Ik neem aan dat je haar gewoon mag sturen als ze alleen snotterig is. Maar anders even bellen om het te vragen?
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 18 mei 2005 @ 10:44:24 #22
63367 Jdee
pi_27109753
mja, ga ik maar wel doen, hopelijk gaat het gedurende de dag wat beter met mn meisje.
..en laat gaan...
pi_27110109
Julius je gaat lekker!!!

Ela hopenlijk is ze snel beter!!!

Djulian is vannacht rond een uur of 5 eindelijk weer in slaap gevallen. Hij is nu heel vrolijk en heeft geen koorts.
  woensdag 18 mei 2005 @ 10:58:20 #24
63367 Jdee
pi_27110193
geen koorts! (en jij een , want een fijne nacht was t niet voor je...)
..en laat gaan...
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:01:15 #25
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27112023
Ela beterschap

Djulian lekker slapen knul en je moeder ook

Julius lekker gegroeid hoor, je mama doet het goed met het eten he

ik heb cb gebeld om toch eens te vragen van die bijvoeding en evt allergieën, volgens verpleegkundige kun je het indd triggeren als er bijv cara of astma of overgevoeligheid voor bepaalde stof in de familie zit, maar als dat niet in de familie zit en je het heel rustig aan doet, d.w.z. 1 soort tegelijk en kijken hoe kleine erop reageert mag het best vanaf 4 maanden.
maar landelijk advies is en blijft 6 maanden omdat dan het darmstelsel beter ontwikkeld is.
pi_27112784
Jeetje nog maar 13 plaatsen boven Morgaine en dan is ze baby af en is ze een dreumes. Wat gaat zo een jaar snel zeg.

Djulian eindelijk gaat het wat beter met je.

Ik ga as vrijdag baby kijken van vrienden van ons, een klein meisje is het van 54 cm en 4100 gram. Ben zo benieuwd hoe klein pasgeboren ook weer was.
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:42:23 #27
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27113346
Hè weer snotterende en hese kindjes. Komt gewoon door dat k%&tweer. Mag de zomer komen, pleaaaaaaaaase?! Kindjes die hees zijn klinken zo zielig. Toen Liz hees was rende ik ineens 3 keer zo hard om haar te troosten als ze een kick gaf.
Gisteren de kindjes weer van bedje laten verwisselen, ivm voorkeurshoudingen. En ik vermoed nu dat er een wateroor onder het ene bedje zit. Is Cas al 2 weken onze, of iig mijn, avonden aan het opvullen met muziek meer van dat hardrockachtige soort, was Cas gisteren muisstil en zette Liz het volume open . Hmmm, heeft iemand nog een paar rollen behang over?
  woensdag 18 mei 2005 @ 13:07:47 #28
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27114218
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 20:28 schreef kozakken het volgende:
Oh Susanne, beetje spuit elf weet ik ook wel.
Maar zou Noa evt. last van de oren kunnen hebben? Dat is eigenlijk in huize 'kozakken' de hoofdreden van welk slecht drinkgedrag ook.
't is maar een id
Da's geen spuit ef hoor...heb ik nog niet aan gedacht namelijk mijn moeder zei dat je dat kunt merken aan het feit dat kinderen dan naar hun oortjes grijpen o.i.d?
Ik heb wel eerder het idee gehad dat het misschien aan haar oortjes lag toen ze zo slecht sliep, maar dat is toen weer overgegaan en het had geen effect op het drinkgedrag.
Maar goed...het gaat alweer een stukje beter gelukkig, gisteren dronk ze aardig goed haar flesjes en vanochtend was er ook niets aan de hand.

Bedankt voor de tip hoor
  woensdag 18 mei 2005 @ 13:12:01 #29
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27114365
Sterkte Smirre, met het lawaai

Faja-Lobi: een goede vriendin van mij heeft vier weken geleden ook een baby gekregen, erg lang en dun...dun....DUN! Was 56 cm bij de geboorte dus ik verwachtte een aardig groot kind, blijkt het een propje te zijn met stokjes van beentjes...maar zooo schattig (al vond ik Noa een stukje mooier bij de geboorte...maar dat is persoonlijk, zij vinden hun kindje vast het mooiste )... wel vertederend hoor, zo'n klein hoopje...

renzell: wat groeit Julius lekker, daar krijg je wel een goed gevoel van he!! Echt fijn als ze het zo goed doen.
pi_27115296
Ik ben echt zo benieuwd naar hun dochtertje. Niet alleen hoe mooi of ze is maar ook wat dat met mij doet. Ik heb best al een poosje kriebels en klepperende eierstokken maar moet helaas nog even wachten tot onze financiele situatie wat beter is. En ben gewoon zo benieuwd of ik daar dan straks nog meer last van heb of dat het reuze mee valt omdat ik al een kind heb.
pi_27130558
vanochtend heeft Anna haar tweede inenting gehad. ze groeit hard, vooral in de lengte is ze omhoog geschoten: 64 cm inmiddels, en ze weegt nu 6235g. (zie evt de grafiek op http://ditisanna.beebiesite.nl/ ). volgens de CB-arts hoefde ik me geen zorgen te maken om die aceton-geur van haar urine (nog steeds vrij sterk vind ik), omdat ze het verder zo goed doet heeft dat waarschijnlijk weinig te betekenen. een kindje dat op die leeftijd al suikerziekte heeft zou heel ziek zijn, dus dat is het niet. ze groeit goed en ziet er blozend gezond uit, dus te weinig voeding krijgt ze waarschijnlijk ook niet. een mogelijke verklaring zou kunnen liggen in de samenstelling van mijn borstvoeding.

suzanna, kinderen grijpen niet altijd naar hun oren bij oorpijn. zeker bij die hele kleintjes kan 't vaak een hele tijd onopgemerkt blijven, dus zeker geen gek idee van kozakken. maar gelukkig ging 't drinken alweer beter las ik.

Lewis wat fijn dat het zo goed gaat met Chantel! en logisch dat Joshua nog ff flink moet wennen, sneu is dat he (en griezelig als ze wat al te hardhandig met de baby omgaan...). knuffel 'm maar extra vaak als dat lukt.

hihi smirre, kun je dat lawaai-makers-bed misschien wat verplaatsen of behoort dat niet tot de mogelijkheden? wel opmerkelijk!

arme djulian wat een gedoe met dat bloedprikken, en wat zielig dat ie nu 3x daags getempt moet worden. maar hopelijk helpt 't allemaal om wat meer duidelijkheid te krijgen.

julius, ga zo door!

ela, beterschap!
pi_27130795
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:12 schreef Suzanna het volgende:

Faja-Lobi: een goede vriendin van mij heeft vier weken geleden ook een baby gekregen, erg lang en dun...dun....DUN! Was 56 cm bij de geboorte dus ik verwachtte een aardig groot kind, blijkt het een propje te zijn met stokjes van beentjes...maar zooo schattig
Ja dat was bij Tomas ook zo. Best lang, maar maar 2940 gram bij de geboorte. En nog is hij vrij tenger, want na 6 weken past hij nog in de newborn luiers (heb in een positieve bui 'mini' gekocht maar die kunnen 3x om z'n middel en sluiten echt niet goed bij z'n benen ) Ik vond het in het begin best wat eng, omdat ze er zo 'breekbaar' uitzien. Bij een lekkere 8-ponder heb je wat meer om vast te houden
It's all up to you
  woensdag 18 mei 2005 @ 21:58:27 #33
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_27131180
Heeft vandaag hier de Karel Utrecht Tango dag mijn meissie is zo vreselijk ziek Het komt nog net niet haar oren uit en voor de rest is het een verlept vlindertje wat voor pampers ligt op de bank. Kijkt mij met waterige oogjes aan van help me dan
Was vanmorgen erg sneu vond ik haar in der bedje met stukjes biet en gehakt in het haar

Tot overmaat van ramp dus net ook in het ziekenhuis geweest mijn moeder is plots opgenomen met een fikse ontsteking of aan de dikke darm of aan haar eierstok tjonge wat een feest hier.
pi_27131279
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:07 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Da's geen spuit ef hoor...heb ik nog niet aan gedacht namelijk mijn moeder zei dat je dat kunt merken aan het feit dat kinderen dan naar hun oortjes grijpen o.i.d?
Hier merkten wij aan Thijs helemaal niet dat hij last had van zijn oortjes, hij greep totaal niet naar zijn oortjes, heb ook heel eerlijk nooit het idee gehad dat hij er uberhoubt last van gehad heeft Maar de Anitibiotica heeft wel geholpen
Wij dachten echt dat het te maken had vanwege zijn verkoudheid en zijn benauwdheid, maar dokter wees op Oorontsteking.

Ben wel blij te lezen dat het nu beter haar gaat
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_27131347
arme zoë... heel veel beterschap! (en ook voor je moeder, rottdog!)
pi_27131478
Zoe beterschap!!! Rottdog ook voor je moeder.

Hier ook niks gemerkt van handjes die naar zijn oortje gingen hoor. En toch hebben 3 artsen in 1,5 week tijd vastgesteld dat hij oorontsteking heeft. En drinken kan dan idd een probleem zijn, denk maar ens als jezelf oorpijn hebt, dan is slikken een ramp.
Hier overigens de hele dag koortsvrij geweest en super vrolijk en heerlijk vol kattekwaad. Eerst de mobile de box in proberen te trekken en als dat niet lukt dan maar met de fles er tegen aan slaan, wat is het toch een lekker slim jochie
pi_27131579
Zoe beter worden he meid

Ik heb hier vanavond een jochie gehad die het vreselijk vond om nog "langer"in het babybadje te zitten...
Hij mag regelmatig met papa of met mij mee in het grote bad, wat hij helemaal geweldig vind heerlijk slaan op het water, heerlijk spetteren, heerlijk drijven en lekker kroelen met papa of mama.
Maar dat kan helaas niet elke keer, dus vandaag zat het er ook niet in, en mocht hij in zijn eigen badje
Maar daarin liggen is niet zo leuk als in het grote bad, en tja als je nog niet goed zelfstandig kunt zitten werkt het ook niet zo lekker want ik kan er met mijn handen niet makkelijk in.
In zijn tummy past hij ook al bijna niet meer dus ook geen optie.

Iemand enig idee ofdat er een tussenmaat is of speciale kussentjes voor in het babybadje ofzo zodat Thijs in bad kan gaan zitten
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_27131890
er zijn dacht ik wel van die 'zitjes' of hoeheetut, stoeltjes, voor in bad, waar ze in kunnen zitten. ook kun je een antislipmatje in 't grote bad leggen, dat scheelt al wat. piet gaat overigens nog steeds regelmatig in 't kleine badje hoor (dat zet ik dan in het grote bad). liggend past dat inderdaad nauwelijks meer, maar afspoelen doen we toch met de douche.

[ Bericht 5% gewijzigd door bixister op 18-05-2005 22:22:23 ]
pi_27134252
Zoe beterschap. Zo'n ziek kindje is maar niks, maar je krijgt wel veel knuffels als ze zo ziek zijn, dus dikke

Chantel had het gisteren al voor elkaar hoor. Ik verschoonde haar luier en ze deed al alsof ze nog meer moest doen, en ja hoor een projectiel aan poep regelrecht tegen mijn broek aan Smerig kind Ik lag zelf wel ontzettend in een deuk trouwens

En ik geef Joshua heel veel knuffels, neem ook wel echt de tijd voor hem. Dan leg ik heel demonstratief Chantel even weg en neem hem op schoot. Hij had het vandaag echt goed te pakken trouwens. Erg moeilijk, maar ik vindt het ook wel zielig voor hem. Hij beseft toch heel onbewust wel dat hij nu niet de enige is die alle aandacht krijgt, en daar heeft ie het toch wel moeilijk mee

En wat groeit Anna hard zeg
  woensdag 18 mei 2005 @ 23:09:32 #40
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27134504
Lewis ik kan geen foto's zien? Altijd is de site off... hoop dat alles voor Joshua wat makkelijker wordt!

Zoe (met puntjes) beterschap!
  donderdag 19 mei 2005 @ 09:24:10 #41
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27140470
Noah heeft deze week een paar keer een fruithapje gehad. Nu net een paar dagen niet en nu heeft ie opeens weer wat last van zn darmpjes (gillen van d epijn en diarree). Zou dat nou door die fruithapjes kunnen komen? Vraag me nu ineens af of het wel verstandig is om verder te gaan met die fruithapjes...

We hebben wel gewacht tot ie echt geen last meer had van zn darmpjes, maar misschien dat ze nu door het fruit toch weer wat (over)geprikkeld raken...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 09:26:25 #42
43556 miss_dynastie
pi_27140540
Geen idee tex, maar bij twijfel kan het natuurlijk geen kwaad nog even te wachten tot bijv. een half jaar of zo.
pi_27140665
Ik zou het ook niet weten, tex. Misschien inderdaad nog even wachten met de fruithapjes.

Fijn dat het zo goed gaat met Chantel Wel sneu zeg dat Joshua het moeilijk heeft maar met wat extra aandacht komt het vast wel goed.

Anna groeit goed zeg

Beterschap voor de zieke kindjes
  donderdag 19 mei 2005 @ 10:59:22 #44
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27143316
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 21:41 schreef Martineke het volgende:

[..]

nog ff hoor, niemand reageert.

Joh, ik begin er de laatste tijd aan te wennen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 19 mei 2005 @ 11:16:44 #45
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27143887
Dutchie wat bedoel je?

Ik wou namelijk net plaatsen dat Léon eigenlijk helemaal bovenaan in het rijtje staat maar ik weet niet wat er is?
  donderdag 19 mei 2005 @ 11:26:43 #46
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27144200
Ik had net al in het dreumes/peuter-topic gereageerd. Je kunt toch merken dat Léon momenteel hier een beetje 'te groot' is geworden. In het vorige topic meldde ik dat hij ziek was en werkelijk waar 0 reacties. Terwijl normaal gesproken bijna iedereen over elkaar heen buitelt om beterschap te wensen.
Geen ramp, maar ik merk dat jullie (wie zich dan ook aangesproken voelt) bezig zijn met andere dingen. En dat geeft ook niks, maar moest het toch even kwijt.
Léon is hier dus een beetje te groot voor het servet en te klein voor het tafellaken zoals ik al in het andere topic meldde.

En ik had het ook niet specifiek tegen jou hoor. You are sweet.
  donderdag 19 mei 2005 @ 11:28:51 #47
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_27144264
Léon is gewoon lief.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 19 mei 2005 @ 11:29:44 #48
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27144302
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 11:28 schreef Sugar het volgende:
Léon is gewoon lief.
Spuit Elf.
  donderdag 19 mei 2005 @ 11:34:27 #49
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27144443
Nee ik voelde me ook niet echt aangesproken hoor ik ging alleen maar even vragen voor ik je eventueel tot ontploffing zou brengen

Ik heb ff terug gekeken en zag inderdaad dat niemand gereageerd had op je berichtje over Léon. Ik had het zelf niet gelezen omdat ik daar geen zin in had omdat Xanthe wederom mocht uitleggen waarom Isis al fruit kreeg. Dus ik dacht lees hier lekker verder. Vind het jammer dat je ons al bijna gaat verlaten want ik vind het dus juist wel leuk om het er over te hebben omdat Jolietje ook in een 'ik ben al best groot' stadium hangt. Maar hey! we komen je wel achterna over een tijd

En nu moet ik nog janken ook omdat die kinderen groot worden
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 11:34:33 #50
37843 lady-wrb
kortaf
pi_27144448
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 11:16 schreef Luchtbel het volgende:

Ik wou namelijk net plaatsen dat Léon eigenlijk helemaal bovenaan in het rijtje staat
je was me voor luchtbel

ik zat het net te typen
pi_27144610
Hier nog 1 die dus een stuk over geslagen heeft ivm fruit verhaal dat ik onverantwoord vind.
Sorry
En Leon al zo groot dat hij een topic op moet schuiven. De tijd vliegt echt. Weet nog dat hij eigenwijs was en in stuit lag. Het gaat echt te snel
  donderdag 19 mei 2005 @ 11:43:02 #52
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27144713
Ja, het gaat ook echt zo hard vinden jullie ook niet? Het ene moment heb je een klein wurmpje ingepakt en zijn haartjes nog nat van de vernix tegen je aan en zeg je het voor het eerst met tranen in je ogen en je stem zijn naam hardop tegen anderen en het andere moment staat er een ventje tegen je aan die druk wijst naar dingen en 'die, die!' roept en de slappe lach krijgt als je achter hem aan vangt. Soms zou ik best even terug willen naar die hele 'kleine' tijd. Maar ook dit stadium is zo enorm leuk. Is maar goed dat je geen keuzes hoeft te maken.
pi_27144782
Sorry dutch, heb ik ook overheen gelezen. Ik zag ergens 'poemojn' staan en heb toen alleen daar op gereageerd (dat was dus dat fruitverhaal).

Wat klinkt Leon al groot in jouw verhaal..
  donderdag 19 mei 2005 @ 11:49:55 #54
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27144932
Je moet hem een keer met een werkende stofzuiger achterna gaan schijnt erg grappig te zijn.

Maar serieus ik kan gewoon huilen omdat alles zo leuk is nu en lief. Jolie met d'r verbaasde blik en d'r eendebekkie met daarnaast Maria met dansende voetjes en een wijzende vinger. Ik zou niet terug willen naar die echte babytijd hoor. Ik vind d'r nu echt om van te janken zo mooi.
pi_27145000
Met djen had ik dat heel erg, vaak zei ik kon dit maar eeuwig duren. Nu weet ik dat elke leeftijd zijn charmes heeft. Zoals dat ze nu grote zus is voor Djulian. Dat Djulian begint te lachen als zij de kamer binnen komt Maar vind het ook heerlijk als Djulian nog ff in mijn armen wil liggen om die fles leeg te drinken om na 10 minuten de hele box rond te stappen.
  donderdag 19 mei 2005 @ 11:54:51 #56
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27145067
Dat is ie ook Poemojn, hij is zo ontzettend zelfstandig. Wil alles zelf doen en ontdekken. Het is echt een kleine ontdekkingsreiziger.
Maar dat zie je toch ook aan Myrthe? Die schuifelt ookal zo lekker langs de verwarming, eet gezellig met de pot mee etc.

Ik ben me de laatste tijd zo bewust van hoe al die babietjes van de 'zomergolf 04' zo hard groeien en zich ontwikkelen. Als ik mijn knulletje daarnaast zet denk ik echt, waar is die tijd gebleven dat wij (die groep dus) net zo zat te keuvelen over ditjes en datjes zoals dat hier nu gebeurt.
Er is echt alweer een hele groep achteraan gekomen en hierna komt er weer een en daarna weer een enz.
Dan merk je toch wel dat je nu in de aanloop naar zijn 1e verjaardag een beetje aan het worden bent.
En als er dan ook nog niet gereageerd wordt op je post gaan je hormonen al helemaal opspelen.
  donderdag 19 mei 2005 @ 11:56:26 #57
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27145127
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 11:49 schreef Luchtbel het volgende:
Je moet hem een keer met een werkende stofzuiger achterna gaan schijnt erg grappig te zijn.

Maar serieus ik kan gewoon huilen omdat alles zo leuk is nu en lief. Jolie met d'r verbaasde blik en d'r eendebekkie met daarnaast Maria met dansende voetjes en een wijzende vinger. Ik zou niet terug willen naar die echte babytijd hoor. Ik vind d'r nu echt om van te janken zo mooi.
Jij jankt altijd.
Maar hier ook zo'n emo-doos hoor. En dan wil je hem vastpakken om hem plat te knuffelen en dan wurmt ie zich weer los om een volgend spelletje te gaan doen.
pi_27145403
Ja, tuurlijk zie ik dat ook aan Myrthe. Maar ik dacht dat toen Leon zo'n 6 mnd was hij nog niet zelf rolde enzo, en dat jij je wel eens afvroeg of hij de enige was die dat nog niet deed. Je had pas wel een update geplaatst met wat hij allemaal kan, maar in je beschrijving nu lijkt hij ineens een echt dreumesje.
En 'die, die' zeggen doet Myrthe nog niet.

Myrthe ligt nu trouwens lekker bij mij op schoot te slapen, gebeurt ook niet vaak meer tegenwoordig..
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:04:48 #59
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27145410
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 11:56 schreef dutchie het volgende:

[..]

Jij jankt altijd.
Maar hier ook zo'n emo-doos hoor. En dan wil je hem vastpakken om hem plat te knuffelen en dan wurmt ie zich weer los om een volgend spelletje te gaan doen.
Zo op die foto van die veel te stoere jongen reageer ik nu dus ook niet meer
Jolie houdt wel van knuffelen maar wel met mate
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:07:20 #60
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27145491
Ja pfff, en nu lult iedereen over mij heen (okay op 2 'ik weet het niet' reacties na)
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:09:15 #61
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27145564
Whoops Tex, ja dat krijg je ervan hè. Zet een stel trotse moeders bij mekaar en de rest sneeuwt onder.
pi_27145617
Kan idd van het fruithapje komen. Voor de zekerheid kun je er een paar weken mee stoppen en dan heel langzaam weer introduceren, liefst een paar dagen hetzelfde en niet meer dan een paar hapjes.
Of idd wachten tot 6 mnd.

/edit
Ik mis een minder blij kijkende ja-knikkende smiley...
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:12:24 #63
3011 E.T.
pi_27145670
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 12:10 schreef poemojn het volgende:
Kan idd van het fruithapje komen. Voor de zekerheid kun je er een paar weken mee stoppen en dan heel langzaam weer introduceren, liefst een paar dagen hetzelfde en niet meer dan een paar hapjes.
Of idd wachten tot 6 mnd.
/edit
Ik mis een minder blij kijkende ja-knikkende smiley...
*mee eens is*

(hoewel ikzelf nogal een grote voorstander ben van het wachten tot 6 maanden, maar dat heb ik geloof ik al genoeg duidelijk gemaakt )
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:12:45 #64
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27145685
Luchtbel, nog even over dat Marktplaats-gebeuren. Ik heb nog wel een knaller van een verkoop-tip voor je. Maak foto's van kleren met Jolie erin. Ik beloof je: het verkoopt als een tierelier.

En ik mag niet knuffelen van mezelf (ben ziekig en wil de kinderen niet besmetten). Voordeel van kleine kindjes; ze hebben nog niets te willen. Wil ik ze knuffelen dat doets mams dat. Moeten ze er maar niet zo schattig uitzien of zich zo grappig gedragen.
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:17:44 #65
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27145876
Ja dahag, zeker die 10 kilo gaan wringen in truitjes waar ze twee maanden geleden al niet meer in kon
pi_27146185
In wat voor maat it jolie en waar kan ik jouw kleertjes vinden ???

edit: marktplaats is zo grooot
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:36:30 #67
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27146456
Marktplaats

Jo0Lz, nog even reagerende op jouw post in het foto-topic. Léon stoot ook overal tegenaan hoor. De ene keer valt hij tegen de muur, dan weer verliest hij zijn evenwicht met de blokkenkar en kiept achterover. Hij heeft toch min. 1 verse blauwe plek per week. En dan tel ik zijn knietjes nog niet eens mee, die zijn eelt aan het kweken, maar tot die tijd heeft hij blauwe plekken van het kruipen.
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:52:42 #68
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_27147029
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 12:36 schreef dutchie het volgende:

.... En dan tel ik zijn knietjes nog niet eens mee, die zijn eelt aan het kweken, maar tot die tijd heeft hij blauwe plekken van het kruipen.
Inderdaad dat heb ik ook gemerkt. De krasjes, de blauwe plekken... zo sneu...
Maar goed, het hoort erbij het vallen en opstaan... Ik weet het , maar toch is het zo zielig... Hij vind het leuk op het hobbel / schommel paard, maar het ziet er zo eng uit !
Als hij dan valt dan doet het zo'n pijn, dat hij echt gewoon helemaal sneu is. En hij was net zo lekker aan het spelen...

Maar goed, je kan hem niet altijd opvangen, dat weet ik.
Gisteren wezen zwemmen. Dat was een gigantisch succes. Hij vond het heerlijk, genoot met volle teugen. Kon niet vallen, ja wel vallen, maar geen pijn Alleen een beetje hoesten van het ingeslikte water....

Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  donderdag 19 mei 2005 @ 13:04:46 #69
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27147502
Knor ff via mail gedaan.
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 13:16:03 #70
37843 lady-wrb
kortaf
pi_27147893
waarom heb jij een slecht humeur? lb?
pi_27147948
huh? waar maak jij dat uit op?
  donderdag 19 mei 2005 @ 14:08:42 #72
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_27149945
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 13:16 schreef lady-wrb het volgende:
waarom heb jij een slecht humeur? lb?
lb ?
Slecht humeur ?

* Jo0Lz het topic nog even doorgelezen heeft...

snapt het nie
  donderdag 19 mei 2005 @ 15:14:25 #73
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27152328
Ik heb geen post over Léon gezien, dutchie? Of had je het over het dreumes-topic? daar kijk ik nooit...

Over bijvoeding gesproken: Noa heeft vandaag twee stukjes meloen op, ze zoog eraan, beet erop en heeft zelfs een groot stukje doorgeslikt. Vond het heerlijk en werd kwaad toen ik ophield met haar stukjes te geven... (tja, we kunnen niet bezig blijven he...)
Ik heb wel het idee dat stukjes beter gaan dan gepureerd fruit. Dat vindt ze niets aan. Ik ga het ook niet forceren o.i.d... (waarom zou ik)
  donderdag 19 mei 2005 @ 15:17:32 #74
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27152457
Oh ja, drinken gaat toch nog niet goed trouwens, raden jullie me aan om aan de dokter te vragen of ze oorontsteking heeft?
pi_27152506
als ze te weinig binnenkrijgt op deze manier zeker wel suzanna!
  donderdag 19 mei 2005 @ 15:31:45 #76
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_27152964
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 15:17 schreef Suzanna het volgende:
Oh ja, drinken gaat toch nog niet goed trouwens, raden jullie me aan om aan de dokter te vragen of ze oorontsteking heeft?
Zit ze ook aan haar oortjes ? krabben ofzo ?
Das meestal een teken dat het oor niet helemaal lekker is...
  donderdag 19 mei 2005 @ 15:32:43 #77
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27153009
Dat opzich niet, ze drinkt nog wel bijna de fles leeg. Het rare is ook dat het begin goed gaat, maar na 90 ml ze begint te 'kreunen' of 'zeurgeluidjes' maakt, en probeert onderuit te zakken. Als ik haar wieg en een liedje zing is het weer goed... dat maakt elke voeding wel iets vermoeiender maar ach, ik heb er veel voor over dat ze gewoon genoeg binnenkrijgt natuurlijk.
  donderdag 19 mei 2005 @ 15:34:30 #78
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27153067
Nee, ze probeert wel vaak op haar hoofdje te krabben...maar volgens mij niet haar oortje. (Voor dat krabben aan haar hoofdje doen we trouwens altijd sokjes over haar handjes...beetje zielig maar daarom heeft ze nu alweer anderhalve week GEEN opengekrabt hoofdje met korsten. En ook de eczeem is een stuk minder sinds ze alleen kan wrijven.
  donderdag 19 mei 2005 @ 15:52:35 #79
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_27153811
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 15:34 schreef Suzanna het volgende:
Nee, ze probeert wel vaak op haar hoofdje te krabben...maar volgens mij niet haar oortje. (Voor dat krabben aan haar hoofdje doen we trouwens altijd sokjes over haar handjes...beetje zielig maar daarom heeft ze nu alweer anderhalve week GEEN opengekrabt hoofdje met korsten. En ook de eczeem is een stuk minder sinds ze alleen kan wrijven.
Achja, Justin zat ook altijd onder de schrammetjes, altijd self-inflicted...
Maar goed, dat met dat flesje heb ik nooit gehad met hem, het was eerder dat hij het altijd te snel opdronk, of te langzaam. Te langzaam was slecht want hij moest tussendoor steeds boeren. Toen hebben we andere voeding genomen, die voor minder spugen, toen was het direct over...

Die ene voeding heeft heel veel lucht, misschien dat een ander pak eens proberen ook voor jullie een uitkomst is...
  donderdag 19 mei 2005 @ 15:55:37 #80
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27153922
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 12:17 schreef Luchtbel het volgende:
Ja dahag, zeker die 10 kilo gaan wringen in truitjes waar ze twee maanden geleden al niet meer in kon
Je kan ook foto's van tijdje terug plaatsen, toen ze er wel nog in paste

[ Bericht 24% gewijzigd door texelonia op 19-05-2005 16:05:25 (verkeerde quote :p) ]
©Dumbo
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:04:38 #81
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27154259
Suzanna, Noah heeft ook steeds periodes dat ie slecht drinkt. Nu duurt het toch ook alweer een maand of 2, maar hij is wel goed aangekomen, genoeg plasluiers etc. Hij zou eigenlijk 200ml moeten drinken, maar vaak komt ie niet verder dan de 150 à 160. En meestal begint ie al nog eerder tegen te spurten.
Ik vond het in het begin wel frustrerend, maar zolang hij nog goed aankomt maak ik me eigenlijk geen zorgen.
©Dumbo
pi_27154264
Kan ze geen spruw hebben, Suzanna?
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 16:11:07 #83
81992 Githa
pi_27154496
Moeilijk lijkt me dat hoor om uit te vinden waarom je kleintje niet wil drinken....

Leon en Justin.... jullie worden groooooooooooooooooot men ik kan me nog goed herinneren dat Leon net geboren was * zucht* en Jordy gaat ook erg hard die kant op

Ik heb even een vraagje..
Jordy drinkt zijn max 170 water en dan nog de scheppen voeding...dus 200 drinkt hij wel.
Dit krijgt hij om 7.00 tussen 10.00/11.00 - 14.00/15.00 - 18.00/19.00 en om 24.00 ik heb al ingesteld dat hij de fles ergens binnen dat uur mag hebben. Hij wil hem ook altijd op zijn vroegst.
De fles van 14.00/15.00 is echter altijd een probleem, hij bengint meestal tussen 13.00 en 13.30 al te gillen om zijn eten maar aangezien hij hem eigenlijk pas krijgt rond 15.00 en ik al heb geschipperd naar 14.00 en hij zijn max al heeft gezien over de hele dag .... wat kan ik het beste doen ?

Is het slim om hem wat extra te geven en dus over die liter grens gaan en tegen het advies in van de verpleegkundige, want die vinden al dat hij te veel drinkt Hij heeft gewoon honger ....het is ook zo wat om hem gewoon honger te laten lijden. Forte krijgt hij al, voor die gene die dat nog niet wisten maarja hem overvoeden is toch ook niet wat ik wil Zijn darmpjes kunnen daar van overbelast raken en hij kan er groeistuipen van krijgen aldus het CB.
Ergens zitten ik wel te hopen dat hij al 5 maanden was dan kon ik hem als extra een groentehapje geven zo rond 13.00
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:18:27 #84
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27154742
Kun je anders niet de flessen iets minder vol doen, en dan 1 extra fles over de dag geven? Dus wel hetzelfde in totaal, maar ovr 1 fles extra verdeeld? Dan zit er minder tijd tussen de flessen, misschien helpt dat?

Anders eens vragen aan het CB wat zij dan vinden wa je moet doen als hij echt schreeuwt van de honger maar hij niet meer mag drinken van hun. Desnoods aan de huisarts anders, als ze op het CB daar ook niks op weten (meen me zoiets te herinneren?)...

Ik weet het anders ook niet eigenlijk, maar het lijkt me minstens zo moeilijk als een kindje dat juist niet wil drinken hoor!

Ohja, misschien kun je rijstebloem door de melk doen. Dat mag vanaf 4 maanden geloof ik (staat op ons pak tenminste) dan vult het misschien iets meer, en het schijnt ook een goede voorbereiding voor vast voedsel te zijn (staat ook op de verpakking tenminste).
©Dumbo
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:21:28 #85
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27154847
Luchtbel: In het voren denken, wil ook nog wel eens helpen (zie berichtje Tex).
Githa, wat mij opvalt is dat jullie de laatste fles pas om 24.00 uur geven. Hier in huis hanteren we dezelfde hoeveelheid voor Cas en die tijden zijn om 6,10,14,18 en 22 uur. De laatste geven we mogelijk nog iets vroeger. Kun je 's middags niet beginnen, als Jordy zo'n honger heeft, om het schema wat in te korten. Dan ben je 's avonds ook nog eerder klaar. Kan hij direct wennen aan meer uren achtereen slapen, zodat hij straks de klok rond kan slapen. Of kraam ik nu onzin uit?
Ik zou persoonlijk niet over die liter heengaan.
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:27:28 #86
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27155068
Smirre, Noah krijgt ook zijn laatste fles om 12 uur. Ik zou wel willen dat ie die eerder zou krijgen, maar dan ben ik bang dat ie 's ochtends ook eerder wakker wordt
Bovendien drinkt ie z'n fles nu al zo moeilijk leeg, als er dan ook minder tijd tussen zit zal dat ook niet helpen ben ik bang. Maar goeg, dat is dan ook het tegenovergstelde probleem als wat Githa heeft natuurlijk
©Dumbo
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 16:28:04 #87
81992 Githa
pi_27155089
Rijstenbloem is wel een idee

het CB is niet echt een hulp, die vinden dat hij aan zijn max zit dus meer mag hij niet ...klaar! en als ik hun de vraag stel wat ik dan moet doen met een huilend kind van de honger, dan zetten hun er vraagtekens bij of het wel echt honger is.
Nu weet ik onderhand wel zeker dat het echt honger is...echt al wel alles geprobeerd maar goed met dat advies kan ik dus niks.

Minder doen in een fles en dan een fles extra zal ook niet echt helpen hij huilt nu ook wel eens NA een voeding juist omdat hij vind dat er te weinig in zit
Ik draai de fles ook altijd strak aan en gebruik een speen met het kleinste gaatje ooit zodat hij super zijn best moet doen om alles op te krijgen, hopend dat hij moe en voldaan is. Helaas is dit zelden het geval

Tis een echte hongerlap spuugt nog steeds nooit iets terug en die fles gaat ALTIJD leeg.
Nou is zijn vader precies zo dus het is wel te verklaren.

idd best moeilijk hoor Tex want je geeft hem zo graag die extra fles maar niet als dat zo slecht voor hem is.
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:32:01 #88
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27155255
Tex misschien heel onnozel, maar kan hij ook te moe zijn om te drinken?
Laat Noah zoveel staan dan? Liz drinkt ook vaak haar fles niet helemaal leeg en daar maakte ik me aanvankelijk zorgen om, maar ze groeit net zo hard als haar broer, die ook nog eens meer drinkt. Het nadeel en voordeel met flessen vind ik dat je precies ziet hoeveel ze drinken (itt bv), terwijl het best zo kan zijn dat ze af en toe wat minder drinken nodig hebben en wel net zo goed groeien.
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 16:35:52 #89
81992 Githa
pi_27155389
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:21 schreef Smirre het volgende:

Githa, wat mij opvalt is dat jullie de laatste fles pas om 24.00 uur geven. Hier in huis hanteren we dezelfde hoeveelheid voor Cas en die tijden zijn om 6,10,14,18 en 22 uur. De laatste geven we mogelijk nog iets vroeger. Kun je 's middags niet beginnen, als Jordy zo'n honger heeft, om het schema wat in te korten. Dan ben je 's avonds ook nog eerder klaar. Kan hij direct wennen aan meer uren achtereen slapen, zodat hij straks de klok rond kan slapen. Of kraam ik nu onzin uit?
Ik zou persoonlijk niet over die liter heengaan.
Dat hij hem zo laat krijgt is vanzelf zo gekomen met het verschuiven van de flessen dat er ineens 4 uur tussen moest zitten
De tijden zijn het probleem niet zo we hebben al eerder geschoven en gedaan maar de 4 uur ertussen en nou vermoed ik dat hij het meeste last heeft van de fles om 14.00 omdat dat midden op de dag is en hij dus de meeste energie heeft verbrand.

In jou schema is eigenlijk alleen de laatste fles anders en die is eigenlijk helemaal geen probleem als ik hem weglaat ook niet want dan wordt meneer niet eens wakker ja ik ben hem wel eens vergeten hij heeft er dan alleen erg veel last van als hij weer wakker is....dus die laatste fles dan verdelen over de andere al geprobeerd ....

Vandaar ook dat ik hier de hulptroepen in wil zetten heb eigenlijk alles al geprobeerd wat ik kon verzinnen
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:38:36 #90
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27155479
Nou Noah's ritme is min of meer wakker worden, flesje drinken, tijdje wakker zijn en spelen, dan tijdje slapen en dan moeten we hem wakker maken voor een fles, en dan weer even spelen, etc. Meestal heeft ie dus juist net geslapen als ie zn flesje krijgt. Het is ook niet zo dat ie in slaap valt tijdens het drinken en daardoor zn fles niet leegkrijgt. Hij duwt echt steeds met zn tong de fles weg en weigert gewoon te drinken En afdwingen lukt toch ook niet, dan gaat ie huilen of zich verslikken en da's al hlemaaaal zielig. En zoals ik al zei, hij is wel gewoon goed gegroeid dus moet me er maar gewoon geen zorgen om maken.
Maar het gebeurt regelmatig dat ie toch zeker 50 ml laat staan. Soms wil het nog wel iets hlpen om even een pauze in te lassen en dat ie daarna weer verder drinkt. Maar vaak ook niet. Maar goed, hij zal het nu dan idd even niet nodig hebben dan

Githa lastig hoor. Misschien toch die rijstebloem proberen dan, en anders naar de huisarts, misschien dat die wél tips heeft itt het CB?
©Dumbo
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 16:43:52 #91
81992 Githa
pi_27155649
Ik zou het idd ook niet opdringen in dat geval tex zolang hij geod op gewicht/lengte is en hij blijft goed plassen dan is er helemaal niks aan de hand.

huisarts heb ik hier niet geprobeerd eigenlijk ...ik weet niet of hij iets toe kan voegen maar het is het proberen waard
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 16:44:35 #92
81992 Githa
pi_27155675
btw net 3 gave setjes gekocht op marktplaats .... al dat geklets erover ook
pi_27155768
rijstebloem heeft hier ook geholpen Githa

ik krijg shopkriebels van dat gepraat over kleertjes
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:52:22 #94
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27155967
Githa, je vindt dat middernachtvoeden kennelijk geen probleem? Want als je hem toch wakker moet maken, kun je dat ook een uur eerder doen. weet niet hoor, denk ook maar mee. Lastig hoor, dorstige kinders (-> Cas idem). En evenzo lastig, verzadigde kinders (-> Liz).
Best of both worlds, noemde mijn zus de geboorte van haar nichtje en neefje. En dat hebben we.

En eh, ik kan Jordy toch niet dadelijk terugvinden in het foto-topic in kleertjes die voor Cas bedoeld waren?
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 17:03:27 #95
81992 Githa
pi_27156366
Smirre, Nee hoor.....24.00 is hier nog volop leven in huis komt opmdat ik bijna alleen avonden werk tot 23.00 en soms ook nachten.

uuuhmz....ik heb deze gekocht :
Als Cas nu qua maat achter Jordy aan komt, dan is dat helemaal geen probleem

superman, noppies setje en een adidas setje waar ik helemaal verliefd op werd
  donderdag 19 mei 2005 @ 17:35:27 #96
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27157297
Githa leukkkkkk die kleertjes. vooral indd die adidas kleertjes

wij hebben vandaag de camouflage buggy gekocht bij prenatal incl parasol en verzorgingstas natuurlijk. vriendlief pakte die trouwens zelf al, ik hoefde niks te zeggen. tas kwam goed uit, zag net dat me andere tas gaten vertoont aan de binnenkant.

geen tips wat betreft eten, geen ervaring met fv. maxim eet rond een uur 10 a half 11 nog en dan slaapt hij door tot 07.30 ong. ik maak overigens maxim nooit wakker om te eten.
pi_27157828
Rijstebloem is officieel ook bijvoeding (alles wat geen melk is is dat), en dat het een goede voorbereiding is op vaste voeding lijkt me niets meer dan een leuk reclamepraatje van de fabrikant.
Maar wel lastig Githa.
Dit is nog een tip van de kinderarts van OOL in een soortgelijke situatie:
quote:
U kunt 10 ml water extra aan elke flesvoeding toevoegen of tussendoor een beetje water geven om zo een voller gevoel te geven.
Had je dat al geprobeerd? Dan mag je nl wel over de liter komen (die liter gaat over de koemelkeiwitten die nog moeilijk te verteren zijn voor de nieren, maar als je extra water geeft zitten er niet meer eiwitten in).
Je moet trouwens geen 4 uur ertussen laten. Ook met flesvoeding mag je voeden op verzoek. Alleen moet je dan wel bijhouden hoeveel hij gedronken heeft zodat hij niet over de liter gaat, maar misschien is Jordy dan wel meer tevreden.
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 18:03:53 #98
81992 Githa
pi_27157965
tussendoor water krijgt hij al.... MEN! dit gaat niet makkelijk worden dus als ik je goed lees poemojn, is rijstebloem ook geen goed idee, iig niet voor de 6 maanden.
Misschien gewoon door de voeding doen i.p.v. tussendoor geven

*zucht*

edit: ik weet dat er geen 4 uur tussen moet zitten vandaar ook dat hij hem al om 14.00 mag waar hij ik hem eigenlijk pas om 15.00 hoor te geven...nu kan ik hem om 13.00 wel geven maar dan wijk ik wel heel erg af van het schema en kom ik het einde van de dag niet uit....

ik denk dat ik dan toch maar de huisarst bel....
  donderdag 19 mei 2005 @ 18:11:19 #99
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27158171
Bij Noa is het ook een raar ritme...soms zit er 3 uur tussen dat ze weer honger krijgt, soms 5 uur (ook overdag) maar ik geef nooit meer dan 150 ml omdat ze die fles al nooit leegdrinkt.

Dus Tex: dat klinkt wel heel bekend.
Noa krijgt (als het lukt en ik niet al veel eerder naar bed ben) ook haar laatste voeding om 12 uur / half één en slaapt dan door tot half zeven / half acht. Het verschilt heel erg hoor. Als ze haar laatste voeding om 10 uur krijgt slaapt ze maar door tot 4 uur...dus het scheelt écht heel erg die twee uurtjes. Dan wordt ze ook wakker met érge honger (om 4 uur) terwijl als ze half acht wakker wordt bijvoorbeeld ze heel vrolijk is en geen tekenen van HONGER vertoont.

Vanmiddag had ze na twee uur alweer razende honger, niets kreeg haar stil dus ik heb haar maar weer de fles gegeven...het was écht honger. Terwijl ze normaalgesproken wel 3/4 uur kan doen met een voeding die ze niet eens helemaal leegdrinkt.

Mag je overigens nu al water geven naast de melk? dus gewoon een flesje water als ze dorst zou hebben? En moet dat dan gekookt water zijn of mag je (ook voor de melk) nu al gewoon 'water uit de kraan' gebruiken? Tot nu toe heb ik alleen bronwater of gekookt water gebruikt.
  donderdag 19 mei 2005 @ 18:13:44 #100
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27158236
Ze ligt nu trouwens (na een middagslaap'je' van 3 1/2 uur) heerlijk te brabbelen in de box terwijl ik achter de pc zit... wat een heerlijk kind is het toch ... ze heeft een sokje gevonden in de box en die zit ze in haar mond te stoppen dus ik hoor een gedempt geluid elke keer... ze lijkt het nogal lekker te vinden af en toe bekijkt ze hem eens geinteresseerd en dan gaat hij weer HUP haar mond in...
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 18:17:08 #101
81992 Githa
pi_27158321
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 18:11 schreef Suzanna het volgende:

Mag je overigens nu al water geven naast de melk? dus gewoon een flesje water als ze dorst zou hebben? En moet dat dan gekookt water zijn of mag je (ook voor de melk) nu al gewoon 'water uit de kraan' gebruiken? Tot nu toe heb ik alleen bronwater of gekookt water gebruikt.
Ik geef Jordy al ff extra water hoor, helemaal als het erg warm is en ook als hij bijv. diarree heeft ofzo.
Hij krijgt dan Barleduc maar ik denk dat je moet uitkijken met extra water geven als je kleintje de voeding niet allemaal opeet zoals Noa.... extra water vult natuurlijk ook meer.
  donderdag 19 mei 2005 @ 18:32:14 #102
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27158710
Inderdaad...maar misschien vindt ze de melk te 'zwaar' o.i.d., pap vindt ze helemaal niet lekker (melk met rijstebloem).
Ach...hopelijk gaat het gewoon nu beter en is dit tijdelijk...
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 18:33:42 #103
81992 Githa
pi_27158743
Ik hoop het ook Suzanna
pi_27158879
Extra water moet toch juist bij flesvoeding, zeker als het warm weer is, tegen de dorst? Waarom zou dat niet mogen, aangezien je de melk ook aanmaakt met water?
Ik weet alleen dat 't bij bv wordt afgeraden, maar dat is omdat je dan beter een keertje extra kunt aanleggen zodat de productie zich aanpast (ook aan het weer).
  donderdag 19 mei 2005 @ 18:57:28 #105
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27159383
Idd....ik doe nooit moeilijk over 10 ml meer water bij de voeding, zeker omdat Noa hard groeit (ze is echt een molligerd aan het worden) dus genoeg voedingsstoffen krijgt ze zowiezo binnen.

Ze heeft net trouwens (met aardig wat moeite van mijn kant, maar dat is het waard ) haar hele fles (van poepoe...175 ml) leeggedronken. Het kost mij wat heen en weer gewieg en een schorre keel van het zingen, maar dan héb je ook wat (wat een raar kind heb ik, het is écht het enige dat werkt...zou het gewoon verveling zijn dan??)...
  donderdag 19 mei 2005 @ 18:58:38 #106
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27159418
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:21 schreef Smirre het volgende:
Luchtbel: In het voren denken, wil ook nog wel eens helpen (zie berichtje Tex).
Ja maar nee daar begin ik echt niet aan.
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:11:03 #107
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27159756
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 18:11 schreef Suzanna het volgende:
Dus Tex: dat klinkt wel heel bekend.
Noa krijgt (als het lukt en ik niet al veel eerder naar bed ben) ook haar laatste voeding om 12 uur / half één en slaapt dan door tot half zeven / half acht. Het verschilt heel erg hoor. Als ze haar laatste voeding om 10 uur krijgt slaapt ze maar door tot 4 uur...dus het scheelt écht heel erg die twee uurtjes. Dan wordt ze ook wakker met érge honger (om 4 uur) terwijl als ze half acht wakker wordt bijvoorbeeld ze heel vrolijk is en geen tekenen van HONGER vertoont.
Noah krijgt laatste fles om 12 uur, soms half 12 als ik echt heel moe ben. En meestal wordt ie rond 8 uur wakker. De laatste fles echt een stuk vroeger heb ik nooit geprobeerd, omdat ik dus bang ben dat ie dan idd 's nachts opeens wakker wordt van honger...

Maar vraag me wel af hoe dat zou gaan bij Noah, flesvoeding op verzoek. Want behalve 's ochtends, moeten we hem eigenlijk áltijd wakker maken voor zn fles. Overigens heeft ie wel honger dan, als ie zn fles dan niet snel genoeg krijgt gaat ie echt schreeuwen. En dan drinkt ie een paar gulzige slokken en dan hoor je meteen zn maag rommelen

En als je op verzoek laat drinken, is er dan nog een max tijd die er tussen de flessen mag zitten? Of maakt dat niet uit, zolang ie in totaal over de hele dag maar genoeg drinkt? Misschien toch eens proberen dan... Misschien als ie zelf echt wakker wordt van de honger, hij dan opeens wel zn flesjes leeg drinkt.
©Dumbo
  donderdag 19 mei 2005 @ 20:30:47 #108
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27162428
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 18:58 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja maar nee daar begin ik echt niet aan.
Tuurlijk wel, joh. Je haalt gewoon wat foto's uit het fototopic terug, et voila.
Zeker nu je zo'n superaanbieding gekregen hebt.

En flesvoeding voeden op verzoek? Daar begin IK echt niet aan. Nee hoor, nogmaals: ze hebben wat dat betreft nog niets te willen. Ik bepaal het schema en dat bevalt een ieder hier prima.
strenge moeder,heh?
Tex, je middelste alinea is heel herkenbaar hier.
  donderdag 19 mei 2005 @ 20:34:07 #109
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27162537
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 20:30 schreef Smirre het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, joh. Je haalt gewoon wat foto's uit het fototopic terug, et voila.
Zeker nu je zo'n superaanbieding gekregen hebt.
Huh? Ik kan het echt niet meer volgen allemaal geloof ik.
pi_27162570
Ik kan ook niet vertellen hoe dat zou bevallen, moet je echt zelf proberen.
Las een tijdje terug een theorie van iemand dat dat zou kunnen helpen om overgewicht later te voorkomen, omdat ze zo niet afleren hun punt van verzadigdheid te herkennen (bij voeden op schema zou je eerder meer geven dan je kind eigenlijk nodig heeft, en zo slechte eetgewoontes aankweken). Maar dat was dacht ik ook nog niet uitonderzocht. In elk geval blijkt uit onderzoek wel dat ook bij flesvoeding-op-verzoek een kind goed zijn eigen calorie-inname kan regelen.
  donderdag 19 mei 2005 @ 21:01:28 #111
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_27163431
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:11 schreef texelonia het volgende:

[..]

Noah krijgt laatste fles om 12 uur, soms half 12 als ik echt heel moe ben. En meestal wordt ie rond 8 uur wakker. De laatste fles echt een stuk vroeger heb ik nooit geprobeerd, omdat ik dus bang ben dat ie dan idd 's nachts opeens wakker wordt van honger...

Maar vraag me wel af hoe dat zou gaan bij Noah, flesvoeding op verzoek. Want behalve 's ochtends, moeten we hem eigenlijk áltijd wakker maken voor zn fles. Overigens heeft ie wel honger dan, als ie zn fles dan niet snel genoeg krijgt gaat ie echt schreeuwen. En dan drinkt ie een paar gulzige slokken en dan hoor je meteen zn maag rommelen

En als je op verzoek laat drinken, is er dan nog een max tijd die er tussen de flessen mag zitten? Of maakt dat niet uit, zolang ie in totaal over de hele dag maar genoeg drinkt? Misschien toch eens proberen dan... Misschien als ie zelf echt wakker wordt van de honger, hij dan opeens wel zn flesjes leeg drinkt.
Goh wat laat allemaal zeg. Met Justin hebben wij dat heel anders gedaan. Nu heeft hij s'ochtends om 8 / 9 uur pap en een flesje. Dan om +/- 12.30 een broodje. Eventueel wat dixap... Dan om 15:00 uur fruithapje en om 18:00 warm eten. SOms nog een fles om 8 uur, maar om 9 uur moet hij slapen. Hij slaapt dan de hele nacht door.

Zijn laatste flesje was nooit later dan 9 uur. Waarna hij gewoon op bedje ging en sliep tot 8 uur
Wat hebben wij het heerlijk gehad dan...
  donderdag 19 mei 2005 @ 21:01:55 #112
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_27163449
Owja, hij is vandaag precies 11 maand
  donderdag 19 mei 2005 @ 22:12:50 #113
61800 Rottdog
pi_27166696
Als ik dan die vragen zo terug lees dan denk ik echt van waar hebben we het over voor mij ook zo lang gelee Kan me er gewoon ook weinig van herinneren eigenlijk maar het enige wat wij extra gaven was water of venkelthee ivm toen de darmkrampjes.

Wou ook nog terug komen op de opmerking van Dutchie, dacht echt van he ben dus toch niet de enige die daar zo overdenkt, het gevoel hebben van tussen wal en schip in te staan. Zat echt van het zal wel een gevoel zijn van mij zelf en heeft niets te maken met de meiden met de wat kleinere kindjes maar het gemeen hebben is gewoon te groot eigenlijk er zit duidelijk te veel verschil in. Dus eigenlijk thanx Dutchie voor deze openbaring en wat is Leon een beste knuppel geworden zeg

en ook ik heb een heel stuk overgeslagen toen de zoveelste discussie over het geven van bijvoeding in vroeg stadia bezig was ben daar sorry voor anderen erg klaar mee vooral ook denk ik omdat mijn beeld gewoon veel anders is.

Hier gaat het gelukkig iets beter met Zoë, ze slaapt heeeeeeeeeel veel en de koorts (van boven de 40 ) is gezakt en ook het verlepte vlindertje komt zachtjes bij beetje weer in bloei. Meeeeeeeeeen wat kan er een was doorheen gaan zeg als je een ziek kindje hebt. Alleen vandaag al heeft ze wel een stuk of 10 keer onder de douche gestaan.

Ben wel van plan om morgen met haar naar de dokter te gaan af en toe duiken er hele vage plekken op die vuurrrood zijn met alsof het lijkt wel tig muggenbultjes erin. Die duiken ook echt steeds op verschillende plekken op dan een halve dag op haar hand dan in de nek het verplaatst zicht steeds. Zat zelf te denken aan 1 van de zoveelte kinderziektes (5-de, 6-de en ga zo maar door) die er zijn maar zekerheid voor alles wat mijn kleine meissie betreft
  donderdag 19 mei 2005 @ 22:32:13 #114
105888 renzell
pi_27167549
Jeetje ja, nu ik zelf zo'n minigummiknuppeltje heb en ik bijvoorbeeld Sugar met die enorme Maria zie (die toch schijnbaar vergeleken bij Jolie nog steeds een klein opdondertje is ), besef ik heel goed hoeveel verschil er tussen zit. Zo'n pasgeboren frutteltje is natuurlijk een heel ander concept dan die enorme kinderen van jullie! Logisch dat je je dit babytjestopic een beetje voelt ontgroeien.
  donderdag 19 mei 2005 @ 22:38:15 #115
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27167848
Daarom is het dreumestopic ook in zicht, ws.
Maar vlgs mij is hier best een grote schare aan oudere babies of kindjes bijna aan het einde van hun babytijdperk. Dingen die je dan tegenkomt zijn toch ook hier te bespreken met elkaar. Ik zal het dan alleen niet herkennen, maar gelukkig bestaat dit topic uit meer dan Smirre.
  donderdag 19 mei 2005 @ 22:40:02 #116
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27167936
Het komt denk ik ook omdat je de eerste tijd zo vol vragen zit, met voedingen enzo gaat het ook allemaal steeds makkelijker als ze wat groter worden.
En met een tweede kleintje is het allemaal wat meer gesneden koek, ik rotzooi maar wat aan, en het wurm wordt ook vanzelf groot .

Zo geef ik rustig wat extra's in de fles, ik let echt wel op dat het niet volledig uit de hand loopt, maar als er eens iets meer als een liter ingaat, soit. Kind tevreden, ik ook.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 19 mei 2005 @ 23:39:33 #117
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27170636
LB: Met aanbieding doelde ik op onderstaand berichtje van jou in speeltuinbankjetopic.

"Ik heb een erg leuke mail gehad van Kruidvat dat ik vanavond 50 gratis foto's kan bestellen als ik het nieuwe oplaadding uittest zullen vast meer mensen gehad hebben maar het komt wel ff mooi uit zo."

Maar ik heb wel begrepen dat je niet overloopt van enthousiasme om Jolie op MP te spammen. Ik zal je er verder ook niet meer mee lastig vallen. Hoewel het wel een verkoopstunt geweest was.

Oh, en Leah, doe mij zo'n spirit. Klinkt heerlijk relaxed. Is mijn streven ook, maar dat lukt niet altijd. Ik zit nogal gauw in de hoogste boom me zorgen te maken uit welke hoek de wind nu weer waait.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 09:59:22 #118
105888 renzell
pi_27176550
Hier dan even wat lekkere ouderwetse 'kleine babytjestalk':

Juliuspoesje moest gisteravond huilen, huilen huilen. Echt paniek in de tent. Ikke voeden, inbakeren, hij weer huilen huilen, ik weer voeden en inbakeren etc etc. Doodmoe was ie ervan. Uiteindelijk om kwart voor elf nog een keer gevoed, toen in z'n nestje gelegd en.....

Meneer werd om half zeven vanochtend wakker!!!

Kleine held!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 10:25:30 #119
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27177268
Julius

Ik heb gisteren maar eens dat boekje 'Regelmaat en inbakeren' van Ria Blom gelezen Bleek dat wij 'toevallig' precies dezelfde regelmaat hebben als in dat boekje wordt aangeraden. Voelt dan toch wel goed, dat je gewoon je gevoel volgt eigenlijk, en dat dat dan ook blijkbaar ook echt een goeie aanpak is Enige puntje is dat we Noah misschien net iets te laat in bed leggen steeds. Dat zou dan ook zijn enorme wallen kunnen verklaren En dus dat we hem áltijd wakker moeten maken. Dus heb hem vanochtend extra op tijd naar bed gebracht. Heb meteen zeeën van tijd over
©Dumbo
pi_27177425
Tex: wat goed! Dan heb je weinig aan het boek gehad, als je het toch allemaal al zo doet Toch vond ik het wel nuttig om te lezen allemaal

En Julius: lekker doorgeslapen!

Hier doet Tomas het ook nog steeds lekker, ik ben zo trots op hem Kan ook echt zo van hem genieten. Dinsdag mogen we naar het CB voor z'n eerste inenting, ben benieuwd hoe dat gaat!
It's all up to you
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2005 @ 10:32:28 #121
81992 Githa
pi_27177482
Tex....

Hoelaat Gaat Noah naar bed dan s' avonds ?
Jordy ligt er hier altijd tussen 20.00 en 20.30 in en dat werkt goed

Renzell wat goed
Kan soms erg moeilijk zijn he, als je kleintje zo'n verdriet heeft..... al dat huilen kan ook erg goed een regeldag zijn geweest
  vrijdag 20 mei 2005 @ 10:34:40 #122
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27177546
Ik vond het wel nuttig om te lezen hoor. Sowieso de bevestiging dat je het redelijk goed doet is altijd fijn natuurlijk. Maar ik wil straks ook gaan afbouwen met inbakeren en daar staan ook handige tips over in en waar je op moet letten enzow. En ja wij doen het dan toevallig allemaal wel okay, maar het is ook handig om te weten waaróm dat de goede manier is.

En de moeders hebben meestal meer moeite met de inenting dan de babies, dus dat gaat vast wel goed
©Dumbo
  vrijdag 20 mei 2005 @ 10:37:00 #123
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27177609
Githa, we maken Noah rond 8 uur wakker voor een fles en dan gaat ie er rond half 10 meestal weer in. Dan om 12 uur weer wakker maken voor een fles, en dan weer slapen en dan wordt ie rond 8 uur 's ochtends meestal wakker.
©Dumbo
  vrijdag 20 mei 2005 @ 11:46:18 #124
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27179707
Noah is al 2 dagen flink aan de diarree trouwens Echt na elke fles heeft ie zn luier alweer vol, en soms zitten zelfs zn kleertjes helemaal onder. Maar hij heeft geen koorts en lijkt er verder gelukkig geen last van te hebben
©Dumbo
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:04:02 #125
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27180323
ben ik ff een ontaarde moeder maxim word smorgens rond 8/9 uur wakker, eten, dan weer een tukkie doen van 45 min ongeveer. dan is hij meestal een uur of 2 wakker en als ik dan zie dat hij moe word leg ik hem op zn bedje. maar dat kan ook na 1 uur zijn, maar ook na 3 uur. en zo gaat dat de hele dag door. zn tukkies zijn altijd maar 45 min ongeveer, en savonds ligt hij rond 10/11 uur op bed en slaapt dan hele nacht door.
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2005 @ 12:30:02 #126
81992 Githa
pi_27181075
Jordy doet tussendoor ook wel eens hazenslaapjes hoor maar ik probeer er toch een vast ritme in te krijgen.
Hij wordt wakker tussen 7.00 en 8.00 en gaat dan weer naar bed tussen 12.00 en 13.00 en slaapt dan 1uur/1,5 uur en s'avonds om 20.00 weer naar bed tot 24.00 dan slapend de fles en weer terug duurt maar een 15/20 min dus voor half 1 ligt meneer weer in bed

Tussen die tijden door slaapt hij weleens 15 min ofzo maar nooit de moeite waard om naar bed te brengen.

Maar Martineke, dan ben je toch geen ontaarde moeder...Maxim houdt gewoon van slapen

en tex, wat is er dan zo laat volgens dat boekje ? .....die laatste fles om 24.00 of dat hij pas tegen half 10 naar bed gaat.
en Noah beterschap jongen diarre hebben is niet leuk goed blijven drinken
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:33:32 #127
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27181170
sjonge Thijs wil alleen maar bij mij zijn, zitten hangen kroelen
Leg ik hem in de box op de gond dan gaat het 5 tellen goed, maar zodra ik uit zijn buurt ga huilen jammeren.

Het is gelukkig maar een fase maar wel beetje onhandig.

Julius lekker geslapen mannetje goed zo

Lekker toch Martinneke, zo sliep Thijs ook zo makkelijk zo snel zo "veel", maar nu....
tussen 4 &6 wakker, daarna soms terug leggen, maar meestal wilt hij kroelen en spelen met mama of papa.
Dan tegen 12.30 uur terug in bed voor een uurtje of anderhalf , en dan wakker tot uurtje of 20.30 uur, en sinds een paar dagen weer wakker om uurtje 23-01.00
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:35:57 #128
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_27181232
Justin staat er niet meer bij ? Hij heeft er wel gestaan...
19 - juni - 2004: Justin Julian. zoon van Jo0Lz.

aangezien Saar weer in verwachting is, vanaf augustus waarschijnlijk nog een poepie van Jo0Lz !
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:37:37 #129
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27181279
Jee, baby is nu 4 maanden, en slaapt van half 9 tot half 11, en dan weer van 12 tot half 3, en met een beetje mazzel nog een uurtje rond half 5. Ligt om 7 uur weer in bed, en krijgt dan de laatste voeding om 23 uur, slaapt dan door tot ongeveer 7 uur.
Geen wonder dat ik van die langzame babies heb, als je slaapt kun je je niet bezig houden met omrollen enzo .
pi_27181520
Benthe krijgt iedere dag tussen half 8 en 8 haar papfles, dan gaat ze rond 9 uur weer naar bed tot een uur of half 11 en 11. Ze krijgt dan een beetje fruit en om 12 uur gewone fles. Meestal ligt ze er dan rond 13.00 uur weer in en wordt wakker tussen 15.00 uur en 15.30. Om 16.00 uur krijgt ze weer fles. Om 17.30 uur eet ze een heel potje groente. Dan gaan we rond kwart voor 7 badje doen, pyama aan en dan laatste fles. Om 20.00 uur gaat ze naar bed tot volgende dag 7.00 uur

Ik probeer iedere dag dit schema aan te houden, ongeacht het weekend is. Ik merk aan Benthe dat een vast patroon fijn is en eigenlijk vind ik ook dat babies er "recht" op hebben
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2005 @ 12:59:23 #131
81992 Githa
pi_27181896
oe! wat slaapt Jordy dan weinig als ik jullie schema's zo zie
pi_27181976
Githa, ieder kindje is toch anders
Als Jordy niet meer nodig heeft, dan is dat toch prima!
pi_27182118
Dat lijkt heel erg op Myrthe's schema op die leeftijd, Leah. Al had zij ook weer dagen met hazeslaapjes erbij zoals Maxim.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:24:52 #134
63367 Jdee
pi_27182750
hmm, wij proberen het zo te doen dat ze elke keer na t eten verschoond wordt en dat er dan op schoot met haar gespeeld wordt. Dan gaat ze erna in de wipstoel/box om zichzelf even bezig te houden (maar met t spugen en boeren van madam wil dit nog weleens niet lang lukken). Na een half uurtje daarvan begint ze moe te worden en leg ik haar in de kinderwagen bak naast de box/ op bed. Als er nog steeds een boertje/spugen dwars zit haal ik haar er dan nog wel uit, maar de andere keren valt ze zo in slaap daar. En dan wordt ze na 3 kwartier of een uurtje wakker en wil weer eten. Ik hoop dat ze minder gaat spugen enzomeer, want zo ben ik dus wel de hele dag bezig met haar optillen en sussen inderdaad. Maar we hebben goede hoop (of vrees, tis maar hoe je t bekijkt) dat t koemelkvrije eten van mij helpt: ik vind dat ze ietsiepietsie minder spuugt dan normaal. nog even volhouden tot en met maandag, dan moeten we voor haar 2e prikje toch naar het cb en wil ik haar laten testen (bloed prikken vermoed ik).

maar goed. ze wil eten om ongeveer 7u, 10u, 1u, 4u, 6u, 8u, 10u (tot bijna 11u) en dan pas weer om...7u (of 6u30, of 7u30). Dus ik ben ook een ontaarde moeder net als Martineke
..en laat gaan...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:25:04 #135
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27182759
Joolz: ik was Justin al aan het zoeken...kon hem niet vinden in het rijtje ..

Noa heeft trouwens niet echt een slaapschema...soms slaapt ze wel nog een tijd \'s ochtends en soms ook helemaal niet. Nu is ze trouwens in slaap gevallen met de fles en dan slaapt ze meestal niet echt lang. Wel lief hoor...dat is lang niet meer gebeurd omdat ze zo moeilijk drinkt... (nu ook maar ik wieg haar dan en zing voor haar en nu viel ze dus ook in slaap...)

Ze zat trouwens wel aan haar oortje en dronk weer slecht. Misschien toch maar eens vragen aan de dokter.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:26:42 #136
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27182825
Ah....lekker toch Jdee!! Ik wou dat Noa ook zo lang sliep...wat zou ik daarvan genieten!!!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:36:10 #137
63367 Jdee
pi_27183192
hmmm Noa arme jij, oorpijn is zo naar... Hopen dat t dat niet is... Ela sliep steeds langer, eerst 3-4 uur, toen met 11 weken weleens 5uur, een weekje later weleens 6 en toen in ene met week 13 opeens weleens 8,5 (maar vaker 7). Dan lig je echt in bed met rotsen van tieten, glimlachend het dekbed van je borsten af te houden want man oh man dat staat onder spanning . Ik heb 5 keer gehad dat ik echt in bed lag te denken "als ze zich niet over een half uurtje meld, ga ik kijken of ze nog leeft, en zo ja en ze slaapt nog, dan pak ik de kolf erbij. Maar tot dusver wordt ze binnen het half uur dat ik wakker lig wakker. En dan wil ze eeeeeten!

Overigens, ik weet niet meer wie me die tip gaf van t voedingskussen in het ledikant leggen zodat ze zichzelf niet onder haar dekens vandaan schuift, maar bedankt! het werkt heel goed. Ze ligt standaard met haar hoofd tegen het kussen aan, maar vind dat schijnbaar fijn, als ik t kussen dichterbij leg slaapt ze even lang en zit ze met haar hoofd even dicht tegen het kussen aan, als dat ik het voedingskussen verder van haar beginpositie leg (maar wel zo, dat ze als ze ertegenaankomt ze nog onder de dekens ligt tot haar tepel-lijn).
..en laat gaan...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:19:39 #138
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27189647
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:30 schreef Githa het volgende:
en tex, wat is er dan zo laat volgens dat boekje ? .....die laatste fles om 24.00 of dat hij pas tegen half 10 naar bed gaat.
en Noah beterschap jongen diarre hebben is niet leuk goed blijven drinken
Nou dat boekje geeft per leeftijd aan hoe lang het kind ongeveer wakker moet zijn en hoe lang slapen. Voor Noah's leeftijd zou dat ongeveer 1,5 uur wakker zijn en 2 uur slapen. Maar bij ons is Noah toch vaak genoeg zo'n 2 of 2,5 uur wakker. En aangezien we hem altijd wakker moeten maken, heeft ie misschien toch meer slaap nodig

En drinken doet ie ook nu niet goed Maar hij heeft nog steeds natte luiers dus zal niet snel uitgedroogd zijn denk ik.

Noah slaapt wel veel meer dan de rest volgens mij Hij krijgt om 8 uur, 12 uur, 4 uur 8 uur en weer om 12 uur een fles. En tussen elke fles slaapt ie eigenlijk altijd wel 1,5 à 2 uur (behalve 's nachts dus). En als ie naar de creche is geweest slaapt ie nog meer, dan slaapt ie zowat de hele avond aan één stuk door
Maar Noah kan wel omrollen enzow Dus de tijd dat ie wakker is, besteedt ie dan wel goed
©Dumbo
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:30:20 #139
105888 renzell
pi_27192056
Tex, maar waarom maak je hem dan eigenlijk wakker? Heb je wel eens geprobeerd om hem gewoon pas te voeden als ie uit zichzelf wakker wordt?
pi_27193337
Jah, op zich zou ie aan 4 flessen genoeg hebben
Hijs nou toch al 5 maanden?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 19:00:34 #141
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27194360
Hij zou nu idd naar 4 flessen mogen, maar eerder nog niet. Als we hem niet op tijd wakker zouden maken, zouden de tijden van flessen steeds verschuiven en dan zou ie bijv nog om 2 uur een fles moeten

Overigens stond er in dat boekje over inbakeren ook dat je min. 2 uur en max. 4 uur tussen de flessen moest aanhouden. Al ging dat voornamelijk over borstvoeding en weet dus niet of dat ook zo is met flesvoeding....
©Dumbo
  Jubileum moderator vrijdag 20 mei 2005 @ 19:13:49 #142
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_27194704
Justin staat er weer bij Jo0Lz
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 20 mei 2005 @ 19:37:35 #143
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27195356
ik gelooooooooooooof dat jullie t nie snappen maxim slaapt snachts wel veel, =maar overdag juist niet, ik kijk aan wanneer hij moe word en leg hem dan in zijn bedje, staan geen vaste tijden voor, altijd verschillend. geen ritme dus (overdag)
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2005 @ 19:45:53 #144
81992 Githa
pi_27195588
Martineke....OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOHW, zeg dat dan

net zoiets als Jordy dus alleen leg ik Jordy wel standaard tussen 12.00 en 13.00 op bed.

Tex geen idee, staat er niet bij waarom er min 2 en max 4 tussen moet zitten?
Wel weer een hele stap naar volwassenheid he...die ene fles minder *zucht* wat gaan ze hard.

Ik heb vanmiddag de staafmixer maar eens uitgeprobeerd en gelijk het gepureerde fruit in ijsblokvormpjes gedaan om te kijken of dat ook goed gaat Ik weet wel wat papa morgen eet
pi_27197487
Tex wat je eventueel zou kunnen proberen is de laatste voeding voor hongerige babys te nemen. * Stiekemurd toen ook bij B. gedaan en ging perfect!! Een beetje rijstebloem doet ook goed
Zou wel eerst ff met je CB overleggen trouwens.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 20:53:39 #146
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27197731
Rijstebloem doen we al door de laatste fles. Net heeft ie wel bijna 3 uur geslapen vanaf 5 uur en werd net iets eerder dan 8 uur wakker, precies op tijd voor zn flesje dus Dus wie weet werkt deze manier gewoon goed
©Dumbo
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:03:27 #147
3011 E.T.
pi_27198104
Tex, wij hebben overdag altijd 'aangerommeld' d.w.z. eten en slapen wanneer het uitkwam. Alleen 's avonds hebben wij wel steeds hetzelfde ritme erin gehouden: na het eten nog even spelen, dan in bad of onder de douche, pyama aan, voeding bij ons op bed en daarna in haar eigen bedje gelegd. En dan later (tegen 12 uur) nog een keer wakker maken voor de laatste voeding.

En toeval of niet... het heeft altijd gewerkt. Dat ritme zit er nu zo goed in dat als ik na de luch met Saskia zou gaan douchen dat ze gewoon gaat slapen, omdat dat gewoon zo hoort na de douche en voeding.

Overdag dus gewoon voeden op verzoek (deed ik ook toen ze de fles kreeg) en 's avonds volgens mijn verzoek. Dan kan je dus evengoed Noah z'n gang laten gaan en niet steeds wakker hoeven maken voor z'n fles, maar je eigen nachtrust komt niet echt in gevaar.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:14:02 #148
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27198462
Maxim rolde vandaag van buik naar rug ik heb het niet gezien helaas..... maar hij lag in zn niksie op bed met papa te spelen, en toen rolde hij dus. papa legde hem nog een x op zn buik om te checken... en toen deed hij het nog een keer

en hij wil kruipen zo schattig hij komt alleen niet echt vooruit, ja 3 mm of zo
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:15:27 #149
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_27198522
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 19:13 schreef Lois het volgende:
Justin staat er weer bij Jo0Lz
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:16:52 #150
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_27198572
Oew oew , Justin heeft vandaag los gelopen ! Echt 2 meter ofzo !
Hij heeft het nu door, probeert het steeds weer. Staan gaat al goed, helemaal als hij iets in zijn handen heeft.
Maargoed, hij gaat dus echt zometeen lopen ! Zo cute hoe hij zijn balans probeert te houden en met zijn handjes zwaait als hij bijna achterover gaat
11 maand
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:19:12 #151
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27198640
Justin wat goedddd
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2005 @ 21:22:52 #152
81992 Githa
pi_27198765
Justin jaaaaaaaaaaaa jij gaat lopen voor je eerste verjaardag goed man !
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2005 @ 21:28:50 #153
81992 Githa
pi_27198933
Martineke reactie op het fototopic....
Jordy propt het schuim nog niet in zijn mond maar het is ook van zwitsal hoor speciaal voor het babybadje btw mag hij ook niet elke keer in een schuimbad
Ik heb heel veel van die plastic speeltjes voor in bad en die vind hij dan ook helemaal geweldig maar vanavond had ik er ook zo'n klein opwindbaar haaitje bij in gedaan hij kroop zowat in me en begon uitzich zelf dat ding weg te meppen ik moest zo lachen ontaarde mama want het was eigenlijk best zielig
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:33:30 #154
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27199073
haha ik zie dat al helemaal voor me wel geinig.
ik heb zemelenbadje van kruidvat in het grote en kleine bad
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:44:10 #155
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27199361
ET dat ritme is er ook een beetje ingeslopen door kinderdagverblijf. Dan moet ik bepaalde tijd weg en moet hij dus bepaalde tijd flesje op hebben.
Maar is het erg om hem wakker te maken voor een fles dan? In principe werkt dit ook prima...
©Dumbo
  vrijdag 20 mei 2005 @ 22:18:04 #156
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27200422
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:36 schreef Jdee het volgende:

Overigens, ik weet niet meer wie me die tip gaf van t voedingskussen in het ledikant leggen zodat ze zichzelf niet onder haar dekens vandaan schuift, maar bedankt! het werkt heel goed. Ze ligt standaard met haar hoofd tegen het kussen aan, maar vind dat schijnbaar fijn, als ik t kussen dichterbij leg slaapt ze even lang en zit ze met haar hoofd even dicht tegen het kussen aan, als dat ik het voedingskussen verder van haar beginpositie leg (maar wel zo, dat ze als ze ertegenaankomt ze nog onder de dekens ligt tot haar tepel-lijn).
/bemoeimodus/
Het wordt erg afgeraden om een voedingskussen in bed te leggen, ivm wiegedood. Ze kunnen met hun gezichtje in het kussen terecht komen, met alle gevolgen vandien. Wat je zou kunnen doen is een matrozenbedje maken, dan maak je het bedje hoog op, zodat ze in een soort zakje liggen.
Als je ff googled op matrozenbedje kun je zien hoe het moet.
/bemoeimodus/
pi_27201176
Leah, misschien is Ela een van de kinderen die in bed omhoog schuiven? Schijnt dat sommigen met de voeten begrenzing willen voelen en anderen met het hoofd. Of kun je dat met zo'n matrozenbedje ook regelen, dat dus de onderste helft van het bed niet gebruikt wordt?
pi_27201448
Martineke, we doen het ook zo met Myrthe. Ze slaapt overdag (meestal) niet veel, soms als er een groeisprongetje aankomt heeft ze een slaapdagje maar over het algemeen zijn het een paar dutjes en verder niet. Die dutjes doet ze waar ze op dat moment toevallig ligt, in de box, wipstoel, smoby, of bedje. 's Avonds doe ik haar rond half 10 een schone luier om en de pyama aan, daarna nog een flesje en ze weet al dat het dan tijd is om te gaan slapen. De laatste tijd slaapt ze redelijk door tot een uur of half 7. Soms om 4 uur nog even mopperen maar dan geef ik haar speentje en dan slaapt ze weer door. Als ik dat zo lees hier slaapt Myrthe dus echt een stuk minder dan de andere kindjes ! Ze is wel vrolijk enzo, ik heb niet het idee dat ze slaap tekort komt. Ook voeden (fles) doe ik trouwens op verzoek. Soms zit er twee uur tussen, soms 4. Ik geef haar wel zo vaak mogelijk de fles want ze drinkt per keer niet zo veel (max. 150) dus om aan voldoende voeding te komen bied ik het zo vaak mogelijk aan. Maar als ze geen honger heeft duwt ze de fles haar mond uit, of ze gaat kokhalzen.
pi_27201540
Jusitin wat goed

Githa ik zie het helemaal voor me, inclusief de lach op jouw gezicht

Djulian was vandaag weer goed Nu hij vanaf dinsdag niet meer buiten is geweest en de deur dicht blijft gaat het steeds beter. De snotjes worden minder, uitslag minder en geen koorts Hij wou los staan in de box en dat ging niet goed, maar hij geeft niet op. En sinds 2 dagen kan hij uren in de box spelen en giechelen dat hij dan doet
Er is 1 ding waar hij heel boos van word. Als hij met zussie heeft gespeeld vind hij het raar dat hij wel de box in moet en Djen niet. Als Djen dan tegen hem begint te praten word hij nog bozer. Als wij dan tegen hem praten begint hij te lachen Het word echt een ondeugend jochie
  vrijdag 20 mei 2005 @ 22:59:05 #160
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27201590
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:43 schreef poemojn het volgende:
Leah, misschien is Ela een van de kinderen die in bed omhoog schuiven? Schijnt dat sommigen met de voeten begrenzing willen voelen en anderen met het hoofd. Of kun je dat met zo'n matrozenbedje ook regelen, dat dus de onderste helft van het bed niet gebruikt wordt?
Poemojn, ik had toch gedacht dat jij wel zou weten wat een matrozenbedje is . Een matrozenbedje is juist voor kindjes die omhoog schuiven.

http://www.inbakeren.nl/Matrozenbedje.pdf
pi_27202294
Dat was ik allang weer vergeten, heb het idd wel eens bekeken toen ik nog zwanger was.
Maar ik heb nog nooit een ledikantje opgemaakt, dus ik heb een excuus.

/edit
Misschien handig erbij te vermelden: als je een slaapzak koopt (zijn ook gewatteerd en met mouwen te krijgen) hoef je geen aparte deken te gebruiken en kan je kind dus net zo liggen als hij wil. Ook geen kans dat hij in beddengoed verstrikt raakt. Het staat alleen wat minder schattig, zo'n kaal ledikantje.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:23:49 #162
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27202327
dus ik ben niet zo ontaard als ik zelf dacht nu ik al lees dat ET en Ladybos dat ook doen

* Martineke is trots op haar kleine man, hij gaat steeds vaker slapen zonder ook maar 1 huiltje of jammertje s'avonds
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:23:58 #163
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27202333
Waar slaapt je dochter dan in? Of altijd bij jullie in bed?
pi_27202361
In een Combisleeper, en nu ze groter wordt soms zo'n roze-geruite gewatteerde Hema-slaapzak.
Zie de edit van mijn vorige post.

Martineke, je bent echt niet snel ontaard hoor, en als je dat prettig vindt kan ik vast wel een site vinden die jouw methode ondersteunt als de ware.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:29:47 #165
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27202529
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:24 schreef poemojn het volgende:

Martineke, je bent echt niet snel ontaard hoor, en als je dat prettig vindt kan ik vast wel een site vinden die jouw methode ondersteunt als de ware.

Slaapzakje deed ik hier ook met Freek, ziet er idd ongezellig uit, maar werkte wel . Het is misschien overdreven van me, maar een voedingskussen in bed lijkt me gewoon erg link, vandaar.
pi_27202607
Ben ik wel met je eens Leah. Ik denk alleen dat dat ook van het voedingskussen afhangt (vulling, grootte) en dat 't waarschijnlijk al snel veiliger is dan de ledikantverkleiners die babyzaken hiervoor verkopen (van polyester/polyeter oid, iig niet ademend). Maar een matrozenbedje lijkt mij ook wel veiliger.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:37:48 #167
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27202776
Ik ben een tut ledikantverkleiners en aanverwante artikelen vind ik ook eng. Maar een matrozenbedje lijkt me nou juist weer heel veilig, ze kunnen geen kant op.
pi_27202946
Als je de deken goed onder het matras stopt moet een baby wel erg sterk zijn wil hij zich losschoppen en in het beddengoed verward raken inderdaad.
Vreemd dat die manier van opmaken alleen op inbakerwebsites wordt vermeld.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:49:30 #169
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27203080
Ik had er ook nog nooit van gehoord, 't is dat ik nu zo'n fanatieke inbakeraar ben.
pi_27203285
Mijn tegenpool

En Anitra, fijn dat het beter gaat met Djulian!
Apart dat hij opknapt van binnen zitten, je zou haast denken dat hij hooikoorts heeft.
pi_27204136
ik had Piets ledikant ook altijd in die matrozenstand opgemaakt tot hij lang genoeg was voor het gewone werk ( ) dus voor Anna stond het bedje ook al zo klaar. maar mijn kraamhulp vond dat helemaal niks en ging meteen het bed op haar manier opmaken ('gewoon' laag). ik weet niet meer waarom ze er zo tegen was (stom he ) maar ik was wel overtuigd en doe 't nu ook nog steeds niet.

over dat overdag slapen: sjee, sommige babies hier slapen wel erg weinig overdag zeg! Anna slaapt nu gelukkig wel regelmatig overdag, ongeveer 3 x per dag, de duur ervan is wisselend. maar wel altijd boven in haar bed (of bij mij in bed). nou ja ook wel eens in de kinderwagen als we aan het wandelen zijn, en ze valt ook wel eens in slaap tijdens het drinken maar dan breng ik haar vervolgens ook naar boven.
pi_27204656
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:56 schreef poemojn het volgende:
Mijn tegenpool

En Anitra, fijn dat het beter gaat met Djulian!
Apart dat hij opknapt van binnen zitten, je zou haast denken dat hij hooikoorts heeft.
Daar zitten wij al een tijdje aan te denken omdat hij voor 2 weken geleden bij mijn vriendin was. Daar is zee lucht en stuk minder pollen enzo dan hier midden in het weiland en de boomgaarden. Toen hij thuis kwam was hij helemaal schoon en binnen 5 minuten was dat over. Nu waren we dinsdag bij de kinderarts en moeten we dus verschillende dingen proberen naast de bloedtest. Waaronder dus binnen blijven en ramen en deuren gesloten houden zoveel mogelijk. Erg opvallend dat hij juist nu geen vlekje, snotje en koorts meer heeft. We gaan het dus opschrijvenmoeten soort dagboek bijhouden en dan word 14 juni bekeken samen met de uitslag van de bloedtest wat we nu moeten doen.
  † In Memoriam † zaterdag 21 mei 2005 @ 08:45:07 #173
43556 miss_dynastie
pi_27208544
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:56 schreef Anitra het volgende:
Er is 1 ding waar hij heel boos van word. Als hij met zussie heeft gespeeld vind hij het raar dat hij wel de box in moet en Djen niet. Als Djen dan tegen hem begint te praten word hij nog bozer. Als wij dan tegen hem praten begint hij te lachen Het word echt een ondeugend jochie
Proest
Ik zie het al voor me: Djen in de box
Fijn dat het beter met hem gaat. Ik hoop dat dit soort dingetjes die jullie ontdekken de kinderarts tot steun kunnen zijn bij het bepalen van 'hoe nu verder'
pi_27217447
Djulian heeft net voor het eerst in zijn handjes geklapt
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:43:21 #175
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27225851
Djulian

niemand reageert op mijn omrollend en kruipend mannetje die niet vooruit komt

poemojn jij past de Rapley methode toch toe?? ik heb dat net gelezen helemaal. lijkt me een goede aanpak, alleen hoe dan precies aan te pakken. hoe heb jij dat gedaan?? vanaf hoeveel maanden ong, 6? en gewoon echt een roosje broccoli bijv gegeven in t handje??

ik snap niet helemaal hoe ik nu kan zien dat Maxim daar aan toe is, ik bedoel als ik hem nu een lepel met een hapje gepureerd fruit erop geef, doet hij hem zelf in zijn mond omdat hij weet dat er eten op zit, maarrrr hij zuigt eraan ipv happen. dan zou je toch zeggen dat hij er nog niet helemaal aan toe is, of begrijp ik dat nu verkeerd?
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:52:20 #176
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27226140
en nog iets he........ over pampers

maxim heeft pampers 4 al een tijdje, alleen het prob is dat ze veel lekker, en dan vooral als hij gepoept heeft, bijna elke dag wel 1 x andere kleren aan, soms wel 2 x, niet leuk
heb dit eerder gehad toen maxim 8 kg was en had toen pampers 3, toen heb ik geswitsch naar grotere luier en toen ging het goed. maarrrr...nu hebben we het dus weer, ik weet t niet meer, ik doe de luier goed om, ik kijk naar de vouwrandjes en op zn rug, doe hem wat strakker, niks helpt, t komt er gewoon langs, iemand nog suggestie? of zou ik gewoon keer ander merk moeten proberen? en wat voor merk dan. wie heeft er goede ervaringen met een bepaald merk?
pi_27226383
Maxim al aan het droog oefenen? Zo begon Djulian ook dus ik zal vast je huis kruipveilig maken hoor

Ik denk toch een grotere maat nemen weer. Hier hetzelfde probleem, ik vind trouwens dat pampers erg klein vallen. Ik stap weer over op kruidvat als deze lading pampers op zijn.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 21:07:19 #178
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27226676
Wel vreemd hoor, hem niet wakker make voor z'n fles. Hij ligt nu al 3,5 uur te slapen zou normaal gesproken om 8 uur een fles hebben gekregen n dan om 12 uur weer. Maar nu is het al een uur later en dan heeft ie dus nooit weer genoeg honger al om 12 uur En heb toch echt geen zin om de halve nacht wakker te blijven...
En met wat ie vandaag in totaal heeft gedronken kunnen nu ook niet een fles weglaten. Nog best lastig dit!

Hij is wel super scattig trouwens. De laatste weken moet ie steeds zo schaterlachen, en tegenwoordig heeft ie soms ook echt de slappe lach, echt zo lief!!!
©Dumbo
  zaterdag 21 mei 2005 @ 21:15:42 #179
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27226984
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:59 schreef Anitra het volgende:
Maxim al aan het droog oefenen? Zo begon Djulian ook dus ik zal vast je huis kruipveilig maken hoor

Ik denk toch een grotere maat nemen weer. Hier hetzelfde probleem, ik vind trouwens dat pampers erg klein vallen. Ik stap weer over op kruidvat als deze lading pampers op zijn.
ja maar deze pampers zijn tot wat is t? 17 kg of zo?? maxim is nu 9 kg, zou goed moeten zijn, ze zittenook wel goed, maar toch komt er poep uit

maxim is al droog aan t oefenen ja, zo schattig ook, zn beentjes bewegen en zn armen blijven waar ze zijn, hij komt niet vooruit vandaag draaide hij alleen een beetje met zn kruipen ipv vooruit komen.

en Noah lachen is zo leuk apart ja Tex al sje dat niet gewend bent ik zou t raar vinden om maxim wakker te maken voor zn eten, ik doe dat nooit.
pi_27227439
Ja maar Maxim is ook wat breder dan de gemiddelde baby Maar zonder gekheid, de bouw van meiden is anders dan van jongens en daarom kunnen bv meiden de luiers langer aan dan de jongens. Dus het is te proberen.

Heerlijk is dat droog oefenen, geweldig om naar te kijken.

Tex dat is even wennen idd, maar misschien helpt het wel en kan je een voeding minderen. Misschien anders een idee om die laatste fles te laten schieten? Dan zit je niet 2x op een avond/nacht steeds naar de klok te kijken, maar maar 1x
  zaterdag 21 mei 2005 @ 21:47:38 #181
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27228332
Martineke, wordt maxim er (nog) niet gefrustreerd van dat ie niet vooruit komt?

Anitra, het zal wel wat dagen kosten om hem daaraan te laten wennen denk ik, en dan kan ie idd een voeding minder hopelijk. Alleen nu vandaag middenin het wennen is het even rot. Hij drinkt nu ook weer heel slecht namelijk. Wordt er even een beetje moedeloos van
Net uitgerekend dat ie tenminste 840 ml zou moeten drinken op een dag en hij zit nu nog niet eens op 600 ml
©Dumbo
pi_27229075
Het klinkt stom, maar pin je niet te vast op wat hij niet binnen krijgt, maar aan wat hij wel binnen krijgt. Ik weet hoe frustrerend het is als hij naar jouw gevoel te weinig drinkt. Maar zolang hij helder is en genoeg plast hoef je je geen zorgen te maken.
pi_27229818
Djulian en Maxim

Martineke, wij zijn idd met 6 maanden begonnen. Je kunt pas beginnen met Rapley als een baby zelf goed rechtop kan zitten (in de kinderstoel). Gewoon eten voorzetten, bijv zachtgekookte worteltjes, en dan maar laten prutsen. Ze stoppen toch alles in hun mond, dus eten ook.
Meer info daarover: Artikel van Gill Rapley, bewerkt door dietist Stefan Kleintjes en het Rapley-forum (daar komt Stefan Kleintjes ook vaak). Succes.
pi_27230125
Wij geven idd ook stukjes omdat in het begin de gepueerde versie werd geweigerd.
Ik deed het niet volgens een methode, maar gewoon omdat Djulian niet anders wil. Heel soms krijgt hij wel potje en dat wil hij nu ook wel, maar echte stukken vind hij toch leuker en beter.
Hij eet trouwens sinds gisteren brood!!! Wel speciaal brood. En hij vind het lekker!!! Hij krijgt er nog niks op en vind het heerlijk om op een kwart boterham te sabbelen.
pi_27230258
Wat voor brood Anitra, koemelk- en glutenvrij? Dat heeft Myrthe ook wel gehad van mijn moeder, vond ze ook lekker, maar dat werd zo snel kruimelig. Heb jij daar geen last van?
(Nu eet ze trouwens wel gewoon brood.)
pi_27230479
Ja, maar deze valt wel mee hoor. Misschien omdat wij het per boterham uit de vriezer halen.
pi_27231301
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:23 schreef poemojn het volgende:
Djulian en Maxim

Martineke, wij zijn idd met 6 maanden begonnen. Je kunt pas beginnen met Rapley als een baby zelf goed rechtop kan zitten (in de kinderstoel). Gewoon eten voorzetten, bijv zachtgekookte worteltjes, en dan maar laten prutsen. Ze stoppen toch alles in hun mond, dus eten ook.
Meer info daarover: Artikel van Gill Rapley, bewerkt door dietist Stefan Kleintjes en het Rapley-forum (daar komt Stefan Kleintjes ook vaak). Succes.
Wat een leuke methode, ik heb het artikel gelezen en bij de favorieten van mij opgeslagen. Ik vind het een hele leuke manier van introduceren en lekker makkelijk omdat je niet persé apart hoeft te koken. Iets waar ik later toch ook eens aan ga denken.
  zondag 22 mei 2005 @ 13:51:09 #188
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27242702
Ik beken eerlijk dat ik het hier niet allemaal bij kan houden, maar wat ik zoal tegenkwam

Maar ik zag een Justin die al bijna losliep goed zo jongen
Maxim die lekker aan het ontwikkelen is
Djullian die aan het opknappen is helaas door binnen te zitten, maar goed zo jochie

Ik heb hier momenteel 3 soorten luiers liggen : Pampers-Kruitvats-Bumblies
Bumblies vallen mij vies tegen, plakstrip is te klein, luiers lekker snel door
Kruivats ben ik mee begonnen toen Thijs net geboren was en altijd tevreden over geweest.
Pampers vind ik iedeaal om de nacht mee door te komen, en ik vind ze ruimer als kruitvats
  † In Memoriam † zondag 22 mei 2005 @ 15:39:55 #189
43556 miss_dynastie
pi_27245437
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:31 schreef Anitra het volgende:
Wel speciaal brood. En hij vind het lekker!!! Hij krijgt er nog niks op en vind het heerlijk om op een kwart boterham te sabbelen.
Bak je dat zelf, Anitra?
  zondag 22 mei 2005 @ 19:56:31 #190
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_27252902
moest het gewoon weer ff kwijt....... aangezien onze Samiq nu in dit topic thuishoort, dan hier maar met me verhaaltje.......

Geboren op 29 april jl., zoon van mij en SPIRO, 3 weken en 2 dagen jong, ons kleine manneke SAMIQ ligt nog steeds in het ziekenhuis, het drinken blijft een probleem, vanmiddag dronk hij 20ml zelfstandig (ipv de 85ml die hij moet drinken), 1x per week een topdag en dan denk je heel voorzichtig: "als je dit mrgen en overmorgen ook doet, dan is je thuiskomst in zicht", maar helaas, het blijft bij 1 topdag dat je meer dan de helft van de 85ml zelf drinkt en een beetje met de sonde verder gaat. De rest van de week haal je net wel of net niet de helft van de fles....... we missen je thuis zo manneke..... wachtend op uitslagen over waarom en hoe?

Moest het gewoon weer ff kwijt........ ook dit kan iedereen overkomen en hoort erbij.........
&lt; iedereen gaat dood - maar niet iedereen leeft &gt;
  zondag 22 mei 2005 @ 19:59:47 #191
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_27253012
Jeetje Yfke, wat een naar gevoel moet dat zijn dat je kleine mannetje in het ziekenhuis moet blijven, terwijl je hem zo ontzettend graag thuis wil hebben. Hopelijk leert Samiq snel zelfstandig drinken en mag hij binnenkort met je mee naar huis. In de tussentijd heel erg veel sterkte!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 22 mei 2005 @ 20:02:16 #192
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_27253084
Ach, Yfke. Wat naar dat Samiq nog steeds niet goed drinkt en nog in het ziekenhuis moet blijven. Ik hoop dat de uitslagen snel komen en ook uitsluitsel geven zodat je weet waar je aan toe bent. Ik duim ervoor dat jullie Samiq zo snel mogelijk gezond thuis zullen hebben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † zondag 22 mei 2005 @ 20:04:23 #193
81992 Githa
pi_27253151
Yfke dit hoort er zeker niet bi,j je wil en hoort je kleine vent gewoon lekker bij je te hebben en wanneer dat niet kan dan doet dat zeer.... ik kan me goed voorstellen dat je je verhaal kwijt wil en dat kan hier altijd
De spanningen voor de uitslag lijken me ook erg moeilijk... Ik kan niet meer zeggen als kom hier je verhaal vertellen wanneer je daar behoeften aan hebt, er zijn hier heel veel mensen die mee leven en denken.
Ik hoop dat ze snel een uitslag hebben en de kleine Samiq kunnen helpen.
Hoe gaat het met jullie zelf Yfke ? ...al dat gereis naar het ziekenhuis en terug lijkt me ook niet gemakkelijk zeker niet met al een kleintje thuis. Kunnen jullie je rust momenten nog wel pakken?

Als je wil vertel je verhaal hier of in "hoe gaat het met de moeders"

een dikke knuffel voor jullie
  FOK!fossiel zondag 22 mei 2005 @ 20:24:32 #194
2628 Karin
pi_27253771
Yfke
Wat erg dat ze nog steeds niet weten wat er aan de hand is En je kleintje nog steeds in het ziekenhuis Wat een vreselijke onzekerheid.
  zondag 22 mei 2005 @ 20:34:45 #195
3011 E.T.
pi_27254151
Pfff, Yfke.. wat vreselijk moet dat zijn om je kleintje in het ziekenhuis te zien liggen en er is geen idee wat hem mankeert en waarom hij dus zo weinig drinkt..

Veel sterkte!
pi_27254209
Yfke, wat erg dat Samiq nog steeds in het ziekenhuis ligt.. Sterkte, ook voor Spiro!
  zondag 22 mei 2005 @ 22:37:15 #197
105888 renzell
pi_27258765
Jeetje Yfke en Spiro; wat verschrikkelijk naar!
Heel veel sterkte!
pi_27259750
he yfke & spiro wat lijkt me dat moeilijk zeg. sterkte ermee en ik hoop dat 't snel beter gaat met jullie kleine mannetje!
  zondag 22 mei 2005 @ 23:09:40 #199
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27259895
Jeetje wat rot dat Samiq nog steeds in het ziekenhuis ligt zeg, lijkt me echt vreselijk! Heel veel sterkte, hopelijk weten ze gauw wat het probleem is en kunnen ze er iets aan doen.
©Dumbo
pi_27264853
Martineke, ik gebruik ook pampers 4 voor Morgaine en ook ik heb de ervaring dat ze heel gauw lekken. En ik vind ze met haar 10 kilo al erg krap zitten. Het enige voordeel van de pampers vind ik dat ze 's nachts gelukkig veel absorberen aangezien Morgaine van 19.00-06.00 uur slaapt. Maar ik zit er ook over na te denken over te stappen op een ander merk zodra de pampers op zijn. De Huggies vind ik ook geen succes want daar heb ik het idee dat de korrels die dus de urine moeten opnemen los laten. Morgaine heeft altijd na een Huggie luier doorzichtige kristallen op haar kont zitten. Misschien maar weer eens etos luiers proberen, had ik toen ze pasgeboren was.
  maandag 23 mei 2005 @ 09:26:30 #201
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27265507
Volgens mij was het Martineke? die vertelde dat Maxim al probeert te kruipen enzow. Heb Noah ook maar weer es op zn buik gelegd (doen we eigenlijk nooit, vindt ie niet leuk meestal) en Noah probeerde het ook (filmpje in het filmpjes topic)

Slapen gaat nu ook weer goed, het eerder in bed leggen werkt echt goed. Hij wordt nu meestal een half uur eerder wakker dan dat wij hem normaal wakker maakten Maar drinken doet ie nog niet echt meer dan eerst, maar goed. Hij kwam er toen ook goed van aan dus maak me er maar niet druk om. Hij heeft dus wel nog steeds 5 flessen.
©Dumbo
  maandag 23 mei 2005 @ 09:59:16 #202
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27266302
Yvke en spiro, heel veel sterkte.

Tex, leuke foto

Demi heeft sinds gisteren Heksenmelk, dat is van die schijfjes onder haar tepels, ik had er nog nooit van gehoord maar het schijnt normaal te zijn.
Soort van pseudomenstruatie, dus ook mijn hormonen in haar lichaampje.
Ze heeft er geen last van gelukkig.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 23 mei 2005 @ 10:02:36 #203
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27266397
Yvke en Spiro sterkte hopelijk vinden ze snel wat er aan de hand is en mag de kleine snel naar huis
pi_27267286
Yfke en Spiro veel sterkte!!!
  maandag 23 mei 2005 @ 10:55:47 #205
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_27267791
Yfke en Spiro, heel veel sterkte.'T is niet niks je zoontje niet bij je thuis te hebben, hopelijk komt daar heel snel verandering in!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_27268126
quote:
Op maandag 23 mei 2005 09:59 schreef snakelady het volgende:
Demi heeft sinds gisteren Heksenmelk, dat is van die schijfjes onder haar tepels, ik had er nog nooit van gehoord maar het schijnt normaal te zijn.
Soort van pseudomenstruatie, dus ook mijn hormonen in haar lichaampje.
Ze heeft er geen last van gelukkig.
Tomas had dat ook inderdaad, al vrij snel na de geboorte en het trok na 3,5 tot 4 weken weer weg. Er zaten echt een soort harde schijven onder de tepels (ja, kan ook bij jongens ). Ik vond het toch een raar gezicht

Yfke, Spiro en Samiq: erg veel sterkte. Als je net een kindje hebt gekregen dan wil je gewoon het liefste lekker met hem naar huis, en dat zit er voor jullie al zo'n tijd niet in. Ik hoop dat er snel vooruitgang komt en dat jullie Samiq weer lekker mee naar huis mogen nemen.

poemojn: dank voor de link naar dat artikel. Ook ik heb het gelezen en het sprak me erg aan. Dat gaan we proberen als Tomas de 6 maanden gepasseerd is!
It's all up to you
pi_27268472
Die korrels hadden wij idd ook bij de Huggies, plus loslatende en afscheurende plakstrips. Nu gebruiken we Kruidvat (bevalt goed) en hierna proberen we een pak AS van Schlecker.

/edit
Ik had een pagina gemist.
Die harde schijven zou ik wel in de gaten houden; ook een baby kan een borstontsteking krijgen. Maar dat komt gelukkig maar heel weinig voor.
  maandag 23 mei 2005 @ 12:23:56 #208
105888 renzell
pi_27270717
Ik vind die huggies wel fijn! Niks geen kristallen aan Julius kontje...
AH sucks!!! Veel te breed tussen de beentjes, wordt het mannetje niet vrolijker van. Kruidvat inderdaad erg fijn (maar niet hier in de buurt...) en de AS schlecker ga ik vandaag ook maar eens proberen. Wij wonen boven de schlecker, dus als die bevallen zou het wel errug handig zijn.

Snake; Gelukkig heeft Demi er geen last van!
Slaapt ze nog steeds zo goed 's nachts?
  maandag 23 mei 2005 @ 12:25:13 #209
105888 renzell
pi_27270764
ps- Tex; hele schattige foto!!! Wat leuk dat ie probeert te kruipen.
  maandag 23 mei 2005 @ 13:28:23 #210
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27272896
Gelukkig wel renzell, ze wordt wel wakker maar valt meteen na het voeden weer in slaap, dus dan is het niet erg.

Hoe is het nu met Julius, nog steeds last van zijn darmpjes?

poemojn, thnx voor de tip, ik zal het in de gaten houden.

Tearsong, ik had geen idee dat jongetjes dat ook konden krijgen joh.

Vandaag zijn we voor het eerst met zijn 2tjes boodschappen wezen doen, was een beetje stuntelen maar ook wel weer heel leuk.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_27273126
Myrthe is gisteravond de hele box rondgedraaid Ze zet zich af met haar voetjes tegen de spijltjes en gaat zo rond. Duurde wel een uurtje voordat ze weer bij het beginpunt was maar ze had zo'n schik Daarna heeft ze nog een kwartier tegen haar mobiel gebrabbeld en toen viel ze in slaap, nogal logisch na zo'n uitputtingsslag
  maandag 23 mei 2005 @ 13:37:03 #212
34891 melonovy
La Kutschie
pi_27273203
Yfke, ik vind het zo verdrietig dat het jullie moet overkomen, ik hoop dat het snel beter gaat met jullie vechtertje!

Noah heeft zo'n grappig koppie

Hier alles oke met onze man, al heeft hij behoorlijk last van krampjes en bij een tweede is dat weer net zo zielig als bij een eerste. En bij een tweede is het wel vermoeiender dan bij een eerste, want toen we na 2 uur troosten weer konden slapen, stond een half uur later Chiaartje weer naast het bed...
Maar hij doet het verder goed, eigenlijk geen bijzonderheden te melden...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_27275742
Goed zo, Myrthe!

Wat zielig altijd die krampjes, Melonovy.. Hopelijk lig je nu lekker te slapen.

Knorretje, ik kwam dit tegen op het J&J-forum:
quote:
Omrollen (van rug naar buik en terug): gem. 9 maand
Zitten met gestrekte benen: gem. 9 maand
Stabiel los zitten: gem. 12 maand
Vooruit kruipen, met de buik op de grond: gem. 12 maand
Optrekken tot staan: gem. 12 maand
Kruipen, buik van de grond: gem. 15 maand
Langs lopen: gem. 15 maand
Los lopen: gem. 18 maand
Is blijkbaar het Van Wiechen ontwikkelingsschema dat het cb gebruikt. Misschien vind je dit nog leuk om te lezen.
  maandag 23 mei 2005 @ 19:15:39 #214
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_27284284
Alle reacties doen me goed, dank jullie daarvoor.

Ik kom af en toe wel weer binnenwippen met wat nieuws. De ene dag voelen wij ons ook beterder dan de andere dag en Samiq ook. De ene dag gaat het drinken wat beterder en is hij zelf ook helderder, dan de andere dag. Maar hij zal toch eerst minstens 4 dagen beterder moeten zijn, voordat er echt gezegd wordt dat hij goed vooruit gaat. Hij groeit wel, maar krijgt ook alle benodigde voeding met de sonde bij, die hij niet met de fles zelf drinkt. Vanmiddag dronk hij bij mij weer 25ml van de 85ml die hij moet. Vanavond bij SPIRO dronk hij 35ml van de 85ml. Hij is snel moe en zakt dan weer weg in de slaap of wil gewoon niet verder drinken.

Vrijdag a.s. krijgt hij 2 onderzoeken, een VEP-onderzoek (doel hiervan is de werking van de oogzenuw en de hersenen te onderzoeken) en SSEP-onderzoek (doel hiervan is de geleidingssnelheid van de zenuwbanen in ledematen, rug en hersenen te bepalen).

Tot nu toe is alles wat bij hem is onderzocht allemaal goed bevonden. Misschien komt er ook helemaal niets uit alle onderzoeken en blijft alles een mysterie, het is allemaal afwachten en geduld hebben. Woensdag is er weer een gesprek met de hoofd-arts en horen we misschien of we in de leer mogen gaan voor de sonde, zodat we dat ook eventueel thuis kunnen.

Tot zover Samiq..........
&lt; iedereen gaat dood - maar niet iedereen leeft &gt;
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2005 @ 19:17:42 #215
81992 Githa
pi_27284329
Vandaag naar het CB geweest met Jordy, de laatste keer dat we daar waren was hij 59 cm en 5545 gram, vandaag met bijna 4 maanden was hij 64 cm en 6975 gram een flinke spurt dus weer.
We mogen wat rijstenbloem door zijn voeding doen in de hoop dat hij zich meer verzadigd voelt, dus dat gaan we proberen met de middagvoeding omdat hij daar het meeste last van heeft.

myrthe wat goed he

en mel wat zielig he als ze pijn hebben en je ze niet kunt helpen
  Jubileum moderator maandag 23 mei 2005 @ 19:37:22 #216
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_27284974
Yfke en Spiro heel veel sterkte en een dikke knuffel voor Samiq

Wat een heerlijke verhalen hier weer, wat worden die kleintjes toch snel groot

Hoe gaat het eigenlijk met Amber, Jolie, Maria, Thomas, Tobias, Jayden en alle anderen die we hier niet zo vaak zien?
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 23 mei 2005 @ 19:47:39 #217
3142 m@x
pi_27285404
Ik neem aan dat Kai ook onder dat kopje valt, dus bij deze even een korte update

Kai is momenteel dus echt niet te genieten. Hij zal wel in één of ander sprongetje zitten, maar ik ben het af en toe echt spuugzat. Er wordt veel gejammerd, gezeurd en gedreind en veel te weinig gelachen. Bovendien heeft meneer ook nog een griepje onder de leden, dus dat is ook niet echt bevorderlijk voor zijn humeur. Ook slapen is weer een drama. Hij is nu 7,5 maand oud en heeft in die tijd misschien vier nachten echt doorgeslapen. Hierdoor (en door een veel te snel naderende verhuizing) zijn papa en mama dus een beetje op

Tuurlijk is er ook goed nieuws. Het inslapen gaat een stuk beter. Er wordt niet meer urenlang gehuild, hooguit een minuut of tien en dan biedt zijn koekiemonster gelukkig een hoop troost . Oh ja, sinds gisteren kan Kai zitten Nog niet uit zichzelf, maar hij hoeft niet meer ergens tegenaan te hangen. Ik vind het nog steeds wonderlijk dat die kleintjes in zo'n korte tijd zoveel dingen leren.
pi_27285836
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:28 schreef snakelady het volgende:
Tearsong, ik had geen idee dat jongetjes dat ook konden krijgen joh.
ik ook niet, totdat we het zagen! Het schijnt zelfs dat er ook druppeltjes melk uit kunnen komen maar dat was bij Tomas niet het geval. Alleen bij meisjes kun je dan ook weer vaginaal bloedverlies hebben...

Vandaag voor het eerst de Baby Bjorn Active uit z'n verpakking gehaald. Ben zo geschrokken van alle bandjes, dingen en verstelbare riemen dat hij weer snel de kast in gegaan is. Daar moet ik eens rustig voor gaan zitten om dat allemaal uit te vogelen en aan te passen Is niets voor als je haast hebt
Zo'n ding is toch wel veilig voor een kindje van 6/7 weken he? Niet voor hele afstanden natuurlijk, maar voor naar de supermarkt heen en weer leek het me wel makkelijk
En morgen gaan we dus naar het CB. Ben erg benieuwd hoeveel Tomas weegt want sinds week 3 is hij niet meer gewogen.

Jordy is lekker gegroeid zeg Githa!

M@x: pffft...4 nachten echt doorgeslapen? Ik kan me voorstellen dat jullie er dan even doorheen zitten zeg! En dan nu ook nog grieperig...
Wel lekker dat hij nu beter inslaapt, dat laten huilen vind ik zo moeilijk!

Mel: zielig he, die krampjes, en je kunt er zo weinig aan doen. Ik geef meestal wat Cinababy en hou Tomas in zo'n haptonomische greep. Dat verlicht vaak wel iets maar nooit echt lang
Verder denk ik dat ik maar gewoon moet accepteren dat er weinig aan te doen valt. Gelukkig is het de laatste tijd ook weinig voorgekomen

Ladybos: Myrthe wat lief, de hele box zo rond. Ook vermoeiend natuurlijk!
It's all up to you
  maandag 23 mei 2005 @ 20:03:39 #219
63367 Jdee
pi_27285983
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:18 schreef Leah het volgende:

[..]

/bemoeimodus/
Het wordt erg afgeraden om een voedingskussen in bed te leggen, ivm wiegedood. Ze kunnen met hun gezichtje in het kussen terecht komen, met alle gevolgen vandien. Wat je zou kunnen doen is een matrozenbedje maken, dan maak je het bedje hoog op, zodat ze in een soort zakje liggen.
Als je ff googled op matrozenbedje kun je zien hoe het moet.
/bemoeimodus/
ah, hmm, dan draaien we t om: voedingskussen bij haar voeten, zij 'hoog' in bed. wel goed punt, al kan ze niet echt 'draaien' (\ | / _ zeg maar) met haar slaapzakje aan. ze schuift ahw recht omhoog tot ze met haar hoofd iets raakt, daar stopt ze.

(/bemoeimodus/ bemoeimodus mag hoor, no need to excuse yourself /bemoeimodus/ )

..en laat gaan...
pi_27286893
Yfke, wat vervelend, die onzekerheid. Krijgen jullie vrijdag meteen de uitslag van die onderzoeken of moet je daar weer lang op wachten?
Als Samiq elk uur drinkt, krijgt hij dan over de hele dag wel de goede totaalhoeveelheid binnen, of ook niet? (Vraag ik omdat je bij borstvoeding vaak ziet dat baby's heel vaak kleine hoeveelheden willen drinken, iig drinken ze per keer dan minder dan ze volgens flesvoedingsschema's zouden moeten.)

TearSong, die BabyBjorn kan al wel, moet je alleen wel goed zijn hoofd ondersteunen, goed aansnoeren dus. En evt de beenopeningen verkleinen. Fijn dat je de Active hebt! Toen Myrthe zwaarder werd miste ik een extra band laag op de rug, en de Active heeft dat toch wel?
  maandag 23 mei 2005 @ 20:30:34 #221
63367 Jdee
pi_27286949
Samiq: dikke en drinkze jochie! thuis is leuk en fijn hoor, bij zulke liefhebbende ouders

Ela is ziekig, verhoging, snottebellen, en helemaal van streek. Gisteravond van 7 tot 9 met een zielig huilend kindje tegen de schouder aangezeten, ze huilt met hoge uithalen dan , normaliter nauwelijks en is snel troostbaar maar nu was t echt mis, echt pijn/van streek. Toch maar wel naar de huisartsenpost gegaan die constateerde dat de longetjes gewoon schoon zijn en de buik soepel, maar wel nog erge spruw (waren we al mee bezig), waarom ze nu in ene haar avond niet had is raadsel, maar vanavond was t weer zover, alhoewel ze nu al sinds 8 uur tegen mn schouder aan t slapen is.
geen prikje gehad dus vandaag, maar wel het advies om niet alleen geen koemelk te doen, maar ook geen noten, vis, ei, schelp+schaaldieren, en geen soja (net allemaal vervangingszooi in huis gehaald...) en dat 2 weken te proberen. dan over 2 weken een beetje yoghurt te eten, de reactie afwachten en als die er niet is een hele sloot melkproducten naar binnen gooien en weer afwachten. dan is t inmiddels weer woensdag en hebben we weer een cb date. Ik wist niet dat ze niet konden prikken bij die kleintjes om te zien wat voor allergie t zou zijn, maar goed, ik eet vanavond nog even mn yofu met cruesli (met amandelen), morgen gaat dit dieet van kracht... arme ela. wist ik maar wat t antwoord op je spugen, droge huid en onrust zou zijn liefie...

oh en nu:
4 maanden oud
62cm
5,9 kg
hoofdomtrek 41
(op de 0-lijn alles, behalve haar hoofd)
..en laat gaan...
  maandag 23 mei 2005 @ 20:33:28 #222
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_27287042
quote:
Op maandag 23 mei 2005 19:37 schreef Lois het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met Amber.....
Hier gaat alles goed
Ik lees vaak mee, maar reageer eigenlijk nooit meer.

Amber kort samengevat:

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 23 mei 2005 @ 20:34:14 #223
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27287070
quote:
Op maandag 23 mei 2005 20:03 schreef Jdee het volgende:

[..]

ah, hmm, dan draaien we t om: voedingskussen bij haar voeten, zij 'hoog' in bed. wel goed punt, al kan ze niet echt 'draaien' (\ | / _ zeg maar) met haar slaapzakje aan. ze schuift ahw recht omhoog tot ze met haar hoofd iets raakt, daar stopt ze.

(/bemoeimodus/ bemoeimodus mag hoor, no need to excuse yourself /bemoeimodus/ )

Het lastige is dat baby's de neiging hebben om ineens iets wèl te doen, als je het niet verwacht .
Voedingskussen onderin is idd wel een idee mits ze niet ineens dusdanig gaat draaien dat ze daar ook weer onder kan komen.
En niet iedereen stelt de /bemoeimodus/ op prijs, vandaar .
  maandag 23 mei 2005 @ 20:39:16 #224
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27287241
quote:
Op maandag 23 mei 2005 20:33 schreef LadyS het volgende:

[..]

Hier gaat alles goed
Ik lees vaak mee, maar reageer eigenlijk nooit meer.

Amber kort samengevat:
[afbeelding]
Jammer!
Amber Voor ieder tandje een smiley
  maandag 23 mei 2005 @ 21:14:35 #225
63367 Jdee
pi_27288514
Amber roels! en zo moet je boekjes lezen inderdaad, gogogo (maar niet met de winkler prins doen hoor)

leah knappe ela die in haar slaapzakje en onder de dekens strak onder het matrasje gedaan nog dwars gaat liggen, daar hoef ik me ddenk ik nog niet druk om te maken omdat de enige beweging nog opwaarts is, maar als ze kan draaien wordt dat wel een punt inderdaad. en ik zie het niet als bemoeien maar als (gefunderrde) kritiek/mening, en daar mag ik dan weer mee dien wat ik wil in dit geval ter harte nemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jdee op 23-05-2005 21:28:19 ]
..en laat gaan...
  maandag 23 mei 2005 @ 21:23:04 #226
34891 melonovy
La Kutschie
pi_27288795
Jordy mag al bijna de achtbaan in, woei!

Is Kai misschien een beetje gevoelig voor de sfeer en de stress rondom de verhuizing?

En Amber, in vergelijking met Yoram ben jij echt geen baby meer! Wat gaan ze hard in een jaar zeg.

Voor de krampjes gebruik ik ook cinababy, venkelthee en ik heb net ijn buikje gemasseerd, hopelijk gaan we een betere nacht maken.
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 23 mei 2005 @ 22:08:29 #227
3142 m@x
pi_27290567
quote:
Op maandag 23 mei 2005 21:23 schreef melonovy het volgende:
Is Kai misschien een beetje gevoelig voor de sfeer en de stress rondom de verhuizing?
Daar zat ik zelf ook al aan te denken. Om nou te zeggen dat het er hier thuis gezelliger op wordt door al die verhuisvoorbereidingen Nog vier weken te gaan en dan keert de rust weer terug in huize m@x.

Kai had trouwens ook ontzettend last van krampjes en wij hebben toen hem toen ABC-dophiluspoeder gegeven. Werkt echt als een trein Volgens mij waren wij niet de enige met goede ervaringen daarmee (ik dacht dat Catootje het ook aan Daantje gaf).
  maandag 23 mei 2005 @ 22:47:43 #228
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27292042
Yfke meissie, ik las net even bij. Wat moet dit moeilijk voor jullie zijn!
Heel veel sterkte en ik denk aan jullie. Hele dikke voor jullie.

LadyS, wat is Amber al een echte meid zeg! Wat nou baby? Die is heel snel groot aan het worden! Maar wel een lieffie zeg.
  maandag 23 mei 2005 @ 22:50:14 #229
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27292135
Dutchie hoe is het nu met Leon sowwy overgens dat ik er ook nniet op gereageerd had
  maandag 23 mei 2005 @ 22:57:16 #230
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27292432
Ik heb geen leuk nieuws, reageer even onder de rest te lezen.
Mijn eendje heeft vrijdag bij een klein familie iets heet water over d'r rug gehad. Het valt mee, ze heeft 'maar' tweedegraads brandwonden op d'r onderrug en boven op d'r bil. De huid erom heen is wel geraakt en heel gevoelig maar niet verbrand. Het komt allemaal wel weer goed maar het doet erg veel pijn. Ze is erg geschrokken en bang en verdrietig. Dit doet veel pijn. Bij ons alletwee.
De dokter zegt dat het wel weer mooi wordt en heeft uitgelegd hoe het verzorgd moet worden. Voor de rest heel veel te troosten en alleen maar houden van en hopen dat het genoeg is.
  maandag 23 mei 2005 @ 23:00:25 #231
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_27292555

Sterkte, lief LB'tje.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 23 mei 2005 @ 23:00:56 #232
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27292572
Ah gos, jongens toch.... Wat zul je geschrokken zijn Luchtbel!!!
pi_27292593
Jeetje wat erg. Sterkte joh!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_27292702
Jolie

Je hebt een mailtje lb!
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  maandag 23 mei 2005 @ 23:04:12 #235
102760 Igraine
Headache
pi_27292703
He Gatver Luchtbel...
Wat doe je eraan om het te verzorgen? Of kan je er niets aan doen? Om de pijn (bij Jolie) een beetje te verlichten?

Sterkte en rustig aan!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 23 mei 2005 @ 23:07:11 #236
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27292816
Luchtbel Jolie wat zullen jullie geschrokken zijn
pi_27292895
Amber, wat ben je gegroeid!

Jolie wat vervelend.. beterschap, hopelijk geneest het snel!
  maandag 23 mei 2005 @ 23:13:23 #238
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27293046
quote:
Op maandag 23 mei 2005 23:04 schreef Igraine het volgende:
He Gatver Luchtbel...
Wat doe je eraan om het te verzorgen? Of kan je er niets aan doen? Om de pijn (bij Jolie) een beetje te verlichten?

Sterkte en rustig aan!
Het moet natuurlijk gewoon aandrogen enzo, gelukkig geen dikke blaren en alles. Maar ja ivm ontlasting moet het wel afgesloten zijn. Dus dat is ff bikkelen maar de arts heeft me verzekerd dat het echt op korte termijn minder pijnlijk zal zijn, daar hou ik me voorlopig maar even aan vast.
  maandag 23 mei 2005 @ 23:18:16 #239
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27293233
Jeetje wat naar zeg Luchtbel. Heel veel sterkte voor jou en Jolietje!
©Dumbo
  maandag 23 mei 2005 @ 23:24:33 #240
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_27293437
Bah Luchtbel, wat zielig voor Jolie. Veel sterkte voor jullie alletwee. En met dat heel veel houden van komt het vast goed!!
pi_27297053
Yfke en Spyro wat vervelend dat er nog steeds niks bekend is.

Jolie en Luchtbel wat kl*te. Hele dikke

Miss-D ik bak het niet zelf, de bakker hier op het dorp heeft het.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 06:21:07 #242
3142 m@x
pi_27297321
Jolietje toch, wat een pech meid. Heel veel sterkte voor jou en je mama
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:31:28 #243
105888 renzell
pi_27298021
Luchtbel, wat kut, wat naar en wat zielig voor kleine Jolie!
Sterkte!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:49:46 #244
3011 E.T.
pi_27298275
LB, wat zullen jullie geschrokken zijn!
Sterkte!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 09:51:15 #245
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27299755
O wat erg LB!
Dit zijn echt van die horror-scenario's als ouder op het moment dat zoiets gebeurt. Achteraf blijkt het dan allemaal wel goed te komen, maar op dat moment.. wat erg!
Dikke

Bar, met Léon gaat alles goed hoor. Ontzettend ondeugend en lief tegelijk. Groeit als kool en morgen over 2 weekjes is hij een jaar! Vorig jaar rond deze tijd hebben we dus zijn verjaardag 'afgesproken' met het medisch team.
Lief dat je het vraagt.
  † In Memoriam † dinsdag 24 mei 2005 @ 09:57:34 #246
43556 miss_dynastie
pi_27299929
Arme Jolie, LB wat zal je geschrokken zijn
  † In Memoriam † dinsdag 24 mei 2005 @ 09:58:32 #247
43556 miss_dynastie
pi_27299956
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 03:30 schreef Anitra het volgende:
Miss-D ik bak het niet zelf, de bakker hier op het dorp heeft het.
Wat handig zeg, scheelt een hoop werk (voor jullie dan, de bakker zal denk ik wel speciale voorzorgsmaatregelen moeten nemen om het ene brood niet met het andere in contact te laten komen, toch )
pi_27300761
oh jolie & luchtbel wat een schrik. en wat zielig dat het zo'n pijn doet, hopelijk gaat het heel snel beter.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 10:30:13 #249
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_27300804
ah arme Jolietje toch hopelijk ben je snel van je pijn af meissie
luchtbel wat zal je geschrokken zijn
  dinsdag 24 mei 2005 @ 11:10:02 #250
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27302031
Jolie en Luchtbel wat zullen jullie geschrokken zijn dikke knuf. ik hoop dat je snel van je pijn af bent Jolietje
  dinsdag 24 mei 2005 @ 11:36:53 #251
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27302864
Ach wat ontzettend zielig voor Jolie Luchtbel... (en wat een schrik voor jou...) heel veel beterschap ermee en hopelijk is de pijn ook echt snel verdwenen...!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 11:45:53 #252
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27303163
Weten jullie wat aanstekelijk is

Je hebt een Thijs en die krijgt de slappe lach van Dino....
Jij krijgt daardoor ook de slappe lach
Thijs gaat daardoor nog meer lachen, en slaat daarna van pret zijn armpjes om me heen
En dan lach je samen nog even verder

Duchtie wat gaat het toch snel, ook jou bevalling heb in toendertijd gemist ivm verhuizing enzo, en nu is de kleine grote léon alweer bijna een jaar....
  dinsdag 24 mei 2005 @ 12:19:11 #253
63367 Jdee
pi_27304102
arme Jolie (en arme Luchtbel, wat zou je t graag van haar overnemen, maar meer dan goed verzorgen en veel liefde geven kun je niet doen he...) wat zullen jullie geschroken zijn, hopelijk geneest het mooi en houd ze er geen (groot) litteken aan over!
..en laat gaan...
  dinsdag 24 mei 2005 @ 12:38:51 #254
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27304769
wat sneu voor Jolie en voor jou luchtbel.
  FOK!fossiel dinsdag 24 mei 2005 @ 12:46:15 #255
2628 Karin
pi_27304998
Arme Jolie En wat een schrik voor jou Luchtbel
  dinsdag 24 mei 2005 @ 15:16:15 #256
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27310209
Thijs wat lief

Noah lijdt aan de aanstelleritus Als ie zn laatste fles krijgt en hij hoeft niet meer, begint ie tegenwoordig zo hard te gillen dat we eerst dachten dat het weer krampjes waren ofzow. Maar dan haal je de fles weg en dan is het over, en dan doe je de fles weer in mond en dan gaat ie weer gillen De dramaqueen
©Dumbo
pi_27312409
Och Luchtbellie en Jolie. Wat een schrik en wat naar. Een hele dikke voor jullie, dat het allemaal maar snel beter mag worden!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  † In Memoriam † dinsdag 24 mei 2005 @ 18:10:40 #258
81992 Githa
pi_27315816
ohw gossie Jolietje wat een schrik Luchtbel.........ik duim dat de pijn snel verdwenen is
pi_27315835
poemojn: ja de baby bjorn active heeft dat wel, zelfs een heel verstevigd 'rugdeel' voor in je onderrug. Ik heb vandaag even lopen oefenen en dat zit inderdaad wel erg lekker

Luchtbel en Jolie: dat was flink schrikken dus! Echt zielig voor Jolie, ik hoop dat ze er snel weer minder last van heeft, en dat haar verdriet ook snel weer over is

Bar_en_Mar: Thijs Wat lief dat hij dan lekker z'n armpjes om je heen slaat tijdens dat lachen, een heerlijk moment lijkt me dat!

Tex: die Noah! Dat heeft hij al snel door dan, dat aanstellen

Tomas heeft vandaag z'n eerste prikje gehad. Het was even schrikken maar hij was al snel weer getroost en heeft daarna heerlijk geslapen. Toen hij weer wakker werd had hij wel wat verhoging en last van z'n beentje, dus ik heb hem een half zetpilletje gegeven. En nu slaapt hij weer even lekker
Verder de CB-resultaten: Tomas is nu bijna 8 weken oud, 4600 gram, 57 cm lang en heeft een schedelomtrek van 39,5. En hij mocht niet naar huis voordat hij even gelachen had tegen de mensen van het CB, dus dat heeft hij dan ook netjes gedaan
It's all up to you
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 24 mei 2005 @ 19:07:07 #260
95752 crew  Chell
Kluns
pi_27317567
Och arme Jolietje

Beterschap Jolie. Hopelijk heb je snel minder pijn!

En Luchtbel, jij natuurlijk heeeeel veel sterkte ook! Lijkt me vreselijk zoiets

dinsdag 24 mei 2005 @ 19:39:28 #261
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27318511
sterkte met jolie luchtbel

Anitra hoe is het met djulian ?
  dinsdag 24 mei 2005 @ 19:42:32 #262
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_27318598
Ach Jolie en LB, sterkte hoor.

Wij zijn weer terug van vakantie. Lekker 3 weken weg geweest. We zijn met de auto naar Italië en Frankrijk geweest. Had me voorbereid op een heftige reis, alleen was-ie 10x heftiger dan dat ik verwacht had. 3 uur in de file in Zwitserland is zelfs voor Glenn net iets teveel. Hij heeft de laatste 5 uur van de reis alleen maar gegild en gepoept! En we hebben ook ongeveer alle beginnersfouten op vakante gemaakt. Ach, daar leren we van. Worden we een completer mensch door

Eenmaal op plaats van bestemming was het heerlijk. Heerlijk genoten van het weer, de omgeving en van Glenn. Volgend jaar zit ik toch meer te denken aan een zomer in Zeeland.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  dinsdag 24 mei 2005 @ 20:03:29 #263
3011 E.T.
pi_27319279
Kan je niet al die beginnersfouten in op vakantie met (kleine) kinderen. posten? Dan weet ik waar ik aan moet denken als wij gaan

Gelukkig was het grootste deel van de vakantie wel leuk
  Jubileum moderator dinsdag 24 mei 2005 @ 20:07:20 #264
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_27319407
Agos dat arme kleine meisje wat moet zij een pijn hebben. Arme Jolie en LB dat moet inderdaad bijzonder moeilijk zijn om aan te zien. Zoveel pijn bij je kindje en je zou het zo over willen nemen. Jij ook heel veel sterkte
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 24 mei 2005 @ 20:16:41 #265
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27319679
Jolie beterschap en LB sterkte! Getver, brandwonden zijn echt pijnlijk.
Tex, die Noah van jou ook. Was het al een dramaqueen in wording, bloeit hij nu meer en meer op. Dat wordt nog wat.
En Tomas kon gelukkig alweer lachen na zijn prik. Dat lachen is er bij ons na zo'n prikaanval wel af. Niet huilen, maar gewoon erg moody.

[ Bericht 50% gewijzigd door Smirre op 24-05-2005 21:10:47 ]
  dinsdag 24 mei 2005 @ 20:18:48 #266
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_27319749
Jolie
Hoe is het nu? En hoe is met jou, Luchtbel, al bekomen van de schrik?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_27320778
Jees, Jolietje toch LB wat erg voor je, jou kennende doet het jou nog meer pijn dan Jolietje Sterkte wijffie en voor Jolietje ook natuurlijk, hopelijk heeft ze er snel minder pijn van
  dinsdag 24 mei 2005 @ 21:20:17 #268
34891 melonovy
La Kutschie
pi_27321337
Ai ai ai, wat verdreitig zeg, wat vreselijk lijkt me dat... Veel sterkte Jolie en een dikke kus voor jou luchtbel... Ben je al een beetje bekomen van de schrik?
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 22:49:05 #269
61800 Rottdog
pi_27323513
Sjeeeeees Jolie Ohw LB wat zal jou hart huilen sterkte met zijn beiden en dat de brand er maar snel uit mag gaan.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 22:52:07 #270
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27323591
Thanks, jullie zijn lief

Het gaat wel wat beter maar er wordt gewoon veel gehuild en gehangen. Ze heeft naast pijn gewoon veel verdriet. Is geschrokken en bang. Heel anders dan anders. Daarnaast heeft ze ook de zesde ziekte, dan hebben we alles maar gehad ofzo? Ik breng d'r morgen een paar uurtjes naar de oppas om te kijken of dat d'r misschien even uit deze sleur kan halen. Hopen dat het helpt.

Het is inderdaad een horrorscenario, het lijkt meteen zo heel erg. En het gegil, echt door merg en been Maar goed het ziet er (voor zover je daar over kunnen spreken) 'mooi' uit en ze lijkt ook wel iets minder overstuur. Ik hoop voor haar dat het gauw beter gaat, misschien kan ze het vergeten ik heb geen idee hoe lang ze dingen onthouden op deze leeftijd. Ik denk dat ik hier zelf nog wel 'even' last van zou houden. Ze is gewoon alles voor me en nog veel meer. Maar ja het gaat goed komen.

Yfke ik wil je nogmaals veel sterkte wensen.

M@x die kleine man van jou moet maar even op zomerkamp gestuurd worden 2 minuten douchen, 2 minuten tandenpoetsen, 5 minuten lezen of wat anders en dan het licht uit ;0
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:16:08 #271
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27324353
zit niet mee dus luchtbel.

Hier een beetje een slechte avond gehad, Demi had heel veel last van darmkrampjes, van half 8 tot half 11 heeft ze liggen huilen, echt zo sneu.
Het arme ding was bekaf en na een badje ging het wat beter, toen zijn we samen in bed gaan liggen en ze viel gelukkig in slaap.
Nu slaapt ze nog en hopenlijk blijft dat evenzo, voel me zo machteloos als ze pijn heeft.
pi_27334403
Luchtbel en Jolie sterkte nogmaals
Snakelady hoest met Demi gister nog gegaan?

Hier is het qua slapen ook een enorm drama, krijsen is het tot we hem bij ons leggen dan is het over en valt hij in slaap, maar goed dat willen we ook niet hebben anders wilt hij straks helemaal niet meer terug zijn eigen bedje in (en dit is dus al 1,5 week zo)
Vanmorgen moest ik naar het bureautje en alles gaat goed, longen schoon en oortjes weer genezen dus dat hebben we ook achter de rug.

Op het burootje denken ze dat het wat te maken heeft met eenkennigheid het niet willen slapen, ik kijk het tot zaterdag aan en dan gaan we waarschijnlijk maandag als ik terug wat engerie heb met een slaaptraining aan de gang.
pi_27334802
Klopt, rond 8 maanden heb je inderdaad bij veel baby's een fase waarin ze veel huilend wakker worden 's avonds en niet alleen willen zijn. Had Myrthe toen ook, ging vanzelf over na een week of twee.

Hoe is het nu met Demi, Snakelady?
  woensdag 25 mei 2005 @ 12:01:26 #274
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_27334811
Succes Luchtbel, hopelijk gaat het snel weer wat beter met je Jolietje!

Krampjes zijn echt erg zielig! Wij hebben hier ook vanalles geprobeert en uiteindelijk hield het vanzelf op. Luuke kon heeel moeilijk poepen. Soms 10 dagen niet, soms een week niet, dus op een gegeven moment hielden de krampjes ook niet meer op.. En toen die magische 3 maanden-grens! Heerlijk. het poept nog steeds niet zoals het hoort, maar het gaat echt stukken beter! Dus Snakelady, nog even volhouden (ook al is het soms echt hartverscheurend) en doe wat je kunt!

Bar_en_Mar, succes met het slapen!
pi_27335378
Poemojn was Myrthe overdag toen ook zo aan het huilen?
Ik mag Thijs neerleggen en dan weggaan dat gaat goed, maar zodra ik dan terug kom en ik wil net drinken of even boodscappen opschrijven dan is het weer drama met huilen.

Hoe is het trouwens met Thomas ging het een beetje gister na het prikje? nog veel last van gehad na het zetpilletje?

En Noah hoest met jou nog steds last van aanstelleritus
  woensdag 25 mei 2005 @ 13:24:42 #276
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27337545
Het gaat nu weer beter met Demi, beetje haar beentjes bewogen en buikje gemaseerd en alles kwam gelukkig los.

Bar_en_Mar, lastig is dat zeg, gelukkig gaat het nu met de oortjes en longen wel goed.
pi_27340009
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 19:39 schreef Neva het volgende:
sterkte met jolie luchtbel

Anitra hoe is het met djulian ?
Djulian moet per direct van het brood af. Er zit iets in waar hij niet tegen kan en zijn darmen raken compleet overstuur. We moeten nu boekweit proberen zegt de dieetiste. Vanmiddag maar eens op zoek naar gaan.
  woensdag 25 mei 2005 @ 14:33:35 #278
75426 Romek
spreek je uit als ROMMEK
pi_27340099
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 14:20 schreef Neva het volgende:
lieve romek.. dat hoort meer thuis in het grote kleine babietjes topic
OKAY

Nou....

Heb het 1ste al mee gemaak.....
Didier blijkt "spruw" te hebben....
Gisteren was Didier de gehele dag erg onrustig en hij at bijna niets... (Didier zit aan de fles)
Totdat de zus van m'n ROmek-vrouwtje binnekwam en vervolgens vertelde dat Didier "spruw" heeft....
Ikke als unne gek mijn huisarts opgebeld en vervolgens Dakterine voorgeschreven gekregen (een gel-substantie die met een vinger in zijn mondje geroerd moet worden)

De nacht viel, Didier had zojuist z'n laatste voeding gehad (23.30uur) en we gingen Didier in bedje leggen....
Er ging een kwartier overheen totdat ik Didier hoorde niezen, ik zo ongerust dat ik in m'n aardje heb, ging kijken en zag dat Didier gewoon in slaap aan het doezelen was....

Ikke naar benee, totdat het Romek-vrouwtje (2min ná mij) naar boven ging en zag dat Didier gespuwd had....
Ze riep me, en we zagen beiden dat Didier nu begon te overgeven....
Paniek in de tent!!
Er bleef enorm veel slijm in het mondje van Didier zitten, en hij hapte met een rood aangelopen hoofdje naar lucht... nog meer paniek in de tent! Hij krijste het letterlijk uit van de pijn... (en dit was deze keer geen "ik heb honger huil" maar een echte "nood-huil" )

Ik zo zenuwachtig dat ik was gelijk allemaal mensen opgebeld en de "thebe" hielp me dus niet op weg.... "afwachten zeiden ze" jahoor... wat een debielen! ik ga toch niet afwachten wat er gaat gebeuren met Didier als ik dit nog nooit heb meegmaakt en dit m'n 1st kindje is...!!!

Ikke als een gek de huisartspost gebeld, die me vervolgens om 0.00 op afspraak lieten komen....

Didier had dus duidelijk "spruw" en daardoor dronk ie weinig en was ie erg onrustig (hij onrustig...?? nee ikke dan!)
Hij kreeg een zetpil voorgeschreven, en we konden naar huis rijden (we waren nu wel wat geruster) maar toch nog wel een beetje "scary" over wat ons nóg evt. te wachten stond...

Ik ben er nog zo'n 40x uitgegaan vannacht..... (gewoon om te checken en voor mijn eigen gevoel u know)
Vanochtend stond ie op of dat er niets was gebeurd (wel hefet ie nog een "spruw-uitslag" op z'n tongetje.....
We smeren nu 4x per dag met die Daktarin....
Het gaat nu gelukkig wat beter......

Didier... niet meer doen hé.....
Eet nooit gele sneeuw!!
Didier klinkt als Dj
pi_27340262
Dat is schrikken Romek. Maar van spruw kunnen ze idd behoorlijk ziek worden. Hopnlijk gaat het snel beter door de zalf. en idd alles goed ontsmetten.
pi_27342782
nou we zijn naar het cb geweest. Meneer was goed gegroeid en aangekomen (stats: 8200gr - 70cm).

Gezien zijn gedrag en driftbuien is er besloten dat het nu echt de spuigaten uitgaat en het gewoon niet langer zo kan met alleen begeleiding van de wijkverpleegkundige. We gaan dus volgende week om de tafel zitten met een orthopedagoog en een handelingsplan opstellen. En video-home-trainingen etc doen. Ook gaan we proberen ons monster voor 1 dag uit huis te krijgen, waar dan ook om Alicia weer wat op de 'rails' te krijgen (en mij wat rust te geven).

Al met al wordt er dus nu eindelijk wel een echt plan getrokken en gaan we concreet wat doen.
  Jubileum moderator woensdag 25 mei 2005 @ 15:47:48 #281
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_27342878
Is het zo ernstig dan Knor? Wat moeilijk voor jou, en voor Alicia ook natuurlijk.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_27343423
enstig, tja, moeilijk om te zeggen. Het is niet leuk, en behoorlijk zwaar. Daarnaast weet de wijkverpleegkundige gewoon niet meer wat te doen. Het gaat boven haar pet, ze herkent dit gedrag wel bij oudere kindjes, maar niet bij Jaydens leeftijd en hoe er naar te handelen dus ook niet. En als hij nu al zo is word het alleen maar erger als hij groter is. Hopelijk kunnen we dat een beetje beperken.

Maar wat doet ie dan hoor ik jullie denken nou hij bijt alles kapot wat maar in zijn handen komt, strandballen, tuitbekers, spenen, kruiprollen, lakens, kleding, speelgoed, lepels etc etc. puur uit kwaadheid. of omdat het niet gaat zoals hij dat wil. Hij bonkt met zijn kop net zo lang tot het bloed, of blauw ziet, In een wippertjes wipt ie express net zo lang tot ie voor over kukkelt, kinderstoel vergeet het maar net zo lang wiebelen tot ie valt. Box ? vergeet het maar alles wordt er uitgekeild tot ie leeg is en dan gaaat ie bonken en tussendoor gilt ie nog een uurtje of tig en zeker als iets niet gaat zoals hij bedacht heeft. Of als je iets doet wat hij niet bedacht heeft, bv het verkeerde knuffeltje aangeven (teriwjl hij er normaal graag meespeelt) resulteerd in zo'n driftbui. OP de verkeerde manier zijn drinken aanbieden of gewoon uberhaupt al drinken aanbieden terwijl hij er niet op 'vraagt' Bij de verkeerde personen op bezoek gaan of uitnodigen die hij niet mag (beoordelend op stem of geluid) en hij heb zo'n bui. Overal waar je bij denkt goed in te doen en je doet het 'ongevraagd' is dus fout, maar geen aandacht geven accepteerd ie natuurlijk ook niet Het begint smorgens al als hij door de verkeerde persoon uit bed gehaald wordt (als hij mij bv verwacht en papa is de klos) of andersom. Ga zo maar door.

Hij terroriseerd dus het hele gezin met zijn gedrag en daar pas ik voor. Dus tijdje geleden al noodkreet gedaan, en nu vanmiddag weer en ben erg benieuwd wat we hier nog van kunnen gaan maken.

Verder is het wel een enorm lekker kereltje, onduegend, leif, goedlachs etc etc als het gaat zo als hij dat wil en dat gaat nou eenmaal niet altijd.
pi_27345173
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 14:31 schreef Anitra het volgende:

[..]

Djulian moet per direct van het brood af. Er zit iets in waar hij niet tegen kan en zijn darmen raken compleet overstuur. We moeten nu boekweit proberen zegt de dieetiste. Vanmiddag maar eens op zoek naar gaan.
Hoe reageerd Djulian op Ei Aniet....
Want daar kunnen kindjes ook allergisch op reageren namelijk
pi_27345437
Bar: ja, maar wel minder. Ze kwam me gewoon zoeken als ik de kamer uit ging. Kruipt/schuift/rolt Thijs al? Rond 8 maanden kunnen ze meer, en daarom krijgen veel kinderen dan een 'lastige' fase.

Lastig Anitra. Het kan niet iets zijn als broodverbetermiddel of had je dat al geschreven? Broodbakmachines zijn vrij goedkoop wel te krijgen, alleen die met glutenvrije programma's zijn wel prijzig. Boekweitbrood en -meel is bij oa natuurvoedingswinkels te koop. Maar kan ook via internet besteld worden.

Knorretje, wat vervelend...
Kan het nog te maken hebben met KISS/KID oid?
Veel sterkte Lijkt me niet makkelijk..

LB, hoe is 't nu met Jolietje?
pi_27346631
Knorretje, gaat dat trouwens om 1 dag per week, elke week? Of alleen om 1 dag nu zodat je een leuke dag met Alicia hebt? Ken je echt niemand die 'm 1 dagje wil opvangen voor jullie?
Als het om een wekelijks dagje gaat kun je misschien via maatschappelijk werk wel iemand vinden, en anders.. geen buurvrouw, kennis, jullie zijn geen kerklid? Groningen is een beetje ver rijden voor een dagje he..
pi_27346918
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 17:06 schreef poemojn het volgende:

Lastig Anitra. Het kan niet iets zijn als broodverbetermiddel of had je dat al geschreven? Broodbakmachines zijn vrij goedkoop wel te krijgen, alleen die met glutenvrije programma's zijn wel prijzig. Boekweitbrood en -meel is bij oa natuurvoedingswinkels te koop. Maar kan ook via internet besteld worden.
Je kan in elke broodbakmachine glutenvrij brood bakken. Het nadeel is alleen dat het meel heel erg duur is.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_27346934
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 14:31 schreef Anitra het volgende:

[..]

Boekweitmeel ligt wel als een betonblok in de maag (weet ik uit ervaring).
I
Ik las trouwens dat je je brood bij de gewone bakker koopt. Hierbij kan er sprake zijn van kruisbesmetting.
Heb je al glutenvrije crackers of zo geprobeerd? Ms reageert Djulian daar beter op.
pi_27347036
En Teff? Heb ik wel eens goede ervaringen over gehoord.. klik
Hier staat ook eea: http://www.glutfree.nl/recepten.php

Loezzie, dat wist ik niet. Ik dacht dat het met een speciale programma beter ging. Het rijst toch vaak heel moeilijk?
pi_27347065
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 17:56 schreef loezzie het volgende:

[..]

I
Ik las trouwens dat je je brood bij de gewone bakker koopt. Hierbij kan er sprake zijn van kruisbesmetting.
Heb je al glutenvrije crackers of zo geprobeerd? Ms reageert Djulian daar beter op.
daar had mijn zussie bij de bakker ook last van, maar de bakker is toen op verzoek brood elders gaan bestellen ipv zelf maken en vroor dat bij binnenkomst dan direct voor haar in en zodra ze kwam bestelde hij weer nieuw. week in week in. Misschien dat deze bakker dat ook kan ?

poemonj: mijn kennisenkring rijkt niet verder dan oma en wat zussen daarvan en die willen wel, maar kunnen het niet opbrengen/aan en dat kan ik ook niet van ze verwachten. Oma overt iedere woensdagavond al op gedurende een uurtje of 3 (maar dan is ie wel slaapklaar) dus dan hebben danny en ik elkaar ffies. Ze adviseerde om rond te krijgen dat ie voor vast 1 dag in de week elders is. een losse keer hebben we al wel geprobeerd oa met oma, maar meestal gaat het mobieltje dan alsnog
pi_27347221
Heb je hier al geinformeerd Knorretje: http://www.pleegzorgrotterdam.nl/
Wat jullie nodig zouden hebben is een vorm van weekendpleegzorg denk ik. Misschien dat iemand die geregistreerd staat voor weekendpleegzorg je kan helpen.
Succes
pi_27347677
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 18:09 schreef poemojn het volgende:
Heb je hier al geinformeerd Knorretje: http://www.pleegzorgrotterdam.nl/
Wat jullie nodig zouden hebben is een vorm van weekendpleegzorg denk ik. Misschien dat iemand die geregistreerd staat voor weekendpleegzorg je kan helpen.
Succes
nope, maar dat gaan we ook niet doen, dat is me een afslag verkeerd en heb je met een verkeerde soort hulpverlening te maken in mijn ogen.Bovendien heb ik het op dit moment nog niet echt op met dat soort bureau's en zaken. Ons neefje is ook nog steeds niet terug ondanks dat de rechter mishandeling inmiddels heeft uitgesloten.
pi_27347986
Wat erg..

Hmm dan wordt het lastiger denk ik.. misschien een oproep plaatsen in de krant oid voor een oppas? En dan als ze bellen om inlichtingen meer info geven? Of een gastouder via een gastouderbureau? Succes met 't zoeken naar een oplossing!
pi_27348698
Anitra: wat vervelend, geen brood meer. En is dat permanent of kan het nog over gaan?

Knorretje: het lijkt me ook niet makkelijk, erg vervelend voor jullie!

Romek: dat was inderdaad flink schrikken voor jullie zeg! Hoe is het verder met Didier en Linda? Enne..ga je echt al kijken als Didier niest? (dan heb ik hier dag en uurwerk namelijk) In dit geval was het natuurlijk maar goed ook!

Bar en Mar: pfft, ik hoop dat de slaaptraining niet nodig is en dat het voor die tijd gewoon over gaat. En anders moet het maar natuurlijk, hoop dat Thijs iig. weer lekker kan slapen binnenkort.

Met Tomas ging het vandaag al een stuk beter. Het zetpilletje gisteren deed wonderen (of het was toeval..). Hij heeft heerlijk geslapen, zijn humeur werd ook beter. En nog steeds gaat het goed. Geen verhoging meer (alleen wat last van de hitte, maar daar zal hij niet de enige in zijn!)
It's all up to you
  woensdag 25 mei 2005 @ 19:03:56 #294
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_27348751
Sanne is nu al bijna 3 1/2 maand het gaat héél goed met haar nu.
Vorige week 2e inenting gehad,alleen een beetje koorts naderhand.
Verder pakt ze al wat kleine dingentjes vast en gaat ze al het een en ander herkennen.

[ Bericht 3% gewijzigd door edje34 op 25-05-2005 19:20:34 ]
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_27348826
Vandaag is Myrthe al weer 4 maanden oud. Wat gaat het toch ongelooflijk snel allemaal. Van een hulpeloos klein wezentje toen ze net geboren werd is het al een hele dame aan het worden die precies duidelijk kan maken wat ze wil ! Ze schaterlacht, ze houd haar speeltjes vast, ze verplaatst zichzelf door de box heen door met haar voetjes tegen de spijltjes af te zetten (zo ging ze van de week de hele box rond !). Ze pakt zelf haar fles vast en duwt hem in haar mondje als ze honger heeft. Ze krijgt de slappe lach als we vliegtuigje spelen of paardje rijden op schoot. Ze charmeert alle mensen met haar ontwapenende lach. Ze past bijna niet meer in maatje 56, alleen nog als het heel groot valt. En soms is ze nog zo klein, als ze 's avonds moe is en op mijn schouder in slaap valt. Haar speen is haar beste vriendje, en het groene knuffeldoekje met het lieveheersbeestje wat ze van Jan en Lia heeft gekregen is haar favoriete slaapknuffel. In de box is nog steeds de pinguin erg geliefd maar ook de slak van Wilma is erg leuk. Daar zit namelijk een spiegeltje op en die wordt helemaal afgelebberd. Of ze zichzelf nou zo lief vind of dat het komt omdat het spiegeltje lekker koud is tegen haar tandvlees weet ik trouwens niet, maar schattig is het wel Over tandvlees gesproken, er wordt flink gekauwd op alles wat koud en hard is (randjes van ontbijtbordjes zijn erg lekker). Waarschijnlijk heeft ze dus wat last van de beginnende doorkomende tandjes. Kwijlen doet ze ook flink, het lijkt wel een kraantje af en toe. Gelukkig helpen de chamodent druppeltjes goed. Ik kreeg zelf met 4,5 maand mijn eerste tandje dus het zou best kunnen dat ze er al wat last van heeft. Ze kauwt ook steeds op dezelfde plek en ik voelde laatst een scherp puntje, maar dat was vandaag weer weg.

Gisteren hebben we een eind gewandeld, helemaal naar de Prenatal en weer terug (na een fikse pauze). Dat vond ze erg lekker. Ze groeit al bijna uit de kinderwagenbak trouwens. Nog een cm of 8 en dan ligt ze klem ;-) En morgen gaan we waarschijnlijk voor het eerst babyzwemmen, met Marjon en Rosalie van de zwangerschapsgym !
  woensdag 25 mei 2005 @ 19:11:38 #296
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27348986
Hey LadyBos, ik weet niet of je 'hier' gaat zwemmen maar weet je dat er geen grote kleedkamers zijn? Voorbij de douches zijn wel aankleedkussens. Kleine tip.

En Romek, beterschap voor jullie kleintje!
pi_27349038
Over 3 maanden word weer gekeken of hij er tegen kan. Zo moet je elke 3 maanden de voeding herintroduceren waar hij de 3 maanden daarvoor niet tegen kon. We gaan morgen goed zoeken waar we het kunnen vinden.
  woensdag 25 mei 2005 @ 19:21:16 #298
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_27349272
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 19:13 schreef Anitra het volgende:
Over 3 maanden word weer gekeken of hij er tegen kan. Zo moet je elke 3 maanden de voeding herintroduceren waar hij de 3 maanden daarvoor niet tegen kon. We gaan morgen goed zoeken waar we het kunnen vinden.
S6 morgen
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  woensdag 25 mei 2005 @ 19:34:59 #299
3011 E.T.
pi_27349671
pfff knor, dat moet niet meevallen
Had wel al begrepen dat Jayden niet de makkelijkste was, maar dit had ik niet in de gaten.
Is het misschien een optie om bij de gemeente te informeren of je in aanmerking komt voor een gesubsidieerde plek op een kdv of gastoudergezin?

Edje, ik kan je foto niet zien helaas, Imageshack heeft sinds heel kort de policy dat grote foto's niet gelinkt mogen worden op fok.

Anita, succes met het zoeken naar geschikt brood

Myrthe, je wordt groot!
  woensdag 25 mei 2005 @ 19:45:34 #300
103793 kozakken
Living the life
pi_27350008
Oh Knorretje, wat een moeilijke periode. Ik begreep laatst al uit een berichtje dat het niet helemaal lekker liep. Maar dit is even iets meer dan 'niet helemaal lekker'.
Wat knap dat je al aan de bel getrokken hebt. Hopenlijk brengt dat je snel bij de juiste mensen en de juiste wijzen om jullie mannetje extra te kunnen ondersteunen.
pi_27350037
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 18:00 schreef poemojn het volgende:
En Teff? Heb ik wel eens goede ervaringen over gehoord.. klik
Hier staat ook eea: http://www.glutfree.nl/recepten.php

Loezzie, dat wist ik niet. Ik dacht dat het met een speciale programma beter ging. Het rijst toch vaak heel moeilijk?
Bij mijn ouders staat al jaren een gewone bakmachine (die ze nu hebben hebben ze al een jaar of 8 misschien nog wel langer en daar wordt 2x per week g.v. brood mee gebakken)
. Zonder g.v. programma. Wel is het zo dat de duurdere merken zoals Panasonic beter bakken. Maar om mee te beginnen zou ik met een goedkope beginnen. Een bakmachine waar gewoon brood in gebakken is mag daarna ook niet meer gebruikt worden om g.v. brood mee te bakken..

(eigenlijk een beetje off topic)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')