abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27144610
Hier nog 1 die dus een stuk over geslagen heeft ivm fruit verhaal dat ik onverantwoord vind.
Sorry
En Leon al zo groot dat hij een topic op moet schuiven. De tijd vliegt echt. Weet nog dat hij eigenwijs was en in stuit lag. Het gaat echt te snel
  donderdag 19 mei 2005 @ 11:43:02 #52
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27144713
Ja, het gaat ook echt zo hard vinden jullie ook niet? Het ene moment heb je een klein wurmpje ingepakt en zijn haartjes nog nat van de vernix tegen je aan en zeg je het voor het eerst met tranen in je ogen en je stem zijn naam hardop tegen anderen en het andere moment staat er een ventje tegen je aan die druk wijst naar dingen en 'die, die!' roept en de slappe lach krijgt als je achter hem aan vangt. Soms zou ik best even terug willen naar die hele 'kleine' tijd. Maar ook dit stadium is zo enorm leuk. Is maar goed dat je geen keuzes hoeft te maken.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_27144782
Sorry dutch, heb ik ook overheen gelezen. Ik zag ergens 'poemojn' staan en heb toen alleen daar op gereageerd (dat was dus dat fruitverhaal).

Wat klinkt Leon al groot in jouw verhaal..
  donderdag 19 mei 2005 @ 11:49:55 #54
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27144932
Je moet hem een keer met een werkende stofzuiger achterna gaan schijnt erg grappig te zijn.

Maar serieus ik kan gewoon huilen omdat alles zo leuk is nu en lief. Jolie met d'r verbaasde blik en d'r eendebekkie met daarnaast Maria met dansende voetjes en een wijzende vinger. Ik zou niet terug willen naar die echte babytijd hoor. Ik vind d'r nu echt om van te janken zo mooi.
pi_27145000
Met djen had ik dat heel erg, vaak zei ik kon dit maar eeuwig duren. Nu weet ik dat elke leeftijd zijn charmes heeft. Zoals dat ze nu grote zus is voor Djulian. Dat Djulian begint te lachen als zij de kamer binnen komt Maar vind het ook heerlijk als Djulian nog ff in mijn armen wil liggen om die fles leeg te drinken om na 10 minuten de hele box rond te stappen.
  donderdag 19 mei 2005 @ 11:54:51 #56
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27145067
Dat is ie ook Poemojn, hij is zo ontzettend zelfstandig. Wil alles zelf doen en ontdekken. Het is echt een kleine ontdekkingsreiziger.
Maar dat zie je toch ook aan Myrthe? Die schuifelt ookal zo lekker langs de verwarming, eet gezellig met de pot mee etc.

Ik ben me de laatste tijd zo bewust van hoe al die babietjes van de 'zomergolf 04' zo hard groeien en zich ontwikkelen. Als ik mijn knulletje daarnaast zet denk ik echt, waar is die tijd gebleven dat wij (die groep dus) net zo zat te keuvelen over ditjes en datjes zoals dat hier nu gebeurt.
Er is echt alweer een hele groep achteraan gekomen en hierna komt er weer een en daarna weer een enz.
Dan merk je toch wel dat je nu in de aanloop naar zijn 1e verjaardag een beetje aan het worden bent.
En als er dan ook nog niet gereageerd wordt op je post gaan je hormonen al helemaal opspelen.
  donderdag 19 mei 2005 @ 11:56:26 #57
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27145127
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 11:49 schreef Luchtbel het volgende:
Je moet hem een keer met een werkende stofzuiger achterna gaan schijnt erg grappig te zijn.

Maar serieus ik kan gewoon huilen omdat alles zo leuk is nu en lief. Jolie met d'r verbaasde blik en d'r eendebekkie met daarnaast Maria met dansende voetjes en een wijzende vinger. Ik zou niet terug willen naar die echte babytijd hoor. Ik vind d'r nu echt om van te janken zo mooi.
Jij jankt altijd.
Maar hier ook zo'n emo-doos hoor. En dan wil je hem vastpakken om hem plat te knuffelen en dan wurmt ie zich weer los om een volgend spelletje te gaan doen.
pi_27145403
Ja, tuurlijk zie ik dat ook aan Myrthe. Maar ik dacht dat toen Leon zo'n 6 mnd was hij nog niet zelf rolde enzo, en dat jij je wel eens afvroeg of hij de enige was die dat nog niet deed. Je had pas wel een update geplaatst met wat hij allemaal kan, maar in je beschrijving nu lijkt hij ineens een echt dreumesje.
En 'die, die' zeggen doet Myrthe nog niet.

Myrthe ligt nu trouwens lekker bij mij op schoot te slapen, gebeurt ook niet vaak meer tegenwoordig..
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:04:48 #59
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27145410
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 11:56 schreef dutchie het volgende:

[..]

Jij jankt altijd.
Maar hier ook zo'n emo-doos hoor. En dan wil je hem vastpakken om hem plat te knuffelen en dan wurmt ie zich weer los om een volgend spelletje te gaan doen.
Zo op die foto van die veel te stoere jongen reageer ik nu dus ook niet meer
Jolie houdt wel van knuffelen maar wel met mate
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:07:20 #60
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27145491
Ja pfff, en nu lult iedereen over mij heen (okay op 2 'ik weet het niet' reacties na)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:09:15 #61
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27145564
Whoops Tex, ja dat krijg je ervan hč. Zet een stel trotse moeders bij mekaar en de rest sneeuwt onder.
pi_27145617
Kan idd van het fruithapje komen. Voor de zekerheid kun je er een paar weken mee stoppen en dan heel langzaam weer introduceren, liefst een paar dagen hetzelfde en niet meer dan een paar hapjes.
Of idd wachten tot 6 mnd.

/edit
Ik mis een minder blij kijkende ja-knikkende smiley...
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:12:24 #63
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27145670
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 12:10 schreef poemojn het volgende:
Kan idd van het fruithapje komen. Voor de zekerheid kun je er een paar weken mee stoppen en dan heel langzaam weer introduceren, liefst een paar dagen hetzelfde en niet meer dan een paar hapjes.
Of idd wachten tot 6 mnd.
/edit
Ik mis een minder blij kijkende ja-knikkende smiley...
*mee eens is*

(hoewel ikzelf nogal een grote voorstander ben van het wachten tot 6 maanden, maar dat heb ik geloof ik al genoeg duidelijk gemaakt )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:12:45 #64
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27145685
Luchtbel, nog even over dat Marktplaats-gebeuren. Ik heb nog wel een knaller van een verkoop-tip voor je. Maak foto's van kleren met Jolie erin. Ik beloof je: het verkoopt als een tierelier.

En ik mag niet knuffelen van mezelf (ben ziekig en wil de kinderen niet besmetten). Voordeel van kleine kindjes; ze hebben nog niets te willen. Wil ik ze knuffelen dat doets mams dat. Moeten ze er maar niet zo schattig uitzien of zich zo grappig gedragen.
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:17:44 #65
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27145876
Ja dahag, zeker die 10 kilo gaan wringen in truitjes waar ze twee maanden geleden al niet meer in kon
pi_27146185
In wat voor maat it jolie en waar kan ik jouw kleertjes vinden ???

edit: marktplaats is zo grooot
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:36:30 #67
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27146456
Marktplaats

Jo0Lz, nog even reagerende op jouw post in het foto-topic. Léon stoot ook overal tegenaan hoor. De ene keer valt hij tegen de muur, dan weer verliest hij zijn evenwicht met de blokkenkar en kiept achterover. Hij heeft toch min. 1 verse blauwe plek per week. En dan tel ik zijn knietjes nog niet eens mee, die zijn eelt aan het kweken, maar tot die tijd heeft hij blauwe plekken van het kruipen.
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:52:42 #68
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_27147029
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 12:36 schreef dutchie het volgende:

.... En dan tel ik zijn knietjes nog niet eens mee, die zijn eelt aan het kweken, maar tot die tijd heeft hij blauwe plekken van het kruipen.
Inderdaad dat heb ik ook gemerkt. De krasjes, de blauwe plekken... zo sneu...
Maar goed, het hoort erbij het vallen en opstaan... Ik weet het , maar toch is het zo zielig... Hij vind het leuk op het hobbel / schommel paard, maar het ziet er zo eng uit !
Als hij dan valt dan doet het zo'n pijn, dat hij echt gewoon helemaal sneu is. En hij was net zo lekker aan het spelen...

Maar goed, je kan hem niet altijd opvangen, dat weet ik.
Gisteren wezen zwemmen. Dat was een gigantisch succes. Hij vond het heerlijk, genoot met volle teugen. Kon niet vallen, ja wel vallen, maar geen pijn Alleen een beetje hoesten van het ingeslikte water....

Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  donderdag 19 mei 2005 @ 13:04:46 #69
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27147502
Knor ff via mail gedaan.
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 13:16:03 #70
37843 lady-wrb
kortaf
pi_27147893
waarom heb jij een slecht humeur? lb?
pi_27147948
huh? waar maak jij dat uit op?
  donderdag 19 mei 2005 @ 14:08:42 #72
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_27149945
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 13:16 schreef lady-wrb het volgende:
waarom heb jij een slecht humeur? lb?
lb ?
Slecht humeur ?

* Jo0Lz het topic nog even doorgelezen heeft...

snapt het nie
  donderdag 19 mei 2005 @ 15:14:25 #73
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27152328
Ik heb geen post over Léon gezien, dutchie? Of had je het over het dreumes-topic? daar kijk ik nooit...

Over bijvoeding gesproken: Noa heeft vandaag twee stukjes meloen op, ze zoog eraan, beet erop en heeft zelfs een groot stukje doorgeslikt. Vond het heerlijk en werd kwaad toen ik ophield met haar stukjes te geven... (tja, we kunnen niet bezig blijven he...)
Ik heb wel het idee dat stukjes beter gaan dan gepureerd fruit. Dat vindt ze niets aan. Ik ga het ook niet forceren o.i.d... (waarom zou ik)
  donderdag 19 mei 2005 @ 15:17:32 #74
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27152457
Oh ja, drinken gaat toch nog niet goed trouwens, raden jullie me aan om aan de dokter te vragen of ze oorontsteking heeft?
pi_27152506
als ze te weinig binnenkrijgt op deze manier zeker wel suzanna!
  donderdag 19 mei 2005 @ 15:31:45 #76
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_27152964
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 15:17 schreef Suzanna het volgende:
Oh ja, drinken gaat toch nog niet goed trouwens, raden jullie me aan om aan de dokter te vragen of ze oorontsteking heeft?
Zit ze ook aan haar oortjes ? krabben ofzo ?
Das meestal een teken dat het oor niet helemaal lekker is...
  donderdag 19 mei 2005 @ 15:32:43 #77
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27153009
Dat opzich niet, ze drinkt nog wel bijna de fles leeg. Het rare is ook dat het begin goed gaat, maar na 90 ml ze begint te 'kreunen' of 'zeurgeluidjes' maakt, en probeert onderuit te zakken. Als ik haar wieg en een liedje zing is het weer goed... dat maakt elke voeding wel iets vermoeiender maar ach, ik heb er veel voor over dat ze gewoon genoeg binnenkrijgt natuurlijk.
  donderdag 19 mei 2005 @ 15:34:30 #78
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27153067
Nee, ze probeert wel vaak op haar hoofdje te krabben...maar volgens mij niet haar oortje. (Voor dat krabben aan haar hoofdje doen we trouwens altijd sokjes over haar handjes...beetje zielig maar daarom heeft ze nu alweer anderhalve week GEEN opengekrabt hoofdje met korsten. En ook de eczeem is een stuk minder sinds ze alleen kan wrijven.
  donderdag 19 mei 2005 @ 15:52:35 #79
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_27153811
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 15:34 schreef Suzanna het volgende:
Nee, ze probeert wel vaak op haar hoofdje te krabben...maar volgens mij niet haar oortje. (Voor dat krabben aan haar hoofdje doen we trouwens altijd sokjes over haar handjes...beetje zielig maar daarom heeft ze nu alweer anderhalve week GEEN opengekrabt hoofdje met korsten. En ook de eczeem is een stuk minder sinds ze alleen kan wrijven.
Achja, Justin zat ook altijd onder de schrammetjes, altijd self-inflicted...
Maar goed, dat met dat flesje heb ik nooit gehad met hem, het was eerder dat hij het altijd te snel opdronk, of te langzaam. Te langzaam was slecht want hij moest tussendoor steeds boeren. Toen hebben we andere voeding genomen, die voor minder spugen, toen was het direct over...

Die ene voeding heeft heel veel lucht, misschien dat een ander pak eens proberen ook voor jullie een uitkomst is...
  donderdag 19 mei 2005 @ 15:55:37 #80
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27153922
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 12:17 schreef Luchtbel het volgende:
Ja dahag, zeker die 10 kilo gaan wringen in truitjes waar ze twee maanden geleden al niet meer in kon
Je kan ook foto's van tijdje terug plaatsen, toen ze er wel nog in paste

[ Bericht 24% gewijzigd door texelonia op 19-05-2005 16:05:25 (verkeerde quote :p) ]
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:04:38 #81
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27154259
Suzanna, Noah heeft ook steeds periodes dat ie slecht drinkt. Nu duurt het toch ook alweer een maand of 2, maar hij is wel goed aangekomen, genoeg plasluiers etc. Hij zou eigenlijk 200ml moeten drinken, maar vaak komt ie niet verder dan de 150 ŕ 160. En meestal begint ie al nog eerder tegen te spurten.
Ik vond het in het begin wel frustrerend, maar zolang hij nog goed aankomt maak ik me eigenlijk geen zorgen.
©Dumbo
pi_27154264
Kan ze geen spruw hebben, Suzanna?
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 16:11:07 #83
81992 Githa
pi_27154496
Moeilijk lijkt me dat hoor om uit te vinden waarom je kleintje niet wil drinken....

Leon en Justin.... jullie worden groooooooooooooooooot men ik kan me nog goed herinneren dat Leon net geboren was * zucht* en Jordy gaat ook erg hard die kant op

Ik heb even een vraagje..
Jordy drinkt zijn max 170 water en dan nog de scheppen voeding...dus 200 drinkt hij wel.
Dit krijgt hij om 7.00 tussen 10.00/11.00 - 14.00/15.00 - 18.00/19.00 en om 24.00 ik heb al ingesteld dat hij de fles ergens binnen dat uur mag hebben. Hij wil hem ook altijd op zijn vroegst.
De fles van 14.00/15.00 is echter altijd een probleem, hij bengint meestal tussen 13.00 en 13.30 al te gillen om zijn eten maar aangezien hij hem eigenlijk pas krijgt rond 15.00 en ik al heb geschipperd naar 14.00 en hij zijn max al heeft gezien over de hele dag .... wat kan ik het beste doen ?

Is het slim om hem wat extra te geven en dus over die liter grens gaan en tegen het advies in van de verpleegkundige, want die vinden al dat hij te veel drinkt Hij heeft gewoon honger ....het is ook zo wat om hem gewoon honger te laten lijden. Forte krijgt hij al, voor die gene die dat nog niet wisten maarja hem overvoeden is toch ook niet wat ik wil Zijn darmpjes kunnen daar van overbelast raken en hij kan er groeistuipen van krijgen aldus het CB.
Ergens zitten ik wel te hopen dat hij al 5 maanden was dan kon ik hem als extra een groentehapje geven zo rond 13.00
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:18:27 #84
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27154742
Kun je anders niet de flessen iets minder vol doen, en dan 1 extra fles over de dag geven? Dus wel hetzelfde in totaal, maar ovr 1 fles extra verdeeld? Dan zit er minder tijd tussen de flessen, misschien helpt dat?

Anders eens vragen aan het CB wat zij dan vinden wa je moet doen als hij echt schreeuwt van de honger maar hij niet meer mag drinken van hun. Desnoods aan de huisarts anders, als ze op het CB daar ook niks op weten (meen me zoiets te herinneren?)...

Ik weet het anders ook niet eigenlijk, maar het lijkt me minstens zo moeilijk als een kindje dat juist niet wil drinken hoor!

Ohja, misschien kun je rijstebloem door de melk doen. Dat mag vanaf 4 maanden geloof ik (staat op ons pak tenminste) dan vult het misschien iets meer, en het schijnt ook een goede voorbereiding voor vast voedsel te zijn (staat ook op de verpakking tenminste).
©Dumbo
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:21:28 #85
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27154847
Luchtbel: In het voren denken, wil ook nog wel eens helpen (zie berichtje Tex).
Githa, wat mij opvalt is dat jullie de laatste fles pas om 24.00 uur geven. Hier in huis hanteren we dezelfde hoeveelheid voor Cas en die tijden zijn om 6,10,14,18 en 22 uur. De laatste geven we mogelijk nog iets vroeger. Kun je 's middags niet beginnen, als Jordy zo'n honger heeft, om het schema wat in te korten. Dan ben je 's avonds ook nog eerder klaar. Kan hij direct wennen aan meer uren achtereen slapen, zodat hij straks de klok rond kan slapen. Of kraam ik nu onzin uit?
Ik zou persoonlijk niet over die liter heengaan.
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:27:28 #86
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27155068
Smirre, Noah krijgt ook zijn laatste fles om 12 uur. Ik zou wel willen dat ie die eerder zou krijgen, maar dan ben ik bang dat ie 's ochtends ook eerder wakker wordt
Bovendien drinkt ie z'n fles nu al zo moeilijk leeg, als er dan ook minder tijd tussen zit zal dat ook niet helpen ben ik bang. Maar goeg, dat is dan ook het tegenovergstelde probleem als wat Githa heeft natuurlijk
©Dumbo
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 16:28:04 #87
81992 Githa
pi_27155089
Rijstenbloem is wel een idee

het CB is niet echt een hulp, die vinden dat hij aan zijn max zit dus meer mag hij niet ...klaar! en als ik hun de vraag stel wat ik dan moet doen met een huilend kind van de honger, dan zetten hun er vraagtekens bij of het wel echt honger is.
Nu weet ik onderhand wel zeker dat het echt honger is...echt al wel alles geprobeerd maar goed met dat advies kan ik dus niks.

Minder doen in een fles en dan een fles extra zal ook niet echt helpen hij huilt nu ook wel eens NA een voeding juist omdat hij vind dat er te weinig in zit
Ik draai de fles ook altijd strak aan en gebruik een speen met het kleinste gaatje ooit zodat hij super zijn best moet doen om alles op te krijgen, hopend dat hij moe en voldaan is. Helaas is dit zelden het geval

Tis een echte hongerlap spuugt nog steeds nooit iets terug en die fles gaat ALTIJD leeg.
Nou is zijn vader precies zo dus het is wel te verklaren.

idd best moeilijk hoor Tex want je geeft hem zo graag die extra fles maar niet als dat zo slecht voor hem is.
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:32:01 #88
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27155255
Tex misschien heel onnozel, maar kan hij ook te moe zijn om te drinken?
Laat Noah zoveel staan dan? Liz drinkt ook vaak haar fles niet helemaal leeg en daar maakte ik me aanvankelijk zorgen om, maar ze groeit net zo hard als haar broer, die ook nog eens meer drinkt. Het nadeel en voordeel met flessen vind ik dat je precies ziet hoeveel ze drinken (itt bv), terwijl het best zo kan zijn dat ze af en toe wat minder drinken nodig hebben en wel net zo goed groeien.
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 16:35:52 #89
81992 Githa
pi_27155389
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:21 schreef Smirre het volgende:

Githa, wat mij opvalt is dat jullie de laatste fles pas om 24.00 uur geven. Hier in huis hanteren we dezelfde hoeveelheid voor Cas en die tijden zijn om 6,10,14,18 en 22 uur. De laatste geven we mogelijk nog iets vroeger. Kun je 's middags niet beginnen, als Jordy zo'n honger heeft, om het schema wat in te korten. Dan ben je 's avonds ook nog eerder klaar. Kan hij direct wennen aan meer uren achtereen slapen, zodat hij straks de klok rond kan slapen. Of kraam ik nu onzin uit?
Ik zou persoonlijk niet over die liter heengaan.
Dat hij hem zo laat krijgt is vanzelf zo gekomen met het verschuiven van de flessen dat er ineens 4 uur tussen moest zitten
De tijden zijn het probleem niet zo we hebben al eerder geschoven en gedaan maar de 4 uur ertussen en nou vermoed ik dat hij het meeste last heeft van de fles om 14.00 omdat dat midden op de dag is en hij dus de meeste energie heeft verbrand.

In jou schema is eigenlijk alleen de laatste fles anders en die is eigenlijk helemaal geen probleem als ik hem weglaat ook niet want dan wordt meneer niet eens wakker ja ik ben hem wel eens vergeten hij heeft er dan alleen erg veel last van als hij weer wakker is....dus die laatste fles dan verdelen over de andere al geprobeerd ....

Vandaar ook dat ik hier de hulptroepen in wil zetten heb eigenlijk alles al geprobeerd wat ik kon verzinnen
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:38:36 #90
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27155479
Nou Noah's ritme is min of meer wakker worden, flesje drinken, tijdje wakker zijn en spelen, dan tijdje slapen en dan moeten we hem wakker maken voor een fles, en dan weer even spelen, etc. Meestal heeft ie dus juist net geslapen als ie zn flesje krijgt. Het is ook niet zo dat ie in slaap valt tijdens het drinken en daardoor zn fles niet leegkrijgt. Hij duwt echt steeds met zn tong de fles weg en weigert gewoon te drinken En afdwingen lukt toch ook niet, dan gaat ie huilen of zich verslikken en da's al hlemaaaal zielig. En zoals ik al zei, hij is wel gewoon goed gegroeid dus moet me er maar gewoon geen zorgen om maken.
Maar het gebeurt regelmatig dat ie toch zeker 50 ml laat staan. Soms wil het nog wel iets hlpen om even een pauze in te lassen en dat ie daarna weer verder drinkt. Maar vaak ook niet. Maar goed, hij zal het nu dan idd even niet nodig hebben dan

Githa lastig hoor. Misschien toch die rijstebloem proberen dan, en anders naar de huisarts, misschien dat die wél tips heeft itt het CB?
©Dumbo
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 16:43:52 #91
81992 Githa
pi_27155649
Ik zou het idd ook niet opdringen in dat geval tex zolang hij geod op gewicht/lengte is en hij blijft goed plassen dan is er helemaal niks aan de hand.

huisarts heb ik hier niet geprobeerd eigenlijk ...ik weet niet of hij iets toe kan voegen maar het is het proberen waard
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 16:44:35 #92
81992 Githa
pi_27155675
btw net 3 gave setjes gekocht op marktplaats .... al dat geklets erover ook
pi_27155768
rijstebloem heeft hier ook geholpen Githa

ik krijg shopkriebels van dat gepraat over kleertjes
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:52:22 #94
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27155967
Githa, je vindt dat middernachtvoeden kennelijk geen probleem? Want als je hem toch wakker moet maken, kun je dat ook een uur eerder doen. weet niet hoor, denk ook maar mee. Lastig hoor, dorstige kinders (-> Cas idem). En evenzo lastig, verzadigde kinders (-> Liz).
Best of both worlds, noemde mijn zus de geboorte van haar nichtje en neefje. En dat hebben we.

En eh, ik kan Jordy toch niet dadelijk terugvinden in het foto-topic in kleertjes die voor Cas bedoeld waren?
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 17:03:27 #95
81992 Githa
pi_27156366
Smirre, Nee hoor.....24.00 is hier nog volop leven in huis komt opmdat ik bijna alleen avonden werk tot 23.00 en soms ook nachten.

uuuhmz....ik heb deze gekocht :
Als Cas nu qua maat achter Jordy aan komt, dan is dat helemaal geen probleem

superman, noppies setje en een adidas setje waar ik helemaal verliefd op werd
  donderdag 19 mei 2005 @ 17:35:27 #96
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27157297
Githa leukkkkkk die kleertjes. vooral indd die adidas kleertjes

wij hebben vandaag de camouflage buggy gekocht bij prenatal incl parasol en verzorgingstas natuurlijk. vriendlief pakte die trouwens zelf al, ik hoefde niks te zeggen. tas kwam goed uit, zag net dat me andere tas gaten vertoont aan de binnenkant.

geen tips wat betreft eten, geen ervaring met fv. maxim eet rond een uur 10 a half 11 nog en dan slaapt hij door tot 07.30 ong. ik maak overigens maxim nooit wakker om te eten.
pi_27157828
Rijstebloem is officieel ook bijvoeding (alles wat geen melk is is dat), en dat het een goede voorbereiding is op vaste voeding lijkt me niets meer dan een leuk reclamepraatje van de fabrikant.
Maar wel lastig Githa.
Dit is nog een tip van de kinderarts van OOL in een soortgelijke situatie:
quote:
U kunt 10 ml water extra aan elke flesvoeding toevoegen of tussendoor een beetje water geven om zo een voller gevoel te geven.
Had je dat al geprobeerd? Dan mag je nl wel over de liter komen (die liter gaat over de koemelkeiwitten die nog moeilijk te verteren zijn voor de nieren, maar als je extra water geeft zitten er niet meer eiwitten in).
Je moet trouwens geen 4 uur ertussen laten. Ook met flesvoeding mag je voeden op verzoek. Alleen moet je dan wel bijhouden hoeveel hij gedronken heeft zodat hij niet over de liter gaat, maar misschien is Jordy dan wel meer tevreden.
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 18:03:53 #98
81992 Githa
pi_27157965
tussendoor water krijgt hij al.... MEN! dit gaat niet makkelijk worden dus als ik je goed lees poemojn, is rijstebloem ook geen goed idee, iig niet voor de 6 maanden.
Misschien gewoon door de voeding doen i.p.v. tussendoor geven

*zucht*

edit: ik weet dat er geen 4 uur tussen moet zitten vandaar ook dat hij hem al om 14.00 mag waar hij ik hem eigenlijk pas om 15.00 hoor te geven...nu kan ik hem om 13.00 wel geven maar dan wijk ik wel heel erg af van het schema en kom ik het einde van de dag niet uit....

ik denk dat ik dan toch maar de huisarst bel....
  donderdag 19 mei 2005 @ 18:11:19 #99
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27158171
Bij Noa is het ook een raar ritme...soms zit er 3 uur tussen dat ze weer honger krijgt, soms 5 uur (ook overdag) maar ik geef nooit meer dan 150 ml omdat ze die fles al nooit leegdrinkt.

Dus Tex: dat klinkt wel heel bekend.
Noa krijgt (als het lukt en ik niet al veel eerder naar bed ben) ook haar laatste voeding om 12 uur / half één en slaapt dan door tot half zeven / half acht. Het verschilt heel erg hoor. Als ze haar laatste voeding om 10 uur krijgt slaapt ze maar door tot 4 uur...dus het scheelt écht heel erg die twee uurtjes. Dan wordt ze ook wakker met érge honger (om 4 uur) terwijl als ze half acht wakker wordt bijvoorbeeld ze heel vrolijk is en geen tekenen van HONGER vertoont.

Vanmiddag had ze na twee uur alweer razende honger, niets kreeg haar stil dus ik heb haar maar weer de fles gegeven...het was écht honger. Terwijl ze normaalgesproken wel 3/4 uur kan doen met een voeding die ze niet eens helemaal leegdrinkt.

Mag je overigens nu al water geven naast de melk? dus gewoon een flesje water als ze dorst zou hebben? En moet dat dan gekookt water zijn of mag je (ook voor de melk) nu al gewoon 'water uit de kraan' gebruiken? Tot nu toe heb ik alleen bronwater of gekookt water gebruikt.
  donderdag 19 mei 2005 @ 18:13:44 #100
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27158236
Ze ligt nu trouwens (na een middagslaap'je' van 3 1/2 uur) heerlijk te brabbelen in de box terwijl ik achter de pc zit... wat een heerlijk kind is het toch ... ze heeft een sokje gevonden in de box en die zit ze in haar mond te stoppen dus ik hoor een gedempt geluid elke keer... ze lijkt het nogal lekker te vinden af en toe bekijkt ze hem eens geinteresseerd en dan gaat hij weer HUP haar mond in...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')