abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 mei 2005 @ 12:19:12 #1
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_26774935
het grote kleine babietjestopic, deel 49

Starring:

17 mei 2004: Faith Cathryn, dochter van Psyche2003 (papa)
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
02 juli 2004: Ronja, dochter van RRRobert (papa)
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
15 juli 2004: Giulia Elisabetta, dochter van BubbleBabe
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
6 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Djulian, zoon van Anitra
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar
11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
18 september 2004: Lucas Jan, zoon van piglet
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
22 september 2004: Peter Gert, zoon van Reanimatie.com
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
30 november 2004: Stella, dochter van Anniebaby
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
28 december 2004: Cas en Liz, zoon en dochter van Smirre
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
4 januari 2005: Sanna Leonie, dochter van meneerdeman (papa)
9 januari 2005: Marisse, dochter van bietjuh
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
26 januari 2005: Dominique, dochter van Cavemania
1 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
02 februari 2005: Joep, zoon van Lentemeisje en Dop
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
17 februari 2005: Sanne Larissa dochter van edje34(papa)
19 februari 2005: Dylan, zoon van DaanBanaantje
20 februari 2005: Lars, zoon van Ma-Maatje
11 maart 2005: Noël Riley, zoon van Luisa
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
4 april 2005: Noor, dochter van Superted (papa)
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
12 april 2005: Dione, dochter van wiseguy79
29 april 2005: Samiq Elijah, zoon van Yfke en Spiro
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
05 mei 2005: Querida, dochter van Roxie
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van Snakelady
16 mei 2005: Didier, zoon van Romek (papa)

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

[ Bericht 0% gewijzigd door E.T. op 16-05-2005 16:54:55 ]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 6 mei 2005 @ 12:21:56 #2
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_26774996
En Rottdog schreef iets interessants over Gamma!

edit: de rest heb ik even naar [Centraal] nu in de aanbieding, deel 3 verplaatst

[ Bericht 65% gewijzigd door E.T. op 06-05-2005 12:38:24 ]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 6 mei 2005 @ 12:40:40 #3
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_26775408
Maar even zelf verplaatst naar waar het hoort
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  † In Memoriam † vrijdag 6 mei 2005 @ 14:36:04 #4
43556 miss_dynastie
pi_26778025
Wiseguy, hoe is met met Dione?
En Superted, hoe is het met Noor?
pi_26779284
Met Thijs gaat het weer goed iig.
Hij hoest al stukken minder en het slapen zonder zetpil gaat ook goed, ik hoor hem ook bijna niet meer knorren in zijn bedje.
Maandag is de laatste dag dat Thijs antibitica krijgt en dan dinsdag even langs de huisarts om te kijken of zijn longetjes terug schoon zijn.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_26791329
fijn bar&mar!
  zaterdag 7 mei 2005 @ 08:52:25 #7
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_26795663
Ik ben blij dat het met Thijs beter gaat Bar. Met Kai is gelukkig ook weer helemaal de oude. Het kuurtje heeft hier zijn werk gedaan.

Even een vraagje voor de wat meer ervaren mama's. Als je niet tegen vieze verhalen kan moet je dit maar niet lezen. Sinds een paar weken word ik iedere morgen verwelkomd door een lekkende poepbroek. Op de een of andere manier kunnen de luiers de hoeveelheid niet meer aan wat tot gevolg heeft dat alle pyjama's en rompers continu in de week staan en ik op mijn nuchtere maag elke dag met mijn handen in de poep zit. We gebruiken luiers van de Lidl en die doen hun werk prima, maar dus niet 's nachts. Heeft iemand enig idee welke luiers geschikt zijn voor het 'stevigere werk'?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:26:02 #8
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26796362
Fijn dat die twee jongetjes alweer wat beter zijn. Ik heb geen idee M@x, Jolie die poept altijd meteen na het avondeten

Ik heb m'n eerste opvoedkundige 'iets' Vind het best moeilijk.
Laat ik voorop stellen dat Jolie echt een super makkelijk kind is, altijd en overal slapen, lief en eten en drinken. Alles gaat goed. Maar ze heeft soms iets.
Soms ineens gaat ze zitten en buigt d'r hoofd naar d'r voetjes, gaat snikkende geluidjes maken (we noemen d'r al flauw 'de stervende zwaan') kijkt dan es omhoog, als ze denkt dat het niet het gewenste resultaat heeft dan komt ze snikkend omhoog en probeert ze nog eens een traantje uit te persen. Niks aan de hand dus.
Ik probeer er niet te veel op in te gaan maar iedereen zegt dat ze nog te klein is voor zulke dingen, ik weet het niet zo goed. Als er echt gehuild wordt omdat ze iets niet kan of omdat ze valt of wat dan ook dan troost ik d'r heus wel. Maar ik wil niet te veel ingaan op zulk gedrag maar ja, ze is ook nog wel klein en ik wil d'r niet alleen laten met d'r verdrietjes. Echt moeilijk vind ik.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 13:49:39 #9
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_26800551
Heeft ze het mischien meegekregen van de al wat oudere kindjes bij de oppas?

Waarom vinden ze haar eigenlijk te klein voor deze dingen? De 1 is nou eenmaal vlotter als de ander en Jolie weet gewoon blijkbaar ook hoe ze haar zin kan krijgen. Zou het dus ook negeren en er niet echt op ingaan. Als ze echt verdrietig is weet je het wel, echt waar

Zoë is ook erg makkelijk en weet donders goed wat ze wil, er zit gewoon een kop op zoals wij dan zeggen. Zoë wil heel graag staan tot drammens aan toe zeg maar en laat ook duidelijk zien of we haar dan niet zielig genoeg vinden anders gaat tja kan het geluid niet echt omschrijven maar heel zwaar brommen/grommen. Dan is ze gewoon heel zielig op haar manier
pi_26801697
Ik had echt mijn grote mond moeten houden over het feit dat het met Thijs beter zou gaan.

Het hoesten gaat er weer lekker aan toe en hij gorgeld lekker, voor ons heel duidelijk dat er nog steeds slijm in zijn longetjes zit.

Straks proberen nog eens te stomen en hopelijk komt het wat los.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  zaterdag 7 mei 2005 @ 14:54:56 #11
61800 Rottdog
pi_26802082
Als het kan Bar_en_Mar geen melkproducten geven want dat houdt het slijm weer vast.
pi_26802322
hij krijgt straks nog fruit en daarna avond eten bv krijgt hij voor het slapen gaan pas weer
Zal hem zo iig wat water geven vind hij lekker.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:10:52 #13
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_26802481
Ik geloof niet dat Jolie te klein is voor dat soort buien hoor Luchtbel. Kai kan op zijn tijd ook de dramaqueen uithangen. Vooral als meneer weer eens besluit dat de afstandbediening in zijn mond moet en hij krijgt zijn zin niet, dan komt er een partij herrie uit waar je niet lekker van wordt. Ik denk dat het het beste is om dat soort gedrag maar te negeren. Dat is eigenlijk het enige wat je op dit moment kan doen. Als ze wat groter zijn kan je ze tenminste uitleggen waarom ze zich niet zo moeten gedragen, maar bij babietjes gaat dat gewoon nog niet.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:42:57 #14
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26803192
Ja ik weet ook niet wat het is. Ze gilt en tiert ook wel eens als ze iets wil wat niet lukt/ kan/ mag maar dit doet ze dan zomaar opeens. Ook terwijl we zitten te spelen ofzo. Zo raar.
Ik maak me misschien veel te veel zorgen (die kans is groot...) maar aan de andere kant maak ik me wel echt zorgen, gewoon over hoe alles moet. Zeker als ik kijk naar hoe ik was als kind/ puber, obsessief, dwingend, manipulerend en schijt aan werkelijk alles. Ik heb met opzet gekwetst, beledigd, bezorgd gemaakt, gestolen en pijn gedaan, ook bij mensen waar ik wel van hield. De kans dat zij dit soort trekjes heeft is behoorlijk groot aangezien mijn ex nou ja geen haar beter is En als ik zij hoe zij nu soms dingen doet. Ik weet wel, alle kindjes doen zulke dingen en de ene wat erger dan de ander. Maar het lijkt wel alsof het niet serieus genomen mag worden. Dat als ik er iets over zeg er meteen gedaan moet worden alsof ik d'r in een hokje druk of wat dan ook.
Nou als ik het ergens niet mee eens ben is het wel met dat soort dingen, ik vind dat er veel te snel met van alles en nog wat gegooid wordt tegenwoordig maar dat terzijde.
Ik weet gewoon alleen dan soms niet wat ik nou moet doen, ik wil d'r niet tekort doen maar ook weer niet oververwennen. Ik wil niet haar gevoelens onderdrukken maar ik wil ook niet bij ieder piepje toegeven aan haar. Nou ja ik weet ook niet precies. Ik til er vast veel te zwaar aan maar ja tis weer moederdag tijd enzo dan heb ik dat soort dingen. Hoewel het al wel langer speelt maar ik kan er nu wel gewoon van huilen. Twijfels over wat nou gewoon een goede manier is om hier mee om te gaan. Misschien moet ik maar es een goed boek lezen over vorming van het karakter ofzo.

Edit: Oh en nogmaals, het is echt een schat hoor. Gister mee naar een verjaardag en ze gaat gewoon slapen, is een uur bezig om zelf een koekje uit de verpakking te halen, geeft zulke lieve kusjes enzovoorts. Misschien is dat het nou juist, ik wil gewoon als ik zie dat ze iets 'heeft' naar d'r toe gaan en d'r oppakken en d'r troosten zoals zij dat het liefst heeft.

[ Bericht 4% gewijzigd door Luchtbel op 07-05-2005 15:48:11 ]
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:48:59 #15
34891 melonovy
La Kutschie
pi_26803348
Nou daar ben ik weer in het babytjes topic, een jaartje later...

Nogmaals bedankt voor de leuke felicitaties en complimenten.

Hier gaat alles erg lekker, Yoram is een lekker ventje, doet het hartstikke goed. Hij slaapt 20 uur op een dag, wordt wakker voor een voeding en tukt weer tevreden verder. Als hij dan een wakker moment heeft is dat echt super genieten, hij kan van die grappige bekkies trekken, heerlijk!
Hij was prachtig roze na de bevalling, had op dag 2 wat van die rode gewenningsplekjes, en later zag hij wat geel, maar nu is ie mooi en gaaf aan het worden met blonde haartjes

De borstvoeding gaat super goed! Nu de stuwing op zn retour is, begint het steeds leuker te worden, ik heb alleen wel een paar kloofjes...
Ik heb van mijn ouders wat geld gekregen (en een kraam-kado-pakket) en van dat geld heeft Remco een voedingskussen gekocht, super zijn die dingen zeg! Echt heerlijk zitten tijdens het voeden!

Het lekkerste moment van de dag is wel het badje, dat vindt hij wel zo heerlijk! En het mooie van die chantalatub is dat hij er in ligt op de manier waarop hij ook in mijn buik lag. Prachtig om te zien hoe hij er in beweegt en geniet!

Chiara vindt het ook allemaal wel oke met een broertje erbij. Vanaf het eerste begin gaat het erg goed, maar vond ze het huilen van Yoram niet leuk, daar werd ze zelf ook verdrietig van. Maar iedere ochtend staat ze weer vol enthousiasme naar dr slapende broertje te kijken. Yoram krijgt meer kusjes van Chiara dan papa en mama bij elkaar.
Chiara doet het ook hartstike goed als zus!

Dat shirt heb ik zelf gemaakt. "Hoera ik ben zus geworden" staat erop.
Het voelt goed hè?
A je to!
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:59:26 #16
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26803590
Mel super zo mooi
Fijn dat het zo goed gaat
pi_26804003
Hey Mel! Ik kan weer reageren gelukkig, want je topic was weer dicht.
Maar wat een mooi manneke zeg!!! Hij lijkt echt op zijn grote trotse zus!
Wat fijn dat alles zo goed gaat
pi_26804423
Mel: wat fijn dat het allemaal zo goed gaat! En echt leuk dat Chiara zo lief reageert (vind het ook een geweldig shirt overigens)

Maarre..chantalatub? wat is dat dan weer? (voel me af en toe zo'n muts, maar ach, ik kan ook niet alles weten )
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  zaterdag 7 mei 2005 @ 18:34:40 #19
61800 Rottdog
pi_26806371
LB wat jij als puber deed had ook zo zijn reden dat soort situaties ontstaan eenmaal. Hou gewoon in je achterhoofd dat Jolie niet jou is. Vindt dit soort dingen altijd vaag te omschrijven omdat er eigenlijk niet altijd alles uit komt zoals ik het bedoel. Niet naar jou verleden kijken want dat staat ook haaks op jou tijd jaren geleden en mensen veranderen al zijn sommigen daar echte die-hards in.
Je bent gewoon bezorgd en dat is gewoon heel gezond ik hoop ook gewoon dat ik net zoals jij het goed doe en jammer genoeg bestaan er geen boekjes met de perfecte richtlijnen als jij Jolie gewoon uit jou gevoel opvoed komt het alleen maar goed.

Het perfecte kind bestaat gewoon niet en perfecte ouders al helemaal niet vallen en optaan LB that's it.

Mel wat een mooi manekke en lekker dat het relaxt gaat.
  † In Memoriam † zaterdag 7 mei 2005 @ 18:48:52 #20
7074 moussy
kuttekop
pi_26806664
Ml, je kereltje is prachtig.

en lieve LB, alles komt goed
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zaterdag 7 mei 2005 @ 18:52:13 #21
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_26806728
*zucht*
Yoram
*zucht*

LB, gewoon nu op je gevoel afgaan. Doe waar jij je het prettigst bij voelt en wat je instinct je ingeeft. Niet alles nu al veel te veel rationaliseren en be-'ja-maar-wat-als..'
Komt tijd, komt daar ook wel weer een oplossing voor.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 18:56:38 #22
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26806818
Ja weet ik Rottdog weet ik en zoals ik al zei, ik maak me gewoon zorgen, misschien te veel enzo.
Ik wil gewoon graag dat ik haar kan helpen tijdens het groter worden, zodat ze kan ontwikkelen tot wie zij is. Maar ben er ook een beetje ziek van dat men maar zegt dat ik me daar geen zorgen over mag maken. Ik weet wel dat ze niet mij is maar ze komt wel voort uit mij en ik denk dat we het ook nog een tijd samen moeten uithouden Nou ja, zoals ik al zei, ik maak me vast zorgen om niets.

pi_26806904
Raar gevoel dat het morgen als ieder jaar weer moederdag is en nu het 1e jaar dat ik echt mama ben...
pi_26807100
Ha Mel, welcome back in dit topic. Mooie foto's van Yoram en Chiara!
Mbt tepelkloven: heeft pas eea in het bv-topic over gestaan, misschien zit er nog wat voor jou tussen.

Luchtbel, ben het wel met Rottdog eens. Misschien dat Jolie op zo'n moment aandacht nodig heeft? Bewust manipuleren kan ze iig vast nog niet, daarvoor moet je goed inzicht hebben in de ander, weten dat die een ander persoon is met eigen denkwereld enzo, dat komt waarschijnlijk later pas. Gewoon op je gevoel afgaan denk ik, hoe reageert ze als je haar wel oppakt, is ze dan helemaal tevreden of toch nog niet?
  zaterdag 7 mei 2005 @ 19:13:11 #25
103793 kozakken
Living the life
pi_26807228
LB, heb even een gedeelte gehaald uit het grote peuter- en dreumes topic:
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 19:56 schreef kozakken het volgende:
----Hier begint Jonne zich ook als als 13-maandige dreumespuber te gedragen. Tjonge, jonge. Ene moment vrolijk, het volgende moment ontpopt hij zich als een soort Jeckel in Hide. Nek bijna op z'n rug, dramatisch hoog huilen, stiekum tussen de ogen door loeren om vervolgens nog wat harder bij te zetten
Gelukkig nog niet slaan. Maar ook dat zie ik er nog wel van komen. We hebben een behoorlijke bol temprament in huis....
Ik copy het even omdat Jonne dit al langer doet dan vandaag (of deze week). Ik denk al wel een maand of drie/vier... en laat dat nou vlgns mij precies de leeftijd van Jolie zijn.
Ik negeer het voor het grootste gedeelte. Bedenk me dan maar dat het een beetje bij het uitproberen enzo hoort.
Ik weet niet of je het al kunt vergelijken met je eigen ervaringen. Het lijkt me redelijk stug dat deze leeftijd en jouw genen al meteen voor zo'n uitdrukkelijke aanwezigheid van (iets te veel) temprament kunnen zorgen.

Ik ga zelf maar een beetje uit van de gulden middenweg en mijn eigen onderbuik gevoel in deze. En misschien geldt in jouw geval nog wel veel meer: een gewaarschuwd mensch....

en om nog even met Lois te eindigen (mag wel he)
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 19:59 schreef Lois het volgende:
Mijn wijze oude buurman zei laatst heel treffend, toen kleine Iris een driftbui had in de tuin omdat ze haar zin niet kreeg, "op een garnaal zit ook een kop".
Ik vond dat wel een mooie, zo klein en evengoed zo eigenwijs als wat, heel herkenbaar....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')