abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26765211
Eva meisje wat een narigheid weer zeg Beterschap en dikke

Janneke, jij ook trouwens

Even vraagje, hoort dit bij de leeftijd of is het omdat Joshua voelt dat er wat op komst is.

Joshua is de laatste 2 dagen ontzettend bezig om ons op de kast te krijgen. Hij klimt overal in en op. Nou weet ik dat dit wel een fase is. Maar zodra mijnheer ergens niet aan mag zitten wat ie toch echt wel honderden keren per dag probeert op het moment dan krijg je een vreselijk boos gillend ventje wat om zich heen slaat. En als je hem dan probeert te troosten omdat ie zo vreselijk verdrietig is als ie de tube tandpasta of andere tubes of wat hij dan ook te pakken krijgt niet mag hebben omdat het niet om te eten is, dan krijg je klappen in je gezicht of een kopstoot, en echt niet zo'n kleintje ook. En als hij het zat is in zijn highchair dan wiebelt ie zo dat hij nog eens met stoel en al om gaat vliegen.

Echt de laatste 2 dagen zijn heel vermoeiend geweest. Ik probeer het zo kalm mogelijk aan te kijken en niet te schreeuwen of iets anders doms. Maar grut, het is wel moeilijk om je geduld te bewaren. Is dit dus iets wat bij de leeftijd hoort, of hebben andere moeders er ook last van gehad net voordat de 2de baby eraan kwam.

Als hij slaat kijk ik hem dus recht in zijn ogen boos aan en zeg hem het niet te doen. Maar ja je moet dus wel ontzettend uitkijken dat je geen kopstoot krijgt midden op je neus of op je mond.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 11:13:30 #52
24188 Belana
kloon van belana
pi_26773471
Ik zou het niet weten Lewis... sorry...
Liam is hier ook wel een pitbullpeuter met een nogal duidelijke eigen wil, dat wel. Hij gaat regelmatig smijten met dingen. Uit wildebrassigheid gaat hij ook nog wel eens slaan en daar zeggen we altijd meteen "neeeee, niet doen" op... maarja...
Misschien dat ie wel aanvoelt dat er iets staat te gebeuren hoor

Liam heeft zijn eerste kies Dit keer waren het dus echt "de tandjes" waardoor hij wat van de rel is geweest. Zoveel heeft ie er nu:
stormy waters...
sailin'
  FOK!fossiel vrijdag 6 mei 2005 @ 13:03:15 #53
2628 Karin
pi_26775911
Lewis klinkt mij wel bekend in de oren. Toch proberen wat niet mag en als hij dan te horen krijgt dat het niet mag komt er een verschrikkelijke woede-aanval. Op een gegeven moment ben je alleen nog maar proberen die woede-aanvallen te stoppen en politieagentje te spelen.
Hier hielp het goed om hem tijdens een woede-aanval even apart te zetten (de eerste keren niet hoor, dan ging het net zo lang door totdat ik hem weer ging halen) en dan na een minuutje na hem toegaan en vragen of hij weer normaal kon doen. En dan weer proberen af te leiden met wat anders leuks ipv datgene wat hij nog steeds wou hebben.
En dat slaan en kopstoten geven kwam hier ook voor. Nog wel eens maar dan word ik echt verschrikkelijk boos, ik vind dat echt niet kunnen hoor dat slaan. Als ik dat zie gaat ie acuut een tijd naar de gang.
Het is een fase, echt waar!! maar sommige fases duren erg lang

[ Bericht 6% gewijzigd door Karin op 06-05-2005 13:17:39 ]
pi_26776100
Ja zodra hij slaat of kopstoot dan zeg ik er wat van, want dat is inderdaad niet goed. Ik zie het al voor me als hij bij zijn Oma is en het dan doet hey. Dat hoop ik er dan toch wel uit te krijgen.
Maar met dat afleiden met iets anders dat werkt wel een beetje. Het is wel lullig, want hij begint hier nu net mee nu husby voor hem zorgt. En die vindt het erg moeilijk om ermee om te gaan. En ik wil niet te bemoeierig overkomen en constant ingrijpen.
  Jubileum moderator vrijdag 6 mei 2005 @ 19:46:54 #55
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_26785654
Met Eva gaat het beter gelukkig De koorts is grotendeels weg, de allerergste benauwdheid ook. Ze is nog wel benauwd maar ze kan weer praten en eten zonder half te stikken, alleen een stukje lopen gaat nog niet echt. Er zit echter vooruitgang in en dat is goehoed
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 6 mei 2005 @ 19:56:56 #56
103793 kozakken
Living the life
pi_26785955
Gelukkig Lois, is toch spannend met die kleintjes!

Enne Lewis.. Hier begint Jonne zich ook als als 13-maandige dreumespuber te gedragen. Tjonge, jonge. Ene moment vrolijk, het volgende moment ontpopt hij zich als een soort Jeckel in Hide. Nek bijna op z'n rug, dramatisch hoog huilen, stiekum tussen de ogen door loeren om vervolgens nog wat harder bij te zetten
Gelukkig nog niet slaan. Maar ook dat zie ik er nog wel van komen. We hebben een behoorlijke bol temprament in huis.
  Jubileum moderator vrijdag 6 mei 2005 @ 19:59:07 #57
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_26786033
Mijn wijze oude buurman zei laatst heel treffend, toen kleine Iris een driftbui had in de tuin omdat ze haar zin niet kreeg, "op een garnaal zit ook een kop".
Ik vond dat wel een mooie, zo klein en evengoed zo eigenwijs als wat, heel herkenbaar....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 6 mei 2005 @ 20:00:38 #58
24188 Belana
kloon van belana
pi_26786081
Lois, fijn dat Eva opknapt!

"op een garnaal zit ook een kop" dat is idd een wijsheid!
stormy waters...
sailin'
pi_26786215
Een echte kies al Liam!!!

Janneke bijt en trekt haren vooral bij haar zus. Maar ook bij vreemde kindjes. Het is voor haar een manier van contact maken heb ik gemerkt. Maar niet 1 die wij accepteren natuurlijk. Wel lastig soms. Bij vreemde schaam ik me er soms gewoon voor. En wil ik helemaal gaan verantwoorden dat ze ook heel lief is enzo. Maar ja. Telkens als ze het doet zeg ik haar dat het niet mag en gaat ze even in de gang. Maar goed, dat gebeurt dus soms wel 5 keer op een dag. En ook wel eens dagen niet.
Ze praat nog steeds als Donald Duck (ter illustratie 2 filmpjes in t filmpjestopic) en kan dus niet op die manier goed contact maken. Het uiten met taal lukt haar gewoon niet. En daardoor gaat het soms ook op een verkeerde manier.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_26786221
O en heerlijk dat t beter gaat met Eva Lois!!!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_26790971
oei Janneke , ik denk dat Piet erg bang voor jou zou zijn (die moet niks hebben van kindjes die zo op 'm af komen, hebben we gisteren weer es gemerkt op een verjaardag). maar hij is dan ook wel 't andere uiterste: enorm bedeesd en kat-uit-de-boom-kijkerig. ook niet alles. en jessie, wel erg leuk die DonaldDuck filmpjes.

die garnalenopmerking

en Lewis, 't is vast een combinatie van een 'gewone' leeftijdsgebonden fase en de spannende tijd waarin jullie nu zitten. Joshua is wel 'n pittig ventje zo te lezen... succes ermee. Piet is nu in een 'jengelfase', gaat erg makkelijk huilen/zeuren. hij is ook wel snipverkouden en voelt zich duidelijk niet helemaal lekker, dus ik hoop maar dat 't gezeur ook weer afneemt bij 't verdwijnen van 't snot... maar die driftbuien herken ik ook wel. zich dramatisch op de grond laten vallen als ie z'n zin niet krijgt... en het begrip 'straks' is nog wat te moeilijk. beter niet 'we gaan straks even naar buiten' oid zeggen, want dan wil meneer METEEN. haalt z'n schoenen en z'n jas en gaat staan stampvoeten als we niet onmiddellijk vertrekken. vandaag was oma er en die zegt dat soort dingen bijv. nog wel, dan ontdek je pas hoe je (onbewust) al helemaal afgericht bent op dat soort dingen. ook in positief formuleren ben ik een ster geworden. want gemerkt dat het benoemen van wat NIET mag vaak net wat teveel de aandacht op dat ongewenste gedrag vestigt, waarop Piet het niet kan laten het zojuist genoemde nog even te herhalen. dus noemen wat wel mag werkt vaak veel beter. maar je kunt doorschieten: zo betrapte ik mezelf laatst op de uitspraak "záchtjes gillen!" en jawel hoor, hij ging braaf heel zachtjes verder met gillen.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:16:13 #62
30488 coolbabe
My little pwny
pi_26792487
Zachtjes gillen Dat zou wel wat voor Tom zijn, die gilt me de oren van m`n kop
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_26795709
Lolololol zachtjes gillen. Ik ga hem hier een keer proboren!!!
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zaterdag 7 mei 2005 @ 09:38:48 #64
43556 miss_dynastie
pi_26795954
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 23:08 schreef bixister het volgende:
zo betrapte ik mezelf laatst op de uitspraak "záchtjes gillen!" en jawel hoor, hij ging braaf heel zachtjes verder met gillen.
pi_26798211
Zachtjes gillen Dat ga ik ook eens proberen. Ja dat dramatisch op de grond gaan liggen als iets niet lukt of mag dat kennen we hier ook. Maar daar besteed ik niet zo heel veel aandacht aan, ik kijk het gewoon aan en hij komt vanzelf bij.

En als je tegen hem zegt, komop we gaan naar buiten, dan staat ie ook bij de voordeur klaar om zijn jas aan te trekken en de deur uit. Als je dan naar achteren loopt om de tuin in te lopen is ie heel erg teleurgesteld.

Momenteel zit hij bij mijn schoonouders dus we hebben eventjes rust.
  Jubileum moderator zaterdag 7 mei 2005 @ 19:15:36 #66
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_26807289
Zachtjes gillen !
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † zaterdag 7 mei 2005 @ 19:17:34 #67
7074 moussy
kuttekop
pi_26807347
Zachtjes janken werkt hier soms ook
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_26807812
Oh ja zo herkenbaar, hier hoef je maar te hebben over ga je mee of naar buiten dan wordt Jadey gek. Ze wordt helemaal wild in haar hoofd "Ga je mee, ga je mee, ga je mee (in 300-voud)" en komt aangescheurt met haar laarsjes en staat onder de kapstok te janken om haar jas
pi_26852870
* Jonnetje heeft haar lieftallige (*kuch*) kleine mannetje weer terug...

Vorige week was ik heel even aan een pauze toe..

Wilyan was me soms gewoon te zwaar en hoe maak je een peutertje wijs dat je 'm even niet meer kán (op)tillen.. Ik kreeg er gewoon harde buiken van.
Ik wist dat opa en oma die week vrij hadden en oma zeurde namelijk al een tijdje dat Wilyan maar weer eens een keer moest komen logeren. Dus legde ik het voor aan Michiel.
Donderdag 's middags kwamen opa en oma Wilyan ophalen.

Mééééééééén..... wat deden we toen Wilyan er nog niet was?
We hebben ons twee dagen gewoon stierlijk zitten vervelen!

Zaterdags zijn we richting Oosterwolde gereden en daar nog een nachtje blijven slapen want we mochten Wilyan van oma niet eerder meenemen dan zondags..
(Ja daag, ik ben niet gek! Zondags was het moederdag! Ík ben z'n moeder, dan is ie van mij!
Niet dat we er verder wat aan doen maar goed, gaat om het idee vind ik.)

Wilyan was het ook wel zat trouwens.. Hij stoote op een bepaald moment zijn koppie en opa pakte 'm op om te troosten.. Werd ie helemaal overstuur, hij wou naar Pappa! (maar niet neer zetten of aan Michiel overgeven ofzo..)
Af en toe gaf Wilyan ook aan dat we maar in de auto moesten. Zondags raakte hij ook al licht overstuur, oma wou met Wilyan naar boven om tante Evelien wakker te maken. Wilyan was doodsbenauwd dat hij op bed moest en rende keihard naar mij met de mededeling: "huis" "huis". Rond etenstijd storte hij in en is hij nog wel even naar bed wezen slapen. We hebben nog even Formule1 gekeken en zijn daarna naar huis gereden.

Ik heb nog nooit gezien dat mijn mannetje zó graag naar huis wilde...

En dat terwijl opa en oma hem álles zijn. Als ie ze ziet is hij altijd meteen blij en is het feest.
Maar hij was ze nu gewoon écht zat.
W ~ H ~ T
pi_26854761
Jonnetje stiekum best een beetje leuk toch als je kind weer zo naar je verlangd

Zei ik pas dat Bo weer opknaptte Ze is WEER ziek
Gisteren haalde we ze op bij oma. Daar werd ze een uurtje voor we haar kwamen halen steeds warmer. Ze had flinke koorts (niet opgemeten, vind ze een ramp en koorts had ze toch wel) Vandaag ook hele dag hangerig en kroelerig, amper tot niks eten en verhoging. Gelukkig niet meer zo warm als gisteren, maar t loopt naar de vond toe meestal wel op.
Ik ga echt een bordje verboden voor bacterien en virussen in de tuin zetten. Dit is gewoon echt niet leuk meer. Ik hoop dat die meiden eens langer als een week lekker gezond rond mogen huppelen
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator maandag 9 mei 2005 @ 19:36:13 #71
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_26861772
OE Jessie ik voel met je mee! Het wordt tijd voor de zomer, lekker zonnetje en buiten spelen en opknappen!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_26862648
Tjee, Jessie en arme Bo...
Het houdt ook niet op bij jullie. Ze steken elkaar ook nog zo lekker aan zeker.
Maar wat ik me af vroeg.. Raken ze zelf dan niet uitgeput van het steeds ziek zijn en zo kwakkelen, want het gaat al een aardig tijdje zo toch? Of valt dat wel wat mee. Ik zou volgens mij compleet kapot zijn na een tijdje.
Het is idd -wat Lois zegt- tijd voor de zomer.

En idd is het best wel leuk als je kind zó blij is als hij je terug ziet.
Maar het raarste van het logeerpartijtje was toch wel het absoluut niet weten wat je zelf uit moet vreten als je kind er niet is. Pas dan merk je dat je onbewust toch wel heel veel met hem/haar/ze doet..
W ~ H ~ T
pi_26863044
Wacht maar tot de 2e er is Jonnetje dan ben je blij als ze een dagje weg zijn af en toe Of klinkt dit heel slecht? Ik vind eht af en toe dus echt lekker hoor als ze een dagje naar oma zijn ofzo. Even lekker verstand op nul en lekker alleen maar doen waar ik zelf zin in heb. Boek lezen, lang lopen lantefanteren. Of lekker alleen naar een vriendin dat soort dingen.

En Ja Bo is wel een beetje uitgeput. Ze klaagt ook over moeheid. We kijken het WEER even aan en dan misschien toch maar een keer bloed laten prikken. Maar omdat Bo zo extreem bang is voor de dokter wilde hij haar dat de vorige keer niet aandoen. Maar het is best pittig hoor. Janneke strontjaloers omdat Bo nu weer vaker bij mij zit. Enz enz. Maar t weer gaat beter worden dus ik heb hoop
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 9 mei 2005 @ 20:42:34 #74
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_26864018
Wilyan, er is niks zo fijn als thuis zijn

Bo alweer in de lappenmand.. Idd, tijd voor de zomer!

Saskia is ook neit lekker...Alleen hebben wij het idee dat het door de BMR/Men-C komt die ze vorige week dinsdag heeft gekregen.
Ze heeft al een paar dagen zure diarree, geen eetlust, slaapt 's nachts als een blok, overdag matigjes, voelt ook warm aan (niet echt koorts, maar gewoon warmig).. Vandaag was ze ook errug hangerig en huilerig. Nou zag ik vanavond (en gister ook al) de prikplek nog hartstikke rood ziet en ook dik is.

Ik was blij dat ze in bed lag vanavond zeg maar

Alleen dat niet eten zint me niet zo erg... Ik ben blij als de papfles en een banaan er in gaan op een dag.. D'r boterham laat ze voor het grootste deel staan, warm eten wil ze niet.. Fles voor het naar bed gaan wisselt.. Ze heeft gewoon geen eetlust, want verder zeurt ze ook niet om eten. Morgen ff CB bellen, melden dat ze dit heeft en dat ik denk dat 't van de prik komt en ff vragen hoe of wat met eten (komt ze geen voedingsstoffen tekort enzo?)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_26864161
ET over dat niet willen eten zou ik me niet te druk maken (ook een voordeel als ze al wat spekkies hebben om op te teren) Ze kunnen wel een paar dagen zonder. Als ze maar wel goed drinken. Zo werd dat tegen mij gezegd door de arts. De ene heeft nou eenmaal geen uitlust als die niet lekker is. Kus voor Saskia
Het voelt heerlijk!!!!
pi_26864220
arme Bo... en Saskia ook al niet lekker. Piet is ook nog steeds flink verkouden en eet momenteel ook vrij weinig ET. volgens mij hoef je je daar op zich nog geen zorgen over te maken, als ze maar genoeg drinkt. Piet heeft trouwens ook steeds wat verhoging en heeft rare vlekjes op z'n gezicht. z'n neusgaten zijn helemaal stuk van 't snot, ik mag er ook nauwelijks aankomen om te proberen het schoon te maken. ik probeer het maar wat vet te houden. 't ziet er niet bepaald lekker uit.
  maandag 9 mei 2005 @ 20:55:34 #77
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_26864462
Wacht maar tot ze twee is ET , Freek wil soms echt dagen bijna niets eten, uit dwarsigheid, en er de strijd over aangaan doe ik niet, dat schiet hier volledig zijn doel voorbij. Als het echt te gortig wordt geef ik hem een multivitamine pil. Als ie ziek is is het ook naadje trouwens, maar ik heb ooit van een arts gehoord dat ze echt niet zo snel wat te kort komen aan voedingsstoffen hoor.

Ik geef trouwens bij ziekte wel een milkshake van fruit (fruit, beetje melk en de staafmixer erin ), bij dwarsigheid alleen op gezette tijden fruit, en een simpel koekje, naast zijn brood en avondmaaltijd dan hè?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_26864812
ik maak inderdaad ook wat vaker 'baby'fruithapjes voor Piet als hij ziek is. dat gaat er dan beter in.
  maandag 9 mei 2005 @ 21:21:44 #79
3011 E.T.
pi_26865389
Gelukkig gaat de banaan er nog wel in en als ze die niet eet heb ik van de week zo'n 'fruitsnack' van olvarit erin gekregen.. zo lopende weg af en toe een hapje naar binnen proppen. (had een paar potjes gratis gekregen.. promotie van olvarit.. toch wel eens handig)
Drinken doet ze gelukkig wel goed. Heb ook geprobeerd om 'Vie' (dat nieuwe spul van knorr ofzo) te laten drinken maar dat wil ze niet.. ook niet verdund met water.

Het zal ook allemaal wel los lopen, maar we zijn zo gewend aan ons 'afvalbakje' dat het zo verbazend is dat ze nu zo goed als niks eet van de ene op de andere dag. (wat ze nu over de hele dag eet, wat tot vorige week alleen al haar ontbijt )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_26865980
Half 8, Suus zit op de bank te kroelen met papa.... ik kom binnen lopen met een schone pyama en direct laat ze zich van de bank af glijden en loopt naar me toe. Terwijl ze hele verhalen brabbelt trek ik haar haar kleren uit en haar pyama aan. Elastiekjes uit haar staartjes, 4x tevergeefs proberen om haar weerbarstige haartjes uit model "staartje" te krijgen maar we laten het maar zo zitten.
Terwijl ik haar beentjes in haar pyamabroek frut, frut zij haar duim in haar mond en madam is klaar voor vertrek naar bed.
Mijn "papa welterusten zeggen" is voor haar het commando om uitgebreid te zoenen met papa en als ze klaar is pakt ze haar LaLa bij het linkerbeen en terwijl ze haar linkerduim in haar mond steekt en Lala met haar rechterhand vasthoud terwijl die over de grond achter haar aan sleept lopen we richting haar slaapkamer.

Zodra de deur in zicht komt roept ze, met duim in haar mond, "deuheur!" en ze trommelt er net zo lang op tot ik hem heb geopend. Suus loopt naar haar bed, smijt Lala over de rand heen richting dromenland en ik til haar op. "mama kusje" levert me een lik over mijn wang op en haar armen laat ze al naar beneden hangen richting bed. Madam wil slapen.

Ik wurm haar in haar slaapzak, rits 2 ritsen dicht, draai me om en doe haar rolgordijn naar benee.

Achter me hoor ik "hmm hmm hmm hmm" geluidjes uit een mond vol duim komen en als ik de gordijnen dicht doe en me heb omgedraaid zie ik mijn meis, in haar slaapzak, op haar buik, duim in haar mond, haartjes model "staartjes" alle kanten op, haar oogjes al dicht, onderweg naar dromenland....

Ik plug de babyfoon in.... en doe zo zachtjes mogelijk de deur dicht... en net als ik um bijna dicht heb.....

hoor ik "dada".....
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  maandag 9 mei 2005 @ 21:43:08 #81
24188 Belana
kloon van belana
pi_26866099
Suusje

heerlijk he luck....
stormy waters...
sailin'
  maandag 9 mei 2005 @ 21:44:53 #82
24188 Belana
kloon van belana
pi_26866156
ET, is idd vreemd als je zo'n vreetzakje gewend bent ken dat!
Maar het komt altijd weer goed... we hebben al een aantale keer zo'n periode van Liam meegemaakt en meestal is er dan "iets" aan de hand. (tandjes, verkoudheid...van die dingen)
Komt wel goed hoor!
stormy waters...
sailin'
pi_26866344
Suus

Beterschap Bo,Piet,Saskia!!

En Wilyan die naar huis wilde
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_26867992
Beterschap Bo

Luck wat kun je toch soms op een leuke/lieve/grappige manier Suus haar belevenissen vertellen. Heel vertederend en je ziet het zo voor je

Ach ja en Wilyan die lekker naar huis wilde. Lekker weer naar zijn eigen stekkie bij papa en mama
pi_26868127
Luck ik wou dat de bedrituelen hier zo gingen!!!!!!! Dat klinkt heerlijk
Het voelt heerlijk!!!!
pi_26869400
fijn he luckepuck. Piet gaat (tot nu toe - ahum - afkloppen) ook altijd zo lief naar bed. inclusief het 'dada' als je de deur al bijna dicht hebt. of soms 'doehoeg!' . alleen poetsen wij tussendoor nog wel ff de tanden.
pi_26869525
Piet ook al niet kiplekker lees ik. Zielig he die pijnlijke neusies! Ik doe als het echt te gek word (dus t veel aangekoekt zit) vaak een nat doekje met een beetje babyolie erop deppen. Dat weekt vaak wel los.

Piet ook al zo lief naar bed, wat heerlijk.
Hier gaat dat toch wat ehhh "anders"
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 9 mei 2005 @ 23:32:43 #88
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_26869785
Ik heb een paar weken lang een krijsende, gillende, bijna kotsende Freek naar bed gebracht, dus ik weet hoe je je voelt Jessie .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_26869929
jessie, ik weet het, jammer is dat. ik ben ook wel benieuwd wat ons nog te wachten staat met Anna, die heeft tot nu toe in ieder geval veel meer moeite met gaan slapen dan Piet ooit gehad heeft. we zeggen bijna dagelijks tegen elkaar hoe fijn het is dat er tenminste 1 van de 2 zo makkelijk gaat slapen. en van die snotneus: het is echt gíllen als ik maar in de buurt van de neus kom, dus weken met doekjes enzo is zo goed als onmogelijk. wel wil hij er zelf af en toe wat extra vettende creme van Balneum op smeren.
  maandag 9 mei 2005 @ 23:38:15 #90
30488 coolbabe
My little pwny
pi_26869945
Tom klimt weer uit bed als hij er niet in wil, of hij blijft net zo lang krijsen tot je er gék van wordt. Met een beetje pech krijg je ook nog een Ernie en een LaLa naar je hoofd
Behalve als hij écht, écht, écht moe is dan geeft hij een kushandje, steekt het labeltje van een spuuglap in zijn mond en zegt "daha"
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_26870115
Mag ik vlekjes komen melden? Jadey is absoluut niet ziek, maar heeft wel vlekjes. Pukkels zoals ze ze zelf noemt:o Ik vermoed dat het wat waterpokken zijn. Waterpokken komen erg snel op toch, ze zit er niet helemaal onder en het lijken er ook niet veel meer te worden. Ze zitten her en der verspreidt over haar lichaam. Ben dus erg benieuwd hoe ze morgen uit bed komt.

Hier gaat het ook zo als Suus en Piet. (mét het tandenpoetsen )
Als ik de trap af loop roepen we net zolang doeg tegen elkaar tot ik beneden het licht uit doe. Wij moeten trouwens tegenwoodirg een verhaaltje voorlezen. ik heb van mijzelf nog een 365 slaapverhaaltjes boek van Klaas Vaak en die heb ik er bij gepakt. Papa leest voor uit de Disney reeks, favoriet is Dombo die volgens Jadey Bombo heet

Beterschap voor ieder, en het lijkt me niet verkeerd om toch een bloed te gaan prikken met Bo. Zou een vingerprikje neit voldoende zijn?
pi_26870229
quote:
Op maandag 9 mei 2005 23:21 schreef bixister het volgende:
fijn he luckepuck. Piet gaat (tot nu toe - ahum - afkloppen) ook altijd zo lief naar bed. inclusief het 'dada' als je de deur al bijna dicht hebt. of soms 'doehoeg!' . alleen poetsen wij tussendoor nog wel ff de tanden.
Madam vind tandjes poetsen zo´n feest dat ze daardoor gelijk elke keer weer klaarwakker was. Ze vind het prachtig om als ik klaar ben zelf verder te poetsen dat het elke keer uitliep tot een gevecht om die tandenborstel weer terug te krijgen en daarna een dramatisch huilend kind die we voorlopig niet meer in bed kregen. Het tandenpoetsen hebben we dus vervroegd, dat doen we nu zo´n uur tot 3 kwartier voor ze uiteindelijk naar bed gaat en daarna krijgt ze alleen nog maar water te drinken.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 06:32:51 #93
24188 Belana
kloon van belana
pi_26873296
Ach, al die zieke kindjes beterschap hoor!

Ow, die ken ik luck... The Drama als ik Liam zijn tandenborstel af pak... (hij krijgt hem altijd na het poetsen in bad) maar wij hebben keihard gezegd: das nou pech

Gisteravond toe Liam in bad was geweest en zijn pyamaaatje aan had wilde hij zoals altijd nog ff naar buiten kijken ("buite kokke") en buiten waren er allemaal kindjes aan het spelen en die gingen naar hem zwaaien... dus Liam ginf enthousiast terug zwaaien en "daha" roepen en kusjes op het raam geven... Hij kan geloof ik niet wachten tot ie zelf oud genoeg is om naar buiten te gaan gelukkig duurt dat nog even...
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † dinsdag 10 mei 2005 @ 10:10:29 #94
43556 miss_dynastie
pi_26875752
Wat een hoop zieke kindjes..... beterschap allemaal
  FOK!fossiel dinsdag 10 mei 2005 @ 13:42:43 #95
2628 Karin
pi_26881626
Ah wat lief kusjes tegen het raam Liam

Leuk om die naar bedgaan rituelen te lezen
Hier gaat het naar bed gaan met ups en downs. Af en toe moeten we weer heel streng zijn want anders ben ik uuuuren bezig hem in bed te krijgen en moet ik vaak naar boven. Op dit moment gaat het weer heel lekker. Wij gaan na het eten nog even spelen en dan zoeken we zijn schaap en speen. Zelf naar boven lopen en dan snel rennen naar ons bed. Daarop kleedt hij zichzelf uit (behalve zijn shirt, moet ik nog even helpen met de armen uit de mouwen) en dan mag hij nog een paar keer "hatsjeën". Hij gaat dan op de kussens staan, elke voet op 1 kussen, met zijn kont tegen de achterwant en springt dan op het bed. Vind ie prachtig We moeten dan ook samen aftellen "ene tweje hastjee". Daarna of in bad of pyama aantrekken, druppeltjes en tandenpoetsen. Eerst wil hij zelf poetsen en daarna doe ik het nog even goed. Dan papa roepen van beneden (die heeft dan meestal opgeruimd) en alletwee een dikke knuffel. Dan gaat Bram in bed zitten en wij ervoor en dan mag hij 3 liedjes kiezen die we samen gaan zingen. Dan nog een beetje water drinken en dan gaan we samen vertellen wie er allemaal gaat slapen: de katten, het schapie, alle beestjes op de schilderijtjes boven zijn bed, opa, oma, Eva, Iris, Niek (=Monique) en Roen (Jeroen), papa en mama. Dan nog 4 x vragen of hij ook gaat liggen. Dan dek ik hem toe en gaan wij naar beneden. Meestal ligt hij nog wel een half uurtje te kletsen in zijn bedje voordat het stil is.

We hebben nu heel duidelijk een grens gesteld aan het liedjes zingen. En zeggen ook duidelijk als het het laatste liedje is, daarna moet hij gaan slapen en daar wijk ik niet meer van af. Voorheen kon ik nog wel eens een half uur liedjes blijven zingen want hij ging echt niet liggen. Dit is heel duidelijk voor hem.
pi_26885570
haaaaaaaaaaii!!! *goede zon over de zieke en vermoeide hoofjes laat schijnen*

Hier ook een hangerige Danielle: veel slapen, uit bed voor broodje, naar bed en wel METEEN MAMAAA!! (begint hier ook een willetje te kweken) , mopperig, hangerig, warmig net als saskia maar geen koorts...gewoon zichzelf niet.
Verder is Danielle een feest, we zeggen ook altijd dat we er nooit meer zooo'n gemakkelijke kunnen maken: ze vindt bijna alles best. En ja, ze moppert wel es, maar jankt niet veel, zeurt eigenlijk zelden, eet goed, slaapt geweldig, is lief vrolijk gezellig en ontwikkelt zich in ene rustig maar gestaag tempo......zo kan ik wel acht kinderen aan!!!!!! (en soms kijk ik in die oogjes en dan denk ik:"die pakt me nog wel es goed met een 1 of andere periode van dwars en zo...." )
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_26891502
Hier ook een heel bedritueel

Sven gaat eerst in bad, dat doet papa, daarna droog ik hem af en doe zijn pyjama aan en ruimt papa ondertussen de badspullen op. Vervolgens krijgt hij nog wat melk te drinken, de ene keer drinkt hij veel, de andere keer amper wat. Dan pakt hij Brum rijd er een rondje mee door de keuken, en ondertussen pak ik zijn tandenborstel met tandpasta. Na even met papa de inhoud van de voorraadkast doorgenomen te hebben (gebakken uien ) is het tandenpoetsen, en daarna gaat hij al naar de deur om naar boven te gaan Boven stoeien we nog wat met zijn 3en en vervolgens zegt hij meestal zelf al: "naar bed, naar bed" Ik leg hem in bed, doe zijn slaapzak aan, geef speen en kroeldoekjes en vervolgens wil hij nog even met papa kroelen. Even een paar verstopspelletjes met zijn beer en doekjes bij papa op schoot en meneertje gaat lekker zijn bedje in en gaat valt meestal probleemloos in slaap
Dat gaat dus allemaal lekker

Nu het doooooooooooorslapen nog
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  dinsdag 10 mei 2005 @ 20:08:51 #98
24188 Belana
kloon van belana
pi_26892526
Echt lief al die bedtime stories

Karin, Liam gaat ook altijd meteen weer staan en is soms nog wel een uur aan het spelen, we laten het maar. Ik kan me van vroeger wel herinneren dat ik ook altijd nog aan het spelen was in bed. Maar met Bram zijn historie kan ik me wel voorstellen dat je heel strikt bent geworden lekker dat dat eigenlijk zo goed gaat dan.
stormy waters...
sailin'
pi_26896245
Ik had dus niet over het bed-gaan ritueel moeten vertellen... Ze neemt gelijk wraak....

Madam heeft vanaf half 8 "mamaaaah! papaaah! uit! buituh!" lopen roepen... en nu zit ze samen met papa "In Holland Staat Een Huis" te kijken..
  dinsdag 10 mei 2005 @ 22:13:11 #100
3011 E.T.
pi_26896621
madam staat mij ook altijd uit te zwaaien als ik wegloop en de deur dichtdoe
Overigens gaaat ze erg snel daarna (als in: ik hoor helemaal niks meer in dat kamertje) zelf liggen en slapen. Dan wel meestal met d'r hoofd op het voeteneind en bovenop de deken Als wij naar bed gaan, ga ik ff kijken en dan leg ik 'r weer goed en stop haar lekker in (hooguit dat ze dan ff 'slaapwakker' wordt en me dan met een glazige blik aankijkt, maar vaak dat niet eens).

Overigens is hier het ritueel: na het eten gaan we douchen (ene dag met mama andere met papa) degene die niet doucht droogt haar af etc. Dan krijgt ze nog een fles van mama op het grote bed, papa welterusten zeggen, in haar kamertje alle sterren welterusten zeggen (er zijn niet eens sterren meer, maar ach ) terwijl ik de luxaflex en gordijnen dichtdoe, in bed slaapzak aan, nog ff knuffelen en dan ga ik weg.
En dan hoor ik haar pas weer de volgende ochtend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')