abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 mei 2005 @ 09:26:30 #201
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27265507
Volgens mij was het Martineke? die vertelde dat Maxim al probeert te kruipen enzow. Heb Noah ook maar weer es op zn buik gelegd (doen we eigenlijk nooit, vindt ie niet leuk meestal) en Noah probeerde het ook (filmpje in het filmpjes topic)

Slapen gaat nu ook weer goed, het eerder in bed leggen werkt echt goed. Hij wordt nu meestal een half uur eerder wakker dan dat wij hem normaal wakker maakten Maar drinken doet ie nog niet echt meer dan eerst, maar goed. Hij kwam er toen ook goed van aan dus maak me er maar niet druk om. Hij heeft dus wel nog steeds 5 flessen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 23 mei 2005 @ 09:59:16 #202
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27266302
Yvke en spiro, heel veel sterkte.

Tex, leuke foto

Demi heeft sinds gisteren Heksenmelk, dat is van die schijfjes onder haar tepels, ik had er nog nooit van gehoord maar het schijnt normaal te zijn.
Soort van pseudomenstruatie, dus ook mijn hormonen in haar lichaampje.
Ze heeft er geen last van gelukkig.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 23 mei 2005 @ 10:02:36 #203
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27266397
Yvke en Spiro sterkte hopelijk vinden ze snel wat er aan de hand is en mag de kleine snel naar huis
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_27267286
Yfke en Spiro veel sterkte!!!
  maandag 23 mei 2005 @ 10:55:47 #205
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_27267791
Yfke en Spiro, heel veel sterkte.'T is niet niks je zoontje niet bij je thuis te hebben, hopelijk komt daar heel snel verandering in!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_27268126
quote:
Op maandag 23 mei 2005 09:59 schreef snakelady het volgende:
Demi heeft sinds gisteren Heksenmelk, dat is van die schijfjes onder haar tepels, ik had er nog nooit van gehoord maar het schijnt normaal te zijn.
Soort van pseudomenstruatie, dus ook mijn hormonen in haar lichaampje.
Ze heeft er geen last van gelukkig.
Tomas had dat ook inderdaad, al vrij snel na de geboorte en het trok na 3,5 tot 4 weken weer weg. Er zaten echt een soort harde schijven onder de tepels (ja, kan ook bij jongens ). Ik vond het toch een raar gezicht

Yfke, Spiro en Samiq: erg veel sterkte. Als je net een kindje hebt gekregen dan wil je gewoon het liefste lekker met hem naar huis, en dat zit er voor jullie al zo'n tijd niet in. Ik hoop dat er snel vooruitgang komt en dat jullie Samiq weer lekker mee naar huis mogen nemen.

poemojn: dank voor de link naar dat artikel. Ook ik heb het gelezen en het sprak me erg aan. Dat gaan we proberen als Tomas de 6 maanden gepasseerd is!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_27268472
Die korrels hadden wij idd ook bij de Huggies, plus loslatende en afscheurende plakstrips. Nu gebruiken we Kruidvat (bevalt goed) en hierna proberen we een pak AS van Schlecker.

/edit
Ik had een pagina gemist.
Die harde schijven zou ik wel in de gaten houden; ook een baby kan een borstontsteking krijgen. Maar dat komt gelukkig maar heel weinig voor.
  maandag 23 mei 2005 @ 12:23:56 #208
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_27270717
Ik vind die huggies wel fijn! Niks geen kristallen aan Julius kontje...
AH sucks!!! Veel te breed tussen de beentjes, wordt het mannetje niet vrolijker van. Kruidvat inderdaad erg fijn (maar niet hier in de buurt...) en de AS schlecker ga ik vandaag ook maar eens proberen. Wij wonen boven de schlecker, dus als die bevallen zou het wel errug handig zijn.

Snake; Gelukkig heeft Demi er geen last van!
Slaapt ze nog steeds zo goed 's nachts?
  maandag 23 mei 2005 @ 12:25:13 #209
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_27270764
ps- Tex; hele schattige foto!!! Wat leuk dat ie probeert te kruipen.
  maandag 23 mei 2005 @ 13:28:23 #210
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27272896
Gelukkig wel renzell, ze wordt wel wakker maar valt meteen na het voeden weer in slaap, dus dan is het niet erg.

Hoe is het nu met Julius, nog steeds last van zijn darmpjes?

poemojn, thnx voor de tip, ik zal het in de gaten houden.

Tearsong, ik had geen idee dat jongetjes dat ook konden krijgen joh.

Vandaag zijn we voor het eerst met zijn 2tjes boodschappen wezen doen, was een beetje stuntelen maar ook wel weer heel leuk.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_27273126
Myrthe is gisteravond de hele box rondgedraaid Ze zet zich af met haar voetjes tegen de spijltjes en gaat zo rond. Duurde wel een uurtje voordat ze weer bij het beginpunt was maar ze had zo'n schik Daarna heeft ze nog een kwartier tegen haar mobiel gebrabbeld en toen viel ze in slaap, nogal logisch na zo'n uitputtingsslag
  maandag 23 mei 2005 @ 13:37:03 #212
34891 melonovy
La Kutschie
pi_27273203
Yfke, ik vind het zo verdrietig dat het jullie moet overkomen, ik hoop dat het snel beter gaat met jullie vechtertje!

Noah heeft zo'n grappig koppie

Hier alles oke met onze man, al heeft hij behoorlijk last van krampjes en bij een tweede is dat weer net zo zielig als bij een eerste. En bij een tweede is het wel vermoeiender dan bij een eerste, want toen we na 2 uur troosten weer konden slapen, stond een half uur later Chiaartje weer naast het bed...
Maar hij doet het verder goed, eigenlijk geen bijzonderheden te melden...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_27275742
Goed zo, Myrthe!

Wat zielig altijd die krampjes, Melonovy.. Hopelijk lig je nu lekker te slapen.

Knorretje, ik kwam dit tegen op het J&J-forum:
quote:
Omrollen (van rug naar buik en terug): gem. 9 maand
Zitten met gestrekte benen: gem. 9 maand
Stabiel los zitten: gem. 12 maand
Vooruit kruipen, met de buik op de grond: gem. 12 maand
Optrekken tot staan: gem. 12 maand
Kruipen, buik van de grond: gem. 15 maand
Langs lopen: gem. 15 maand
Los lopen: gem. 18 maand
Is blijkbaar het Van Wiechen ontwikkelingsschema dat het cb gebruikt. Misschien vind je dit nog leuk om te lezen.
  maandag 23 mei 2005 @ 19:15:39 #214
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_27284284
Alle reacties doen me goed, dank jullie daarvoor.

Ik kom af en toe wel weer binnenwippen met wat nieuws. De ene dag voelen wij ons ook beterder dan de andere dag en Samiq ook. De ene dag gaat het drinken wat beterder en is hij zelf ook helderder, dan de andere dag. Maar hij zal toch eerst minstens 4 dagen beterder moeten zijn, voordat er echt gezegd wordt dat hij goed vooruit gaat. Hij groeit wel, maar krijgt ook alle benodigde voeding met de sonde bij, die hij niet met de fles zelf drinkt. Vanmiddag dronk hij bij mij weer 25ml van de 85ml die hij moet. Vanavond bij SPIRO dronk hij 35ml van de 85ml. Hij is snel moe en zakt dan weer weg in de slaap of wil gewoon niet verder drinken.

Vrijdag a.s. krijgt hij 2 onderzoeken, een VEP-onderzoek (doel hiervan is de werking van de oogzenuw en de hersenen te onderzoeken) en SSEP-onderzoek (doel hiervan is de geleidingssnelheid van de zenuwbanen in ledematen, rug en hersenen te bepalen).

Tot nu toe is alles wat bij hem is onderzocht allemaal goed bevonden. Misschien komt er ook helemaal niets uit alle onderzoeken en blijft alles een mysterie, het is allemaal afwachten en geduld hebben. Woensdag is er weer een gesprek met de hoofd-arts en horen we misschien of we in de leer mogen gaan voor de sonde, zodat we dat ook eventueel thuis kunnen.

Tot zover Samiq..........
&lt; iedereen gaat dood - maar niet iedereen leeft &gt;
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2005 @ 19:17:42 #215
81992 Githa
pi_27284329
Vandaag naar het CB geweest met Jordy, de laatste keer dat we daar waren was hij 59 cm en 5545 gram, vandaag met bijna 4 maanden was hij 64 cm en 6975 gram een flinke spurt dus weer.
We mogen wat rijstenbloem door zijn voeding doen in de hoop dat hij zich meer verzadigd voelt, dus dat gaan we proberen met de middagvoeding omdat hij daar het meeste last van heeft.

myrthe wat goed he

en mel wat zielig he als ze pijn hebben en je ze niet kunt helpen
  Jubileum moderator maandag 23 mei 2005 @ 19:37:22 #216
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_27284974
Yfke en Spiro heel veel sterkte en een dikke knuffel voor Samiq

Wat een heerlijke verhalen hier weer, wat worden die kleintjes toch snel groot

Hoe gaat het eigenlijk met Amber, Jolie, Maria, Thomas, Tobias, Jayden en alle anderen die we hier niet zo vaak zien?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 23 mei 2005 @ 19:47:39 #217
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_27285404
Ik neem aan dat Kai ook onder dat kopje valt, dus bij deze even een korte update

Kai is momenteel dus echt niet te genieten. Hij zal wel in één of ander sprongetje zitten, maar ik ben het af en toe echt spuugzat. Er wordt veel gejammerd, gezeurd en gedreind en veel te weinig gelachen. Bovendien heeft meneer ook nog een griepje onder de leden, dus dat is ook niet echt bevorderlijk voor zijn humeur. Ook slapen is weer een drama. Hij is nu 7,5 maand oud en heeft in die tijd misschien vier nachten echt doorgeslapen. Hierdoor (en door een veel te snel naderende verhuizing) zijn papa en mama dus een beetje op

Tuurlijk is er ook goed nieuws. Het inslapen gaat een stuk beter. Er wordt niet meer urenlang gehuild, hooguit een minuut of tien en dan biedt zijn koekiemonster gelukkig een hoop troost . Oh ja, sinds gisteren kan Kai zitten Nog niet uit zichzelf, maar hij hoeft niet meer ergens tegenaan te hangen. Ik vind het nog steeds wonderlijk dat die kleintjes in zo'n korte tijd zoveel dingen leren.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_27285836
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:28 schreef snakelady het volgende:
Tearsong, ik had geen idee dat jongetjes dat ook konden krijgen joh.
ik ook niet, totdat we het zagen! Het schijnt zelfs dat er ook druppeltjes melk uit kunnen komen maar dat was bij Tomas niet het geval. Alleen bij meisjes kun je dan ook weer vaginaal bloedverlies hebben...

Vandaag voor het eerst de Baby Bjorn Active uit z'n verpakking gehaald. Ben zo geschrokken van alle bandjes, dingen en verstelbare riemen dat hij weer snel de kast in gegaan is. Daar moet ik eens rustig voor gaan zitten om dat allemaal uit te vogelen en aan te passen Is niets voor als je haast hebt
Zo'n ding is toch wel veilig voor een kindje van 6/7 weken he? Niet voor hele afstanden natuurlijk, maar voor naar de supermarkt heen en weer leek het me wel makkelijk
En morgen gaan we dus naar het CB. Ben erg benieuwd hoeveel Tomas weegt want sinds week 3 is hij niet meer gewogen.

Jordy is lekker gegroeid zeg Githa!

M@x: pffft...4 nachten echt doorgeslapen? Ik kan me voorstellen dat jullie er dan even doorheen zitten zeg! En dan nu ook nog grieperig...
Wel lekker dat hij nu beter inslaapt, dat laten huilen vind ik zo moeilijk!

Mel: zielig he, die krampjes, en je kunt er zo weinig aan doen. Ik geef meestal wat Cinababy en hou Tomas in zo'n haptonomische greep. Dat verlicht vaak wel iets maar nooit echt lang
Verder denk ik dat ik maar gewoon moet accepteren dat er weinig aan te doen valt. Gelukkig is het de laatste tijd ook weinig voorgekomen

Ladybos: Myrthe wat lief, de hele box zo rond. Ook vermoeiend natuurlijk!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 23 mei 2005 @ 20:03:39 #219
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_27285983
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:18 schreef Leah het volgende:

[..]

/bemoeimodus/
Het wordt erg afgeraden om een voedingskussen in bed te leggen, ivm wiegedood. Ze kunnen met hun gezichtje in het kussen terecht komen, met alle gevolgen vandien. Wat je zou kunnen doen is een matrozenbedje maken, dan maak je het bedje hoog op, zodat ze in een soort zakje liggen.
Als je ff googled op matrozenbedje kun je zien hoe het moet.
/bemoeimodus/
ah, hmm, dan draaien we t om: voedingskussen bij haar voeten, zij 'hoog' in bed. wel goed punt, al kan ze niet echt 'draaien' (\ | / _ zeg maar) met haar slaapzakje aan. ze schuift ahw recht omhoog tot ze met haar hoofd iets raakt, daar stopt ze.

(/bemoeimodus/ bemoeimodus mag hoor, no need to excuse yourself /bemoeimodus/ )

..en laat gaan...
pi_27286893
Yfke, wat vervelend, die onzekerheid. Krijgen jullie vrijdag meteen de uitslag van die onderzoeken of moet je daar weer lang op wachten?
Als Samiq elk uur drinkt, krijgt hij dan over de hele dag wel de goede totaalhoeveelheid binnen, of ook niet? (Vraag ik omdat je bij borstvoeding vaak ziet dat baby's heel vaak kleine hoeveelheden willen drinken, iig drinken ze per keer dan minder dan ze volgens flesvoedingsschema's zouden moeten.)

TearSong, die BabyBjorn kan al wel, moet je alleen wel goed zijn hoofd ondersteunen, goed aansnoeren dus. En evt de beenopeningen verkleinen. Fijn dat je de Active hebt! Toen Myrthe zwaarder werd miste ik een extra band laag op de rug, en de Active heeft dat toch wel?
  maandag 23 mei 2005 @ 20:30:34 #221
63367 Jdee
pi_27286949
Samiq: dikke en drinkze jochie! thuis is leuk en fijn hoor, bij zulke liefhebbende ouders

Ela is ziekig, verhoging, snottebellen, en helemaal van streek. Gisteravond van 7 tot 9 met een zielig huilend kindje tegen de schouder aangezeten, ze huilt met hoge uithalen dan , normaliter nauwelijks en is snel troostbaar maar nu was t echt mis, echt pijn/van streek. Toch maar wel naar de huisartsenpost gegaan die constateerde dat de longetjes gewoon schoon zijn en de buik soepel, maar wel nog erge spruw (waren we al mee bezig), waarom ze nu in ene haar avond niet had is raadsel, maar vanavond was t weer zover, alhoewel ze nu al sinds 8 uur tegen mn schouder aan t slapen is.
geen prikje gehad dus vandaag, maar wel het advies om niet alleen geen koemelk te doen, maar ook geen noten, vis, ei, schelp+schaaldieren, en geen soja (net allemaal vervangingszooi in huis gehaald...) en dat 2 weken te proberen. dan over 2 weken een beetje yoghurt te eten, de reactie afwachten en als die er niet is een hele sloot melkproducten naar binnen gooien en weer afwachten. dan is t inmiddels weer woensdag en hebben we weer een cb date. Ik wist niet dat ze niet konden prikken bij die kleintjes om te zien wat voor allergie t zou zijn, maar goed, ik eet vanavond nog even mn yofu met cruesli (met amandelen), morgen gaat dit dieet van kracht... arme ela. wist ik maar wat t antwoord op je spugen, droge huid en onrust zou zijn liefie...

oh en nu:
4 maanden oud
62cm
5,9 kg
hoofdomtrek 41
(op de 0-lijn alles, behalve haar hoofd)
..en laat gaan...
pi_27287042
quote:
Op maandag 23 mei 2005 19:37 schreef Lois het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met Amber.....
Hier gaat alles goed
Ik lees vaak mee, maar reageer eigenlijk nooit meer.

Amber kort samengevat:

maandag 23 mei 2005 @ 20:34:14 #223
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27287070
quote:
Op maandag 23 mei 2005 20:03 schreef Jdee het volgende:

[..]

ah, hmm, dan draaien we t om: voedingskussen bij haar voeten, zij 'hoog' in bed. wel goed punt, al kan ze niet echt 'draaien' (\ | / _ zeg maar) met haar slaapzakje aan. ze schuift ahw recht omhoog tot ze met haar hoofd iets raakt, daar stopt ze.

(/bemoeimodus/ bemoeimodus mag hoor, no need to excuse yourself /bemoeimodus/ )

Het lastige is dat baby's de neiging hebben om ineens iets wèl te doen, als je het niet verwacht .
Voedingskussen onderin is idd wel een idee mits ze niet ineens dusdanig gaat draaien dat ze daar ook weer onder kan komen.
En niet iedereen stelt de /bemoeimodus/ op prijs, vandaar .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 23 mei 2005 @ 20:39:16 #224
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27287241
quote:
Op maandag 23 mei 2005 20:33 schreef LadyS het volgende:

[..]

Hier gaat alles goed
Ik lees vaak mee, maar reageer eigenlijk nooit meer.

Amber kort samengevat:
[afbeelding]
Jammer!
Amber Voor ieder tandje een smiley
  maandag 23 mei 2005 @ 21:14:35 #225
63367 Jdee
pi_27288514
Amber roels! en zo moet je boekjes lezen inderdaad, gogogo (maar niet met de winkler prins doen hoor)

leah knappe ela die in haar slaapzakje en onder de dekens strak onder het matrasje gedaan nog dwars gaat liggen, daar hoef ik me ddenk ik nog niet druk om te maken omdat de enige beweging nog opwaarts is, maar als ze kan draaien wordt dat wel een punt inderdaad. en ik zie het niet als bemoeien maar als (gefunderrde) kritiek/mening, en daar mag ik dan weer mee dien wat ik wil in dit geval ter harte nemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jdee op 23-05-2005 21:28:19 ]
..en laat gaan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')