abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:19:12 #151
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27198640
Justin wat goedddd
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2005 @ 21:22:52 #152
81992 Githa
pi_27198765
Justin jaaaaaaaaaaaa jij gaat lopen voor je eerste verjaardag goed man !
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2005 @ 21:28:50 #153
81992 Githa
pi_27198933
Martineke reactie op het fototopic....
Jordy propt het schuim nog niet in zijn mond maar het is ook van zwitsal hoor speciaal voor het babybadje btw mag hij ook niet elke keer in een schuimbad
Ik heb heel veel van die plastic speeltjes voor in bad en die vind hij dan ook helemaal geweldig maar vanavond had ik er ook zo'n klein opwindbaar haaitje bij in gedaan hij kroop zowat in me en begon uitzich zelf dat ding weg te meppen ik moest zo lachen ontaarde mama want het was eigenlijk best zielig
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:33:30 #154
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27199073
haha ik zie dat al helemaal voor me wel geinig.
ik heb zemelenbadje van kruidvat in het grote en kleine bad
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:44:10 #155
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27199361
ET dat ritme is er ook een beetje ingeslopen door kinderdagverblijf. Dan moet ik bepaalde tijd weg en moet hij dus bepaalde tijd flesje op hebben.
Maar is het erg om hem wakker te maken voor een fles dan? In principe werkt dit ook prima...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 22:18:04 #156
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27200422
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:36 schreef Jdee het volgende:

Overigens, ik weet niet meer wie me die tip gaf van t voedingskussen in het ledikant leggen zodat ze zichzelf niet onder haar dekens vandaan schuift, maar bedankt! het werkt heel goed. Ze ligt standaard met haar hoofd tegen het kussen aan, maar vind dat schijnbaar fijn, als ik t kussen dichterbij leg slaapt ze even lang en zit ze met haar hoofd even dicht tegen het kussen aan, als dat ik het voedingskussen verder van haar beginpositie leg (maar wel zo, dat ze als ze ertegenaankomt ze nog onder de dekens ligt tot haar tepel-lijn).
/bemoeimodus/
Het wordt erg afgeraden om een voedingskussen in bed te leggen, ivm wiegedood. Ze kunnen met hun gezichtje in het kussen terecht komen, met alle gevolgen vandien. Wat je zou kunnen doen is een matrozenbedje maken, dan maak je het bedje hoog op, zodat ze in een soort zakje liggen.
Als je ff googled op matrozenbedje kun je zien hoe het moet.
/bemoeimodus/
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_27201176
Leah, misschien is Ela een van de kinderen die in bed omhoog schuiven? Schijnt dat sommigen met de voeten begrenzing willen voelen en anderen met het hoofd. Of kun je dat met zo'n matrozenbedje ook regelen, dat dus de onderste helft van het bed niet gebruikt wordt?
pi_27201448
Martineke, we doen het ook zo met Myrthe. Ze slaapt overdag (meestal) niet veel, soms als er een groeisprongetje aankomt heeft ze een slaapdagje maar over het algemeen zijn het een paar dutjes en verder niet. Die dutjes doet ze waar ze op dat moment toevallig ligt, in de box, wipstoel, smoby, of bedje. 's Avonds doe ik haar rond half 10 een schone luier om en de pyama aan, daarna nog een flesje en ze weet al dat het dan tijd is om te gaan slapen. De laatste tijd slaapt ze redelijk door tot een uur of half 7. Soms om 4 uur nog even mopperen maar dan geef ik haar speentje en dan slaapt ze weer door. Als ik dat zo lees hier slaapt Myrthe dus echt een stuk minder dan de andere kindjes ! Ze is wel vrolijk enzo, ik heb niet het idee dat ze slaap tekort komt. Ook voeden (fles) doe ik trouwens op verzoek. Soms zit er twee uur tussen, soms 4. Ik geef haar wel zo vaak mogelijk de fles want ze drinkt per keer niet zo veel (max. 150) dus om aan voldoende voeding te komen bied ik het zo vaak mogelijk aan. Maar als ze geen honger heeft duwt ze de fles haar mond uit, of ze gaat kokhalzen.
pi_27201540
Jusitin wat goed

Githa ik zie het helemaal voor me, inclusief de lach op jouw gezicht

Djulian was vandaag weer goed Nu hij vanaf dinsdag niet meer buiten is geweest en de deur dicht blijft gaat het steeds beter. De snotjes worden minder, uitslag minder en geen koorts Hij wou los staan in de box en dat ging niet goed, maar hij geeft niet op. En sinds 2 dagen kan hij uren in de box spelen en giechelen dat hij dan doet
Er is 1 ding waar hij heel boos van word. Als hij met zussie heeft gespeeld vind hij het raar dat hij wel de box in moet en Djen niet. Als Djen dan tegen hem begint te praten word hij nog bozer. Als wij dan tegen hem praten begint hij te lachen Het word echt een ondeugend jochie
  vrijdag 20 mei 2005 @ 22:59:05 #160
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27201590
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:43 schreef poemojn het volgende:
Leah, misschien is Ela een van de kinderen die in bed omhoog schuiven? Schijnt dat sommigen met de voeten begrenzing willen voelen en anderen met het hoofd. Of kun je dat met zo'n matrozenbedje ook regelen, dat dus de onderste helft van het bed niet gebruikt wordt?
Poemojn, ik had toch gedacht dat jij wel zou weten wat een matrozenbedje is . Een matrozenbedje is juist voor kindjes die omhoog schuiven.

http://www.inbakeren.nl/Matrozenbedje.pdf
pi_27202294
Dat was ik allang weer vergeten, heb het idd wel eens bekeken toen ik nog zwanger was.
Maar ik heb nog nooit een ledikantje opgemaakt, dus ik heb een excuus.

/edit
Misschien handig erbij te vermelden: als je een slaapzak koopt (zijn ook gewatteerd en met mouwen te krijgen) hoef je geen aparte deken te gebruiken en kan je kind dus net zo liggen als hij wil. Ook geen kans dat hij in beddengoed verstrikt raakt. Het staat alleen wat minder schattig, zo'n kaal ledikantje.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:23:49 #162
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27202327
dus ik ben niet zo ontaard als ik zelf dacht nu ik al lees dat ET en Ladybos dat ook doen

* Martineke is trots op haar kleine man, hij gaat steeds vaker slapen zonder ook maar 1 huiltje of jammertje s'avonds
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:23:58 #163
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27202333
Waar slaapt je dochter dan in? Of altijd bij jullie in bed?
pi_27202361
In een Combisleeper, en nu ze groter wordt soms zo'n roze-geruite gewatteerde Hema-slaapzak.
Zie de edit van mijn vorige post.

Martineke, je bent echt niet snel ontaard hoor, en als je dat prettig vindt kan ik vast wel een site vinden die jouw methode ondersteunt als de ware.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:29:47 #165
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27202529
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:24 schreef poemojn het volgende:

Martineke, je bent echt niet snel ontaard hoor, en als je dat prettig vindt kan ik vast wel een site vinden die jouw methode ondersteunt als de ware.

Slaapzakje deed ik hier ook met Freek, ziet er idd ongezellig uit, maar werkte wel . Het is misschien overdreven van me, maar een voedingskussen in bed lijkt me gewoon erg link, vandaar.
pi_27202607
Ben ik wel met je eens Leah. Ik denk alleen dat dat ook van het voedingskussen afhangt (vulling, grootte) en dat 't waarschijnlijk al snel veiliger is dan de ledikantverkleiners die babyzaken hiervoor verkopen (van polyester/polyeter oid, iig niet ademend). Maar een matrozenbedje lijkt mij ook wel veiliger.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:37:48 #167
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27202776
Ik ben een tut ledikantverkleiners en aanverwante artikelen vind ik ook eng. Maar een matrozenbedje lijkt me nou juist weer heel veilig, ze kunnen geen kant op.
pi_27202946
Als je de deken goed onder het matras stopt moet een baby wel erg sterk zijn wil hij zich losschoppen en in het beddengoed verward raken inderdaad.
Vreemd dat die manier van opmaken alleen op inbakerwebsites wordt vermeld.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:49:30 #169
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27203080
Ik had er ook nog nooit van gehoord, 't is dat ik nu zo'n fanatieke inbakeraar ben.
pi_27203285
Mijn tegenpool

En Anitra, fijn dat het beter gaat met Djulian!
Apart dat hij opknapt van binnen zitten, je zou haast denken dat hij hooikoorts heeft.
pi_27204136
ik had Piets ledikant ook altijd in die matrozenstand opgemaakt tot hij lang genoeg was voor het gewone werk ( ) dus voor Anna stond het bedje ook al zo klaar. maar mijn kraamhulp vond dat helemaal niks en ging meteen het bed op haar manier opmaken ('gewoon' laag). ik weet niet meer waarom ze er zo tegen was (stom he ) maar ik was wel overtuigd en doe 't nu ook nog steeds niet.

over dat overdag slapen: sjee, sommige babies hier slapen wel erg weinig overdag zeg! Anna slaapt nu gelukkig wel regelmatig overdag, ongeveer 3 x per dag, de duur ervan is wisselend. maar wel altijd boven in haar bed (of bij mij in bed). nou ja ook wel eens in de kinderwagen als we aan het wandelen zijn, en ze valt ook wel eens in slaap tijdens het drinken maar dan breng ik haar vervolgens ook naar boven.
pi_27204656
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:56 schreef poemojn het volgende:
Mijn tegenpool

En Anitra, fijn dat het beter gaat met Djulian!
Apart dat hij opknapt van binnen zitten, je zou haast denken dat hij hooikoorts heeft.
Daar zitten wij al een tijdje aan te denken omdat hij voor 2 weken geleden bij mijn vriendin was. Daar is zee lucht en stuk minder pollen enzo dan hier midden in het weiland en de boomgaarden. Toen hij thuis kwam was hij helemaal schoon en binnen 5 minuten was dat over. Nu waren we dinsdag bij de kinderarts en moeten we dus verschillende dingen proberen naast de bloedtest. Waaronder dus binnen blijven en ramen en deuren gesloten houden zoveel mogelijk. Erg opvallend dat hij juist nu geen vlekje, snotje en koorts meer heeft. We gaan het dus opschrijvenmoeten soort dagboek bijhouden en dan word 14 juni bekeken samen met de uitslag van de bloedtest wat we nu moeten doen.
  † In Memoriam † zaterdag 21 mei 2005 @ 08:45:07 #173
43556 miss_dynastie
pi_27208544
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:56 schreef Anitra het volgende:
Er is 1 ding waar hij heel boos van word. Als hij met zussie heeft gespeeld vind hij het raar dat hij wel de box in moet en Djen niet. Als Djen dan tegen hem begint te praten word hij nog bozer. Als wij dan tegen hem praten begint hij te lachen Het word echt een ondeugend jochie
Proest
Ik zie het al voor me: Djen in de box
Fijn dat het beter met hem gaat. Ik hoop dat dit soort dingetjes die jullie ontdekken de kinderarts tot steun kunnen zijn bij het bepalen van 'hoe nu verder'
pi_27217447
Djulian heeft net voor het eerst in zijn handjes geklapt
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:43:21 #175
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27225851
Djulian

niemand reageert op mijn omrollend en kruipend mannetje die niet vooruit komt

poemojn jij past de Rapley methode toch toe?? ik heb dat net gelezen helemaal. lijkt me een goede aanpak, alleen hoe dan precies aan te pakken. hoe heb jij dat gedaan?? vanaf hoeveel maanden ong, 6? en gewoon echt een roosje broccoli bijv gegeven in t handje??

ik snap niet helemaal hoe ik nu kan zien dat Maxim daar aan toe is, ik bedoel als ik hem nu een lepel met een hapje gepureerd fruit erop geef, doet hij hem zelf in zijn mond omdat hij weet dat er eten op zit, maarrrr hij zuigt eraan ipv happen. dan zou je toch zeggen dat hij er nog niet helemaal aan toe is, of begrijp ik dat nu verkeerd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')