quote:
OKAYNou....
Heb het 1ste al mee gemaak.....
Didier blijkt "spruw" te hebben....
Gisteren was Didier de gehele dag erg onrustig en hij at bijna niets... (Didier zit aan de fles)
Totdat de zus van m'n ROmek-vrouwtje binnekwam en vervolgens vertelde dat Didier "spruw" heeft....
Ikke als unne gek mijn huisarts opgebeld en vervolgens Dakterine voorgeschreven gekregen (een gel-substantie die met een vinger in zijn mondje geroerd moet worden)
De nacht viel, Didier had zojuist z'n laatste voeding gehad (23.30uur) en we gingen Didier in bedje leggen....
Er ging een kwartier overheen totdat ik Didier hoorde niezen, ik zo ongerust dat ik in m'n aardje heb, ging kijken en zag dat Didier gewoon in slaap aan het doezelen was....
Ikke naar benee, totdat het Romek-vrouwtje (2min ná mij) naar boven ging en zag dat Didier gespuwd had....
Ze riep me, en we zagen beiden dat Didier nu begon te overgeven....
Paniek in de tent!!Er bleef enorm veel slijm in het mondje van Didier zitten, en hij hapte met een rood aangelopen hoofdje naar lucht...
nog meer paniek in de tent! Hij krijste het letterlijk uit van de pijn... (en dit was deze keer geen "ik heb honger huil" maar een echte "nood-huil" )
Ik zo zenuwachtig dat ik was gelijk allemaal mensen opgebeld en de "thebe" hielp me dus niet op weg.... "afwachten zeiden ze" jahoor... wat een debielen! ik ga toch niet afwachten wat er gaat gebeuren met Didier als ik dit nog nooit heb meegmaakt en dit m'n 1st kindje is...!!!
Ikke als een gek de huisartspost gebeld, die me vervolgens om 0.00 op afspraak lieten komen....
Didier had dus duidelijk "spruw" en daardoor dronk ie weinig en was ie erg onrustig (hij onrustig...?? nee ikke dan!)
Hij kreeg een zetpil voorgeschreven, en we konden naar huis rijden (we waren nu wel wat geruster) maar toch nog wel een beetje "scary" over wat ons nóg evt. te wachten stond...
Ik ben er nog zo'n 40x uitgegaan vannacht..... (gewoon om te checken en voor mijn eigen gevoel u know)
Vanochtend stond ie op of dat er niets was gebeurd (wel hefet ie nog een "spruw-uitslag" op z'n tongetje.....
We smeren nu 4x per dag met die Daktarin....
Het gaat nu gelukkig wat beter......
Didier... niet meer doen hé.....