abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 mei 2005 @ 13:24:42 #276
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27337545
Het gaat nu weer beter met Demi, beetje haar beentjes bewogen en buikje gemaseerd en alles kwam gelukkig los.

Bar_en_Mar, lastig is dat zeg, gelukkig gaat het nu met de oortjes en longen wel goed.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_27340009
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 19:39 schreef Neva het volgende:
sterkte met jolie luchtbel

Anitra hoe is het met djulian ?
Djulian moet per direct van het brood af. Er zit iets in waar hij niet tegen kan en zijn darmen raken compleet overstuur. We moeten nu boekweit proberen zegt de dieetiste. Vanmiddag maar eens op zoek naar gaan.
  woensdag 25 mei 2005 @ 14:33:35 #278
75426 Romek
spreek je uit als ROMMEK
pi_27340099
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 14:20 schreef Neva het volgende:
lieve romek.. dat hoort meer thuis in het grote kleine babietjes topic
OKAY

Nou....

Heb het 1ste al mee gemaak.....
Didier blijkt "spruw" te hebben....
Gisteren was Didier de gehele dag erg onrustig en hij at bijna niets... (Didier zit aan de fles)
Totdat de zus van m'n ROmek-vrouwtje binnekwam en vervolgens vertelde dat Didier "spruw" heeft....
Ikke als unne gek mijn huisarts opgebeld en vervolgens Dakterine voorgeschreven gekregen (een gel-substantie die met een vinger in zijn mondje geroerd moet worden)

De nacht viel, Didier had zojuist z'n laatste voeding gehad (23.30uur) en we gingen Didier in bedje leggen....
Er ging een kwartier overheen totdat ik Didier hoorde niezen, ik zo ongerust dat ik in m'n aardje heb, ging kijken en zag dat Didier gewoon in slaap aan het doezelen was....

Ikke naar benee, totdat het Romek-vrouwtje (2min ná mij) naar boven ging en zag dat Didier gespuwd had....
Ze riep me, en we zagen beiden dat Didier nu begon te overgeven....
Paniek in de tent!!
Er bleef enorm veel slijm in het mondje van Didier zitten, en hij hapte met een rood aangelopen hoofdje naar lucht... nog meer paniek in de tent! Hij krijste het letterlijk uit van de pijn... (en dit was deze keer geen "ik heb honger huil" maar een echte "nood-huil" )

Ik zo zenuwachtig dat ik was gelijk allemaal mensen opgebeld en de "thebe" hielp me dus niet op weg.... "afwachten zeiden ze" jahoor... wat een debielen! ik ga toch niet afwachten wat er gaat gebeuren met Didier als ik dit nog nooit heb meegmaakt en dit m'n 1st kindje is...!!!

Ikke als een gek de huisartspost gebeld, die me vervolgens om 0.00 op afspraak lieten komen....

Didier had dus duidelijk "spruw" en daardoor dronk ie weinig en was ie erg onrustig (hij onrustig...?? nee ikke dan!)
Hij kreeg een zetpil voorgeschreven, en we konden naar huis rijden (we waren nu wel wat geruster) maar toch nog wel een beetje "scary" over wat ons nóg evt. te wachten stond...

Ik ben er nog zo'n 40x uitgegaan vannacht..... (gewoon om te checken en voor mijn eigen gevoel u know)
Vanochtend stond ie op of dat er niets was gebeurd (wel hefet ie nog een "spruw-uitslag" op z'n tongetje.....
We smeren nu 4x per dag met die Daktarin....
Het gaat nu gelukkig wat beter......

Didier... niet meer doen hé.....
Eet nooit gele sneeuw!!
Didier klinkt als Dj
pi_27340262
Dat is schrikken Romek. Maar van spruw kunnen ze idd behoorlijk ziek worden. Hopnlijk gaat het snel beter door de zalf. en idd alles goed ontsmetten.
pi_27342782
nou we zijn naar het cb geweest. Meneer was goed gegroeid en aangekomen (stats: 8200gr - 70cm).

Gezien zijn gedrag en driftbuien is er besloten dat het nu echt de spuigaten uitgaat en het gewoon niet langer zo kan met alleen begeleiding van de wijkverpleegkundige. We gaan dus volgende week om de tafel zitten met een orthopedagoog en een handelingsplan opstellen. En video-home-trainingen etc doen. Ook gaan we proberen ons monster voor 1 dag uit huis te krijgen, waar dan ook om Alicia weer wat op de 'rails' te krijgen (en mij wat rust te geven).

Al met al wordt er dus nu eindelijk wel een echt plan getrokken en gaan we concreet wat doen.
  Jubileum moderator woensdag 25 mei 2005 @ 15:47:48 #281
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_27342878
Is het zo ernstig dan Knor? Wat moeilijk voor jou, en voor Alicia ook natuurlijk.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_27343423
enstig, tja, moeilijk om te zeggen. Het is niet leuk, en behoorlijk zwaar. Daarnaast weet de wijkverpleegkundige gewoon niet meer wat te doen. Het gaat boven haar pet, ze herkent dit gedrag wel bij oudere kindjes, maar niet bij Jaydens leeftijd en hoe er naar te handelen dus ook niet. En als hij nu al zo is word het alleen maar erger als hij groter is. Hopelijk kunnen we dat een beetje beperken.

Maar wat doet ie dan hoor ik jullie denken nou hij bijt alles kapot wat maar in zijn handen komt, strandballen, tuitbekers, spenen, kruiprollen, lakens, kleding, speelgoed, lepels etc etc. puur uit kwaadheid. of omdat het niet gaat zoals hij dat wil. Hij bonkt met zijn kop net zo lang tot het bloed, of blauw ziet, In een wippertjes wipt ie express net zo lang tot ie voor over kukkelt, kinderstoel vergeet het maar net zo lang wiebelen tot ie valt. Box ? vergeet het maar alles wordt er uitgekeild tot ie leeg is en dan gaaat ie bonken en tussendoor gilt ie nog een uurtje of tig en zeker als iets niet gaat zoals hij bedacht heeft. Of als je iets doet wat hij niet bedacht heeft, bv het verkeerde knuffeltje aangeven (teriwjl hij er normaal graag meespeelt) resulteerd in zo'n driftbui. OP de verkeerde manier zijn drinken aanbieden of gewoon uberhaupt al drinken aanbieden terwijl hij er niet op 'vraagt' Bij de verkeerde personen op bezoek gaan of uitnodigen die hij niet mag (beoordelend op stem of geluid) en hij heb zo'n bui. Overal waar je bij denkt goed in te doen en je doet het 'ongevraagd' is dus fout, maar geen aandacht geven accepteerd ie natuurlijk ook niet Het begint smorgens al als hij door de verkeerde persoon uit bed gehaald wordt (als hij mij bv verwacht en papa is de klos) of andersom. Ga zo maar door.

Hij terroriseerd dus het hele gezin met zijn gedrag en daar pas ik voor. Dus tijdje geleden al noodkreet gedaan, en nu vanmiddag weer en ben erg benieuwd wat we hier nog van kunnen gaan maken.

Verder is het wel een enorm lekker kereltje, onduegend, leif, goedlachs etc etc als het gaat zo als hij dat wil en dat gaat nou eenmaal niet altijd.
pi_27345173
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 14:31 schreef Anitra het volgende:

[..]

Djulian moet per direct van het brood af. Er zit iets in waar hij niet tegen kan en zijn darmen raken compleet overstuur. We moeten nu boekweit proberen zegt de dieetiste. Vanmiddag maar eens op zoek naar gaan.
Hoe reageerd Djulian op Ei Aniet....
Want daar kunnen kindjes ook allergisch op reageren namelijk
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_27345437
Bar: ja, maar wel minder. Ze kwam me gewoon zoeken als ik de kamer uit ging. Kruipt/schuift/rolt Thijs al? Rond 8 maanden kunnen ze meer, en daarom krijgen veel kinderen dan een 'lastige' fase.

Lastig Anitra. Het kan niet iets zijn als broodverbetermiddel of had je dat al geschreven? Broodbakmachines zijn vrij goedkoop wel te krijgen, alleen die met glutenvrije programma's zijn wel prijzig. Boekweitbrood en -meel is bij oa natuurvoedingswinkels te koop. Maar kan ook via internet besteld worden.

Knorretje, wat vervelend...
Kan het nog te maken hebben met KISS/KID oid?
Veel sterkte Lijkt me niet makkelijk..

LB, hoe is 't nu met Jolietje?
pi_27346631
Knorretje, gaat dat trouwens om 1 dag per week, elke week? Of alleen om 1 dag nu zodat je een leuke dag met Alicia hebt? Ken je echt niemand die 'm 1 dagje wil opvangen voor jullie?
Als het om een wekelijks dagje gaat kun je misschien via maatschappelijk werk wel iemand vinden, en anders.. geen buurvrouw, kennis, jullie zijn geen kerklid? Groningen is een beetje ver rijden voor een dagje he..
pi_27346918
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 17:06 schreef poemojn het volgende:

Lastig Anitra. Het kan niet iets zijn als broodverbetermiddel of had je dat al geschreven? Broodbakmachines zijn vrij goedkoop wel te krijgen, alleen die met glutenvrije programma's zijn wel prijzig. Boekweitbrood en -meel is bij oa natuurvoedingswinkels te koop. Maar kan ook via internet besteld worden.
Je kan in elke broodbakmachine glutenvrij brood bakken. Het nadeel is alleen dat het meel heel erg duur is.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_27346934
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 14:31 schreef Anitra het volgende:

[..]

Boekweitmeel ligt wel als een betonblok in de maag (weet ik uit ervaring).
I
Ik las trouwens dat je je brood bij de gewone bakker koopt. Hierbij kan er sprake zijn van kruisbesmetting.
Heb je al glutenvrije crackers of zo geprobeerd? Ms reageert Djulian daar beter op.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_27347036
En Teff? Heb ik wel eens goede ervaringen over gehoord.. klik
Hier staat ook eea: http://www.glutfree.nl/recepten.php

Loezzie, dat wist ik niet. Ik dacht dat het met een speciale programma beter ging. Het rijst toch vaak heel moeilijk?
pi_27347065
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 17:56 schreef loezzie het volgende:

[..]

I
Ik las trouwens dat je je brood bij de gewone bakker koopt. Hierbij kan er sprake zijn van kruisbesmetting.
Heb je al glutenvrije crackers of zo geprobeerd? Ms reageert Djulian daar beter op.
daar had mijn zussie bij de bakker ook last van, maar de bakker is toen op verzoek brood elders gaan bestellen ipv zelf maken en vroor dat bij binnenkomst dan direct voor haar in en zodra ze kwam bestelde hij weer nieuw. week in week in. Misschien dat deze bakker dat ook kan ?

poemonj: mijn kennisenkring rijkt niet verder dan oma en wat zussen daarvan en die willen wel, maar kunnen het niet opbrengen/aan en dat kan ik ook niet van ze verwachten. Oma overt iedere woensdagavond al op gedurende een uurtje of 3 (maar dan is ie wel slaapklaar) dus dan hebben danny en ik elkaar ffies. Ze adviseerde om rond te krijgen dat ie voor vast 1 dag in de week elders is. een losse keer hebben we al wel geprobeerd oa met oma, maar meestal gaat het mobieltje dan alsnog
pi_27347221
Heb je hier al geinformeerd Knorretje: http://www.pleegzorgrotterdam.nl/
Wat jullie nodig zouden hebben is een vorm van weekendpleegzorg denk ik. Misschien dat iemand die geregistreerd staat voor weekendpleegzorg je kan helpen.
Succes
pi_27347677
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 18:09 schreef poemojn het volgende:
Heb je hier al geinformeerd Knorretje: http://www.pleegzorgrotterdam.nl/
Wat jullie nodig zouden hebben is een vorm van weekendpleegzorg denk ik. Misschien dat iemand die geregistreerd staat voor weekendpleegzorg je kan helpen.
Succes
nope, maar dat gaan we ook niet doen, dat is me een afslag verkeerd en heb je met een verkeerde soort hulpverlening te maken in mijn ogen.Bovendien heb ik het op dit moment nog niet echt op met dat soort bureau's en zaken. Ons neefje is ook nog steeds niet terug ondanks dat de rechter mishandeling inmiddels heeft uitgesloten.
pi_27347986
Wat erg..

Hmm dan wordt het lastiger denk ik.. misschien een oproep plaatsen in de krant oid voor een oppas? En dan als ze bellen om inlichtingen meer info geven? Of een gastouder via een gastouderbureau? Succes met 't zoeken naar een oplossing!
pi_27348698
Anitra: wat vervelend, geen brood meer. En is dat permanent of kan het nog over gaan?

Knorretje: het lijkt me ook niet makkelijk, erg vervelend voor jullie!

Romek: dat was inderdaad flink schrikken voor jullie zeg! Hoe is het verder met Didier en Linda? Enne..ga je echt al kijken als Didier niest? (dan heb ik hier dag en uurwerk namelijk) In dit geval was het natuurlijk maar goed ook!

Bar en Mar: pfft, ik hoop dat de slaaptraining niet nodig is en dat het voor die tijd gewoon over gaat. En anders moet het maar natuurlijk, hoop dat Thijs iig. weer lekker kan slapen binnenkort.

Met Tomas ging het vandaag al een stuk beter. Het zetpilletje gisteren deed wonderen (of het was toeval..). Hij heeft heerlijk geslapen, zijn humeur werd ook beter. En nog steeds gaat het goed. Geen verhoging meer (alleen wat last van de hitte, maar daar zal hij niet de enige in zijn!)
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 25 mei 2005 @ 19:03:56 #294
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_27348751
Sanne is nu al bijna 3 1/2 maand het gaat héél goed met haar nu.
Vorige week 2e inenting gehad,alleen een beetje koorts naderhand.
Verder pakt ze al wat kleine dingentjes vast en gaat ze al het een en ander herkennen.

[ Bericht 3% gewijzigd door edje34 op 25-05-2005 19:20:34 ]
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_27348826
Vandaag is Myrthe al weer 4 maanden oud. Wat gaat het toch ongelooflijk snel allemaal. Van een hulpeloos klein wezentje toen ze net geboren werd is het al een hele dame aan het worden die precies duidelijk kan maken wat ze wil ! Ze schaterlacht, ze houd haar speeltjes vast, ze verplaatst zichzelf door de box heen door met haar voetjes tegen de spijltjes af te zetten (zo ging ze van de week de hele box rond !). Ze pakt zelf haar fles vast en duwt hem in haar mondje als ze honger heeft. Ze krijgt de slappe lach als we vliegtuigje spelen of paardje rijden op schoot. Ze charmeert alle mensen met haar ontwapenende lach. Ze past bijna niet meer in maatje 56, alleen nog als het heel groot valt. En soms is ze nog zo klein, als ze 's avonds moe is en op mijn schouder in slaap valt. Haar speen is haar beste vriendje, en het groene knuffeldoekje met het lieveheersbeestje wat ze van Jan en Lia heeft gekregen is haar favoriete slaapknuffel. In de box is nog steeds de pinguin erg geliefd maar ook de slak van Wilma is erg leuk. Daar zit namelijk een spiegeltje op en die wordt helemaal afgelebberd. Of ze zichzelf nou zo lief vind of dat het komt omdat het spiegeltje lekker koud is tegen haar tandvlees weet ik trouwens niet, maar schattig is het wel Over tandvlees gesproken, er wordt flink gekauwd op alles wat koud en hard is (randjes van ontbijtbordjes zijn erg lekker). Waarschijnlijk heeft ze dus wat last van de beginnende doorkomende tandjes. Kwijlen doet ze ook flink, het lijkt wel een kraantje af en toe. Gelukkig helpen de chamodent druppeltjes goed. Ik kreeg zelf met 4,5 maand mijn eerste tandje dus het zou best kunnen dat ze er al wat last van heeft. Ze kauwt ook steeds op dezelfde plek en ik voelde laatst een scherp puntje, maar dat was vandaag weer weg.

Gisteren hebben we een eind gewandeld, helemaal naar de Prenatal en weer terug (na een fikse pauze). Dat vond ze erg lekker. Ze groeit al bijna uit de kinderwagenbak trouwens. Nog een cm of 8 en dan ligt ze klem ;-) En morgen gaan we waarschijnlijk voor het eerst babyzwemmen, met Marjon en Rosalie van de zwangerschapsgym !
  woensdag 25 mei 2005 @ 19:11:38 #296
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27348986
Hey LadyBos, ik weet niet of je 'hier' gaat zwemmen maar weet je dat er geen grote kleedkamers zijn? Voorbij de douches zijn wel aankleedkussens. Kleine tip.

En Romek, beterschap voor jullie kleintje!
pi_27349038
Over 3 maanden word weer gekeken of hij er tegen kan. Zo moet je elke 3 maanden de voeding herintroduceren waar hij de 3 maanden daarvoor niet tegen kon. We gaan morgen goed zoeken waar we het kunnen vinden.
  woensdag 25 mei 2005 @ 19:21:16 #298
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_27349272
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 19:13 schreef Anitra het volgende:
Over 3 maanden word weer gekeken of hij er tegen kan. Zo moet je elke 3 maanden de voeding herintroduceren waar hij de 3 maanden daarvoor niet tegen kon. We gaan morgen goed zoeken waar we het kunnen vinden.
S6 morgen
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  woensdag 25 mei 2005 @ 19:34:59 #299
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27349671
pfff knor, dat moet niet meevallen
Had wel al begrepen dat Jayden niet de makkelijkste was, maar dit had ik niet in de gaten.
Is het misschien een optie om bij de gemeente te informeren of je in aanmerking komt voor een gesubsidieerde plek op een kdv of gastoudergezin?

Edje, ik kan je foto niet zien helaas, Imageshack heeft sinds heel kort de policy dat grote foto's niet gelinkt mogen worden op fok.

Anita, succes met het zoeken naar geschikt brood

Myrthe, je wordt groot!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 25 mei 2005 @ 19:45:34 #300
103793 kozakken
Living the life
pi_27350008
Oh Knorretje, wat een moeilijke periode. Ik begreep laatst al uit een berichtje dat het niet helemaal lekker liep. Maar dit is even iets meer dan 'niet helemaal lekker'.
Wat knap dat je al aan de bel getrokken hebt. Hopenlijk brengt dat je snel bij de juiste mensen en de juiste wijzen om jullie mannetje extra te kunnen ondersteunen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')