Kichai, Japans?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:09 schreef karper het volgende:
welkom!
kichai! onze nieuweste culinaire aanwinst!
Dan moet het goed gaan.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:18 schreef karper het volgende:
@tiscalie
Wat is daar mee? (Ik snap er even geen hol van)quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:21 schreef Oblivion het volgende:
Oh, kipster....![]()
Makkelijke chocoladerecepten.
Ah, verkeerd gegokt...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:22 schreef karper het volgende:
indiaane stam hoor ik net.
ze kan nog steeds niet inloggen![]()
Ja, en je wilde meer recepten...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:26 schreef BBQ-kip het volgende:
Gaat het om die taart?
(damn, ik heb echt een dombo-dag geloof ik)
Ah, pasta is altijd lekker!quote:
Ah... ja ik snap die "cryptische" aanwijzingen niet zo goedquote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:36 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ja, en je wilde meer recepten...![]()
Is het vandaag vrijdag de dertiende....?![]()
Nee! En eerst zeggen dat je onze taart mooi vind!quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:22 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb trouwens een verschrikkelijk mooi tapasboek gekocht
had ik dat al gezegd?
met leuke recepten!
*blij met boek*
ooooooooooh MMM, vertel over je mooie tapas boek!quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:25 schreef MissyMirjaM het volgende:
lekker roze ook![]()
die van mij is lelijk
maar vast heel lekker
een uberkleffe chocoladetaart!
Foto, foto, foto!!!quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:25 schreef MissyMirjaM het volgende:
lekker roze ook![]()
die van mij is lelijk
maar vast heel lekker
een uberkleffe chocoladetaart!
Zal ik je een geheimpje verklappen...?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:20 schreef BBQ-kip het volgende:
Nope, eerst vond ik het wel oke, maar ik heb 1 keer naturel kwarktaart gegeten en die was zo vies, dan ik daar nu een soort trauma van heb...
Maar ja, er zijn genoeg andere lekkere taarten
Ik ben meer een hartig mensjequote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:28 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Zal ik je een geheimpje verklappen...?![]()
Ik ben helemaal geen taart mens...![]()
![]()
Ik zou zeggen: kijk ook eens hier Makkelijke chocoladerecepten.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:34 schreef MissyMirjaM het volgende:
en tapas zijn zo leuk
en het boek is zo leuk
Hey, pronken met andersmans veren he, kippetje...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:36 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: kijk ook eens hier Makkelijke chocoladerecepten.![]()
Jouw taart stop ik volgende keer vol met Ritalinquote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:37 schreef Oblivion het volgende:
Ja, en nu was ik echt te snel...![]()
![]()
Mooie post BBQ-kip!![]()
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:39 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Jouw taart stop ik volgende keer vol met Ritalin
Dat zal je wel stoppen, vervelend pestvrouwtje(geweldige smiley)
quote:
Jezus wat lelijkquote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:45 schreef Oblivion het volgende:
Ik heb een chocolade taart all year around...![]()
[afbeelding]
Voila van beton!![]()
Ben niet zo goed met die codes, ik kan ze niet onthouden...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:46 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
kende je die code nog niet eerder?
Nou, dat klinkt anders hartstikke lekker!quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:21 schreef Oblivion het volgende:
Zo de guacemole is gemaakt...![]()
Had nog een advokadootje liggen..![]()
En dan zometeen de kip in burrito stuff opbakken, beetje sla beetje rijst, en een tortilla.
Ze doen het er maar mee...![]()
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:22 schreef BBQ-kip het volgende:
Er is nu een ranzig wijf op tv man... bah!
Op RTL4, een vrouwtje wat ana het koken is, met ringen aan haar vingers, zit lekker aan haar gezicht te wrijven tijdens het koken en wanneer ze eieren heeft gescheiden (met haar handen) dan akt ze daarna met haar handen alle andere ingrediënten, die rauw blijven...
BAH!
Ik laat het vaak mijn vriend doenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:42 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik snij rauwe kip altijd met mes en vork, zodat ik t niet hoef aan te raken
Hoe dik is je taart?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 18:56 schreef MissyMirjaM het volgende:
zeg, in mn chocotaart zittehn 3 eieren
dan is 20 minuten op 170 graden [iets midner?] toh zat, om eventuele vervelende situaties te voorkomen?
Verder niet?quote:
Weet ik ook niet.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:31 schreef Oblivion het volgende:
Ik zie ook een ketjap passar.
Maar wat dat is..?
En het is nog wel vrijdag de 13dequote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:46 schreef krakkemieke het volgende:
Hehehe, wonderlijk dat alle taarten lukken vandaag!
De foto van de actueel?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Weet ik ook niet.
Maar waar blijft die foto eigenlijk Obli?![]()
Ja maar die actueel is niet meer te koopquote:
O, het was die actueel!!quote:
Groot vepakking kopen...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 22:04 schreef BBQ-kip het volgende:
Even over die ketjap, dat is Indonesische sojasaus.
Je hebt nog wel een hoop andere soorten sojasaus, waaronder lichte Japanse en donkere Japanse.
En Kikkoman is mijn favorietWe hebben gisteren een half flesje opgemaakt!
Duur spul maar echt een stuk lekkerder dan de goedkopere soorten.
Oftewel, echte Indo's koken niet met maten.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 23:30 schreef krakkemieke het volgende:
Mijn Indische ex, had een krakkemikkig kookboek, wat heel hollands was.
Het beste kookboek wat ik ken, is van Beb Vuyk.
Die zegt ook dat je kruidenmengels in de keukenmachine kan maken.
Beb Vuijk heeft ook een mooi vegetarisch kookboek geschreven.
Nou.. ja.. De nederlanders denken dat er een diep donker geheim is met indisch koken.....
Dat is niet waar, het is gewoon een ander principe...
Ieuw, groene spermies...quote:
ik heb het zelfde, gisteren tot half 3 gewerkt en nu om half 8 wakker, nog wel moe maar niet meer kunnnen slapen, zeeer irritant.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 06:17 schreef Euc- het volgende:
Zo hey nog nooit meegemaakt dit, lag er om 2 uur helemaal kapot in, ben nu klaarwakker. Kan gewoon niet meer slapen.. Ik hoop niet dat dat (wat is daar het nederlandse woord voor) "backfired" naar vanavond of morgen, dat ik dan helemaal kapot ben :/
Het kan wel schelen...quote:Op zaterdag 14 mei 2005 08:32 schreef Chielus het volgende:
3 glazen bier, dus dat is niet echt bijster bijzonder
Oh, die bonen waar je zo godsgruwelijk van gaat stinken...quote:
Normale mensen versus Thuiszorg nederlandquote:Op zaterdag 14 mei 2005 01:28 schreef Euc- het volgende:
Koken is niet moeilijk, koken = logica! Met zo simpel mogelijke dingen het lekkerste gerecht maken!
Verder ben ik de komende 3 dagen (vandaag, vrijdag dus, ook al) vol aan het werk op Eindhoven Culinair. 4 dagen lang de longen uit je lijf lopen! Wie zin heeft om langs te komen: Ik sta bij La Gascogne, naast de Collse Hoeve, hoogstwaarschijnlijk de enige met een witte blouse en ook waarschijnlijk achter de barKom langs kunnen we gezellig kletsen (entree is gratis, is bij de stadsschouwburg, gaat vanaf 6 uur open voor normale publiek, daarvoor voor thuiszorg nederland. Vaasje kost 2 lempkes, wijn (bij ons) 3 of 4 lempkes, 1 lempke = 90 cent. Voor de prijs hoef je het dus niet te laten! Laat ff wat weten kijk ik naar je uit!
Ah! Welkom!quote:
Oe, dat klinkt geweldig zegquote:Op zaterdag 14 mei 2005 10:24 schreef Drive-r het volgende:
Hehe, beetje uitgerust voor het weekend! Donderdag en vrijdag twee dagen in de watten gelegd. We hadden een masterclass met 10 mensen op Landgoed Lauswolt, waar ze een ster in her restaurant hebben. De hele dag lekkere hapjes, lunch, etc... Mooie hotelkamer voor me uppie en 's avonds natuurlijk heerlijk diner... Zat redelijk vol toen ik gisteren thuis kwam!
Nee, mocht niet. En een middagdutje zit er niet in, moet om 2 uur beginnenquote:Op zaterdag 14 mei 2005 08:29 schreef Oblivion het volgende:
Hebben jullie gedronken gisteren avond?
Als in alcohol..?
Nee, muts geen foto van je hoofd...quote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:12 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik ga even stofzuigen () en daarna lekker koken
Dag dag!
-Edit-
Ja dat is zo'n mega-bak, denk dat er bijna een halve liter koffie in gaat ofzo![]()
En nee, geen foto's, zet niet zo graag mijn kop op Fok(dat rijmt, bijna`)
Hoe is het bevallen Chielus?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 08:42 schreef Chielus het volgende:
Denk niet dat dat gaat lukken, ik ga strax mijn auto verkopen, moet om 2 uur bij de Trappistenbrouwerij zijn voor een rondleiding en proeverij en daarna ga ik hier in Tilburg naar het Hap-stap festival (je kent het wel allerlei restaurants presenteren een aantal kleine hapjes) Waarna ik s'avonds nog 2 afspraken voor het stappen heb staan.
hm, mn dag zit eigenlijk bomvol eten en drinken.....![]()
Eerst maar eens koffie![]()
Bij de Koningshoeve (La Trappe) Was het erg leuk, was er nog nooit geweest, ondanks dat ik er toch echt niet ver vandaan woon. Tis best wel klein, maar wel leuk om te zien. En natuurlijk lekkere biertjes van de Tap.quote:Op zondag 15 mei 2005 11:18 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hoe is het bevallen Chielus?
Het bezoek aan de Trappistenbrouwerij en het Hap Stap?
Woon er ook niet ver vandaan en ben er ook nog nooit geweestquote:Op zondag 15 mei 2005 11:53 schreef Chielus het volgende:
[..]
Bij de Koningshoeve (La Trappe) Was het erg leuk, was er nog nooit geweest, ondanks dat ik er toch echt niet ver vandaan woon. Tis best wel klein, maar wel leuk om te zien. En natuurlijk lekkere biertjes van de Tap.
Het is wel leuk om een x te zien, je krijgt een rondleiding van een half uur door de brouwerij en daarna nog een film over het brouwproces, daarna kun je op het terras natuurlijk al dat lekkers gaan proeven.quote:Op zondag 15 mei 2005 11:56 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Woon er ook niet ver vandaan en ben er ook nog nooit geweest. Maar het is dus wel de moeite?
Ga ik dan van de zomer eens naar toe en zorg dat ik een taxi terug heb!quote:Op zondag 15 mei 2005 12:00 schreef Chielus het volgende:
Het is wel leuk om een x te zien, je krijgt een rondleiding van een half uur door de brouwerij en daarna nog een film over het brouwproces, daarna kun je op het terras natuurlijk al dat lekkers gaan proeven.
Lekker een fietstochtje van maken, hebben wij ook gedaan.quote:Op zondag 15 mei 2005 12:04 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ga ik dan van de zomer eens naar toe en zorg dat ik een taxi terug heb!![]()
Tot dat mijn vrouw geopereerd is. Is die tocht toch echt te langquote:Op zondag 15 mei 2005 12:10 schreef Chielus het volgende:
[..]
Lekker een fietstochtje van maken, hebben wij ook gedaan.
Dan is de Taxi inderdaad een uitstekende optie.quote:Op zondag 15 mei 2005 12:17 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Tot dat mijn vrouw geopereerd is. Is die tocht toch echt te lang
Nee, zit meer te denken aan mijn vrouw als taxi en dan samen met wat vrienden.quote:Op zondag 15 mei 2005 12:18 schreef Chielus het volgende:
[..]
Dan is de Taxi inderdaad een uitstekende optie.
Gooi het er maar uit, eten aan laten branden?quote:Op zondag 15 mei 2005 12:19 schreef Oblivion het volgende:
Hello!![]()
* Oblivion is boos opzichzelf...![]()
*sigaretje rookt...
Gaan jullie nog wat leuks doen vandaag?
Oh ik zie de zon...Wat heerlijk!
Rustig Obli Rustig.quote:Op zondag 15 mei 2005 12:25 schreef Oblivion het volgende:
Neee....![]()
Veel erger....![]()
Zoooooooooooo erg...![]()
Even overdrijven, is goed voor het relativeren....![]()
Klusblunders, meld ze hier!!!![]()
Kun je nog wel foto's posten van je klus blunder?quote:Op zondag 15 mei 2005 12:37 schreef Oblivion het volgende:
Dank je Martijn...![]()
*ademt in, *ademt uit....![]()
Nee, is een klein gat, maar dat gat wil ik niet in de stof hebben.quote:Op zondag 15 mei 2005 12:38 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Kun je nog wel foto's posten van je klus blunder?
quote:Op zondag 15 mei 2005 12:39 schreef krakkemieke het volgende:
Die blauwe wel, die grijze is wat flets, maar er gaat toch zwart bij. Komt helemaal goed! Ik heb ze gister over een stoel gehangen en er de hele avond naar gekeken
Moet je met een kleine nijptang doen dan heb je ze er zo uitquote:Op zondag 15 mei 2005 12:39 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nee, is een klein gat, maar dat gat wil ik niet in de stof hebben.![]()
Kan wel huilen, want nu moet ik al die nietjes eruit frutten...
![]()
Ken je ze niet uit je hoofd Krakje?quote:Op zondag 15 mei 2005 12:43 schreef krakkemieke het volgende:
Mijn smileys doen het altijd wel, maar soms ben ik te lui om op reageer te klikken![]()
*Glaasje inschenkt voor iedereen*![]()
Dat weet ik , martijn.quote:Op zondag 15 mei 2005 12:53 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Moet je met een kleine nijptang doen dan heb je ze er zo uit
quote:Op zondag 15 mei 2005 12:54 schreef Oblivion het volgende:
En we hebben geen boodschappen gedaan...![]()
Dus ik moet vanavond alles bij elkaar sprokkelen...![]()
Dat ga ik vanavond eens bekijken...quote:Op zondag 15 mei 2005 12:57 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Heb je wel een goed gevulde voorraadkast??
Er zit vast wel een frietboer dichtbij, tochquote:Op zondag 15 mei 2005 12:58 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Dat ga ik vanavond eens bekijken...![]()
Geen idee heeft.
Maar verhongeren zullen we wel niet...![]()
Ja of iets in de vriezer?quote:Op zondag 15 mei 2005 12:57 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Heb je wel een goed gevulde voorraadkast??
Niet met een dooie boom in het midden nee...quote:Op zondag 15 mei 2005 13:03 schreef krakkemieke het volgende:
Het park vlak achter de markt Obli? Da's de Pekingtuin, leuk park ja. Hebben ze niet bij jullie he, zulke markten en parken
Hmm, das ook nog een optie...quote:Op zondag 15 mei 2005 13:02 schreef miss_dynastie het volgende:
Gewoon alles wat je in huis hebt door mekaar mikken, kan heel verrassend zijn![]()
Wij gaan vanavond een kipje grillen op de bbq
Ja maar dan betaal je je scheelquote:
Tja...quote:
quote:
Gehaktballetjes met milde currypasta (ook nog speciaal gaan halen bij de appie, dat was trouwens wel lekkerquote:Op zondag 15 mei 2005 13:49 schreef Oblivion het volgende:
Oh, wat had je klaar gemaakt, miss_dynastie?
Veel?? Nee, dat nietquote:Op zondag 15 mei 2005 14:12 schreef Oblivion het volgende:
Wat raar, want als ik met kokosmelk aan de gang ga proef ik dus niet de kokos.
Wel lekker veel koriander erin gedaan?
Er is niks mis met kokos. Ik ben dol op kokos. Kokosmakronen en andere kokoskoekjes dan. Maar dit smaakte me nietquote:Op zondag 15 mei 2005 16:00 schreef Vork het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom zoveel mensen niet van Kokos houden? Wat is er mis met kokos? zo heel erg smerig kan dat nou ook weer niet zijn.
quote:Op zondag 15 mei 2005 20:00 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Veel?? Nee, dat niet
Zou dat het zijn???
Het is gewoon koud buiten.quote:Kipje toch maar niet gedaan, niet echt mooi bbq-weer én de groente voor de pastasaus waren redelijk aan het verleppen, dus vandaag lekker spaghetti bolognese gegeten
Ga zo voor een lekker portje. Al weer even niet meer op.quote:Op zondag 15 mei 2005 23:06 schreef MissyMirjaM het volgende:
en straks denk ik lekker coebergh met veel ijs
Dankje Krakjequote:Op zondag 15 mei 2005 23:11 schreef krakkemieke het volgende:
*Krakje geeft Martijn een welverdiend portje*
Heb nog lekkere knoflookolijven staan zijn wel erg lekker bij Port. Maar ik laat ze denk ik mooi staan voor morgen. Komt morgen een goede film op TV waar ik van ga genieten.quote:Op zondag 15 mei 2005 23:11 schreef MissyMirjaM het volgende:
en iets lekkers erbij, maar waar ik zin in heb hebben we niet in huis
dus later maar eens struinen
Ik wel vooral die met knoflook of met ansjovisquote:
vind Olijfolie persoonlijk ook er lekker!quote:Op zondag 15 mei 2005 23:35 schreef MissyMirjaM het volgende:
hm. nee, zo erg is t hier niet hoor, ik vind t juist lekker om met olijfolie te koken
Ik wel omdat de persoon waarvoor ik regelmatig kook niet zo dol is op olijven of alles wat er mee te maken heeftquote:
Tot wanneer is dat hap stap eigenlijk?quote:Op maandag 16 mei 2005 00:14 schreef Chielus het volgende:
Goeienavond allemaal,
dit maal wel wezen hapstappen......
veelsteveel oesters op.
(en bier.... )
Oke ben er nog nooit geweest wel veel over gehoordquote:Op maandag 16 mei 2005 00:18 schreef Chielus het volgende:
morgen is het ook nog,
ik vond het inhoudelijk weinig boeiends
weinig bijzondere gerechten
maar wel erg gezellig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |