ff googlen...quote:Op maandag 10 januari 2005 22:43 schreef E.T. het volgende:
oe! en dit topic zie ik nu pas...
Iemand hier met een recept van hemelse modder? Dat is zo waanzinnig lekker...
Oehh, ziet er lekker uit!quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:18 schreef BBQ-kip het volgende:
Chocolate Cloud Cake
Van: Nigella Lawson
-edit- even een knipje, anders is het zo'n lap tekst
Klinkt goed! Ik denk dat ik hem ook maar eens een keertje ga maken als ik tijd heb.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 14:38 schreef BBQ-kip het volgende:
Hij is ook erg lekker en een heel andere chocoladetaart dan je "normaal" gewend bent.
Het zit een beetje tussen cake en truffeltaart in, met een hele aparte topping, erg jummie al zeg ik het zelf
Klinkt lekker! Die ga ik vandaag of morgen proberen!quote:Op dinsdag 3 februari 2004 21:56 schreef MUUS het volgende:
Hallo, ik ben er. Vrees mij en mijn tig choco-recepten..
Chocolade Kruimeltaart100 gr. suiker 200 gr. boter 300 gr. bloem 1 ei (voor het deeg) snufje zout 200 gr. pure chocolade 100 gr. suiker 2 theelepels citroenrasp 3 eieren (voor de vulling)
Mix de suiker en boter en doe daarna de bloem, het ei en wat zout erbij. Doe de helft van dit deeg in een bakvorm. Hak de chocolade in grove stukken en meng dit door de rest van het deeg. Doe dan de extra eieren, extra suiker en citroenrasp erbij. Gooi dit op de deegbodem.
Bak de taart 30 minuten op 170 graden.
Met vanilleijs en/of slagroom serveren..
Wat is dat precies? Heb er nog nooit van gehoord..quote:Op zaterdag 25 juni 2005 13:44 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ik wil het recept voor chocoladesalami
Je neemt chocolademargarine, (hoe heet dat spul ook al weer, ChoBa?) en van die verkade knappertjes.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:37 schreef Euc- het volgende:
[..]
Wat is dat precies? Heb er nog nooit van gehoord..
Klint wel erg lekker. Als je het als toetje zou gebruiken wat zou je er dan meer bij kunnen doen?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je neemt chocolademargarine, (hoe heet dat spul ook al weer, ChoBa?) en van die verkade knappertjes.
Je slaat die knappertjes aan kleine stukjes en mengt die met die chocomargarine (op kamertemperatuur uiteraard)
Daar rol je een soort worst van (met een korst van kruim van die knappertjes) in plasticfolie en dat leg je in de koelkast om hard te worden. Daar snij je plakjes van.
Ook bekend als koude hond.
Dat wordt wel erg zwaar. Wat dacht je van aardbeien of frambozen sorbet?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 17:14 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Klint wel erg lekker. Als je het als toetje zou gebruiken wat zou je er dan meer bij kunnen doen?
Ik denk aan vanile ijs en slagroom.
Ik had geen rozijnen in huis maar de missie is geslaagdquote:Op woensdag 4 februari 2004 16:10 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Ingrediënten:
225 gram basterdsuiker
50 gram cacao
75 gram zelfrijzend bakmeel
2eieren
2 eetlepels melk
125 gram gesmolten boter
50 gram gehakte rozijnen
Bereiding:
Verwarm de oven voor tot 180° C Roer in een grote kom de suiker,het zelfrijzend bakmeel en de cacao door elkaar.Doe de eieren in een andere kom en klop ze los met de melk. Smelt ondertussen de boter zachtjes in een steelpannetje(of even in de magnetron).Je kunt de rozijnen in stukjes snijden of heel laten.Neem de mixer en mix nu het eimengsel met het suikermengsel. Giet dan de boter erbij en mix alle ingrediënten, behalve de rozijnen. Door elkaar. Als alles goed is gemengd, roer je tot slot de rozijnen erdoor
Het beslag kan in de oven.
Bekleed een bakvorm van ongeveer 4 cm hoog (een kleine lasagnevorm) met bakpapier. Verdeel het beslag over de bodem en zet de schaal ongeveer 30 min in de oven.Na 30 min even voorzichtig kijken.Als je voorzichtig de oven opendoet, zie je dat het beslag een soort chocoladetaart is geworden. Hij mag van binnen nog zacht zijn : voel met je vingertoppen op de taart. De taart moet een beetje veerkrachtig aan voelen ( een beetje “meegeven”).
Van de taart snijden we Brownies.
Laat de taart even afkoelen voordat je de Brownies gaat snijden. In Amerika snijden ze de taart in vierkante Brownies.
Natuurlijk kun je er ook nog wat gesmolten chocolade op doen en wat versiering (een walnoot of snoepje).
Een beetje slagroom is natuurlijk ook lekker. Geen toef slagroom op een hete Brownie scheppen, want dan smelt de slagroom.
Eet smakelijk.
Ik denk dat ik deze straks even ga maken!
Fotoquote:Op zondag 26 juni 2005 06:10 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik had geen rozijnen in huis maar de missie is geslaagd![]()
En dat om 05:45 op zondag morgen![]()
quote:
quote:Op zondag 26 juni 2005 06:20 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
[afbeelding]
't is niet moeders mooiste, maar dat boeit me echt niet
Hij is ook nog niet afquote:Op zondag 26 juni 2005 06:20 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
[afbeelding]
't is niet moeders mooiste, maar dat boeit me echt niet
Hij is wel af. Jij hebt het over een taart, ik heb het over browniesquote:Op zondag 26 juni 2005 14:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hij is ook nog niet af
Snij hem overlangs aan 3 ronde plakken
Besprenkel de plakken met rijkelijk grand Marnier of andere sinaasappellikeur
Nu 1/2 liter slagroom slaan en chocolade au bain marie smelten. De slagroom voorzichtig met de gesmolte chocolade omenveloperen, maar niet roeren.
Plak van de taart neerleggen en bestrijken met de chocolade room creme
plak erop en bestrijken met de chocolade room creme
Laatste plak erop en bestrijken met de chocolade room creme
zijkanten bestijken met de room-creme
Of
Variatie
De plakken besprekelen met Kirschwasser, en bestrijken met een dikke laag kersenjam
Daar de taart mee opbouwen en de buitenkant afwerken met de chocolade-creme
Boehoe deze is bij mij schandalig mislukt! Maar van die Ganache kan je heerlijke choco-blub maken! Beetje poedersuiker en een 1/8e liter slagroom erbij, even kloppen en de koelkast in. PERFECT!quote:
is de citroenrasp echt nodig? Ik heb geen citroen in huis.quote:Op dinsdag 3 februari 2004 21:56 schreef MUUS het volgende:
Hallo, ik ben er. Vrees mij en mijn tig choco-recepten..
Chocolade Kruimeltaart100 gr. suiker 200 gr. boter 300 gr. bloem 1 ei (voor het deeg) snufje zout 200 gr. pure chocolade 100 gr. suiker 2 theelepels citroenrasp 3 eieren (voor de vulling)
Mix de suiker en boter en doe daarna de bloem, het ei en wat zout erbij. Doe de helft van dit deeg in een bakvorm. Hak de chocolade in grove stukken en meng dit door de rest van het deeg. Doe dan de extra eieren, extra suiker en citroenrasp erbij. Gooi dit op de deegbodem.
Bak de taart 30 minuten op 170 graden.
Met vanilleijs en/of slagroom serveren..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |