abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24422738
als je echt een toppie recept wil met chocolade dan moet je deze echt een x proberen
je neemt de chocolade en werpt hem in de pan
en laat hem helemaal smelten
doe er een flinke scheut malibu coconut rum bij
en dippen maar met alle lekkere dingetjes die je voor handen heb stukjes cake,fruit etc etc
Er is maar één ding ergerlijker dan een vrouw, die kan koken en het niet wil,
en dat is de vrouw, die niet kan koken en het toch doet.
  maandag 10 januari 2005 @ 22:43:00 #102
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24508249
oe! en dit topic zie ik nu pas...

Iemand hier met een recept van hemelse modder? Dat is zo waanzinnig lekker...
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 14 februari 2005 @ 12:08:45 #103
58633 McAppel
Just listen to the radio
pi_25084458
quote:
Op maandag 10 januari 2005 22:43 schreef E.T. het volgende:
oe! en dit topic zie ik nu pas...

Iemand hier met een recept van hemelse modder? Dat is zo waanzinnig lekker...
ff googlen...
dit is 1 van de recepten die ik vond:
Hemelse Modder
Restaurant "Linke Loetje" in Schagen heeft Hemelse Modder op het menu staan.
Dit is het recept van de meesterlijke kok/eigenaar Max Onneweer.
Ingrediënten:
[Compositie 1:]
250 gram witte chocolade
2 eieren
witte rum
5 dl. slagroom
[Compositie 2:]
250 gram pure chocolade
2 eieren
witte rum
6 dl. slagroom

Bereiding:
Chocolade smelten (niet te heet), eieren en rum toevoegen zodat de chocolade
vloeibaar wordt. Slagroom opkloppen en met de chocolade vermengen.

De witte compositie op de bruine gieten en licht doorspatelen met een houten
spatel, totdat er een gemarmerd geheel ontstaat. Opstijven en geproportioneerd
naar eigen inzicht serveren.

Eet ze!
(bron: http://www.hermans.org/culinair/FAC/hemelsemodder.html)
Thunderlizards rule
pi_26978178
Speciaal voor BBQ-kip.
Staan een paar machtige recepten in!

Enne jij moest ook een fotootje plaatsen, was het niet?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 13 mei 2005 @ 16:18:31 #105
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_26980583
Chocolate Cloud Cake
Van: Nigella Lawson

Ingrediënten:
250 gram pure chocolade, minimaal 70% cacao
125 gram ongezouten boter op kamertemperatuur
6 eieren: waarvan 4 gescheiden moeten worden (eiwit-eigeel) en 2 heel-ei moeten zijn
175 gram basterdsuiker donker
2 eetlepels Cointreau (optioneel)
Geraspte schil van 1 sinaasappel (optioneel)
Een springvorm van 23 cm

Voor de slagroomtopping:
500 ml slagroom
1 theelepel vanille extract (Baukje)
1 eetlepel Cointreau (optioneel)
Halve theelepel cacao om te strooien

Zo is het te maken:
De oven voorverwarmen op 180 graden of stand 4.
Ik heb zelf 200 graden aangehouden, omdat mijn combi-magnetron minder warm wordt dan hij aangeeft.
Bedek de bodem van de springvorm met bakpapier.
Smelt de chocolade in de magnetron of au bain marie (dat doe je door een schaal met de chocolade op een pan met heet water te zetten) en laat de boter in de warme chocolade smelten. Laat dit een beetje afkoelen.

Klop de 2 heel-eieren met 4 ei-gelen en 75 gram basterdsuiker, voeg dan geleidelijk aan het chocolademengsel, de Cointreau en de sinaasappelschil toe.

Pak een andere kom en sla hierin de 4 eiwitten tot het een beetje schuimig is, voeg dan 100 gram basterdsuiker toe en sla de eiwitten helemaal stijf.
Voeg een klein beetje van het eiwitmengsel aan het chocolademengsel toe om het luchtiger te maken en schep dan voorzichtig met een spatel de eiwitten door het chocolademengsel heen.
Giet dit in de springvorm en bak 35 tot 40 minuten.
Laat de taart afkoelen in de springvorm, het midden van de taart zal inzakken, geen paniek, dit hoort.

Als de taart is afgekoeld verwijder je voorzichtig de springvorm.
Klop de slagroom stijf (zonder suiker, dat klopt ) en giet tussen het kloppen de vanille en Cointreau erdoor.
Vul het midden van de taart met de slagroom en strooi wat cacao over de slagroom, dit kun je handig doen door ene theelepeltje cacao in een theezeefje te doen en hier zachtjes tikjes tegen te geven.

Genoeg voor 8 tot 12 personen.

Zo hoort hij er volgens het recept uit te zien (foto van website van Nigella gejat):

En zo is die van mij geworden:
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zaterdag 14 mei 2005 @ 11:28:39 #106
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_27000142
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:18 schreef BBQ-kip het volgende:
Chocolate Cloud Cake
Van: Nigella Lawson

-edit- even een knipje, anders is het zo'n lap tekst
Oehh, ziet er lekker uit! .

[ Bericht 69% gewijzigd door BBQ-kip op 14-05-2005 14:37:08 ]
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 14:38:09 #107
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27004054
Hij is ook erg lekker en een heel andere chocoladetaart dan je "normaal" gewend bent.
Het zit een beetje tussen cake en truffeltaart in, met een hele aparte topping, erg jummie al zeg ik het zelf
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_27006169
Ik heb een heel dik boek vol met chocoladegerechten. Van chocolade punch en ijs tot complete taarten voor 10 personen. Dus wat wil je hebben ik typ het wel over. Laatst gekocht bij de Slegte voor de geïnteresseerden, het is een blauw boek.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 17:56:24 #109
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27007455
Als er een lekkere schwarzwalderkirch-taart in staat, wil ik daarvan graag het recept hebben
pi_27021181
Wat een heerlijk topic Ik ga vandaag een leuk recept uitzoeken
  zondag 15 mei 2005 @ 11:30:38 #111
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_27021300
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 14:38 schreef BBQ-kip het volgende:
Hij is ook erg lekker en een heel andere chocoladetaart dan je "normaal" gewend bent.
Het zit een beetje tussen cake en truffeltaart in, met een hele aparte topping, erg jummie al zeg ik het zelf
Klinkt goed! Ik denk dat ik hem ook maar eens een keertje ga maken als ik tijd heb. .
Don’t touch the girl,
and call it an accident.
pi_27024547
Nee sorry die staat er niet in, heb hem wel op google gevonden: http://www.lecker-backen.de/torten/schwarzwalderkirschtorte.html maar dat had je zelf ook gekund natuurlijk. Ik zat te denken om zelf een keer chocolademelkpunten te maken, die staan hierin. Soort van koekjesachtige taart met een laagje glazuur erover, ziet er simpel en lekker uit. Ik heb een keer zelf pure en witte chocoladetaart gemaakt, maar de crème wilde niet lukken, die bleef te vloeibaar, en hij was erg bitter, toch is hij wel opgekomen hoor . Zodra ik die 'taart' heb gemaakt zet ik het recept en een foto online.
  maandag 16 mei 2005 @ 01:07:13 #113
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27043448
Ik spreek geen woord Duits, dus dat recept uit die link gaat niet echt lukken...

Recept van die chocolademelkpunten lijkt me lekker, als het lukt moet je het idd maar hier neergooien
pi_27052428
Ik sta een 8 voor Duits dus ik zal proberen er wat leesbaars van te maken voor je.

Schwarzwälder Kirschtaart

BODEM:
6x eigeel
6x eiwit (snap ook niet waarom dit apart staat in het 'originele' recept)
3 el (eetlepel) warm water
200 g suiker
1 pakje vanillesuiker
150 g meel
75 g spijs ? (speise is spijs, starke is sterk?)
3 tl bakpoeder
50 g cacaopoeder

VRUCHTENVULLING:
460 g compote (?) zure kersen
250 ml zure kersensap
40 g suiker
snufje kaneel
2 opgestapelde (dus zo'n bergje erop volgens mij) tl spijs

SLAGROOMVULLING:
750 g slagroom
60 g suiker
6 bladen gelatine
6 cl kersenwater
4 cl water

GARNERING:
400 g slagroom
2 el poedersuiker
16 hele of halve kersen
chocoladekrullen (als je niet weet hoe je die moet maken leg ik het graag uit)

BEREIDING:
Het eigeel kloppen, warme water toevoegen en weer roeren/kloppen tot het schuimt. Ongeveer tweederde van de suiker toevoegen, en het pakje vanillesuiker, roeren tot het een cremekleurige massa is. Het eiwit stijfkloppen, en de overige suiker eraan toevoegen. De eiwitmassa bij de eigeelmassa doen en weer roeren, de rest er ook bij (spijs, meel, cacao en bakpoeder) en weer roeren. Dit giet je erna in een (ingevette) bakvorm van ø 26 cm met bakpapier op de bodem. Gladstrijken en in een voorverwarmde oven (190°) 25 minuten laten bakken.

Voor de vruchtenvulling de zure kersen laten uitdruppelen in een zeef oid. 250 ml sap met de suiker en het kaneel verwarmen. De speis samen met wat koud water erbij doen, en door het sapmengsel roeren. Een paar keer goed verwarmen. Kersen erbij en voorzichtig roeren, zodat ze niet geplet/verpulverd worden. Nog een keertje extra verwarmen, van het vuur nemen en laten afkoelen.

Taart in tweeën doorsnijden en de onderste bodem in een hoge springvorm leggen. Slagroom en suiker mengen en stijfkloppen. De uitgedrukte en gedroogde Gelatine verwarmen (het beste 10 seconden in de magnetron, aantal Watt staat er helaas niet bij) en langzaam door de slagroomsuikermassa roeren. De eerste bodem licht met slagroom besmeren. Met een 'ding' (ik weet niet meer hoe je het noemt, zo'n slagroomspuitzak bij de banketbakker, of een spijtvormig ding) zonder tuitje 3 ringen (Dus je hebt nu de taartbodem voor je als rondje, en daar spijt je 3 ringen in, met tussenruimtes) met slagroom bespuiten. In de tussenruimtes de koude zure kersen leggen. De middenste laag erbovenop. De koelkast in en een nachtje hard laten worden.
Volgende dag met een mes de taart van de springvorm afsnijden en de zijkant verwijderen. De bodem met het overige kersenwater overgieten, zodat het erin kan trekken. Slagroom stijfkloppen, poedersuikerslagroommengsel erdoorheen gieten en doorroeren. De hele taart ermee bestrijken (liefst met een grote spatel de bovenkant én zijkant ermee gladstrijken.) toefjes slagroommengsel aan de zijkant met de kersjes op de top en het midden van de taart bestrooien met de kleine chocoladekrullen.

Vertaald uit het Duits met het nodige gehaper en aanpassen.

[ Bericht 38% gewijzigd door -Trinity- op 16-05-2005 14:33:52 ]
pi_27120417
Vandaag heb ik melkchocoladepunten gemaakt .
Het glazuur staat nu te stollen in de koelkast, en alles ging goed, in tegenstelling tot wat er met mijn vorige taart gebeurde. Dit is een echt MAKKELIJK chocoladerecept. Je hebt geen oven nodig, het duurt geen dagen, een middagje, waar je door het stollen nog wat tijd over hebt om te fok!ken. Hier komt 'ie, uit het boek, met wat aanpassingen van mij om het makkelijker te maken:

Melkchocoladepunten ofwel (dunne) chocokruimeltaart.

Voor een taart van ø 18 of ø 20 cm. (maakt niet zo veel uit.)

NEEDS:
Springvorm, hoeft niet diep te zijn van ø 18 of 20 cm.
Iets om hem mee in te vetten (kan met boter of olie met een kwastje, of op een stukje keukenrol en het daarmee inwrijven, of met je hangen voor die-hards )
Bakpapier.
100g boter
2 el rietsuikerstroop (volgens mij mag het gewoon pannenkoekstroop zijn, bij de Albert Heijn hebben de pannenkoekstroop met rietsuiker.)
2 el chocolademelk
225g melkchocoladekoekjes (ik heb een pak van 225g chocolade chip cookies bij de ALDI (0,69) gebruikt.)
75g pure (raad ik af, erg bitter) of melkchocolade, in stukjes. (voor een dikkere laag of een springvorm van 20 of meer cm, het dubbele, 150g)
2 el poedersuiker (of 4 el)
2 el melk. (of 4 el)

(el is EetLepel)

HOW TO:
• Vet een ondiepe bak- of vlaai- of springvorm in en bekleed de bodem met bakpapier. Ik heb de bodem van uit de springvorm gehaal, ruim bakpapier eroverheen en de ring er weer omheen geklemd.

• Verwarm de boter, stroop en chocolademelk in een kleine pan op laag vuur. Blijf roeren tot de boter gesmolten is en een glad mengsel is ontstaan.

• Verkruimel de koekjes in de keukemachine of in een (sterke) plastic zat met een deegroller. (Ik heb hier ontzettend gebrek aan materiaal dus heb ik het in een kommetje met iets stomps gedaan, een ijsschepper met de bolle kant namelijk. De grote stukjes kan je in de pan nog fijnhakken met een houten lepel.) Roer de kruimels door het chocolademengsel en roer tot er een gelijke massa ontstaat.

• Giets/druk het mengsel in de vorm, strijk het recht (voor zover mogelijk) en zet het in de koelkast om het hard te laten worden. Als het hard is kan je het eruit halen en verder met de volgende stap.

• Smel de chocoladestukjes, poeder en melk au-bain-marie (dat is met een pan met zacht kokend water en daarin hangend een kleine pan/glazenschaal waar je de spullen in smelt. Dit kan alleen zo, nooit direct in een pan op het vuur chocolade smelten, dat gaat veel te hard, ook op laag vuur!) dus boven een pan met zacht kokend water. Blijf roeren tot het een glad mengsel is.

• Bestrijk de kruimelbodem met het glazuur, laat het stollen in de bakvorm. Hierna kan je het in punten snijden.

Ik heb een springvorm van ø 20 cm gebruikt, en hierbij had ik niet genoeg glazuur. Het is dus aan te raden (en het glazuur is nog warm erg lekker trouwens ) om het dubbele voor het glazuur te gebruiken. Of het nu een dikke of dunne laag is, dat maakt niet heel veel uit, toch?

Je kan er ongeveer 16 kleine punten uithalen.

Foto heb ik nog niet. Foto met de webcam gemaakt. Ik ben nog niet zo goed in figuurtjes poederen . Anders was de bovenkant zo saai, en dit vond ik wel lief.

[ Bericht 38% gewijzigd door -Trinity- op 18-05-2005 19:42:18 ]
  woensdag 18 mei 2005 @ 17:40:18 #116
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_27122445
Witte chocoladetaart met aardbeien.

Wat heb je nodig?

• 115 gr. witte chocolade, in stukjes
  • 120 ml. slagroom
  • 120 ml. melk
  • 1 el. rum of vanille-essence
  • 115 gr. zachte, ongezouten boter
  • 175 gr. suiker
  • 3 eieren
  • 225 gr. bloem
  • 2 tl. bakpoeder
  • snufje zout
  • 675 gr. aardbeien, in plakjes, plus hele aardbeien ter garnering
  • 7,5 dl. slagroom
  • 2 et. rum of aardbeienlikeur

Moussevulling

• 250 gr. witte chocolade, in stukjes
  • 3,5 dl. slagroom
  • 2 el. rum of aardbeienlikeur

Hoe maak je het?

Stap 1:

Verwarm eerst de oven voor op 180 °C. Vet twee 5 cm diepe springvormen van 23 cm doorsnee in en bestuif ze met bloem. Leg dan een stuk bakpapier op de bodem en smelt de chocolade en room au bain marie en roer het mengsel glad. Roer de melk en rum of essence erdoor en laat de massa afkoelen.

Stap 2:

Klop nu de boter en suiker in 3-5 minuten licht en schuimig. Voeg de eieren een voor een toe en klop ze steeds goed door. Roer in een kommetje de bloem, het bakpoeder en het zout doorheen. Voeg afwisselend wat bloem en gesmolten chocolade toe aan het eimengsel. Giet het beslag in de springvormen en strijk de bovenkant glad.

Stap 3:

Bak de taarten 20-25 minuten tot een prikker er weer schoon uitkomt. Stort ze na 10 minuten op een taartrooster, trek het papier eraf en laat ze verder koelen.

Stap 4:

Voor de moussevulling smelt je al roerend de witte chocolade en slagroom terwijl je de rum of likeur er doorheen roert, waarna je de vulling over giet in een kommetje. Laat het geheel even afkoelen en iets opstijven. Klop vervolgens met een metalen garde het geheel licht op.

Stap 5:

Snijd nu beiden taarten met een kartelmes in twee lagen. Leg een laag op een schaal en strijk er een derde van de mousse op uit. Schik een derde van de aardbeienplakjes op de mousse en leg hierop de tweede taartlaag. Herhaal de procedure tot de mousse en aardbeienplakjes op zijn. Leg er vervolgens de laatste taartlaag op.

Stap 6:

Klop de slagroom met rum of likeur stijf tot zich pieken vormen. Spreid ongeveer de helft op de boven-en zijkant van de taart. Schep de rest in een spuitzak met een gekarteld spuitmondje en spuit decoraties op de taart. Versier de zijkanten met de aardbeienplakjes en garneer de bovenkant met de rest van de aardbeien op zijn.

Helaas geen foto beschikbaar, zelf ook (nog) niet gemaakt.. Maar het ziet er wel lekker uit (althans, in m'n kookboek). .
  • Don’t touch the girl,
    and call it an accident.
      woensdag 18 mei 2005 @ 17:51:51 #117
    82525 Little_Angel
    Labiel kudtwijf.
    pi_27122769
    Warme chocoladecake.

Wat heb je nodig?

• 200 gr. zelfrijzend bakmeel
  • 25. gr. cacaopoeder
  • snufje zout
  • 175 gr. zachte margarine
  • 175 gr. gele bastardsuiker
  • enkele druppels vanille-essence
  • 4 eieren
  • 75 gr. witte chocolade, in stukken, chocoladebladeren en -krullen, ter garnering

Witte chocoladesaus

• 75 gr. witte chocolade, in stukjes
  • 1,5 dl. room
  • 2-3 el. melk

Hoe maak je het?

Stap 1:

Verwarm de oven voor op 160 °C. Zeef het meel, cacaopoeder en zout boven een kom. Voeg de grovere deeltjes die achterblijven in de zeef toe. Klop de margarine, suiker en vanille-essence schuimig. Klop er dan een ei door.

Stap 2:

Roer de resterende eieren en het meel er in gedeelten door, zodat je een glad beslag krijgt.

Stap 3:

Roer nu de witte chocolade erdoor en schep alles in een broodblik van 675-900 gr. of een ingevette cakevorm van 18 cm. Bak de cake in 30-40 minuten net gaar.

Stap 4:

Verwarm voor de saus de chocolade en room zachtjes tot de chocolade is gesmolten. Roer de melk erdoor en blijf roeren tot de saus is afgekoeld. Schep wat saus op elk bord en leg er een plak cake in. Garneer de cake met chocoladeblaadjes en -krullen. Direct serveren.
  • Don’t touch the girl,
    and call it an accident.
      woensdag 18 mei 2005 @ 18:02:20 #118
    82525 Little_Angel
    Labiel kudtwijf.
    pi_27123049
    Bananenflensjes met chocolate chips

Wat heb je nodig?

• 2 rijpe bananen
  • 2 eieren
  • 2 dl. melk
  • 150 gr. zelfrijzend bakmeel, gezeefd
  • 25 gr. gemalen amandelen
  • 1 el. bastardsuiker
  • snufje zout
  • 1 el. pure chocolate chips
  • boter om in te bakken
  • 50 gr. geroosterde amandelsnippers

Room

• 150 ml. slagroom
  • 1 el. poedersuiker

Hoe maak je het?

Stap 1:

Prak de bananen en klop dan de eieren en de helft van de melk erdoor. meng meel, amandelen, suiker en zout erdoor. Roer de resterende melk en chocolate chips erdoor.

Stap 2:

Klop het mengsel door tot je een dik beslag hebt en verhit daarna een klontje boter in een koekenpan met anti-aanbaklaag. Schep er bergjes beslag in, met tussenruimte voor het uitvloeien. Keer ze om als de onderkant gaar is, schik ze hierna op een bord en houd ze warm. Ga zo door totdat het beslag op is.

Stap 3:

Klop voor de room de slagroom stijf met de suiker. Schep de room op de flensjes en garneer ze met amandelsnippers. Dien ze direct op.
  • Don’t touch the girl,
    and call it an accident.
    pi_27183622
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2004 21:56 schreef MUUS het volgende:
    Hallo, ik ben er. Vrees mij en mijn tig choco-recepten. .

Chocolade Kruimeltaart

• 100 gr. suiker
  • 200 gr. boter
  • 300 gr. bloem
  • 1 ei (voor het deeg)
  • snufje zout
  • 200 gr. pure chocolade
  • 100 gr. suiker
  • 2 theelepels citroenrasp
  • 3 eieren (voor de vulling)

Mix de suiker en boter en doe daarna de bloem, het ei en wat zout erbij. Doe de helft van dit deeg in een bakvorm. Hak de chocolade in grove stukken en meng dit door de rest van het deeg. Doe dan de extra eieren, extra suiker en citroenrasp erbij. Gooi dit op de deegbodem.

Bak de taart 30 minuten op 170 graden.

Met vanilleijs en/of slagroom serveren. .
  • Klinkt lekker! Die ga ik vandaag of morgen proberen!
      zaterdag 25 juni 2005 @ 13:44:13 #120
    50691 Christiaan
    Futue te ipsum
    pi_28220747
    Ik wil het recept voor chocoladesalami
    Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
    Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
      zaterdag 25 juni 2005 @ 15:31:05 #121
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_28223465
    Chocolade ijs
    250 Ml melk
    75 gram suiker
    Eetlepel cacao
    Maak hier chocolademelk van en zet koud voor 24 uur
    250 Ml Slagroom
    200 gram chocolade
    Sinaasappellikeur
    Smelt de chocolade au bain marie, met de sinaasappel likeur.
    Sla de slagroom bijna stijf.
    Schuim de chocolademelk op
    Envelopeer de gesmolte chocolade door de slagroom, en meng met de schuimige chocolade melk, en doe dit in de ijsmachine.
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      zaterdag 25 juni 2005 @ 16:37:51 #122
    56208 Euc-
    Verweg(gistan)
    pi_28225179
    quote:
    Op zaterdag 25 juni 2005 13:44 schreef --Christiaan-- het volgende:
    Ik wil het recept voor chocoladesalami
    Wat is dat precies? Heb er nog nooit van gehoord..
    O_o o_O O_O °_O °_° O_°
      zaterdag 25 juni 2005 @ 16:42:31 #123
    45206 Pietverdriet
    pi_28225288
    quote:
    Op zaterdag 25 juni 2005 16:37 schreef Euc- het volgende:

[..]

Wat is dat precies? Heb er nog nooit van gehoord..
    Je neemt chocolademargarine, (hoe heet dat spul ook al weer, ChoBa?) en van die verkade knappertjes.
    Je slaat die knappertjes aan kleine stukjes en mengt die met die chocomargarine (op kamertemperatuur uiteraard)
    Daar rol je een soort worst van (met een korst van kruim van die knappertjes) in plasticfolie en dat leg je in de koelkast om hard te worden. Daar snij je plakjes van.
    Ook bekend als koude hond.
      zaterdag 25 juni 2005 @ 17:14:53 #124
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_28226238
    quote:
    Op zaterdag 25 juni 2005 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je neemt chocolademargarine, (hoe heet dat spul ook al weer, ChoBa?) en van die verkade knappertjes.
    Je slaat die knappertjes aan kleine stukjes en mengt die met die chocomargarine (op kamertemperatuur uiteraard)
    Daar rol je een soort worst van (met een korst van kruim van die knappertjes) in plasticfolie en dat leg je in de koelkast om hard te worden. Daar snij je plakjes van.
    Ook bekend als koude hond.
    Klint wel erg lekker. Als je het als toetje zou gebruiken wat zou je er dan meer bij kunnen doen?

Ik denk aan vanile ijs en slagroom.
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zaterdag 25 juni 2005 @ 17:17:45 #125
    45206 Pietverdriet
    pi_28226332
    quote:
    Op zaterdag 25 juni 2005 17:14 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Klint wel erg lekker. Als je het als toetje zou gebruiken wat zou je er dan meer bij kunnen doen?

Ik denk aan vanile ijs en slagroom.
    Dat wordt wel erg zwaar. Wat dacht je van aardbeien of frambozen sorbet?
      zaterdag 25 juni 2005 @ 17:28:56 #126
    56208 Euc-
    Verweg(gistan)
    pi_28226655
    Lijkt me helemaal niks, maar das persoonlijk natuurlijk

De salami dan
    O_o o_O O_O °_O °_° O_°
      zaterdag 25 juni 2005 @ 17:56:13 #127
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_28227428
    Volgens mij vinden kids die salami helemaal geweldig, ikzelf zou het niet als toetje willen...
    pi_28227512
    ooh wat een heerlijke dingen in dit topic, ik heb nu zo'n ongelooflijk trek in chocolade..
      zondag 26 juni 2005 @ 06:10:48 #129
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_28242794
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2004 16:10 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Ingrediënten:

225 gram basterdsuiker
    50 gram cacao
    75 gram zelfrijzend bakmeel
    2eieren
    2 eetlepels melk
    125 gram gesmolten boter
    50 gram gehakte rozijnen

Bereiding:

Verwarm de oven voor tot 180° C Roer in een grote kom de suiker,het zelfrijzend bakmeel en de cacao door elkaar.Doe de eieren in een andere kom en klop ze los met de melk. Smelt ondertussen de boter zachtjes in een steelpannetje(of even in de magnetron).Je kunt de rozijnen in stukjes snijden of heel laten.Neem de mixer en mix nu het eimengsel met het suikermengsel. Giet dan de boter erbij en mix alle ingrediënten, behalve de rozijnen. Door elkaar. Als alles goed is gemengd, roer je tot slot de rozijnen erdoor
    Het beslag kan in de oven.
    Bekleed een bakvorm van ongeveer 4 cm hoog (een kleine lasagnevorm) met bakpapier. Verdeel het beslag over de bodem en zet de schaal ongeveer 30 min in de oven.Na 30 min even voorzichtig kijken.Als je voorzichtig de oven opendoet, zie je dat het beslag een soort chocoladetaart is geworden. Hij mag van binnen nog zacht zijn : voel met je vingertoppen op de taart. De taart moet een beetje veerkrachtig aan voelen ( een beetje “meegeven”).
    Van de taart snijden we Brownies.
    Laat de taart even afkoelen voordat je de Brownies gaat snijden. In Amerika snijden ze de taart in vierkante Brownies.
    Natuurlijk kun je er ook nog wat gesmolten chocolade op doen en wat versiering (een walnoot of snoepje).
    Een beetje slagroom is natuurlijk ook lekker. Geen toef slagroom op een hete Brownie scheppen, want dan smelt de slagroom.
    Eet smakelijk.

Ik denk dat ik deze straks even ga maken !
    Ik had geen rozijnen in huis maar de missie is geslaagd
    Eerste keer en in 1 keer goed.

En dat om 05:45 op zondag morgen
    - "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
      zondag 26 juni 2005 @ 06:14:07 #130
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_28242798
    quote:
    Op zondag 26 juni 2005 06:10 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik had geen rozijnen in huis maar de missie is geslaagd
    En dat om 05:45 op zondag morgen
    Foto
      zondag 26 juni 2005 @ 06:20:13 #131
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_28242805
    quote:
    Op zondag 26 juni 2005 06:14 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Foto

't is niet moeders mooiste, maar dat boeit me echt niet
      zondag 26 juni 2005 @ 14:52:58 #132
    50691 Christiaan
    Futue te ipsum
    pi_28249486
    quote:
    Op zondag 26 juni 2005 06:20 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

[afbeelding]

mag ik komen eten?
    Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
    Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
      zondag 26 juni 2005 @ 14:59:56 #133
    45206 Pietverdriet
    pi_28249658
    quote:
    Op zondag 26 juni 2005 06:20 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

[afbeelding]

Hij is ook nog niet af
    Snij hem overlangs aan 3 ronde plakken
    Besprenkel de plakken met rijkelijk grand Marnier of andere sinaasappellikeur

Nu 1/2 liter slagroom slaan en chocolade au bain marie smelten. De slagroom voorzichtig met de gesmolte chocolade omenveloperen, maar niet roeren.

Plak van de taart neerleggen en bestrijken met de chocolade room creme
    plak erop en bestrijken met de chocolade room creme
    Laatste plak erop en bestrijken met de chocolade room creme
    zijkanten bestijken met de room-creme

Of
    Variatie
    De plakken besprekelen met Kirschwasser, en bestrijken met een dikke laag kersenjam
    Daar de taart mee opbouwen en de buitenkant afwerken met de chocolade-creme
      zondag 26 juni 2005 @ 16:07:37 #134
    66422 dutch-mamma
    Silence, Exile, Cunning...
    pi_28251370
    My 2 cents

Verjaarscake voor mijn jongste bloedje (chocoladejunkie).

Bak een gewone cake (of taart, afhankelijk van de bakvorm), met als basis 200 g roomboter, 200 g suiker, snuif zout, 4 eieren, 200 g meel (zelfrijzend, of gewone met een zakje bakpoeder), en eventueel vanillesuiker en/of citroenrasp en 2 lepels cacaopoeder.

Meng boter (zacht), zout en suiker (en vanillesuiker/citroenrasp) met de mixer of zo tot het wit en glad is.
    Dan de eieren er 1 voor 1 bij. Kloppen tot het glad is, dan pas het volgende ei erbij.
    Tenslotte het meel erbij (met bakpoeder als het geen zelfrijzend is).

Vet een vorm in.

Als je er cacaopoeder bij doet: doe de helft van het beslag in de vorm. Meng de cacao door de rest van het beslag. Doe dat dan ook in de vorm.

Bak 1 uur op 170 graden.

OK, nu wordt het leuk!
    Neem 2 goedkope chocoladerepen en smelt die au bain marie (= op een pannetje heet water) en smeer die dan aan alle kanten over de afgekoelde cake heen! Versier met snoepjes of zo. Laat weer hard worden in de koelkast.

Hier ons exemplaar van de laatste keer:

Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
      maandag 27 juni 2005 @ 16:49:13 #135
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_28277085
    quote:
    Op zondag 26 juni 2005 14:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij is ook nog niet af
    Snij hem overlangs aan 3 ronde plakken
    Besprenkel de plakken met rijkelijk grand Marnier of andere sinaasappellikeur

Nu 1/2 liter slagroom slaan en chocolade au bain marie smelten. De slagroom voorzichtig met de gesmolte chocolade omenveloperen, maar niet roeren.

Plak van de taart neerleggen en bestrijken met de chocolade room creme
    plak erop en bestrijken met de chocolade room creme
    Laatste plak erop en bestrijken met de chocolade room creme
    zijkanten bestijken met de room-creme

Of
    Variatie
    De plakken besprekelen met Kirschwasser, en bestrijken met een dikke laag kersenjam
    Daar de taart mee opbouwen en de buitenkant afwerken met de chocolade-creme
    Hij is wel af. Jij hebt het over een taart, ik heb het over brownies
    Ziet er wel lekker uit dat recept van je, dus dat gaat binnenkort de keuken in
    pi_28865758
    quote:
    Op maandag 9 februari 2004 01:49 schreef Dagonet het volgende:

Heaven and Hell Cake:
    Boehoe deze is bij mij schandalig mislukt! Maar van die Ganache kan je heerlijke choco-blub maken! Beetje poedersuiker en een 1/8e liter slagroom erbij, even kloppen en de koelkast in. PERFECT!
      dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:18:20 #137
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_29685995
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2004 21:56 schreef MUUS het volgende:
    Hallo, ik ben er. Vrees mij en mijn tig choco-recepten. .

Chocolade Kruimeltaart

• 100 gr. suiker
  • 200 gr. boter
  • 300 gr. bloem
  • 1 ei (voor het deeg)
  • snufje zout
  • 200 gr. pure chocolade
  • 100 gr. suiker
  • 2 theelepels citroenrasp
  • 3 eieren (voor de vulling)

Mix de suiker en boter en doe daarna de bloem, het ei en wat zout erbij. Doe de helft van dit deeg in een bakvorm. Hak de chocolade in grove stukken en meng dit door de rest van het deeg. Doe dan de extra eieren, extra suiker en citroenrasp erbij. Gooi dit op de deegbodem.

Bak de taart 30 minuten op 170 graden.

Met vanilleijs en/of slagroom serveren. .
  • is de citroenrasp echt nodig? Ik heb geen citroen in huis.
    Whatever I want.
      dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:27:57 #138
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_29686225
    Ik heb wel citroensap. Maar dat is vast niet hetzelfde
    Whatever I want.
      dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:46:25 #139
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_29694850
    doe je 2 theelepels citroensap door 2 eetlepels suiker heen, lijkt er enigszins op
      maandag 22 augustus 2005 @ 14:58:11 #140
    43626 ElCondor
    Geluk is Onmisbaar
    pi_29865498
    Naar aanleiding van de post van Tedda, kuikens met choco saus:
    Ik zie hier alleen maar recepten voor taart en ijs etc.. Allemaal zoet en zo, maar er zijn ook heerlijke recepten, al zou je dat niet zeggen, met vlees en dergelijken.
    Ik heb zelf in ieder geval ooit zoiets gemaakt en dat was ERRUG lekker, zeker als choco-liefhebber.
    Ik heb helaas het recept niet meer zo op mijn netvlies staan, maar wat ik wel weet is dat er errug sterke chocolade in moest. Aangevuld met wat peper wordt dat echt een pittige saus. Met een lekkere vleug chocosmaak.
    Ik weet dat ze in Zuid-amerika chocolade in ieder geval niet alleen gebruiken in zoete recepten, maar ook bij vlees en zovoort.

Wie (w)eet er hier een paar van?

Overigens, bij de V&D verkochten ze vorige week van die ENORME tabletten chocolade. Wij gekocht, maar ze was niet echt zoet. Bleek dus echt choco te zijn voor gerechten, waar er dus zoet aan toegevoegd kan worden, maar dat hoeft dus niet.
    Er zitten 365 dagen in een jaar en er zijn 366 redenen om te feesten (Boliviaans spreekwoord)
    pi_30229518
    Op vakantie in Portugal een chocoladetoetje gegeten wat erg lekker was. Denk aan chocolademousse maar dan niet luchtig, meer stroperig, en ontzettend zwaar op de maag. Mijn vraag is, hoe maak ik zoiets? Heeft het een naam? Iemand enig idee waar ik het over heb?
    pi_30247073
    ik heb zojuist 2 chocolade letters [ja, van afgel;open sinterklaas ja.. ] au bain marie gesmotlen, lading aardbeien even gewassen, aardbeien even in de chocolade gedoopt, en een gedeelte daarna rondgewenteld in kokos.
    alles staat nu op 2 borden op te stijven in de koelkast.. ben benieuwd
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_30248052
    chocolade bonbonnetjes...
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      zondag 4 september 2005 @ 10:48:45 #144
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_30252656
    Dat zou ik ook met een zooi druiven kunnne doen die hier liggen, ware het niet dat ik geen chocolade in huis heb
    pi_33755932
    Hier is een recept dat ik met kerst gemaakt heb, ik heb alleen de suiker weggelaten (mag ik niet eten) en de melkchocola vervangen door puur 72%

http://www.cacaoweb.net/flourlesschocolatecake2.html
      vrijdag 6 januari 2006 @ 11:17:12 #146
    66422 dutch-mamma
    Silence, Exile, Cunning...
    pi_33758790
    Chocolade met kip...?
    Ja, hoor! Is iets Midden- en Zuid-Amerikaans!

Drumsticks in tomatensaus
    50 g magere spekreepjes
    2 eetlepels zonnebloemolie
    8 - 12 kipdrumsticks
    paprikapoeder
    peper
    zout
    2 uien, in partjes
    2 teentjes knoflook, in plakjes
    375 g tomaten, ontveld en fijngehakt
    1½ dl kippenbouillon (van een tablet)
    1 eetlepel witte wijnazijn
    25 g pure chocolade, geraspt
    3 eetlepels fijngehakte peterselie
    Bak de spekreepjes knapperig uit in de hete olie.
    Bestrooi de kipdrumsticks met paprikapoeder, peper en zout naar smaak.
    Bak ze in het bakvet rondom bruin.
    Voeg de uien en knoflook toe.
    Bak ze 5 minuten mee.
    Voeg de tomaten, bouillon, azijn en de chocolade toe.
    breng alles aan de kook.
    Laat de drumsticks op een laag vuur in ± 20 minuten helemaal gaar stoven.
    Garneer met de peterselie.
    Lekker met pasta en roergebakken prei of spinazie.

Honingkip Dame Blanche (deze lijkt me iets minder...)
    500 gr kipfilet
    peper, zout
    40 gr boter
    2 sjalotten
    2 preien
    4 middelgrote tomaten
    3 eetlepels pistachenootjes
    2 eetlepels honing
    3 eetlepels citroensap
    1 borrelglas cognac
    1/2 dl room
    8 halve peren (uit blik)
    80 gr pure chocolade
    2 eetlepels melk of water
    Tip: In plaats van peren kunt u ook gehalveerde abrikozen of perziken nemen en in plaats van chocolade, toefjes slagroom op de vruchten spuiten.
    Snijd de kipfilet in dunne reepjes, bestrooi ze met peper en zout en laat ze even staan.
    Snijd de sjalotten, de prei en de ontvelde tomaten in kleine stukjes.
    Verhit de boter in een wadjan of wok en fruit de sjalot, de prei en de tomaat hierin 3 minuten.
    Voeg de kip toe en bak deze al omscheppend op hoog vuur ook 3 minuten.
    Schep de kip uit de pan en houd hem warm.
    Voeg het citroensap, de honing en de pistachenootjes aan de groenten in de pan toe, schenk er de room en de cognac bij en roer alles goed door.
    Verwarm zachtjes en voeg de kip weer toe en laat het geheel in 10 minuten door en door warm worden.
    Verwarm intussen de peren in eigen sap en smelt au bain-marie in een steelpan 1 reep chocolade met 2 eetlepels melk of water.
    Schep de kip in het midden van een platte schaal, schik de peren eromheen, bedruppeld met de gesmolten chocolade.
    Drink er een halfzoete witte wijn bij.

Kip met pittige chocoladesaus (Mexico)
    ½ liter groentebouillon
    4 halve kipfilets
    5 verse Chilipepers
    50 gram amandelen met vlies
    1 grote gehakte ui
    2 geperste teentjes knoflook
    60 gram gepelde tomatenblokjes
    1 gebakken maïstortilla in stukjes (of oud witbrood)
    ¼ theelepel kruidnagelpoeder
    ½ theelepel gemalen anijs
    stukje pijpkaneel
    ½ theelepel korianderzaad
    zout en zwarte peper
    100 gram reuzel
    100 gram rozijnen
    100 gram pure chocolade 70% cacao
    1 theelepel suiker
    2 eetlepels geroosterd sesamzaad
    Breng de bouillon in de pan aan de kook en pocheer hierin de kip gaar,ongeveer 10 minuten. Het kippenvlees is dan ondoorschijnend wit van kleur, laat de kip dan uitlekken. Schenk de bouillon in een litermaat. Snijd de pepers in vieren en verwijder de zaadjes.Voeg de amandelen, ui, knoflook, tomatenblokjes, maïstortilla, kruidnagelpoeder, anijs, kaneel, korianderzaad, zouten peper toe en maal dit fijn.Verwarm de reuzel in de hapjespan, voeg de mix toe en roerbak ongeveer 3 minuten.Blus met de bouillon en de rozijnen.Laat chocolade en de suiker op een zachte stand al roerende in de saus smelten. Verwarm de kip eventueel nog even in de saus.Of snijd de kip in dunne plakjes, serveer hierbij de saus en garneer met het sesamzaad. Lekker met rijst en maïs.
    Eet smakelijk.

Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
      maandag 23 januari 2006 @ 15:36:13 #147
    93082 Beaver
    He! Ik ben je bitch niet!
    pi_34379880
    HMMM! Ik ben ook op zoek naar chocolade recepten en hier staan er wel een aantal waar ik gelijk trek van krijg en uit wil proberen!

Maar 1 vraagje: Als er bij een recept voor bijvoorbeeld een chocoladetaart staat dat er boter in moet, wat voor boter gebruiken jullie dan? Ik heb 1 x een taart gemaakt die echt niet te eten was en ik denk dat dat door de boter is gekomen...
    pi_34382080
    Ik doe even tvp-en. Heb nu zelfs geen chocola in huis om taartjes of koekjes of weet ik het wat voor lekkers er allemaal hier staat, maar dat komt nog .
      maandag 23 januari 2006 @ 22:42:29 #149
    56208 Euc-
    Verweg(gistan)
    pi_34396076
    Gij maakt een chocolademousse, gij neemt de ijsknijper en maakt bolletjes van de chocolademousse (dit is zeer aan te raden om te doen wanneer de mousse al mooi hard is), gij legt dit op wat slagersfolie en vriest dit lichtjes aan. Gij maakt dan een pistachenoga; gij laat water met suiker karamelliseren, wanneer dit even heeft gekaramelliseerd voegt gij met de vijzel fijngestampte pistachenootjes toe, laat nog heel even doorkaramelliseren en smeert het uit op vetvrij papier, dit laat gij hard worden in de koelkast, wanneer hard doet gij dit in de maggimix (of naar een fijnmaalapparaat naar keuze) zodat gij alleen nog maar gruis overhoud. Ondertussen smelt gij wat chocola en voegt hier cacaoboter aan toe, wanneer de chocolademoussebolletjes bevroren zijn, haalt gij deze door het gesmolten chocola/cacaoboter mengsel, strooit wat pistachenogagruis eroverheen en laat gij dit weer invriezen. Voor gebruik uit de vriezer halen en zacht laten worden in de koelkast, en eet smakelijk van uw heerlijke chocoladetruffel!
    O_o o_O O_O °_O °_° O_°
    pi_34397164
    Hebt gij nog wat enters in voorraad?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')