abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 juni 2005 @ 20:46:07 #101
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27654966
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:44 schreef Verbal het volgende:

[..]

...vergeleken met de commerciëlen?

V.
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het kan een combinatie zijn.
[..]

Lang niet alles is kwaliteit maar ze zenden in hun eentje wel ongeveer even veel kwaliteit uit als al die commerciele omroepen...
kunnen jullie niet verder kijken dan SBS6 en RTL of zo
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_27655004
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:40 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Belastingen zijn het verkeerde middel hiervoor. TV is geen overheidstaak.
Tja daar valt over te discussieren. Het is wel de meest eenvoudige methode. En ik denk wel dat het een overheidstaak is dat het volk goed wordt geinformeerd. Ofwel het faciliteren van publieke netten die waar mogelijk onafhankelijk opereren
Ik denk dt dit in NL heel aardig is gelukt.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 5 juni 2005 @ 20:47:33 #103
136 V.
Like tears in rain...
pi_27655007
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:46 schreef McCarthy het volgende:

Ja hoor. Kun jij dat ook?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 5 juni 2005 @ 20:48:46 #104
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27655044
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:45 schreef Verbal het volgende:

[..]

Vind jij.

V.
vind jij dat kranten en tijdschriften ook een overheidstaak is?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_27655062
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:46 schreef McCarthy het volgende:

[..]

[..]

Die 2 zenders kijk ik al helemaal nooit. Maar het blijktgewoon dat de in mijn ogen beste programma's vaak van de publieke omroepen afkomstig zijn (en b.v. de BBC/ Kanvas/ Duitse publ omroepen).
  zondag 5 juni 2005 @ 20:49:40 #106
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27655074
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja daar valt over te discussieren. Het is wel de meest eenvoudige methode. En ik denk wel dat het een overheidstaak is dat het volk goed wordt geinformeerd gemanipuleert. Ofwel het faciliteren van publieke netten die waar mogelijk onafhankelijk opereren
pi_27655120
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:48 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Alleen kwaliteitskranten zijn een overheidstaak. Pulp zoals de Telegraaf uiteraard niet.
  zondag 5 juni 2005 @ 20:52:10 #108
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27655164
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:50 schreef thabit het volgende:

[..]

Alleen kwaliteitskranten zijn een overheidstaak. Pulp zoals de Telegraaf uiteraard niet.
en hoe verwacht jij dan onpartijdigheid van die door de overheid gesponserde kwaliteitskranten. Wiens brood men eet ...

het wordt steeds doller hier
pi_27655199
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:49 schreef McCarthy het volgende:

[..]
Oh ja de publieke omroep is een eng links nest .

Wel zwaar zeker zo'n leven ?

Wat staat je in de weg om een oproep op te richten leden te werven en een aanvraag tot licentie in te dienen?
pi_27655248
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:52 schreef McCarthy het volgende:

[..]

en hoe verwacht jij dan onpartijdigheid van die door de overheid gesponserde kwaliteitskranten. Wiens brood men eet ...

De overheid kan dat toch gewoon als eis stellen?
pi_27655266
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:52 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Dat effect is helaas bij de commercielen nog een stuk ernstiger . (Fox, de italiaanse commercielen).

Zo slecht hebben wij het hier nog niet.
pi_27655278
Het idee van onze D66-staatssecretaris is belachelijk.

Allereerst moeten we juist TROTS zijn op ons unieke publieke bestel wat vele malen minder kost dan buitenlandse publieke omroepen en zorgt dat we nooit in Amerikaanse toestanden vervallen. Ik moet er niet aan denken dat we alleen maar commerciële media hebben hier

Daarnaast maakt Van der Laan het juist moeilijker. In plaats van de publieke omroep slagvaardiger te maken, geeft ze nog eens extra aanzet tot nog meer bureaucratie. Allerlei andere organisaties buiten de omroepen mogen ook uitzenden. Dat kost administratie.

Ze had ervoor moeten kiezen om omroepen beter samen te laten werken. Wat eigenlijk al zo is. De NOS gaat binnenkort volledig reorganiseren zodat alle onderdelen (tv, radio, teletekst/internet) bij elkaar komen te zitten. Radio 1 wordt ook een geheel want alle programma's komen dan nu al vanuit 1 studio, dus niet meer vanuit de omroepen. De studio's van de AKN (AVRO, KRO, NCRV) worden binnenkort gebruikt voor Radio 2. Dus alle omroepen gaan daar vandaan uitzenden. Radio 3FM zit al in 1 pand. 747AM komt vanuithet Net 3 gebouw, enz. enz.

Maar nee, Van der Laan maakt het nog moeilijk. In plaats dat het kabinet nou gewoon zegt dat ze van de publieke omroep af willen "want het kost geld". Het probleem van de regering op dit moment. Alles kost teveel 'geld', dus moet alles afgebroken worden. Publieke omroep, sociale zekerheid en zorg.
  zondag 5 juni 2005 @ 20:55:43 #113
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27655298
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh ja de publieke omroep is een eng links nest .

Wel zwaar zeker zo'n leven ?
fijn dat je zo met me meeleeft
quote:
Wat staat je in de weg om een oproep op te richten leden te werven en een aanvraag tot licentie in te dienen?
wtf? Ik studeer wiskunde, en zo wil ik mij ook nuttig maken. Ik wil niet op deze slinkse manier door de overheid worden gedwongen in het TV makers vak te stappen
  zondag 5 juni 2005 @ 20:56:39 #114
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27655328
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:54 schreef thabit het volgende:

[..]

De overheid kan dat toch gewoon als eis stellen?
naieveling die je bent
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat effect is helaas bij de commercielen nog een stuk ernstiger . (Fox, de italiaanse commercielen).

Zo slecht hebben wij het hier nog niet.
pi_27655364
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:55 schreef McCarthy het volgende:

[..]

fijn dat je zo met me meeleeft
[..]

wtf? Ik studeer wiskunde, en zo wil ik mij ook nuttig maken. Ik wil niet op deze slinkse manier door de overheid worden gedwongen in het TV makers vak te stappen
Het is maar een optie maar ga dan ook niet zo huilen .
pi_27655381
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:56 schreef McCarthy het volgende:

[..]

naieveling die je bent
[..]

Ken je die niet?

Tja wiskundigen en verstand van media .
  zondag 5 juni 2005 @ 20:59:18 #117
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27655410
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:55 schreef Nolius het volgende:
Het idee van onze D66-staatssecretaris is belachelijk.

Allereerst moeten we juist TROTS zijn op ons unieke publieke bestel wat vele malen minder kost dan buitenlandse publieke omroepen en zorgt dat we nooit in Amerikaanse toestanden vervallen. Ik moet er niet aan denken dat we alleen maar commerciële media hebben hier
je zal je wel ongemakkelijk voelen in dit land van private bakkers, commerciele electronica zaken en op geld beluste ondernemrrs
quote:
Daarnaast maakt Van der Laan het juist moeilijker. In plaats van de publieke omroep slagvaardiger te maken, geeft ze nog eens extra aanzet tot nog meer bureaucratie. Allerlei andere organisaties buiten de omroepen mogen ook uitzenden. Dat kost administratie.

Ze had ervoor moeten kiezen om omroepen beter samen te laten werken. Wat eigenlijk al zo is. De NOS gaat binnenkort volledig reorganiseren zodat alle onderdelen (tv, radio, teletekst/internet) bij elkaar komen te zitten. Radio 1 wordt ook een geheel want alle programma's komen dan nu al vanuit 1 studio, dus niet meer vanuit de omroepen. De studio's van de AKN (AVRO, KRO, NCRV) worden binnenkort gebruikt voor Radio 2. Dus alle omroepen gaan daar vandaan uitzenden. Radio 3FM zit al in 1 pand. 747AM komt vanuithet Net 3 gebouw, enz. enz.
het boeit me echt allemaal niet
zolang ze maar niet uit de staatsruif eten.
quote:
Maar nee, Van der Laan maakt het nog moeilijk. In plaats dat het kabinet nou gewoon zegt dat ze van de publieke omroep af willen "want het kost geld". Het probleem van de regering op dit moment. Alles kost teveel 'geld', dus moet alles afgebroken worden. Publieke omroep, sociale zekerheid en zorg.
waarna het in de vrije markt veel beter kan worden afgebouwd
pi_27655486
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:48 schreef McCarthy het volgende:

[..]

De overheid heeft inderdaad de taak een pluriforme pers te bevorderen.
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
pi_27655493
Zeg McCarthy, denk je dat de vrije markt ook de Riemannhypothese kan oplossen?
  zondag 5 juni 2005 @ 21:03:24 #120
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27655532
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:01 schreef Thundertje het volgende:

[..]

dan zou ze eens kunnen beginnen met de vrijheid van meningsuiting goed te reglen ipv kwistig met geld te smijten
  zondag 5 juni 2005 @ 21:03:47 #121
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27655541
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:02 schreef thabit het volgende:
Zeg McCarthy, denk je dat de vrije markt ook de Riemannhypothese kan oplossen?
hoe relateerd dat aan dit onderwerp
pi_27655611
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:03 schreef McCarthy het volgende:

[..]

dan zou ze eens kunnen beginnen met de vrijheid van meningsuiting goed te reglen ipv kwistig met geld te smijten
Leg eens uit. Volgens mij valt het hier nog wel mee met die overheidscensuur hoor
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
pi_27655616
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:59 schreef McCarthy het volgende:

je zal je wel ongemakkelijk voelen in dit land van private bakkers, commerciele electronica zaken en op geld beluste ondernemrrs
Goeie vergelijking
quote:
het boeit me echt allemaal niet
zolang ze maar niet uit de staatsruif eten.
Sommige dingen moet de staat gewoon regelen. Daar hoort bij dat de treinen rijden, er water uit je kraan komt, er stroom is en dat de media goed geregeld is. Omdat dit grote invloed heeft.

Tot nu toe is privatisering geen succes. Vooral niet met die paarse oplossingen van half privatiseren (zoals de NS).
quote:
waarna het in de vrije markt veel beter kan worden afgebouwd
Ja, vrije markt. Woei, dat is pas goed. NOT
Als ze geld willen besparen kunnen ze beter prestigeprojectjes zoals de betuwelijn en HSL lijn (voor zo'n landje als wij ) ergens stoppen waar het nooit licht is... DAT kost geld.
pi_27655618
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:03 schreef McCarthy het volgende:

[..]

hoe relateerd dat aan dit onderwerp
Je bent wiskundige en vrije-marktaanhanger. Dus misschien heb je er een bepaalde gedachte over?
  zondag 5 juni 2005 @ 21:07:32 #125
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27655657
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:06 schreef thabit het volgende:

[..]

Je bent wiskundige en vrije-marktaanhanger. Dus misschien heb je er een bepaalde gedachte over?
ooohhhh, of ik hem opgelost heb
nee sorry, zo goed ben ik niet
  zondag 5 juni 2005 @ 21:09:11 #126
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27655711
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:06 schreef Nolius het volgende:

Sommige dingen moet de staat gewoon regelen. Daar hoort bij dat de treinen rijden, er water uit je kraan komt, er stroom is en dat de media goed geregeld is. Omdat dit grote invloed heeft.
en voedsel en mobiele telefonie dan?

en muziek?

komt (in principe) geen overheid aan te pas
quote:
Tot nu toe is privatisering geen succes. Vooral niet met die paarse oplossingen van half privatiseren (zoals de NS).
[..]
je zegt het zelf, halve priv.
quote:
Ja, vrije markt. Woei, dat is pas goed. NOT
VM werkt zo slecht dat jij nu vanachter je computertje en je ADSL verbindingkje lekker kan internetten en de VM kan aanvallen.
pi_27655760
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:07 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ooohhhh, of ik hem opgelost heb
nee sorry, zo goed ben ik niet
Daar doelde ik niet op. Volgens jou kan de vrije markt voor elk probleem de beste oplossing vinden. Dus waarom laten we de vrije markt niet de Riemannhypothese oplossen in plaats van wiskundigen?
  zondag 5 juni 2005 @ 21:11:35 #128
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27655791
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:10 schreef thabit het volgende:

[..]

Daar doelde ik niet op.
oh, dat dacht ik
quote:
Volgens jou kan de vrije markt voor elk probleem de beste oplossing vinden.
waar zeg ik dat dan? Ik zeg alleen dat het voor dingen als voedsel, media, mobiele telefonie prima kan.

Ik zei niks over de wetenschap
  zondag 5 juni 2005 @ 21:18:59 #129
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27656066
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:47 schreef du_ke het volgende:
Tja daar valt over te discussieren. Het is wel de meest eenvoudige methode. En ik denk wel dat het een overheidstaak is dat het volk goed wordt geinformeerd. Ofwel het faciliteren van publieke netten die waar mogelijk onafhankelijk opereren
Ik denk net niet. Waar houdt informeren op en begint propaganda? De kloof tussen burger en media is net zo groot, zo niet groter, dan die tussen burger en politiek. En dat komt voor een groot deel door gesubsidieerde media die hun geld toch wel krijgen, ongeacht prestaties, zo lang ze maar vriendelijk blijven t.o.v. bepaalde politieke groeperingen. Politici zelf kunnen elke vier jaar nog op hun falie krijgen; de Polaks kunnen eindeloos blijven zitten vergrijzen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 5 juni 2005 @ 21:19:56 #130
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27656109
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:06 schreef Thundertje het volgende:
Leg eens uit. Volgens mij valt het hier nog wel mee met die overheidscensuur hoor
Het land waar de criminaliteitscijfers van allochtonen jarenlang geheim werden gehouden, en waar de scriptie van Prins Pils niet openbaar gemaakt mag worden?
  zondag 5 juni 2005 @ 21:21:30 #131
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27656172
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:06 schreef Nolius het volgende:
Waarom zou de overheid dit beter, en goedkoper doen? Ambtenaren zijn totaal niet gemotiveerd om te presteren. Dit is dus eerder een linksig dogma dan een stelling gebaseerd op de realiteit.
  zondag 5 juni 2005 @ 21:22:24 #132
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27656213
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:10 schreef thabit het volgende:
Daar doelde ik niet op. Volgens jou kan de vrije markt voor elk probleem de beste oplossing vinden. Dus waarom laten we de vrije markt niet de Riemannhypothese oplossen in plaats van wiskundigen?
Omdat de Riemannhypothese niemand een ruk kan schelen. Mij overigens ook niet.
pi_27656272
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:09 schreef McCarthy het volgende:

en voedsel en mobiele telefonie dan?

en muziek?

komt (in principe) geen overheid aan te pas
Nee, want dat zijn ook geen zaken die de overheid hoeft te regelen. Telefonie is geen belangrijke levensbehoefte...

Media ook niet, maar dat heeft wel veel invloed. En daar moet de overheid de objectiviteit in bevorderen.
quote:
je zegt het zelf, halve priv.
Jep, en daar mogen we nog mee in onze handjes klappen. Want in bijvoorbeeld Engeland is de hele privatisering van het spoor op een ramp uitgedraaid.
quote:
VM werkt zo slecht dat jij nu vanachter je computertje en je ADSL verbindingkje lekker kan internetten en de VM kan aanvallen.
Voor sommige dingen kan de vrije markt goed zijn. Maar niet voor ALLES. En dat snappen ze in dit kabinet niet. Daar zitten ze alleen maar op de centen.

Zalm ook bijvoorbeeld. Zijn eerste reactie na het voor hem dramatisch verlopen referendum over de grondwet was: "Ow, nu kan ik afdingen dat we minder contributie aan de EU gaan betalen".
pi_27656316
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:21 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Waarom zou de overheid dit beter, en goedkoper doen? Ambtenaren zijn totaal niet gemotiveerd om te presteren. Dit is dus eerder een linksig dogma dan een stelling gebaseerd op de realiteit.
Omroepmedewerkers zijn dan ook geen ambtenaren

Van der Laan zou het dan juist goed moeten regelen en de omroepen dwingen goed samen te werken en pluriformiteit afdwingen. Dat is nu al grotendeels gebeurd.

Haar nieuwe plan is echt belachelijk.
  zondag 5 juni 2005 @ 21:25:58 #135
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27656358
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:23 schreef Nolius het volgende:

[..]

Nee, want dat zijn ook geen zaken die de overheid hoeft te regelen. Telefonie is geen belangrijke levensbehoefte...
welkom in de 21ste eeuw
quote:
Media ook niet, maar dat heeft wel veel invloed. En daar moet de overheid de objectiviteit in bevorderen.
[..]
niet wel wat is het nou?
quote:
Jep, en daar mogen we nog mee in onze handjes klappen. Want in bijvoorbeeld Engeland is de hele privatisering van het spoor op een ramp uitgedraaid.
[..]
ik ben niet volledig op de hoogte van de situatie in engeland maar als het net zo is als de energy crisis in californie dan is het dus niet de schuld van de VM.
Crisis in Cal was de schuld van max prijzen opgelegd door de overheid
quote:
Voor sommige dingen kan de vrije markt goed zijn. Maar niet voor ALLES. En dat snappen ze in dit kabinet niet. Daar zitten ze alleen maar op de centen.
dat claimde ik dna ook helemaal niet
quote:
Zalm ook bijvoorbeeld. Zijn eerste reactie na het voor hem dramatisch verlopen referendum over de grondwet was: "Ow, nu kan ik afdingen dat we minder contributie aan de EU gaan betalen".
mooi toch
  zondag 5 juni 2005 @ 21:27:51 #136
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27656433
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:25 schreef Nolius het volgende:

[..]

Omroepmedewerkers zijn dan ook geen ambtenaren
de overheid voorziet toch grotendeels in hun salaris, dan zijn het dus ambtenaren
punt
quote:
Van der Laan zou het dan juist goed moeten regelen en de omroepen dwingen goed samen te werken en pluriformiteit afdwingen. Dat is nu al grotendeels gebeurd.
dwang wat leuk. Beetje de enige oplossing die jullies lefties hebben. Mensen dwingen hun kinder op een gemengde school te doen, mensen dwingen grote delen van hun inkomen af te staan.

ga toch weg joh slavendrijver die je bent.
pi_27657006
Mensen dwingen om over door de overheid gefincieerde wegen terijden in door de overheid betaalde ziekenhuizen te liggen en door door de overheid betaalde brandweer gered te worden !
  zondag 5 juni 2005 @ 21:44:43 #138
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27657075
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:42 schreef du_ke het volgende:
Mensen dwingen om over door de overheid gefincieerde wegen terijden
wegen worden volledig betaalt door de automobilist dus rij je niet betaal je niet
zeik niet zo
quote:
in door de overheid betaalde ziekenhuizen te liggen
waar nog eens inefficient gewerkt wordt ook
  zondag 5 juni 2005 @ 21:44:49 #139
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27657079
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:23 schreef Nolius het volgende:
Voor sommige dingen kan de vrije markt goed zijn. Maar niet voor ALLES.
Ook dit is weer een dogma zonder onderbouwing. Wat is er zo bijzonder aan water, stroom en TV dat dat niet via de normale paden van vraag en aanbod geregeld kan worden? Waarom die monopolisten en die semi-ambtenaren? Daar wordt de consument, net als met het EU-landbouwbeleid, echt niet beter van hoor. De overheid is namelijk niet geinteresseerd in prestaties, in tegenstelling tot wat veel linkse mensen geloven.
  zondag 5 juni 2005 @ 21:46:58 #140
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27657160
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:42 schreef du_ke het volgende:
Mensen dwingen om over door de overheid gefincieerde wegen terijden in door de overheid betaalde ziekenhuizen te liggen en door door de overheid betaalde brandweer gered te worden !
Waarom zou ik niet zelf een polis bij een zelfgekozen brandweerkorps kunnen afsluiten? De overheid financiert niet zelf, maar geeft andermans geld uit. Dus via veel bureaucraten en papieren nonsens komt het geld uit bij een lokaal brandweerkorps. Wat kost die grap?
pi_27657311
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:19 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het land waar de criminaliteitscijfers van allochtonen jarenlang geheim werden gehouden, en waar de scriptie van Prins Pils niet openbaar gemaakt mag worden?
Aparte definitie van censuur die je hanteert hier.
  zondag 5 juni 2005 @ 21:52:07 #142
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27657358
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:50 schreef Thundertje het volgende:
Aparte definitie van censuur die je hanteert hier.
Dat is toch censuur? Scripties zijn in dit land normaal publiek, en criminaliteitsstatistieken ook. Maar wanneer het politiek niet uitkomt...
pi_27657877
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:46 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Waarom zou ik niet zelf een polis bij een zelfgekozen brandweerkorps kunnen afsluiten? De overheid financiert niet zelf, maar geeft andermans geld uit. Dus via veel bureaucraten en papieren nonsens komt het geld uit bij een lokaal brandweerkorps. Wat kost die grap?
Dan moeten er dus meerdere brandweerkorpsen in een plaats komen. Diverse polissen met tussenpersonen die ook allemaal willen verdienen. Denk je dan echt goedkoper en efficienter uit te zijn?
  zondag 5 juni 2005 @ 22:29:49 #144
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27658809
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:06 schreef du_ke het volgende:
Dan moeten er dus meerdere brandweerkorpsen in een plaats komen. Diverse polissen met tussenpersonen die ook allemaal willen verdienen. Denk je dan echt goedkoper en efficienter uit te zijn?
Dat hangt natuurlijk af van de grootte van de plaats. Maar a priori zal ik niet durven stellen dat dat duurder is.
  zondag 5 juni 2005 @ 22:35:53 #145
136 V.
Like tears in rain...
pi_27659042
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:11 schreef McCarthy het volgende:
waar zeg ik dat dan? Ik zeg alleen dat het voor dingen als voedsel, media, mobiele telefonie prima kan.
Als wij hier in Nederland uitsluitend commerciële omroepen zouden hebben, zou het één grote eenheidsworst worden. Minder dan zoveel kijkers? Opfucken met dat programma. Cultuur? Kijkt geen hond naar, weg ermee. Wat, kijken daar hoofdzakelijk bejaarden naar? Van de buis af met die zooi. Geld, geld, nog meer geld.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 5 juni 2005 @ 22:37:44 #146
136 V.
Like tears in rain...
pi_27659115
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:44 schreef PJORourke het volgende:
De overheid is namelijk niet geinteresseerd in prestaties, in tegenstelling tot wat veel linkse mensen geloven.
Ahh, daar zijn ze weer... die lastige anders-dan-PJO-denkenden

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 5 juni 2005 @ 22:39:06 #147
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27659165
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:35 schreef Verbal het volgende:
Als wij hier in Nederland uitsluitend commerciële omroepen zouden hebben, zou het één grote eenheidsworst worden. Minder dan zoveel kijkers? Opfucken met dat programma. Cultuur? Kijkt geen hond naar, weg ermee. Wat, kijken daar hoofdzakelijk bejaarden naar? Van de buis af met die zooi. Geld, geld, nog meer geld.

V.
Dit is natuurlijk onzin. Ook voor kwaliteits-tv is een markt.
  zondag 5 juni 2005 @ 22:39:58 #148
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27659193
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:37 schreef Verbal het volgende:
Ahh, daar zijn ze weer... die lastige anders-dan-PJO-denkenden

V.
Aaah, daar is ie weer... die zeikerd met z'n V.
  zondag 5 juni 2005 @ 22:52:38 #149
136 V.
Like tears in rain...
pi_27659674
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:39 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk onzin. Ook voor kwaliteits-tv is een markt.
Natuurlijk, daarom is daar nu al zoveel van terug te vinden op de diverse commerciële kanalen in dit land

en dan de publieke omroep proberen af te zeiken...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 5 juni 2005 @ 22:53:26 #150
136 V.
Like tears in rain...
pi_27659706
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:39 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Aaah, daar is ie weer... die zeikerd met z'n V.
Tsja, andersdenkenden... die zul je nogal vaak tegenkomen

Allemaal zeikerds.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 5 juni 2005 @ 22:57:41 #151
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27659871
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:52 schreef Verbal het volgende:
Natuurlijk, daarom is daar nu al zoveel van terug te vinden op de diverse commerciële kanalen in dit land

en dan de publieke omroep proberen af te zeiken...

V.
Dat het nog niet geprobeerd is, wil niet zeggen dat de ruimte er niet is.
  zondag 5 juni 2005 @ 22:59:58 #152
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27659946
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:53 schreef Verbal het volgende:
Tsja, andersdenkenden... die zul je nogal vaak tegenkomen

Allemaal zeikerds.

V.
Nee, jij bent een zeikerd. Ik ga niet generaliseren.

Probeer eerst het denken maar te beheersen. Dat anders kan je dan later nog aanleren.
  zondag 5 juni 2005 @ 23:04:08 #153
136 V.
Like tears in rain...
pi_27660090
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:57 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat het nog niet geprobeerd is, wil niet zeggen dat de ruimte er niet is.
Nee, da's waar. Ze hebben er op hun vrije markt-manier pas 16 jaar de kans voor gehad. Maar blijkbaar is het in die 16 jaar niet interessant genoeg gebleken om het te doen

Maar je hebt gelijk, hoop doet leven

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 5 juni 2005 @ 23:09:11 #154
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27660276
quote:
Op zondag 5 juni 2005 23:04 schreef Verbal het volgende:
Nee, da's waar. Ze hebben er op hun vrije markt-manier pas 16 jaar de kans voor gehad. Maar blijkbaar is het in die 16 jaar niet interessant genoeg gebleken om het te doen

V.
Nee, het is makkelijker om reruns van Married With Children en MASH uit te zenden. Maar die markt is nu wel verzadigd, en zal je met nieuwe ideeen moeten komen. Vooruitkijken heet dat.

DE PO heeft in al die jaren ook geen kwaliteit gebracht, of is drastisch verslechterd. Vergelijk Nova nu maar eens met Nova tien jaar terug.
  zondag 5 juni 2005 @ 23:19:56 #155
136 V.
Like tears in rain...
pi_27660622
quote:
Op zondag 5 juni 2005 23:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, het is makkelijker om reruns van Married With Children en MASH uit te zenden.
dat blijft makkelijker. En goedkoper.
quote:
Maar die markt is nu wel verzadigd, en zal je met nieuwe ideeen moeten komen.
Nu pas
quote:
Vooruitkijken heet dat.
Nee, dat heet desinteresse in iets anders uitzenden dan dat wat verhoudingsgewijs voldoende geld oplevert.

Dat er nog immer overdag op drie of vier netten tegelijk ongeletterde, blonde botoxbimbo's telefoonspelletjes presenteren t.b.v. het Hollandse jostivolk says it all.
quote:
DE PO heeft in al die jaren ook geen kwaliteit gebracht
Nee, dat is het, inderdaad.
quote:
of is drastisch verslechterd. Vergelijk Nova nu maar eens met Nova tien jaar terug.
Drastisch verslechterd vind ik overdreven, maar de overhaul van pakweg twee jaar terug had inderdaad van mij echt niet gehoeven.

V.

[ Bericht 4% gewijzigd door V. op 06-06-2005 00:02:22 ]
Ja inderdaad, V. ja.
pi_27661639
quote:
[..]

DE PO heeft in al die jaren ook geen kwaliteit gebracht, of is drastisch verslechterd. Vergelijk Nova nu maar eens met Nova tien jaar terug.
Ach, misschien dat Clairy Polak met een klysmaslang in haar reet en Jeroen Pauw als afgebonden eikel in een te strakke smoking naast haar aan de desk hogere kijkcijfers zou genereren, maar of de kwaliteit daarmee nou terugkeert…mwah.
pi_27661860
quote:

[..]

V.
Precies, verschraling krijg je.

Nogmaals: de Nederlandse PO is verruit goedkoper dan die in het Buitenland. En ik vind het omroepen systeem wel z'n charmes hebben.
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:27 schreef McCarthy het volgende:

de overheid voorziet toch grotendeels in hun salaris, dan zijn het dus ambtenaren
punt
Wat een bullshit
quote:
dwang wat leuk. Beetje de enige oplossing die jullies lefties hebben. Mensen dwingen hun kinder op een gemengde school te doen, mensen dwingen grote delen van hun inkomen af te staan.

ga toch weg joh slavendrijver die je bent.
Jouw manier van discussiëren reageren sterkt mij alleen maar in mijn punt. Je hoont alles weg met je mooie roze VM-bril en nog op een scheldende-manier ook.

Face it. Alles draait om geld in dit kabinet en dat is NIET goed.
  maandag 6 juni 2005 @ 00:00:08 #158
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_27661960
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:59 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, jij bent een zeikerd. Ik ga niet generaliseren.

Probeer eerst het denken maar te beheersen. Dat anders kan je dan later nog aanleren.
Anderen niet tolereren, dat getuigt pas van domheid. (en ja, dat slaat op PJORourke)
Era Vulgaris
  maandag 6 juni 2005 @ 08:52:29 #159
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27665408
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:44 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ook dit is weer een dogma zonder onderbouwing. Wat is er zo bijzonder aan water, stroom en TV dat dat niet via de normale paden van vraag en aanbod geregeld kan worden?
Er kunnen maar twee deelgebieden bestaan waar vrije marktwerking kan zorgen voor een sub-optimale allocatie van bronnen. Ten eerste is dit de (lange afstands) distributie van stroom, ten tweede is het de (lange afstands) distributie van water. Hier is 1 netwerk dat door de overheid is aangelegd en wordt beheerd wrs. het efficienste. Voor de rest is het bijna alijtd onzin.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  maandag 6 juni 2005 @ 08:56:48 #160
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27665472
quote:
Op zondag 5 juni 2005 23:04 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Nee ze hebben die kans die niet gehad. Ze hebben altijd te kampen gehad met een tiental concurrenten die zwommen in het overheidsgeld. Hetzelfde zie je met privaat onderwijs in Nederland. Sim-pel, als je concurrenten met gratis geld een groot gedeelte van de markt innemen, dan moet jij je ergens anders op toeleggen.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  maandag 6 juni 2005 @ 10:08:11 #161
136 V.
Like tears in rain...
pi_27667108
quote:
Op maandag 6 juni 2005 08:56 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Nee ze hebben die kans die niet gehad. Ze hebben altijd te kampen gehad met een tiental concurrenten die zwommen in het overheidsgeld. Hetzelfde zie je met privaat onderwijs in Nederland. Sim-pel, als je concurrenten met gratis geld een groot gedeelte van de markt innemen, dan moet jij je ergens anders op toeleggen.
Er bestaat niet eens interesse voor. Punt.
Ze kunnen zich wel massaal toeleggen op andere programma's die ook al op de markt waren, dus dat verhaal van 'commerciëlen zijn eigenlijk hoeren met een gouden hart'

Vanuit commercieel oogpunt is het gewoon niet interessant genoeg, daar gaat het eenvoudigweg om 'de grootste gemene deler'. Da's niet erg, sterker nog, dat is inherent aan hun manier van werken. Maar om die reden zijn ik en velen met mij wèl blij met een publieke omroep.

Als je er niet naar wilt kijken, kijk er dan niet naar. En het argument van 'de belastincenten'... van 'de belastincenten' worden ook wegen aangelegd waar je nooit overheen zal rijden. Van 'de belastingcenten' wordt ook kinderbijslag uitgekeerd aan mensen met kinderen, en als je geen kinderen hebt: vette pech.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_27667281
quote:

De Publieke omroepen zijn ook al jaren sterk aan het bezuinigen. Er is steeds minder geld om goede programma's te maken. Tegenwoordig word van verslaggevers verwacht dat ze zelf cameraman spelen en het liefst ook nog dat ze het item zelf monteren.
Van programma's moeten het liefst zoveel mogelijk afleveringen per dag worden opgenomen, er word bezuinigd op personeel etc.
En dat ga je inderdaad terugzien in de kwaliteit.

Er is al helemaal geen geld meer om nieuwe dingen te gaan proberen, want iets nieuws moet het liefst vanaf uitzending 1 al een kijkcijferkanon zijn, want anders gaat de stekker eruit.

Ik denk dat de publiek er veel meer bij is gebaat om het geld veel beter te verdelen en echt in de programma's te stoppen ipv in de 8726384 verschillende directies, personeelszaken, managers, programmadirecteuren, netmanagers etc.
  maandag 6 juni 2005 @ 13:42:11 #163
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27673601
quote:

[..]

V.
dat ligt niet in de lijn der verwachtingen aangezien er een grote varietie aan goed kwalitaiteve meubels is.
Zelfde voor muziek
Electronica
Vakantiereizen
etc.
  maandag 6 juni 2005 @ 13:47:13 #164
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27673758
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:08 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ze kunnen zich wel massaal toeleggen op andere programma's die ook al op de markt waren, dus dat verhaal van 'commerciëlen zijn eigenlijk hoeren met een gouden hart'

Vanuit commercieel oogpunt is het gewoon niet interessant genoeg, daar gaat het eenvoudigweg om 'de grootste gemene deler'. Da's niet erg, sterker nog, dat is inherent aan hun manier van werken. Maar om die reden zijn ik en velen met mij wèl blij met een publieke omroep.

Als je er niet naar wilt kijken, kijk er dan niet naar. En het argument van 'de belastincenten'... van 'de belastincenten' worden ook wegen aangelegd waar je nooit overheen zal rijden. Van 'de belastingcenten' wordt ook kinderbijslag uitgekeerd aan mensen met kinderen, en als je geen kinderen hebt: vette pech.

V.

Je leeft echt nog in het tijdperk dat er plaats was voor slechts 10 kanalen op de kabel. Dan krijg je idd verschraling ja. Breedband internet, schoteltelevise, UMTS maken het in de toekomst mogelijk dat het aanbod van beeldmateriaal veel groter wordt.
Je ziet het nu al met radio stations, er zijn 1000en streaming media radio stations dus wat nou verschraling
En zoals met alles: Je zal er voor moeten betalen
  maandag 6 juni 2005 @ 13:58:57 #165
136 V.
Like tears in rain...
pi_27674127
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:47 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Je leeft echt nog in het tijdperk dat er plaats was voor slechts 10 kanalen op de kabel.
Nee. En doe effe anders.
quote:
Dan krijg je idd verschraling ja.
Over hoeveel broden kun je een kuipje boter uitsmeren
quote:
Breedband internet, schoteltelevise, UMTS maken het in de toekomst mogelijk dat het aanbod van beeldmateriaal veel groter wordt.
Ja, natuurlijk. Voor iedere Nederlander een eigen station.
quote:
Je ziet het nu al met radio stations, er zijn 1000en streaming media radio stations dus wat nou verschraling
Ik heb het niet over verschraling.
Ik heb het over commerciële stations die geen of bitter weinig ruimte zullen maken voor programma's die niet door de massa bekeken zullen worden. Er wordt gezegd dat ze dat wel zullen doen, maar dat getuigt van het naïeve optimisme dat links over het algemeen verweten wordt. In 16 jaar is er nauwelijks enige noemenswaardige culturele diepgang op de commerciële tv te ontwaren geweest (ik kan in ieder geval geen voorbeelden bedenken). En het verleden is een goede indicator voor de toekomst; een snotjoch dat nooit ene fuck heeft uitgevoerd op school en gemiddeld onvoldoende scoort, zal niet opeens een BA worden.
quote:
En zoals met alles: Je zal er voor moeten betalen
Loze kreet.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_27674147
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:42 schreef McCarthy het volgende:

dat ligt niet in de lijn der verwachtingen aangezien er een grote varietie aan goed kwalitaiteve meubels is.
Zelfde voor muziek
Electronica
Vakantiereizen
etc.

Kun je mij dan vertellen welke culturele of kunst programma's er nu op de commerciele zenders zijn. Ik kan ze in ieder geval niet vinden op RTL of SBS.
Ik denk dat wat dat betreft het aanbod van de commercielen niet zal veranderen de komende jaren.
  maandag 6 juni 2005 @ 14:04:42 #167
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27674355
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:59 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Kun je mij dan vertellen welke culturele of kunst programma's er nu op de commerciele zenders zijn. Ik kan ze in ieder geval niet vinden op RTL of SBS.
waarom zouden ze? Het wordt toch al door de POs gedaan
quote:
Ik denk dat wat dat betreft het aanbod van de commercielen niet zal veranderen de komende jaren.
breedband internet, kan je elk programma kopen overal ter wereld.
  maandag 6 juni 2005 @ 14:06:33 #168
136 V.
Like tears in rain...
pi_27674425
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:04 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Waarom zouden ze nieuwsprogramma's maken? Wordt al door de PO's gedaan. Waarom zouden ze quizjes uitzenden? Wordt al door de PO's gedaan. Waarom zouden ze films uitzenden? Wordt al door de PO's gedaan.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 6 juni 2005 @ 14:07:29 #169
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27674460
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:08 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Een aardig verhaal vol met aannames, maar de aanwezigheid van veel geschreven media die zich wel op veel gebieden inhoudelijk sterk profileren in Nederland, is een aspect dat je stellingen in een keer tot puin schiet.
pi_27674506
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:04 schreef McCarthy het volgende:

Ja dus? Er zijn zat programma's die de PO doen die de commercielen ook doen.
Dus waarom dan geen kunst en cultuur programma's?
quote:
breedband internet, kan je elk programma kopen overal ter wereld.
En waaruit blijkt dat ze op die manier kunst en cultuur programma's gaan verspreiden?
pi_27674557
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:07 schreef Kaalhei het volgende:

Een aardig verhaal vol met aannames, maar de aanwezigheid van veel geschreven media die zich wel op veel gebieden inhoudelijk sterk profileren in Nederland, is een aspect dat je stellingen in een keer tot puin schiet.
De geschreven media is totaal niet vergelijkbaar met Televisie.

Het is vele malen goedkoper om een artikel te schrijven over een kunstwerk en zijn verleden, dan om er een TV docu van vergelijkbare kwaliteit daarover te maken.
pi_27674755
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:01 schreef Thundertje het volgende:
En aangezien je op je vingers kan natellen dat de commercieel aantrekkelijke quizzen en goedkope Amerikaanse comedies al wel door de commerciële zenders opgepakt gaan worden, hoeft de PO dus alleen maar zorg te dragen voor de zgn. hoogwaardige televisie. Concurreren met de commerciëlen op hun eigen gebied is wat mij betreft nl. geen taak van de overheid.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 6 juni 2005 @ 14:33:11 #173
136 V.
Like tears in rain...
pi_27675374
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:07 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Een aardig verhaal vol met aannames
Wat zijn precies aannames in mijn verhaal, dan
...en wat is er in godesnaam meer aanname aan dan de stelling dat de commerciëlen -ondanks 16 jaar precies het tegenovergestelde hebben gedaan - nog wel sterk uit de hoek zullen komen met diepgaande kwaliteitsprogramma's?
quote:
maar de aanwezigheid van veel geschreven media die zich wel op veel gebieden inhoudelijk sterk profileren in Nederland, is een aspect dat je stellingen in een keer tot puin schiet.
Over aannames gesproken

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_27675823
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:33 schreef Verbal het volgende:

[..]

Wat zijn precies aannames in mijn verhaal, dan
...en wat is er in godesnaam meer aanname aan dan de stelling dat de commerciëlen -ondanks 16 jaar precies het tegenovergestelde hebben gedaan - nog wel sterk uit de hoek zullen komen met diepgaande kwaliteitsprogramma's?
[..]

Over aannames gesproken

V.
Omdat er nu sprake is van oneerlijke concurentie. Een comerciele zender is nu niet in staat om te kunnen concureren met een PO die een 3 keer zo hoog budget heeft wat voor 2/3 afkomstig is van de belastingbetaler. Zenders in het buitenland die minder last hebben van oneerlijke concurentie laten namelijk wel zien dat kwaliteit en comercieel best samen kunnen gaan.
pi_27676024
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:44 schreef Chewie het volgende:

Zenders in het buitenland die minder last hebben van oneerlijke concurentie laten namelijk wel zien dat kwaliteit en comercieel best samen kunnen gaan.
Zoals welke zenders dan?
Welke buitenlandse commerciele zenders zijn vergelijkbaar met een publieke omroep?
pi_27676209
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:44 schreef Chewie het volgende:

[..]

Omdat er nu sprake is van oneerlijke concurentie. Een comerciele zender is nu niet in staat om te kunnen concureren met een PO die een 3 keer zo hoog budget heeft wat voor 2/3 afkomstig is van de belastingbetaler. Zenders in het buitenland die minder last hebben van oneerlijke concurentie laten namelijk wel zien dat kwaliteit en comercieel best samen kunnen gaan.
misschien wel, misschien niet... het lijkt me niet dat je dat zomaar kunt stellen. in de meeste landen worden programma's gemaakt voor vele malen meer kijkers dan in nederland. daardooor zijn de reklame opbrengsten vele malen hoger, en dat is de reden dat de programma's meer mogen kosten. maar het kan ook zijn dat je wel gelijk hebt, alleen kun je dat dus niet zonder meer vergelijken.
pi_27676452
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:48 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Zoals welke zenders dan?
Welke buitenlandse commerciele zenders zijn vergelijkbaar met een publieke omroep?
Veelal beter zelfs zoals Channel4, HBO. De Nederlandse publieke omroepen maken er gezien het absurde budget een zootje van, het percentage "kwaliteit" ligt maar een fractie hoger dan bij de Nederlandse com zenders die het met 1/3 van het budget moeten doen. Zo is het RTL nieuws zeker gelijkwaardig aan die van de NOS en zijn ze ook nog eens regelmatig sneller.

Eigenlij kun je commerciele zenders niet vergelijken met een PO behalve dan in Nederland waar de publieken meer reclame uitzenden dan de commercielen.

Het zou eigenlijk wel interessant zijn om de publieken een paar jaar hetzelfde budget te geven als RTL.
  maandag 6 juni 2005 @ 15:03:43 #178
136 V.
Like tears in rain...
pi_27676562
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:00 schreef Chewie het volgende:

[..]

Veelal beter zelfs zoals Channel4
...en die heeft geen last van 'oneerlijke concurrentie' van het verhoudingsgewijs veel duurdere BBC?

Wonderbaarlijk hoe jij van de kwaliteit van Channel 4 het gebrek aan kwaliteit van de puiblieke omroepen in Nederland afmeet, maar het tegelijkertijd gebruikt om het gebrek aan inhoudelijke kwaliteit van de Nederlandse commerciële zenders niet te hoeven aankaarten

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 6 juni 2005 @ 15:18:55 #179
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27677102
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:10 schreef calvobbes het volgende:

[..]

De geschreven media is totaal niet vergelijkbaar met Televisie.

Het is vele malen goedkoper om een artikel te schrijven over een kunstwerk en zijn verleden, dan om er een TV docu van vergelijkbare kwaliteit daarover te maken.
Vroegah had je gelijk gehad en ontstaat er idd marktfalen agv hoge toetredingbarriers ,nu gaat je argument niet meer op. De markt bestaat uit twee aspecten, productie en distributie.

Productie:
Artikel: Een goede computer met software en kennis van zaken
TV: Een camera en kennis van zaken

Distributie:
Artikel: Van internet tot de gedrukte pers
TV: Van internet tot kabel-tv

Ik denk dat de verschillen in kosten redelijk beperkt zijn. Goed, de productie van TV zal duurder zijn, maar de distributie van kranten is veel duurder dan van kabel-tv.
pi_27677273
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:03 schreef Verbal het volgende:

[..]

...en die heeft geen last van 'oneerlijke concurrentie' van het verhoudingsgewijs veel duurdere BBC?
Een stuk minder waarschijnelijk, ook wel logisch Nederland heeft in verhouding ook veel te veel zenders (zowel publiek als commercieel)
quote:
Wonderbaarlijk hoe jij van de kwaliteit van Channel 4 het gebrek aan kwaliteit van de puiblieke omroepen in Nederland afmeet, maar het tegelijkertijd gebruikt om het gebrek aan inhoudelijke kwaliteit van de Nederlandse commerciële zenders niet te hoeven aankaarten

V.
Volgens mij geef ik juist wel aan waarom de commercielen gebrek aan kwaliteit hebben al geef ik daarbij wel onmiddelijk toe dat in vergelijking met de PO de commercielen het nog niet eens zo slecht doen. Maar dat zegt eigenlijk meer over het gebrek aan kwaliteit bij de publieken die met een 3 x zo hoog budget amper kunnen laten zien dat ze meer geld tot hun beschikking hebben
pi_27677312
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:48 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Zoals welke zenders dan?
Denk dat alleen HBO in de buurt komt. Maar die hebben een veel grotere doelgroep/ afzetmarkt dat maakt veel verschil.
pi_27677565
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Denk dat alleen HBO in de buurt komt. Maar die hebben een veel grotere doelgroep/ afzetmarkt dat maakt veel verschil.
Dat maakt natuurlijk verschil maar niet alles, de publieke omroepen hebben hier in Nederland een oneerlijk voordeel ten opzichte van de commerciele zenders. De PO krijgt geld van de staat en uit reclameinkomsten, de commercielen alleen uit reclameinkomsten, RTL haalt maar iets meer reclameinkomsten binnen dan de PO. Zouden de PO geen reclame mogen uitzenden dan zou dit geld naar de commercielen gaan die hierdoor dus kwaltitatief betere programma's kunnen maken.
pi_27678036
Even een paar misconcenpties uit de weg ruimen:
- HBO is een betaalzender. Dat is weer een heel andere dimensie dan de vergelijking PO - CO die ik hier lees.
- Channel 4 heeft door de Britse Mediawet opgelegde programmataken, waaronder het maken van onderscheidend en hoog kwalitatief drama en dergelijke. De commerciëlen hier hebben hoegenaamd geen opgelegde taken, en maken dus zo min mogelijke dure programma's en al zeker niet over kunst en cultuur. Een vergelijking met Channel 4 gaat dus mank.
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
pi_27678226
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:43 schreef Potus het volgende:
Even een paar misconcenpties uit de weg ruimen:
- HBO is een betaalzender. Dat is weer een heel andere dimensie dan de vergelijking PO - CO die ik hier lees.
Maar dat maakt HBO nog wel een commerciele zender, ze verdienen hun geld alleen op een andere manier en is de vergelijking zeker wel valide.
quote:
- Channel 4 heeft door de Britse Mediawet opgelegde programmataken, waaronder het maken van onderscheidend en hoog kwalitatief drama en dergelijke. . Een vergelijking met Channel 4 gaat dus mank.
Betaald de overheid dan ook mee aan Channel 4?
quote:
De commerciëlen hier hebben hoegenaamd geen opgelegde taken, en maken dus zo min mogelijke dure programma's en al zeker niet over kunst en cultuur
Onzin, het heeft nu alleen geen zin om hierop te gaan concureren met de Publieke omroep omdat de commercielen het geld er niet voor hebben door oneerlijke concurentie. Commerciele zenders moeten het hebben van een zo groot mogelijk marktaandeel binnen een bepaalde doelgroep, is er geld te verdienen aan kunst en cultuur dan zullen ze dit ook uitzenden.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2005 15:53:09 ]
pi_27678753
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:48 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar dat maakt HBO nog wel een commerciele zender, ze verdienen hun geld alleen op een andere manier en is de vergelijking zeker wel valide.
[..]

Betaald de overheid dan ook mee aan Channel 4?
[..]

Onzin, het heeft nu alleen geen zin om hierop te gaan concureren met de Publieke omroep omdat de commercielen het geld er niet voor hebben door oneerlijke concurentie. Commerciele zenders moeten het hebben van een zo groot mogelijk marktaandeel binnen een bepaalde doelgroep, is er geld te verdienen aan kunst en cultuur dan zullen ze dit ook uitzenden.
De Britse overheid legt kwaliteitseisen op aan Channel 4. Dat gebeurt hier niet.

Als Nederland evenveel inwoners had als de VS dan zouden alle omroepen hier vele mooiere programma's kunnen maken. Maar dat is niet zo en dus blijft vergelijken met Amerikaanse zenders een beetje mank.

Ook zonder de publieke omroep gaan de commerciëlen voor de massa.
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
pi_27679618
quote:
Op maandag 6 juni 2005 16:01 schreef Potus het volgende:

[..]

De Britse overheid legt kwaliteitseisen op aan Channel 4. Dat gebeurt hier niet.
Dat begreep ik al, mijn vraag was daarom ook of de overheid daar aan mee betaald
quote:
Als Nederland evenveel inwoners had als de VS dan zouden alle omroepen hier vele mooiere programma's kunnen maken. Maar dat is niet zo en dus blijft vergelijken met Amerikaanse zenders een beetje mank.
Daar gaat de discussie niet over, zouden de publieke omroepen hier ook echt publiek zijn dan zou er meer reclamegeld naar de commercielen gaan die daarmee betere programma's zouden kunnen maken.
quote:
Ook zonder de publieke omroep gaan de commerciëlen voor de massa.
Commerciele zenders gaan voor de massa binnen een bepaalde doelgroep, niet zozeer voor de massa opzich, kijk maar naar RTL5 wat bijna volledig programma's voor een bepaalde doelgroep uitzend, MTV/TMF/NICK enz. Is er markt voor kunst en cultuur dan springen de commerciele zenders daar wel op in en zou het financieel haalbaar zijn om goede drama te produceren zouden ze dit ook doen alleen wordt de markt in Nederland verpest door de PO die ongeveer 1/3 van de reclameinkomsten opslokt en ook nog eens ruim 600 miljoen aan belastinggeld.
  maandag 6 juni 2005 @ 16:34:55 #187
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27679998
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:33 schreef Verbal het volgende:
Over aannames gesproken
Boter bij de vis dan maar, een selectie:
  • 101 Woonideeën
  • Algemeen Dagblad
  • Alle Hens
  • Allochtonenkrant
  • Antiek- en Verzamelkrant
  • Aquarium
  • Ariadne
  • Arnhem de genoeglijkste
  • Arnhemse Koerier
  • Asharq Al-Awsat
  • Atelier
  • Atlas (Turks, oude nummers)
  • Auto- en motortechniek
  • Autokampioen
  • Autovisie
  • Autoweek
  • Backpackers/Voyager
  • Beet sportvissers
  • Beter
  • Bloemen & Planten
  • Boekblad magazine
  • Boekblad nieuwsblad
  • Boekdelen
  • Burda
  • Carrierekrant
  • Computer Idee
  • Computer Totaal
  • Consumentengids
  • Consumentengeldgids
  • Consumentenreisgids
  • Defensiekrant
  • Der Spiegel
  • Dier
  • Digital Movie
  • Digitale Consument
  • Elektuur
  • Elsevier
  • Elsevier thema
  • Evita
  • Episcoop
  • Esta
  • Esquire
  • Familie
  • F1 Racing Magazine
  • Fiets
  • Filatelie
  • Filmhuiskrant
  • Filosofie Magazine
  • Flair
  • Focus
  • Foto
  • Gelderlander, De
  • Gelderse Milieukrant
  • Genoeg
  • Gezondheid
  • Gezondheidgids
  • Glossy
  • Grasduinen
  • Groei & Bloei
  • Groene Amsterdammer
  • Groter Groeien
  • Guardian, The
  • Happinez
  • Hartslag
  • Historisch Nieuwsblad
  • Hobby Handig
  • Hobbyblad
  • Hoefslag
  • Home and Garden
  • HP/De Tijd
  • Hurriyet
  • Intermediar
  • J/M
  • J/M Puber
  • Kamerkrant
  • Kampeer en Caravankampioen
  • Kayhan Newspaper
  • Kinderen
  • Kleine Aarde
  • Knip mode
  • Knippie
  • Knippie Baby
  • Kunst & Antiek Revue
  • Kunstschrift
  • Landleven
  • Landmacht
  • Libelle
  • Luchtwijzer
  • Luister
  • Margriet
  • Marie Claire
  • Media totaal
  • Mens en Wetenschap
  • Men's Health
  • Meridian
  • Midi
  • Motor
  • Muntkoerier
  • National Geographic Nederland
  • Natuurbehoud
  • Nestor
  • Net Professional
  • Nierstichting
  • Nokta
  • NRC Handelsblad
  • NU
  • Onkruid
  • Onze Hond
  • Oor
  • Op Pad
  • Opzij
  • Ouderenzorg
  • Ouders van Nu
  • Palet & Tekenstift
  • Panorama
  • PC Magazine Türkiye (Turks, oude nummers)
  • Piloot & Vliegtuig
  • Plus
  • Privé
  • Psychologie
  • Radio Control
  • Reizen
  • Rond Reuma
  • Runners World
  • Sekstant
  • SIS (verschijnt 4x per jaar als uitgave van Opzij)
  • Sport International
  • Telegraaf, De
  • Time
  • Tip-Culinair
  • Top Santé
  • Trouw
  • Tuinieren
  • Kinderen Eerst
  • Vacatureoverzicht HBO
  • Vacatureoverzicht MBO
  • Viva
  • Vitazz
  • Vliegende Hollander
  • Vlinders
  • Voetbal International
  • Vogels
  • Volkskrant, De
  • VolZin
  • Vorsten
  • Vriendin
  • Vrij Nederland
  • VT Wonen
  • Waterkampioen
  • Wereld van het jonge kind
  • Wordt Vervolgd
  • Zakenauto
  • ZieZoo
  • Zin
  • Zonnebloem
  • Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
    pi_27680650
    quote:
    Op maandag 6 juni 2005 16:25 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat begreep ik al, mijn vraag was daarom ook of de overheid daar aan mee betaald
    [..]

Daar gaat de discussie niet over, zouden de publieke omroepen hier ook echt publiek zijn dan zou er meer reclamegeld naar de commercielen gaan die daarmee betere programma's zouden kunnen maken.
    [..]

Commerciele zenders gaan voor de massa binnen een bepaalde doelgroep, niet zozeer voor de massa opzich, kijk maar naar RTL5 wat bijna volledig programma's voor een bepaalde doelgroep uitzend, MTV/TMF/NICK enz. Is er markt voor kunst en cultuur dan springen de commerciele zenders daar wel op in en zou het financieel haalbaar zijn om goede drama te produceren zouden ze dit ook doen alleen wordt de markt in Nederland verpest door de PO die ongeveer 1/3 van de reclameinkomsten opslokt en ook nog eens ruim 600 miljoen aan belastinggeld.
    Als de overheid aan Channel 4 zou meebetalen, dan had ik dat geschreven. De Britse overheid speelt in ieder geval een grotere rol in de programmering bji Channel 4 dan onze bij onze commerciëlen. Wat ik wil zeggen is dat de kwaliteit van Channel 4 hoog is voor een commerciële omroep omdat de overheid zich er juist wel mee bemoeit.

Waar staat dat de publieke omroep geen reclame behoort uit te zenden? Dat is jouw aanname. Een gemengde financiering is een van de bestaande publieke omroepmodellen, waarmee de kijker goedkoper publieke omroep krijgt en verschoont blijft van een volledige invloed van de staat op die omroep (net als die publieke omroep). Bovendien is reclame een goed middel voor de publieke omroep om zich niet geheel los te zingen van de samenleving. Anders zitten we de hele dag naar programma's van Wim Kayzer te kijken.
    Bovendien, als de publieke omroep geen reclame meer zou uitzenden ligt het meer voor de hand dat er een nieuwe commerciële omroep bijkomt die zich op de reclamegelden stort dan dat er meer reclame naar de bestaande commerciële zenders gaat. Betere programma's zijn dus helemaal geen logisch gevolg. Eeerde is er meer van hetzelfde te verwachten.

Het is niet voor niets dat de commerciëlen zich richten op de goedkoopste genres of dan toch in ieder geval die met de grootste kans van veel reclameinkoop eromheen. Met kunst en cultuur is nauwelijks te verdienen,dus niet interessant.
      maandag 6 juni 2005 @ 17:01:31 #189
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_27680949
    quote:
    Op maandag 6 juni 2005 16:34 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

• 101 Woonideeën
  • Algemeen Dagblad
  • Alle Hens
  • Allochtonenkrant
  • Aquarium
  • Ariadne
  • Arnhemse Koerier
  • Asharq Al-Awsat
  • Atelier
  • Auto- en motortechniek
  • Autokampioen
  • Autovisie
  • Autoweek
  • Backpackers/Voyager
  • Beet sportvissers
  • Beter
  • Bloemen & Planten
  • Boekblad magazine
  • Boekblad nieuwsblad
  • Boekdelen
  • Burda
  • Carrierekrant
  • Computer Idee
  • Computer Totaal
  • Consumentengids
  • Consumentengeldgids
  • Consumentenreisgids
  • Defensiekrant
  • Der Spiegel
  • Dier
  • Digital Movie
  • Digitale Consument
  • Elektuur
  • Elsevier
  • Elsevier thema
  • Evita
  • Episcoop
  • Esta
  • Esquire
  • Familie
  • F1 Racing Magazine
  • Fiets
  • Filatelie
  • Filmhuiskrant
  • Filosofie Magazine
  • Flair
  • Focus
  • Foto
  • Gelderlander, De
  • Gelderse Milieukrant
  • Genoeg
  • Gezondheid
  • Gezondheidgids
  • Glossy
  • Grasduinen
  • Groei & Bloei
  • Groene Amsterdammer
  • Groter Groeien
  • Guardian, The
  • Happinez
  • Hartslag
  • Historisch Nieuwsblad
  • Hobby Handig
  • Hobbyblad
  • Hoefslag
  • Home and Garden
  • HP/De Tijd
  • Hurriyet
  • Intermediar
  • J/M
  • J/M Puber
  • Kamerkrant
  • Kayhan Newspaper
  • Kinderen
  • Kleine Aarde
  • Knip mode
  • Knippie
  • Knippie Baby
  • Kunst & Antiek Revue
  • Kunstschrift
  • Landleven
  • Landmacht
  • Libelle
  • Luchtwijzer
  • Luister
  • Margriet
  • Marie Claire
  • Media totaal
  • Mens en Wetenschap
  • Men's Health
  • Meridian
  • Midi
  • Motor
  • Muntkoerier
  • Natuurbehoud
  • Nestor
  • Net Professional
  • Nierstichting
  • Nokta
  • NRC Handelsblad
  • NU
  • Onkruid
  • Onze Hond
  • Oor
  • Op Pad
  • Opzij
  • Ouderenzorg
  • Ouders van Nu
  • Palet & Tekenstift
  • Panorama
  • Piloot & Vliegtuig
  • Plus
  • Privé
  • Psychologie
  • Radio Control
  • Reizen
  • Rond Reuma
  • Runners World
  • Sekstant
  • Sport International
  • Telegraaf, De
  • Time
  • Tip-Culinair
  • Top Santé
  • Trouw
  • Tuinieren
  • Kinderen Eerst
  • Vacatureoverzicht HBO
  • Vacatureoverzicht MBO
  • Viva
  • Vitazz
  • Vliegende Hollander
  • Vlinders
  • Voetbal International
  • Vogels
  • Volkskrant, De
  • VolZin
  • Vorsten
  • Vriendin
  • Vrij Nederland
  • VT Wonen
  • Waterkampioen
  • Wordt Vervolgd
  • Zakenauto
  • ZieZoo
  • Zin
  • Zonnebloem
  • de mediterane vrouw staat er niet tussen
      maandag 6 juni 2005 @ 17:04:29 #190
    136 V.
    Like tears in rain...
    pi_27681058
    quote:
    Op maandag 6 juni 2005 16:34 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

• 101 Woonideeën
  • Algemeen Dagblad
  • Alle Hens
  • Allochtonenkrant
  • Aquarium
  • Ariadne
  • Arnhemse Koerier
  • Asharq Al-Awsat
  • Atelier
  • Auto- en motortechniek
  • Autokampioen
  • Autovisie
  • Autoweek
  • Backpackers/Voyager
  • Beet sportvissers
  • Beter
  • Bloemen & Planten
  • Boekblad magazine
  • Boekblad nieuwsblad
  • Boekdelen
  • Burda
  • Carrierekrant
  • Computer Idee
  • Computer Totaal
  • Consumentengids
  • Consumentengeldgids
  • Consumentenreisgids
  • Defensiekrant
  • Der Spiegel
  • Dier
  • Digital Movie
  • Digitale Consument
  • Elektuur
  • Elsevier
  • Elsevier thema
  • Evita
  • Episcoop
  • Esta
  • Esquire
  • Familie
  • F1 Racing Magazine
  • Fiets
  • Filatelie
  • Filmhuiskrant
  • Filosofie Magazine
  • Flair
  • Focus
  • Foto
  • Gelderlander, De
  • Gelderse Milieukrant
  • Genoeg
  • Gezondheid
  • Gezondheidgids
  • Glossy
  • Grasduinen
  • Groei & Bloei
  • Groene Amsterdammer
  • Groter Groeien
  • Guardian, The
  • Happinez
  • Hartslag
  • Historisch Nieuwsblad
  • Hobby Handig
  • Hobbyblad
  • Hoefslag
  • Home and Garden
  • HP/De Tijd
  • Hurriyet
  • Intermediar
  • J/M
  • J/M Puber
  • Kamerkrant
  • Kayhan Newspaper
  • Kinderen
  • Kleine Aarde
  • Knip mode
  • Knippie
  • Knippie Baby
  • Kunst & Antiek Revue
  • Kunstschrift
  • Landleven
  • Landmacht
  • Libelle
  • Luchtwijzer
  • Luister
  • Margriet
  • Marie Claire
  • Media totaal
  • Mens en Wetenschap
  • Men's Health
  • Meridian
  • Midi
  • Motor
  • Muntkoerier
  • Natuurbehoud
  • Nestor
  • Net Professional
  • Nierstichting
  • Nokta
  • NRC Handelsblad
  • NU
  • Onkruid
  • Onze Hond
  • Oor
  • Op Pad
  • Opzij
  • Ouderenzorg
  • Ouders van Nu
  • Palet & Tekenstift
  • Panorama
  • Piloot & Vliegtuig
  • Plus
  • Privé
  • Psychologie
  • Radio Control
  • Reizen
  • Rond Reuma
  • Runners World
  • Sekstant
  • Sport International
  • Telegraaf, De
  • Time
  • Tip-Culinair
  • Top Santé
  • Trouw
  • Tuinieren
  • Kinderen Eerst
  • Vacatureoverzicht HBO
  • Vacatureoverzicht MBO
  • Viva
  • Vitazz
  • Vliegende Hollander
  • Vlinders
  • Voetbal International
  • Vogels
  • Volkskrant, De
  • VolZin
  • Vorsten
  • Vriendin
  • Vrij Nederland
  • VT Wonen
  • Waterkampioen
  • Wordt Vervolgd
  • Zakenauto
  • ZieZoo
  • Zin
  • Zonnebloem
  • Ik kom regelamtig in een boekenwinkel...

Wat ik een aanname noemde was dat een dergelijk lijstje mijn stelling aan puin zou schieten

Maar bedankt voor de moeite van het copy/pasten

Of heb je het zitten uittypen?

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
      maandag 6 juni 2005 @ 17:07:39 #191
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_27681164
    Mede dankzij internet en de globaliseting wordt de TV markt steeds liberaler het ligt dus in de lijn der verwachtingen dat er vanuit commerciele hoek een groter aanbod kwaliteits programmas komt.

Enkele voorbeelden kan ik al wel geven:
    "journey of men" (hoe de menselijke genen zich in korte tijd over de aardbol verspreidde)
    "commanding heights" http://www.pbs.org/wgbh/commandingheights/ (kapitalisme beats communisme en socialisme)

Maakt het trouwens wat uit of een docu in Duitsland wordt gemaakt waarna we een NL voice over doen of moet het van de lefties hier per se in Nderland gemaakt worden?
      maandag 6 juni 2005 @ 17:08:57 #192
    136 V.
    Like tears in rain...
    pi_27681207
    quote:
    Op maandag 6 juni 2005 17:07 schreef McCarthy het volgende:
    lefties
    Moet het van jou specifiek een links/rechts-discussie worden

En al enig idee waar de 'P' uit PBS voor staat
    quote:
    PBS, headquartered in Alexandria, Virginia, is a private, non-profit media enterprise owned and operated by the nation's 349 public television stations. A trusted community resource, PBS uses the power of noncommercial television, the Internet and other media
    V.
    Ja inderdaad, V. ja.
    pi_27681235
    quote:
    Op maandag 6 juni 2005 16:52 schreef Potus het volgende:
    Waar staat dat de publieke omroep geen reclame behoort uit te zenden? Dat is jouw aanname. Een gemengde financiering is een van de bestaande publieke omroepmodellen, waarmee de kijker goedkoper publieke omroep krijgt en verschoont blijft van een volledige invloed van de staat op die omroep (net als die publieke omroep). Bovendien is reclame een goed middel voor de publieke omroep om zich niet geheel los te zingen van de samenleving. Anders zitten we de hele dag naar programma's van Wim Kayzer te kijken.
    Bovendien, als de publieke omroep geen reclame meer zou uitzenden ligt het meer voor de hand dat er een nieuwe commerciële omroep bijkomt die zich op de reclamegelden stort dan dat er meer reclame naar de bestaande commerciële zenders gaat. Betere programma's zijn dus helemaal geen logisch gevolg. Eeerde is er meer van hetzelfde te verwachten.
    PO horen geen reclame uit te zenden omdat dit oneerlijke concurentie is. PO kunnen namelijk met het geld dat ze al krijgen van de staat programma's maken die voor adverteerders aantrekkelijker zijn dan de programma's bij de commerciele zenders. Daarbij is het ook onzin om te stellen dat ons bestel zonder reclameinkomsten onder volledige invloed van de staat zal staan, ons stelsel van omroepverenigingen sluit dit al uit dus geen argument om voor reclame te pleiten.

Ook is het onzin om te stellen dat je meer van hetzelfde zal krijgen met nog meer commerciele zenders dan wordt de spoeling namelijk wel erg dun en dus niet interessant meer voor adverteerders, je ziet namelijk nu al steeds meer zenders richten op doelgroepen waarbij de insteek niet ligt op de hoogst mogelijke kijkcijfers maar scoren binnen de doelgroep.

Daarbij vind ik het onzinnig om te stellen dat de PO relatief goedkoop is door de reclame, ruim 600 mijloen belastinggeld is veel en al helemaal als je kijkt naar de kwaliteit of juist het gebrek daaraan wat de PO momenteel biedt en dan krijgen ze ook nog bijna 300 miljoen aan reclameinkomsten
    En geef toe een 3 x zo'n hoog budget zie je zeker niet af aan de kwaltiteit bij de PO.
    quote:
    Het is niet voor niets dat de commerciëlen zich richten op de goedkoopste genres of dan toch in ieder geval die met de grootste kans van veel reclameinkoop eromheen. Met kunst en cultuur is nauwelijks te verdienen,dus niet interessant.
    Er is nu geen geld mee te verdienen omdat zoals al eerder gezegd de PO een monopolie hierop heeft vanwege de vele malen hoger budget, oneerlijke concurentie dus.
    pi_27681289
    Het gaat om kwaliteit. Die is bij de commercielen helaas bijna niet aan te treffen. Dan liever wat meer betalen voor publieke omroepen die ook veel goede programma's van buitenlandse publieken uitzenden. Heb ik toch echt liever dan rtl 6-23....
    pi_27681346
    Maar van mij mogen we best kappen met die reclames en een zender schrappen. Vind het Belgische model wel wat hebben. Zolang maar niet alle sport naar de commercielen gaat want dat is echt om te huilen...
      maandag 6 juni 2005 @ 17:16:55 #196
    136 V.
    Like tears in rain...
    pi_27681490
    quote:
    Op maandag 6 juni 2005 17:10 schreef Chewie het volgende:

En geef toe een 3 x zo'n hoog budget zie je zeker niet af aan de kwaltiteit bij de PO.
    Hoe kom je aan dat drie keer zo hoog?

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
    pi_27681573
    quote:
    Op maandag 6 juni 2005 17:13 schreef du_ke het volgende:
    Maar van mij mogen we best kappen met die reclames en een zender schrappen. Vind het Belgische model wel wat hebben. Zolang maar niet alle sport naar de commercielen gaat want dat is echt om te huilen...
    Ach voetbal insite vond ik kwalitatief toch een stuk beter dan de kloon van de publieke omroep (Studio voetbal), ook verslaat RTL 5 tennis (Wimbledon) imo een stuk beter dan de NOS en zijn voetbalwedstrijden bij RTL ook niet slecht (SBS is wel erg slecht daarmee) met als voordeel dat RTL Jeroen Gruyter niet in dienst heeft
      maandag 6 juni 2005 @ 17:19:47 #198
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_27681616
    quote:
    Op maandag 6 juni 2005 17:08 schreef Verbal het volgende:

[..]

Moet het van jou specifiek een links/rechts-discussie worden
    negeer de rest maar weer eens joh.
    quote:
    En al enig idee waar de 'P' uit PBS voor staat
    [..]

V.
    boeit me niet, Gewoon geen overheidsgeld naar media.
      maandag 6 juni 2005 @ 17:21:22 #199
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_27681679
    quote:
    Op maandag 6 juni 2005 17:18 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ach voetbal insite vond ik kwalitatief toch een stuk beter dan de kloon van de publieke omroep (Studio voetbal), ook verslaat RTL 5 tennis (Wimbledon) imo een stuk beter dan de NOS en zijn voetbalwedstrijden bij RTL ook niet slecht (SBS is wel erg slecht daarmee) met als voordeel dat RTL Jeroen Gruyter niet in dienst heeft
    Wat sport betreft steken de commercielen met kop en schouders uit boven de publieken (Formule 1, Johan Derksen & Co , darts). Hulde voor de commercielen. Daar kunnen die luiwammesen bij de NOS nog wel een puntje aan zuigen

Wimbledon met die leuke sketches van Jacco en Jan.
      maandag 6 juni 2005 @ 17:23:15 #200
    136 V.
    Like tears in rain...
    pi_27681737
    quote:
    Op maandag 6 juni 2005 17:19 schreef McCarthy het volgende:

[..]

negeer de rest maar weer eens joh.
    Boter, hoofd. Daarnaast reageer ik op een heel belangrijk punt uit je post, waarop je zelf reageert met:
    quote:
    boeit me niet, Gewoon geen overheidsgeld naar media.
    Heel simpel, de discussie gaat over commercieel versus publiek. Jij post als voorbeeld van een goed commercieel programma een programma van een niet-commercieel, door publieke zenders opgezet station. Way to go

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')