quote:
kunnen jullie niet verder kijken dan SBS6 en RTL of zoquote:Op zondag 5 juni 2005 20:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het kan een combinatie zijn.
[..]
Lang niet alles is kwaliteit maar ze zenden in hun eentje wel ongeveer even veel kwaliteit uit als al die commerciele omroepen...
Tja daar valt over te discussieren. Het is wel de meest eenvoudige methode. En ik denk wel dat het een overheidstaak is dat het volk goed wordt geinformeerd. Ofwel het faciliteren van publieke netten die waar mogelijk onafhankelijk opererenquote:Op zondag 5 juni 2005 20:40 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Belastingen zijn het verkeerde middel hiervoor. TV is geen overheidstaak.
Ja hoor. Kun jij dat ook?quote:Op zondag 5 juni 2005 20:46 schreef McCarthy het volgende:
kunnen jullie niet verder kijken dan SBS6 en RTL of zo
vind jij dat kranten en tijdschriften ook een overheidstaak is?quote:
quote:Op zondag 5 juni 2005 20:46 schreef McCarthy het volgende:
[..]
[..]
kunnen jullie niet verder kijken dan SBS6 en RTL of zo
quote:Op zondag 5 juni 2005 20:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja daar valt over te discussieren. Het is wel de meest eenvoudige methode. En ik denk wel dat het een overheidstaak is dat het volk goed wordt geinformeerd gemanipuleert. Ofwel het faciliteren van publieke netten die waar mogelijk onafhankelijk opereren
Ik denk dt dit in NL heel aardig is gelukt.
Alleen kwaliteitskranten zijn een overheidstaak. Pulp zoals de Telegraaf uiteraard niet.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:48 schreef McCarthy het volgende:
[..]
vind jij dat kranten en tijdschriften ook een overheidstaak is?
en hoe verwacht jij dan onpartijdigheid van die door de overheid gesponserde kwaliteitskranten. Wiens brood men eet ...quote:Op zondag 5 juni 2005 20:50 schreef thabit het volgende:
[..]
Alleen kwaliteitskranten zijn een overheidstaak. Pulp zoals de Telegraaf uiteraard niet.
quote:
De overheid kan dat toch gewoon als eis stellen?quote:Op zondag 5 juni 2005 20:52 schreef McCarthy het volgende:
[..]
en hoe verwacht jij dan onpartijdigheid van die door de overheid gesponserde kwaliteitskranten. Wiens brood men eet ...
het wordt steeds doller hier
Dat effect is helaas bij de commercielen nog een stuk ernstigerquote:Op zondag 5 juni 2005 20:52 schreef McCarthy het volgende:
[..]
en hoe verwacht jij dan onpartijdigheid van die door de overheid gesponserde kwaliteitskranten. Wiens brood men eet ...
het wordt steeds doller hier
fijn dat je zo met me meeleeftquote:Op zondag 5 juni 2005 20:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh ja de publieke omroep is een eng links nest
.
Wel zwaar zeker zo'n leven?
wtf? Ik studeer wiskunde, en zo wil ik mij ook nuttig maken. Ik wil niet op deze slinkse manier door de overheid worden gedwongen in het TV makers vak te stappenquote:Wat staat je in de weg om een oproep op te richten leden te werven en een aanvraag tot licentie in te dienen?
naieveling die je bentquote:Op zondag 5 juni 2005 20:54 schreef thabit het volgende:
[..]
De overheid kan dat toch gewoon als eis stellen?
quote:Op zondag 5 juni 2005 20:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat effect is helaas bij de commercielen nog een stuk ernstiger. (Fox, de italiaanse commercielen).
Zo slecht hebben wij het hier nog niet.
Het is maar een optie maar ga dan ook niet zo huilenquote:Op zondag 5 juni 2005 20:55 schreef McCarthy het volgende:
[..]
fijn dat je zo met me meeleeft
[..]
wtf? Ik studeer wiskunde, en zo wil ik mij ook nuttig maken. Ik wil niet op deze slinkse manier door de overheid worden gedwongen in het TV makers vak te stappen
Ken je die niet?quote:
je zal je wel ongemakkelijk voelen in dit land van private bakkers, commerciele electronica zaken en op geld beluste ondernemrrsquote:Op zondag 5 juni 2005 20:55 schreef Nolius het volgende:
Het idee van onze D66-staatssecretaris is belachelijk.
Allereerst moeten we juist TROTS zijn op ons unieke publieke bestel wat vele malen minder kost dan buitenlandse publieke omroepen en zorgt dat we nooit in Amerikaanse toestanden vervallen. Ik moet er niet aan denken dat we alleen maar commerciële media hebben hier
het boeit me echt allemaal nietquote:Daarnaast maakt Van der Laan het juist moeilijker. In plaats van de publieke omroep slagvaardiger te maken, geeft ze nog eens extra aanzet tot nog meer bureaucratie. Allerlei andere organisaties buiten de omroepen mogen ook uitzenden. Dat kost administratie.
Ze had ervoor moeten kiezen om omroepen beter samen te laten werken. Wat eigenlijk al zo is. De NOS gaat binnenkort volledig reorganiseren zodat alle onderdelen (tv, radio, teletekst/internet) bij elkaar komen te zitten. Radio 1 wordt ook een geheel want alle programma's komen dan nu al vanuit 1 studio, dus niet meer vanuit de omroepen. De studio's van de AKN (AVRO, KRO, NCRV) worden binnenkort gebruikt voor Radio 2. Dus alle omroepen gaan daar vandaan uitzenden. Radio 3FM zit al in 1 pand. 747AM komt vanuithet Net 3 gebouw, enz. enz.
waarna het in de vrije markt veel beter kan worden afgebouwdquote:Maar nee, Van der Laan maakt het nog moeilijk. In plaats dat het kabinet nou gewoon zegt dat ze van de publieke omroep af willen "want het kost geld". Het probleem van de regering op dit moment. Alles kost teveel 'geld', dus moet alles afgebroken worden. Publieke omroep, sociale zekerheid en zorg.
De overheid heeft inderdaad de taak een pluriforme pers te bevorderen.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:48 schreef McCarthy het volgende:
[..]
vind jij dat kranten en tijdschriften ook een overheidstaak is?
dan zou ze eens kunnen beginnen met de vrijheid van meningsuiting goed te reglen ipv kwistig met geld te smijtenquote:Op zondag 5 juni 2005 21:01 schreef Thundertje het volgende:
[..]
De overheid heeft inderdaad de taak een pluriforme pers te bevorderen.
hoe relateerd dat aan dit onderwerpquote:Op zondag 5 juni 2005 21:02 schreef thabit het volgende:
Zeg McCarthy, denk je dat de vrije markt ook de Riemannhypothese kan oplossen?
Leg eens uit. Volgens mij valt het hier nog wel mee met die overheidscensuur hoorquote:Op zondag 5 juni 2005 21:03 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dan zou ze eens kunnen beginnen met de vrijheid van meningsuiting goed te reglen ipv kwistig met geld te smijten
Goeie vergelijkingquote:Op zondag 5 juni 2005 20:59 schreef McCarthy het volgende:
je zal je wel ongemakkelijk voelen in dit land van private bakkers, commerciele electronica zaken en op geld beluste ondernemrrs
Sommige dingen moet de staat gewoon regelen. Daar hoort bij dat de treinen rijden, er water uit je kraan komt, er stroom is en dat de media goed geregeld is. Omdat dit grote invloed heeft.quote:het boeit me echt allemaal niet
zolang ze maar niet uit de staatsruif eten.
Ja, vrije markt. Woei, dat is pas goed. NOTquote:waarna het in de vrije markt veel beter kan worden afgebouwd
Je bent wiskundige en vrije-marktaanhanger. Dus misschien heb je er een bepaalde gedachte over?quote:
ooohhhh, of ik hem opgelost hebquote:Op zondag 5 juni 2005 21:06 schreef thabit het volgende:
[..]
Je bent wiskundige en vrije-marktaanhanger. Dus misschien heb je er een bepaalde gedachte over?
en voedsel en mobiele telefonie dan?quote:Op zondag 5 juni 2005 21:06 schreef Nolius het volgende:
Sommige dingen moet de staat gewoon regelen. Daar hoort bij dat de treinen rijden, er water uit je kraan komt, er stroom is en dat de media goed geregeld is. Omdat dit grote invloed heeft.
je zegt het zelf, halve priv.quote:Tot nu toe is privatisering geen succes. Vooral niet met die paarse oplossingen van half privatiseren (zoals de NS).
[..]
VM werkt zo slecht dat jij nu vanachter je computertje en je ADSL verbindingkje lekker kan internetten en de VM kan aanvallen.quote:Ja, vrije markt. Woei, dat is pas goed. NOT
Daar doelde ik niet op. Volgens jou kan de vrije markt voor elk probleem de beste oplossing vinden. Dus waarom laten we de vrije markt niet de Riemannhypothese oplossen in plaats van wiskundigen?quote:Op zondag 5 juni 2005 21:07 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ooohhhh, of ik hem opgelost heb
nee sorry, zo goed ben ik niet
oh, dat dacht ikquote:
waar zeg ik dat dan? Ik zeg alleen dat het voor dingen als voedsel, media, mobiele telefonie prima kan.quote:Volgens jou kan de vrije markt voor elk probleem de beste oplossing vinden.
Ik denk net niet. Waar houdt informeren op en begint propaganda? De kloof tussen burger en media is net zo groot, zo niet groter, dan die tussen burger en politiek. En dat komt voor een groot deel door gesubsidieerde media die hun geld toch wel krijgen, ongeacht prestaties, zo lang ze maar vriendelijk blijven t.o.v. bepaalde politieke groeperingen. Politici zelf kunnen elke vier jaar nog op hun falie krijgen; de Polaks kunnen eindeloos blijven zitten vergrijzen.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:47 schreef du_ke het volgende:
Tja daar valt over te discussieren. Het is wel de meest eenvoudige methode. En ik denk wel dat het een overheidstaak is dat het volk goed wordt geinformeerd. Ofwel het faciliteren van publieke netten die waar mogelijk onafhankelijk opereren
Ik denk dt dit in NL heel aardig is gelukt.
Het land waar de criminaliteitscijfers van allochtonen jarenlang geheim werden gehouden, en waar de scriptie van Prins Pils niet openbaar gemaakt mag worden?quote:Op zondag 5 juni 2005 21:06 schreef Thundertje het volgende:
Leg eens uit. Volgens mij valt het hier nog wel mee met die overheidscensuur hoor
Waarom zou de overheid dit beter, en goedkoper doen? Ambtenaren zijn totaal niet gemotiveerd om te presteren. Dit is dus eerder een linksig dogma dan een stelling gebaseerd op de realiteit.quote:Op zondag 5 juni 2005 21:06 schreef Nolius het volgende:
Sommige dingen moet de staat gewoon regelen. Daar hoort bij dat de treinen rijden, er water uit je kraan komt, er stroom is en dat de media goed geregeld is. Omdat dit grote invloed heeft.
Omdat de Riemannhypothese niemand een ruk kan schelen. Mij overigens ook niet.quote:Op zondag 5 juni 2005 21:10 schreef thabit het volgende:
Daar doelde ik niet op. Volgens jou kan de vrije markt voor elk probleem de beste oplossing vinden. Dus waarom laten we de vrije markt niet de Riemannhypothese oplossen in plaats van wiskundigen?
Nee, want dat zijn ook geen zaken die de overheid hoeft te regelen. Telefonie is geen belangrijke levensbehoefte...quote:Op zondag 5 juni 2005 21:09 schreef McCarthy het volgende:
en voedsel en mobiele telefonie dan?
en muziek?
komt (in principe) geen overheid aan te pas
Jep, en daar mogen we nog mee in onze handjes klappen. Want in bijvoorbeeld Engeland is de hele privatisering van het spoor op een ramp uitgedraaid.quote:je zegt het zelf, halve priv.
Voor sommige dingen kan de vrije markt goed zijn. Maar niet voor ALLES. En dat snappen ze in dit kabinet niet. Daar zitten ze alleen maar op de centen.quote:VM werkt zo slecht dat jij nu vanachter je computertje en je ADSL verbindingkje lekker kan internetten en de VM kan aanvallen.
Omroepmedewerkers zijn dan ook geen ambtenarenquote:Op zondag 5 juni 2005 21:21 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waarom zou de overheid dit beter, en goedkoper doen? Ambtenaren zijn totaal niet gemotiveerd om te presteren. Dit is dus eerder een linksig dogma dan een stelling gebaseerd op de realiteit.
welkom in de 21ste eeuwquote:Op zondag 5 juni 2005 21:23 schreef Nolius het volgende:
[..]
Nee, want dat zijn ook geen zaken die de overheid hoeft te regelen. Telefonie is geen belangrijke levensbehoefte...
niet wel wat is het nou?quote:Media ook niet, maar dat heeft wel veel invloed. En daar moet de overheid de objectiviteit in bevorderen.
[..]
ik ben niet volledig op de hoogte van de situatie in engeland maar als het net zo is als de energy crisis in californie dan is het dus niet de schuld van de VM.quote:Jep, en daar mogen we nog mee in onze handjes klappen. Want in bijvoorbeeld Engeland is de hele privatisering van het spoor op een ramp uitgedraaid.
[..]
dat claimde ik dna ook helemaal nietquote:Voor sommige dingen kan de vrije markt goed zijn. Maar niet voor ALLES. En dat snappen ze in dit kabinet niet. Daar zitten ze alleen maar op de centen.
mooi tochquote:Zalm ook bijvoorbeeld. Zijn eerste reactie na het voor hem dramatisch verlopen referendum over de grondwet was: "Ow, nu kan ik afdingen dat we minder contributie aan de EU gaan betalen".
de overheid voorziet toch grotendeels in hun salaris, dan zijn het dus ambtenarenquote:Op zondag 5 juni 2005 21:25 schreef Nolius het volgende:
[..]
Omroepmedewerkers zijn dan ook geen ambtenaren
dwang wat leuk. Beetje de enige oplossing die jullies lefties hebben. Mensen dwingen hun kinder op een gemengde school te doen, mensen dwingen grote delen van hun inkomen af te staan.quote:Van der Laan zou het dan juist goed moeten regelen en de omroepen dwingen goed samen te werken en pluriformiteit afdwingen. Dat is nu al grotendeels gebeurd.
wegen worden volledig betaalt door de automobilist dus rij je niet betaal je nietquote:Op zondag 5 juni 2005 21:42 schreef du_ke het volgende:
Mensen dwingen om over door de overheid gefincieerde wegen terijden
waar nog eens inefficient gewerkt wordt ookquote:in door de overheid betaalde ziekenhuizen te liggen
Ook dit is weer een dogma zonder onderbouwing. Wat is er zo bijzonder aan water, stroom en TV dat dat niet via de normale paden van vraag en aanbod geregeld kan worden? Waarom die monopolisten en die semi-ambtenaren? Daar wordt de consument, net als met het EU-landbouwbeleid, echt niet beter van hoor. De overheid is namelijk niet geinteresseerd in prestaties, in tegenstelling tot wat veel linkse mensen geloven.quote:Op zondag 5 juni 2005 21:23 schreef Nolius het volgende:
Voor sommige dingen kan de vrije markt goed zijn. Maar niet voor ALLES.
Waarom zou ik niet zelf een polis bij een zelfgekozen brandweerkorps kunnen afsluiten? De overheid financiert niet zelf, maar geeft andermans geld uit. Dus via veel bureaucraten en papieren nonsens komt het geld uit bij een lokaal brandweerkorps. Wat kost die grap?quote:Op zondag 5 juni 2005 21:42 schreef du_ke het volgende:
Mensen dwingen om over door de overheid gefincieerde wegen terijden in door de overheid betaalde ziekenhuizen te liggen en door door de overheid betaalde brandweer gered te worden!
Aparte definitie van censuur die je hanteert hier.quote:Op zondag 5 juni 2005 21:19 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het land waar de criminaliteitscijfers van allochtonen jarenlang geheim werden gehouden, en waar de scriptie van Prins Pils niet openbaar gemaakt mag worden?
Dat is toch censuur? Scripties zijn in dit land normaal publiek, en criminaliteitsstatistieken ook. Maar wanneer het politiek niet uitkomt...quote:Op zondag 5 juni 2005 21:50 schreef Thundertje het volgende:
Aparte definitie van censuur die je hanteert hier.
Dan moeten er dus meerdere brandweerkorpsen in een plaats komen. Diverse polissen met tussenpersonen die ook allemaal willen verdienen. Denk je dan echt goedkoper en efficienter uit te zijn?quote:Op zondag 5 juni 2005 21:46 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waarom zou ik niet zelf een polis bij een zelfgekozen brandweerkorps kunnen afsluiten? De overheid financiert niet zelf, maar geeft andermans geld uit. Dus via veel bureaucraten en papieren nonsens komt het geld uit bij een lokaal brandweerkorps. Wat kost die grap?
Dat hangt natuurlijk af van de grootte van de plaats. Maar a priori zal ik niet durven stellen dat dat duurder is.quote:Op zondag 5 juni 2005 22:06 schreef du_ke het volgende:
Dan moeten er dus meerdere brandweerkorpsen in een plaats komen. Diverse polissen met tussenpersonen die ook allemaal willen verdienen. Denk je dan echt goedkoper en efficienter uit te zijn?
Als wij hier in Nederland uitsluitend commerciële omroepen zouden hebben, zou het één grote eenheidsworst worden. Minder dan zoveel kijkers? Opfucken met dat programma. Cultuur? Kijkt geen hond naar, weg ermee. Wat, kijken daar hoofdzakelijk bejaarden naar? Van de buis af met die zooi. Geld, geld, nog meer geld.quote:Op zondag 5 juni 2005 21:11 schreef McCarthy het volgende:
waar zeg ik dat dan? Ik zeg alleen dat het voor dingen als voedsel, media, mobiele telefonie prima kan.
Ahh, daar zijn ze weer... die lastige anders-dan-PJO-denkendenquote:Op zondag 5 juni 2005 21:44 schreef PJORourke het volgende:
De overheid is namelijk niet geinteresseerd in prestaties, in tegenstelling tot wat veel linkse mensen geloven.
Dit is natuurlijk onzin. Ook voor kwaliteits-tv is een markt.quote:Op zondag 5 juni 2005 22:35 schreef Verbal het volgende:
Als wij hier in Nederland uitsluitend commerciële omroepen zouden hebben, zou het één grote eenheidsworst worden. Minder dan zoveel kijkers? Opfucken met dat programma. Cultuur? Kijkt geen hond naar, weg ermee. Wat, kijken daar hoofdzakelijk bejaarden naar? Van de buis af met die zooi. Geld, geld, nog meer geld.
V.
Aaah, daar is ie weer... die zeikerd met z'n V.quote:Op zondag 5 juni 2005 22:37 schreef Verbal het volgende:
Ahh, daar zijn ze weer... die lastige anders-dan-PJO-denkenden
V.
Natuurlijk, daarom is daar nu al zoveel van terug te vinden op de diverse commerciële kanalen in dit landquote:Op zondag 5 juni 2005 22:39 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk onzin. Ook voor kwaliteits-tv is een markt.
Tsja, andersdenkenden... die zul je nogal vaak tegenkomenquote:Op zondag 5 juni 2005 22:39 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Aaah, daar is ie weer... die zeikerd met z'n V.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |