quote:
kunnen jullie niet verder kijken dan SBS6 en RTL of zoquote:Op zondag 5 juni 2005 20:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het kan een combinatie zijn.
[..]
Lang niet alles is kwaliteit maar ze zenden in hun eentje wel ongeveer even veel kwaliteit uit als al die commerciele omroepen...
Tja daar valt over te discussieren. Het is wel de meest eenvoudige methode. En ik denk wel dat het een overheidstaak is dat het volk goed wordt geinformeerd. Ofwel het faciliteren van publieke netten die waar mogelijk onafhankelijk opererenquote:Op zondag 5 juni 2005 20:40 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Belastingen zijn het verkeerde middel hiervoor. TV is geen overheidstaak.
Ja hoor. Kun jij dat ook?quote:Op zondag 5 juni 2005 20:46 schreef McCarthy het volgende:
kunnen jullie niet verder kijken dan SBS6 en RTL of zo
vind jij dat kranten en tijdschriften ook een overheidstaak is?quote:
quote:Op zondag 5 juni 2005 20:46 schreef McCarthy het volgende:
[..]
[..]
kunnen jullie niet verder kijken dan SBS6 en RTL of zo
quote:Op zondag 5 juni 2005 20:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja daar valt over te discussieren. Het is wel de meest eenvoudige methode. En ik denk wel dat het een overheidstaak is dat het volk goed wordt geinformeerd gemanipuleert. Ofwel het faciliteren van publieke netten die waar mogelijk onafhankelijk opereren
Ik denk dt dit in NL heel aardig is gelukt.
Alleen kwaliteitskranten zijn een overheidstaak. Pulp zoals de Telegraaf uiteraard niet.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:48 schreef McCarthy het volgende:
[..]
vind jij dat kranten en tijdschriften ook een overheidstaak is?
en hoe verwacht jij dan onpartijdigheid van die door de overheid gesponserde kwaliteitskranten. Wiens brood men eet ...quote:Op zondag 5 juni 2005 20:50 schreef thabit het volgende:
[..]
Alleen kwaliteitskranten zijn een overheidstaak. Pulp zoals de Telegraaf uiteraard niet.
quote:
De overheid kan dat toch gewoon als eis stellen?quote:Op zondag 5 juni 2005 20:52 schreef McCarthy het volgende:
[..]
en hoe verwacht jij dan onpartijdigheid van die door de overheid gesponserde kwaliteitskranten. Wiens brood men eet ...
het wordt steeds doller hier
Dat effect is helaas bij de commercielen nog een stuk ernstigerquote:Op zondag 5 juni 2005 20:52 schreef McCarthy het volgende:
[..]
en hoe verwacht jij dan onpartijdigheid van die door de overheid gesponserde kwaliteitskranten. Wiens brood men eet ...
het wordt steeds doller hier
fijn dat je zo met me meeleeftquote:Op zondag 5 juni 2005 20:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh ja de publieke omroep is een eng links nest
.
Wel zwaar zeker zo'n leven?
wtf? Ik studeer wiskunde, en zo wil ik mij ook nuttig maken. Ik wil niet op deze slinkse manier door de overheid worden gedwongen in het TV makers vak te stappenquote:Wat staat je in de weg om een oproep op te richten leden te werven en een aanvraag tot licentie in te dienen?
naieveling die je bentquote:Op zondag 5 juni 2005 20:54 schreef thabit het volgende:
[..]
De overheid kan dat toch gewoon als eis stellen?
quote:Op zondag 5 juni 2005 20:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat effect is helaas bij de commercielen nog een stuk ernstiger. (Fox, de italiaanse commercielen).
Zo slecht hebben wij het hier nog niet.
Het is maar een optie maar ga dan ook niet zo huilenquote:Op zondag 5 juni 2005 20:55 schreef McCarthy het volgende:
[..]
fijn dat je zo met me meeleeft
[..]
wtf? Ik studeer wiskunde, en zo wil ik mij ook nuttig maken. Ik wil niet op deze slinkse manier door de overheid worden gedwongen in het TV makers vak te stappen
Ken je die niet?quote:
je zal je wel ongemakkelijk voelen in dit land van private bakkers, commerciele electronica zaken en op geld beluste ondernemrrsquote:Op zondag 5 juni 2005 20:55 schreef Nolius het volgende:
Het idee van onze D66-staatssecretaris is belachelijk.
Allereerst moeten we juist TROTS zijn op ons unieke publieke bestel wat vele malen minder kost dan buitenlandse publieke omroepen en zorgt dat we nooit in Amerikaanse toestanden vervallen. Ik moet er niet aan denken dat we alleen maar commerciële media hebben hier
het boeit me echt allemaal nietquote:Daarnaast maakt Van der Laan het juist moeilijker. In plaats van de publieke omroep slagvaardiger te maken, geeft ze nog eens extra aanzet tot nog meer bureaucratie. Allerlei andere organisaties buiten de omroepen mogen ook uitzenden. Dat kost administratie.
Ze had ervoor moeten kiezen om omroepen beter samen te laten werken. Wat eigenlijk al zo is. De NOS gaat binnenkort volledig reorganiseren zodat alle onderdelen (tv, radio, teletekst/internet) bij elkaar komen te zitten. Radio 1 wordt ook een geheel want alle programma's komen dan nu al vanuit 1 studio, dus niet meer vanuit de omroepen. De studio's van de AKN (AVRO, KRO, NCRV) worden binnenkort gebruikt voor Radio 2. Dus alle omroepen gaan daar vandaan uitzenden. Radio 3FM zit al in 1 pand. 747AM komt vanuithet Net 3 gebouw, enz. enz.
waarna het in de vrije markt veel beter kan worden afgebouwdquote:Maar nee, Van der Laan maakt het nog moeilijk. In plaats dat het kabinet nou gewoon zegt dat ze van de publieke omroep af willen "want het kost geld". Het probleem van de regering op dit moment. Alles kost teveel 'geld', dus moet alles afgebroken worden. Publieke omroep, sociale zekerheid en zorg.
De overheid heeft inderdaad de taak een pluriforme pers te bevorderen.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:48 schreef McCarthy het volgende:
[..]
vind jij dat kranten en tijdschriften ook een overheidstaak is?
dan zou ze eens kunnen beginnen met de vrijheid van meningsuiting goed te reglen ipv kwistig met geld te smijtenquote:Op zondag 5 juni 2005 21:01 schreef Thundertje het volgende:
[..]
De overheid heeft inderdaad de taak een pluriforme pers te bevorderen.
hoe relateerd dat aan dit onderwerpquote:Op zondag 5 juni 2005 21:02 schreef thabit het volgende:
Zeg McCarthy, denk je dat de vrije markt ook de Riemannhypothese kan oplossen?
Leg eens uit. Volgens mij valt het hier nog wel mee met die overheidscensuur hoorquote:Op zondag 5 juni 2005 21:03 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dan zou ze eens kunnen beginnen met de vrijheid van meningsuiting goed te reglen ipv kwistig met geld te smijten
Goeie vergelijkingquote:Op zondag 5 juni 2005 20:59 schreef McCarthy het volgende:
je zal je wel ongemakkelijk voelen in dit land van private bakkers, commerciele electronica zaken en op geld beluste ondernemrrs
Sommige dingen moet de staat gewoon regelen. Daar hoort bij dat de treinen rijden, er water uit je kraan komt, er stroom is en dat de media goed geregeld is. Omdat dit grote invloed heeft.quote:het boeit me echt allemaal niet
zolang ze maar niet uit de staatsruif eten.
Ja, vrije markt. Woei, dat is pas goed. NOTquote:waarna het in de vrije markt veel beter kan worden afgebouwd
Je bent wiskundige en vrije-marktaanhanger. Dus misschien heb je er een bepaalde gedachte over?quote:
ooohhhh, of ik hem opgelost hebquote:Op zondag 5 juni 2005 21:06 schreef thabit het volgende:
[..]
Je bent wiskundige en vrije-marktaanhanger. Dus misschien heb je er een bepaalde gedachte over?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |