abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26914138
Een nieuw deel, een nieuwe openingspost.

vorige deel: De Comic-gemeenschap op Fok?

Iedereen weet dat Clark Kent het alter-ego van Superman is, dat Bruce Wayne de enigmatische miljonair in z'n vrije tijd Batman is en optrekt met zijn minderjarige hulpje Robin. De X-mannen vechten voor een wereld die hen vreest en haat, en zien hoe mutanten boven komen drijven met een zekere regelmaat.

dus laat ik eens gek doen, en van start gaan met wat nieuws...

Voor een informatief overzicht van de geschiedenis van de Amerikaanse strip, want dat is nu eenmaal wat een comic(book) is, kun je de volgende link bezoeken: http://www.comic-art.com/history/history1.htm

En om het allemaal iets recenter te maken, een overzicht van het jaar 2004...
quote:
2004: A Year In Review

Congratulations everyone, you have successfully survived another year... well, almost, good luck getting through the post-Christmas shopping riots, but the flow of comic books would continue even if you did not. For comics, this was a year unlike any other... it was 2004, and that had never ever happened before, as far as I know. So now it is the designated time to look back fondly on the previous twelve months... except for all the bad parts, those we can mock without remorse.

January began with an ending, the swan song in the key of X for Grant Morrison. After killing off the two X-characters who have consistently proven to be more popular when they are not alive, Grant launched into a futuristic epic that was so unique, so profound, so pseudo-scientifically abstract that no one had a clue what was going on. For a brief time, the solo titles of Superman were taken over by another black-haired visitor from beyond the stars who happened to look precisely like the dominant species of this planet, and no one seemed to notice. Chuck Austen started the ball rolling on the new Captain Britain, his entrant into the single mother hall of fame, but it was far more surprising to learn that comic books really could cost fifty cents again. And Punisher killed some people.

In February, Punisher killed some people (ok, I'm stopping that one right now), but it was Brian Michael Bendis who conquered the Marvel Universe. It was not enough for him to be secretly scripting every Marvel title (honestly, have you ever seen Bendis and Paul Jenkins in the same room at the same time?), so he was given his very own high-profile, mega-hyped, but still Secret War to play with. Over at Wildstorm, a cabal of shadowy, single-minded extremists staged a Coup D'Etat in America, but that sort of thing could never happen in real life... again. DC launched their Focus line, a collection of books that featured superpowered characters in very realistic settings, free of the trappings of spandexed battles and healing factors... what were they thinking?
Voor de overige maanden van 2004, bezoek:

http://www.comixfan.com/xfan/forums/showthread.php?t=31774
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:14:09 #2
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_26914756
Ik bemerkte dat er wat verwaaring bestond over het aankomende Marvel-evenement...

House of M

In de nasleep van Avengers Dissasembled bleek dat Wanda Maximoff, beter bekend als de Scarlet Witch, dochter van Magneto, een tikkeltje van streek was, en haar gaven niet volledig onder controle had. House of M begint wanneer Xavier en Magneto, beiden actief op Genosha, tot de conclusie komen dat ze Wanda niet meer de baas zijn, en dat ze verder dreigt te ontsporen.

Wat je moet weten wil je deze serie met succes kunnen volgen zonder je organen daarbij op de zwarte markt te verkopen, of je lichaam op straat te verkopen aan de eerste de beste dikke kalende man op leeftijd.

House of M is in de eerste instantie een 8-delige miniserie, waarvan iedere week, of om de twee weken, een deel van zal worden uitgebracht. Deze mini-serie is de spil waar het om draait, dit is waar het verhaal rondom Wanda zich in afspeelt.

Er zijn een aantal titels die inspelen op dit evenement, de zogenaamde "tie-in" titels. Deze titels kunnen los gelezen worden van het hele gebeuren, ze verschaffen de lezer meer inzicht in de verhaallijn uit de mini-serie, maar zijn niet nodig om het gebeuren logisch te kunnen volgen. Zie ze als uitbreidingen.

Er is al bekend gemaakt dat bepaalde zaken niet meer hetzelfde zullen zijn na House of M verhaallijn, maar in hoeverre deze veranderingen gaan en hoe permanent ze zijn is nog onbekend. Er wordt ondertussen hevig gespeculeerd over de gevolgen.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:22:35 #3
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_26915073
Hmm Intressant dat House of M, Wanneer komt de eerste uit? Ah ik zie nu op de site van Marvel dat er groots reclame voor wordt gemaakt. 1 juni komtie uit.

Verder meld ik even dat ik blij ben dat de nieuwe Punisher uit is, nr 21, de 3e uit een serie van 6

Hier int kort waar het overgaat

Frank Castle, The Punisher, gaat achter Uberganster Nicky Cavella aan. De gang van Cavella en andere gangs zijn regelmatig slachtoffer van Frank's wraaktochten. Nicky bied aan om Frank te vermoorden, maar als tegenprestatie moeten ze hem hoofd maken van alle gangs.

Om Frank uit de tent te lokken graaft Nicky de stoffelijke overschotten van Frank's 2 kinderen en vrouw op en...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:49:08 #4
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26916130
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 15:14 schreef Kugari-Ken het volgende:
Ik bemerkte dat er wat verwaaring bestond over het aankomende Marvel-evenement...

House of M

[afbeelding]

In de nasleep van Avengers Dissasembled bleek dat Wanda Maximoff, beter bekend als de Scarlet Witch, dochter van Magneto, een tikkeltje van streek was, en haar gaven niet volledig onder controle had. House of M begint wanneer Xavier en Magneto, beiden actief op Genosha, tot de conclusie komen dat ze Wanda niet meer de baas zijn, en dat ze verder dreigt te ontsporen.

Wat je moet weten wil je deze serie met succes kunnen volgen zonder je organen daarbij op de zwarte markt te verkopen, of je lichaam op straat te verkopen aan de eerste de beste dikke kalende man op leeftijd.

House of M is in de eerste instantie een 8-delige miniserie, waarvan iedere week, of om de twee weken, een deel van zal worden uitgebracht. Deze mini-serie is de spil waar het om draait, dit is waar het verhaal rondom Wanda zich in afspeelt.

Er zijn een aantal titels die inspelen op dit evenement, de zogenaamde "tie-in" titels. Deze titels kunnen los gelezen worden van het hele gebeuren, ze verschaffen de lezer meer inzicht in de verhaallijn uit de mini-serie, maar zijn niet nodig om het gebeuren logisch te kunnen volgen. Zie ze als uitbreidingen.

Er is al bekend gemaakt dat bepaalde zaken niet meer hetzelfde zullen zijn na House of M verhaallijn, maar in hoeverre deze veranderingen gaan en hoe permanent ze zijn is nog onbekend. Er wordt ondertussen hevig gespeculeerd over de gevolgen.
Dank je.

Lezen jullie wel eens Wizard Magazine. Dat las ik vroeger altijd, had meestal goede tips. En was erg komisch.
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:55:21 #5
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_26916416
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 15:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Dank je.
Ik heb nog een aantal preview pagina's voor je als je die wil zien, de eerste 6 pagina's van het eerste deel zijn namelijk te vinden op internet...
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:57:25 #6
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_26916497
Wizard was heel goed, maar met de opkomst van internet heb je al je nieuws de dag dat het bekend gemaakt word. Helaas is Wizard vaak erg kinderachtig en fungeren ze meer als reclame blad.

ze hadden humor, ze hadden nieuws, maar tegenwoordig hebben ze geen echte meerwaarde meer. Ze bieden niets aan dat het internet je niet direct kan aanbieden.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_26916600
Pas op voor spoilers... de eerste zes pagina's van #1

http://www.newsarama.com/Marvel/HouseofM/HoM_1preview.htm
--- Cameron Hodge ---
pi_27056103
De house of M
Ik vind het maar gevaarlijk
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You and me baby ain't nothin' but mammals
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Do it again now
pi_27115986
Is dit Marrow in het midden

Do it again now
  woensdag 18 mei 2005 @ 18:06:24 #10
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_27123165
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:01 schreef _ELMaikel_ het volgende:

[afbeelding]
Zou goed kunnen, aangezien de verhaallijn gaat over de relatie tussen Rogue en Gambit... en Marrow is een goede kanshebber, maar het is niet zeker, voor hetzelfde geld is het een nieuw personage.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  woensdag 18 mei 2005 @ 18:28:27 #11
3140 PhalanX
Technarchy
pi_27123823
jullie hebben het allebei bij het verkeerde eind
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
--- Cameron Hodge ---
pi_27127305
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 18:28 schreef PhalanX het volgende:
jullie hebben het allebei bij het verkeerde eind
SPOILER
Ik wil Sarah terug in xmen
Do it again now
  woensdag 18 mei 2005 @ 20:33:19 #13
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_27128137
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:01 schreef _ELMaikel_ het volgende:

[afbeelding]
WTF! Hebben ze Colossus weer tot leven gebracht. Welke mongool van een schrijver heeft dat gedaan.

Ben er echt te lang uit geweest
pi_27128166
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 20:33 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

WTF! Hebben ze Colossus weer tot leven gebracht. Welke mongool van een schrijver heeft dat gedaan.
Die is al drie maanden terug hoor nieuw lichaam ofzo ik weet het niet precies volg die serie niet
Heeft een line up van allemaal 30plussers dus vind het niet zo boeiend
Do it again now
  donderdag 19 mei 2005 @ 13:56:56 #15
3140 PhalanX
Technarchy
pi_27149474
Colossus, goede oude Piotr is terug gekeerd in de serie Astonishing X-men, geschreven door Joss Whedon (de man die bekend werd met Buffy the Vampire Slayer)...

En hij is al wel wat langer terug dan drie maanden. Bijna 6 maanden geleden is het alweer gebeurd.

Hoe Piotr is teruggebracht is nog altijd een raadsel, maar zijn terugkomst wordt als een van de meest aangrijpende momenten gezien van de laatste paar jaar. Goed gepland, speelt uitstekend in op de emoties van de personages, en kwam als een complete schok.
--- Cameron Hodge ---
pi_27154564
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 13:56 schreef PhalanX het volgende:
Colossus, goede oude Piotr is terug gekeerd in de serie Astonishing X-men, geschreven door Joss Whedon (de man die bekend werd met Buffy the Vampire Slayer)...

En hij is al wel wat langer terug dan drie maanden. Bijna 6 maanden geleden is het alweer gebeurd.

Hoe Piotr is teruggebracht is nog altijd een raadsel, maar zijn terugkomst wordt als een van de meest aangrijpende momenten gezien van de laatste paar jaar. Goed gepland, speelt uitstekend in op de emoties van de personages, en kwam als een complete schok.
Van mij hoefte het niet vind het maar een Airhead nee dat Betsy terug is dat was goed nieuws
Do it again now
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:36:51 #17
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_27155423
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 13:56 schreef PhalanX het volgende:

En verkrachte daarmee één van de allermooiste comic sterfgevallen ooit. (Ik weet dat in comics niks voor altijd is) Maar ik had gehoopt dat ze iig van Colossus zouden afblijven. Ik heb toen die dood een traantje weg gepinkt boven mijn comic. Maar ach ik zal wel niet de enige zijn die er zo over denkt. Ze zullen we gebombadeerd zijn door fanboys/girls, die er oneens mee waren.
pi_27155573
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:36 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

En verkrachte daarmee één van de allermooiste comic sterfgevallen ooit. (Ik weet dat in comics niks voor altijd is) Maar ik had gehoopt dat ze iig van Colossus zouden afblijven. Ik heb toen die dood een traantje weg gepinkt boven mijn comic. Maar ach ik zal wel niet de enige zijn die er zo over denkt. Ze zullen we gebombadeerd zijn door fanboys/girls, die er oneens mee waren.
Ik had ook traantjes maar dan van vreugde
Do it again now
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:45:24 #19
3140 PhalanX
Technarchy
pi_27155704
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:36 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

heb je het bewuste nummer gelezen waarin hij terugkwam?
--- Cameron Hodge ---
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:50:38 #20
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_27155904
Nu bezig in Sin City That Yellow Bastard. Kan niet wachten tot de film hier draait. Wat een verhaal!
pi_27155916
Marrow moet terug komen

en dan samen met Sage En natuurlijk Nate Grey

Do it again now
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:51:50 #22
3140 PhalanX
Technarchy
pi_27155944
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:50 schreef One_conundrum het volgende:
Nu bezig in Sin City That Yellow Bastard. Kan niet wachten tot de film hier draait. Wat een verhaal!
heb je die gisteren in Den Bosch gekocht? Zo ja, dan ben jij mijn klasgenoot
--- Cameron Hodge ---
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:57:29 #23
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_27156160
haha neej die heb ik net gedownload
pi_27156541
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:57 schreef One_conundrum het volgende:
haha neej die heb ik net gedownload
Waar download jij comics
Do it again now
  donderdag 19 mei 2005 @ 18:09:06 #25
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_27158108
Sorry daarover mag ik niet meer opscheppen van tokus.

bijna 3 gig aan comics verdeeld over +300 bestanden.
Via DC++ vind ik ze, het zijn *.cbr of *.cbz bestanden die je kunt lezen met CDisplay een klein bestandje van 1 mb.
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:18:08 #26
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_27159978
je kunt ook naar Z-cult FM googlen en het vinden, maar ik raad je toch aan om comics te kopen. Het gaat la niet al te goed met het comic-wereldje, en door ze te downloaden bespoedig je alleen maar de neergang van het medium.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_27160294
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:18 schreef Kugari-Ken het volgende:
je kunt ook naar Z-cult FM googlen en het vinden, maar ik raad je toch aan om comics te kopen. Het gaat la niet al te goed met het comic-wereldje, en door ze te downloaden bespoedig je alleen maar de neergang van het medium.
Dat is eigenlijk wel hun eigen schuld neem nou New xmen - Academy X wanneer hous of M komt worden alle nieuwe new mutants weer aan de kant gezet en spelen de ouwe New Mutants ( Die nu dus leeraren zijn weer de hoofrol )
Do it again now
pi_27160605
Wat leuk, dit topic !
Sorry, misschien onrelevant hoor, maar ik heb tot ongeveer 2 jaar geleden echt alle oude X-men (X-mannen ) comics verzameld. Ze liggen nu in een doos op zolder en zo af en toe lees ik ze nog wel eens door .
Maar toch heel leuk om hier weer wat recentere verhaallijnen te lezen .

Misschien ga ik nog wel weer eens de plaatselijke striphandel in, kijken of hij nog eens stapel tweedehands van vorig jaar heeft liggen ofzo. Kan ik weer eens bijlezen

De oudste die ik heb is de Nederlandse .. ergens in de nummer 30 geloof ik.
Toch grappig, ik had er eigenlijk nooit meer aan gedacht en nu ik dit topic tegenkom krijg ik spontaan weer zin om ze weer te gaan lezen

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2005 19:35:42 ]
  donderdag 19 mei 2005 @ 21:39:28 #29
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_27165124
quote:
Z-cult moet je je nu registreren en gedoe
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:04:25 #30
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_27180335
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:34 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat leuk, dit topic !
Sorry, misschien onrelevant hoor, maar ik heb tot ongeveer 2 jaar geleden echt alle oude X-men (X-mannen ) comics verzameld. Ze liggen nu in een doos op zolder en zo af en toe lees ik ze nog wel eens door .
Maar toch heel leuk om hier weer wat recentere verhaallijnen te lezen .

Misschien ga ik nog wel weer eens de plaatselijke striphandel in, kijken of hij nog eens stapel tweedehands van vorig jaar heeft liggen ofzo. Kan ik weer eens bijlezen

De oudste die ik heb is de Nederlandse .. ergens in de nummer 30 geloof ik.
Toch grappig, ik had er eigenlijk nooit meer aan gedacht en nu ik dit topic tegenkom krijg ik spontaan weer zin om ze weer te gaan lezen
mijn oudste Nederlandse versie van JuniorPress is nummer 1... maar de serie werd al langer vertaald, door een voorlopig van Junior Press, zo heb ik dus ergens nog een nummertje liggen waarin Banshee zijn opwachting maakt.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 15:27:35 #31
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_27187526
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 18:11 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Tokus

Kom je ook weer bij het 2e deel van de comic gemeenschap postten. Er zijn nu discussies gaande over House Of M.

We missen je

XConundrum
ik heb niks over House Of M te zeggen, aangezien ik het niet ga lezen. Het gaat toch over Magneto die president wordt ofzo??? zoiets maak ik op uit wat ik tot dusver ervan gehoord heb. Ik ben wat Bendis-moe. Daredevil werd saai (gelukkig kapt hij, en hopelijk wordt deze laatste story-line goed), Ultimate Spider-Man is ook niet wat het geweest is, en de rest van de Marvel Universe laten ze Bendis nu ook al schrijven.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 15:35:08 #32
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_27187813
quote:
inderdaad.

m'n lokale comicboer (nou ja, niet lokaal meer, want ik ben verhuisd maar ga wel trouw elke maand enkele keren nog bij hem langs om m'n comics) stopt er ook al mee. Goed, hij verkocht niet alleen comics (voornamelijk europese strips, en ook wat comics), maar het geeft wel aan dat het niet makkelijk is in die business.
voor de geïnteresseerden, het betreft Het Perron in Middelburg. Het wordt enigzins overgenomen door een grote boekhandel in de stad, die een strip-hoek gaat inrichten. En daar kunnen dan ook comics besteld worden (voor de vaste klanten van de oude winkel, zoals ik).

wie nog zo'n 2500 backissues wil kopen, ik heb begrepen dat ze voor een leuk prijsje weg mogen. Ik zal morgen eens vragen wat er zoal bij zit (veel Valiant spul dacht ik).
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:43:34 #33
3140 PhalanX
Technarchy
pi_27192433
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:27 schreef Tokus het volgende:

[..]

ik heb niks over House Of M te zeggen, aangezien ik het niet ga lezen. Het gaat toch over Magneto die president wordt ofzo??? zoiets maak ik op uit wat ik tot dusver ervan gehoord heb. Ik ben wat Bendis-moe. Daredevil werd saai (gelukkig kapt hij, en hopelijk wordt deze laatste story-line goed), Ultimate Spider-Man is ook niet wat het geweest is, en de rest van de Marvel Universe laten ze Bendis nu ook al schrijven.
SPOILER
--- Cameron Hodge ---
  zondag 29 mei 2005 @ 12:36:03 #34
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_27449090
Kan iemand mij uitleggen hoeveel verschillende secret wars verhalen zijn. Ik raak een beetje verstrikt...
  zondag 29 mei 2005 @ 15:57:59 #35
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_27454548
enuh. De What If...? Serie is dat wel wat aardig getekend?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 mei 2005 @ 16:49:15 #36
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_27456146
What If is toch door verschillende schrijvers en tekenaars?

en qua Secret Wars ken ik er 3. De originele, en het vervolg daarop, en momenteel loopt die Secret War (zonder s) van Bendis. Maar die heeft er dus niks mee te maken verder. Misschien zijn er nog wel meer.
  zondag 29 mei 2005 @ 18:18:27 #37
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_27458987
quote:
Op zondag 29 mei 2005 15:57 schreef One_conundrum het volgende:
enuh. De What If...? Serie is dat wel wat aardig getekend?
nog wel redelijk serieuze verhalen, behalve dat het niet mogelijk is. Geen slapstick?
pi_27631810
Geweldig nieuws

quote:
Claremont named the lineup for the November-debuting New Excalibur: Nocturne, Juggernaut, Dazzler, Sage, Pete Wisdom, and Captain Britain. The writer said that the new series will go back to basics, as the team takes the responsibility of cleaning up a major repercussion that comes as a result of House of M, adding that the title will be for fans who are looking for cosmic comedy, romance, and adventure in their books. Obviously, it’s set in England as well.

Asked why he chose to use Pete Wisdom (a character created by Warren Ellis), Claremont said he’d been something of a secret admirer of Ellis work, (“even when I wanted to beat him with a stick” Claremont joked) and felt Wisdom was a wonderful character to use. The writer added that things between Wisdom and a “certain brunette” will pick up right away. As for another reason to use Wisdom, Claremont jokingly said that other creators had been stealing his characters for years, so it was time to “steal some back.”

Sage !
Do it again now
pi_28042017
Schop!
Do it again now
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 juni 2005 @ 13:50:27 #40
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_28042672
Waarom zit de Juggernaut daar nu weer bij?
Die moet gewoon een badguy blijven.
pi_28042707
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 13:50 schreef Tokus het volgende:
Waarom zit de Juggernaut daar nu weer bij?
Die moet gewoon een badguy blijven.
Nou Juggernaut word een nog al centraal figuur in deze serie wat ik gehoord heb.

een soort mentor voor Nocturne.
Goeie vrienden met Sage.
Verleden en fan van/met Dazzler.
Do it again now
  maandag 27 juni 2005 @ 01:23:12 #42
66779 Brasco125
gamertag: DirtyBrasco NL
pi_28261686
Aaah tof! ik wil me bij de fok-comic-gemeenschap ook ff aansluiten. Sinds 4 jaar weer helemaal terug in de comic-scene.. Wist niet eens dat Wildstorm al jaren bij DC zit en dergelijke.. er is intussen een hoop gebeurt.

Voorlopig eerst gestart met de verhaallijjnen waar ik mee bezig was afgemaakt of aangevuld met behulp van Ebay(avengers, Cap. America, en kortere series als Wildc.a.t.s. Divine Right, DV8 en Danger Girl) Nu ben ik me dus aan het orienteren op lopende series. Wildstorm vind ik op het moment te vaag zonder langlopende series enzo.. Dus focus ik me op Marvel. Cap Vol 5 en Avengers ga ik zeker volgen daarnaast New Avengers en Young Avengers. Moet er alleen weer helemaal in komen. Dissasembled heb ik dus gemist enzo. Nu heb ik net Uncanny X-men (#461) opgepikt en zit dus gelijk midden House of M. Is dit een Tie-in of een onderdeel van de mini-reeks zelf? Tis wel klote om direct midden in een Cross-over te verraken, maargoed het moet maar Ook heb ik Wolverine #29 gekocht nog niet gelezen, dus weet niet of ik dat ga volgen.

Ik laat de Ultimate series ff helemaal aan mij voorbij gaan anders wordt het voor mij ff helemaal niet meer te volgen. New Excalibur lijkt me ook wel tof. Net als de aankomende Defenders Mini-serie. Gaat weer de goede kant op..

Wat zijn goede online comicshops? ken alleen www.comicasa.nl...
  donderdag 21 juli 2005 @ 17:34:56 #43
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_29015697
SO, de nieuwe Ultimates is zeeeer heftig...

Jammer dat het nu 2 maanden wachten is op de volgende
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 juli 2005 @ 22:45:04 #44
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_29052037
ik zal 'm morgen eens ophalen, net als die nieuwe Batman serie van Frank Miller en Jim Lee.

Vanmiddag nog in Antwerpen geweest bij Mekanik. Dat is tenminste een winkel.
Jammer dat de actiefiguren soms wat duur zijn, maar de comics zijn heel schappelijk geprijsd.
Ik moest even m'n Catwoman: When In Rome serie aanvullen. helaas hadden ze #6 niet meer. Daarom nam ik nog maar wat nummertjes van o.a. Marvel Knights Spider-Man en Superman mee, die ik nog miste.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 juli 2005 @ 22:46:10 #45
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_29052055
quote:
Op maandag 27 juni 2005 01:23 schreef Brasco125 het volgende:

Wat zijn goede online comicshops? ken alleen www.comicasa.nl...
zijn er andere, in Nederland? Ik ken ze niet. Wel amerikaanse, maar die zijn vrij prijzig ivm verzendkosten.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 10:38:30 #46
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_29058018
laatst ook Hard Boiled gelezen. Vaag, maar wel mooi.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 10:41:27 #47
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_29058046
hmm, hoe zit dat met house of M.
Is dat weer een aparte serie net als ultimate.

Ik zie op de site van comicasa een spiderman: House of M #2...
  zaterdag 23 juli 2005 @ 14:05:17 #48
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_29062218
House of M is de crossover van dit jaar

je hebt :

mini-serie - de hoofdlijn van het verhaal, de centrale gebeurtenissen, de rode draad.

tie-in - de verschillende neven-verhalen, verhalen die zich rondom de hoofdlijn afspelen, maar niet direct een invloed hebben.

Tot dusver valt de mini-serie tegen, we zitten nu aan #4 en het is zo traag als dikke stront. nu pas beginnen we iets van verhaal te krijgen, de voorgaande drie nummers waren vooral bedoeld als opzet. Drie nummers waarvan #1 en #2 makkelijk in 1 iets dikker nummer hadden gepast.

Decompressed storytelling pur sang.

Ook een slechte eigenschap, in de samenvattingen van de voorgaande nummers staat informatie die volledig nieuw is. Met andere woorden, het is alles behalve een succesvol kwalitatief gebeuren.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zaterdag 23 juli 2005 @ 14:07:32 #49
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_29062262
de tie-ins zijn dan weer wel van een hoger niveau.

Uncanny X-men was uitermate klassiek, een echt ouderwetse comic, met Roma, Captain Britain, Jamie Braddock en Mad Jim Jaspers (een aanrader voor de oude lezer van bijvoorbeeld Excalibur)

Spiderman is behoorlijk strak.

Tekenwerk is ook sterk, de mini-serie van Coipel's hand is visueel gezien ERG mooi om naar te kijken.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zaterdag 23 juli 2005 @ 14:22:25 #50
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_29062585
uncanny X-men hoort ook bij House of M?

Ik volg namelijk ultimate ook al en het lijkt me lastig om 2 verschillende Xmen verhalen te volgen.

Ben trouwens wel nieuwsgier naar Spiderman HoM, kan ik die lezen zonder andere HoM verhalen te volgen.

Of raad je aan alles van HoM te volgen...
  zaterdag 23 juli 2005 @ 14:42:40 #51
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_29063043
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 14:22 schreef One_conundrum het volgende:
uncanny X-men hoort ook bij House of M?

Ik volg namelijk ultimate ook al en het lijkt me lastig om 2 verschillende Xmen verhalen te volgen.

Ben trouwens wel nieuwsgier naar Spiderman HoM, kan ik die lezen zonder andere HoM verhalen te volgen.

Of raad je aan alles van HoM te volgen...
Sjah, het makkelijkste is om de hoofdlijn te nemen, en de tie-ins er bij te pakken die je aanspreken. Dan heb je de kern, en een zij-verhaal naar keuze. Ik weet namelijk niet in hoeverre de gebeurtenissen uit de mini-serie overlopen in de tie-ins.

Maar omdat ik zelf geen grote fan ben van de mini-serie... echt aanraden doe ik het niet op dit moment.

Uncanny X-men is een aanrader als je de serie al een tijdje volgt, of een oude fan bent, (veel van de verhaallijnen die liepen tjdens het afgelopen jaar lijken nu echt aan bod te komen... the Fury, Jaspers, Psylocke en Rachel Grey, Jamie Braddock)

Spiderman schijnt goed te zijn, maar lees ik zelf niet, ivm geldnood. Ik zou zeggen koop het eerste nummer van Spiderman: House of M, en kijk of je het iets vind en of je het goed kan volgen.

Uncanny X-men cover van de maand October:

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zaterdag 23 juli 2005 @ 14:52:32 #52
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_29063257
hoe lang loopt de uncanny serie al? +100 al toch?
  zaterdag 23 juli 2005 @ 14:58:32 #53
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_29063347
dat is de cover van nummertje 465
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zaterdag 23 juli 2005 @ 15:01:13 #54
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_29063406
ga ik me de komende tijd niet vervelen
  zondag 24 juli 2005 @ 15:17:46 #55
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_29085581
  zondag 24 juli 2005 @ 15:19:06 #56
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_29085621
da's een behoorlijke verzameling die je moet hebben om alles te snappen. Ik moet zeggen ik vind HoM best wel goed, misschien is dat omdat ik gelijk de eerste 3 achter elkaar heb gelezen, maar ik kan nu al niet wachten op #4
  zondag 24 juli 2005 @ 17:52:01 #57
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_29089542
ik moet zeggen ik vind het wel grappig en vaag, Spiderman in een nieuwe vage wereld Tony Stark in een nieuwe wereld, FF in een nieuwe wereld. De verhalen zijn ook wel goed, ik moet zeggen dat dit wel goeie shit is!
  zaterdag 30 juli 2005 @ 18:12:53 #58
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_29270496
Ik heb de het hele 3e seizoen van Wolverine net gelezen. En dat is ook weer goeie shit zeg, maar ik heb wel het gevoel dat ik dingen mis.

Waar is Xavier
Waarom is Frost leidster van de X-men
Waarom hebben Jean en Cyclops een dochter
Waar is jean
ETC.

Vind ik dit allemaal terug in de Uncanny serie?
pi_29273036

Waar is Xavier ---- Xavier zat toen in Genosha
Waarom is Frost leidster van de X-men - Is ze niet ze heeft zich zelf benoemt en iedereen volgt dat maar blindelings
Waarom hebben Jean en Cyclops een dochter - Je kent Rachell toch wel
Waar is jean ---- Dood
ETC.
Do it again now
  zaterdag 30 juli 2005 @ 20:06:18 #60
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_29273983
Kende Rachell niet !

Moet ik dit uit de Uncanny serie halen was dan ook mijn vraag?
  zondag 31 juli 2005 @ 17:44:52 #61
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_29298553
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 20:06 schreef One_conundrum het volgende:
Kende Rachell niet !

Moet ik dit uit de Uncanny serie halen was dan ook mijn vraag?
Rachel Grey (voorheen Rachel Summers)

De dochter van Scott Summers en Jean Grey uit een alternatieve toekomst. Het karakter gaat al weer een kleine 20 jaar mee, als het niet meer is. Ze reisde terug in de tijd om ervoor te zorgen dat haar toekomst nooit plaats zou vinden, ze is de moeder aller tijdsreizigers in de X-men-serie.

Ze zat hier vast en heeft een tijd lang meegelopen met de X-mannen en later met Excalibur.

Ze heeft dezelfde krachten als haar moeder, en heeft ooit eens deel uitgemaakt van de Phoenix kracht, al is die link tegenwoordig niet meer van toepassing.

Toen Jean Grey stierf, en Scott Summers het aanlegde met Emma Frost, besloot Rachel haar naam te veranderen in Grey, om zo haar moeder te eren. Rachel heeft een schurtfhekel aan Emma gezien de twee een verleden samen hebben.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zondag 31 juli 2005 @ 17:51:29 #62
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_29298730
Maar gaat al 20 jaar mee dus, in welke serie is ze geïntroduceerd dan?
pi_29299246
quote:
Op zondag 31 juli 2005 17:51 schreef One_conundrum het volgende:
Maar gaat al 20 jaar mee dus, in welke serie is ze geïntroduceerd dan?
In Uncanny heel lang geleden.
Maar was voor heen net als Cable nooit echt een A list personage en nu dus wel.
Do it again now
  zondag 31 juli 2005 @ 18:13:42 #64
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_29299279
quote:
Op zondag 31 juli 2005 18:12 schreef _ELMaikel_ het volgende:

[..]

In Wolverin is ze ook niet A-list maar ik wist helemaal niet wie ze was,...

Moet de gehele Uncanny serie maar even lezen
pi_29299354
Wolverine is een kut personage die momenteel overal opduikt en de hoofdrol op eist
Do it again now
  zondag 31 juli 2005 @ 18:23:19 #66
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_29299530
quote:
Op zondag 31 juli 2005 18:16 schreef _ELMaikel_ het volgende:
Wolverine is een kut personage die momenteel overal opduikt en de hoofdrol op eist
http://www.marvel.com/catalog/listing.htm?category=WOLVERINE

Ik vind de gewone Wolverine serie anders behoorlijk goed met een sterk verhaal, het duurt nu al 11 comics en het verveelt geen moment. Enkele leuke plotwendingen, goed getekend etc.

Maarja, de kinderhand is gauw gevuld...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 31 juli 2005 @ 19:43:05 #67
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_29301599
quote:
Op zondag 31 juli 2005 18:16 schreef _ELMaikel_ het volgende:
volgens mij is dat al jaaaren zo. Hij is dan ook Marvel's populairste karakter.
pi_29301648
quote:
Op zondag 31 juli 2005 19:43 schreef Tokus het volgende:

[..]

volgens mij is dat al jaaaren zo. Hij is dan ook Marvel's populairste karakter.
Hij is net zo erg als Spiderman en Captain America die ook overal maar moeten opduiken
Do it again now
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 31 juli 2005 @ 19:45:55 #69
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_29301695
het begin van de nieuwe Batman serie (uit de Allstar reeks) door Frank Miller en Jim Lee valt me overigens wat tegen. Wederom wordt het origin-verhaal van Dick Grayson verteld, waarbij volgens mij niets nieuws is toegevoegd. Tot je bij de laatste pagina komt, daar krijgt het toch een erg interessante wending, die er op wijst dat deze serie toch anders gaat worden dan de normale series.
Zat Vicky Vale trouwens ook ergens in de normale Batman comic? Ik weet dat ze in de 1e film van Tim Burton zat, maar ik ben verder niet bekend genoeg met het Batman universum om al die chicks te kennen.

Het tekenwerk is overigen ook weer goed, wat je van Jim Lee kan verwachten.
  zondag 31 juli 2005 @ 23:53:18 #70
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_29310494
Captain Britain...

Getuigt van wel heel weinig inspiratie...
  maandag 1 augustus 2005 @ 00:11:22 #71
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_29310999
quote:
Op zondag 31 juli 2005 23:53 schreef -Wolf- het volgende:
Captain Britain...

Getuigt van wel heel weinig inspiratie...
Ach Het supermensen programma afgeleid van Cap America. Shield gelijke programma's in europa hebben hiervoor gezorgd. Ik stoor me er niet aan

Wat lees jij dan allemaal -Wolf-?
pi_29311711
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:11 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Ach Het supermensen programma afgeleid van Cap America. Shield gelijke programma's in europa hebben hiervoor gezorgd. Ik stoor me er niet aan

Wat lees jij dan allemaal -Wolf-?
Ik lees amper strips meer. Vroeger wel veel X-Men, Spiderman, Hulk. Die 3 voornamelijk.
  maandag 1 augustus 2005 @ 16:57:33 #73
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_29328355
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:36 schreef -Wolf- het volgende:

[..]

Ik lees amper strips meer. Vroeger wel veel X-Men, Spiderman, Hulk. Die 3 voornamelijk.
Toch leuk dat je hier even van je laat horen
  maandag 1 augustus 2005 @ 22:49:46 #74
66779 Brasco125
pi_29341364
ik vind het ook wel een beetje verwarrend 616 en ultimate door elkaar. probeer dan ook me te focussen op 616. Ik kan trouwens zowel Young Avengers als New Avengers aanraden. Beide series heb ik net opgepakt en wat back issues bij elkaar gezocht. Er interessante comics tot op heden.
  maandag 1 augustus 2005 @ 22:58:27 #75
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_29341771
616?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 augustus 2005 @ 15:47:13 #76
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_29445600
leest iemand hier Ultimates 2? Gister heb ik nr 7 gelezen, en damn dat was bruut. Bruut in de zin van 'gaaf', en bruut in de zin van 'hard'. Even een paar superhelden en een gezin vermoorden.....
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 16:33:57 #77
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_29446348
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 17:34 schreef One_conundrum het volgende:
SO, de nieuwe Ultimates is zeeeer heftig...

Jammer dat het nu 2 maanden wachten is op de volgende
Yeps ik heb em ook gelezen, zeer heftig, leuk ook om te zien dat alles in de handen van Hawk-eye een dodelijk wapen is! Op de Marvel site staat ook nog niet wanneer de nieuwe uitkomt...

Ironman House of M #2 was ook leuk. in vind de house of M marvel serie gedoe goed!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 augustus 2005 @ 17:53:56 #78
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_29447768
enige wat ik van House Of M heb is het nieuwe nummer van The Pulse (en die krant). jammer dat deze reguliere serie ineens daar onder valt, want losstaand is dit nummer niet echt goed te lezen.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 18:02:35 #79
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_29447900
haha dat is wat het nadeel idd. Ik vind de serie wel goed.

Ik lees House of M -> goed verhaal
Spiderman -> Grappige wending leuk om te lezen, goed
Iron man -> Idem
FF -> Vreemd verhaal, geen leuke wending vind ikzelf... maar ik ben zowiezo niet van de FF
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 augustus 2005 @ 21:38:33 #80
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_29567462
Zojuist Superman: Red Son gekocht. een Elseworld verhaal, waarbij de capsule van Superman in de Sovjet Unie landde ipv in de VS. Dat geeft best een interessante draai aan heel het Superman gegeven. Vanavond eens lezen, want het schijnt een erg goeie comic te zijn.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 22:14:03 #81
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_29568334
House of M
  maandag 15 augustus 2005 @ 14:54:31 #82
66779 Brasco125
pi_29657058
quote:
Op zondag 31 juli 2005 18:12 schreef _ELMaikel_ het volgende:

[..]

volgens comicspriceguide.com :

# 141 CPG $50.00 $250.00 View This Cover
First Rachel Summers

616 is het orginele marvel Universe... Ultimate een parallel.

Ik heb 1 of 2 nummers van Ultimates 2.. moeilijk om de andere nummers te vinden. Wat ik er van gelezen heb was wel interesant. New Avengers en Young Avengers die dus in het normale marvel universe afspelen zijn ook leuke series.
  zondag 25 september 2005 @ 19:02:11 #83
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_30922849
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 16:33 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Yeps ik heb em ook gelezen, zeer heftig, leuk ook om te zien dat alles in de handen van Hawk-eye een dodelijk wapen is! Op de Marvel site staat ook nog niet wanneer de nieuwe uitkomt...
Deel 8 van The Ultimates
pi_31056019
Ultimate news...

het volgende team dat op deze titel zal zitten werken is

Jeph Loeb

en

niemand minder dan de

geweldige

verbluffende

aarstrage

JOE MADUREIRA!
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 september 2005 @ 12:43:13 #85
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_31056202
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:36 schreef Kugari-Ken het volgende:
JOE MADUREIRA!
mr "ik wil m'n eigen gave comic maar ben te bedonderd om 'm af te maken".

ja hij kan zeker goed tekenen, dat zeker. Battlechasers begon zo leuk, maar raakte echt helemaal de weg kwijt. Vooral toen hij besloot dat hij liever achter de playstation zat dan achter de tekentafel.

Campbell had overigens hetzelfde probleem. Danger Girl was leuk (lekke luchtig, maar wel leuk). Helaas maar 7 nummers, en toen was het alweer ermee gedaan. En dat blijven ze dan ook nog maar 's steeds opnieuw in paperback en hardcover uitgeven.

En nu het toch over goede tekenaars gaat:
en ik zag dat Silvestri ook alweer gestopt is met Hunter Killer. "de nieuwe doorlopende serie van Marc Silvestri" etc etc. En dan kapt hij dus alweer zo snel.
Enkele jaren terug deed hij dat ook al met Inferno. Zijn daar meer dan 3 nummers van uitgegeven? Dat moest volgens mij ook gewoon een normale serie worden.

David Finch had hetzelde probleem toen hij bij Top Cow zat. Bij Marvel lijkt hij wat consistenter heb ik het idee.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 september 2005 @ 12:46:51 #86
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_31056332
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 14:54 schreef Brasco125 het volgende:

[..]

volgens comicspriceguide.com :
hmm, grappige site. ik kende ze alleen van de papieren uitgave geloof ik.

zo te zien moet ik m'n Ultimate Spider-man reeks maar 's verpatsen, dan ben ik gelijk rijk... damn die staan hoog zeg.
pi_31056381
dat is dus een van de redenen waarom ik niets meer van die heren oppak als ze aankondigen iets creator-owned te doen.

Creator-owned houd tegenwoordig niet in dat je een kwalitatief product krijgt. Het is meer iets dat vooraf al zegt dat je een jaar kunt wachten op het volgende nummer, en het op ieder moment kan worden gekapt omdat die befaamde "creator" er geen zin meer in heeft.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_31056717
Mirror Mask (van Neil Gaiman, Dave McKean, Jim Henson prod.)

misschien hier ook wel op z'n plaats, het nieuwste Neil Gaiman project is vandaag in premiere gegaan.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 16:44:35 #89
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_31088848
quote:
Ultimate news...

Jeph Loeb

en

niemand minder dan de

geweldige

verbluffende

aarstrage

JOE MADUREIRA!

Joe Madureira is de meest luie tekenaar ooit . Heb wel eens een interview met hem gelezen. Die man zit liever 24/7 achter zijn playstation dan dat hij een keer zijn taken uitvoert.
Zou echt niet blij zijn als die mijn lievelingscomic zou gaan tekenen. Verwacht dat hij 2 nummers tekent en dan weer voor een half jaar achter zijn playstation/x-box duikt. En dan mag je blij zijn als ze de nummers ondertussen laten tekenen door een beetje goede invaller.
pi_31090483
Iemand enig idee wat er met layla milner ofzo gaat gebeuren?
Do it again now
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 oktober 2005 @ 11:36:02 #91
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_31108424
quote:
Op zondag 25 september 2005 19:02 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Deel 8 van The Ultimates
Deel 8 was inderdaad weer erg vermakelijk. nog iets meer dan een half jaar, dan is deze serie weer afgelopen. Hitch tekent namelijk zo lekker snel.... gek genoeg zat er ergens een nummer tussen wat er totaal afgeraffeld uit zag, waarvan ik dus niet snap dat dat zo lang moest duren. Ik weet alleen even niet meer welk nummer het nou was.
  zondag 2 oktober 2005 @ 14:00:26 #92
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_31113137
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 17:44 schreef _ELMaikel_ het volgende:
Iemand enig idee wat er met layla milner ofzo gaat gebeuren?
speelt een rol in Ryan Sook en Peter David's X-factor
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zondag 2 oktober 2005 @ 14:39:05 #93
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_31114454
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 11:36 schreef Tokus het volgende:

[..]

Deel 8 was inderdaad weer erg vermakelijk. nog iets meer dan een half jaar, dan is deze serie weer afgelopen. Hitch tekent namelijk zo lekker snel.... gek genoeg zat er ergens een nummer tussen wat er totaal afgeraffeld uit zag, waarvan ik dus niet snap dat dat zo lang moest duren. Ik weet alleen even niet meer welk nummer het nou was.
Geen season 3 van the ultimates...?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 oktober 2005 @ 15:35:30 #94
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_31116182
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 14:39 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Geen season 3 van the ultimates...?
trek je conclusie:
quote:
Ultimate news...

Jeph Loeb

en

niemand minder dan de

geweldige

verbluffende

aarstrage

JOE MADUREIRA!
  zondag 2 oktober 2005 @ 16:38:21 #95
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_31117753
ah ok ik had even gemist dat dat over the ultimates ging
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 oktober 2005 @ 07:52:19 #96
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_31166010
Wolverine #32 is ook wel leuk trouwens. Een flashback naar wanneer hij in een concentratiekamp zat in de 2e wereldoorlog, en gek genoeg krijgen ze hem maar niet dood. Dit tot frustratie van de kampleider
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:57:09 #97
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_31167505
jah die heb gister avond net gelezen. hij is erg goed inderdaad. een prima 1 episode verhaal, maar heb je dat vage verhaaltje wat erachteraan zat ook gelezen. dat zag er zo nep uit dat ik daarvoor geen moeite heb genomen. Deel 33 is trouwens een House of M aflevering... weet niet of die goed is ofniet moet em nog lezen
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 oktober 2005 @ 10:01:56 #98
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_31167596
die preview van Nick Fury's Howling Commando's? dat zit overal achteraan volgens mij. en ik ga het ook niet lezen, het ziet er te belachelijk uit.
pi_31172218
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 10:01 schreef Tokus het volgende:
die preview van Nick Fury's Howling Commando's? dat zit overal achteraan volgens mij. en ik ga het ook niet lezen, het ziet er te belachelijk uit.
Het ziet er uit als een schreeuwerige bende
Do it again now
  woensdag 5 oktober 2005 @ 15:04:22 #100
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_31205296
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 09:57 schreef One_conundrum het volgende:

Deel 33 is trouwens een House of M aflevering... weet niet of die goed is ofniet moet em nog lezen
Ook een goede episode die over meerdere delen wordt uitgesmeerd. Grappig is dat Wolverine een relatie heeft met Mystique...
pi_31208429
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 15:04 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Ook een goede episode die over meerdere delen wordt uitgesmeerd. Grappig is dat Wolverine een relatie heeft met Mystique...
Ja en buiten house of M zijn er ook al diverse hints geweest dat ze wel respect voor elkaar hebben.Eigenlijk is het wel een goed stel zij is 89 en hij is 105 ofzo.
Do it again now
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 oktober 2005 @ 17:55:57 #102
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_31210037
toen ik gisteravond het nummer open sloeg en zag dat het House Of M was, heb ik 'm maar weer gelijk aan de kant gelegd. Ik had het kunnen weten toen ik 'm bestelde, natuurlijk...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 oktober 2005 @ 07:36:11 #103
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_31221788
Zijn er overigens nog mensen die over een weekje naar de Spiel beurs gaan in Essen (Duitsland)? een der grootste spellenbeurzen van Europa (alle soorten spellen, van bordspel tot touwtjespringen tot RPG). Ook zit daar een comicbeurs bij.

Ik ben vorig jaar geweest, en ik vond het stukken beter dan de Stripdagen (waar ik overigens voor het laatst geweest ben toen het nog in Den Bosch was, en dat zakte elk jaar verder weg).

de site van de comicbeurs:
http://www.comicaction.de/php/index.php?action=homepage&language=en

en die van heel de spellenbeurs:
http://www.merz-verlag.com/spiel
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:01:59 #104
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_31435564
Marvel wil minder mutants, blijkbaar. Als nasleep van House Of M:
quote:
Citing the revelation of House of M #7, Quesada said that Wanda's three words ("No More Mutants") will be pivotal to Marvel's next five to six years of story "with respect to putting the genie back into the bottle with respect to X-Men."

Switching to Ed Brubaker, the writer explained that Wanda's words will drastically reduce the mutant population in the Marvel Universe, towards a late 1960s state of the world, rather than whole villages.

The after effects of House of M change the way the government looks at mutants, making the X-Men's situation and standing even more tenuous than before. Brubaker continued, saying that Deadly Genesis ties into those threads, while tying back to events that go back to the very start of the X-Men as seen in Giant Size X-Men #1.
het hele verhaal: http://www.newsarama.com/marvelnew/Decimation/pressconference.htm

en, nog wat DC spoilers, want daar is weer 's een mega crossover aan de gang....
SPOILER
http://www.newsarama.com/forums/showthread.php?threadid=46268
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:25:03 #105
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_31439690
Ah house of M 7 is al uit. Dat miste ik even. Jammer dat je dat gespoiled hebt Tokus
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:22:48 #106
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_31440786
kwam er net achter dat ik deel 6 ook nog niet heb gelezen
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:25:02 #107
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_31440836
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 15:04 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Nummer 34 is ook wel ok. Beetje teveel gelul maar de er is duidelijk sprake van opbouw naar een climax
pi_31456496
tvp

symbiotes zijn de shit!!!!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:40:53 #109
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_31476614
zo, net terug van bovengenoemde beurs uit duitsland. de schade: maar 26 comics (waarvan 20 voor 30ct per stuk) en 2 tpbs. en wat ccg shit.
pi_31476817
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 23:40 schreef Tokus het volgende:
zo, net terug van bovengenoemde beurs uit duitsland. de schade: maar 26 comics (waarvan 20 voor 30ct per stuk) en 2 tpbs. en wat ccg shit.
Nog iets van Chris Claremont gehaalt?
Do it again now
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:49:40 #111
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_31476894
30 ct per stuk? klassiekers?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:53:11 #112
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_31476998
15 jaar oud enzo.
redelijk wat x-factor, en een paar x-force.
  maandag 7 november 2005 @ 14:49:22 #113
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_32057266
Hoe gaat het nu door na de house of M reeks...
  woensdag 9 november 2005 @ 17:53:13 #114
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_32122576
http://www.marvel.com/publishing/stories/showstory.htm?id=52

zo dus... weet niet of ik hier blij mee ben, maar ik moet zeggen ik vond house of m goed.
pi_32124297
Ik laat Marvel vallen..
Iceman , Moonstar , Jubilee Chamber Windancer allemaal zonder krachten.
Sorry maar dat trek ik niet.
Do it again now
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 november 2005 @ 20:07:48 #116
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_32126709
waar staat dat dan, van o.a. Iceman en Jubilee?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 november 2005 @ 20:12:21 #117
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_32126852
o ja iemand nog interesse in wat comics? ik heb er een paar dubbel gekocht enzo.

Sin City: To Hell And Back #7
Superman #210, #211 en #214 (uit de Jim Lee reeks)

en een teaser-comic van Dawn. nummer 181 van de 333. Jammergenoeg is het een duitse, wat die klere verkoper er dus niet bij zei.
  woensdag 9 november 2005 @ 22:16:12 #118
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_32130845
Maaaaaaar Wolverine zei dat ie zich ALLES kon herinneren...

hoe veel voor sin city? leuk hebbe dingetje
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 november 2005 @ 00:26:16 #119
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_32166474
quote:
Op woensdag 9 november 2005 20:07 schreef Tokus het volgende:
waar staat dat dan, van o.a. Iceman en Jubilee?
oh, dat zit zo te zien al in het House Of M gelul. ik moet die 3 Wolverine nummers nog lezen die er over gaan, maar ik ben bang dat het meeste mij ontgaat, aangezien ik er verder niets van gelezen heb.

het Superman verhaal wat door Jim Lee getekend is (written by Azzarello) was trouwens best leuk. Ok, soms wat ver gezocht, en ook niet altijd even duidelijk voor de niet-frequente Supes-lezer (zoals ik), maar er zaten wel toffe dingen in.
pi_32171496
Over een paar jaar als dat hele house of M maar een droom blijkt te zijn ga ik wel weer wat halen.
Do it again now
  vrijdag 11 november 2005 @ 18:31:03 #121
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_32185750
Tokus,wat wil je voor die sin-city comic hebben
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 november 2005 @ 19:47:22 #122
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_32187824
pff, paar euro ofzo. verzenden zal zo'n 1,56 euro zijn gok ik.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 4 januari 2006 @ 19:54:00 #123
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_33705033
wat loopt dit topic toch lekker

weet iemand nog een goeie online shop voor action figures?
  woensdag 4 januari 2006 @ 21:04:22 #124
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_33707698
de marvel site heeft wel een link niewa?

Heb je Wolverine Vs Hulk al gelezen? Echt mooie getekend en schitterende opening. Als je em niet hebt gelezen voel ik me verplict om het even up te loaden...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 4 januari 2006 @ 22:32:22 #125
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_33710132
ja, van Wolverine vs Hulk heb ik deel 1 gelezen, maar volgens mij ben ik deel 2 en 3 vergeten te bestellen Ok, deze maand staat ie niet in de catalogus, dus dan zal ik volgende maand hem wel weer vergeten (omdat ik meestal kijk wat ik de maand ervoren besteld had).
  zaterdag 7 januari 2006 @ 17:15:30 #126
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_33803597
Marvel zombies
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 januari 2006 @ 18:22:12 #127
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_33805681
mja, die zaten ook in Ultimate Fantastic Four, en daar vond ik hetook al niet echt super...

ik heb nu overigens een Sentinel die een been mist, uit de Marvel Legends serie. Alle figuren behalve Mr. Sinister hadden ze, dus er mist wat.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:46:15 #128
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_33815431
uh Action figures? maak es wat foto's dan!
  zondag 22 januari 2006 @ 01:13:51 #129
46960 StefanP
polemicist
pi_34332681
*meldt

Toen ik klein was en op de Antillen woonde, hebben we ooit een paar kilo comics gekocht. Dat was toen een dollar per kilo. Achteraf gezien hadden we meteen alles moeten kopen, maar goed. Het betreft jaren 70 en begin 80 Marvel titels. Echt prachtig leesvoer

Recentelijk ben ik min of meer toevallig er weer wat van gaan lezen. Omdat geld nu, 20 jaar later, geen rol speelt, ben ik van plan om wat verhaallijnen/titels min of meer compleet te maken.

Mijn favorieten zijn waarschijnlijk (alle titels zijn uit begin 80):
-de ROM serie (75 nrs), misschien u wel bekend als de bron van de Dire Wraith verhaallijn die in meerdere titels crossovers had.
-King Conan (75 nrs), de najaren van Conan toen hij koning van Aquillonia was. Echt prachtige verhalen, die rustig 30 nummers doorgaan en waarvan het plot echt indrukwekkend is. Het betreft niet meer individuele nrs met alleen maar hakken, maar intrige, verval, emotie en nog meer. Echt een aanrader.
-The Savage Sword Of Conan (+-300 nrs), het grote "dure" (destijds) maandblad dat naast Conan The Babarian en King Conan uitkwam. Zwart-wit en groter formaat. Meer gericht op volwassenen kwa hoeveelheid geweld, borsten e.d. In Nederland heb je een stuk of 20 Conan strips van Oberon of zo, dit zijn 20 ingekleurde nrs van Savage Sword.

Hier een foto van wat Conans die ik onlangs via ebay.com heb gekocht.

Die Savage Swords zijn trouwens reteduur, er is een hoge vraag naar. Je betaalt gerust honderden dollars voor slechts een deel van de serie.

Als ik daar niet kan vinden wat ik zoek, bestel ik het via www.milehighcomics.com. Momenteel hebben ze een 30% off sale met code EASTCOAST, dus als je nog iets zoekt...

Recente comics lees ik niet echt, ik vind de verhalen tegenvallen en de tekening zwaar overdreven (veel te gespierd, tot in het belachelijke, en alle vrouwen maar in miniscule pakjes en zo). Maar ik weet zeker dat er goede tussen zitten. Alleen heb ik momenteel wel m'n handen vol met wat ik nog moet inhalen van vroeger.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 22 januari 2006 @ 01:16:46 #130
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_34332757
zoek es op de torrent site. daar is ook oude spiderman en x-men te krijgen. weet zo niet hoe bekende deze meuk is, maar als het een beetje gelezen word is het vast te krijgen... ik zal ook even voor je zoeken op mijn andere comics provider
  zondag 22 januari 2006 @ 03:19:16 #131
46960 StefanP
polemicist
pi_34335118
Ik heb ook wel eens wat van die comic files gedownload, maar er is gewoon geen vergelijking tussen een echte comic en een digitaal bestandje. Ik koop ze dus gewoon.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 januari 2006 @ 10:13:04 #132
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_34336446
quote:
Op zondag 22 januari 2006 01:13 schreef StefanP het volgende:
Als ik daar niet kan vinden wat ik zoek, bestel ik het via www.milehighcomics.com. Momenteel hebben ze een 30% off sale met code EASTCOAST, dus als je nog iets zoekt...
dat is niet verkeerd. Ik heb er ook wel 's wat willen bestellen maar de verzendkosten naar Nederland zorgen ervoor dat het toch niet meer zo de moeite waard is. Maar met zo'n soort actie misschien weer wel.
  zondag 22 januari 2006 @ 12:24:47 #133
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_34339098
jammer dat ik zo arm ben, zou het wel leuk vinden, een coplete serie Ultimates of Sin City verhaal
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 januari 2006 @ 15:11:12 #134
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_34344586
complete serie Ultimate Spidey kopen?
jaja, met nummer 1 erbij natuurlijk.
  zondag 22 januari 2006 @ 15:15:36 #135
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_34344741
haha, dan is Sin City toch iets cooler voor op de boeken plank
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 januari 2006 @ 15:18:54 #136
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_34344846
en goedkoper.

mits je voor de tpb's gaat. Maar daar had ik het in dit geval niet over.
  zondag 22 januari 2006 @ 20:04:38 #137
46960 StefanP
polemicist
pi_34354312
quote:
Op zondag 22 januari 2006 10:13 schreef Tokus het volgende:

[..]

dat is niet verkeerd. Ik heb er ook wel 's wat willen bestellen maar de verzendkosten naar Nederland zorgen ervoor dat het toch niet meer zo de moeite waard is. Maar met zo'n soort actie misschien weer wel.
Mja, 5 kilo of meer is 20$. Maar als je 10 comics koopt heb je dat er al uit (ik neem aan dat ze in NL veel duurder zijn). En 30% helpt natuurlijk enorm Ik krijg het altijd netjes binnen, goed verpakt en zelfs de 'very fine' grade ziet er voor mij gewoon uit als mint. En ze hebben geloof ik werkelijk alles in voorraad
-Mark Steyn
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 januari 2006 @ 20:22:01 #138
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_34355078
quote:
Op zondag 22 januari 2006 20:04 schreef StefanP het volgende:

[..]

Mja, 5 kilo of meer is 20$. Maar als je 10 comics koopt heb je dat er al uit (ik neem aan dat ze in NL veel duurder zijn).
oude comics wel, nieuwe niet echt. Tegenwoordig zit het op een $1=E1 koers, vaak.
pi_34440221
ik herinnerde me gisteren ineens dat in de tekenfilmserie van de x-men een kerel voorkwam (in maar 1 aflevering) die in z'n rug een mini-me had verscholen. Het was volgens mij een neger en hij deed me een beetje denken aan sabretooth (qua postuur etc).

kent iemand deze knaap en is ie ook wel s in een strip voorgekomen of niet?
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:16:59 #140
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_34712149
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:08 schreef capital_P het volgende:
ik herinnerde me gisteren ineens dat in de tekenfilmserie van de x-men een kerel voorkwam (in maar 1 aflevering) die in z'n rug een mini-me had verscholen. Het was volgens mij een neger en hij deed me een beetje denken aan sabretooth (qua postuur etc).

kent iemand deze knaap en is ie ook wel s in een strip voorgekomen of niet?
dat was er een van Sinister's Nasty Boys

anyway aangezien dit het officiele Deel 2 topic is, en ik kan het weten want ik heb het aangemaakt, kunnen de andere twee topics gesloten worden:

ik ben zwaar teleurgesteld in het nieuwe X-men nieuws

Brubaker en Tan op Uncanny, Quesada denkt weer eens met zijn te korte lul wat dat betreft. Omdat hij een nieuw snoepje van de week heeft gevonden geeft hij deze een aantal high-profile titels. Net als Bendis destijds, helaas bestaat Brubakers mainstream werk voornamelijk uit een formule.

Men neme een oud verhaal en verdraaien het zodat nu pas na tig jaar de waarheid boven water komt. Hij deed het met Captain America, waar Bucky blijkbaar toch de oorlog overleefd had, hij deed het met Batman, waar opeens een schurk een langlopende rekening te vereffenen had met andere schurken, en nu doet hij het nog eens over met Deadly Genesis.

Deadly Genesis word gehypt door marvel zo erg dat het niet leuk meer is, en de enige reden waarom ze het hypen is omdat Brubaker met Deadly Genesis de helft van zijn verhalen begint voor wanneer hij Uncanny X-men overneemt.

Tan is gewoon kut.

Met Mike Carey en Bachalo heb ik meer sympathie, al baal ik ervan dat ze nu al het meest debiele team bij elkaar hebben gesprokkeld ooit.

En waar ik nog steviger van baal zijn de mongoloiden fanboys op het internet die nu al klaarkomen bij de gedachte van Brubaker op Uncanny X-men

omdat fan-favorite Milligan ook al liet zien hoe goed een schrijver met een sterrenreputatie kan zijn op een mainstream X-titel (sarcasme).

Over twee jaar worden ze toch weer gewisseld voor het volgende nieuwe ding.

Ik haat Marvel's korte vooruitzichten, want het zorgt ervoor dat ik heel snel mijn interesse verlies in de kern-titels. Want als je eenmaal gewend bent aan een team, word het van de baan geschoven en vergeten en een nieuw team komt weer aan boord.

[img]http://www.newsarama.com/marvelnew/Wolverine/wolverine42.jpg[/img
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 februari 2006 @ 14:28:22 #141
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_34712510
ik vond Ramos best goed tekenen op die vampieren serie die hij enkele jaren terug deed, en ik geloof dat hij ook op een Spider-Man titel zat en ook daar was het best ok, maar deze Wolverine vind ik echt niks.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 februari 2006 @ 14:30:17 #142
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_34712585
Oh, en net nu ik weer wat interesse kreeg in de normale X-Men series (vanwege dat Apocalypse verhaal in X-Men), krijgen we inderdaad weer wat veranderingen in de normale X-Men en in Uncanny, die mij ook niks lijken. Dan hou ik het maar bij Astonishing en Ultimate X-Men, ook al staat die laatste geheel los van de normale series.
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:33:52 #143
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_34712680
Al die krampachtig geinjecteerde hype vergald mijn plezier.

En Whedon en Cassaday zijn ook niet bepaald de tweede komst van Christus wat betreft comics.
I'm hungry!
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:36:46 #144
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34712773
Geinig om te zien dat het nog steeds hetzelfde oude liedje bij Marvel is.
  donderdag 2 februari 2006 @ 17:46:59 #145
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_34719188
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:16 schreef Cairon het volgende:

even je plaatje belijken
pi_34723661
En nu is dit topic er plots weer wtf
Do it again now
  donderdag 2 februari 2006 @ 22:47:26 #147
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_34723784
nooit weggeweest toch?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 februari 2006 @ 12:55:18 #148
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_34726480
gister nog een mooi boek gekocht: Mythology: the DC Comics art of Alex Ross.

Nu was ik toch al liefhebber van zijn werk (niet van hemzelf, ik vind hem nogal een erg arrogante lul), maar hierin komt het nog 's met vele schetsen en informatieve tekst.
pi_34728815
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 22:47 schreef One_conundrum het volgende:
nooit weggeweest toch?
Probeer hem maar eens optezoeken in de zoek functie
Do it again now
pi_34731541
Heb nu bijna deze uit,

Meesterlijk boek over hoe Logan met alleen zijn healing factor is omgetoverd naar een man die bijna onsterfelijk is, hoe ze zijn geheugen gewist hebben en verschillende tests op hem hebben uitgevoerd en van hem de man hebben gemaakt die we nu kennen
pi_34735498
Ik hou niet van Wolverine.
Ben blij dat hij zijn kop een tijdje niet vertoont in Xmen en Uncanny dat vind ik een goeie zaak
Do it again now
pi_34736746
Waarom vind je hem niks als ik vragen mag?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 februari 2006 @ 20:09:18 #153
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_34738427
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:09 schreef _ELMaikel_ het volgende:

[..]

Probeer hem maar eens optezoeken in de zoek functie
ik had het idee dat je al lang genoeg op fok zit om te weten dat deze zoekfunctie gewoon bagger is.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 20:29:43 #154
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34739034
Lezen mensen hier ook Fables, Y the Last Man en Ex Machina?
Zijn erg goede leuke series vind ik, bestel altijd de nieuwste tpb daarvan.
pi_34739310
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 19:16 schreef wc-eend het volgende:
Waarom vind je hem niks als ik vragen mag?
Omdat hij overal opduikt en zich recentelijk als een mannelijke hoer gedraagt :')
Do it again now
pi_34793065
Mannelijke hoer? Leg eens uit waarom, lees denk niet dezelfde comics als jou

Fables, Ex Machina en Y the last man trokken me niks in de shop.. heb ze wel gezien en wat door gebladerd...
  maandag 6 februari 2006 @ 15:20:27 #157
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34795539
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:59 schreef wc-eend het volgende:

Fables, Ex Machina en Y the last man trokken me niks in de shop.. heb ze wel gezien en wat door gebladerd...
Ik ben een even grote Wolverine-fan als de next fanboy. Maar je kan niet ontkennen dat Wolverine als één van Marvel's bekendste karakters soms in teveel comics tegelijkertijd voorkomt. Wolverine is bijvoorbeeld één van de weinige X-men die bijna altijd in alle X-men teams opduikt.
pi_34797700
Jah dat is waar, hij komt idd overal voor
pi_34821571
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:59 schreef wc-eend het volgende:

Mannelijke hoer oke dat zou ik effe uitleggen
In aprel van Astonishing Xmen staat hij mond op mond op de cover met Emma frost.
Vorig jaar was er een cover van hem zoenend met Rogue terwijl hij met Storm date en het jaar daarvoor stond hij met Jean mond op mond op de cover ,
En dan tebedenken dat meneer al 200+ is
Do it again now
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 februari 2006 @ 10:41:50 #160
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_34821688
dus in het afgelopen jaar heeft hij al meer actie gezien dan menig fanboy in z'n hele leven.
En dat voor iemand van 200+...
  dinsdag 7 februari 2006 @ 10:47:56 #161
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_34821861
Ik ben sinds kort ook wat meer in de comicwereld gedoken.

Op het moment, volg ik Ultimate Spiderman en 100 bullets. Vooral die 2e comic is echt een aanrader.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_34821956
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 10:41 schreef Tokus het volgende:
dus in het afgelopen jaar heeft hij al meer actie gezien dan menig fanboy in z'n hele leven.
En dat voor iemand van 200+...
Yup en nu is hij eindelijk uit Xmen en Uncanny X-men.
Duiken daar plots Sabertooth en Warpath met messen op

btw wat vinden van de nieuwe Uncanny line up?
Xavier
Havok
Marvel-girl (Rachell)
Nightcrawler
Warpath
Mysterious flying woman

En de nieuwe x-men line up :
Sabertooth
Cable
Cannonball
Mystique
Rogue
Do it again now
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 februari 2006 @ 11:26:15 #163
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_34822839
klinkt niet echt interessant. maar goed, ik volg de normale x-titels al jaren niet meer. Alleen Astonishing kon me wel wat boeien, en een paar jaar terug New X-Men toen dat door Mark Millar (die was het toch? ben op m'n werk dus kan het even niet nazoeken) geschreven werd. Alleen dat verhaal met Apocalypse wat deze maand begint in X-Men had ik nog besteld, maar daarna stop ik weer denk ik.

Waar ik wel een beetje beneiuwd naar ben, is de Civil War crossover. Ok, het is de zoveelste grote crossover die nog beter moet worden dan de vorige (standaard verkooppraat, natuurlijk), maar op zich lijkt het me wel wat.
pi_34824954
Volg je ook niet het duistere X-factor Tokus?
Do it again now
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 februari 2006 @ 13:00:50 #165
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_34825629
nee, ik volg helemaal geen x-titels, behalve Astonishing.
pi_34836614
Hier Uncanny x-men.. meer niet van de X-jes, behalve dan Nightcrawler en Wolverine los..
pi_34836700
Ow en deadpool is ook wel leuk

pi_34896976
Gisteren deze opgehaald

pi_34897078
Trigun dat is Anime toch?
Leuk?
Do it again now
pi_34900569
Jah ik vind het leuk, goed getekend en tis op z'n azaiatisch, dus van achter naar voor en van links naar rechts lezen, in het begin wennen maar dat komt wel snor
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 februari 2006 @ 14:45:32 #171
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_34900664
in de nieuwe Wizard stond nog een interviewje met Joe Madureira, die dus The Ultimates gaat tekenen. En GADVERDAMME wat was dat een lelijke Cap die hij getekend heeft.
Hij zegt dan wel doodleuk dat hij niet van realisme houdt in comics, maar dit zag er gewoon niet uit. Zijn manga-stijl vond ik op Battlechasers wel ok, z'n werk op Uncanny X-Men daarvoor was ook best goed, maar dit nieuwe is gewoon kut.
Misschien dat het nog gered wordt doordat Jeph Loeb het schrijft.
pi_34908987
Heb je een plaatje van zijn nieuwe stijl? Ik ken al die schrijvers en tekenaars nooit zo maar battle chasers was zwaar ok, jammer dat ze ermee gestopt zijn..
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 februari 2006 @ 22:44:19 #173
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_34918750

www.joemadfan.com voor nog een paar meer
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 februari 2006 @ 22:45:12 #174
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_34918788
hm, zo ziet de tekening er nog wel redelijk uit. Wat een beetje ink en kleur kan doen, zeg....
  donderdag 9 februari 2006 @ 22:53:52 #175
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34919205
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 22:44 schreef Tokus het volgende:
[afbeelding]

www.joemadfan.com voor nog een paar meer
Ik vind die sketches er ook erg mooi uitzien. Maar ik ben altijd een groot fan van Mad geweest.
  donderdag 9 februari 2006 @ 23:14:18 #176
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_34920208
ik vind het er ook behoorlijk goed en gelikt uitzien. Ik ga het zonder twijfel kopen.
I'm hungry!
  zaterdag 11 februari 2006 @ 23:12:15 #177
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_34983903
Als ik me wil inlezen in het weapon X gedoe, Waar moet ik dan begjinnen?
pi_35028818
Wat wil je dan lezen en over wie, want er is volgens mij zoveel geschreven over weapon x..
  maandag 13 februari 2006 @ 21:45:12 #179
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_35055605
beginnen bij het begin en dan door naar het einde. Maar ik heb al gemerkt dat het een groot maas is...
pi_35067368

Dit is dacht ik het begin van wolverine in comic versie..
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 februari 2006 @ 11:34:47 #181
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_35069928
nee hij begon in The Incredible Hulk, nummer 180 en 181, en in Giant Size X-Men werd hij een X-Man.
pi_35084669
man ik zuig in comic hero history
  dinsdag 14 februari 2006 @ 20:54:41 #183
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_35088796
Weapon X begon in 1995?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 februari 2006 @ 21:11:50 #184
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_35089481
nee, dat was de Age of Apocalypse miniserie, oftewel de normale Wolverine serie die voor 4 maanden hernoemd werd.
pi_35303010

[ Bericht 100% gewijzigd door mutant op 20-02-2006 21:07:09 ]
pi_35303475
Hoi, Ik ben Mutant en ik ben voor het eerst hier op Fok. Ik wilde ff inhaken op het hele House of M gebeuren. Zelf heb ik vandaag 198 (x-men) deel 1en 2 gekocht, ik moet zeggen dat ik het wel een erg vet verhaal vindt. Iemand anders dit ook al gelezen?
  maandag 20 februari 2006 @ 21:27:36 #187
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_35304492
Nopes, maar ik vond House of M wel bovengemiddeld goed.
pi_35305776
Ik heb er eigenlijk nog niet zoveel van meegekregen. Alleen het Unc. X-men en het New mutants gedeelte en dat vond ik niet zo bijzonder. House of M the day after en 198 vind ik dus wel erg gaaf, maar wacht nog op de tpb van house of M
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 februari 2006 @ 21:54:52 #189
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_35305962
de tpb is er toch al? Ik zag 'm onlangs liggen bij Mekanik, dacht ik. Kost je wel 25 euro.
pi_35306130
precies, ik wacht dus nog ff! Heb trouwens net bij mijn comic winkel (senor Hernandez) de nieuwste Avengers opgehaald, erg radicaal.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 februari 2006 @ 22:47:01 #191
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_35308660
van New Avengers heb ik onlangs de 1e tpb gekocht. En dat beviel best goed.
Maar om een of andere reden heb ik geen zin om daarvan maandelijks de losse nummers te kopen.
pi_35319246
Ik heb de laatste tijd best veel tpb's en comics gekocht, in bijv. a'dam zit een winkel (Go Joker) en die zit net iets onder de dollar prijs. Ik heb daar echt een berg back issues gekocht en de eigenaar heeft me echt gigantisch gematst. Het is me alleen nog niet gelukt mijn ontbrekende delen van de New Avengers te vinden. Maar Runaways heb ik bijna compleet.
pi_35335714
van de new avengers zijn er maar 16 delen ofzo ik heb ze allemaal.. ik begon net bij deel 500 ofzo van de oude serie, toen stopte die en begon de nieuwe avengers makkelijk
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 februari 2006 @ 17:59:27 #194
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_35335820
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:57 schreef wc-eend het volgende:
van de new avengers zijn er maar 16 delen ofzo ik heb ze allemaal..
niet zo'n hele prestatie, he
pi_35336669
Ik ben Avengers gaan sparen na het Heroes Reborn gebeuren, en ben net te laat ingehaakt op New Avengers, bij deel 7 pas. Maar het houd je tenminste bezig.
Marvel is ook bezig met korte verhalen uit het New Universe tijdperk, heeft iemand daar iets van verzameld? Zelf vond ik Psi Force erg goed.
pi_35375701
ik lees tegenwoordig alleen nog maar graphic-novels. dan weet je tenminste dat de serie die je aanschaft een duidelijk eind heeft en geen elle lange reeks is. plus dat de kwaliteit van de verhalen vaak veel hoger zijn dan bij reguliere comics.

ik ben nu met deze serie bezig:

The Invisibles.

gebaseerd op zo'n beetje elke complottheorie die ooit bestaan heeft en met een gezonde dosis magie, maakt van deze serie een must voor iedereen die eens goed gemind-fucked wil worden. aanrader!
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:01:19 #197
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35375774
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:59 schreef NgInE het volgende:
ik lees tegenwoordig alleen nog maar graphic-novels. dan weet je tenminste dat de serie die je aanschaft een duidelijk eind heeft en geen elle lange reeks is. plus dat de kwaliteit van de verhalen vaak veel hoger zijn dan bij reguliere comics.

ik ben nu met deze serie bezig:

[afbeelding]

The Invisibles.

gebaseerd op zo'n beetje elke complottheorie die ooit bestaan heeft en met een gezonde dosis magie, maakt van deze serie een must voor iedereen die eens goed gemind-fucked wil worden. aanrader!
Grant Morrison? Of toch Ellis?
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:13:58 #198
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_35376306
Ook een beetje weapon X uitgevonden, net de introductie verhalen gelezen, met wild chil, Marrow, Sauron, Kane en agent zero. Nu begint de main story
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 februari 2006 @ 19:56:26 #199
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_35378053
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:59 schreef NgInE het volgende:
en met graphic novels bedoel je dan in dit geval geen trade paperbacks? Want erg veel interessant spul wat alleen als graphic novel uitkomt heb ik laatste jaren niet gezien.
pi_35379690
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 19:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Grant Morrison? Of toch Ellis?
Morission inderdaad. Preacher, van Ellis heb ik net helemaal compleet en uitgelezen, ook zeer briljant
  woensdag 22 februari 2006 @ 20:37:24 #201
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35380030
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 20:30 schreef NgInE het volgende:

[..]

Morission inderdaad. Preacher, van Ellis heb ik net helemaal compleet en uitgelezen, ook zeer briljant
Die heb ik ook compleet in tpb. Één van mijn lievelingseries. Maar Preacher is niet van Warren Ellis, maar van Grant Ennis. Van Ellis ben ik nu bezig Transmetropolitan te verzamelen.
Ben met je eens dat die tpbs van series die aflopen echt heel relaxed zijn. Dan zit je niet zo vast aan een doorgaande serie.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 februari 2006 @ 21:34:29 #202
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_35383187
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 20:37 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Die heb ik ook compleet in tpb. Één van mijn lievelingseries. Maar Preacher is niet van Warren Ellis, maar van Grant Ennis.
Garth Ennis.
En niet te vergeten Steve Dillon.

En deze reeks mag eigenlijk bij niemand ontbreken, zo geniaal is het.
pi_35384074
inderdaad. samen met The Sandman serie is dat een van mijn favorite. maar nu ik het eerste boek van The Invisibles heb gelezen denk ik dat deze ook een zeer grote kansmaker is om in mijn top 3 terecht te komen.
Hellboy is trouwens ook zeer briljant.
pi_35449042
Zo.. net weer ff een dosis comics binnengehaald
  vrijdag 24 februari 2006 @ 17:59:47 #205
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35451024
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 17:06 schreef wc-eend het volgende:
Zo.. net weer ff een dosis comics binnengehaald
Wat?
pi_35454438
The Thing #4
New Avengers #16
Army of Darkness #4
Witchblade #95
Ghost Rider #6 (of 6)
Spawn #153
Wolverine #39
The amazing spider-man #529
Fantastic four #535
Hack/Slash #3
Danger Girls: Back in Black #4 (of4)

En van Tokyopop Warcraft: The sunwell trilogy #2 en Chrono Crusade #3
  vrijdag 24 februari 2006 @ 20:54:08 #207
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_35457100
Ghost Rider was
  zaterdag 25 februari 2006 @ 15:23:31 #208
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_35477815
I'm hungry!
pi_35481256
hopelijk wordt het wat
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 februari 2006 @ 18:01:33 #210
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_35482618
zo, op de special edition dvd van Batman staat wel een gave docu over de comic.
Ok, natuurlijk is het over hoe gaaf de comic wel niet is, maar toch is het erg interessant om te zien. En zelfs Stan Lee zit er in.

straks 's kijken of op de andere delen nog meer van dat leuks staat.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 18:59:35 #211
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_35484735
Batman Begins that is?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 februari 2006 @ 19:14:41 #212
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_35485273
nee, Batman.
  zondag 26 februari 2006 @ 23:15:05 #213
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_35528770
verklaar u nader aub
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 februari 2006 @ 23:19:41 #214
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_35528916
wat valt er meer te verklaren?
dat er van Batman een special edition dvd is, net als van de andere 3 films uit die Batman serie?
En dat daarop een gave docu staat?
  zondag 26 februari 2006 @ 23:25:20 #215
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_35529122
door de bomen het bos niet meer zien ofzo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 maart 2006 @ 01:02:34 #216
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_35728730
nou, het was weer een leuk weekje met comics wat ik weer aangeschaft heb:
Amazing Spidey 529 (met dat nieuwe pak wat hij van Tony Stark krijgt. moet 'm nog lezen overigens)
Ultimate Spidey 90 (yeeey, the vulture!)
Wolverine 39 (zo te zien komt the Winter Soldier hierin voor, want het vorige nummer stuurde daar al op aan)
X-Men 183 (apocalypse!)
Supreme Power: Hyperion 4
Astonishing X-Men 13
Transformers: Beast Wars 1 (godsamme, er zijn daar dus 10 verschillende covers van...)
Captain America: Winter Soldier tpb (deze moet ik denk ik eerst even lezen voordat ik bovenstaand Wolverine nummer lees. maar goed ik weet toch al wie the Winter Soldier is)

en dan heb ik seborik nog proberen vanalles aan te smeren maar dat wilde niet lukken.

o ja en ik heb nog een Maestro figuur uit de Marvel Legends serie gekocht.
  maandag 6 maart 2006 @ 19:26:24 #217
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_35784206
Damn, The Ultimates is weer zeer goed! Ik moest eerst deel 9 weer lezen want ik was vergeten hoe het ook alweer in elkaar zat, maar ik kan niet wachten tot deeltje 11 komt.

12 april pas zie ik nu. . .
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 maart 2006 @ 14:59:47 #218
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_35879364
om even terug te komen op die Wolverine van Humberto Ramos...

in de Marvel Previews catalogus staan nog twee pagina's van de comic, dus wat meer dan de cover. En Wolverine ziet er niet uit. Die punten van z'n masker waar z'n haar in zit (om het zo maar even te omschrijven) zijn amper aanwezig, z'n smoel is nog vierkanter dan die van Bruce Campbell, en het lijkt meer op een of andere Hanna & Barbera cartoon dan op een Marvel comic, zoals Wolverine er uit ziet.
Nee, ik denk dat ik er mee stop.
De nieuwe serie lijkt me interessanter, Wolverine: Origins.
  donderdag 9 maart 2006 @ 18:44:39 #219
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_35886814
Net zo'n hond met de oren plat op z'n kop. . .

donderdag 9 maart 2006 @ 20:23:22 #220
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35890252
Voor de geïnteresseerden: Nu op BBC 2 een interview met comic-grootheid en legende Alan Moore.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 maart 2006 @ 17:02:51 #221
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_35943564
vandaag m'n Marvel Legends 14" Apocalypse figuur compleet gemaakt, door even bijna heel de serie aan te schaffen
Nu moet ik m'n vitrine weer opnieuw inrichten, om alles kwijt te kunnen.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 17:31:32 #222
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_35944338
you take pitsha?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 maart 2006 @ 12:17:23 #223
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_35962282
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:31 schreef One_conundrum het volgende:
you take pitsha?

vlnr:
Bishop, Black Panther, Wolverine (Astonishing X-Men), Cyclops, Angel, X21, Sasquatch, Iron Fist en Spider-Man (Amazing Fantasy #15). Allen uit Marvel Legends series 10 en 12.

vlnr:
Mr. Sinister, Maestro, Omega Red en Mystique. Marvel Legends series 10 en 12.

Apocalypse en een Sentinel, uit de Marvel Legends serie 12 en 10 respectievelijk. Met ervoor nog een Slave 1 en een Tie Bomber van Lego, een Boba Fett lego figuurtje, en een kleine Soundwave.

een Alien Queen en Unicron, met ervoor Dawn, Onslaught en wat Star Wars miniatures figuren.

Niet zo'n duidelijke foto, want deze is onderin de vitrine waar er wat minder licht was. Linksboven de classic X-Men set, met ervoor een Bone figuur. Jason uit Friday the 13th staat er ook nog bij, evenals een Predator, Alien en een Trinity uit the Matrix.

m'n DC figuren:
vlnr:
Batman (Dark Knight Returns), Catwoman (Hush), Nightwing (Hush), Two-Face (Long Halloween), Superman (Hush), Joker (Hush), Joker (Dark Knight Returns), Harley Quinn (Hush).

Darth Vader, Grand Moff Tarkin, een leger stormtroopers (allemaal verschillende!) en ander kanonvoer, Boba Fett (natuurlijk!), Bossk, Boushh, Han Solo in carbonite, Lando als Skiff Guard, Garindan, een Gamorrean guard, en Jango Fett.

muziekfiguren.
5x Iron Maiden (Somewhere in Time, The Trooper, Piece Of Mind, Killers, en een Powerslave Eddie), Gene Simmons (Kiss), en Slash (Guns n' Roses)
  zondag 12 maart 2006 @ 12:23:11 #224
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_35962446
Hulde
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 maart 2006 @ 12:25:44 #225
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_35962524
op m'n boekenkast staat nog het een en ander, en ik heb nog veel Spawn figuren ergens in dozen. te weinig plek om alles neer te zetten
  zondag 12 maart 2006 @ 12:58:56 #226
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_35963100
Wat vind je partner van al die figuren?
  zondag 12 maart 2006 @ 14:46:11 #227
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35965210
Geinige en mooie collectie. Al heb ik zelf nooit het plezier van het verzamelen van poppetjes ingezien.
  donderdag 23 maart 2006 @ 19:52:42 #228
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_36306582
Net even The Ultimate Avengers gezien. De tekenfilm afgeleid van het eerste seizoen van The Ultimates. Het is leuk vermaak, maar meer ook niet. Het mooiste is nog het allerlaatste gevecht, maar dat zou spoileren zijn, Het is het dikke uurtje kijken wel even waard.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 maart 2006 @ 22:05:36 #229
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_36310765
ik las daar niet echt zulke goeie reviews van, van wat comicfans.
maar ik oordeel zelf wel.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 13:03:27 #230
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_36325610
Ultimate Avengers is dus eigenlijk The Ultimates... maar dan light... en het is The Avengers... maar dan iets zwaarder.

Beetje vlees noch vis.

maar ach, het houdt je van de straat
I'm hungry!
pi_36504000
quote:
Op zondag 5 maart 2006 01:02 schreef Tokus het volgende:
Transformers: Beast Wars 1 (godsamme, er zijn daar dus 10 verschillende covers van...)
Wat vond jij ervan? Ik heb zo ongeveer alle afleveringen van de serie destijds gezien en ik vond deze best wel vet. Ben erg benieuwd naar deel 2, iemand enig idee wanneer die uit zal komen?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 maart 2006 @ 20:49:47 #232
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_36504037
deze comic had toch amper wat met de tekenfilm te maken??
pi_36504693
naja, het gaat over transformers met beast-modes, best wel grote overeenkomst. Verder zie je depth charge ook nog ff.

Maar wat vond je er nou van?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 maart 2006 @ 21:10:17 #234
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_36504829
vond het wel gaan. ik verwacht dat deze nieuwe bende binnenkort wel met Megatron en Optimus primal in aanraking komt, eigenlijk.
pi_36504964
Dus jij hebt het ook gekeken? Ben je dan niet erg benieuwd naar nieuwe maximals en predacons?

Ik vond vooral de fuzors en de transmetals erg vet
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 maart 2006 @ 21:21:36 #236
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_36505311
ja, heb alle afleveringen wel gezien. Heb ook nog een aantal van de toys ergens. o.a. een normale Optimus Primal en een transmetal versie.
pi_36516352
ik ga zometeen naar een stripwinkel, op zoek naar deel 2. Verheug me nogal op de fuzors die we al kort zagen in deel 1.

Ik laat nog van me horen
pi_36601000
beetje jammer. Er gebeurde niet echt heel veel en der kwamen ook geen spectaculaire transformers voorbij. Ik hoop dat ze in het volgende deel wat meer transformaties e.d. laten zien. Ik heb wel heel kort een paar fuzors en transmetals gezien, maar te weinig. Het feit dat magmatron uit 3 beesten bestaat vind ik overigens wel origineel, maar dat zagen we in deel 1 ook al.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 april 2006 @ 15:59:58 #239
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_36857801
welke comic-sites bezoekt men eigenlijk zoal?

ik lees meestal 's ochtends onder het ontbijt Newsarama, en 1x per week ga ik 's de columns af op Comic Book Resources. Zijn er nog ergens goeie sites met reviews enzo?
  Moderator dinsdag 11 april 2006 @ 16:51:52 #240
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36859337
haha een tijdje geleden naar mn eerste comic store geweest in new york city echt geweldig. Zo ontzettend stereotyp.

wat een geweldig sfeer daar. 1 man die als een simpsons achtige comic guru achter de toonbank staat.
Eén werknemer en 6 nerds die met hun hoofd in de bakken zitten. En er komt een klant binnen die vraagt naar de nieuwste spiderman. De zes komen tegelijk met hun hoofd uit de bakken en brullen in koor. 'That one is sold out" .. Hehe van die klanten die bij het meubelair horen.

Maar ze hadden geen toomuchcoffeeman
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 11 april 2006 @ 17:01:47 #241
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_36859640
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 15:59 schreef Tokus het volgende:
welke comic-sites bezoekt men eigenlijk zoal?

ik lees meestal 's ochtends onder het ontbijt Newsarama, en 1x per week ga ik 's de columns af op Comic Book Resources. Zijn er nog ergens goeie sites met reviews enzo?
ik beperk me meestal tot marvel.com om te zien wat er uitkomt. . .

Hoe ver is het eigenlijk met die marvel comic gebaseerd op het Steven King verhaal
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 april 2006 @ 18:23:36 #242
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_36862087
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 17:01 schreef One_conundrum het volgende:

Hoe ver is het eigenlijk met die marvel comic gebaseerd op het Steven King verhaal
die is uitgesteld naar volgend jaar.
script zal door Peter David geschreven worden naar een plot van Steven King, en het wordt door Jae Lee getekend dacht ik.
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:52:13 #243
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_36862966
en hoe het ook alweer? Dark iets?
  woensdag 12 april 2006 @ 10:18:24 #244
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_36879860
The Dark Tower...

Maar het zal geen vervolg zijn, het is een verhaal dat zich afspeelt tijdens of tussen twee boeken uit de serie, en zal dienen als extra materiaal om het geheel wat verder uit te diepen, en om nieuwe lezers aan te trekken.

Met andere woorden... het word een serie die meer als promotie-materiaal dient voor King en de Dark Tower serie dan dat het een serie voor Marvel word.
I'm hungry!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 april 2006 @ 00:16:14 #245
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_37175572
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:25 schreef capital_P het volgende:
beetje jammer. Er gebeurde niet echt heel veel en der kwamen ook geen spectaculaire transformers voorbij. Ik hoop dat ze in het volgende deel wat meer transformaties e.d. laten zien. Ik heb wel heel kort een paar fuzors en transmetals gezien, maar te weinig. Het feit dat magmatron uit 3 beesten bestaat vind ik overigens wel origineel, maar dat zagen we in deel 1 ook al.
ik heb vanmiddag deel 2 ook maar meegenomen, net als de House Of M tpb. Ben toch benieuwd, want de reviews waren toch redelijk positief.
En een prachtige Spider-Man: The Other hardcover voor m'n goede vriend sebbo. Ik zou bijna jaloers er op worden, want die hardcover ziet er toch erg mooi uit. Maar ja ik heb de losse nummers.
pi_37176511
Nog een comic fan hier. Lees voornamelijk x-men. Met tussendoor wat compleet andere dingen zoals: Silent hill mini serie, fables etc.

Echter 2 dikke aanraders zijn:
- WE3 geschreven door Grant morrison en getekend door Frank Quitely.
- Ultimate iron man geschreven door Orson Scott Card de beroemde sci-fi schrijver. (1-5 is uit in hardcover formaat)

Allebei echt geweldig geschreven en getekend. Vooral WE3. Weinig tekst maar op een of andere manier grijpt het je echt vanaf bladzijde 1. Hier ook enkele reviews van WE3
http://comics.ign.com/articles/673/673191p1.html
http://www.silverbulletcomicbooks.com/reviews/111949504898976.htm
http://www.icomics.com/rev_012805_we3.shtml (Pas op!!! Spoilers)
pi_37543709
En dan heb ik alleen maar oude turtles action figues
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_37683395
civil war gaat een zooitje worden
  dinsdag 9 mei 2006 @ 10:27:39 #249
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_37683867
heb ik wel iets van gehoord ja! wat moet dat precies worden?
pi_37690385
Troep onzin ik ga het ook niet halen.
Je hebt een groep superhelden die voor registratie van identiteit is en een groepje tegen,
En daar onstaat dan oorlog over. Vorig jaar nog dat gezeik met Hous of M en nu weer dit.
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 mei 2006 @ 14:44:10 #251
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_37690528
ach, tot dusver lijkt het me wel interessant. Het is in ieder geval een verhaal wat echt een reden heeft, in dit geval dus of die registratie moet plaatsvinden of niet, en daar bij hangen dus de voor en tegenstanders.

Ik moet het helaas komende maand zonder nieuwe comics doen, want m'n dealer gaat verhuizen. Nou ja, hij gaat weer op zichzelf met een zaak, in plaats van onderdeel te zijn van een andere (grote) boekhandel.
pi_37690576
Nee ik vind het vrij tries allemaal. Zo als Iron Man en Captain America ook.
werken jarenlang samen slaan nu elkaar deze zomer de kop in.
Om volgend jaar weer samen te strijden in een weer een andere crossover.

Waar ik het trouwens ook niet mee eens ben is dat Emma Frost weer het slechte pad op lijkt tegaan. Dat hebben we nu al zo vaak gezien.
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_37706521
Waarschijnlijk komt alles in deel 6 van civil war wel weer goed hoe moet het anders verder met de avengers en de rest

Lets kiss and make up
pi_37928881
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_37945159
ok ?
pi_38277464
Wolverine 42 is wel leuk getekend
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 mei 2006 @ 01:08:10 #257
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_38290469
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 19:13 schreef wc-eend het volgende:
Wolverine 42 is wel leuk getekend
is dat het 1e nummer met Ramos?
zo ja, dan geloof ik je niet.
Of is dat dat verhaal waar hij dat kind redt? Die moet ik nog uitlezen, ik kwam even niet verder dan pagina 5 toen ik er in begon.
pi_38293651
nee niet dat kind.. tis inderdaad die Ramos..

cover...

FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 mei 2006 @ 11:29:56 #259
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_38295038
mij lijkt het echt niks, om eerlijk te zijn.
Ook de previews die ik er van gezien heb vond ik niks.
pi_38305803
Tjah is tuurlijk de tekenstijl die je leuk moet vinden.. mij trekt dat wel, realistisch maar op een cartoony way..
  zondag 28 mei 2006 @ 20:31:53 #261
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_38311446
ik vind Wolverine Origins lelijk getekend.
pi_38323605
Ik vind wel meevallen kende die hele Nuke nog niet :p
pi_38324564
Heel Wolverine vind ik een kut personage.
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_38340819
Ik vind het wel meevallen.. tis ip wel een aardig karakter.. maar hij is gewoon te idolistisch..
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 juni 2006 @ 15:59:08 #265
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_39357802
nou, ik heb gisteravond eindelijk 's Wolverine gelezen, nu het door Ramos getekend is. Het meeste valt mee, behalve als hij in z'n costuum is. Dan vind ik het er gewoon niet uitzien. En die smoelen in de actiescenes lijken nergens op.

Met Origins lijken alle figuren regelrecht uit Preacher te komen, wat op zich niet zo vreemd is want het is wederom Steve Dillon die het tekent. Het ziet er vrij simpel uit, maar toch vind ik het wel ok.
  donderdag 29 juni 2006 @ 16:35:41 #266
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_39359197
Ik vond de laatste Ultimates wel weer vet. Dat werkt zich door naar een hele vette climax heb ik het vreemde gevoel
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 juli 2006 @ 20:55:03 #267
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_39669252

Wolverine ziet er zo toch niet uit.....
Ik heb gister het 2e nummer wat door Humberto Ramos getekend is opgehaald en even doorgebladerd, maar ik begin echt steeds meer een hekel aan zijn Wolverine te krijgen. In ieder geval in kostuum. Bleh.
  zondag 9 juli 2006 @ 21:01:32 #268
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_39669490
Tis kut getekend!
pi_39855866
Ik vind het wel aardig leuk getekend...
  zaterdag 15 juli 2006 @ 19:03:44 #270
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_39857424
De verhoudingen kloppen op een of andere manier niet
  zaterdag 15 juli 2006 @ 21:16:30 #271
3140 PhalanX
Technarchy
pi_39860610
hij mist een duidelijke nek, of hij heeft geen schouders, ik heb geen flauw idee hoe je het geval wil noemen dat zijn hoofd verbind aan zijn romp, maar wat het ook is, het ziet er machtig ongemakkelijk uit. Het hoofd is te klein waardoor het lichaam groter oogt, wat nogal vreemd is voor een personage dat bekend staat als een klein mannetje. Daarbij zijn de klauwen nogal vreemd getekend, ongelijk en wederom erg klein. Zijn armen zijn verschrikkelijk dik en lang. Zijn bovenbenen zijn smaller dan zijn kuiten, en hij heeft onaards grote voeten.

en hij heeft geen VPL (Visible Penis Line) maar een soort van vreemde Mangina... of zelfs dat niet eens, het is er akelig plat aan de voorkant.

De voeten kan ik Ramos vergeven, het is een van zijn stylistische kenmerken, maar de rest is gewoon een erg slordig in elkaar geflanst figuur dat anatomisch meer dan behoorlijk incorrect is.
--- Cameron Hodge ---
pi_39870061
Yup.. maar toch vind ik het leuk getekend

zondag 16 juli 2006 @ 20:24:35 #273
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_39884852
Handen af van Wolverine!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zondag 16 juli 2006 @ 21:25:42 #274
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_39886300
Daar ben je net een paar delen te laat mee
  zondag 16 juli 2006 @ 21:36:15 #275
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_39886550
Ach, door de jaren heen is mijn favoriete Canadees al zo vaak uitgerekt en ineengedrukt door diverse tekenaars....
Moet zeggen dat ik ook geen fan van Ramos ben. In zijn eigen series viel het wel mee, maar als "gast"tekenaar ben ik altijd blij als hij zijn hielen gelicht heeft
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 juli 2006 @ 09:56:10 #276
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_40039735

de cover voor Wolverine #50, die me toch erg doet denken aan die van #90 van de vorige serie.

Geschreven door Jeph Loeb, getekend door Simone Bianchi. Hoera, Ramos is dus opgerot!
pi_40041851
Dat is raar Sabertooth is nu bij die goodies toch?
Zit hier trouwens iemand te wachten op de terugkeer van de Phoenix?
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_40833125
nee want het is niet de terug keer van Jean Grey, alleen de zoveelste retcon waar niemand echt op zit te wachten.

Phoenix Endsong ---> doel daarvan was?
--- Cameron Hodge ---
  woensdag 6 september 2006 @ 17:47:33 #279
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_41555332
KICK
  woensdag 6 september 2006 @ 17:48:21 #280
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_41555359
wie heeft The Ultimates annual gelezen? vage shit man, ik vond em te saai en heb em doorgeskimd . . .
  donderdag 28 september 2006 @ 18:40:29 #281
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_42206534
Ultimates 12!!!

ik wil em eventueel wel uploaden op rapidshare . . .
pi_42208494
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:36 schreef PhalanX het volgende:
nee want het is niet de terug keer van Jean Grey, alleen de zoveelste retcon waar niemand echt op zit te wachten.

Phoenix Endsong ---> doel daarvan was?
Ik vinde Chucoos best leuk
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_43030341

&

Totaal voor 10 euro gekocht bij m'n comicstore
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 oktober 2006 @ 11:44:35 #284
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_43030942
Tellos schijnt wel goed te zijn. Ik heb er destijds veel leuks over gelezen, maar het kwam er nooit van om de serie te proberen.
pi_43033860
Ze zijn leuk, lekker fantasy.. echt een aanrader.. maar je moet wel eerst Tellos: reluctant heroe's lezen (bovenste plaatje)
  zondag 29 oktober 2006 @ 15:18:45 #286
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_43037151
All star batman en robin is ook zeer phat alleen duurt het steeds zo lang eer er een nieuw deel uitkomt.

Lezen mensen nog gewoon marvel en DC enzo hier of is dat neit meer leuk?

en hoe zit het met de samenwerking tussen marvel en stephen king. Dark nog wat . . .
  zondag 29 oktober 2006 @ 15:22:49 #287
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_43037264
Ik ben altijd meer een Marvel man geweest. Nu lees ik nog de hoofd X-men titels en Avengers. Maar verder vind ik het meer volwassen werk van Vertigo etc. leuker dan de meeste Marvel titels.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 oktober 2006 @ 17:01:10 #288
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_43039984
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:18 schreef One_conundrum het volgende:
All star batman en robin is ook zeer phat alleen duurt het steeds zo lang eer er een nieuw deel uitkomt.
tsja, meestal ligt dat aan de tekenaar, maar als zelfs Jim Lee er een tweede serie naast kan doen....
nee het is Frank Miller wat naar z'n bol geschoten in Hollywood, heb ik het idee.
Wel een leuke serie verder, een stuk harder dan de normale Batman series.
quote:
Lezen mensen nog gewoon marvel en DC enzo hier of is dat neit meer leuk?
Ik ben ook voornamelijk een Marvel lezer. Ultimate titels, Spidey, en momenteel de hele Civil War crossover.
Planet Hulk heb ik nog liggen, maar ben er nog niet in begonnen. O ja, en Daredevil, die blijft goed, al zo ongeveer sinds de restart met Marvel Knights.

En de laatste tijd ga ik steeds meer DC dingen lezen. Superman / Batman (de titel, dus) blijft toch best leuk, en van de normale Batman serie heb ik ineens een verhaal gekocht, maar voornamelijk omdat Grant Morrison het schrijft. Tsja, de Joker die in een van de eerste pagina's door z'n kop geschoten wordt.... (ok, Mr. J komt er verder niet meer in voor). Maar als deze afgelopen is stop ik daar ook weer mee.
En de komende Action Comics verhaallijn geschreven door Geoff Johns en Richard Donner heb ik ook besteld. Ben wel benieuwd wat dat wordt.
  zondag 29 oktober 2006 @ 17:11:50 #289
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_43040289
ik vind de grappen in Allstar B&R ook wel vet. Dat batman allang heeft uitgevonden wie Superman is. Verder zijn de details wel leuk zoals dat Alfred een voormalig brits commando is enzo.

Ik zag Frank Miller gisteraaf nog op TV bij de Scream nog wat award. Hij kreeg een soort Oueuevere prijs. Beetje nutteloze award show, maar hij had wel een mooi praatje. Hij kwam op me over als een beetje een verlegen mannetje
  zondag 29 oktober 2006 @ 17:20:32 #290
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_43040538
Zag gisteren een Sandman-boek liggen van ± 100 euri's (The Absolute Sandman?). Gebundelde versie van de eerste 22 (?) afleveringen. Had Sandman altijd al op mijn "to do"-lijst, dus wie weet

Edit: ah, gevonden. Deze dus:

THE ABSOLUTE SANDMAN VOL. 1 collects issues 1-20 of The Sandman and features completely new coloring, approved by the author, on the first 18 issues, as well as a host of never-before-seen extra material, including the complete original Sandman Proposal, a galley of character designs from Gaiman and the artists who originated the look of the Sandman, and the original script to the World Fantasy Award-winning THE SANDMAN #19, "A Midsummer Night's Dream," together with reproductions of the issue's original pencils by Charles Vess. Also included are a new introduction by DC's president Paul Levitz and a new afterword by Gaiman....Price: $99 US. Page count: 613 pages. Trim size: 6.75 x 10.25". Format: Hardcover Slip Case.

Edit 2: de eerste van 4.....
http://www.dccomics.com/graphic_novels/?gn=6109

[ Bericht 17% gewijzigd door Mark op 29-10-2006 17:25:46 ]
Dommage arachide-fromage
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 oktober 2006 @ 17:38:02 #291
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_43040985
Die Absolute Editions zijn erg prijzig, maar je krijgt er echter wel wat moois voor terug.
Alleen hebben ze soms wat vreemde keuzes wat betreft wat ze uitbrengen. Sandman snap ik nog wel, maar zo is ook het Hush verhaal van Batman er in te krijgen. Nou, zo'n klassieker is dat nou ook niet. Of bijvoorbeeld Danger Girl.
  zondag 29 oktober 2006 @ 18:03:00 #292
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_43041573
Ik lees voornamelijk Witchblade, Darkness en Wolverine. Maar klote, wat een boel nummers om te verzamelen. Ik kan gelukkig in ieder geval wat Witchblade betreft alles lenen van een vriend. maar ik wil hebben....
  woensdag 1 november 2006 @ 23:07:20 #293
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_43156900
Heb lekker bijgelezen tot Witchblade 100, spannend!!!! En een vreemde Darkness/Wolverine gelezen, fun wel, maar that's all. Vond de tekenstijl niet echt super.
  woensdag 1 november 2006 @ 23:09:16 #294
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_43156962
Darkness/Wolverine?
  donderdag 2 november 2006 @ 11:37:56 #295
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_43165958
Ja, is van september 2006. Frank Tieri & Tyler Kirkham.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 november 2006 @ 12:08:43 #296
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_43166759
ik ben iets na nummer 50 bij Witchblade afgehaakt, maar eigenlijk was ik daarvoor al lang m'n interesse verloren.

Toch wil ik nummer 3 en 4 nog 's ergens kopen, voor de compleetheid (van de 1e 50 delen dan).
  donderdag 2 november 2006 @ 12:14:36 #297
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_43166904
quote:
Op woensdag 1 november 2006 23:09 schreef One_conundrum het volgende:
Darkness/Wolverine?
Owja, met die vage moeder dat Wolverine achterna wordt gezeten door de Hydra

Die was vaag maar wel

tekenstijl kon me ook wel bekoren
  donderdag 2 november 2006 @ 14:34:40 #298
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_43171176
Vandaag weer mijn maandelijke lading comics binnen gekregen. Waaronder het eerste nummer van de terugkeer van één van mijn lievelingsseries, dit keer geschreven door één van mijn lievelingschrijvers....
AUTHORITY door Grant Morrison
  donderdag 2 november 2006 @ 14:38:35 #299
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_43171284
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:34 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Vertel meer over deze serie dan!

fijn trouwens dat we weer zo actief zijn hier, zou het met het weer te maken hebben
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 november 2006 @ 14:42:15 #300
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_43171397
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:34 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Vandaag weer mijn maandelijke lading comics binnen gekregen. Waaronder het eerste nummer van de terugkeer van één van mijn lievelingsseries, dit keer geschreven door één van mijn lievelingschrijvers....
o ja, daarvan heb ik nummer 1. nou ja van de originele serie. Maar ik ben er nooit aan toegekomen om me er verder in te verdiepen.
  donderdag 2 november 2006 @ 16:28:37 #301
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_43174806
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:38 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Vertel meer over deze serie dan!

fijn trouwens dat we weer zo actief zijn hier, zou het met het weer te maken hebben
Auhority is een soort van volwassen geweldadigere versie van alle superhelden teams als Avengers en JLA. Maar waar bij die series de helden meestal zich toch meestal allemaal netjes politiek correct gedragen, doet Authority dat wat gedaan moet worden:
De serie is in eerste instantie bedacht door Warren Ellis en getekend door Bryan Hitch en komt voor uit een eerdere serie Stormwatch. (die je niet gelezen hoeft te hebben om het te kunne volgen). Na 12 issues namen Mark Millar en Frank Quitley het over, die het hoge niveau van Ellis/Hitch wisten vast te houden. De serie leest als een actiefilm met zijn vele actie en de grote kaders. Series als New X-men en the Ultimates zijn duidelijk hier door geïnspireerd.
Verder kenmerkt de serie zich doordat het steeds bestaat uit een story-arc van 4 of 5 afleveringen.

Deze website somt wel goed op wat de serie inhoud.
http://www.christopherscanlon.com/Recommendations/authority.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')