abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:18:08 #26
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_27159978
je kunt ook naar Z-cult FM googlen en het vinden, maar ik raad je toch aan om comics te kopen. Het gaat la niet al te goed met het comic-wereldje, en door ze te downloaden bespoedig je alleen maar de neergang van het medium.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_27160294
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:18 schreef Kugari-Ken het volgende:
je kunt ook naar Z-cult FM googlen en het vinden, maar ik raad je toch aan om comics te kopen. Het gaat la niet al te goed met het comic-wereldje, en door ze te downloaden bespoedig je alleen maar de neergang van het medium.
Dat is eigenlijk wel hun eigen schuld neem nou New xmen - Academy X wanneer hous of M komt worden alle nieuwe new mutants weer aan de kant gezet en spelen de ouwe New Mutants ( Die nu dus leeraren zijn weer de hoofrol )
You and me baby ain't nothin' but mammals
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Do it again now
pi_27160605
Wat leuk, dit topic !
Sorry, misschien onrelevant hoor, maar ik heb tot ongeveer 2 jaar geleden echt alle oude X-men (X-mannen ) comics verzameld. Ze liggen nu in een doos op zolder en zo af en toe lees ik ze nog wel eens door .
Maar toch heel leuk om hier weer wat recentere verhaallijnen te lezen .

Misschien ga ik nog wel weer eens de plaatselijke striphandel in, kijken of hij nog eens stapel tweedehands van vorig jaar heeft liggen ofzo. Kan ik weer eens bijlezen

De oudste die ik heb is de Nederlandse .. ergens in de nummer 30 geloof ik.
Toch grappig, ik had er eigenlijk nooit meer aan gedacht en nu ik dit topic tegenkom krijg ik spontaan weer zin om ze weer te gaan lezen

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2005 19:35:42 ]
  donderdag 19 mei 2005 @ 21:39:28 #29
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_27165124
quote:
Z-cult moet je je nu registreren en gedoe
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:04:25 #30
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_27180335
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:34 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat leuk, dit topic !
Sorry, misschien onrelevant hoor, maar ik heb tot ongeveer 2 jaar geleden echt alle oude X-men (X-mannen ) comics verzameld. Ze liggen nu in een doos op zolder en zo af en toe lees ik ze nog wel eens door .
Maar toch heel leuk om hier weer wat recentere verhaallijnen te lezen .

Misschien ga ik nog wel weer eens de plaatselijke striphandel in, kijken of hij nog eens stapel tweedehands van vorig jaar heeft liggen ofzo. Kan ik weer eens bijlezen

De oudste die ik heb is de Nederlandse .. ergens in de nummer 30 geloof ik.
Toch grappig, ik had er eigenlijk nooit meer aan gedacht en nu ik dit topic tegenkom krijg ik spontaan weer zin om ze weer te gaan lezen
mijn oudste Nederlandse versie van JuniorPress is nummer 1... maar de serie werd al langer vertaald, door een voorlopig van Junior Press, zo heb ik dus ergens nog een nummertje liggen waarin Banshee zijn opwachting maakt.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 15:27:35 #31
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_27187526
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 18:11 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Tokus

Kom je ook weer bij het 2e deel van de comic gemeenschap postten. Er zijn nu discussies gaande over House Of M.

We missen je

XConundrum
ik heb niks over House Of M te zeggen, aangezien ik het niet ga lezen. Het gaat toch over Magneto die president wordt ofzo??? zoiets maak ik op uit wat ik tot dusver ervan gehoord heb. Ik ben wat Bendis-moe. Daredevil werd saai (gelukkig kapt hij, en hopelijk wordt deze laatste story-line goed), Ultimate Spider-Man is ook niet wat het geweest is, en de rest van de Marvel Universe laten ze Bendis nu ook al schrijven.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 15:35:08 #32
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_27187813
quote:
inderdaad.

m'n lokale comicboer (nou ja, niet lokaal meer, want ik ben verhuisd maar ga wel trouw elke maand enkele keren nog bij hem langs om m'n comics) stopt er ook al mee. Goed, hij verkocht niet alleen comics (voornamelijk europese strips, en ook wat comics), maar het geeft wel aan dat het niet makkelijk is in die business.
voor de geïnteresseerden, het betreft Het Perron in Middelburg. Het wordt enigzins overgenomen door een grote boekhandel in de stad, die een strip-hoek gaat inrichten. En daar kunnen dan ook comics besteld worden (voor de vaste klanten van de oude winkel, zoals ik).

wie nog zo'n 2500 backissues wil kopen, ik heb begrepen dat ze voor een leuk prijsje weg mogen. Ik zal morgen eens vragen wat er zoal bij zit (veel Valiant spul dacht ik).
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:43:34 #33
3140 PhalanX
Technarchy
pi_27192433
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:27 schreef Tokus het volgende:

[..]

ik heb niks over House Of M te zeggen, aangezien ik het niet ga lezen. Het gaat toch over Magneto die president wordt ofzo??? zoiets maak ik op uit wat ik tot dusver ervan gehoord heb. Ik ben wat Bendis-moe. Daredevil werd saai (gelukkig kapt hij, en hopelijk wordt deze laatste story-line goed), Ultimate Spider-Man is ook niet wat het geweest is, en de rest van de Marvel Universe laten ze Bendis nu ook al schrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  zondag 29 mei 2005 @ 12:36:03 #34
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_27449090
Kan iemand mij uitleggen hoeveel verschillende secret wars verhalen zijn. Ik raak een beetje verstrikt...
  zondag 29 mei 2005 @ 15:57:59 #35
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_27454548
enuh. De What If...? Serie is dat wel wat aardig getekend?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 mei 2005 @ 16:49:15 #36
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_27456146
What If is toch door verschillende schrijvers en tekenaars?

en qua Secret Wars ken ik er 3. De originele, en het vervolg daarop, en momenteel loopt die Secret War (zonder s) van Bendis. Maar die heeft er dus niks mee te maken verder. Misschien zijn er nog wel meer.
  zondag 29 mei 2005 @ 18:18:27 #37
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_27458987
quote:
Op zondag 29 mei 2005 15:57 schreef One_conundrum het volgende:
enuh. De What If...? Serie is dat wel wat aardig getekend?
nog wel redelijk serieuze verhalen, behalve dat het niet mogelijk is. Geen slapstick?
pi_27631810
Geweldig nieuws

quote:
Claremont named the lineup for the November-debuting New Excalibur: Nocturne, Juggernaut, Dazzler, Sage, Pete Wisdom, and Captain Britain. The writer said that the new series will go back to basics, as the team takes the responsibility of cleaning up a major repercussion that comes as a result of House of M, adding that the title will be for fans who are looking for cosmic comedy, romance, and adventure in their books. Obviously, it’s set in England as well.

Asked why he chose to use Pete Wisdom (a character created by Warren Ellis), Claremont said he’d been something of a secret admirer of Ellis work, (“even when I wanted to beat him with a stick” Claremont joked) and felt Wisdom was a wonderful character to use. The writer added that things between Wisdom and a “certain brunette” will pick up right away. As for another reason to use Wisdom, Claremont jokingly said that other creators had been stealing his characters for years, so it was time to “steal some back.”

Sage !
Do it again now
pi_28042017
Schop!
Do it again now
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 juni 2005 @ 13:50:27 #40
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_28042672
Waarom zit de Juggernaut daar nu weer bij?
Die moet gewoon een badguy blijven.
pi_28042707
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 13:50 schreef Tokus het volgende:
Waarom zit de Juggernaut daar nu weer bij?
Die moet gewoon een badguy blijven.
Nou Juggernaut word een nog al centraal figuur in deze serie wat ik gehoord heb.

een soort mentor voor Nocturne.
Goeie vrienden met Sage.
Verleden en fan van/met Dazzler.
Do it again now
  maandag 27 juni 2005 @ 01:23:12 #42
66779 Brasco125
gamertag: DirtyBrasco NL
pi_28261686
Aaah tof! ik wil me bij de fok-comic-gemeenschap ook ff aansluiten. Sinds 4 jaar weer helemaal terug in de comic-scene.. Wist niet eens dat Wildstorm al jaren bij DC zit en dergelijke.. er is intussen een hoop gebeurt.

Voorlopig eerst gestart met de verhaallijjnen waar ik mee bezig was afgemaakt of aangevuld met behulp van Ebay(avengers, Cap. America, en kortere series als Wildc.a.t.s. Divine Right, DV8 en Danger Girl) Nu ben ik me dus aan het orienteren op lopende series. Wildstorm vind ik op het moment te vaag zonder langlopende series enzo.. Dus focus ik me op Marvel. Cap Vol 5 en Avengers ga ik zeker volgen daarnaast New Avengers en Young Avengers. Moet er alleen weer helemaal in komen. Dissasembled heb ik dus gemist enzo. Nu heb ik net Uncanny X-men (#461) opgepikt en zit dus gelijk midden House of M. Is dit een Tie-in of een onderdeel van de mini-reeks zelf? Tis wel klote om direct midden in een Cross-over te verraken, maargoed het moet maar Ook heb ik Wolverine #29 gekocht nog niet gelezen, dus weet niet of ik dat ga volgen.

Ik laat de Ultimate series ff helemaal aan mij voorbij gaan anders wordt het voor mij ff helemaal niet meer te volgen. New Excalibur lijkt me ook wel tof. Net als de aankomende Defenders Mini-serie. Gaat weer de goede kant op..

Wat zijn goede online comicshops? ken alleen www.comicasa.nl...
  donderdag 21 juli 2005 @ 17:34:56 #43
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_29015697
SO, de nieuwe Ultimates is zeeeer heftig...

Jammer dat het nu 2 maanden wachten is op de volgende
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 juli 2005 @ 22:45:04 #44
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_29052037
ik zal 'm morgen eens ophalen, net als die nieuwe Batman serie van Frank Miller en Jim Lee.

Vanmiddag nog in Antwerpen geweest bij Mekanik. Dat is tenminste een winkel.
Jammer dat de actiefiguren soms wat duur zijn, maar de comics zijn heel schappelijk geprijsd.
Ik moest even m'n Catwoman: When In Rome serie aanvullen. helaas hadden ze #6 niet meer. Daarom nam ik nog maar wat nummertjes van o.a. Marvel Knights Spider-Man en Superman mee, die ik nog miste.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 juli 2005 @ 22:46:10 #45
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_29052055
quote:
Op maandag 27 juni 2005 01:23 schreef Brasco125 het volgende:

Wat zijn goede online comicshops? ken alleen www.comicasa.nl...
zijn er andere, in Nederland? Ik ken ze niet. Wel amerikaanse, maar die zijn vrij prijzig ivm verzendkosten.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 10:38:30 #46
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_29058018
laatst ook Hard Boiled gelezen. Vaag, maar wel mooi.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 10:41:27 #47
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_29058046
hmm, hoe zit dat met house of M.
Is dat weer een aparte serie net als ultimate.

Ik zie op de site van comicasa een spiderman: House of M #2...
  zaterdag 23 juli 2005 @ 14:05:17 #48
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_29062218
House of M is de crossover van dit jaar

je hebt :

mini-serie - de hoofdlijn van het verhaal, de centrale gebeurtenissen, de rode draad.

tie-in - de verschillende neven-verhalen, verhalen die zich rondom de hoofdlijn afspelen, maar niet direct een invloed hebben.

Tot dusver valt de mini-serie tegen, we zitten nu aan #4 en het is zo traag als dikke stront. nu pas beginnen we iets van verhaal te krijgen, de voorgaande drie nummers waren vooral bedoeld als opzet. Drie nummers waarvan #1 en #2 makkelijk in 1 iets dikker nummer hadden gepast.

Decompressed storytelling pur sang.

Ook een slechte eigenschap, in de samenvattingen van de voorgaande nummers staat informatie die volledig nieuw is. Met andere woorden, het is alles behalve een succesvol kwalitatief gebeuren.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zaterdag 23 juli 2005 @ 14:07:32 #49
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_29062262
de tie-ins zijn dan weer wel van een hoger niveau.

Uncanny X-men was uitermate klassiek, een echt ouderwetse comic, met Roma, Captain Britain, Jamie Braddock en Mad Jim Jaspers (een aanrader voor de oude lezer van bijvoorbeeld Excalibur)

Spiderman is behoorlijk strak.

Tekenwerk is ook sterk, de mini-serie van Coipel's hand is visueel gezien ERG mooi om naar te kijken.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zaterdag 23 juli 2005 @ 14:22:25 #50
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_29062585
uncanny X-men hoort ook bij House of M?

Ik volg namelijk ultimate ook al en het lijkt me lastig om 2 verschillende Xmen verhalen te volgen.

Ben trouwens wel nieuwsgier naar Spiderman HoM, kan ik die lezen zonder andere HoM verhalen te volgen.

Of raad je aan alles van HoM te volgen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')