*meldt
Toen ik klein was en op de Antillen woonde, hebben we ooit een paar kilo comics gekocht. Dat was toen een dollar per kilo. Achteraf gezien hadden we meteen alles moeten kopen, maar goed. Het betreft jaren 70 en begin 80 Marvel titels. Echt prachtig leesvoer
![]()
Recentelijk ben ik min of meer toevallig er weer wat van gaan lezen. Omdat geld nu, 20 jaar later, geen rol speelt, ben ik van plan om wat verhaallijnen/titels min of meer compleet te maken.
Mijn favorieten zijn waarschijnlijk (alle titels zijn uit begin 80):
-de ROM serie (75 nrs), misschien u wel bekend als de bron van de Dire Wraith verhaallijn die in meerdere titels crossovers had.
-King Conan (75 nrs), de najaren van Conan toen hij koning van Aquillonia was. Echt prachtige verhalen, die rustig 30 nummers doorgaan en waarvan het plot echt indrukwekkend is. Het betreft niet meer individuele nrs met alleen maar hakken, maar intrige, verval, emotie en nog meer. Echt een aanrader.
-The Savage Sword Of Conan (+-300 nrs), het grote "dure" (destijds) maandblad dat naast Conan The Babarian en King Conan uitkwam. Zwart-wit en groter formaat. Meer gericht op volwassenen kwa hoeveelheid geweld, borsten e.d. In Nederland heb je een stuk of 20 Conan strips van Oberon of zo, dit zijn 20 ingekleurde nrs van Savage Sword.
Hier een foto van wat Conans die ik onlangs via ebay.com heb gekocht.
![]()
Die Savage Swords zijn trouwens reteduur, er is een hoge vraag naar. Je betaalt gerust honderden dollars voor slechts een deel van de serie.
Als ik daar niet kan vinden wat ik zoek, bestel ik het via
www.milehighcomics.com. Momenteel hebben ze een 30% off sale met code EASTCOAST, dus als je nog iets zoekt...
Recente comics lees ik niet echt, ik vind de verhalen tegenvallen en de tekening zwaar overdreven (veel te gespierd, tot in het belachelijke, en alle vrouwen maar in miniscule pakjes en zo). Maar ik weet zeker dat er goede tussen zitten. Alleen heb ik momenteel wel m'n handen vol met wat ik nog moet inhalen van vroeger.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn