Disclaimer: Pas op! Ongecensureerde kritiek.quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stijlelementen? Post eerst maar eens een voorbeeldje dan
In dat geval maak ik me geen zorgen, ik vind dat mijn foto aan alle (jouw) eisen voldoet.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:32 schreef portier het volgende:
[..]
Ow met stijlelementen bedoel ik natuurlijk dingen als compositie, kleur, bladiebla. You know the drill.
hij is inderdaad onsmakelijk mooiquote:Op woensdag 11 mei 2005 12:39 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
In dat geval maak ik me geen zorgen, ik vind dat mijn foto aan alle (jouw) eisen voldoet.
Het enige waar volgens mij over nagedacht is, is "Waar staat de prullenbak?". En tijd heb je niet, maar tijd maak je. Bovendien is er nog een halve maand dus kan er makkelijk iets creatiefs gedaan worden. Ik heb een jaar geleden oid een topic geopend om mensen op weg te helpen. Toen vond ik al dat sommige mensen werkelijk geen enkele moeite doen om iets met hun foto te doen. Misschien moet ik dat topic maar eens opnieuw maken en er nu meer dan een uur aan de OP besteden.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:38 schreef E.T. het volgende:
je bedoelt dat er over een foto 'fotografisch' nagedacht moet zijn..
Toch denk ik dat achter de foto die jij "ongeinspireerde bagger" noemt wel degelijk nagedacht is. Moet bekennen dat het ook niet mijn favo foto is, maar soms ben je niet in de gelegenheid ofzo om wel iets te doen dat aan de 'stijl-criteria' voldoet..
ofzo..
Eenschquote:Op woensdag 11 mei 2005 12:39 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
In dat geval maak ik me geen zorgen, ik vind dat mijn foto aan alle (jouw) eisen voldoet.
jouw topic staat in mijn bookmarksquote:Op woensdag 11 mei 2005 12:50 schreef portier het volgende:
[..]
Het enige waar volgens mij over nagedacht is, is "Waar staat de prullenbak?". En tijd heb je niet, maar tijd maak je. Bovendien is er nog een halve maand dus kan er makkelijk iets creatiefs gedaan worden. Ik heb een jaar geleden oid een topic geopend om mensen op weg te helpen. Toen vond ik al dat sommige mensen werkelijk geen enkele moeite doen om iets met hun foto te doen. Misschien moet ik dat topic maar eens opnieuw maken en er nu meer dan een uur aan de OP besteden.
Maar zeg eens eerlijk, vind jij het een goede doordachte foto (ja er staat afval op, maar verder...)? Ik sta wel te zeiken, maar ik zou het zo mooi vinden als het niveau omhoog zou gaan. Gelukkig blijven de fotografen die er wel moeite voor doen meestal plakken.
[..]
Eensch.
*phew*quote:
Ik ben even zo vrij geweestquote:Op woensdag 11 mei 2005 12:32 schreef portier het volgende:
Ow, dat napraten had er best uitgemogen zie ik.
quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:55 schreef E.T. het volgende:
[..]
jouw topic staat in mijn bookmarks(alleen nu nog eens goed lezen
)
Sommige dingen zijn al zo simpel te bereiken, zoals onderwerp uit het midden plaatsen, kleuren even nabewerken of een mooie beeldhoek gebruiken.quote:Maar over tijd maken.. Ik had 't niet over tijd, maar over gelegenheid. Sommige dingen heb ik ook tijd genoeg, maar niet de gelegenheid om iets uitgebreids of gerichts te ondernemen.
quote:Ik vind trouwens wel dat 'je best er voor doen' een criterium mag zijn. Maar dat is niet meetbaar
Waarvoor dankquote:
quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:39 schreef Puckzzz het volgende:
Het is me trouwens opgevallen dat de vorige keer en deze keer de prijs er niet bij staat. Is die afgeschaft?
Niet dat het me daar om gaat hoor, ik heb toen ik had gewonnen mijn adres niet eens doorgegeven aan Pluisjeschande eigenlijk, het was best een leuk fotolijstje
het was me gewoon opgevallenquote:Op woensdag 11 mei 2005 15:55 schreef Astridj0h het volgende:
Ja, we spelen natuurlijk gewoon om de knikkers!
Niks mis mee, je reageert gewoon alert.quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:10 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
het was me gewoon opgevallenik twijfelde al of ik het wel zou posten, vanwege de indruk die het zou kunnen wekken
Maar zo had ik het ook niet opgevat, ik zag de knipoog welquote:Op woensdag 11 mei 2005 16:43 schreef Astridj0h het volgende:
ghehe ik knipoog toch. Ik wilde er mee zeggen dat we uiteindelijk altijd om de knikkers spelen, ik net zo goed hoor.. ik haat het om te verliezen, helemaal als er iets te winnen valt!! Geen aanval hoor.
topquote:Op woensdag 11 mei 2005 17:46 schreef bees het volgende:
ok...
klein beetje creatief met de afval zak en wat geel papier in de schuur....
lampje erbij...
beetje gelevelled en geel iets naar voren gehaald, cropje gemaakt voor het effect....
[afbeelding]
Ik geloof niet dat je voor het vrouwelijk schoon gaat zo te zienquote:
quote:Op donderdag 12 mei 2005 09:23 schreef Astridj0h het volgende:
Mwoah, ik zou er niet als hoogblonde slanke hollandse dame gaan lopen nee.
Nou heb ik gelukkig donker haar
maar ziet er leuk uit hoor qua cultuur en fotomogelijkheden
"Koos Alberts"quote:Op donderdag 12 mei 2005 20:47 schreef AGee het volgende:
wat vinden jullie van dit idee??
[afbeelding]
Ik vind het idee leuk, maar de foto zelf niet zo spannend eerlijk gezegd...quote:Op donderdag 12 mei 2005 20:47 schreef AGee het volgende:
[afbeelding]
wellicht met wat meer (contrasterende) kleuren?quote:Op donderdag 12 mei 2005 21:06 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik vind het idee leuk, maar de foto zelf niet zo spannend eerlijk gezegd...
Creeer eens diepte, dan wordt je foto wat spannender.quote:Op donderdag 12 mei 2005 20:47 schreef AGee het volgende:
[afbeelding]
Het idee is zeker leuk. Alleen dat bruine gebeuren rechtsboven stoort me. Die past er niet tussen.quote:Op donderdag 12 mei 2005 20:47 schreef AGee het volgende:
[afbeelding]
weet je wel hoe warm het daar kan worden?quote:Op donderdag 12 mei 2005 19:27 schreef k_man het volgende:
Ach, overdrijven is ook een kunst. Je moet er niet in een bloot topje en minirokje gaan lopen, maar als je je benen en bovenarmen bedekt moet het kunnen. Een sluier hoeft alleen bij bepaalde plaatsen, moskee bezoek of zo.
Z/w haalt veel contrast uit je foto. Z/w vind ik best delicaat, zou ik niet zomaar toepassen. Bij high en lowkey natuurlijk, om nadruk te leggen op lijnenspelen en bij sommige portretten kan het veel toevoegen, maar in dit geval denk ik dat de kleurenversie wat beter uit de verf komt.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 20:03 schreef Puckzzz het volgende:
Dat krijg je met Sepia he?
Zou je kleur beter vinden? heb ik ook in de aanbieding hoor
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 20:03 schreef Puckzzz het volgende:
Dat krijg je met Sepia he?
Zou je kleur beter vinden? heb ik ook in de aanbieding hoor
Nouw echt rot waren ze niet hoor. Dat fruit en groente wordt daar vers verwerkt zodat men bij de AH ( en gezusters) hun kant en klaar gesneden groente kunnen kopen. Zou niet best wezen als het al rot was wanneer het de deur uitgaatquote:Op vrijdag 13 mei 2005 20:33 schreef Astridj0h het volgende:
Ik zie kruisje
Edit: nu niet meer.
Tja idd wat weinig contrast nog steeds, misschien dat je hem in kleur echter wat kan levelen, zodat het groen er lekker uitspringt. Al met al denk ik dat je maar gewoon voor die rotte meloenen moet gaan.
[sub]dat ik zoiets ooit zo zeggen bij de keuze voor een foto
zoals dezequote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:44 schreef portier het volgende:
Er worden alleen kwaliteitsposts geplaatst.
Morgen? Niks ervan! dat doe ik al na afloopquote:Op zaterdag 14 mei 2005 14:13 schreef Re het volgende:
[..]
zoals deze
weinig binding met afval, wel een ideetje maar dat kan morgen wel
Je hebt nog niet de minste camera!quote:Op maandag 16 mei 2005 16:10 schreef Flipper01 het volgende:
Ik denk dat ik ook maar een keertje mee ga doen, ik voel me soms wel enigzins beperkt met m'n Kodak DX6440 in vergelijking met de topcamera's die sommigen van jullie hebben..
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden:
[afbeelding]
[afbeelding]
de tweede vind ik leuk!quote:Op maandag 16 mei 2005 16:10 schreef Flipper01 het volgende:
Ik denk dat ik ook maar een keertje mee ga doen, ik voel me soms wel enigzins beperkt met m'n Kodak DX6440 in vergelijking met de topcamera's die sommigen van jullie hebben..
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden:
[afbeelding]
[afbeelding]
Amenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:07 schreef Shark.Bait het volgende:
mensen, een goede fotograaf kan een mooie foto schieten ongeacht wat ie/zij in zijn/haar handen heeft. Zelfs met een wegwerp camera. Het is net als met makeup en juwelen. Een aap met juwelen en makeup is nog steeds een aap.
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:07 schreef Shark.Bait het volgende:
mensen, een goede fotograaf kan een mooie foto schieten ongeacht wat ie/zij in zijn/haar handen heeft. Zelfs met een wegwerp camera. Het is net als met makeup en juwelen. Een aap met juwelen en makeup is nog steeds een aap.
Ik wilde net the good old oneliner "I'ts not the camera that makes the picture" uit de kast trekkenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:07 schreef Shark.Bait het volgende:
Dank je , Ik ga ook een bergje afval of iets anders wat te maken heeft met het onderwerp fotograferen en inzenden. veel geleerd bij de Kesselmeetquote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:09 schreef portier het volgende:
[..]
Ik wilde net the good old oneliner "I'ts not the camera that makes the picture" uit de kast trekken.
die ruine bovenop de keverberg is eigenlijk ook een vorm van afvalquote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:26 schreef Lord Dreamer het volgende:
Dank je , Ik ga ook een bergje afval of iets anders wat te maken heeft met het onderwerp fotograferen en inzenden. veel geleerd bij de Kesselmeet
Dat was pure afval. vooral die gips/gs beton blokken en de cement overal neergekwakt tegen de muren, paar keien erin en klaar. maar alle trappetjes overal was wel ideaal voor de foto's en het gaf wel degelijk een goede sfeer. Dus het was zeker wel een geslaagde omgeving.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:46 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
die ruine bovenop de keverberg is eigenlijk ook een vorm van afval
Ieuw...Maar de foto is grappigquote:Op woensdag 18 mei 2005 13:33 schreef Ymke het volgende:
Ik probeer het op een andere manier te zien , afval. Deze heeft hij nu niet meer nodig
[afbeelding]
Is het wat?
Wil je model nog eens meewerken? Ik weet ook niet precies wat ik eraan zie. Het idee is erg leuk, misschien niet zo recht van voren...maar je hebt vast al meer standpunten geprobeerd...ik zal eens ff denken....quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:32 schreef Ymke het volgende:
Zo beter? Ik ben dr niet zeker van hmz..
[afbeelding]
Als er geld te verdienen valt gelooft die van 14 van mij nog in kabouters hoor!quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:04 schreef Ymke het volgende:
Hij gelooft niet meer in de tandenfee hoor![]()
Maar erg gewillig om nog eens te poseren is hij niet , hij moest steeds kokhalsen .
Die eerste vind ik de spiegeling het mooist, bij die laatste zijn de losse kleine stukjes wel leuk, maar die had ik niet op het doosje gelegd denk ik...de middelste vind ik het minst.quote:Op woensdag 18 mei 2005 19:34 schreef Re het volgende:
zoiets wordt het denk ik
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik zou het ook niet direct met afval associeren, idee is natuurlijk wel leuk de rommelmarkt is wel een grote berg afval somsquote:Op woensdag 18 mei 2005 20:10 schreef luap het volgende:
Re de eerste vind ik duidelijk beter dan de andere, de kleuren van zowel de cd als van de doos komen veel mooier uit.
Hier een probeersel van mij: ik zag dit op de rommelmarkt:
[afbeelding]
Is het wat?
Hmmm ok, ik had gehoopt dat het onderschrift voldoende zou zijn. Maar goed, we verzinnen gewoon iets anders.quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:23 schreef Re het volgende:
[..]
ik zou het ook niet direct met afval associeren, idee is natuurlijk wel leuk de rommelmarkt is wel een grote berg afval soms. De plaat zelf is lekker
een foto moet, zonder onderschrift, natuurlijk sprekenquote:Op woensdag 18 mei 2005 20:27 schreef luap het volgende:
[..]
Hmmm ok, ik had gehoopt dat het onderschrift voldoende zou zijn. Maar goed, we verzinnen gewoon iets anders.
Ik vind het idee leuk maar ik vind ze te 'clean'quote:Op woensdag 18 mei 2005 19:34 schreef Re het volgende:
zoiets wordt het denk ik
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
en dat lees jij niet even voor mij doorquote:Op donderdag 19 mei 2005 09:04 schreef Puckzzz het volgende:
Staat ergens in het wedstrijdtopic.
hij is inderdaad wat clean, maar meeste niet organische afval is niet tot pulp geslagenquote:Op donderdag 19 mei 2005 08:01 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik vind het idee leuk maar ik vind ze te 'clean'
Misschien het hoesje verfrommelen (maar wel met beleid zodat je "Garbage" nog kan lezen) en het doosje met een hamer bewerken (flinke ster erin slaan) zwarte ondergrond zou ik denk ik ook mooier vinden.
@Rewimo, in een natuurlijke omgeving zou ik 'm mooier vinden. Hij staat ook precies in het midden.
Ik vind het het niet echt hebben pea...quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:49 schreef pea4fun het volgende:
Nou verder als dit kom ik nog niet...
[afbeelding]
Ben het wel met je eens hoor...beetje erg simpel...ik denk nog na...quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:08 schreef Astridj0h het volgende:
[..]
Ik vind het het niet echt hebben pea...![]()
Maar zoals gemeld, mij lukt het ook niet iets creatiefs te verzinnen (en uittevoeren) bij dit onderwerp.
quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:49 schreef pea4fun het volgende:
Nou verder als dit kom ik nog niet...
[afbeelding]
Ik vind 'm wel mooi! Weet niet of je gecropt hebt? Misschien zou je nog net iets meer van de pijpen (onderkant) kunnen laten zien.quote:Op donderdag 19 mei 2005 18:14 schreef McPhearson het volgende:
Wat stom zeg dat zoiets 'simpels' als afval toch zo'n moeilijk onderwerp is om een leuke foto van te maken
[afbeelding]
Is het wat?
Het zijn niet van de hele lange fabriekspijpenquote:Op donderdag 19 mei 2005 18:23 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik vind 'm wel mooi! Weet niet of je gecropt hebt? Misschien zou je nog net iets meer van de pijpen (onderkant) kunnen laten zien.
deze ziet er inderdaad een stuk dramatischer uitquote:Op donderdag 19 mei 2005 22:41 schreef McPhearson het volgende:
[..]
Het zijn niet van de hele lange fabriekspijpen
[afbeelding]
Deze foto is iets langer, iets meer pijp en wolk. Ik vind em al iets beter
quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:41 schreef McPhearson het volgende:
[..]
Het zijn niet van de hele lange fabriekspijpen
[afbeelding]
Deze foto is iets langer, iets meer pijp en wolk. Ik vind em al iets beter
Dank je!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 08:01 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik vind 'm schitterend! Leuke invalshoek ook, weer eens wat anders dan rot fruit en kliko's (no offence mensen
) niets meer aan doen! jah insturen, dat wel
![]()
Is dat IJmuiden ofzo?
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 08:22 schreef McPhearson het volgende:
[..]
Dank je!![]()
Het is niet IJmuiden, het is zelfs niet nederlandHet is Frankrijk en dan wel Bretagne tussen Calais en de grens met België
Ik ga de foto meteen insturen![]()
![]()
gewoon de Kever op de foto zetten dus?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 09:50 schreef Astridj0h het volgende:
Puckzzz kan jij trouwens niet al het schroot van je kever op een hoop leggen
Lolquote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:01 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
gewoon de Kever op de foto zetten dus?
Dank je, het heeft me wat moeite gekost. Het begon al met de appel opeten, ik houd helemaal niet van appelsquote:
Arme kinderen van fotograferende moedersquote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:04 schreef Ymke het volgende:
Ik heb ook nog geprobeerd om mn zoon zijn tanden te lijmen![]()
Kreeg al visioenen van aan elkaar geplakte lippen enzoquote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:08 schreef Ymke het volgende:
Nee joh . Ik laat het werk wel aan de tandarts over
Je appel staat erbijquote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:37 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Kreeg al visioenen van aan elkaar geplakte lippen enzo
Maar ik heb mijn foto opgestuurd...ga nu lekker eten (geen appels)
Meestal komen tegen de deadline de meeste foto's nog binnenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:05 schreef McPhearson het volgende:
Er komen steeds meer verschillende foto's bij, leuk
eigen gebruik?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:27 schreef Ymke het volgende:
Deze viel tijdens het maken af. Vond hem toch te saai
[afbeelding]
Dat komt denk ik omdat ie van bovenaf genomen is.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:27 schreef Ymke het volgende:
Deze viel tijdens het maken af. Vond hem toch te saai
[afbeelding]
Het is iig een lekker zootjequote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:54 schreef Anitra het volgende:
Ik heb de asperge maaltijd vorige week gebruikt om foto's te maken. Hij is erg slecht, maar geen betere ideeen aan deze kant
Ik heb alles op een hoop gegooid na het eten en toen een foto gemaakt. Maar die stomme flits is te zien in de saus en de asperge schillen, groot minpunt dus.quote:
Ik vind een bovenaanzicht zelden mooi, deze is (naar mijn gevoel) een leuker standpunt.quote:
Ik vind het contrast van zo'n boven aanzicht juist mooi...het liefst bewerk ik hm nog..quote:Op zondag 22 mei 2005 01:32 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Ik vind een bovenaanzicht zelden mooi, deze is (naar mijn gevoel) een leuker standpunt.
Kun je die eerste croppen zodat je niet de randen van het putje ziet, alleen het blikje en de verticale lijnen als het ware..?quote:Op zondag 22 mei 2005 01:40 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
Ik vind het contrast van zo'n boven aanzicht juist mooi...het liefst bewerk ik hm nog..
[[url=http://img275.echo.cx/img275/3194/dsc09003b12ho.th.jpg]afbeelding][/URL]
Zo b.v.
Of deze?
[afbeelding]
Dat roest zo mooi kon zijnquote:Op zondag 22 mei 2005 10:54 schreef Puckzzz het volgende:
Wat Elefes zegt
Ik heb nog een hoop roest gevonden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zoals dit?quote:Op zondag 22 mei 2005 10:35 schreef Elefes het volgende:
[..]
Kun je die eerste croppen zodat je niet de randen van het putje ziet, alleen het blikje en de verticale lijnen als het ware..?
quote:
* Het hier mee eens is, en dan inderdaad in kleur!quote:Op zondag 22 mei 2005 11:10 schreef McPhearson het volgende:
[..]
Dat roest zo mooi kon zijn![]()
Ik vind nr. 1 en 3 het mooist, en dan wel in kleur
quote:Op zondag 22 mei 2005 16:00 schreef Elefes het volgende:
[..]
* Het hier mee eens is, en dan inderdaad in kleur!
Ik vind nummer 1 nog net ietsje mooier dan nummer 2 en 3. De kleurencombinatie is erg mooi imo
Hoezo... Je huidige inzending vind ik een stuk sprekender dan een zooitje bruin eigenlijk....quote:
Mocht je toch nog voor je roestig ijzer kiezen, dan vind ik 2 het mooist, in kleur, anders valt het roest weg.quote:Op zondag 22 mei 2005 20:44 schreef Puckzzz het volgende:
okeeeeej verschillende meningen... leuk
nu moet ik natuurlijk mho laten gelden....alleen laat ik dat nog ff bezinken. Voorlopig ben ik tevreden met mijn meloenen
Ik moet wel zeggen dat ik de diepte van #1 wel heel erg leuk vind. maar ik weet het nog niet.
Klopt het dat jou email adres in je profiel niet werkt?quote:Op zondag 22 mei 2005 21:56 schreef Puckzzz het volgende:
ach ik hou de roest foto's gewoon voor mijn eigen collectie. Ik hou het voor de wedstrijd toch bij de meloenen omdat die iets meer 'afval' uitstralen niet op zijn minst vanwege het bord wat er achter hangt
JAquote:Op maandag 23 mei 2005 12:22 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
Klopt het dat jou email adres in je profiel niet werkt?
donequote:Op maandag 23 mei 2005 13:21 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
JAik heb geen zin in dat wachtwoordgedoe als ik het verander.
voor msn moet je jezusjepuckzz at hotmail.com hebben
DIe email komt net zo hard terugquote:[b]Op maandag 23 mei 2005 13:21
voor msn moet je jezusjepuckzz at hotmail.com hebben
Pff..weet je zeker dat het geen Mutzzz is ipv Puckzzz ?quote:
Dankjewel, ik ben dagen bezig geweest de meloenpitjes uit mijn ooghoeken te pulkenquote:Op maandag 23 mei 2005 15:37 schreef Flipper01 het volgende:
Er zitten echt mooie foto's tussen, vooral die van Puckzzz! Je oog moet er toch maar net op vallen. Zo lag ik afgelopen weekend lekker in het zonnetje toen mijn lens dit beeld waarnam:
[afbeelding]
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, ik vond achteraf dat er misschien wat te veel madeliefjes vaag op de voorgrond stonden maar het creëert daarentegen ook een mooie diepte.
Voor mij gold dat iig wel ja... Ik denk ook niet dat ik vandaag nog opeens een blok inspiratie krijg :squote:Op donderdag 26 mei 2005 12:49 schreef Puckzzz het volgende:
Weinig inzendingen deze maand. Viel kennelijk toch een beetje tegen 'Afval'
Als je een beetje op de tips let die hier (vooral in [Centraal] Beoordeel mijn/deze foto deeltje 19 ) gegeven worden, zal je zelf een hele vooruitgang in je foto's merken.quote:Op donderdag 26 mei 2005 22:40 schreef MissyMirjaM het volgende:
ja, ik zag t
maar ik ben een n00b op fotobewerk gebied
Alleen jammer dat hij "te" onscherp is.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 00:11 schreef MissyMirjaM het volgende:
in vond dat grasje juist wel leuk
Tja. Je kan het wel wat scherper instellen, en dat je achtergrond (rommel) wat vager wordt.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 00:12 schreef MissyMirjaM het volgende:
ja, idd.
maar volgens mij kan da niet echt, op allebei scherp stellen?
niet met mijn camera althans ben ik bang
Ik weet niet welke camera je hebt, maar als je het diafragma kan regelen zou het wel lukken om zowel het afval, als het blad scherp te hebben.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 00:12 schreef MissyMirjaM het volgende:
ja, idd.
maar volgens mij kan da niet echt, op allebei scherp stellen?
niet met mijn camera althans ben ik bang
ja heb ik.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:53 schreef AMD64 het volgende:
Top foto's. Ik mag er alleen maar jaloers op zijn
Puckzzz heb jij MSN. Wil namelijk een klein verzoekje vragen.
Tnxquote:Op vrijdag 27 mei 2005 07:28 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ja heb ik.
JezusjePuckzzz at hotmail.com
@ Elefes : Superfoto! vooral met die mieren erbij.
Die waren mij in eerste instantie niet eens opgevallenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 07:28 schreef Puckzzz het volgende:
@ Elefes : Superfoto! vooral met die mieren erbij.
quote:
Ik kwam het toevallig tegen toen ik op zoek was naar insecten. Jammer dat ik m'n ringflits niet meehad, op dat karkas zaten aaseters. Geen idee hoe het daar terechtkomt zo op een afsluiting (van een beschermde planten stukje), misschien is het wel jachtafvalquote:Op vrijdag 27 mei 2005 21:38 schreef MissyMirjaM het volgende:
getsie geel, die van jou is een beetje vies
c/p was wel goed gegaanquote:
Zonder te stemmen?quote:Op maandag 30 mei 2005 10:17 schreef Shark.Bait het volgende:
ik wacht het resultaat af
Ook gestemd.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:08 schreef Elefes het volgende:
Nog niet echt veel mensen die hebben gestemd![]()
Nog 10 uurtjes
Ja, ik vond het onderwerp weinig inspirerend, net als de inzendingen. Ik geef alleen 5 punten weg aan een foto waarvan ik vind dat die 5 punten verdient.quote:
Precies, kommaar op met eten of rood of iets dergelijks!quote:
Dan doen we de Watersnuffel okee? ben ik gelijk alweer klaar voor de volgende maandquote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:40 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Proficiat Puckzzz, McPhearson, gizz en alle andere.
Ik hoop deze maand op iets van insecten of andere macro's (het is er lekker weer voor), maar eigenlijk hoop ik dat elke maand
Gisteren was het hier heel hard aan't regenen, vandaag schijnt gewoon weer lekker de zon.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:23 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Dan doen we de Watersnuffel okee? ben ik gelijk alweer klaar voor de volgende maand
enne hoezo het is er mooi weer voor? Het hagelt hier zowat het dak eraf man![]()
Hier ook, alleen die wind is niet echt bevordelijk voor macro fotografie..quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:52 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Gisteren was het hier heel hard aan't regenen, vandaag schijnt gewoon weer lekker de zon.
Vertel ze eens, jouw ideetjes?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:56 schreef lotje11 het volgende:
Eerst gefeliciteerd!!!
Dan : wat voor spannende onderwerpen worden het dit keer?
We hebben vast nog wel ideetjesals jullie zonder zitten
tipje McP neem een onderwerp waarvan je zelf al een tijdje met een ideetje loopt te borrelen. Nu is je kans!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:23 schreef McPhearson het volgende:
[..]
Vertel ze eens, jouw ideetjes?
Bedankt voor alle felicitaties!
Had nooit gedacht dat ik 2e zou worden![]()
Ja ik zal eens kijken of daar wel genoeg varierende en leuke foto's mee te maken zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:25 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
tipje McP neem een onderwerp waarvan je zelf al een tijdje met een ideetje loopt te borrelen. Nu is je kans!
Wat Puckzzz zegt......quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:32 schreef McPhearson het volgende:
[..]
Ja ik zal eens kijken of daar wel genoeg varierende en leuke foto's mee te maken zijn.
Denk dat ik het vanavond wel weet![]()
Spannend
Om te weten wat geweest is en wat niet kan je voor een onderwerp te bedenken en in te sturen, best eerst eens kijken op het overzicht van Borelius en Offy "hier" dusquote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:40 schreef lotje11 het volgende:
[..]
Wat Puckzzz zegt......
Maar mocht je gebrek hebben.....schaduw , spiegeling, contrast, stad. Das wat als eerste in mijn hoofd opkomt, volgens mij zijn daar wel gevarieerde dingen mee te verzinnen.......(geen idee of dat al eens is geweest trouwens..)
Maar succes met bedenken!
![]()
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gefeliciteert
Nu hopen dat er eens bruikbare onderwerpen binnen komen
Daar ben ik totaaaaaaaaaal niet goed inquote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:17 schreef Elefes het volgende:
[..]
![]()
Bij elk onderwerp is wel *iets* te verzinnen toch.. Beetje creativiteit tonen SpeedyGJ!
Ik heb er al weer zin inBijna vakantie als het goed is, dus dan hopelijk alle tijd om aan de nieuwe wedstrijd mee te doen...
't is maar net hoe jij het onderwerp ziet he? Je kan een heel duidelijk omlijnd onderwerp hebben zoals van vorige maand. Afval...iedereen weet wat dat is. maar als het deze maand bijvoorbeeld 'reflectie' wordt is dat een veel ruimer begrip. Men kan met spiegels of water gaan werken, ik zou persoonlijk het liefst een oud mensje fotograferen die mijmerend aan vroeger denkt. ook dat is imo reflectie.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gefeliciteert
Nu hopen dat er eens bruikbare onderwerpen binnen komen
Daar werd te veel mee gesjoemeld helaasquote:Op woensdag 1 juni 2005 15:09 schreef Puckzzz het volgende:
ik ben trouwens erg voor het Poll systeem hoorveel makkelijker
Dus wel goede onderwerpen of niet?quote:Op woensdag 1 juni 2005 16:06 schreef lotje11 het volgende:
OMFG!! wat een onderwerpen :S
Winnaars jullie hebben wel je best gedaan zeg
Maar ik heb gestemd.....
Tja het leek mij hetzelfde, aan de voorbeelden op DPZ te zien, maargoed ik weet het ook nietquote:Op woensdag 1 juni 2005 16:47 schreef Re het volgende:
hmm inderdaad, wat een onderwerpen, nou weet ik nog niet het verschil tussen bokeh en beperkte DOF
Maar bij nader inzien weet ik niet of het wel klopt.. Aangezien niet alle foto's rondjes oid in de achtergrond hebben.quote:Kan iemand misschien vertellen waarom sommige bokeh rond is en andere weer 6kantig? Dat 6kantige kan ik me nog wel iets bij voorstellen, maar dat ronde? En hoe komt dat dan, waar heeft dat mee te maken?
Dat ligt aan mijquote:Op woensdag 1 juni 2005 15:09 schreef Puckzzz het volgende:
De drie winnaars bedenken een nieuw onderwerp. In dit geval mochten we elk twee inzenden, het is ook wel gebeurd dat we drie in mochten zenden, ik weet niet waar dat aan ligt
.......
Ik ook, dan zag ik altijd al wat het ging wordenquote:ik ben trouwens erg voor het Poll systeem hoorveel makkelijker
Volgens mij hangt het af van je lens, maar ik kan het fout hebben.quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:04 schreef Elefes het volgende:
Ik kijk dat topic op DPZ eens door, en wat ik daar uit begrijp (maar ik weet er eigenlijk vrij weinig van) is dat "bokeh" te maken heeft met de rondjes/zeshoekjes die gevormd worden in het licht op de achtergrond van de foto. Dof zou dan zijn dat het gewoon wazig of onscherp is op de achtergrond, zonder die vormen in het licht...
Am I correct?
Lijkt me verder wel een uitdaging eerlijk gezegd, ik maak vrij veel macro met weinig scherptediepte, maar volgens mij nog nooit bokeh gemaakt?
Ik ga nog eens over de onderwerpen denken...
Edit:
Door deze opmerking kwam ik hierbij:
[..]
Maar bij nader inzien weet ik niet of het wel klopt.. Aangezien niet alle foto's rondjes oid in de achtergrond hebben.
Hier ben ik echt te dom voor hoorquote:Op woensdag 1 juni 2005 18:34 schreef bees het volgende:
wellicht een idee om een topic vol met bokeh tips en trucks te pleuren?
http://www.luminous-landscape.com/essays/bokeh.shtml
met volgens mij een uitleg over het rond en driehoek vraagstuk...
Er waren teveel sticky's op FOT, zeker als je de andere delen van FOK bekeek. Daardoor is er besloten een link naar de archieven toe te voegen in elk wedstrijd topic.quote:Op donderdag 2 juni 2005 09:42 schreef Puckzzz het volgende:
H_G_T ik mis een beetje de link naar de wedstrijd archieven, ik zou 'm wel graag weer als sticky terugwillen
En ik word vergeetachtigquote:
foei!!quote:
dus de uitslag is..... Bokeh?quote:Communicatie 2
Jong en oud 2
Typisch Nederlands 2
Reizen en vervoer 3
Panorama 3
Bokeh 9
21 mensen gestemd?quote:
dat komt omdat je een mailtje moet sturen en dat is wat meer werk dan stemmen in een poll, en vertel waarom je dat wel kan begrijpen?quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:17 schreef k_man het volgende:
[..]
21 mensen gestemd?Het bloedt een beetje dood zo, lijkt het.
Niet dat ik dat niet kan begrijpen trouwens.
Als je een macro stand hebt en je kan het diafragma instellen moet je wel een effect in die richting krijgen.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 01:07 schreef MissyMirjaM het volgende:
hm, ik was al bang dat het bokeh zou worden. dat kan ik volgens mij wel vergeten met mijn burgerlijke digitale cameratje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |