Tja het leek mij hetzelfde, aan de voorbeelden op DPZ te zien, maargoed ik weet het ook nietquote:Op woensdag 1 juni 2005 16:47 schreef Re het volgende:
hmm inderdaad, wat een onderwerpen, nou weet ik nog niet het verschil tussen bokeh en beperkte DOF
Maar bij nader inzien weet ik niet of het wel klopt.. Aangezien niet alle foto's rondjes oid in de achtergrond hebben.quote:Kan iemand misschien vertellen waarom sommige bokeh rond is en andere weer 6kantig? Dat 6kantige kan ik me nog wel iets bij voorstellen, maar dat ronde? En hoe komt dat dan, waar heeft dat mee te maken?
Dat ligt aan mijquote:Op woensdag 1 juni 2005 15:09 schreef Puckzzz het volgende:
De drie winnaars bedenken een nieuw onderwerp. In dit geval mochten we elk twee inzenden, het is ook wel gebeurd dat we drie in mochten zenden, ik weet niet waar dat aan ligt
.......
Ik ook, dan zag ik altijd al wat het ging wordenquote:ik ben trouwens erg voor het Poll systeem hoorveel makkelijker
Volgens mij hangt het af van je lens, maar ik kan het fout hebben.quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:04 schreef Elefes het volgende:
Ik kijk dat topic op DPZ eens door, en wat ik daar uit begrijp (maar ik weet er eigenlijk vrij weinig van) is dat "bokeh" te maken heeft met de rondjes/zeshoekjes die gevormd worden in het licht op de achtergrond van de foto. Dof zou dan zijn dat het gewoon wazig of onscherp is op de achtergrond, zonder die vormen in het licht...
Am I correct?
Lijkt me verder wel een uitdaging eerlijk gezegd, ik maak vrij veel macro met weinig scherptediepte, maar volgens mij nog nooit bokeh gemaakt?
Ik ga nog eens over de onderwerpen denken...
Edit:
Door deze opmerking kwam ik hierbij:
[..]
Maar bij nader inzien weet ik niet of het wel klopt.. Aangezien niet alle foto's rondjes oid in de achtergrond hebben.
Hier ben ik echt te dom voor hoorquote:Op woensdag 1 juni 2005 18:34 schreef bees het volgende:
wellicht een idee om een topic vol met bokeh tips en trucks te pleuren?
http://www.luminous-landscape.com/essays/bokeh.shtml
met volgens mij een uitleg over het rond en driehoek vraagstuk...
Er waren teveel sticky's op FOT, zeker als je de andere delen van FOK bekeek. Daardoor is er besloten een link naar de archieven toe te voegen in elk wedstrijd topic.quote:Op donderdag 2 juni 2005 09:42 schreef Puckzzz het volgende:
H_G_T ik mis een beetje de link naar de wedstrijd archieven, ik zou 'm wel graag weer als sticky terugwillen
En ik word vergeetachtigquote:
foei!!quote:
dus de uitslag is..... Bokeh?quote:Communicatie 2
Jong en oud 2
Typisch Nederlands 2
Reizen en vervoer 3
Panorama 3
Bokeh 9
21 mensen gestemd?quote:
dat komt omdat je een mailtje moet sturen en dat is wat meer werk dan stemmen in een poll, en vertel waarom je dat wel kan begrijpen?quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:17 schreef k_man het volgende:
[..]
21 mensen gestemd?Het bloedt een beetje dood zo, lijkt het.
Niet dat ik dat niet kan begrijpen trouwens.
Als je een macro stand hebt en je kan het diafragma instellen moet je wel een effect in die richting krijgen.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 01:07 schreef MissyMirjaM het volgende:
hm, ik was al bang dat het bokeh zou worden. dat kan ik volgens mij wel vergeten met mijn burgerlijke digitale cameratje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |