Hier verder dus ...quote:Handvol jongeren verpest bezoek voor de rest
Besmuikt gelach in kamp Westerbork
Het probleem in een notendop. Wie wil weten wat er mis is met de multiculturele samenleving, kon dat gisteren zien. Nota bene in kamp Westerbork, het voormalige doorgangskamp in Drenthe.
Een groep van ongeveer 350 Marokkanen bezoekt het kamp met het oog op de aankomende dodenherdenking en het bevrijdingsfeest. Veruit de meesten van hen gedragen zich meer dan gepast. Bij nadering van het terrein zetten ze petjes en mutsjes af en doven ze sigaretten. Met eerbied en respect lopen ze over de velden en luisteren ze naar de verhalen van de voormalige kampbewoners.
Een klein groepje echter trekt joelend en ravottend over het veld, de andere bezoekers in grote ergernis achterlatend. ,,Wat doen die Ali's hier?'' Ongeveer 20 jongens, de capuchons diep over de hoofden getrokken, verpesten het voor de rest. Voorbijgangers lopen snel door, hoewel oudere Marokkanen het stel proberen te corrigeren.
Ook de media worden nogal intimiderend benaderd. Vragen stellen mag niet. En: ,,Als er nu nog één foto wordt gemaakt, dan breek ik je camera in tweeën.'' Terwijl Westerbork-overlevende Joop Waterman zijn verhaal doet (hij werd in 1943 in het kamp geboren), loopt een aantal van de jongens heen en weer en wordt er af en toe besmuikt gelachen. Twee andere jongens klimmen in een boom.
Het begon zo soepel. Tijdens de wandeling van het herinneringscentrum had bijna iedereen nog aangegeven dat dergelijke bezoeken vooral een zegen zijn voor de betrekkingen tussen allochtoon en autochtoon. Mohamed Mallaouch uit Amsterdam denkt dat door het bezoek duidelijk wordt waar Nederlanders bij stilstaan op 4 mei. ,,Als je herdenken tot iets persoonlijks maakt, krijgt het pas echt waarde en inhoud.''
Want er zijn wel degelijk parallellen tussen de joden van toen en de Marokkanen van nu, zegt Saïd Majith (19), geboren en getogen in Den Bosch. ,,De joden waren ook voor iedereen een zondebok. Marokkanen krijgen tegenwoordig van heel veel de schuld. Ten onrechte, maar het zijn soms slimme politici die hiermee populariteit winnen. Ik ben hier in Westerbork om met mijn neus op de feiten te worden gedrukt over wat er kan gebeuren als mensen aanlopen achter een gek als Adolf Hitler.''
Dat zegt ook Mustafa Cezin van de Turkse Ouderen Bond in Amsterdam. Volgens hem kunnen de huidige minderheden wel wat leren van dergelijke bezoekjes. ,,Ik woon in Nederland en dus is het belangrijk dat ik iets weet van de geschiedenis van dit land.''
Joop Waterman doet ondanks de onrust bij een deel van zijn zijn publiek onverstoorbaar zijn verhaal. Hij verhaalt over zijn terugkeer naar Amsterdam, na de oorlog. ,,In mijn eigen stad werd ik door mensen met de nek aangekeken. Ik vertrouwde niemand meer, ik was erg, erg argwanend. Dat zal jullie bekend in de oren klinken.''
www.ad.nl
Quote uit het stukje. Was het vroeger eigenlijk ook zo dat een klein gedeelte van de Joden het verpestte voor de rest?quote:,,De joden waren ook voor iedereen een zondebok. Marokkanen krijgen tegenwoordig van heel veel de schuld."
Scherpquote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:39 schreef JeRa het volgende:
[..]
Quote uit het stukje. Was het vroeger eigenlijk ook zo dat een klein gedeelte van de Joden het verpestte voor de rest?
Ja, al dachten de nazi's daar anders over.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:39 schreef JeRa het volgende:
[..]
Quote uit het stukje. Was het vroeger eigenlijk ook zo dat een klein gedeelte van de Joden het verpestte voor de rest?
Het is maar de vraag, want welke kringen bedoel je nu? Het waren (waarschijnlijk) Marokkaanse jongens die verkeerde in joodse kringen. Maar het gaat er bij mij niet in dat die hitsige jongens hierdoor zo associaal gaan doen, daarmee zou je de joodse lobby te kort doen. Ik blijf van mening dat het gewoon deugnieten/donderstenen/doerakken or what so ever zijn die gewoon net als vele andere jongeren op zoek gaan naar de grenzen van hoever ze kunnen gaan. Je zou het van mij misschien niet zeggen, maar ook ik heb "belletje trek" en vele andere zaken gedaan in mijn jeugdquote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:34 schreef lionsguy18 het volgende:
Ach ik had niet anders verwacht van ze.
Dit is heeeel normaal in die kringen.
Jij was er bij? Wat deden ze?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:43 schreef DaDemoMan het volgende:
Ik dacht gister toch werkelijk dat dat er geen problemen waren geweest. Erg altijd dat er achteraf een aantal raddraaiers zijn.
Maar waarom blijkt dat gebrek aan respect of normen en waarden dan zo vaak in die bevolkingsgroep voor te komen?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:44 schreef RedDevil085 het volgende:
Wat een kul... Ik durf te wedden dat als je er een willekeurige groep jongeren heen stuurt er ook altijd een paar zijn die denken grappig te zijn... allochtoon of autochtoon, het probleem zit zich niet bij de cultuur maar bij de leeftijd en het gebrek aan respect (of normen en waarden... wat je wil) voor anderen. Verder natuurlijk ook een zooi onwetendheid & puberaal gedrag.
omdat je alleen het nieuws leest en niks weet van de wereld om je heen uit ervaring.. daarom..quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:47 schreef JeRa het volgende:
[..]
Maar waarom blijkt dat gebrek aan respect of normen en waarden dan zo vaak in die bevolkingsgroep voor te komen?
Waaruit blijkt dat ? Je projecteert het ontbreken van waarden en normen van relschoppers op die van de gehele gemeenschap. Dat doe je denk ik ook niet als een stel voetbalhooligans de boel klein slaan. Het lijkt zovaak voor te komen omdat je alleen de negatieve dingen leest. Tienduizenden voetbalsupporters die zich wel gewoon gedragen, evenals het overgrote deel van de Marokkanen dat doet.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:47 schreef JeRa het volgende:
[..]
Maar waarom blijkt dat gebrek aan respect of normen en waarden dan zo vaak in die bevolkingsgroep voor te komen?
Ik zou er niet gek van opkijken, weet je... Of misschien was het wel een groep nederlandse & marrokaanse jochies... Wat maakt het ook uit? Moet het zo breed uitgemeten worden omdat het mogelijk marrokanen waren?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:51 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Ik hoorde op tv dat juist de marokkanen zich netjes gedroegen en een groep Nederlandse jongens die mee was zich gingen misdragen....
Dat verklaart gelijk waarom ze hun capuchon op deden. Waarschijnlijk dus toch Lonsdalers die ome Wilders aan meer zetels willen helpen door door het leven te gaan als Marokkaan en slecht gedrag te vertonenquote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:51 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Ik hoorde op tv dat juist de marokkanen zich netjes gedroegen en een groep Nederlandse jongens die mee was zich gingen misdragen....
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:44 schreef RedDevil085 het volgende:
Wat een kul... Ik durf te wedden dat als je er een willekeurige groep jongeren heen stuurt er ook altijd een paar zijn die denken grappig te zijn... allochtoon of autochtoon, het probleem zit zich niet bij de cultuur maar bij de leeftijd en het gebrek aan respect (of normen en waarden... wat je wil) voor anderen. Verder natuurlijk ook een zooi onwetendheid & puberaal gedrag.
Eensch.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:45 schreef Suphafly het volgende:
Het is een feit dat met welke groep van welke afkomst dan ook er altijd een paar tussen zitten die irritant moeten doen.. dit kan duizenden redenen hebben of gewoon heel simpel domheid zijn. hoe dan ook heeft het geen flikker te maken of het nou Marokkanen waren ja of nee.. had met dezelfde hoeveelheid "nederlands" gegaan en ik durf te wedden dat daar ook van die sukkels tussen zouden zitten. waarom? omdat er nou eenmaal altijd domme mensen zijn get over it!
Whahaha, nu staat dat hele topic-deel 1 vol met onzin van Lemmeb en zoalshetis.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:51 schreef goddess-in-heaven het volgende:
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat verklaart gelijk waarom ze hun capuchon op deden. Waarschijnlijk dus toch Lonsdalers die ome Wilders aan meer zetels willen helpen door door het leven te gaan als Marokkaan en slecht gedrag te vertonen
En al zal dat zo zijn, wat wil je met die informatie? Criminele Marokkanen anders behandelen als criminele Nederlanders? Of alle Marokkanen anders behandelen als alle Nederlanders?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:47 schreef JeRa het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde als jouw gebrek aan inzicht jegens mij? Ik zie genoeg om me heen hoor, en Marokkanen doen niet meer of minder kwaad dan de gemiddelde autochtoon. Maar ik zie het hier vaker gebeuren, t.o.v. vroeger. Maar ach, ik zal er wel aan moeten wennen, ik ouwe zak ikquote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:48 schreef Suphafly het volgende:
[..]
omdat je alleen het nieuws leest en niks weet van de wereld om je heen uit ervaring.. daarom..
Onderzoeken hoe dat komt en proberen het probleem aan te pakken. Voorkomen is nog altijd beter dan achteraf proberen te genezen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:58 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
En al zal dat zo zijn, wat wil je met die informatie? Criminele Marokkanen anders behandelen als criminele Nederlanders? Of alle Marokkanen anders behandelen als alle Nederlanders?
Aandacht voor wat?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:58 schreef Meki het volgende:
maar die lui willen daar aandacht vragen
Je bent jezelf vergetenquote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is misschien kinderachtig. Maar nu is je lijstje up-to-dater !
Het enige verschil dat ik merk met vroeger is dat we veel meer beinvloed worden. Ik heb geen behoefte om iemand te haten omdat het me word voorgeschoteld.. didnt mean to offend you dude.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:58 schreef JeRa het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde als jouw gebrek aan inzicht jegens mij? Ik zie genoeg om me heen hoor, en Marokkanen doen niet meer of minder kwaad dan de gemiddelde autochtoon. Maar ik zie het hier vaker gebeuren, t.o.v. vroeger. Maar ach, ik zal er wel aan moeten wennen, ik ouwe zak ik
Dat aandacht vragen doen ze dan maar op een andere manier.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:58 schreef Meki het volgende:
dit is geen verspesten
wat een domme titel
We worden meer beïnvloed, en we zijn er kennelijk ook erg vatbaar voor. Wat doen we aan dit vatbaar zijn voor beïnvloeding die sommige ideeën doen opwakkeren? Kennelijk zit de fout bij onszelf?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:01 schreef Suphafly het volgende:
[..]
Het enige verschil dat ik merk met vroeger is dat we veel meer beinvloed worden. didnt mean to offend you dude.
Ik snap er niks van, wie wil aandacht vragen?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:58 schreef Meki het volgende:
dit is geen verspesten
wat een domme titel
Die gastjes.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:04 schreef Absinth het volgende:
[..]
Ik snap er niks van, wie wil aandacht vragen?
ze hebben aandacht gevraagd bij de media -quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:04 schreef Absinth het volgende:
[..]
Ik snap er niks van, wie wil aandacht vragen?
Dikke lulkoek. Tuurlijk mag je dat zeggen. "Je mag het niet zeggen, maar ... " is gewoon een stoer zinnetje voor mensen die andere mensen willen laten denken dat ze in een dictatuur leven.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:10 schreef BrauN het volgende:
Je mag het niet zeggen, maar die knulletjes die het hebben verpest hadden ze eens daar achter moeten laten in zo'n barak en een paar daagjes laten werken zoals het in WOII ook ging.
Dat vind ik wel extreem. Ik dacht meer aan een paar dagen cel.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:10 schreef BrauN het volgende:
Je mag het niet zeggen, maar die knulletjes die het hebben verpest hadden ze eens daar achter moeten laten in zo'n barak en een paar daagjes laten werken zoals het in WOII ook ging.
... wat?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:12 schreef Meki het volgende:
[..]
ze hebben aandacht gevraagd bij de media -
maar ze hebben het niet verpest dat vermeldt de bron ook niet
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:12 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Dikke lulkoek. Tuurlijk mag je dat zeggen. "Je mag het niet zeggen, maar ... " is gewoon een stoer zinnetje voor mensen die andere mensen willen laten denken dat ze in een dictatuur leven.
Volgens hem hebben de organisatoren dit bericht doorgegeven aan de pers.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:13 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
... wat?
Ik snap er niks van wat je nu zegt. Waar hebben ze aandacht om gevraagd?
Ohnee?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:12 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Dikke lulkoek. Tuurlijk mag je dat zeggen. "Je mag het niet zeggen, maar ... " is gewoon een stoer zinnetje voor mensen die andere mensen willen laten denken dat ze in een dictatuur leven.
Smoesjes te over in elk geval, dat is het probleem niet.quote:Sack_Blabbath - dinsdag 3 mei 2005 @ 15:08
Al vanaf het begin zijn er tientallen tot honderdtallen Marokkaanse gastarbeiders bij elkaar in 1 wijk gepropt. Vrijwel nergens in de wereld komen er nu tegelijker tijd enkele tientallen laaggeschoolde Nederlanders in dezelfde wijk te wonen (met uitzondering van de militairen in Irak natuurlijk, en hoor jij die arabisch praten? )
Moeilijke woordenquote:Hoeveel loze moeilijke woorden kun je achter elkaar tiepen om maar intelligent proberen over te komen.
Ohjahoor. Vanavond is het razzia en de verbrandingsovens staan alweer volop te loeienquote:Mijn punt is alleen dat 't anti-marokkozooitje ook niet 60 jaar terug de tijd in moet
Omdat de nuance ontbreekt voelt men zich aangesproken.quote:btw waarom voelen marocs/islamieten zich aangevallen als nederlanders zich druk maken om tuig van dezelfde afkomst? waarom reageren ze dit op nederlanders af en niet op die storende elementen binnen hun groepering?
Geen idee wat daar stond.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:22 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ohnee?
Moet jij eens opletten wat er gebeurt als je dat "Je mag het niet zeggen, maar..."-stukje weglaat. Dan wordt je post spontaan gedelete door ene Northernstar. Net als mijn vergelijkbare posts in deel I.
3x raden wat hier en hier stond.
Het wijzen op "de nuance" en het zogenaamd ontbreken daarvan is de nieuwe manier om de discussie dood te slaan nadat het mensen beschuldigen van racisme en discriminatie was uitgewerkt,.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat de nuance ontbreekt voelt men zich aangesproken.
Hoe kan je een discussie doodslaan door slechts te wijzen op nuance?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:57 schreef Tarak het volgende:
"de nuance" en het zogenaamd ontbreken daarvan is nadat het mensen beschuldigen van racisme en discriminatie was uitgewerkt, de nieuwe manier om de discussie dood te slaan.
Dat zal het zijn, en niet de termen achterlijke cultuur, achterlijk geloof etc etc.quote:Men voelt zich aangesproken omdat men lange tenen heeft, men niet kan relativeren / abstraheren maar juist gaat personifceren of omdat hetgeen beweerd wordt, waar is en men dus terecht wordt aangesproken op diens verantwoordelijkheid. .
Om dezelfde reden dat ik de jongens van de F-side niet uit ga leggen dat ze lief voor andere mensen moeten zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:10 schreef beffelholt het volgende:
misschien zouden ze een keer eens een objectief wetenschappelijk onderzoek moeten doen naar de samenstelling van de marokaans (islamitische) bevolking in nederland om zo eens duidelijk in kaart te brengen hoeveel "extremisten/criminelen/niet-geintegreerden" er nu echt zijn en dan samen met de wel normale islamitische mede-burgers dit tuig bikkelhard aanpakken. nu beschuldigen autochtonen de allochtonen van crimineel/afwijkend gedrag en de allochtonen de autochtonen van generalisatie terwijl beide groepen niet precies weten wat de exacte cijfers zijn ...
btw waarom voelen marocs/islamieten zich aangevallen als nederlanders zich druk maken om tuig van dezelfde afkomst? waarom reageren ze dit op nederlanders af en niet op die storende elementen binnen hun groepering?
De nuance is een uitermate subjectief begrip. Het leidt er alleen maar toe dat je een discussie gaat krijgen of iets nu wel of niet genuanceerd is in plaats van een discussie over waar het nu eigenlijk om gaat.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe kan je een discussie doodslaan door slechts te wijzen op nuance?
Als iemand roept dat het calvinisme een achterlijk geloof is, dan ben ik allereerst nieuwsgierig naar iemands motivatie voor deze uitspraak. Wellicht dat ik het er zelfs deels mee eens zou kunnen zijn. Ik voel me helemaal niet persoonlijk aangesproken.quote:Dat zal het zijn, en niet de termen achterlijke cultuur, achterlijk geloof etc etc.
Vanaf welke planeet post jij?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:00 schreef LibertarianX het volgende:
BSB is erg bezig met Marokkanisme
Een trendy houding waarmee hij zich lekker kan afzetten en lopen puberen.
Hij gebruikt zijn Marokkaanist zijn een rolletje wat hij speelt. Ik heb niets tegen Marokkanisten trouwens, zolang ze maar niet praktiserend marokkaanist zijn.
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:10 schreef ScienceFriction het volgende:
"maar dat is hun cultuur, dat is hun geloof, dat zijn gewoonten... daar moet je respect voor hebben"
"heb ik geen respect voor... ik vind het sukkels"
Dat je dit uberhaupt durft te vergelijken.quote:De joden waren ook voor iedereen een zondebok. Marokkanen krijgen tegenwoordig van heel veel de schuld. Ten onrechte, maar het zijn soms slimme politici die hiermee populariteit winnen.
zo vreemd vind ik het niet, mensen die op vooroordelen mensen minderwaardig en achterlijk noemen en het als "de" oorzaak zien van de verloedering van de maatschappij. T'is alleen de schaal misschien die nu nog absurd is om te vergelijken.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:13 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
Triest, maar typerend.
Ook dit vind ik weer typerend:
[..]
Dat je dit uberhaupt durft te vergelijken.![]()
De Joodse bevolking werd in de jaren 30 alle rechten ontnomen. Gebeurt dat nu ook met de Marokkaanse bevolking? Het lijkt me eerder dat we in Nederland de burgerrechten van onder meer geboren Nederlanders aan het verminderen zijn enkel om de Marokkaanse bevolking niet te veel tegen het hoofd te stoten. Gezien wat er in de Randstad onder meer gebeurd en hoe vrouwen en homoseksuelen door de Marokkaanse gemeenschap worden behandeld en bestempeld.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:17 schreef Re het volgende:
zo vreemd vind ik het niet, mensen die op vooroordelen mensen minderwaardig en achterlijk noemen en het als "de" oorzaak zien van de verloedering van de maatschappij. T'is alleen de schaal misschien die nu nog absurd is om te vergelijken.
Ik wist niet eens dat dat bestond!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:00 schreef LibertarianX het volgende:
BSB is erg bezig met Marokkanisme
ik denk dat je het punt mist, ook toen ging het niet over 1 nacht ijs, het gaat over het gevoel als pispaaltje die dienen en lees hier maar eens wat rond, het enige probleem wat we in nederland tegenwoordig hebben is een futiele kantlijnnotitie nog niet waardquote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:48 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
De Joodse bevolking werd in de jaren 30 alle rechten ontnomen. Gebeurt dat nu ook met de Marokkaanse bevolking? Het lijkt me eerder dat we in Nederland de burgerrechten van onder meer geboren Nederlanders aan het verminderen zijn enkel om de Marokkaanse bevolking niet te veel tegen het hoofd te stoten. Gezien wat er in de Randstad onder meer gebeurd en hoe vrouwen en homoseksuelen door de Marokkaanse gemeenschap worden behandeld en bestempeld.
Of wordt het recht op Godsdienst vrijheid ontnomen zoals in de jaren 30? Moeten er tegenwoordig een groot aantal moskeen sluiten. Die grootsten van Europa misschien. Oh nee die zijn ze nog aan het bouwen he. Of denken de Nederlanders dat de Marokkanen al hun banen aan het inpikken zijn. Roepen we leuzen om Marokkanen weg te pesten? Zoiets als Hamas Hamas alle Joden aan het gas? Wordt de Marokkaanse gemeenschap al hun bezittingen ontnomen soms
(onterecht verkregen uitkeringen worden niet meegeteld).
Is er uberhaupt eigenlijk een goede reden te bedenken waarom we die vergelijkingen met WO II constant te horen krijgen? Was Nederland soms fout in de WOII. Ik weet niet hoor, misschien dat ik mijn geschiedenislessen niet goed ken.
En dat is natuurlijk ook bullshit. Het is gewoon een feit dat Marokkanen steeds weer bij allerlei incidenten betrokken zijn!quote:Want er zijn wel degelijk parallellen tussen de joden van toen en de Marokkanen van nu, zegt Saïd Majith (19), geboren en getogen in Den Bosch. ,,De joden waren ook voor iedereen een zondebok. Marokkanen krijgen tegenwoordig van heel veel de schuld. Ten onrechte, maar het zijn soms slimme politici die hiermee populariteit winnen
Dat is het zeker.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:17 schreef Re het volgende:
[..]
zo vreemd vind ik het niet, mensen die op vooroordelen mensen minderwaardig en achterlijk noemen en het als "de" oorzaak zien van de verloedering van de maatschappij. T'is alleen de schaal misschien die nu nog absurd is om te vergelijken.
Respect (of geen respect) hebben en de zaak belachelijk maken onder de neus van oud concentratiekampoverlevenden zijn wel even 2 hele grote verschillen.quote:Dit is ook zo'n bericht, lekker opblazen en het een specifiek Marokkanen probleem maken en dan met droge ogen zeggen dat ons nederlanders wel respect hebben... 3 bier zeg ik dan
Tering een beetje respect is toch niet zoveel gevraagt.quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:01 schreef J_CDA het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zou een kopje thee helpen
Inderdaad, belachelijk dat een krant foto's gaat lopen maken op zo'n moment. Want daarom deden ze die jassen zo, het is niet alsof ze de hele tijd zo zaten.quote:Op woensdag 4 mei 2005 02:07 schreef Roi het volgende:
[..]
Tering een beetje respect is toch niet zoveel gevraagt.
Jeetje, wat een stel criminelen bij elkaar. Maar ach, in die tijd waarin ze bezig zijn gehouden hebben ze (hopelijk) niets gestolen op straat.quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:01 schreef J_CDA het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zou die joodse man bij de tweede foto al door de grond zijn gezakt?quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:01 schreef J_CDA het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben ik niet met je eens maar verwijs je graag door naar WFL.quote:Op woensdag 4 mei 2005 02:50 schreef beffelholt het volgende:
laten we eerlijk zijn: al het geloof is vor domme achterlijke mensen die nogf leven in het jaar 0. sommige groeperingen maken dit achterlijke geloven tot een ware kunstvorm.
elk weldenkend mens die zelf een beetje onderzoek kan doen wet toch dat al dat geloof gewoon leuke sprrokjes zijn om het volk van vroeger zoet te houden...
ga maar na, elke christen heeft christelijke ouders
elke islamiet heeft islamitische ouders.
tis gewoon indoctrinatie van het laag geschoolde volk
Het schijnt nog steeds niet onomstotelijk bewezen te zijn, maar nogmaals, die discussie hoort in Wetenschap,Filosofie & Levensbeschouwing bijvoorbeeld in 'Geloven' moet verboden worden tot een bepaalde leeftijd. en als je even door de topics spit kom je nog veel meer tegen aldaar.quote:Op woensdag 4 mei 2005 03:13 schreef beffelholt het volgende:
en dan hebben we het nog niet eens over de natuur wetenschappelijke kennis die aantoond dat geloof een leugen is.
jesus, triest figuur ben jij zeg!! zit jij nou een excuus te zoeken waarom die ***Marokkanen zo mogen zitten tijdens een herdenking?quote:Op woensdag 4 mei 2005 02:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Inderdaad, belachelijk dat een krant foto's gaat lopen maken op zo'n moment. Want daarom deden ze die jassen zo, het is niet alsof ze de hele tijd zo zaten.
1 zit met een jas over z'n kop, 1 met een capuchon, en opeens zijn het "allemaal criminelen bij elkaar".quote:Op woensdag 4 mei 2005 02:45 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Jeetje, wat een stel criminelen bij elkaar. Maar ach, in die tijd waarin ze bezig zijn gehouden hebben ze (hopelijk) niets gestolen op straat.
Als er bij voetbalwedstrijden te erge rellen ontstaan, is er goede kans dat die club wedstrijden zonder supporters moeten spelen. Daar lijden dan ook de goeden onder de slechten.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:51 schreef gelly het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat ? Je projecteert het ontbreken van waarden en normen van relschoppers op die van de gehele gemeenschap. Dat doe je denk ik ook niet als een stel voetbalhooligans de boel klein slaan. Het lijkt zovaak voor te komen omdat je alleen de negatieve dingen leest. Tienduizenden voetbalsupporters die zich wel gewoon gedragen, evenals het overgrote deel van de Marokkanen dat doet.
Nee, het zit heel anders.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat de nuance ontbreekt voelt men zich aangesproken.
Die cultuur en religie zijn gewoon achterlijk. Net als dat die refo's er ook achterlijke gewoonten op nahouden, en dus ook gewoon achterlijk zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:59 schreef Mutant01 het volgende:
Dat zal het zijn, en niet de termen achterlijke cultuur, achterlijk geloof etc etc.
Vrijwel hetzelfde als wat BrauN hierboven schreef. Alleen dan zonder dat "Je mag het niet zeggen, maar ..."-stukje.quote:
Nee, maar wel die kut-gereformeerden. Waarvan iedereen dan weet wie ik bedoel. Die asociale, criminele jochies van gereformeerd geloof die elke keer de boel verneuken en de straat terroriseren.quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:09 schreef -DailaLama- het volgende:
Maar als een stel gereformeerde jongens in jouw buurt/dorp jou wat flikken, dan kijk je ook alle gereformeerden in jouw buurt/dorp er op aan?
Typisch.
Ach, niet de eerste keer. Maar als het jaar in, jaar uit, over de hele wereld altijd die Refo's zijn die zoiets flikken, tja, dan denk ik toch dat er bij dat soort volk een steekje los zit.quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:09 schreef -DailaLama- het volgende:
Maar als een stel gereformeerde jongens in jouw buurt/dorp jou wat flikken, dan kijk je ook alle gereformeerden in jouw buurt/dorp er op aan?
Typisch.
De meesten zullen het misschien niet weten, maar ik ben Moslim en Marokkaan. Kun je mij vertellen wat er achterlijk aan mij is? Ik betaal evenveel belasting als jij, zo niet meer. Ik werk, ik spuug nooit in gezichten van woonwagenbewoners. Waarom zou ik achterlijk zijn dan?quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:02 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Die cultuur en religie zijn gewoon achterlijk.
Ik vind mensen achterlijk die anderen niet respecteren. Mensen die redeneren zoals jij neigen vaak op anderen, dit is niet altijd juist noch levert het een samenleving op waarin respect het uitgangspunt isquote:Net als dat die refo's er ook achterlijke gewoonten op nahouden, en dus ook gewoon achterlijk zijn.
Maar over die laatsten hoor je ons inderdaad niet. En weet je waarom? Omdat we van refo's geen last hebben, dat is waarom.
Tuurlijk wel. Dat besnijden is gewoon onderdeel van het geloof en die cultuur hoorquote:Op woensdag 4 mei 2005 10:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Ach, niet de eerste keer. Maar als het jaar in, jaar uit, over de hele wereld altijd die Refo's zijn die zoiets flikken, tja, dan denk ik toch dat er bij dat soort volk een steekje los zit.
Maar volgens mij komt het door het besnijden. Er is pas een onderzoek geweest naar gedrag van ratten. Een deel van de ratten was besneden, een ander deel niet. De besneden ratten waren veel agressiever.
Dus, je hebt gelijk, wellicht heeft het helemaal niks met het geloof of de cultuur te maken.
Omdat je een geloof aanghangt dat achterlijke zaken propageert. Zoals onverdraagzaamheid tov en agressie jegens andersdenkenden, homo's. En de onderdrukking van vrouwen. En zo kan ik nog wel even doorgaan als je het per se wilt. De achterlijkheid van de islam blijkt overal uit.quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De meesten zullen het misschien niet weten, maar ik ben Moslim en Marokkaan. Kun je mij vertellen wat er achterlijk aan mij is? Ik betaal evenveel belasting als jij, zo niet meer. Ik werk, ik spuug nooit in gezichten van woonwagenbewoners. Waarom zou ik achterlijk zijn dan?
Het is onnatuurlijk.quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De meesten zullen het misschien niet weten, maar ik ben Moslim en Marokkaan. Kun je mij vertellen wat er achterlijk aan mij is? Ik betaal evenveel belasting als jij, zo niet meer. Ik werk, ik spuug nooit in gezichten van woonwagenbewoners. Waarom zou ik achterlijk zijn dan?
[..]
Waarom heb je dan zelf zo weinig respect voor anderen?quote:Ik vind mensen achterlijk die anderen niet respecteren. Mensen die redeneren zoals jij neigen vaak op anderen, dit is niet altijd juist noch levert het een samenleving op waarin respect het uitgangspunt is
Zoals jij over homo´s praat?quote:Hoogstens zou je kunnen zeggen dat bepaalde groepen er bepaalde praktijken op nahouden die je niet begrijpt en niet snapt, maar om ze achterlijk te noemen vind ik te ver gaan en het getuigt van arrogantie.
En zo hoort het ook, wij bepalen hier de maatstaf, en jij hebt je aan te passen. Dat is de manier waarop dingen gaan.quote:Het komt nl. op mij over als:"Wij westerlingen hebben de wijsheid in pacht en wij leggen onze wil op aan de wereld (want wij hebben MSN versie 7, weliswaar beta, maar toch). Alles wat anders is is achterlijk. Wij bepalen de maatstaf."
Je hebt helemaal gelijkquote:Op woensdag 4 mei 2005 10:42 schreef LibertarianX het volgende:
En zo hoort het ook, wij bepalen hier de maatstaf, en jij hebt je aan te passen. Dat is de manier waarop dingen gaan.
Vanzelfsprekendquote:Op woensdag 4 mei 2005 10:42 schreef LibertarianX het volgende:
En zo hoort het ook, wij bepalen hier de maatstaf, en jij hebt je aan te passen. Dat is de manier waarop dingen gaan.
Neen, je vindt het onnatuurlijk. Het is geen feit. Het is allemaal een kwestie van perceptie.quote:
Als iemand het altijd over respect heeft ben ik het wel. Heb je mij ooit iemand zien uitschelden of zien disrespecten? Ik denk het niet.quote:Waarom heb je dan zelf zo weinig respect voor anderen?
Ik vind homo's onnatuurlijk. Maar als mens respecteer ik ze. Zoals ik bv. pedofielen veracht om hun daden maar ze wel respecteer vanwege hun mens zijn.quote:Zoals jij over homo´s praat?
Hallo, multiculturele samenleving weet je nog. Marokkanen, Moslims, stoelen, mensen zoals ik behoren ook tot "wij". Als je dat nou eens erkent kunnen we dat als uitgangspunt gaan gebruikenquote:En zo hoort het ook, wij bepalen hier de maatstaf, en jij hebt je aan te passen. Dat is de manier waarop dingen gaan.
Met alle respect, maar jij praat wel 'n beetje behoorlijk onzin..quote:Op woensdag 4 mei 2005 03:13 schreef beffelholt het volgende:
welke verklaring is er dan waarom mensen "geloven" in 95% van de gevallen zal het zo zijn omdat ze religieus zijn opgevoed. 5% zal zwichten voor de mooie fabeltjes die religies beloven.
als god bestaat dan bestaan de kerstman en sinterklaas ook, geen enkel verschil tussen die 3.
en dan hebben we het nog niet eens over de natuur wetenschappelijke kennis die aantoond dat geloof een leugen is.
Ik welquote:Op woensdag 4 mei 2005 11:06 schreef Ruimer het volgende:
Wij vinden het gepast anderen met "achterlijk" te betitelen?
Nee,quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:05 schreef Ruimer het volgende:
Wij vinden dat hetze voeren de norm is?
Nee, maar het is gepast een zaak bij zijn naam te noemen, niet omdat het anderen zijn, maar wel omdat met achterlijke gebruiken heeft die wij hier niet dienen te tolereren.quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:06 schreef Ruimer het volgende:
Wij vinden het gepast anderen met "achterlijk" te betitelen?
Hetze voerenquote:Op woensdag 4 mei 2005 11:05 schreef Ruimer het volgende:
Wij vinden dat hetze voeren de norm is?
Jij hebt geen respect voor homo´s en voert een hetze tegen ze.quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Als iemand het altijd over respect heeft ben ik het wel. Heb je mij ooit iemand zien uitschelden of zien disrespecten? Ik denk het niet.
QEDquote:Ik vind homo's onnatuurlijk.
Nee, alleen je essays alquote:Op woensdag 4 mei 2005 11:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Als iemand het altijd over respect heeft ben ik het wel. Heb je mij ooit iemand zien uitschelden of zien disrespecten? Ik denk het niet.
Ik vind moslims domme achterlijke wezens. Maar als mens respecteer ik ze.quote:Ik vind homo's onnatuurlijk. Maar als mens respecteer ik ze. Zoals ik bv. pedofielen veracht om hun daden maar ze wel respecteer vanwege hun mens zijn.
Helaas voor jou heb ik daar helemaal geen zin in. Ik weiger te accepteren dat achterlijke figuren zoals jij deel uitmaken van mijn maatschappij. Ik weiger 100 jaar terug te gaan in de tijd.quote:Hallo, multiculturele samenleving weet je nog. Marokkanen, Moslims, stoelen, mensen zoals ik behoren ook tot "wij". Als je dat nou eens erkent kunnen we dat als uitgangspunt gaan gebruiken
Nee het zit heel anders.quote:Op woensdag 4 mei 2005 09:59 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, het zit heel anders.
Jij neemt automatisch aan dat de nuance ontbreekt, juist omdat je je aangesproken voelt. Jij kunt gewoon niet tegen kritiek, zelfs als die kritiek niet direct aan jou gericht is. Dan slaan meteen de stoppen door, luister je niet meer goed naar wat er eigenlijk precies gezegd wordt, en schiet je in de aanvallende verdediging.
Dan moet je niet gaan huilen als er bepaalde "radicale" moslims of allochtonen zijn die ook zo over "de Nederlander" praten. Jij zegt zelf dat "wij" (de allochtonen), de anderen niet zo snel een racist of weet ik veel wat mogen noemen. Het geldt dan ook omgekeerd, consequent wezen.quote:Als kritiek ook maar ergens het woordje 'Marokkaan' bevat, dan is deze in jouw ogen automatisch 'ongenuanceerd'. Maar zo werkt het niet, helaas pindakaas. Als jij wilt weten of bepaalde kritiek ongenuanceerd is, dan zul je toch echt verder moeten vragen.
Het is aan jou de taak om je eigen uitspraak te nuanceren, immers JIJ weet wat je precies met die uitspraak bedoeld en JIJ moet dan ook de consequenties van die ongenuanceerde uitspraak aanvaarden, niet ik.quote:Als ik bijvoorbeeld roep 'Alle kut-Marokkanen moeten het land uit', dan zul je toch echt eerst moeten achterhalen wie ik precies bedoel met die 'kut-Marokkanen'. Maar dat doe je niet, en in plaats daarvan ga je je een beetje aangesproken zitten voelen.
Kritiek op je werk, daar krijgt iedereen mee te maken, STELSELMATIGE kritiek op iemands gehele cultuur en of religie, daar krijg jij NIET mee te maken.quote:Da's een typische zuid-mediterrane eigenschap. Maar ik heb daar toch echt geen boodschap aan. We zijn hier in Nederland en niet in de Mediterranée. We zijn hier gewend om met kritiek om te gaan. Wat dacht je, dat ik nooit kritiek krijg, in m'n werk, maar ook in m'n privéleven?
Nederlanders zelf weten niet eens wat "de norm is", ik zou zeggen leer eerst eens zelf "de norm" te vinden voordat je deze aan andere mensen doorgeeft.quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:10 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Nee,
Het aanpassen aan het land waar je gaat wonen is de norm.
Wel een typisch trekje, het een rechtvaardigen omdat de ander "dat ook doet". Dus als de een iets fouts doet, dan corrigeer je diegene niet, nee je doet hem na. Dan verschuift de norm dus en doe je hetzelfde. Moslims bepalen dus de norm?quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:14 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Hetze voeren
Oh wacht, je bedoelt vast en zeker die hetze die moslims voeren tegen homo's en andersdenkenden.
Nee, wij vinden niet dat dat de norm is
Dat is voornamelijk ook de trots, denk ik. Het interesseert mij echt geen fuck als iemand het christendom (al is dat bijna geen Nederlands geloof meer te noemen..) of de hagelslag als achterlijk betitelt. Bovendien: onderbouw dat maar eens. Er is in de Nederlandse 'cultuur' weinig achterlijks te bedenken waardoor bepaalde groepen worden benadeeld.quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:21 schreef Mutant01 het volgende:
Kritiek op je werk, daar krijgt iedereen mee te maken, STELSELMATIGE kritiek op iemands gehele cultuur en of religie, daar krijg jij NIET mee te maken.
Hier hebben we een prachtig voorbeeld van een soort persoon die ik eerder had genoemt. Schapen-gedrag en onwetendheid komen hier prachtig naar voren. Immers "het onderdrukken van vrouwen" en zelfs "het besnijden van vrouwen" is een "gebruik" in de cultuur! Nou nou nou mon ami, beide zijn zeker geen gebruik in mijn cultuur.quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:13 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Nee, maar het is gepast een zaak bij zijn naam te noemen, niet omdat het anderen zijn, maar wel omdat met achterlijke gebruiken heeft die wij hier niet dienen te tolereren.
Het besnijden van vrouwen, het onderdrukken van vrouwen om er maar eens een paar te noemen.
Ik 'eis' helemaal niks van je, behalve dat je die etterbakjes niet een beetje gaat lopen verdedigen en hun daden gaat bagatelliseren.quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee het zit heel anders.
Jij denkt te weten hoe ik mij voel of wat ik doe als je over Marokkanen praat. Zelfs als ik toegeef dat er bepaalde rotte appels in mijn bevolkingsgroep zitten, negeer je dat en "eis" je als het ware dat ik moet toegeven dat "mijn gehele gemeenschap" fout is.
En noem eens wat tegenvoorbeelden dan, die bewjzen dat die Islamitische cultuur zoals die in Nederland aanwezig is, met die hoofddoekjes en die burka's en die eerwraak en die in de moskee beleden haat jegens homo's en andersdenkenden etcetera, niet achterlijk zou zijn.quote:En dat weiger ik te doen. Als je zegt dat je de Nederlandse cultuur achterlijk vind, is dat een aanval op de Nederlandse cultuur. Als je zegt dat je de Islamitische cultuur achterlijk vind, is dat een aanval op de Islamitische cultuur. Dit soort oneliners kennen geen nuance, dat KAN je niet ontkennen want het is een FEIT dat zulke uitspraken niet genuanceerd zijn. Het is aan de ene kant hilarisch dat onwetende mensen (die praktisch niets van een bepaalde cultuur weten) culturen afschrijven als "achterlijk", aan de andere kant is het op zichzelf ook weer triest te noemen. (Het is immers schapen-gedrag).
Je vergelijking klopt niet. Zolang jij het niet op de man speelt, doe ik dat ook niet. Heb ik jou ooit een criminele kut-Marokkaan genoemd?quote:Dan moet je niet gaan huilen als er bepaalde "radicale" moslims of allochtonen zijn die ook zo over "de Nederlander" praten. Jij zegt zelf dat "wij" (de allochtonen), de anderen niet zo snel een racist of weet ik veel wat mogen noemen. Het geldt dan ook omgekeerd, consequent wezen.
Ik kan nuanceren wat ik wil, ik heb er ook een tijdlang precies bijgezet wie ik bedoelde met de term 'kut-Marokkaan', maar het helpt allemaal niks. Je krijgt precies dezelfde discussies.quote:Het is aan jou de taak om je eigen uitspraak te nuanceren, immers JIJ weet wat je precies met die uitspraak bedoeld en JIJ moet dan ook de consequenties van die ongenuanceerde uitspraak aanvaarden, niet ik.
Ohnee? Moet jij eens bij mij in de buurt komen kijken.quote:Kritiek op je werk, daar krijgt iedereen mee te maken, STELSELMATIGE kritiek op iemands gehele cultuur en of religie, daar krijg jij NIET mee te maken.
Wat zijn beide dingen dan wel als ik vragen mag?quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hier hebben we een prachtig voorbeeld van een soort persoon die ik eerder had genoemt. Schapen-gedrag en onwetendheid komen hier prachtig naar voren. Immers "het onderdrukken van vrouwen" en zelfs "het besnijden van vrouwen" is een "gebruik" in de cultuur! Nou nou nou mon ami, beide zijn zeker geen gebruik in mijn cultuur.
En dat is dus de grootste bullshit die ik ooit heb gehoord (no offence). Het heeft totaal niets met trots te maken, en zelfs in de Nederlandse "cultuur" valt ZEER veel achterlijks aan te wijzen. Als ik tegen een Nederlander zeg dat zijn cultuur kut en achterlijk is, reken dan maar dat deze zich zwaar aangesproken voelt. Over trots gesproken, wil je zeggen dat we hier in Nederland geen nationalisten hebben?quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:30 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat is voornamelijk ook de trots, denk ik. Het interesseert mij echt geen fuck als iemand het christendom (al is dat bijna geen Nederlands geloof meer te noemen..) of de hagelslag als achterlijk betitelt. Bovendien: onderbouw dat maar eens. Er is in de Nederlandse 'cultuur' weinig achterlijks te bedenken waardoor bepaalde groepen worden benadeeld.
Als je de cultuur van islamieten achterlijk noemt, val je niet allleen hun, maar ook hun familie, broeders, god, etc aan. Van wat ik heb meegemaakt zijn deze mensen veel sneller op hun teentjes getrapt, voornamelijk omdat zij echt een cultuur hebben en een trots voor die cultuur.
Nouja, daar botst 't, aangezien veel aspecten uit die cultuur niet stroken met de zgn. Nederlandse cultuur (lees: normen en waarden). '
En aangezien het hier Nederland betreft, zie ik wel welke van de twee 'partijen' recht van spreken heeft..
Ja je laatste zin, dat is wat ik (en vele moslims met mij) mijn HELE leven al doe. Maar mensen weigeren het te begrijpen, en dan is het al snel afgelopen natuurlijk. Het dragen van hoofddoekjes behoort hoogstens nog tot een bepaalde traditie, je kunt in Marokko zelf gaan kijken of het nog tot mijn "cultuur" behoort of niet. Wat is volgens jou mijn cultuur eigenlijk? De marokkaanse? Of de Islamitische?quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:34 schreef Taurus het volgende:
[..]
Wat zijn beide dingen dan wel als ik vragen mag?En het dragen van hoofddoekjes, behoort dat ook niet tot 'jouw cultuur'? Als mensen volgens jou dan toch zo onwetend zijn, is de beste oplossing uitleg geven in plaats van alleen de onwetendheid benadrukken. Zorg dan dat die onwetendheid niet meer is, dat er begrip is.
Je kletst. Er wordt hier helemaal niemand op afkomst afgezonderd.quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:19 schreef Ruimer het volgende:
Oh, onze norm is dat we sommigen op afkomst afzonderen?
Er wordt hiet helemaal geen incident uitvergroot. Het is meer dat het gewoon om zo belachelijk veel incidenten gaat.quote:Oh, onze norm is dat we incidenten uitvergroten?
Zo werken de media altijd. Foto's maken op het moment dat er niks te zien valt heeft nu eenmaal weinig nut. Dat heeft niks met de afkomst van de gefotografeerden te maken. Er is niemand die die ventjes dwingt die capuchon over die criminele koppies te trekken. Dat doen ze toch echt zelf.quote:Oh, onze norm is dat we incidenten creëren door op een ongepast moment foto's te maken?
Jouw insinuaties zijn compleet van de pot geruktquote:Onze norm is kortom achterlijk.
1) Wat is jouw cultuur ?quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hier hebben we een prachtig voorbeeld van een soort persoon die ik eerder had genoemt. Schapen-gedrag en onwetendheid komen hier prachtig naar voren. Immers "het onderdrukken van vrouwen" en zelfs "het besnijden van vrouwen" is een "gebruik" in de cultuur! Nou nou nou mon ami, beide zijn zeker geen gebruik in mijn cultuur.
Ik rechtvaaridg helemaal niks. Ik ontken namelijk dat er door mij een hetze wordt gevoerd.quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wel een typisch trekje, het een rechtvaardigen omdat de ander "dat ook doet". Dus als de een iets fouts doet, dan corrigeer je diegene niet, nee je doet hem na. Dan verschuift de norm dus en doe je hetzelfde. Moslims bepalen dus de norm?
Als je het over de lonsdale types hebt: Dat zijn geen nationalisten nee, dat is 'ons' uitschot..quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dat is dus de grootste bullshit die ik ooit heb gehoord (no offence). Het heeft totaal niets met trots te maken, en zelfs in de Nederlandse "cultuur" valt ZEER veel achterlijks aan te wijzen. Als ik tegen een Nederlander zeg dat zijn cultuur kut en achterlijk is, reken dan maar dat deze zich zwaar aangesproken voelt. Over trots gesproken, wil je zeggen dat we hier in Nederland geen nationalisten hebben?
Sssssstquote:Op woensdag 4 mei 2005 11:39 schreef QED het volgende:
Zou het er mee te maken hebben dat Marokkanen gewoon niet SNAPPEN wat je bedoelt?
Kijk naar de gemiddelde Marokkaanse IQ:
Country IQ estimate
Hong Kong (China) 107
South Korea 106
Japan 105
Taiwan (ROC) 104
Singapore 104
Austria 102
Germany 102
Italy 102
Netherlands 102
Sweden 101
Switzerland 101
Belgium 100
China (PRC) 100
New Zealand 100
United Kingdom 100
Hungary 99
Poland 99
Spain 99
Australia 98
Denmark 98
France 98
Norway 98
United States 98
Canada 97
Czech Republic 97
Finland 97
Argentina 96
Russia 96
Slovakia 96
Uruguay 96
Portugal 95
Slovenia 95
Israel 94
Romania 94
Bulgaria 93
Ireland 93
Greece 92
Malaysia 92
Thailand 91
Croatia 90
Peru 90
Turkey 90
Colombia 89
Indonesia 89
Suriname 89
Colombia 88
Brazil 87
Iraq 87
Mexico 87
Samoa 87
Tonga 87
Lebanon 86
Philippines 86
Cuba 85
Morocco 85
Fiji 84
Iran 84
Marshall Islands 84
Puerto Rico 84
Egypt 83
India 81
Ecuador 80
Guatemala 79
Barbados 78
Nepal 78
Qatar 78
Zambia 77
Congo-Brazzaville 73
Uganda 73
Jamaica 72
Kenya 72
South Africa 72
Sudan 72
Tanzania 72
Ghana 71
Nigeria 67
Zimbabwe 66
Congo-Kinshasa 65
Sierra Leone 64
Ethiopia 63
Equatorial Guinea 59
http://www.answers.com/topic/iq-and-the-wealth-of-nations
Misschien zijn Marokkanen gewoon geestelijk gehandicapped en moeten we alle Marokkanen meteen op speciale scholen doen. Zou dàt een oplossing zijn?
Zelfs ALS ik die etterbakjes niet verdedig, maar wel de rest van de gemeenschap, beschouw je dat als het "bagetalliseren van daden". De gehele gemeenschap MOET de grond in worden geduwt anders heb ik niet genoeg afstand genomen toch? Ik vermeld 1 keer dat ik er afstand van neem, maar ga dat niet de hele discussie vermelden, dat doe jij ook niet als een of andere Klaas een moskee in de hens steekt.quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:31 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik 'eis' helemaal niks van je, behalve dat je die etterbakjes niet een beetje gaat lopen verdedigen en hun daden gaat bagatelliseren.
Je kunt ook gewoon je mond houden en je niet aangesproken voelen. Daar heb ik geen enkele moeite mee.
Zoals je zelf weten is eerwraak geen aspect van de Islamitische cultuur, maar van de mediterane cultuur. Eerwraak is zelfs verboden in de islamitische cultuur. Ten tweede, van de tientallen moskee's zijn er slechts 2 of 3 aan te wijzen die haat jegens homo's en andersdenkenden propageren, (oftewel zo'n minimaal aandeel, dat je niet van gewoonte in een cultuur kunt spreken). Ten 3e vraag ik mij af wat er achterlijk is aan een hoofddoekje.quote:En noem eens wat tegenvoorbeelden dan, die bewjzen dat die Islamitische cultuur zoals die in Nederland aanwezig is, met die hoofddoekjes en die burka's en die eerwraak en die in de moskee beleden haat jegens homo's en andersdenkenden etcetera, niet achterlijk zou zijn.
Niet direct, maar als je het via een omweg doet komt het ook even hard aan.quote:Je vergelijking klopt niet. Zolang jij het niet op de man speelt, doe ik dat ook niet. Heb ik jou ooit een criminele kut-Marokkaan genoemd?
Dat geloof ik niet, het helpt weldegelijk.quote:Ik kan nuanceren wat ik wil, ik heb er ook een tijdlang precies bijgezet wie ik bedoelde met de term 'kut-Marokkaan', maar het helpt allemaal niks. Je krijgt precies dezelfde discussies.
Dus jouw achtergrond wordt telkens te kakken gezet? Er wordt constant op gekankerd en op gespuugd? Je wordt uitgescholden voor achterlijke omdat je iets anders gelooft of doet dan een ander?quote:Ohnee? Moet jij eens bij mij in de buurt komen kijken.
Klopt helemaal, NL heeft dat.quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dat is dus de grootste bullshit die ik ooit heb gehoord (no offence). Het heeft totaal niets met trots te maken, en zelfs in de Nederlandse "cultuur" valt ZEER veel achterlijks aan te wijzen. Als ik tegen een Nederlander zeg dat zijn cultuur kut en achterlijk is, reken dan maar dat deze zich zwaar aangesproken voelt. Over trots gesproken, wil je zeggen dat we hier in Nederland geen nationalisten hebben?
Mensen weigeren 't te begrijpen?quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja je laatste zin, dat is wat ik (en vele moslims met mij) mijn HELE leven al doe. Maar mensen weigeren het te begrijpen, en dan is het al snel afgelopen natuurlijk. Het dragen van hoofddoekjes behoort hoogstens nog tot een bepaalde traditie, je kunt in Marokko zelf gaan kijken of het nog tot mijn "cultuur" behoort of niet. Wat is volgens jou mijn cultuur eigenlijk? De marokkaanse? Of de Islamitische?
Zeer simpel te weerleggen onderzoek. Je hoeft alleen maar te kijken naar het percentage analfabeten, en dan weet je genoeg. Iets waar de mensen niet aan kunnen doen, daarom heten het ook ontwikkelingslanden. Heeft allemaal te maken met de schoolsystemen, anders zijn "alle hindoes" en een groot aantal christenen achterlijk.quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:39 schreef QED het volgende:
Zou het er mee te maken hebben dat Marokkanen gewoon niet SNAPPEN wat je bedoelt?
Kijk naar de gemiddelde Marokkaanse IQ:
Country IQ estimate
Hong Kong (China) 107
South Korea 106
Japan 105
Taiwan (ROC) 104
Singapore 104
Austria 102
Germany 102
Italy 102
Netherlands 102
Sweden 101
Switzerland 101
Belgium 100
China (PRC) 100
New Zealand 100
United Kingdom 100
Hungary 99
Poland 99
Spain 99
Australia 98
Denmark 98
France 98
Norway 98
United States 98
Canada 97
Czech Republic 97
Finland 97
Argentina 96
Russia 96
Slovakia 96
Uruguay 96
Portugal 95
Slovenia 95
Israel 94
Romania 94
Bulgaria 93
Ireland 93
Greece 92
Malaysia 92
Thailand 91
Croatia 90
Peru 90
Turkey 90
Colombia 89
Indonesia 89
Suriname 89
Colombia 88
Brazil 87
Iraq 87
Mexico 87
Samoa 87
Tonga 87
Lebanon 86
Philippines 86
Cuba 85
Morocco 85
Fiji 84
Iran 84
Marshall Islands 84
Puerto Rico 84
Egypt 83
India 81
Ecuador 80
Guatemala 79
Barbados 78
Nepal 78
Qatar 78
Zambia 77
Congo-Brazzaville 73
Uganda 73
Jamaica 72
Kenya 72
South Africa 72
Sudan 72
Tanzania 72
Ghana 71
Nigeria 67
Zimbabwe 66
Congo-Kinshasa 65
Sierra Leone 64
Ethiopia 63
Equatorial Guinea 59
http://www.answers.com/topic/iq-and-the-wealth-of-nations
Misschien zijn Marokkanen gewoon geestelijk gehandicapped en moeten we alle Marokkanen meteen op speciale scholen doen. Zou dàt een oplossing zijn?
Wat er zoal "achterlijk is" is subjectief, er is geen universele maatstaf om achterlijkheid te meten.quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:38 schreef Taurus het volgende:
[..]
Als je het over de lonsdale types hebt: Dat zijn geen nationalisten nee, dat is 'ons' uitschot..
Verder komt het op mij wél over als een bepaalde trots. So be it.
En zelf 100% Nederlands zijnde kan ik je melden dat een Nederlander zich vrij weinig aantrekt van kritiek op zijn 'cultuur', en jij bent vrij goed in het half benoemen van argumenten zie ik. Wat is er dan zoal achterlijk?
je lacht weer te vroeg om iets wat zowieso geen humor is.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:56 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Whahaha, nu staat dat hele topic-deel 1 vol met onzin van Lemmeb en zoalshetis.
Onzin. Dit hele topic staat vol met wat autochtonen achterlijkheden vinden van de allochtoonse cultuur, waar zeker 3 of 4 algemeen als achterlijk aanvaarde dingen tussen staan. Dat moet van de Nederlandse cultuur ook te zeggen zijn dan, lijkt me. Nou niet dus, want wij hebben bijna geen tradities, dus cultuur, en zeker geen tradities waarmee we bepaalde groepen als minderheden beschouwen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat er zoal "achterlijk is" is subjectief, er is geen universele maatstaf om achterlijkheid te meten.
Ik denk eerder dat de gemiddelde Nederlander zijn schouders ophaalt. Zeker als je niet met voorbeelden komt, of als je met voorbeelden komt die niet op hem van toepassing zijn.quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dat is dus de grootste bullshit die ik ooit heb gehoord (no offence). Het heeft totaal niets met trots te maken, en zelfs in de Nederlandse "cultuur" valt ZEER veel achterlijks aan te wijzen. Als ik tegen een Nederlander zeg dat zijn cultuur kut en achterlijk is, reken dan maar dat deze zich zwaar aangesproken voelt.
Nee, vrijwel niet nee. Wat op zich heel gek is, aangezien men hier toch in eigen land vertoeft.quote:Over trots gesproken, wil je zeggen dat we hier in Nederland geen nationalisten hebben?
Niet geheel correct. Hitler kwam groots op in tijden van economische teneergang. De joden hadden het toendertijd echter over het algemeen veel beter dan het gewone Duitse volk. Zodoende zijn zij bestempeld als "de zondebok". Ik geloof nog steeds niet dat Hitler puur iets tegen de Joden als "het zwakkere ras" had, maar omdat hij er steun mee vergaarde bij het volk én omdat ze heel rijk waren: zonder al de bezittingen van de Joden te confisqueren was de Duitse staat ten tijde van de oorlog absoluut failliet gegaan.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:39 schreef JeRa het volgende:
[..]
Niet onzin, want ik ken genoeg autochtonen die dat niet achterlijk vinden. Nu kan je dat cultuurrelativisten noemen, maar dat zijn ook mensen. Het is dus weldegelijk subjectief. Ook al zou de gehele autochtoonse gemeenschap bepaalde zaken "achterlijk vinden" dan nog is dat vanuit een subjectief standpunt achterlijk. Immers, misschien vinden de Hindoes dat niet achterlijk.quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:51 schreef Taurus het volgende:
[..]
Onzin. Dit hele topic staat vol met wat autochtonen achterlijkheden vinden van de allochtoonse cultuur, waar zeker 3 of 4 algemeen als achterlijk aanvaarde dingen tussen staan. Dat moet van de Nederlandse cultuur ook te zeggen zijn dan, lijkt me. Nou niet dus, want wij hebben bijna geen tradities, dus cultuur, en zeker geen tradities waarmee we bepaalde groepen als minderheden beschouwen bijvoorbeeld.
]quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet onzin, want ik ken genoeg autochtonen die dat niet achterlijk vinden. Nu kan je dat cultuurrelativisten noemen, maar dat zijn ook mensen. Het is dus weldegelijk subjectief. Ook al zou de gehele autochtoonse gemeenschap bepaalde zaken "achterlijk vinden" dan nog is dat vanuit een subjectief standpunt achterlijk. Immers, misschien vinden de Hindoes dat niet achterlijk.
Ik ken genoeg autochtonen die na een beetje kritiek al gillen "ga naar je eigen land als het daar zo veel beter is". Ik noem dat niet "schouders ophalen".quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:52 schreef Lemmeb het volgende:
Ik denk eerder dat de gemiddelde Nederlander zijn schouders ophaalt. Zeker als je niet met voorbeelden komt, of als je met voorbeelden komt die niet op hem van toepassing zijn.
Waarom weer die slachtofferrol aan het einde toekennen aan de Lonsdalers? Jij doet PRECIES hetzelfde als waarvan jij mij betichtte! Waarom? Je bagetalliseert de acties van Lonsdalers. Neem er dan ook gewoon hard afstand van en ken ze geen slachtofferrol toe. Dit is net zoiets als dat ik zou zeggen: "Ach die kut-marokkaantjes zijn geen echte criminelen joh, het zijn gewoon laffe kereltjes die net iets te veel gediscrimineerd werden door de autochtonen"quote:Nee, vrijwel niet nee. Wat op zich heel gek is, aangezien men hier toch in eigen land vertoeft.
Overigens, als ik zou emigreren naar een ander land, zou ik het wel uit m'n hoofd laten ultra-nationalistische taal over mijn land van herkomst uit te spreken. Ik ben niet gek, dat is vragen om problemen. Ik ga liever m'n best doen om te integreren en er het beste van te maken met mijn nieuwe buren. Zodat mijn (2de en 3de generatie) kinderen het nieuwe land omarmen als het hunne.
Lonsdalers zijn overigens geen nationalisten. Dat zijn gewoon laffe kereltjes die net ff te vaak klappen hebben gehad van groepjes allochtonen.
Geen gebruik in jouw cultuur misschien, maar wat is jouw cultuur? Het ondrukken van vrouwen, sex van je vrouw opeisen wanneer je dat wilt, haar religieus verantwoord een pak slaag geven wanneer je ongehoorzaamheid van haar vreest, haar getuigenis verwerpen als zij niet minstens vier mannelijke of acht vrouwelijke getuigen heeft, haar niet langer dan een dag in haar eentje laten reizen als zij geen mannelijke beschermheer bij haar heeft, de vrouw niet hetzelfde trouwrecht als de man geven, haar slechts een klein gedeelte geven van het erfdeel in verhouding tot de mannelijke nazaten, and so on, gebeurt wel degelijk met de koran en de ahadith in de hand.quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat ik achterlijk vind hoef jij niet achterlijk te vinden. Ik vind bijvoorbeeld de huidige Nederlandse cultuur veel te zondebok-achtig. Allemaal huilies op een rij die een bepaalde groep aanwijst om vervolgens te stellen dat al haar problemen daar zitten. Ik vind veel Nederlanders kortzichtig en gesloten/onrespectvol.quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:58 schreef Taurus het volgende:
[..]
]
Subjectief is prima, maar dan nog zijn er voorbeelden te noemen. Desnoods jouw voorbeelden. Benoem eens wat van die achterlijkheden dan, ik ben wel benieuwd
En nu hoor ik me als Nederlander dan zeker aangesproken te voelen, dus mag ik jou nu ook uitschelden?quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat ik achterlijk vind hoef jij niet achterlijk te vinden. Ik vind bijvoorbeeld de huidige Nederlandse cultuur veel te zondebok-achtig. Allemaal huilies op een rij die een bepaalde groep aanwijst om vervolgens te stellen dat al haar problemen daar zitten. Ik vind veel Nederlanders kortzichtig en gesloten/onrespectvol.
De soenietische islam bestaat in verschillende vormen, en heeft zich in Marokko anders ontwikkeld dan in Egypte of een ander willekeurig soennitisch land. Je kan dan ook moeilijk spreken over "het soennisme", geen van bovenstaande voorbeelden die jij geeft komen in mijn cultuur voor. En zo dus ook "mijn islamitische cultuur" (immers jij stelt de islamitische-soenitische cultuur gelijk aan de Marokkaanse).quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:00 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Geen gebruik in jouw cultuur misschien, maar wat is jouw cultuur? Het ondrukken van vrouwen, sex van je vrouw opeisen wanneer je dat wilt, haar religieus verantwoord een pak slaag geven wanneer je ongehoorzaamheid van haar vreest, haar getuigenis verwerpen als zij niet minstens vier mannelijke of acht vrouwelijke getuigen heeft, haar niet langer dan een dag in haar eentje laten reizen als zij geen mannelijke beschermheer bij haar heeft, de vrouw niet hetzelfde trouwrecht als de man geven, haar slechts een klein gedeelte geven van het erfdeel in verhouding tot de mannelijke nazaten, and so on, gebeurt wel degelijk met de koran en de ahadith in de hand.
Als de soenietische islam de staatsgodsdienst van Marokko is en de godsdienst heeft het kader geschapen waarbinnen de cultuur zich heeft ontwikkeld dan is het helemaal niet zo gek om te stellen dat dergelijke voorbeelden van religieus geinspireerde ongelijke behandeling zich ook in de Marokkaanse cultuur hebben gemanifesteerd..
quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat ik achterlijk vind hoef jij niet achterlijk te vinden. Ik vind bijvoorbeeld de huidige Nederlandse cultuur veel te zondebok-achtig. Allemaal huilies op een rij die een bepaalde groep aanwijst om vervolgens te stellen dat al haar problemen daar zitten. Ik vind veel Nederlanders kortzichtig en gesloten/onrespectvol.
Ik heb verscheidene keren meegemaakt dat autochtonen zich behoorlijk gekwetst voelden hierdoor, en mij persoonlijk begonnen aan te vallen ja.quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En nu hoor ik me als Nederlander dan zeker aangesproken te voelen, dus mag ik jou nu ook uitschelden?
geen dergelijke dus, wel een keer verplicht met school geweest en je kon een speld horen vallen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:01 schreef kLowJow het volgende:
Wie heeft hier wel eens een dergelijke herdenking in Westerbork meegmaakt?
quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:38 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
1) Wat is jouw cultuur ?
1a) Waarom voel jij je aangesproken?
2) Ontken jij dat er groepen in NL zijn die hun dochters laten besnijden?
3) Wil jij zeggen dat er geen vrouwenonderdrukking plaats vind in bep gemeenschappen in Nederland?
4) Dit waren slechts voorbeelden, hoe denkt jij in jouw "cultuur" over homo´s?
En ik heb verscheidene keren meegemaakt dat ik niet eens wat hoefde te zeggen om uitgescholden te worden door bepaalde mediterane types, ik als k*nkerkaaskop met mijn k*nk*rhoer als vriendin moet me k*nkerkop dan maar houden vinden ze als ik op straat loopquote:Op woensdag 4 mei 2005 12:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb verscheidene keren meegemaakt dat autochtonen zich behoorlijk gekwetst voelden hierdoor, en mij persoonlijk begonnen aan te vallen ja.
In Westerbork tijdens een herdenkingsdienst toevallig?quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:04 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik vind dat geen kenmerk van de Nederlandse cultuur. Ik word de laatste jaren ook steeds minder voorzichtig met mijn vooroordelen jegens allochtonen, maar dat komt niet omdat ik 'n Nederlander ben hoor... Daar heb ik hele goede redenen voor
die de afgelopen jaren pas zijn ontstaan.
Precies, jij vind. En dat is nu dus PRECIES hetzelfde met "de islamitische cultuur". Vrouwenbesnijdenis heeft an sich al niks met "islamitische" te maken, het gebeurde al zelfs voordat de islam bestond, en het is regio gebonden. En zo kan ik (in mijn ogen) ook al die andere zaken weerleggen. Maar het kan HEEL goed zijn dat een andere moslim zegt (een somalier bijv.) dat hoort bij "mijn cultuur". Ja dat is dan ZIJN cultuur, de somalische, en niet de islamitische.quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:04 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik vind dat geen kenmerk van de Nederlandse cultuur. Ik word de laatste jaren ook steeds minder voorzichtig met mijn vooroordelen jegens allochtonen, maar dat komt niet omdat ik 'n Nederlander ben hoor... Daar heb ik hele goede redenen voor
die de afgelopen jaren pas zijn ontstaan.
Indrukwekkend hè? Wanneer was dat zo'n beetje?quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
geen dergelijke dus, wel een keer verplicht met school geweest en je kon een speld horen vallen.
1) Cultuur is niet te definieren, mijn "cultuur" bestaat uit een mix van Nederlandse, Marokkaanse en Islamitische invloeden.quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:38 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
1) Wat is jouw cultuur ?
1a) Waarom voel jij je aangesproken?
2) Ontken jij dat er groepen in NL zijn die hun dochters laten besnijden?
3) Wil jij zeggen dat er geen vrouwenonderdrukking plaats vind in bep gemeenschappen in Nederland?
4) Dit waren slechts voorbeelden, hoe denkt jij in jouw "cultuur" over homo´s?
Tuurlijk, ik vind.. Het is totaal niet mijn bedoeling om ook maar iets van de dingen die ik hier zeg als feiten te bestempelen, alles is mijn mening, net als alles jouw mening is, maar wat is daar mis mee?quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, jij vind. En dat is nu dus PRECIES hetzelfde met "de islamitische cultuur". Vrouwenbesnijdenis heeft an sich al niks met "islamitische" te maken, het gebeurde al zelfs voordat de islam bestond, en het is regio gebonden. En zo kan ik (in mijn ogen) ook al die andere zaken weerleggen. Maar het kan HEEL goed zijn dat een andere moslim zegt (een somalier bijv.) dat hoort bij "mijn cultuur". Ja dat is dan ZIJN cultuur, de somalische, en niet de islamitische.
ja was heel erg indrukwekkend. auschwitz ook trouwens.quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:08 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Indrukwekkend hè? Wanneer was dat zo'n beetje?
En dat begrijp ik ook wel, die gedachten. Maar ik wijs er slechts op dat die aanname zeer gevaarlijk is. Het beinvloed namelijk je verhouding t.o.v. die GEHELE allochtone gemeenschap, en je moet er in de toekomst toch mee samenleven. Door die aanname krijg je ook de lieve schattige Marokkaantjes tegen je, omdat zij op hun beurt (onterecht ook) denken dat alle Nederlanders zo zijn (na verschillende confrontaties). En dan is het einde echt zoek want dan raak je in een bepaalde spiraal.quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:14 schreef Taurus het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik vind.. Het is totaal niet mijn bedoeling om ook maar iets van de dingen die ik hier zeg als feiten te bestempelen, alles is mijn mening, net als alles jouw mening is, maar wat is daar mis mee?
En hoe jij nu praat, zo zou de perfecte autochtoon moeten reageren inderdaad, en een heleboel doen daar ook hun best voor. Daarmee bedoel ik; wat ik in mijn eerdere voorbeeld aangaf over dat programma van BNN, waarin een groep Marokkaanse jongeren aangaf dat ze geen respect toonden voor een meisje in 'n kort rokje, in tegenstelling tot een meisje met een hoofddoekje. Dat komt er dus bij mij niet in, daar word ik best een beetje kriegelig van mag je weten.
Als ik nu door Utrecht (HC) loop, krijg ik alleen maar blikken en opmerkingen van allochtonen, nooit van autochtonen. Jarenlang heb ik iedere keer als ik me daar aan ergerde gedacht 'Ze zijn niet allemaal zo, ze zijn niet allemaal zo, ze zijn niet allemaal zo', en gepoogd mezelf er aan te blijven herinneren dat dat niet-respectvolle naar een meisje zonder hoofddoekje alleen tot hún cultuur behoorde en bijvoorbeeld niet tot het jouwe..
Maar na dat je dat echt continu mee maakt, word je steeds minder voorzichtig naderhand, en ga je vooroordelen krijgen. Waardoor het dus best zou kunnen zijn dat als ik jou tegen kom op straat met wat vrienden, ik liever een straatje om loop in plaats van langs jullie te lopen.
Ongetwijfeld heel kortzichtig en zwak van mij, maar wel begrijpelijk en menselijk, en geloof me - niet iets typisch Nederlands -![]()
Hiermee bedoel ik te zeggen dat als je via de media en op straat de hele tijd met dit soort dingen word geconfronteerd, je na een tijdje vanzelf gaat aannemen dat dat iets van de algehele cultuur van de allochtoon is. Kun je zeggen dat dat fout gedacht is, dat ben ik absoluut met je eens, maar het heeft dus wel z'n redenen.
volgens mij zitten we al een tijdje in die spiraal. ik vrees dat niet veel meer gaat helpen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dat begrijp ik ook wel, die gedachten. Maar ik wijs er slechts op dat die aanname zeer gevaarlijk is. Het beinvloed namelijk je verhouding t.o.v. die GEHELE allochtone gemeenschap, en je moet er in de toekomst toch mee samenleven. Door die aanname krijg je ook de lieve schattige Marokkaantjes tegen je, omdat zij op hun beurt (onterecht ook) denken dat alle Nederlanders zo zijn (na verschillende confrontaties). En dan is het einde echt zoek want dan raak je in een bepaalde spiraal.
Ja, maar eerlijk gezegd vind ik niet dat ik degene ben die moet beseffen dat mijn houding heel gevaarlijk is. Ik bedoel, ik doe er geen vlieg kwaad mee, het zal jou een zorg zijn als ik om jou en je vrienden heen loop in plaats van er langs neem ik aan.quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dat begrijp ik ook wel, die gedachten. Maar ik wijs er slechts op dat die aanname zeer gevaarlijk is. Het beinvloed namelijk je verhouding t.o.v. die GEHELE allochtone gemeenschap, en je moet er in de toekomst toch mee samenleven. Door die aanname krijg je ook de lieve schattige Marokkaantjes tegen je, omdat zij op hun beurt (onterecht ook) denken dat alle Nederlanders zo zijn (na verschillende confrontaties). En dan is het einde echt zoek want dan raak je in een bepaalde spiraal.
En dit had ik altijd eens tegen je willen zeggen: Stap eens uit die godsganse pessimistische visie op de samenleving zeg! Ik heb Drugshond er ook uit geholpen, hij was volgens mij nog pessimistischer dan jij, en nu is ie lekker vrolijk tijdens discussies en heb ik weer een goeie (doch rechtsequote:Op woensdag 4 mei 2005 12:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij zitten we al een tijdje in die spiraal. ik vrees dat niet veel meer gaat helpen.
Bush? Bush is vanavond niet in Nederland hoor, aankomend weekend pasquote:Op woensdag 4 mei 2005 12:05 schreef desiredbard het volgende:
Waar ik op het moment over zit te denken is de stilte verstoring gepland voor vanavond tijdens bushes bezoek.
Ergens vind ik het respectloos dat die herdenking verstoord gaat worden
Anderzijds wat doet die hufter er dan ook, hij is de oorzaak dat er nog steeds zulke doden vallen
Graag zou ik die stilte met een knalletje verstoord zien worden.... en die ambulance mag dan best een minuutje wachten
Ja maar wat kan een onschuldig persoon, zoals ik, doen aan de actie van een ander? Niets! Jij hebt toch ook niet in de hand dat Klaas een moskee in de fik steekt? Stel dat ik jou zou willen ontmoeten? Dan kan dat niet, alleen al om het feit dat jij om me heen loopt, vanwege een actie die iemand anders heeft gedaan!?quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:22 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ja, maar eerlijk gezegd vind ik niet dat ik degene ben die moet beseffen dat mijn houding heel gevaarlijk is. Ik bedoel, ik doe er geen vlieg kwaad mee, het zal jou een zorg zijn als ik om jou en je vrienden heen loop in plaats van er langs neem ik aan.
Natuurlijk moet ik mensen gelijk blijven behandelen, wat ik zowieso al doe, maar waar iets aan gedaan moet worden (vind ik) zijn die allochtonen die het verpesten voor de rest. Mijn vooroordelen zijn namelijk een reactie daarop. En ik vind dat de actie aan moet worden gepakt, niet de reactie. En daar wordt naar mijn mening toch te vaak wél de aandacht op gevestigd.
ik doe alles wat in mijn macht ligt om positief en constructief naar deze groep te kijken. ik vind dat getuigen van een ongebreidelde positivisme aangezien ze telkens keihard hun eigen glazen ingooien. pessimistisch of niet, de spanningen zijn te groot geworden en daar zal jij met je badinerende gedrag niks meer aan veranderen. zou je het woord godganse willen veranderen in allahganse? bijvoorbaat dank.quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dit had ik altijd eens tegen je willen zeggen: Stap eens uit die godsganse pessimistische visie op de samenleving zeg! Ik heb Drugshond er ook uit geholpen, hij was volgens mij nog pessimistischer dan jij, en nu is ie lekker vrolijk tijdens discussies en heb ik weer een goeie (doch rechtse) discussiepartner er bij. Jij bent de volgende.
Goedzoquote:Op woensdag 4 mei 2005 12:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
1) Cultuur is niet te definieren, mijn "cultuur" bestaat uit een mix van Nederlandse, Marokkaanse en Islamitische invloeden.
Daar heb ik het nergens over gehad. Toch ga jij gelijk lopen gillen dat ik wat over jouw achtergrond zou hebben gezegtquote:1a) Omdat als er gesproken wordt over "de Islamitische cultuur" of "de Marokkanen", het over een van de invloeden gaat die mijn identiteit vormen.
Ik had dus gelijk, en heb niets over jouw cultuur gezegt, ik had het vrij algemeen over andere culturen in NL en niet wenselijke uitwassen daarbinnen. Niet lopen janken als je niet geslagen wordtquote:2) Nee, maar het heeft ook niets met mijn cultuur te maken.#
En in de ene meer als in de andere en het is niet wenselijk, noch acceptabelquote:3) Nee, overigens vind vrouwen onderdrukking in alle gemeenschappen plaats.
goedzoquote:4) Hier komt de Nederlandse invloed aan bod, dat zijn mijnsinsziens gewoon waardige mensen zoals jij en ik.
Ik vrees ook wel eens dat er niets meer aan te doen is en dat deze 'spiraal van onbegrip' wellicht ergere vormen zal gaan aannemen. Daarom ben ik voor spreiding van allochtonen op scholen, wijken etc. waardoor er dus iets veranderd zal moeten worden aan huurprijzen in bepaalde wijken etc.quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij zitten we al een tijdje in die spiraal. ik vrees dat niet veel meer gaat helpen.
Hmmmm ik beweer ook niet dat jíj er iets aan moet doen hoor... dacht ik tenminste..quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja maar wat kan een onschuldig persoon, zoals ik, doen aan de actie van een ander? Niets! Jij hebt toch ook niet in de hand dat Klaas een moskee in de fik steekt? Stel dat ik jou zou willen ontmoeten? Dan kan dat niet, alleen al om het feit dat jij om me heen loopt, vanwege een actie die iemand anders heeft gedaan!?
Ik weet dat jij dat niet beweerd, maar ik krijg wel de gevolgen over mij heenquote:Op woensdag 4 mei 2005 12:30 schreef Taurus het volgende:
[..]
Hmmmm ik beweer ook niet dat jíj er iets aan moet doen hoor... dacht ik tenminste..![]()
Ik zei alleen dat behalve dat autochtonen begrip moeten opbrengen voor verschillen in cultuur, allochtonen ook begrip moeten opbrengen voor de reactie van sommige autochtonen, al is dat waarschijnlijk net zo'n moeilijke opgave als dat ik continu moet blijven beseffen dat allochtonen niet allemaal dezelfde ideeen aanhangen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik weet dat jij dat niet beweerd, maar ik krijg wel de gevolgen over mij heen
welke gevolgen, dat je niet meer in de bus mag? niet meer in winkels? niet meer je godsdienst mag belijden? uit fok geflikkerd wordt? wat wat wat? of zit je een beetje het slachtoffertje te spelen zonder kritiek op eigen nest?quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, de gevolgen van de acties van andere "kut-marokkaantjes". Zoals bijv dat het moeilijker is om een stageplek te vinden, of om contact te leggen met bepaalde autochtonen. In die zin ben ik weldegelijk een "slachtoffertje". Nu heb ik het geluk dat ik hoogopgeleid ben, voor de laagopgeleiden zal het nog lastiger zijn.quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
welke gevolgen, dat je niet meer in de bus mag? niet meer in winkels? niet meer je godsdienst mag belijden? uit fok geflikkerd wordt? wat wat wat? of zit je een beetje het slachtoffertje te spelen zonder kritiek op eigen nest?
tsja, wat doen we eraan he?quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, de gevolgen van de acties van andere "kut-marokkaantjes". Zoals bijv dat het moeilijker is om een stageplek te vinden, of om contact te leggen met bepaalde autochtonen. In die zin ben ik weldegelijk een "slachtoffertje". Nu heb ik het geluk dat ik hoogopgeleid ben, voor de laagopgeleiden zal het nog lastiger zijn.
dat soort gezeik krijg je ook altijd. wel frapant als je dan weer artikelen ziet dat in islamitische landen mensenrechten en vrouwenrechten worden geschonden. was het ook niet zo dat blijf-van-mijn-lijf huizen vol zaten met islamitische vrouwen die bijvoorbeeld niet uitgehuwelijkt wilden worden.quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Islamitische landen zijn vaak dictaturen, niet zo gek dat daar mensenrechten geschonden wordenquote:Op woensdag 4 mei 2005 12:40 schreef beffelholt het volgende:
[..]
dat soort gezeik krijg je ook altijd. wel frapant als je dan weer artikelen ziet dat in islamitische landen mensenrechten en vrouwenrechten worden geschonden. was het ook niet zo dat blijf-van-mijn-lijf huizen vol zaten met islamitische vrouwen die bijvoorbeeld niet uitgehuwelijkt wilden worden.
als we geen islamieten in nederland hadden dan was nederland in ieder geval een stuk leefbaarder geweest dan dat het nu is. maar een gegeven paard moet je niet in de bek kijken (gewoon rustig afwachten, gaat vanzelf wel een keer dood)
Margraten??????quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:22 schreef Absinth het volgende:
[..]
Bush? Bush is vanavond niet in Nederland hoor, aankomend weekend pas
Sterker nogquote:Op woensdag 4 mei 2005 12:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mmmquote:Op woensdag 4 mei 2005 12:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Islamitische landen zijn vaak dictaturen, niet zo gek dat daar mensenrechten geschonden worden![]()
En daar geef je vervolgens autochtonen de schuld vanquote:Op woensdag 4 mei 2005 12:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja invloed van het wahabisme he, vanaf 1900. Aanslagen zijn er natuurlijk overal, en worden door verschillende groeperingen gepleegd, ETA , JDL , Army of the Lord...quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:54 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Mmm
Maar niet alleen door de regeringen, kijk ook wat er gebeurt in Algarije en Egypte enzo. Aanslagen , hele dorpen die uitgemoord worden, landen die kapot worden gemaakt uit naam van Islam, of liever hoe bepaalde doorgedraaide figuren dat intrepreteren.
Nee, niet "de autochtonen", wel de autochtonen die aan de spiraal meewerken. Lonsdalers, maar ook extreem-rechts.quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:56 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
En daar geef je vervolgens autochtonen de schuld van
lekker is dat
99 en ben het helemaal met je eensquote:Op woensdag 4 mei 2005 12:51 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Sterker nog
Die gevolgen krijgen we allemaal over ons heen
Ik ben in 98 vertrokken uit NL en sinds een half jaar terug en kan niet zeggen dat ik de verandering in NL zo te gek vindt.
Je kunt toch ook gewoon zeggen dat je het ook klootzakken vindt, temeer omdat zij de naam van de hele Marokkaanse gemeenschap te grabbel gooien, waar jij ook de dupe van wordt?quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:43 schreef Mutant01 het volgende:
Zelfs ALS ik die etterbakjes niet verdedig, maar wel de rest van de gemeenschap, beschouw je dat als het "bagetalliseren van daden". De gehele gemeenschap MOET de grond in worden geduwt anders heb ik niet genoeg afstand genomen toch? Ik vermeld 1 keer dat ik er afstand van neem, maar ga dat niet de hele discussie vermelden, dat doe jij ook niet als een of andere Klaas een moskee in de hens steekt.
Daarom zijn het ook bijna altijd moslims die zich er schuldig aan maken. Omdat de islam dat zo sterk verbiedt.quote:Zoals je zelf weten is eerwraak geen aspect van de Islamitische cultuur, maar van de mediterane cultuur. Eerwraak is zelfs verboden in de islamitische cultuur.
Ja dat wordt de hele tijd geroepen, maar er zijn ook al onderzoeken geweest die iets heel anders uitwezen. Namelijk dat we hier een structureel probleem te pakken hebben. Maar je moet dat probleem wel willen zien natuurlijk. Als men zich alleen maar persoonlijk aangevallen voelt door dit soort uitspraken, en meteen op de achterste benen gaat staan, verandert er nooit wat.quote:Ten tweede, van de tientallen moskee's zijn er slechts 2 of 3 aan te wijzen die haat jegens homo's en andersdenkenden propageren, (oftewel zo'n minimaal aandeel, dat je niet van gewoonte in een cultuur kunt spreken).
Het is pure onderdrukking van de vrouw. En dat noemen we in Nederland achterlijk.quote:Ten 3e vraag ik mij af wat er achterlijk is aan een hoofddoekje.
Dat zijn die 'lange tenen' waar we het de hele tijd over hebben. En dan valt de lengte bij jou nog mee.quote:Niet direct, maar als je het via een omweg doet komt het ook even hard aan.
Niet als SCH of Lord_Vetinari zich ermee gaat bemoeienquote:Dat geloof ik niet, het helpt weldegelijk.
Autochtone meisjes worden inderdaad bespuugd. En als ik wat zou zeggen van dat soort wangedrag, kan ik ook een knal voor m'n kop verwachten. Of erger. Ik ben immers maar zo'n vieze, minderwaardige kaaskop, een varken.quote:Dus jouw achtergrond wordt telkens te kakken gezet? Er wordt constant op gekankerd en op gespuugd?
Het gaat er niet om dat je iets anders doet of gelooft. Het gaat erom dat je gelooft in een religie die achterlijke zaken propageert.quote:Je wordt uitgescholden voor achterlijke omdat je iets anders gelooft of doet dan een ander?
Ach daar hebben we Ritalin voor. Of een ouderwets pak slaag.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:02 schreef zhe-devilll het volgende:
Ach het zijn vast NIEUWETIJDSKINDEREN
die vertonen ook onaangepast gedrag soms
kunnen ze weinig aan doen![]()
Dus men moet maar gewoon z'n mond houden, omdat jij anders indirect de gevolgen ervan ondervindt? En jij denkt dat er vanzelf iets verandert als iedereen braaf z'n mond houdt?quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, niet "de autochtonen", wel de autochtonen die aan de spiraal meewerken. Lonsdalers, maar ook extreem-rechts.
quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
1) Cultuur is niet te definieren, mijn "cultuur" bestaat uit een mix van Nederlandse, Marokkaanse en Islamitische invloeden.
quote:
quote:4) Hier komt de Nederlandse invloed aan bod, dat zijn mijnsinsziens gewoon waardige mensen zoals jij en ik.
quote:
Wat is dat toch met lonsdalers... niet iedere lonsdale drager is een extremistquote:Op woensdag 4 mei 2005 12:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, niet "de autochtonen", wel de autochtonen die aan de spiraal meewerken. Lonsdalers, maar ook extreem-rechts.
het typeert je verbitterdheid en je tekortkomingen dat je hier zo van geniet...quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:56 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Whahaha, nu staat dat hele topic-deel 1 vol met onzin van Lemmeb en zoalshetis.
Bovendien had elke andere Amerikaanse leider hoogstwaarschijnlijk hetzelfde pad bewandeld als George Double U.quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:22 schreef Absinth het volgende:
[..]
Bush? Bush is vanavond niet in Nederland hoor, aankomend weekend pas
Van mij ook. Ik ga er eens lekker voor zitten en trek de popcorn alvast open.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:14 schreef Elgigante het volgende:
Op degenen die het lef hebben de komst van Bush te verstoren op een zeer beladen plaats als Margraten mag van mij met scherp op geschoten worden
Da's geen reactie op kritiek. Da's meer een reactie op huiliegedrag. Zo van 'Oh uitkering te laag en nu janken? Als je het er niet mee eens bent ga je maar lekker naar je eigen land'.quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ken genoeg autochtonen die na een beetje kritiek al gillen "ga naar je eigen land als het daar zo veel beter is". Ik noem dat niet "schouders ophalen".
Verschil is dat jij jezelf die slachtofferrol toedicht en ik die Lonsdalers.quote:Waarom weer die slachtofferrol aan het einde toekennen aan de Lonsdalers? Jij doet PRECIES hetzelfde als waarvan jij mij betichtte!
Met het verschil dat dat laatste gewoon een leugen is. Kut-Marokkaantjes worden helemaal niet gediscrimineerd. Was het maar waar.quote:Waarom? Je bagetalliseert de acties van Lonsdalers. Neem er dan ook gewoon hard afstand van en ken ze geen slachtofferrol toe. Dit is net zoiets als dat ik zou zeggen: "Ach die kut-marokkaantjes zijn geen echte criminelen joh, het zijn gewoon laffe kereltjes die net iets te veel gediscrimineerd werden door de autochtonen"
bron: NRC Handelsblad, 3 mei 2005.quote:Allochtone jongeren naar Westerbork
Bezoek aan voormalig kamp moet begrip voor lot van joden tijdens de oorlog vergroten
Om allochtonen bij de dodenherdenking te betrekken, ging een groep gisteren naar Westerbork. "Ik heb niets gehoord over de Marokkaanse betrokkenheid."
Door onze redacteur FROUKJE SANTING
WESTERBORK, 3 MEI. Eigenlijk is ze teleurgesteld. Samen met haar nichtje Loubna Amnih (19) stapte de Marokkaanse Hannen Benhammou (19) gisteren in Utrecht op de bus naar het voormalige kamp Westerbork. Ze wonen al hun hele leven in Nederland en kennen de verhalen over de jodenvervolging en de holocaust, de dwangarbeid van jonge mannen in Duitsland en de verzetsbeweging: het collectieve Nederlandse geheugen. Maar ze hadden hun eerste vakantiedag juist opgeofferd om stil te staan bij het gedeelde verleden, zegt Benhammou. Ze hadden graag, zoals in de uitnodiging stond, meer gehoord over hoe Marokkaanse militairen, als onderdeel van een Frans regiment, meestreden in Zeeland. "Dat is nieuw voor mij, daar heb ik vrijwel nooit iets over gelezen."
Amnih en Benhammou maken deel uit van een bont gezelschap van circa 300 allochtonen, veelal van Marokkaanse afkomst maar er zijn ook enkele tientallen oudere Turken. Ze komen behalve Utrecht uit Den Bosch, Den Haag, Rotterdam en Amsterdam. Op initiatief van de stichting Diversity Affairs, uitgever van het Nederlands-Marokkaanse tijdschrift Mzine, en Forum, het instituut voor multiculturele ontwikkeling, bezoeken ze Westerbork, eerst opvangkamp en vanaf 1942 een doorgangskamp voor joden. Hier heeft ten minste een vrouw van Marokkaanse afkomst gezeten. Ze kwam uit Casablanca en ze is niet teruggekeerd.
Volgens uitgever Abdel Razak Chraou is de reis mede bedoeld om aan te tonen dat Marokkanen wel degelijk geinteresseerd zijn in de Nederlandse samenleving en haar geschiedenis. En om de gespannen relatie tussen joden en Marokkanen in Nederland te verbeteren. Twee jaar geleden voetbalden jonge Marokkanen in Amsterdam tijdens de dodenherdenking op 4 mei met rouwkransen en doorbraken ze de twee minuten stilte met de kreet 'joden, we moeten ze doden'. Dat is de reden dat ook Ronnie Naftaniel van het CIDI, het Centrum voor Informatie Documentatie Israel en joodse jongeren meereizen. Evenals Mohammed Sini, voorzitter van Islam en Burgerschap.
Het regent als mannen in djellaba, vrouwen en meisjes met en zonder hoofddoek, oudere Turkse vrouwen in lange mantels en Marokkaanse en Nederlandse agenten in uniform, opgespitst in vier groepen door de bossen naar het kampterrein wandelen.
Vier overlevenden vertellen hun levensgeschiedenis. De meesten luisteren met respect, een groepje Marokkaanse jongeren trekt ravottend over de velden en maakt ruzie met fotografen en cameramensen. Mischa Schliesser (1938) staat onder een grote blauwe paraplu aan de rand van een grasveld waar de mannenafdeling van het ziekenhuis stond. Samen met zijn ouders, uit Berlijn gevluchte joden, bracht hij de gehele oorlog in Westerbork door. Dat ze nooit zijn weggevoerd, komt door de uitzonderingspositie van zijn vader als ober was voor de Duitse kampleiding, en later hoofd van de leerfabriek in het kamp. Dat voorkwam dat ze, als een van de weinigen, naar een vernietigingskamp in Duitsland moesten.
Schliesser houdt zijn gehoor voor dat hij niet langer de illusie koestert dat door over de jodenvervolging te praten, een nieuwe holocaust voorkomen kan worden. "Maar wat ik zeker zo belangrijk vind, is dat mensen met grote trauma's worden geholpen.
De meisjes zien vooral parallellen met hun eigen situatie. "Ik heb altijd gedacht dat ik Nederlander was", zegt Benhammou terug in de bus naar Utrecht. "Maar sinds 11 september, en zeker na de moord op Theo van Gogh vorig jaar, word ik teruggeworpen op mijn Marokkaanse achtergrond, op mijn moslim-zijn." Zahira Marissou (27) meent dat "de situatie nu in Nederland niet is te vergelijken met wat de joden in 1940-1945 is aangedaan. Maar Marokkanen krijgen wel overal de schuld van." Sini van Islam en Burgerschap: "We moeten ons voortdurend realiseren waartoe discriminatie kan leiden."
In Westerbork noemden ze die barakken....quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:27 schreef Calella het volgende:
Hadden ze maar voor een clubhuis moeten zorgen daar in Westerbork.
Beetje te makkelijk om die kansarme jongeren op hun gedrag aan te spreken.
Inderdaad.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:27 schreef Calella het volgende:
Hadden ze maar voor een clubhuis moeten zorgen daar in Westerbork.
Beetje te makkelijk om die kansarme jongeren op hun gedrag aan te spreken.
Jij toch ookquote:Op woensdag 4 mei 2005 13:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Lemmeb, het moet me van het hart dat ik je een wat rare user vind. Mijn excuses daarvoor. Het valt mij nl. op dat je altijd haantje de voorste bent bij topics waarin Moslims en Marokkanen negatief worden bejegend.
Laat maar zitten Lemmeb,quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:31 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Inderdaad.
Ze kunnen er immers zelf helemaal niks aan doen dat ze kansarm zijn. Want dat komt natuurlijk helemaal niet doordat ze hun school niet afmaken, een strafblad hebben van hier tot Casablanca en geen enkel baantje kunnen vasthouden vanwege een grote bek naar de baas en veelvuldig te laat komen.
Nee, dat komt door de racistische inborst van de autochtoon.
Mensen die het ondanks alles beter weten zijn grappig.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:32 schreef Calella het volgende:
Ravotten.![]()
![]()
![]()
![]()
Ff lekker ravotten in Westerbork.![]()
Heeft die grafmuts ze niet zien zitten met die jasjes over hun gore rotkoppies?
Dat is gewoon het meest interessantquote:Op woensdag 4 mei 2005 13:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Lemmeb, het moet me van het hart dat ik je een wat rare user vind. Mijn excuses daarvoor. Het valt mij nl. op dat je altijd haantje de voorste bent bij topics waarin Moslims en Marokkanen negatief worden bejegend.
omdat mediterrane cultuur is ook de spaanse, de italiaanse en griekse cultuur. maakt nogal verschilquote:Op woensdag 4 mei 2005 13:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Bovendien: mediterrane cultuur, islamitische cultuur, what's the difference. Feit is gewoon dat voornamelijk moslims zich er schuldig aan maken, en dat is het enige feit dat telt.
verklaar eens waarom vrouwen in Nederland nog steeds minder verdienen in dezelfde functie als een man?quote:Het is pure onderdrukking van de vrouw. En dat noemen we in Nederland achterlijk.
nou, dat is niet alleen bij de marokkanen zo, maar ook gewoon bij nederlanders. op mijn middelbare schooltje in Amstelveen werd mooi de homoleraar weggepestquote:Op woensdag 4 mei 2005 13:39 schreef donald_dick het volgende:
[..]
omdat mediterrane cultuur is ook de spaanse, de italiaanse en griekse cultuur. maakt nogal verschilmaarja, je zal zelf wel uit drenthe komen
[quote[
Bovendien, het grote aantal incidenten jegens homo's gepleegd door moslims (en dan voornamelijk Marokkanen) doet ook vermoeden dat er meer aan de hand is. Vraag aan een willekeurige Marokkaanse jongen op straat wat hij van homo's vindt, en zeker weten dat je een sterk afkeurend antwoord krijgt. Homofilie is gewoon nog niet geaccepteerd binnen de islamitische gemeenschap in Nederland.
Kutnewbies daarentegen niet.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:35 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Mensen die het ondanks alles beter weten zijn grappig..
Da's waar.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:34 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Laat maar zitten Lemmeb,
We spreken hier over jonge onstspoorde jongeren die de geschiedenis van het land waarin ze wonen blijkbaar niet op waarde kunnen schatten.
Ik heb medelijden met ze, Nederland is een prachtig land als je wilt.
Ik vond het desondanks een uitstekend initiatief om naar Westerbork te gaan
En hopelijk hebben ze er een soort les uit geleerd (als dat nog iet het geval was) en kunnen ze hun bevindingen verspreiden onder de mensen die ook niet zo bekend zijn met ons verleden.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:41 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Da's waar.
En blij ben ik ook met het overgrote deel van de Marokkaanse jongeren dat zich wel fatsoenlijk wist te gedragen en oprecht interesse toonde.
Denk je? Laatst in Auschwitz met die Lonsdalers ging het toch ook goed? Ik heb tenminste niks negatiefs daarover gehoord.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:34 schreef Taurus het volgende:
Ik vind het overigens wel een beetje een zeik-bericht. Ik vind het niet iets typisch-allochtoons ofzo, een paar van die jongens die wat onrust veroorzaken in westerbork. Ik wil 't niet goed praten, ik erken problemen onder allochtone jongeren, maar ik weet zeker dat dit ook bij laaggeschoolde autochtonen had kunnen gebeuren.![]()
Bansheeboy, het moet me van mijn hart dat ik je een rare user vind. Mijn excuses daarvoor. Het valt mij nl. op dat je altijd haantje de voorste bent bij topics over homo´s om die in een negatief daglicht te stellen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Njaaa maar weet niet in welke omstandigheden het gebeurt is.. Ik bedoel, zaten de jochies in kwestie 'haha, lekker voor ze', ok, dat getuigt van nogal weinig respect, maar zaten ze 'haha, lekker voor je' omdat iemand van hen een blauwtje liep oid, dan denk ik, so what, dat is de jeugd. Ze vinden 't saai en zijn snel afgeleid en lachen ergens om..quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:48 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Denk je? Laatst in Auschwitz met die Lonsdalers ging het toch ook goed? Ik heb tenminste niks negatiefs daarover gehoord.
Afijn ik zeg ook niet dat iedereen per se overdreven interesse moet gaan zitten tonen op zo'n uitje. Ikzelf zou er waarschijnlijk ook niet al teveel aan vinden, musea en dergelijke vind ik altijd saai, daarom ga ik er ook bijna nooit naartoe. Ook hoeft niet iedereen het per se overal mee eens te zijn. Je mag best kritisch kijken naar hetgeen je aangeboden wordt.
Maar gewoon een beetje fatsoenlijk gedrag is toch wel het minste wat je op een dergelijk uitje mag verwachten, lijkt me.
Mja, je bedoelt eigenlijk dat men de schijn ook tegen heeft. En dat men juist door bepaalde vooroordelen bepaalde zaken in de mond gelegd krijgt doordat eea verkeerd wordt uitgelegd. Dat zou kunnen natuurlijk, daar zou wat in kunnen zitten.quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:03 schreef Taurus het volgende:
[..]
Njaaa maar weet niet in welke omstandigheden het gebeurt is.. Ik bedoel, zaten de jochies in kwestie 'haha, lekker voor ze', ok, dat getuigt van nogal weinig respect, maar zaten ze 'haha, lekker voor je' omdat iemand van hen een blauwtje liep oid, dan denk ik, so what, dat is de jeugd.
Sterker nog: het is ook gewoon zo. Gisteren was er een vrij hitsige Marokkaanse jongen bij Barend en van Dorp die dat mooi verwoordde. Het kwam er op neer dat de media altijd het negatieve op zoekt en meldt. De media had ook kunnen melden dat er 300 Marokkaanse jongeren vreedzaam zijn geweest op het Holocaustcentre en veel respect toonden, maar nee, dat scoort niet.quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:13 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Mja, je bedoelt eigenlijk dat men de schijn ook tegen heeft. En dat men juist door bepaalde vooroordelen bepaalde zaken in de mond gelegd krijgt doordat eea verkeerd wordt uitgelegd. Dat zou kunnen natuurlijk, daar zou wat in kunnen zitten.
Mee eens. Maar dat moet niet de teneur zijn. Nederlanders kunnen gewoon erg goed zeiken. Het is 100% feit dat als Nederland het WK zou winnen dat er altijd weer criticasters zullen zijn die gaan klagen waarom er geen omhaal is gemaakt of waarom er niet met buitenspelers is gespeeld. Het is het zeiken om het zeikenquote:Maar dan vind ik de manier waarop sommigen met de aanwezige pers omgingen nog steeds erg vreemd.
misschien komt het scheve gezicht omdat het doodnormaal is dat 300 zich nederlander noemende gasten zich op een normale manier gedragen op westerbork en het helemaal niet normaal is om te gaan lopen rellen. maar het zal wel de schuld van de media zijn, of van de overheid, of van de kaassies, of van de herasmus mag weten wat allemaal.quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Sterker nog: het is ook gewoon zo. Gisteren was er een vrij hitsige Marokkaanse jongen bij Barend en van Dorp die dat mooi verwoordde. Het kwam er op neer dat de media altijd het negatieve op zoekt en meldt. De media had ook kunnen melden dat er 300 Marokkaanse jongeren vreedzaam zijn geweest op het Holocaustcentre en veel respect toonden, maar nee, dat scoort niet.
Dit is dus iets wat ik haat, ook Hirsi Ali lust hier wel een goed bord Brinta van: scoren over de ruggen van (nobele) Moslims.
[..]
Mee eens. Maar dat moet niet de teneur zijn. Nederlanders kunnen gewoon erg goed zeiken. Het is 100% feit dat als Nederland het WK zou winnen dat er altijd weer criticasters zullen zijn die gaan klagen waarom er geen omhaal is gemaakt of waarom er niet met buitenspelers is gespeeld. Het is het zeiken om het zeiken
Dat is het 'm nou juist. Dat is precies wat ik bedoel. Maar ook dan zeg ik:"Blijf positief." Ik denk dat er niemand baat bij heeft als er losgelopen hitsige Marokkaanse entiteiten van tussen de 15 en 23 jaar herrie gaan schoppen. Dat soort types houden nl. van aandacht, die moet je ze dus niet geven. Overigens blijf ik erbij dat het om een stel losbollen ging die wilden raaskallen, gewoon old-school doerakkenquote:Op woensdag 4 mei 2005 14:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Misschien komt het scheve gezicht omdat het doodnormaal is dat 300 zich Nederlander noemende gasten zich op een normale manier gedragen op westerbork. En het helemaal niet normaal is om te gaan lopen rellen. Maar het zal wel de schuld van de media zijn, of van de overheid, of van de kaassies, of van de Herasmus mag weten wat allemaal.
Vanuit Marokkaanse kant niet misschien, maar voor een hele hoop mensen zou het zeker wel als nieuws overkomenquote:Op woensdag 4 mei 2005 14:37 schreef Vitalogy het volgende:
Men vindt het nu vanuit Marokkaanse kant nieuws dat 300 van de 350 zich wel kunnen gedragen?
Ik begrijp niet dat jij dat als nieuws ziets. Het lijkt me toch vrij normaal als mensen normaal gedrag vertonen, ja ook Marokkanen? Wat wil je, dat we hen een schouderklopje gaan geven? Of voorzien van een goed stuk Oma's cake ?quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:37 schreef Vitalogy het volgende:
Men vindt het nu vanuit Marokkaanse kant nieuws dat 300 van de 350 zich wel kunnen gedragen?
het was geen verplichte trip. ik vind dus dat ze de volgende keer geen capoucons meer mogen laten meegaan. ik ken overigens het 'stoerdoenerij' maar al te goed. misschien dat hun ouders hen nog wat kunnen leren over gewoon normaal doen zonder de eeuwige macho te moeten uithangen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is het 'm nou juist. Dat is precies wat ik bedoel. Maar ook dan zeg ik:"Blijf positief." Ik denk dat er niemand baat bij heeft als er losgelopen hitsige Marokkaanse entiteiten van tussen de 15 en 23 jaar herrie gaan schoppen. Dat soort types houden nl. van aandacht, die moet je ze dus niet geven. Overigens blijf ik erbij dat het om een stel losbollen ging die wilden raaskallen, gewoon old-school doerakken
Ik denk dat het zelfs al helpt als er naar dat soort tripjes geen meiden meer gaan, in ieder geval niet samen met de jongens. De hormonen van die gasten springen op hol en dat leidt weer tot diverse kattekwaadzaken, uiteraard onder het mom van "stoer zijn".
Da's hetzelfde als dat een Marokkaan die z'n middelbare school afmaakt als 'hoogopgeleid' wordt gezienquote:Op woensdag 4 mei 2005 14:37 schreef Vitalogy het volgende:
Dan ben ik hoogopgeleid. Heb ik daarom die auto van de zaak ?quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:42 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Da's hetzelfde als dat een Marokkaan die z'n middelbare school afmaakt als 'hoogopgeleid' wordt gezien
Misschien is het een goede zaak als die meiden juist speciaal onderwijs krijgen, waarbij onder meer dergelijke speciale tripjes worden georganiseerd. Die meiden weten zich nl wel iig diplomatiek op te stellen en de ernst van de zaak in te zien. Dat is een erg belangrijke eigenschap voor leiderschap. Ik denk dat het daarom een goed idee is dat die doerakken voornamelijk onderwijs krijgen om arbeid te verzorgen en die meiden meer onderwijs volgen gericht op (politiek) leiderschap en het verzorgen van diplomatieke betrekkingen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:35 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik denk dat het zelfs al helpt als er naar dat soort tripjes geen meiden meer gaan, in ieder geval niet samen met de jongens. De hormonen van die gasten springen op hol en dat leidt weer tot diverse kattekwaadzaken, uiteraard onder het mom van "stoer zijn".
quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan ben ik hoogopgeleid. Heb ik daarom die auto van de zaak ?
Een paar weken geleden was er ook nauwelijks aandacht voor de tienduizenden supporters die zich wel naar behoren gedroegen voor/tijdens/na de wedstrijd Feyenoord-Ajax.quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien komt het scheve gezicht omdat het doodnormaal is dat 300 zich nederlander noemende gasten zich op een normale manier gedragen op westerbork en het helemaal niet normaal is om te gaan lopen rellen. maar het zal wel de schuld van de media zijn, of van de overheid, of van de kaassies, of van de herasmus mag weten wat allemaal.
ooooooh vertel eens, jij bent mijn eerste marokkaantje dat ik ken met een auto van de zaak. wat voor soort is het? rijdt ie lekker? kan je al tanken? trekt ie lekker op? kan je er een beetje beheurlijk in neuken?quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als jongeren niet eens gemeenschappelijk (gemengd) naar een oorlogsmomument kunnen gaan kan ik het dragen van een sluier en de gedachte erachter steeds beter begrijpen...quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is het 'm nou juist. Dat is precies wat ik bedoel. Maar ook dan zeg ik:"Blijf positief." Ik denk dat er niemand baat bij heeft als er losgelopen hitsige Marokkaanse entiteiten van tussen de 15 en 23 jaar herrie gaan schoppen. Dat soort types houden nl. van aandacht, die moet je ze dus niet geven. Overigens blijf ik erbij dat het om een stel losbollen ging die wilden raaskallen, gewoon old-school doerakken
Dat scoort niet?? Dat is gewoon geen nieuws!quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Sterker nog: het is ook gewoon zo. Gisteren was er een vrij hitsige Marokkaanse jongen bij Barend en van Dorp die dat mooi verwoordde. Het kwam er op neer dat de media altijd het negatieve op zoekt en meldt. De media had ook kunnen melden dat er 300 Marokkaanse jongeren vreedzaam zijn geweest op het Holocaustcentre en veel respect toonden, maar nee, dat scoort niet.
Dit is dus iets wat ik haat, ook Hirsi Ali lust hier wel een goed bord Brinta van: scoren over de ruggen van (nobele) Moslims.
moedeloos word je er wel van, van die poepmarokkaan gister bij bvd die denkt dat wij naar hem moeten luisteren inplaats van andersom.quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:46 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Een paar weken geleden was er ook nauwelijks aandacht voor de tienduizenden supporters die zich wel naar behoren gedroegen voor/tijdens/na de wedstrijd Feyenoord-Ajax.
Was dat ook zeiken om het zeiken?
Zegt geen fluit over je opleidingsniveau, alleen met welke zaken je in je functie te maken hebt en welke beleid er binnen het bedrijf wordt gevoerd tav onkostenvergoeding en secundaire arbiedsvoorwaarden.quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het heeft geen zin om een topic op een dergelijke wijze te verneuken, Banshee meent niet alles wat ie zegt.quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ooooooh vertel eens, jij bent mijn eerste marokkaantje dat ik ken met een auto van de zaak. wat voor soort is het? rijdt ie lekker? kan je al tanken? trekt ie lekker op? kan je er een beetje beheurlijk in neuken?
ik reageerde slechts vol medemenselijkheid op dit unieke persoon.quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:52 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het heeft geen zin om een topic op een dergelijke wijze te verneuken, Banshee meent niet alles wat ie zegt.
heb er niets van gezien, wat zei hij dan?quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
moedeloos word je er wel van, van die poepmarokkaan gister bij bvd die denkt dat wij naar hem moeten luisteren inplaats van andersom.
Het is afwisselend werk. Dus waarom nietquote:Op woensdag 4 mei 2005 14:46 schreef Calella het volgende:
[..]Wie moet anders de groenten rondbrengen?
Wat een rare off-topic vragen zeg. Ik ken zo in mijn vriendenkring wel minimaal 5 Marokkaanse jongens met een auto van de zaakquote:Op woensdag 4 mei 2005 14:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Ooooooh vertel eens, jij bent mijn eerste Marokkaantje die ik ken met een auto van de zaak. Wat voor soort is het? Rijdt ie lekker? Kan je al tanken? Trekt ie lekker op? Kan je er een beetje behoorlijk in neuken?
ik ga niet alles herhalen, daar heb je herhalingen voor, maar dat snap je wel. waar het weer op neerkwam was wat banshee al postte en waar ik op reageerde en waar jij nu ook weer op hebt gereageerd. lees ff terug ok.quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:54 schreef Elgigante het volgende:
[..]
heb er niets van gezien, wat zei hij dan?
ik wel 10 als het er niet meer zijn. kijk maar eens naar de auto van sadik van forum. mooie audi.quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is afwisselend werk. Dus waarom niet
[..]
Wat een rare off-topic vragen zeg. Ik ken zo in mijn vriendenkring wel minimaal 5 Marokkaanse jongens met een auto van de zaak
van welke 'zaak'quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is afwisselend werk. Dus waarom niet
[..]
Wat een rare off-topic vragen zeg. Ik ken zo in mijn vriendenkring wel minimaal 5 Marokkaanse jongens met een auto van de zaak
Nou wowwie hoor. De tupperware-dame die hier komt, heeft ook een auto van de zaak. Wil niet veel zeggen, dus.quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Je moet wel begrijpen waarom BSB dit noemt. Onder Marokkanen is het hebben van 'een auto van de zaak' een enorm statussymbool. Zeker als het een VW Golf of BMW betreft.quote:Op woensdag 4 mei 2005 17:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou wowwie hoor. De tupperware-dame die hier komt, heeft ook een auto van de zaak. Wil niet veel zeggen, dus.
Dat is raar, al mijn Nederlandse collega's zijn erg blij met hun auto van de zaak. Ik heb nog niemand het zien weigerenquote:Op woensdag 4 mei 2005 17:26 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Onder autochtonen is het 'niet nodig hebben van een auto van de zaak' juist een statussymbool. Magoed.
quote:Op woensdag 4 mei 2005 17:46 schreef zhe-devilll het volgende:
Volgens advocaat S. Dogan van Hoessein werd de cafébaas per ongeluk in zijn hals gestoken.
En dit gaat absoluut niet over mij. Ik heet nl. ook Hoesseinquote:Op woensdag 4 mei 2005 17:50 schreef Lemmeb het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Zelfs de advocaten van dit soort types zijn huilies en fantasten eersteklas.
Jij bent ook geen huilie. Wel een fantastquote:Op woensdag 4 mei 2005 17:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dit gaat absoluut niet over mij. Ik heet nl. ook Hoessein
ik ken er wel 5 die hoessein heten...quote:Op woensdag 4 mei 2005 17:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dit gaat absoluut niet over mij. Ik heet nl. ook Hoessein
Ik heb wel een huilie-icoon, maar in fantast kan ik me absolutely niet vinden, niemand denk ikquote:Op woensdag 4 mei 2005 17:53 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jij bent ook geen huilie. Wel een fantast.
hypocriet wel dan?quote:Op woensdag 4 mei 2005 17:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb wel een huilie-icoon, maar in fantast kan ik me absolutely niet vinden, niemand denk ik
quote:Op woensdag 4 mei 2005 17:26 schreef Lemmeb het volgende:
Onder autochtonen is het 'niet nodig hebben van een auto van de zaak' juist een statussymbool. Magoed.
absoluut.quote:
Kom op man, autochtonen zien een relaxte auto van de zaak net zoveel als statussymbool als anderen.quote:
Voor mij is een auto een auto. Er staat niet op wie de belasting en afschrijvingen betaald.quote:Op woensdag 4 mei 2005 19:01 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Kom op man, autochtonen zien een relaxte auto van de zaak net zoveel als statussymbool als anderen.
Overdrijven is ook een vak.
Hoiquote:Op woensdag 4 mei 2005 19:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor mij is een auto een auto. Er staat niet op wie de belasting en afschrijvingen betaald.
Vind persoonlijk een auto van de zaak echt geen statussymbool en iemand die dit luidkeels op ieder feestje loopt de verkondigen is maar zielig.
"Hé, eh, heb jij ook een auto van de zaak? Nou ik wel hoor. Kijk daar staat ie!"
Voor zover ik weet wel ja.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:39 schreef JeRa het volgende:
[..]
Zoals zoalshetis het al zei, zo nu en dan is het best fijn als een discussie op het scherpst van de snede wordt gevoerd er zo nu en dan een geintje valt. Zelf maak ik me er overigens nooit schuldig aan, maar dat terzijde...quote:Op woensdag 4 mei 2005 19:58 schreef Dagonet het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom er opeens een ander bericht werd gepost en het topic een andere kant op gegooid? Was de stemming hier te positief ofzo?
Feit.quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:34 schreef dewd het volgende:
Toch niets nieuws hierin. Een kleine groep verpest het voor de anderen.
Zullen we even al die kleine groepjes van de afgelopen 15 jaar even optellen ?quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:34 schreef dewd het volgende:
Toch niets nieuws hierin. Een kleine groep verpest het voor de anderen.
Want dat doet niemand anders in Amsterdam natuurlijkquote:Op vrijdag 6 mei 2005 22:20 schreef Frances het volgende:
Kotsmisselijk word ik hiervan en erger nog, ik krijg een steeds grotere teringschurft aan marokkanen. Zo reed ik onlangs, op koninginnedag, met m,n fiets door het centrum en ja hoort, 2 fatima,s staken over zonder te kijken. Vroeger(een half jaar geleden nog) zou ik om ze heen geiets zijn maar dit keer dus niet en ben , doelbewust, spontaan op ze ingereden. Als ze niet leren willen dan moeten ze het maar voelen.
ook den haag hebbun centrum..quote:Op vrijdag 6 mei 2005 22:28 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Want dat doet niemand anders in Amsterdam natuurlijk
Belachelijke actie van je.
quote:Op vrijdag 6 mei 2005 22:37 schreef Frances het volgende:
En echt waar........het voelde heerlijk om tot stilstand op deze manier
Nouja er wonen ongeveer 310.000 van die woestijn bewoners hier. Als 10 procent het verpest voor de anderen en dus regelmatig in het nieuws zijn dan zijn dat ongveer 30.000 jongeren. Lijkt me erg sterk. Het zijn alleen die kansloze figuren zoals meki en bsb waar je wat van hoort.quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:19 schreef Classic-PC het volgende:
[..]
Zullen we even al die kleine groepjes van de afgelopen 15 jaar even optellen ?Wedden dat het er dan opeens wel heel erg veel zijn ? En dat niet 10% rommel schopt maar er eigenlijk maar 10% normaal is ?
Dat doe je toch niet als zo'n man gewoon zijn verhaal staat te vertellen.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 14:10 schreef Pappie_Culo het volgende:
gewoon de kanker meppen tot het bloed uit de oortjes komt in plaats van snel doorhuppelen.
maarja... zal wel weer aan mij liggen.
quote:Op vrijdag 6 mei 2005 22:20 schreef Frances het volgende:
Kotsmisselijk word ik hiervan en erger nog, ik krijg een steeds grotere teringschurft aan marokkanen. Zo reed ik onlangs, op koninginnedag, met m,n fiets door het centrum en ja hoort, 2 fatima,s staken over zonder te kijken. Vroeger(een half jaar geleden nog) zou ik om ze heen geiets zijn maar dit keer dus niet en ben , doelbewust, spontaan op ze ingereden. Als ze niet leren willen dan moeten ze het maar voelen.
Ik weet het, het zou niet mogen maar oversteken zonder te kijken moet voortaan maar bestraft worden en echt...... ik genoot ervan. En als ik dan lees hoe dat gajes reageerd en zich wangedraagd op Westerbork ben ik er alleen maar zekerder van; volgende trap ik nog even paar keer harder op m,n pendalen van m,n fiets en zijn ze voor mij.
ja waar zou dat toch vandaan gekomen zijnquote:Op zondag 8 mei 2005 19:50 schreef Marseille het volgende:
[..]
wat ben jij een triest figuur zeg. waar is die buitenlanderhaat vandaan gekomen bij jou?
sure, naief mannetje....quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:16 schreef machiavezistme het volgende:
dat zijn gewoon kinderen laat nederlandse achterstands gezinnen daar rond lopen die doen het zelfde * gAAAAAAAAAAAAAP *
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |