Ben ik niet met je eens maar verwijs je graag door naar WFL.quote:Op woensdag 4 mei 2005 02:50 schreef beffelholt het volgende:
laten we eerlijk zijn: al het geloof is vor domme achterlijke mensen die nogf leven in het jaar 0. sommige groeperingen maken dit achterlijke geloven tot een ware kunstvorm.
elk weldenkend mens die zelf een beetje onderzoek kan doen wet toch dat al dat geloof gewoon leuke sprrokjes zijn om het volk van vroeger zoet te houden...
ga maar na, elke christen heeft christelijke ouders
elke islamiet heeft islamitische ouders.
tis gewoon indoctrinatie van het laag geschoolde volk
Het schijnt nog steeds niet onomstotelijk bewezen te zijn, maar nogmaals, die discussie hoort in Wetenschap,Filosofie & Levensbeschouwing bijvoorbeeld in 'Geloven' moet verboden worden tot een bepaalde leeftijd. en als je even door de topics spit kom je nog veel meer tegen aldaar.quote:Op woensdag 4 mei 2005 03:13 schreef beffelholt het volgende:
en dan hebben we het nog niet eens over de natuur wetenschappelijke kennis die aantoond dat geloof een leugen is.
jesus, triest figuur ben jij zeg!! zit jij nou een excuus te zoeken waarom die ***Marokkanen zo mogen zitten tijdens een herdenking?quote:Op woensdag 4 mei 2005 02:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Inderdaad, belachelijk dat een krant foto's gaat lopen maken op zo'n moment. Want daarom deden ze die jassen zo, het is niet alsof ze de hele tijd zo zaten.
1 zit met een jas over z'n kop, 1 met een capuchon, en opeens zijn het "allemaal criminelen bij elkaar".quote:Op woensdag 4 mei 2005 02:45 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Jeetje, wat een stel criminelen bij elkaar. Maar ach, in die tijd waarin ze bezig zijn gehouden hebben ze (hopelijk) niets gestolen op straat.
Als er bij voetbalwedstrijden te erge rellen ontstaan, is er goede kans dat die club wedstrijden zonder supporters moeten spelen. Daar lijden dan ook de goeden onder de slechten.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:51 schreef gelly het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat ? Je projecteert het ontbreken van waarden en normen van relschoppers op die van de gehele gemeenschap. Dat doe je denk ik ook niet als een stel voetbalhooligans de boel klein slaan. Het lijkt zovaak voor te komen omdat je alleen de negatieve dingen leest. Tienduizenden voetbalsupporters die zich wel gewoon gedragen, evenals het overgrote deel van de Marokkanen dat doet.
Nee, het zit heel anders.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat de nuance ontbreekt voelt men zich aangesproken.
Die cultuur en religie zijn gewoon achterlijk. Net als dat die refo's er ook achterlijke gewoonten op nahouden, en dus ook gewoon achterlijk zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:59 schreef Mutant01 het volgende:
Dat zal het zijn, en niet de termen achterlijke cultuur, achterlijk geloof etc etc.
Vrijwel hetzelfde als wat BrauN hierboven schreef. Alleen dan zonder dat "Je mag het niet zeggen, maar ..."-stukje.quote:
Nee, maar wel die kut-gereformeerden. Waarvan iedereen dan weet wie ik bedoel. Die asociale, criminele jochies van gereformeerd geloof die elke keer de boel verneuken en de straat terroriseren.quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:09 schreef -DailaLama- het volgende:
Maar als een stel gereformeerde jongens in jouw buurt/dorp jou wat flikken, dan kijk je ook alle gereformeerden in jouw buurt/dorp er op aan?
Typisch.
Ach, niet de eerste keer. Maar als het jaar in, jaar uit, over de hele wereld altijd die Refo's zijn die zoiets flikken, tja, dan denk ik toch dat er bij dat soort volk een steekje los zit.quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:09 schreef -DailaLama- het volgende:
Maar als een stel gereformeerde jongens in jouw buurt/dorp jou wat flikken, dan kijk je ook alle gereformeerden in jouw buurt/dorp er op aan?
Typisch.
De meesten zullen het misschien niet weten, maar ik ben Moslim en Marokkaan. Kun je mij vertellen wat er achterlijk aan mij is? Ik betaal evenveel belasting als jij, zo niet meer. Ik werk, ik spuug nooit in gezichten van woonwagenbewoners. Waarom zou ik achterlijk zijn dan?quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:02 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Die cultuur en religie zijn gewoon achterlijk.
Ik vind mensen achterlijk die anderen niet respecteren. Mensen die redeneren zoals jij neigen vaak op anderen, dit is niet altijd juist noch levert het een samenleving op waarin respect het uitgangspunt isquote:Net als dat die refo's er ook achterlijke gewoonten op nahouden, en dus ook gewoon achterlijk zijn.
Maar over die laatsten hoor je ons inderdaad niet. En weet je waarom? Omdat we van refo's geen last hebben, dat is waarom.
Tuurlijk wel. Dat besnijden is gewoon onderdeel van het geloof en die cultuur hoorquote:Op woensdag 4 mei 2005 10:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Ach, niet de eerste keer. Maar als het jaar in, jaar uit, over de hele wereld altijd die Refo's zijn die zoiets flikken, tja, dan denk ik toch dat er bij dat soort volk een steekje los zit.
Maar volgens mij komt het door het besnijden. Er is pas een onderzoek geweest naar gedrag van ratten. Een deel van de ratten was besneden, een ander deel niet. De besneden ratten waren veel agressiever.
Dus, je hebt gelijk, wellicht heeft het helemaal niks met het geloof of de cultuur te maken.
Omdat je een geloof aanghangt dat achterlijke zaken propageert. Zoals onverdraagzaamheid tov en agressie jegens andersdenkenden, homo's. En de onderdrukking van vrouwen. En zo kan ik nog wel even doorgaan als je het per se wilt. De achterlijkheid van de islam blijkt overal uit.quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De meesten zullen het misschien niet weten, maar ik ben Moslim en Marokkaan. Kun je mij vertellen wat er achterlijk aan mij is? Ik betaal evenveel belasting als jij, zo niet meer. Ik werk, ik spuug nooit in gezichten van woonwagenbewoners. Waarom zou ik achterlijk zijn dan?
Het is onnatuurlijk.quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De meesten zullen het misschien niet weten, maar ik ben Moslim en Marokkaan. Kun je mij vertellen wat er achterlijk aan mij is? Ik betaal evenveel belasting als jij, zo niet meer. Ik werk, ik spuug nooit in gezichten van woonwagenbewoners. Waarom zou ik achterlijk zijn dan?
[..]
Waarom heb je dan zelf zo weinig respect voor anderen?quote:Ik vind mensen achterlijk die anderen niet respecteren. Mensen die redeneren zoals jij neigen vaak op anderen, dit is niet altijd juist noch levert het een samenleving op waarin respect het uitgangspunt is
Zoals jij over homo´s praat?quote:Hoogstens zou je kunnen zeggen dat bepaalde groepen er bepaalde praktijken op nahouden die je niet begrijpt en niet snapt, maar om ze achterlijk te noemen vind ik te ver gaan en het getuigt van arrogantie.
En zo hoort het ook, wij bepalen hier de maatstaf, en jij hebt je aan te passen. Dat is de manier waarop dingen gaan.quote:Het komt nl. op mij over als:"Wij westerlingen hebben de wijsheid in pacht en wij leggen onze wil op aan de wereld (want wij hebben MSN versie 7, weliswaar beta, maar toch). Alles wat anders is is achterlijk. Wij bepalen de maatstaf."
Je hebt helemaal gelijkquote:Op woensdag 4 mei 2005 10:42 schreef LibertarianX het volgende:
En zo hoort het ook, wij bepalen hier de maatstaf, en jij hebt je aan te passen. Dat is de manier waarop dingen gaan.
Vanzelfsprekendquote:Op woensdag 4 mei 2005 10:42 schreef LibertarianX het volgende:
En zo hoort het ook, wij bepalen hier de maatstaf, en jij hebt je aan te passen. Dat is de manier waarop dingen gaan.
Neen, je vindt het onnatuurlijk. Het is geen feit. Het is allemaal een kwestie van perceptie.quote:
Als iemand het altijd over respect heeft ben ik het wel. Heb je mij ooit iemand zien uitschelden of zien disrespecten? Ik denk het niet.quote:Waarom heb je dan zelf zo weinig respect voor anderen?
Ik vind homo's onnatuurlijk. Maar als mens respecteer ik ze. Zoals ik bv. pedofielen veracht om hun daden maar ze wel respecteer vanwege hun mens zijn.quote:Zoals jij over homo´s praat?
Hallo, multiculturele samenleving weet je nog. Marokkanen, Moslims, stoelen, mensen zoals ik behoren ook tot "wij". Als je dat nou eens erkent kunnen we dat als uitgangspunt gaan gebruikenquote:En zo hoort het ook, wij bepalen hier de maatstaf, en jij hebt je aan te passen. Dat is de manier waarop dingen gaan.
Met alle respect, maar jij praat wel 'n beetje behoorlijk onzin..quote:Op woensdag 4 mei 2005 03:13 schreef beffelholt het volgende:
welke verklaring is er dan waarom mensen "geloven" in 95% van de gevallen zal het zo zijn omdat ze religieus zijn opgevoed. 5% zal zwichten voor de mooie fabeltjes die religies beloven.
als god bestaat dan bestaan de kerstman en sinterklaas ook, geen enkel verschil tussen die 3.
en dan hebben we het nog niet eens over de natuur wetenschappelijke kennis die aantoond dat geloof een leugen is.
Ik welquote:Op woensdag 4 mei 2005 11:06 schreef Ruimer het volgende:
Wij vinden het gepast anderen met "achterlijk" te betitelen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |