abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26721239
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:05 schreef Ruimer het volgende:
Wij vinden dat hetze voeren de norm is?
Nee,
Het aanpassen aan het land waar je gaat wonen is de norm.
pi_26721327
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:06 schreef Ruimer het volgende:
Wij vinden het gepast anderen met "achterlijk" te betitelen?
Nee, maar het is gepast een zaak bij zijn naam te noemen, niet omdat het anderen zijn, maar wel omdat met achterlijke gebruiken heeft die wij hier niet dienen te tolereren.
Het besnijden van vrouwen, het onderdrukken van vrouwen om er maar eens een paar te noemen.
  woensdag 4 mei 2005 @ 11:14:38 #103
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26721351
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:05 schreef Ruimer het volgende:
Wij vinden dat hetze voeren de norm is?
Hetze voeren

Oh wacht, je bedoelt vast en zeker die hetze die moslims voeren tegen homo's en andersdenkenden.

Nee, wij vinden niet dat dat de norm is
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_26721415
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:06 schreef BansheeBoy het volgende:

Als iemand het altijd over respect heeft ben ik het wel. Heb je mij ooit iemand zien uitschelden of zien disrespecten? Ik denk het niet.
Jij hebt geen respect voor homo´s en voert een hetze tegen ze.
quote:
Ik vind homo's onnatuurlijk.
QED
  woensdag 4 mei 2005 @ 11:18:18 #105
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26721457
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Als iemand het altijd over respect heeft ben ik het wel. Heb je mij ooit iemand zien uitschelden of zien disrespecten? Ik denk het niet.
Nee, alleen je essays al .
quote:
Ik vind homo's onnatuurlijk. Maar als mens respecteer ik ze. Zoals ik bv. pedofielen veracht om hun daden maar ze wel respecteer vanwege hun mens zijn.
Ik vind moslims domme achterlijke wezens. Maar als mens respecteer ik ze.

quote:
Hallo, multiculturele samenleving weet je nog. Marokkanen, Moslims, stoelen, mensen zoals ik behoren ook tot "wij". Als je dat nou eens erkent kunnen we dat als uitgangspunt gaan gebruiken
Helaas voor jou heb ik daar helemaal geen zin in. Ik weiger te accepteren dat achterlijke figuren zoals jij deel uitmaken van mijn maatschappij. Ik weiger 100 jaar terug te gaan in de tijd.

Mensen zoals jij plaats ik liever buiten die maatschappij, die kots ik liever uit. Aanpassen zul je je toch sowieso niet, dat zeg je zelf altijd al. Dus waarom zou ik nog moeite voor je doen?
pi_26721509
Oh, onze norm is dat we sommigen op afkomst afzonderen?
Oh, onze norm is dat we incidenten uitvergroten?
Oh, onze norm is dat we incidenten creëren door op een ongepast moment foto's te maken?
Onze norm is kortom achterlijk.
pi_26721551
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 09:59 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, het zit heel anders.

Jij neemt automatisch aan dat de nuance ontbreekt, juist omdat je je aangesproken voelt. Jij kunt gewoon niet tegen kritiek, zelfs als die kritiek niet direct aan jou gericht is. Dan slaan meteen de stoppen door, luister je niet meer goed naar wat er eigenlijk precies gezegd wordt, en schiet je in de aanvallende verdediging.
Nee het zit heel anders.

Jij denkt te weten hoe ik mij voel of wat ik doe als je over Marokkanen praat. Zelfs als ik toegeef dat er bepaalde rotte appels in mijn bevolkingsgroep zitten, negeer je dat en "eis" je als het ware dat ik moet toegeven dat "mijn gehele gemeenschap" fout is. En dat weiger ik te doen. Als je zegt dat je de Nederlandse cultuur achterlijk vind, is dat een aanval op de Nederlandse cultuur. Als je zegt dat je de Islamitische cultuur achterlijk vind, is dat een aanval op de Islamitische cultuur. Dit soort oneliners kennen geen nuance, dat KAN je niet ontkennen want het is een FEIT dat zulke uitspraken niet genuanceerd zijn. Het is aan de ene kant hilarisch dat onwetende mensen (die praktisch niets van een bepaalde cultuur weten) culturen afschrijven als "achterlijk", aan de andere kant is het op zichzelf ook weer triest te noemen. (Het is immers schapen-gedrag).
quote:
Als kritiek ook maar ergens het woordje 'Marokkaan' bevat, dan is deze in jouw ogen automatisch 'ongenuanceerd'. Maar zo werkt het niet, helaas pindakaas. Als jij wilt weten of bepaalde kritiek ongenuanceerd is, dan zul je toch echt verder moeten vragen.
Dan moet je niet gaan huilen als er bepaalde "radicale" moslims of allochtonen zijn die ook zo over "de Nederlander" praten. Jij zegt zelf dat "wij" (de allochtonen), de anderen niet zo snel een racist of weet ik veel wat mogen noemen. Het geldt dan ook omgekeerd, consequent wezen.
quote:
Als ik bijvoorbeeld roep 'Alle kut-Marokkanen moeten het land uit', dan zul je toch echt eerst moeten achterhalen wie ik precies bedoel met die 'kut-Marokkanen'. Maar dat doe je niet, en in plaats daarvan ga je je een beetje aangesproken zitten voelen.
Het is aan jou de taak om je eigen uitspraak te nuanceren, immers JIJ weet wat je precies met die uitspraak bedoeld en JIJ moet dan ook de consequenties van die ongenuanceerde uitspraak aanvaarden, niet ik.
quote:
Da's een typische zuid-mediterrane eigenschap. Maar ik heb daar toch echt geen boodschap aan. We zijn hier in Nederland en niet in de Mediterranée. We zijn hier gewend om met kritiek om te gaan. Wat dacht je, dat ik nooit kritiek krijg, in m'n werk, maar ook in m'n privéleven?
Kritiek op je werk, daar krijgt iedereen mee te maken, STELSELMATIGE kritiek op iemands gehele cultuur en of religie, daar krijg jij NIET mee te maken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_26721605
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:10 schreef LibertarianX het volgende:

[..]

Nee,
Het aanpassen aan het land waar je gaat wonen is de norm.
Nederlanders zelf weten niet eens wat "de norm is", ik zou zeggen leer eerst eens zelf "de norm" te vinden voordat je deze aan andere mensen doorgeeft.
Allah Al Watan Al Malik
pi_26721748
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:14 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Hetze voeren

Oh wacht, je bedoelt vast en zeker die hetze die moslims voeren tegen homo's en andersdenkenden.

Nee, wij vinden niet dat dat de norm is
Wel een typisch trekje, het een rechtvaardigen omdat de ander "dat ook doet". Dus als de een iets fouts doet, dan corrigeer je diegene niet, nee je doet hem na. Dan verschuift de norm dus en doe je hetzelfde. Moslims bepalen dus de norm?
Allah Al Watan Al Malik
pi_26721797
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:21 schreef Mutant01 het volgende:

Kritiek op je werk, daar krijgt iedereen mee te maken, STELSELMATIGE kritiek op iemands gehele cultuur en of religie, daar krijg jij NIET mee te maken.
Dat is voornamelijk ook de trots, denk ik. Het interesseert mij echt geen fuck als iemand het christendom (al is dat bijna geen Nederlands geloof meer te noemen..) of de hagelslag als achterlijk betitelt. Bovendien: onderbouw dat maar eens. Er is in de Nederlandse 'cultuur' weinig achterlijks te bedenken waardoor bepaalde groepen worden benadeeld.
Als je de cultuur van islamieten achterlijk noemt, val je niet allleen hun, maar ook hun familie, broeders, god, etc aan. Van wat ik heb meegemaakt zijn deze mensen veel sneller op hun teentjes getrapt, voornamelijk omdat zij echt een cultuur hebben en een trots voor die cultuur.
Nouja, daar botst 't, aangezien veel aspecten uit die cultuur niet stroken met de zgn. Nederlandse cultuur (lees: normen en waarden). '
En aangezien het hier Nederland betreft, zie ik wel welke van de twee 'partijen' recht van spreken heeft..
pi_26721811
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:13 schreef LibertarianX het volgende:

[..]

Nee, maar het is gepast een zaak bij zijn naam te noemen, niet omdat het anderen zijn, maar wel omdat met achterlijke gebruiken heeft die wij hier niet dienen te tolereren.
Het besnijden van vrouwen, het onderdrukken van vrouwen om er maar eens een paar te noemen.
Hier hebben we een prachtig voorbeeld van een soort persoon die ik eerder had genoemt. Schapen-gedrag en onwetendheid komen hier prachtig naar voren. Immers "het onderdrukken van vrouwen" en zelfs "het besnijden van vrouwen" is een "gebruik" in de cultuur! Nou nou nou mon ami, beide zijn zeker geen gebruik in mijn cultuur.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 4 mei 2005 @ 11:31:40 #112
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26721820
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee het zit heel anders.

Jij denkt te weten hoe ik mij voel of wat ik doe als je over Marokkanen praat. Zelfs als ik toegeef dat er bepaalde rotte appels in mijn bevolkingsgroep zitten, negeer je dat en "eis" je als het ware dat ik moet toegeven dat "mijn gehele gemeenschap" fout is.
Ik 'eis' helemaal niks van je, behalve dat je die etterbakjes niet een beetje gaat lopen verdedigen en hun daden gaat bagatelliseren.

Je kunt ook gewoon je mond houden en je niet aangesproken voelen. Daar heb ik geen enkele moeite mee.
quote:
En dat weiger ik te doen. Als je zegt dat je de Nederlandse cultuur achterlijk vind, is dat een aanval op de Nederlandse cultuur. Als je zegt dat je de Islamitische cultuur achterlijk vind, is dat een aanval op de Islamitische cultuur. Dit soort oneliners kennen geen nuance, dat KAN je niet ontkennen want het is een FEIT dat zulke uitspraken niet genuanceerd zijn. Het is aan de ene kant hilarisch dat onwetende mensen (die praktisch niets van een bepaalde cultuur weten) culturen afschrijven als "achterlijk", aan de andere kant is het op zichzelf ook weer triest te noemen. (Het is immers schapen-gedrag).
En noem eens wat tegenvoorbeelden dan, die bewjzen dat die Islamitische cultuur zoals die in Nederland aanwezig is, met die hoofddoekjes en die burka's en die eerwraak en die in de moskee beleden haat jegens homo's en andersdenkenden etcetera, niet achterlijk zou zijn.
quote:
Dan moet je niet gaan huilen als er bepaalde "radicale" moslims of allochtonen zijn die ook zo over "de Nederlander" praten. Jij zegt zelf dat "wij" (de allochtonen), de anderen niet zo snel een racist of weet ik veel wat mogen noemen. Het geldt dan ook omgekeerd, consequent wezen.
Je vergelijking klopt niet. Zolang jij het niet op de man speelt, doe ik dat ook niet. Heb ik jou ooit een criminele kut-Marokkaan genoemd?
quote:
Het is aan jou de taak om je eigen uitspraak te nuanceren, immers JIJ weet wat je precies met die uitspraak bedoeld en JIJ moet dan ook de consequenties van die ongenuanceerde uitspraak aanvaarden, niet ik.
Ik kan nuanceren wat ik wil, ik heb er ook een tijdlang precies bijgezet wie ik bedoelde met de term 'kut-Marokkaan', maar het helpt allemaal niks. Je krijgt precies dezelfde discussies.
quote:
Ohnee? Moet jij eens bij mij in de buurt komen kijken.
pi_26721873
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hier hebben we een prachtig voorbeeld van een soort persoon die ik eerder had genoemt. Schapen-gedrag en onwetendheid komen hier prachtig naar voren. Immers "het onderdrukken van vrouwen" en zelfs "het besnijden van vrouwen" is een "gebruik" in de cultuur! Nou nou nou mon ami, beide zijn zeker geen gebruik in mijn cultuur.
Wat zijn beide dingen dan wel als ik vragen mag? En het dragen van hoofddoekjes, behoort dat ook niet tot 'jouw cultuur'? Als mensen volgens jou dan toch zo onwetend zijn, is de beste oplossing uitleg geven in plaats van alleen de onwetendheid benadrukken. Zorg dan dat die onwetendheid niet meer is, dat er begrip is.
pi_26721888
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:30 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat is voornamelijk ook de trots, denk ik. Het interesseert mij echt geen fuck als iemand het christendom (al is dat bijna geen Nederlands geloof meer te noemen..) of de hagelslag als achterlijk betitelt. Bovendien: onderbouw dat maar eens. Er is in de Nederlandse 'cultuur' weinig achterlijks te bedenken waardoor bepaalde groepen worden benadeeld.
Als je de cultuur van islamieten achterlijk noemt, val je niet allleen hun, maar ook hun familie, broeders, god, etc aan. Van wat ik heb meegemaakt zijn deze mensen veel sneller op hun teentjes getrapt, voornamelijk omdat zij echt een cultuur hebben en een trots voor die cultuur.
Nouja, daar botst 't, aangezien veel aspecten uit die cultuur niet stroken met de zgn. Nederlandse cultuur (lees: normen en waarden). '
En aangezien het hier Nederland betreft, zie ik wel welke van de twee 'partijen' recht van spreken heeft..
En dat is dus de grootste bullshit die ik ooit heb gehoord (no offence). Het heeft totaal niets met trots te maken, en zelfs in de Nederlandse "cultuur" valt ZEER veel achterlijks aan te wijzen. Als ik tegen een Nederlander zeg dat zijn cultuur kut en achterlijk is, reken dan maar dat deze zich zwaar aangesproken voelt. Over trots gesproken, wil je zeggen dat we hier in Nederland geen nationalisten hebben?
Allah Al Watan Al Malik
pi_26721944
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:34 schreef Taurus het volgende:

[..]

Wat zijn beide dingen dan wel als ik vragen mag? En het dragen van hoofddoekjes, behoort dat ook niet tot 'jouw cultuur'? Als mensen volgens jou dan toch zo onwetend zijn, is de beste oplossing uitleg geven in plaats van alleen de onwetendheid benadrukken. Zorg dan dat die onwetendheid niet meer is, dat er begrip is.
Ja je laatste zin, dat is wat ik (en vele moslims met mij) mijn HELE leven al doe. Maar mensen weigeren het te begrijpen, en dan is het al snel afgelopen natuurlijk. Het dragen van hoofddoekjes behoort hoogstens nog tot een bepaalde traditie, je kunt in Marokko zelf gaan kijken of het nog tot mijn "cultuur" behoort of niet. Wat is volgens jou mijn cultuur eigenlijk? De marokkaanse? Of de Islamitische?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 4 mei 2005 @ 11:37:17 #116
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26721949
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:19 schreef Ruimer het volgende:
Oh, onze norm is dat we sommigen op afkomst afzonderen?
Je kletst. Er wordt hier helemaal niemand op afkomst afgezonderd.
quote:
Oh, onze norm is dat we incidenten uitvergroten?
Er wordt hiet helemaal geen incident uitvergroot. Het is meer dat het gewoon om zo belachelijk veel incidenten gaat.
quote:
Oh, onze norm is dat we incidenten creëren door op een ongepast moment foto's te maken?
Zo werken de media altijd. Foto's maken op het moment dat er niks te zien valt heeft nu eenmaal weinig nut. Dat heeft niks met de afkomst van de gefotografeerden te maken. Er is niemand die die ventjes dwingt die capuchon over die criminele koppies te trekken. Dat doen ze toch echt zelf.
quote:
Onze norm is kortom achterlijk.
Jouw insinuaties zijn compleet van de pot gerukt
pi_26721988
quote:

[..]

1) Wat is jouw cultuur ?
1a) Waarom voel jij je aangesproken?
2) Ontken jij dat er groepen in NL zijn die hun dochters laten besnijden?
3) Wil jij zeggen dat er geen vrouwenonderdrukking plaats vind in bep gemeenschappen in Nederland?
4) Dit waren slechts voorbeelden, hoe denkt jij in jouw "cultuur" over homo´s?
  woensdag 4 mei 2005 @ 11:38:42 #118
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26721989
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wel een typisch trekje, het een rechtvaardigen omdat de ander "dat ook doet". Dus als de een iets fouts doet, dan corrigeer je diegene niet, nee je doet hem na. Dan verschuift de norm dus en doe je hetzelfde. Moslims bepalen dus de norm?
Ik rechtvaaridg helemaal niks. Ik ontken namelijk dat er door mij een hetze wordt gevoerd.
pi_26721990
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En dat is dus de grootste bullshit die ik ooit heb gehoord (no offence). Het heeft totaal niets met trots te maken, en zelfs in de Nederlandse "cultuur" valt ZEER veel achterlijks aan te wijzen. Als ik tegen een Nederlander zeg dat zijn cultuur kut en achterlijk is, reken dan maar dat deze zich zwaar aangesproken voelt. Over trots gesproken, wil je zeggen dat we hier in Nederland geen nationalisten hebben?
Als je het over de lonsdale types hebt: Dat zijn geen nationalisten nee, dat is 'ons' uitschot..
Verder komt het op mij wél over als een bepaalde trots. So be it.
En zelf 100% Nederlands zijnde kan ik je melden dat een Nederlander zich vrij weinig aantrekt van kritiek op zijn 'cultuur', en jij bent vrij goed in het half benoemen van argumenten zie ik. Wat is er dan zoal achterlijk?
  woensdag 4 mei 2005 @ 11:39:39 #120
114309 QED
Quod erat demonstrandum
pi_26722006
Zou het er mee te maken hebben dat Marokkanen gewoon niet SNAPPEN wat je bedoelt?

Kijk naar de gemiddelde Marokkaanse IQ:

Country IQ estimate

Hong Kong (China) 107
South Korea 106
Japan 105
Taiwan (ROC) 104
Singapore 104
Austria 102
Germany 102
Italy 102
Netherlands 102
Sweden 101
Switzerland 101
Belgium 100
China (PRC) 100
New Zealand 100
United Kingdom 100
Hungary 99
Poland 99
Spain 99
Australia 98
Denmark 98
France 98
Norway 98
United States 98
Canada 97
Czech Republic 97
Finland 97
Argentina 96
Russia 96
Slovakia 96
Uruguay 96
Portugal 95
Slovenia 95
Israel 94
Romania 94
Bulgaria 93
Ireland 93
Greece 92
Malaysia 92
Thailand 91
Croatia 90
Peru 90
Turkey 90
Colombia 89
Indonesia 89
Suriname 89
Colombia 88
Brazil 87
Iraq 87
Mexico 87
Samoa 87
Tonga 87
Lebanon 86
Philippines 86
Cuba 85
Morocco 85
Fiji 84
Iran 84
Marshall Islands 84
Puerto Rico 84
Egypt 83
India 81
Ecuador 80
Guatemala 79
Barbados 78
Nepal 78
Qatar 78
Zambia 77
Congo-Brazzaville 73
Uganda 73
Jamaica 72
Kenya 72
South Africa 72
Sudan 72
Tanzania 72
Ghana 71
Nigeria 67
Zimbabwe 66
Congo-Kinshasa 65
Sierra Leone 64
Ethiopia 63
Equatorial Guinea 59

http://www.answers.com/topic/iq-and-the-wealth-of-nations

Misschien zijn Marokkanen gewoon geestelijk gehandicapped en moeten we alle Marokkanen meteen op speciale scholen doen. Zou dàt een oplossing zijn?
hetgeen te bewijzen was
  woensdag 4 mei 2005 @ 11:43:34 #121
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26722101
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:39 schreef QED het volgende:
Zou het er mee te maken hebben dat Marokkanen gewoon niet SNAPPEN wat je bedoelt?

Country IQ estimate

Hong Kong (China) 107
South Korea 106
Japan 105
Taiwan (ROC) 104
Singapore 104
Austria 102
Germany 102
Italy 102
Netherlands 102
Sweden 101
Switzerland 101
Belgium 100
China (PRC) 100
New Zealand 100
United Kingdom 100
Hungary 99
Poland 99
Spain 99
Australia 98
Denmark 98
France 98
Norway 98
United States 98
Canada 97
Czech Republic 97
Finland 97
Argentina 96
Russia 96
Slovakia 96
Uruguay 96
Portugal 95
Slovenia 95
Israel 94
Romania 94
Bulgaria 93
Ireland 93
Greece 92
Malaysia 92
Thailand 91
Croatia 90
Peru 90
Turkey 90
Colombia 89
Indonesia 89
Suriname 89
Colombia 88
Brazil 87
Iraq 87
Mexico 87
Samoa 87
Tonga 87
Lebanon 86
Philippines 86
Cuba 85
Morocco 85
Fiji 84
Iran 84
Marshall Islands 84
Puerto Rico 84
Egypt 83
India 81
Ecuador 80
Guatemala 79
Barbados 78
Nepal 78
Qatar 78
Zambia 77
Congo-Brazzaville 73
Uganda 73
Jamaica 72
Kenya 72
South Africa 72
Sudan 72
Tanzania 72
Ghana 71
Nigeria 67
Zimbabwe 66
Congo-Kinshasa 65
Sierra Leone 64
Ethiopia 63
Equatorial Guinea 59

Misschien zijn Marokkanen gewoon geestelijk gehandicapped en moeten we alle Marokkanen meteen op speciale scholen doen. Zou dàt een oplossing zijn?
Sssssst , ben jij helemaal besodemieterd????

Dat soort dingen mag je helemaal niet zeggen joh .
pi_26722114
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:31 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik 'eis' helemaal niks van je, behalve dat je die etterbakjes niet een beetje gaat lopen verdedigen en hun daden gaat bagatelliseren.

Je kunt ook gewoon je mond houden en je niet aangesproken voelen. Daar heb ik geen enkele moeite mee.
Zelfs ALS ik die etterbakjes niet verdedig, maar wel de rest van de gemeenschap, beschouw je dat als het "bagetalliseren van daden". De gehele gemeenschap MOET de grond in worden geduwt anders heb ik niet genoeg afstand genomen toch? Ik vermeld 1 keer dat ik er afstand van neem, maar ga dat niet de hele discussie vermelden, dat doe jij ook niet als een of andere Klaas een moskee in de hens steekt.
quote:
En noem eens wat tegenvoorbeelden dan, die bewjzen dat die Islamitische cultuur zoals die in Nederland aanwezig is, met die hoofddoekjes en die burka's en die eerwraak en die in de moskee beleden haat jegens homo's en andersdenkenden etcetera, niet achterlijk zou zijn.
Zoals je zelf weten is eerwraak geen aspect van de Islamitische cultuur, maar van de mediterane cultuur. Eerwraak is zelfs verboden in de islamitische cultuur. Ten tweede, van de tientallen moskee's zijn er slechts 2 of 3 aan te wijzen die haat jegens homo's en andersdenkenden propageren, (oftewel zo'n minimaal aandeel, dat je niet van gewoonte in een cultuur kunt spreken). Ten 3e vraag ik mij af wat er achterlijk is aan een hoofddoekje.
quote:
Je vergelijking klopt niet. Zolang jij het niet op de man speelt, doe ik dat ook niet. Heb ik jou ooit een criminele kut-Marokkaan genoemd?
Niet direct, maar als je het via een omweg doet komt het ook even hard aan.
quote:
Ik kan nuanceren wat ik wil, ik heb er ook een tijdlang precies bijgezet wie ik bedoelde met de term 'kut-Marokkaan', maar het helpt allemaal niks. Je krijgt precies dezelfde discussies.
Dat geloof ik niet, het helpt weldegelijk.
quote:
Ohnee? Moet jij eens bij mij in de buurt komen kijken.
Dus jouw achtergrond wordt telkens te kakken gezet? Er wordt constant op gekankerd en op gespuugd? Je wordt uitgescholden voor achterlijke omdat je iets anders gelooft of doet dan een ander?
Allah Al Watan Al Malik
pi_26722125
En zo wordt steeds weer duidelijk hoe xenofoob de Nederlandse cultuur is.

En als ze ergens anders komen, is dat de norm (JP Coen met zijn moordpartijen).
Dan wordt de achterlijke norm aan de autochtonen opgelegd.
pi_26722128
quote:

[..]

Klopt helemaal, NL heeft dat.
Maar daar wordt al sinds de jaren 60 door ons zelf uitgebreid commentaar over gegeven. Maar waarom mag men geen commentaar hebben op de achtelijke uitwassen in jouw culturele achtergrond?
pi_26722156
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja je laatste zin, dat is wat ik (en vele moslims met mij) mijn HELE leven al doe. Maar mensen weigeren het te begrijpen, en dan is het al snel afgelopen natuurlijk. Het dragen van hoofddoekjes behoort hoogstens nog tot een bepaalde traditie, je kunt in Marokko zelf gaan kijken of het nog tot mijn "cultuur" behoort of niet. Wat is volgens jou mijn cultuur eigenlijk? De marokkaanse? Of de Islamitische?
Mensen weigeren 't te begrijpen? Als jij mij kan uitleggen waar de hoofddoek in godsnaam goed voor is, dan begrijp ik je absoluut. Ik heb alleen -hoe hard jij je best ook hebt gedaan- nooit die uitleg verkregen, sorry. Zeker niet de uitleg dat het alleen een traditie is.. Tot nu toe heb ik altijd begrepen dat er een betekenis achter zit.. Is het niet de bedoeling de schoonheid van de vrouw alleen te bewaren voor de man die haar lief heeft? Zo klinkt het redelijk mooi, maar ik vind het vrij achterlijk, en ik vind het duiden op ouderwetse ideeen van vrouwen die onder geschikt zijn aan de man.
Ik heb laatst bij BNN een programma gezien waarin een Marokkaanse met een groep Marokkaanse jongeren die 's nachts op straat hangen in discussie ging, over waarom sommige mensen hun een bedreiging vonden op straat. De groep beaamde dat wanneer zij een meisje zagen in een kort rokje, ze er geen respect voor hebben, en wel voor meisjes met een hoofddoek. Nu kan dit uiteraard weer duiden op invloed van de media ( ), maar so what, ik heb 't 'm zien zeggen en z'n vrienden waren het er mee eens. Nou dat komt er dus bij mij niet in, als Nederlandse zijnde, dat ik geen respect krijg van die jongens dus als ik op straat loop (wat vaak te merken is ook btw).

Als ik dit helemaal verkeerd begrijp: Corrigeer me dan, aub.
pi_26722178
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:39 schreef QED het volgende:

Country IQ estimate

Hong Kong (China) 107
South Korea 106
Japan 105
Taiwan (ROC) 104
Singapore 104
Austria 102
Germany 102
Italy 102
Netherlands 102
Sweden 101
Switzerland 101
Belgium 100
China (PRC) 100
New Zealand 100
United Kingdom 100
Hungary 99
Poland 99
Spain 99
Australia 98
Denmark 98
France 98
Norway 98
United States 98
Canada 97
Czech Republic 97
Finland 97
Argentina 96
Russia 96
Slovakia 96
Uruguay 96
Portugal 95
Slovenia 95
Israel 94
Romania 94
Bulgaria 93
Ireland 93
Greece 92
Malaysia 92
Thailand 91
Croatia 90
Peru 90
Turkey 90
Colombia 89
Indonesia 89
Suriname 89
Colombia 88
Brazil 87
Iraq 87
Mexico 87
Samoa 87
Tonga 87
Lebanon 86
Philippines 86
Cuba 85
Morocco 85
Fiji 84
Iran 84
Marshall Islands 84
Puerto Rico 84
Egypt 83
India 81
Ecuador 80
Guatemala 79
Barbados 78
Nepal 78
Qatar 78
Zambia 77
Congo-Brazzaville 73
Uganda 73
Jamaica 72
Kenya 72
South Africa 72
Sudan 72
Tanzania 72
Ghana 71
Nigeria 67
Zimbabwe 66
Congo-Kinshasa 65
Sierra Leone 64
Ethiopia 63
Equatorial Guinea 59

Zeer simpel te weerleggen onderzoek. Je hoeft alleen maar te kijken naar het percentage analfabeten, en dan weet je genoeg. Iets waar de mensen niet aan kunnen doen, daarom heten het ook ontwikkelingslanden. Heeft allemaal te maken met de schoolsystemen, anders zijn "alle hindoes" en een groot aantal christenen achterlijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_26722218
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:38 schreef Taurus het volgende:

[..]

Als je het over de lonsdale types hebt: Dat zijn geen nationalisten nee, dat is 'ons' uitschot..
Verder komt het op mij wél over als een bepaalde trots. So be it.
En zelf 100% Nederlands zijnde kan ik je melden dat een Nederlander zich vrij weinig aantrekt van kritiek op zijn 'cultuur', en jij bent vrij goed in het half benoemen van argumenten zie ik. Wat is er dan zoal achterlijk?
Wat er zoal "achterlijk is" is subjectief, er is geen universele maatstaf om achterlijkheid te meten.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 4 mei 2005 @ 11:51:23 #128
80268 kLowJow
That's Gay
pi_26722309
Hé, toch een deel twee. Dat rijmt. Gaat het nog een beetje over de herdenking en Westerbork?
Op die foto's zag het er toch vrij rustig uit moet ik zeggen. Ik hou er trouwens ook niet van wanneer er foto's gemaakt worden door onbekenden. Grote kans dat je daarop mij ook mijn hoofd weg zal zien draaien.
  woensdag 4 mei 2005 @ 11:51:59 #129
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26722330
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:56 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Whahaha, nu staat dat hele topic-deel 1 vol met onzin van Lemmeb en zoalshetis.
je lacht weer te vroeg om iets wat zowieso geen humor is.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_26722331
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat er zoal "achterlijk is" is subjectief, er is geen universele maatstaf om achterlijkheid te meten.
Onzin. Dit hele topic staat vol met wat autochtonen achterlijkheden vinden van de allochtoonse cultuur, waar zeker 3 of 4 algemeen als achterlijk aanvaarde dingen tussen staan. Dat moet van de Nederlandse cultuur ook te zeggen zijn dan, lijkt me. Nou niet dus, want wij hebben bijna geen tradities, dus cultuur, en zeker geen tradities waarmee we bepaalde groepen als minderheden beschouwen bijvoorbeeld.
  woensdag 4 mei 2005 @ 11:52:09 #131
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26722336
quote:

[..]

En dat is dus de grootste bullshit die ik ooit heb gehoord (no offence). Het heeft totaal niets met trots te maken, en zelfs in de Nederlandse "cultuur" valt ZEER veel achterlijks aan te wijzen. Als ik tegen een Nederlander zeg dat zijn cultuur kut en achterlijk is, reken dan maar dat deze zich zwaar aangesproken voelt.
Ik denk eerder dat de gemiddelde Nederlander zijn schouders ophaalt. Zeker als je niet met voorbeelden komt, of als je met voorbeelden komt die niet op hem van toepassing zijn.
quote:
Over trots gesproken, wil je zeggen dat we hier in Nederland geen nationalisten hebben?
Nee, vrijwel niet nee. Wat op zich heel gek is, aangezien men hier toch in eigen land vertoeft.

Overigens, als ik zou emigreren naar een ander land, zou ik het wel uit m'n hoofd laten ultra-nationalistische taal over mijn land van herkomst uit te spreken. Ik ben niet gek , dat is vragen om problemen. Ik ga liever m'n best doen om te integreren en er het beste van te maken met mijn nieuwe buren. Zodat mijn (2de en 3de generatie) kinderen het nieuwe land omarmen als het hunne.

Lonsdalers zijn overigens geen nationalisten. Dat zijn gewoon laffe kereltjes die net ff te vaak klappen hebben gehad van groepjes allochtonen.
pi_26722344
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:39 schreef JeRa het volgende:

[..]

Quote uit het stukje. Was het vroeger eigenlijk ook zo dat een klein gedeelte van de Joden het verpestte voor de rest?
Niet geheel correct. Hitler kwam groots op in tijden van economische teneergang. De joden hadden het toendertijd echter over het algemeen veel beter dan het gewone Duitse volk. Zodoende zijn zij bestempeld als "de zondebok". Ik geloof nog steeds niet dat Hitler puur iets tegen de Joden als "het zwakkere ras" had, maar omdat hij er steun mee vergaarde bij het volk én omdat ze heel rijk waren: zonder al de bezittingen van de Joden te confisqueren was de Duitse staat ten tijde van de oorlog absoluut failliet gegaan.
pi_26722405
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:51 schreef Taurus het volgende:

[..]

Onzin. Dit hele topic staat vol met wat autochtonen achterlijkheden vinden van de allochtoonse cultuur, waar zeker 3 of 4 algemeen als achterlijk aanvaarde dingen tussen staan. Dat moet van de Nederlandse cultuur ook te zeggen zijn dan, lijkt me. Nou niet dus, want wij hebben bijna geen tradities, dus cultuur, en zeker geen tradities waarmee we bepaalde groepen als minderheden beschouwen bijvoorbeeld.
Niet onzin, want ik ken genoeg autochtonen die dat niet achterlijk vinden. Nu kan je dat cultuurrelativisten noemen, maar dat zijn ook mensen. Het is dus weldegelijk subjectief. Ook al zou de gehele autochtoonse gemeenschap bepaalde zaken "achterlijk vinden" dan nog is dat vanuit een subjectief standpunt achterlijk. Immers, misschien vinden de Hindoes dat niet achterlijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_26722480
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet onzin, want ik ken genoeg autochtonen die dat niet achterlijk vinden. Nu kan je dat cultuurrelativisten noemen, maar dat zijn ook mensen. Het is dus weldegelijk subjectief. Ook al zou de gehele autochtoonse gemeenschap bepaalde zaken "achterlijk vinden" dan nog is dat vanuit een subjectief standpunt achterlijk. Immers, misschien vinden de Hindoes dat niet achterlijk.
]

Subjectief is prima, maar dan nog zijn er voorbeelden te noemen. Desnoods jouw voorbeelden. Benoem eens wat van die achterlijkheden dan, ik ben wel benieuwd
pi_26722495
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:52 schreef Lemmeb het volgende:
Ik denk eerder dat de gemiddelde Nederlander zijn schouders ophaalt. Zeker als je niet met voorbeelden komt, of als je met voorbeelden komt die niet op hem van toepassing zijn.
Ik ken genoeg autochtonen die na een beetje kritiek al gillen "ga naar je eigen land als het daar zo veel beter is". Ik noem dat niet "schouders ophalen".
quote:
Nee, vrijwel niet nee. Wat op zich heel gek is, aangezien men hier toch in eigen land vertoeft.

Overigens, als ik zou emigreren naar een ander land, zou ik het wel uit m'n hoofd laten ultra-nationalistische taal over mijn land van herkomst uit te spreken. Ik ben niet gek , dat is vragen om problemen. Ik ga liever m'n best doen om te integreren en er het beste van te maken met mijn nieuwe buren. Zodat mijn (2de en 3de generatie) kinderen het nieuwe land omarmen als het hunne.

Lonsdalers zijn overigens geen nationalisten. Dat zijn gewoon laffe kereltjes die net ff te vaak klappen hebben gehad van groepjes allochtonen.
Waarom weer die slachtofferrol aan het einde toekennen aan de Lonsdalers? Jij doet PRECIES hetzelfde als waarvan jij mij betichtte! Waarom? Je bagetalliseert de acties van Lonsdalers. Neem er dan ook gewoon hard afstand van en ken ze geen slachtofferrol toe. Dit is net zoiets als dat ik zou zeggen: "Ach die kut-marokkaantjes zijn geen echte criminelen joh, het zijn gewoon laffe kereltjes die net iets te veel gediscrimineerd werden door de autochtonen"
Allah Al Watan Al Malik
pi_26722536
quote:

[..]

Geen gebruik in jouw cultuur misschien, maar wat is jouw cultuur? Het ondrukken van vrouwen, sex van je vrouw opeisen wanneer je dat wilt, haar religieus verantwoord een pak slaag geven wanneer je ongehoorzaamheid van haar vreest, haar getuigenis verwerpen als zij niet minstens vier mannelijke of acht vrouwelijke getuigen heeft, haar niet langer dan een dag in haar eentje laten reizen als zij geen mannelijke beschermheer bij haar heeft, de vrouw niet hetzelfde trouwrecht als de man geven, haar slechts een klein gedeelte geven van het erfdeel in verhouding tot de mannelijke nazaten, and so on, gebeurt wel degelijk met de koran en de ahadith in de hand.

Als de soenietische islam de staatsgodsdienst van Marokko is en de godsdienst heeft het kader geschapen waarbinnen de cultuur zich heeft ontwikkeld dan is het helemaal niet zo gek om te stellen dat dergelijke voorbeelden van religieus geinspireerde ongelijke behandeling zich ook in de Marokkaanse cultuur hebben gemanifesteerd..
eeeh
pi_26722555
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:58 schreef Taurus het volgende:

[..]

]

Subjectief is prima, maar dan nog zijn er voorbeelden te noemen. Desnoods jouw voorbeelden. Benoem eens wat van die achterlijkheden dan, ik ben wel benieuwd
Wat ik achterlijk vind hoef jij niet achterlijk te vinden. Ik vind bijvoorbeeld de huidige Nederlandse cultuur veel te zondebok-achtig. Allemaal huilies op een rij die een bepaalde groep aanwijst om vervolgens te stellen dat al haar problemen daar zitten. Ik vind veel Nederlanders kortzichtig en gesloten/onrespectvol.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 4 mei 2005 @ 12:01:48 #138
80268 kLowJow
That's Gay
pi_26722585
Wie heeft hier wel eens een dergelijke herdenking in Westerbork meegmaakt?
pi_26722627
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 12:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat ik achterlijk vind hoef jij niet achterlijk te vinden. Ik vind bijvoorbeeld de huidige Nederlandse cultuur veel te zondebok-achtig. Allemaal huilies op een rij die een bepaalde groep aanwijst om vervolgens te stellen dat al haar problemen daar zitten. Ik vind veel Nederlanders kortzichtig en gesloten/onrespectvol.
En nu hoor ik me als Nederlander dan zeker aangesproken te voelen, dus mag ik jou nu ook uitschelden?
pi_26722639
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 12:00 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Geen gebruik in jouw cultuur misschien, maar wat is jouw cultuur? Het ondrukken van vrouwen, sex van je vrouw opeisen wanneer je dat wilt, haar religieus verantwoord een pak slaag geven wanneer je ongehoorzaamheid van haar vreest, haar getuigenis verwerpen als zij niet minstens vier mannelijke of acht vrouwelijke getuigen heeft, haar niet langer dan een dag in haar eentje laten reizen als zij geen mannelijke beschermheer bij haar heeft, de vrouw niet hetzelfde trouwrecht als de man geven, haar slechts een klein gedeelte geven van het erfdeel in verhouding tot de mannelijke nazaten, and so on, gebeurt wel degelijk met de koran en de ahadith in de hand.

Als de soenietische islam de staatsgodsdienst van Marokko is en de godsdienst heeft het kader geschapen waarbinnen de cultuur zich heeft ontwikkeld dan is het helemaal niet zo gek om te stellen dat dergelijke voorbeelden van religieus geinspireerde ongelijke behandeling zich ook in de Marokkaanse cultuur hebben gemanifesteerd..
De soenietische islam bestaat in verschillende vormen, en heeft zich in Marokko anders ontwikkeld dan in Egypte of een ander willekeurig soennitisch land. Je kan dan ook moeilijk spreken over "het soennisme", geen van bovenstaande voorbeelden die jij geeft komen in mijn cultuur voor. En zo dus ook "mijn islamitische cultuur" (immers jij stelt de islamitische-soenitische cultuur gelijk aan de Marokkaanse).
Allah Al Watan Al Malik
pi_26722647
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 12:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik vind dat geen kenmerk van de Nederlandse cultuur. Ik word de laatste jaren ook steeds minder voorzichtig met mijn vooroordelen jegens allochtonen, maar dat komt niet omdat ik 'n Nederlander ben hoor... Daar heb ik hele goede redenen voor die de afgelopen jaren pas zijn ontstaan.
pi_26722655
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 12:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En nu hoor ik me als Nederlander dan zeker aangesproken te voelen, dus mag ik jou nu ook uitschelden?
Ik heb verscheidene keren meegemaakt dat autochtonen zich behoorlijk gekwetst voelden hierdoor, en mij persoonlijk begonnen aan te vallen ja.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 4 mei 2005 @ 12:04:56 #143
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26722661
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 12:01 schreef kLowJow het volgende:
Wie heeft hier wel eens een dergelijke herdenking in Westerbork meegmaakt?
geen dergelijke dus, wel een keer verplicht met school geweest en je kon een speld horen vallen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_26722667
Hee Mutant, deze staat nog open.
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:38 schreef LibertarianX het volgende:

[..]

1) Wat is jouw cultuur ?
3) Wil jij zeggen dat er geen vrouwenonderdrukking plaats vind in bep gemeenschappen in Nederland?
pi_26722672
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 12:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik heb verscheidene keren meegemaakt dat autochtonen zich behoorlijk gekwetst voelden hierdoor, en mij persoonlijk begonnen aan te vallen ja.
En ik heb verscheidene keren meegemaakt dat ik niet eens wat hoefde te zeggen om uitgescholden te worden door bepaalde mediterane types, ik als k*nkerkaaskop met mijn k*nk*rhoer als vriendin moet me k*nkerkop dan maar houden vinden ze als ik op straat loop

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2005 12:06:18 ]
pi_26722683
Waar ik op het moment over zit te denken is de stilte verstoring gepland voor vanavond tijdens bushes bezoek.
Ergens vind ik het respectloos dat die herdenking verstoord gaat worden
Anderzijds wat doet die hufter er dan ook, hij is de oorzaak dat er nog steeds zulke doden vallen

Graag zou ik die stilte met een knalletje verstoord zien worden.... en die ambulance mag dan best een minuutje wachten
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 4 mei 2005 @ 12:06:05 #147
80268 kLowJow
That's Gay
pi_26722693
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 12:04 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik vind dat geen kenmerk van de Nederlandse cultuur. Ik word de laatste jaren ook steeds minder voorzichtig met mijn vooroordelen jegens allochtonen, maar dat komt niet omdat ik 'n Nederlander ben hoor... Daar heb ik hele goede redenen voor die de afgelopen jaren pas zijn ontstaan.
In Westerbork tijdens een herdenkingsdienst toevallig?
pi_26722709
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 12:04 schreef Taurus het volgende:

[..]

Precies, jij vind. En dat is nu dus PRECIES hetzelfde met "de islamitische cultuur". Vrouwenbesnijdenis heeft an sich al niks met "islamitische" te maken, het gebeurde al zelfs voordat de islam bestond, en het is regio gebonden. En zo kan ik (in mijn ogen) ook al die andere zaken weerleggen. Maar het kan HEEL goed zijn dat een andere moslim zegt (een somalier bijv.) dat hoort bij "mijn cultuur". Ja dat is dan ZIJN cultuur, de somalische, en niet de islamitische.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 4 mei 2005 @ 12:08:06 #149
80268 kLowJow
That's Gay
pi_26722742
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 12:04 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

geen dergelijke dus, wel een keer verplicht met school geweest en je kon een speld horen vallen.
Indrukwekkend hè? Wanneer was dat zo'n beetje?
pi_26722791
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:38 schreef LibertarianX het volgende:

[..]

1) Wat is jouw cultuur ?
1) Cultuur is niet te definieren, mijn "cultuur" bestaat uit een mix van Nederlandse, Marokkaanse en Islamitische invloeden.
1a) Omdat als er gesproken wordt over "de Islamitische cultuur" of "de Marokkanen", het over een van de invloeden gaat die mijn identiteit vormen.
2) Nee, maar het heeft ook niets met mijn cultuur te maken.
3) Nee, overigens vind vrouwen onderdrukking in alle gemeenschappen plaats.
4) Hier komt de Nederlandse invloed aan bod, dat zijn mijnsinsziens gewoon waardige mensen zoals jij en ik.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')