Hier verder dus ...quote:Handvol jongeren verpest bezoek voor de rest
Besmuikt gelach in kamp Westerbork
Het probleem in een notendop. Wie wil weten wat er mis is met de multiculturele samenleving, kon dat gisteren zien. Nota bene in kamp Westerbork, het voormalige doorgangskamp in Drenthe.
Een groep van ongeveer 350 Marokkanen bezoekt het kamp met het oog op de aankomende dodenherdenking en het bevrijdingsfeest. Veruit de meesten van hen gedragen zich meer dan gepast. Bij nadering van het terrein zetten ze petjes en mutsjes af en doven ze sigaretten. Met eerbied en respect lopen ze over de velden en luisteren ze naar de verhalen van de voormalige kampbewoners.
Een klein groepje echter trekt joelend en ravottend over het veld, de andere bezoekers in grote ergernis achterlatend. ,,Wat doen die Ali's hier?'' Ongeveer 20 jongens, de capuchons diep over de hoofden getrokken, verpesten het voor de rest. Voorbijgangers lopen snel door, hoewel oudere Marokkanen het stel proberen te corrigeren.
Ook de media worden nogal intimiderend benaderd. Vragen stellen mag niet. En: ,,Als er nu nog één foto wordt gemaakt, dan breek ik je camera in tweeën.'' Terwijl Westerbork-overlevende Joop Waterman zijn verhaal doet (hij werd in 1943 in het kamp geboren), loopt een aantal van de jongens heen en weer en wordt er af en toe besmuikt gelachen. Twee andere jongens klimmen in een boom.
Het begon zo soepel. Tijdens de wandeling van het herinneringscentrum had bijna iedereen nog aangegeven dat dergelijke bezoeken vooral een zegen zijn voor de betrekkingen tussen allochtoon en autochtoon. Mohamed Mallaouch uit Amsterdam denkt dat door het bezoek duidelijk wordt waar Nederlanders bij stilstaan op 4 mei. ,,Als je herdenken tot iets persoonlijks maakt, krijgt het pas echt waarde en inhoud.''
Want er zijn wel degelijk parallellen tussen de joden van toen en de Marokkanen van nu, zegt Saïd Majith (19), geboren en getogen in Den Bosch. ,,De joden waren ook voor iedereen een zondebok. Marokkanen krijgen tegenwoordig van heel veel de schuld. Ten onrechte, maar het zijn soms slimme politici die hiermee populariteit winnen. Ik ben hier in Westerbork om met mijn neus op de feiten te worden gedrukt over wat er kan gebeuren als mensen aanlopen achter een gek als Adolf Hitler.''
Dat zegt ook Mustafa Cezin van de Turkse Ouderen Bond in Amsterdam. Volgens hem kunnen de huidige minderheden wel wat leren van dergelijke bezoekjes. ,,Ik woon in Nederland en dus is het belangrijk dat ik iets weet van de geschiedenis van dit land.''
Joop Waterman doet ondanks de onrust bij een deel van zijn zijn publiek onverstoorbaar zijn verhaal. Hij verhaalt over zijn terugkeer naar Amsterdam, na de oorlog. ,,In mijn eigen stad werd ik door mensen met de nek aangekeken. Ik vertrouwde niemand meer, ik was erg, erg argwanend. Dat zal jullie bekend in de oren klinken.''
www.ad.nl
Quote uit het stukje. Was het vroeger eigenlijk ook zo dat een klein gedeelte van de Joden het verpestte voor de rest?quote:,,De joden waren ook voor iedereen een zondebok. Marokkanen krijgen tegenwoordig van heel veel de schuld."
Scherpquote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:39 schreef JeRa het volgende:
[..]
Quote uit het stukje. Was het vroeger eigenlijk ook zo dat een klein gedeelte van de Joden het verpestte voor de rest?
Ja, al dachten de nazi's daar anders over.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:39 schreef JeRa het volgende:
[..]
Quote uit het stukje. Was het vroeger eigenlijk ook zo dat een klein gedeelte van de Joden het verpestte voor de rest?
Het is maar de vraag, want welke kringen bedoel je nu? Het waren (waarschijnlijk) Marokkaanse jongens die verkeerde in joodse kringen. Maar het gaat er bij mij niet in dat die hitsige jongens hierdoor zo associaal gaan doen, daarmee zou je de joodse lobby te kort doen. Ik blijf van mening dat het gewoon deugnieten/donderstenen/doerakken or what so ever zijn die gewoon net als vele andere jongeren op zoek gaan naar de grenzen van hoever ze kunnen gaan. Je zou het van mij misschien niet zeggen, maar ook ik heb "belletje trek" en vele andere zaken gedaan in mijn jeugdquote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:34 schreef lionsguy18 het volgende:
Ach ik had niet anders verwacht van ze.
Dit is heeeel normaal in die kringen.
Jij was er bij? Wat deden ze?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:43 schreef DaDemoMan het volgende:
Ik dacht gister toch werkelijk dat dat er geen problemen waren geweest. Erg altijd dat er achteraf een aantal raddraaiers zijn.
Maar waarom blijkt dat gebrek aan respect of normen en waarden dan zo vaak in die bevolkingsgroep voor te komen?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:44 schreef RedDevil085 het volgende:
Wat een kul... Ik durf te wedden dat als je er een willekeurige groep jongeren heen stuurt er ook altijd een paar zijn die denken grappig te zijn... allochtoon of autochtoon, het probleem zit zich niet bij de cultuur maar bij de leeftijd en het gebrek aan respect (of normen en waarden... wat je wil) voor anderen. Verder natuurlijk ook een zooi onwetendheid & puberaal gedrag.
omdat je alleen het nieuws leest en niks weet van de wereld om je heen uit ervaring.. daarom..quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:47 schreef JeRa het volgende:
[..]
Maar waarom blijkt dat gebrek aan respect of normen en waarden dan zo vaak in die bevolkingsgroep voor te komen?
Waaruit blijkt dat ? Je projecteert het ontbreken van waarden en normen van relschoppers op die van de gehele gemeenschap. Dat doe je denk ik ook niet als een stel voetbalhooligans de boel klein slaan. Het lijkt zovaak voor te komen omdat je alleen de negatieve dingen leest. Tienduizenden voetbalsupporters die zich wel gewoon gedragen, evenals het overgrote deel van de Marokkanen dat doet.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:47 schreef JeRa het volgende:
[..]
Maar waarom blijkt dat gebrek aan respect of normen en waarden dan zo vaak in die bevolkingsgroep voor te komen?
Ik zou er niet gek van opkijken, weet je... Of misschien was het wel een groep nederlandse & marrokaanse jochies... Wat maakt het ook uit? Moet het zo breed uitgemeten worden omdat het mogelijk marrokanen waren?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:51 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Ik hoorde op tv dat juist de marokkanen zich netjes gedroegen en een groep Nederlandse jongens die mee was zich gingen misdragen....
Dat verklaart gelijk waarom ze hun capuchon op deden. Waarschijnlijk dus toch Lonsdalers die ome Wilders aan meer zetels willen helpen door door het leven te gaan als Marokkaan en slecht gedrag te vertonenquote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:51 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Ik hoorde op tv dat juist de marokkanen zich netjes gedroegen en een groep Nederlandse jongens die mee was zich gingen misdragen....
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:44 schreef RedDevil085 het volgende:
Wat een kul... Ik durf te wedden dat als je er een willekeurige groep jongeren heen stuurt er ook altijd een paar zijn die denken grappig te zijn... allochtoon of autochtoon, het probleem zit zich niet bij de cultuur maar bij de leeftijd en het gebrek aan respect (of normen en waarden... wat je wil) voor anderen. Verder natuurlijk ook een zooi onwetendheid & puberaal gedrag.
Eensch.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:45 schreef Suphafly het volgende:
Het is een feit dat met welke groep van welke afkomst dan ook er altijd een paar tussen zitten die irritant moeten doen.. dit kan duizenden redenen hebben of gewoon heel simpel domheid zijn. hoe dan ook heeft het geen flikker te maken of het nou Marokkanen waren ja of nee.. had met dezelfde hoeveelheid "nederlands" gegaan en ik durf te wedden dat daar ook van die sukkels tussen zouden zitten. waarom? omdat er nou eenmaal altijd domme mensen zijn get over it!
Whahaha, nu staat dat hele topic-deel 1 vol met onzin van Lemmeb en zoalshetis.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:51 schreef goddess-in-heaven het volgende:
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat verklaart gelijk waarom ze hun capuchon op deden. Waarschijnlijk dus toch Lonsdalers die ome Wilders aan meer zetels willen helpen door door het leven te gaan als Marokkaan en slecht gedrag te vertonen
En al zal dat zo zijn, wat wil je met die informatie? Criminele Marokkanen anders behandelen als criminele Nederlanders? Of alle Marokkanen anders behandelen als alle Nederlanders?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:47 schreef JeRa het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde als jouw gebrek aan inzicht jegens mij? Ik zie genoeg om me heen hoor, en Marokkanen doen niet meer of minder kwaad dan de gemiddelde autochtoon. Maar ik zie het hier vaker gebeuren, t.o.v. vroeger. Maar ach, ik zal er wel aan moeten wennen, ik ouwe zak ikquote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:48 schreef Suphafly het volgende:
[..]
omdat je alleen het nieuws leest en niks weet van de wereld om je heen uit ervaring.. daarom..
Onderzoeken hoe dat komt en proberen het probleem aan te pakken. Voorkomen is nog altijd beter dan achteraf proberen te genezen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:58 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
En al zal dat zo zijn, wat wil je met die informatie? Criminele Marokkanen anders behandelen als criminele Nederlanders? Of alle Marokkanen anders behandelen als alle Nederlanders?
Aandacht voor wat?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:58 schreef Meki het volgende:
maar die lui willen daar aandacht vragen
Je bent jezelf vergetenquote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is misschien kinderachtig. Maar nu is je lijstje up-to-dater !
Het enige verschil dat ik merk met vroeger is dat we veel meer beinvloed worden. Ik heb geen behoefte om iemand te haten omdat het me word voorgeschoteld.. didnt mean to offend you dude.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:58 schreef JeRa het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde als jouw gebrek aan inzicht jegens mij? Ik zie genoeg om me heen hoor, en Marokkanen doen niet meer of minder kwaad dan de gemiddelde autochtoon. Maar ik zie het hier vaker gebeuren, t.o.v. vroeger. Maar ach, ik zal er wel aan moeten wennen, ik ouwe zak ik
Dat aandacht vragen doen ze dan maar op een andere manier.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:58 schreef Meki het volgende:
dit is geen verspesten
wat een domme titel
We worden meer beïnvloed, en we zijn er kennelijk ook erg vatbaar voor. Wat doen we aan dit vatbaar zijn voor beïnvloeding die sommige ideeën doen opwakkeren? Kennelijk zit de fout bij onszelf?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:01 schreef Suphafly het volgende:
[..]
Het enige verschil dat ik merk met vroeger is dat we veel meer beinvloed worden. didnt mean to offend you dude.
Ik snap er niks van, wie wil aandacht vragen?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:58 schreef Meki het volgende:
dit is geen verspesten
wat een domme titel
Die gastjes.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:04 schreef Absinth het volgende:
[..]
Ik snap er niks van, wie wil aandacht vragen?
ze hebben aandacht gevraagd bij de media -quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:04 schreef Absinth het volgende:
[..]
Ik snap er niks van, wie wil aandacht vragen?
Dikke lulkoek. Tuurlijk mag je dat zeggen. "Je mag het niet zeggen, maar ... " is gewoon een stoer zinnetje voor mensen die andere mensen willen laten denken dat ze in een dictatuur leven.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:10 schreef BrauN het volgende:
Je mag het niet zeggen, maar die knulletjes die het hebben verpest hadden ze eens daar achter moeten laten in zo'n barak en een paar daagjes laten werken zoals het in WOII ook ging.
Dat vind ik wel extreem. Ik dacht meer aan een paar dagen cel.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:10 schreef BrauN het volgende:
Je mag het niet zeggen, maar die knulletjes die het hebben verpest hadden ze eens daar achter moeten laten in zo'n barak en een paar daagjes laten werken zoals het in WOII ook ging.
... wat?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:12 schreef Meki het volgende:
[..]
ze hebben aandacht gevraagd bij de media -
maar ze hebben het niet verpest dat vermeldt de bron ook niet
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:12 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Dikke lulkoek. Tuurlijk mag je dat zeggen. "Je mag het niet zeggen, maar ... " is gewoon een stoer zinnetje voor mensen die andere mensen willen laten denken dat ze in een dictatuur leven.
Volgens hem hebben de organisatoren dit bericht doorgegeven aan de pers.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:13 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
... wat?
Ik snap er niks van wat je nu zegt. Waar hebben ze aandacht om gevraagd?
Ohnee?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:12 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Dikke lulkoek. Tuurlijk mag je dat zeggen. "Je mag het niet zeggen, maar ... " is gewoon een stoer zinnetje voor mensen die andere mensen willen laten denken dat ze in een dictatuur leven.
Smoesjes te over in elk geval, dat is het probleem niet.quote:Sack_Blabbath - dinsdag 3 mei 2005 @ 15:08
Al vanaf het begin zijn er tientallen tot honderdtallen Marokkaanse gastarbeiders bij elkaar in 1 wijk gepropt. Vrijwel nergens in de wereld komen er nu tegelijker tijd enkele tientallen laaggeschoolde Nederlanders in dezelfde wijk te wonen (met uitzondering van de militairen in Irak natuurlijk, en hoor jij die arabisch praten? )
Moeilijke woordenquote:Hoeveel loze moeilijke woorden kun je achter elkaar tiepen om maar intelligent proberen over te komen.
Ohjahoor. Vanavond is het razzia en de verbrandingsovens staan alweer volop te loeienquote:Mijn punt is alleen dat 't anti-marokkozooitje ook niet 60 jaar terug de tijd in moet
Omdat de nuance ontbreekt voelt men zich aangesproken.quote:btw waarom voelen marocs/islamieten zich aangevallen als nederlanders zich druk maken om tuig van dezelfde afkomst? waarom reageren ze dit op nederlanders af en niet op die storende elementen binnen hun groepering?
Geen idee wat daar stond.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:22 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ohnee?
Moet jij eens opletten wat er gebeurt als je dat "Je mag het niet zeggen, maar..."-stukje weglaat. Dan wordt je post spontaan gedelete door ene Northernstar. Net als mijn vergelijkbare posts in deel I.
3x raden wat hier en hier stond.
Het wijzen op "de nuance" en het zogenaamd ontbreken daarvan is de nieuwe manier om de discussie dood te slaan nadat het mensen beschuldigen van racisme en discriminatie was uitgewerkt,.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat de nuance ontbreekt voelt men zich aangesproken.
Hoe kan je een discussie doodslaan door slechts te wijzen op nuance?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:57 schreef Tarak het volgende:
"de nuance" en het zogenaamd ontbreken daarvan is nadat het mensen beschuldigen van racisme en discriminatie was uitgewerkt, de nieuwe manier om de discussie dood te slaan.
Dat zal het zijn, en niet de termen achterlijke cultuur, achterlijk geloof etc etc.quote:Men voelt zich aangesproken omdat men lange tenen heeft, men niet kan relativeren / abstraheren maar juist gaat personifceren of omdat hetgeen beweerd wordt, waar is en men dus terecht wordt aangesproken op diens verantwoordelijkheid. .
Om dezelfde reden dat ik de jongens van de F-side niet uit ga leggen dat ze lief voor andere mensen moeten zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:10 schreef beffelholt het volgende:
misschien zouden ze een keer eens een objectief wetenschappelijk onderzoek moeten doen naar de samenstelling van de marokaans (islamitische) bevolking in nederland om zo eens duidelijk in kaart te brengen hoeveel "extremisten/criminelen/niet-geintegreerden" er nu echt zijn en dan samen met de wel normale islamitische mede-burgers dit tuig bikkelhard aanpakken. nu beschuldigen autochtonen de allochtonen van crimineel/afwijkend gedrag en de allochtonen de autochtonen van generalisatie terwijl beide groepen niet precies weten wat de exacte cijfers zijn ...
btw waarom voelen marocs/islamieten zich aangevallen als nederlanders zich druk maken om tuig van dezelfde afkomst? waarom reageren ze dit op nederlanders af en niet op die storende elementen binnen hun groepering?
De nuance is een uitermate subjectief begrip. Het leidt er alleen maar toe dat je een discussie gaat krijgen of iets nu wel of niet genuanceerd is in plaats van een discussie over waar het nu eigenlijk om gaat.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe kan je een discussie doodslaan door slechts te wijzen op nuance?
Als iemand roept dat het calvinisme een achterlijk geloof is, dan ben ik allereerst nieuwsgierig naar iemands motivatie voor deze uitspraak. Wellicht dat ik het er zelfs deels mee eens zou kunnen zijn. Ik voel me helemaal niet persoonlijk aangesproken.quote:Dat zal het zijn, en niet de termen achterlijke cultuur, achterlijk geloof etc etc.
Vanaf welke planeet post jij?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:00 schreef LibertarianX het volgende:
BSB is erg bezig met Marokkanisme
Een trendy houding waarmee hij zich lekker kan afzetten en lopen puberen.
Hij gebruikt zijn Marokkaanist zijn een rolletje wat hij speelt. Ik heb niets tegen Marokkanisten trouwens, zolang ze maar niet praktiserend marokkaanist zijn.
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:10 schreef ScienceFriction het volgende:
"maar dat is hun cultuur, dat is hun geloof, dat zijn gewoonten... daar moet je respect voor hebben"
"heb ik geen respect voor... ik vind het sukkels"
Dat je dit uberhaupt durft te vergelijken.quote:De joden waren ook voor iedereen een zondebok. Marokkanen krijgen tegenwoordig van heel veel de schuld. Ten onrechte, maar het zijn soms slimme politici die hiermee populariteit winnen.
zo vreemd vind ik het niet, mensen die op vooroordelen mensen minderwaardig en achterlijk noemen en het als "de" oorzaak zien van de verloedering van de maatschappij. T'is alleen de schaal misschien die nu nog absurd is om te vergelijken.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:13 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
Triest, maar typerend.
Ook dit vind ik weer typerend:
[..]
Dat je dit uberhaupt durft te vergelijken.![]()
De Joodse bevolking werd in de jaren 30 alle rechten ontnomen. Gebeurt dat nu ook met de Marokkaanse bevolking? Het lijkt me eerder dat we in Nederland de burgerrechten van onder meer geboren Nederlanders aan het verminderen zijn enkel om de Marokkaanse bevolking niet te veel tegen het hoofd te stoten. Gezien wat er in de Randstad onder meer gebeurd en hoe vrouwen en homoseksuelen door de Marokkaanse gemeenschap worden behandeld en bestempeld.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:17 schreef Re het volgende:
zo vreemd vind ik het niet, mensen die op vooroordelen mensen minderwaardig en achterlijk noemen en het als "de" oorzaak zien van de verloedering van de maatschappij. T'is alleen de schaal misschien die nu nog absurd is om te vergelijken.
Ik wist niet eens dat dat bestond!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:00 schreef LibertarianX het volgende:
BSB is erg bezig met Marokkanisme
ik denk dat je het punt mist, ook toen ging het niet over 1 nacht ijs, het gaat over het gevoel als pispaaltje die dienen en lees hier maar eens wat rond, het enige probleem wat we in nederland tegenwoordig hebben is een futiele kantlijnnotitie nog niet waardquote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:48 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
De Joodse bevolking werd in de jaren 30 alle rechten ontnomen. Gebeurt dat nu ook met de Marokkaanse bevolking? Het lijkt me eerder dat we in Nederland de burgerrechten van onder meer geboren Nederlanders aan het verminderen zijn enkel om de Marokkaanse bevolking niet te veel tegen het hoofd te stoten. Gezien wat er in de Randstad onder meer gebeurd en hoe vrouwen en homoseksuelen door de Marokkaanse gemeenschap worden behandeld en bestempeld.
Of wordt het recht op Godsdienst vrijheid ontnomen zoals in de jaren 30? Moeten er tegenwoordig een groot aantal moskeen sluiten. Die grootsten van Europa misschien. Oh nee die zijn ze nog aan het bouwen he. Of denken de Nederlanders dat de Marokkanen al hun banen aan het inpikken zijn. Roepen we leuzen om Marokkanen weg te pesten? Zoiets als Hamas Hamas alle Joden aan het gas? Wordt de Marokkaanse gemeenschap al hun bezittingen ontnomen soms
(onterecht verkregen uitkeringen worden niet meegeteld).
Is er uberhaupt eigenlijk een goede reden te bedenken waarom we die vergelijkingen met WO II constant te horen krijgen? Was Nederland soms fout in de WOII. Ik weet niet hoor, misschien dat ik mijn geschiedenislessen niet goed ken.
En dat is natuurlijk ook bullshit. Het is gewoon een feit dat Marokkanen steeds weer bij allerlei incidenten betrokken zijn!quote:Want er zijn wel degelijk parallellen tussen de joden van toen en de Marokkanen van nu, zegt Saïd Majith (19), geboren en getogen in Den Bosch. ,,De joden waren ook voor iedereen een zondebok. Marokkanen krijgen tegenwoordig van heel veel de schuld. Ten onrechte, maar het zijn soms slimme politici die hiermee populariteit winnen
Dat is het zeker.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:17 schreef Re het volgende:
[..]
zo vreemd vind ik het niet, mensen die op vooroordelen mensen minderwaardig en achterlijk noemen en het als "de" oorzaak zien van de verloedering van de maatschappij. T'is alleen de schaal misschien die nu nog absurd is om te vergelijken.
Respect (of geen respect) hebben en de zaak belachelijk maken onder de neus van oud concentratiekampoverlevenden zijn wel even 2 hele grote verschillen.quote:Dit is ook zo'n bericht, lekker opblazen en het een specifiek Marokkanen probleem maken en dan met droge ogen zeggen dat ons nederlanders wel respect hebben... 3 bier zeg ik dan
Tering een beetje respect is toch niet zoveel gevraagt.quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:01 schreef J_CDA het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zou een kopje thee helpen
Inderdaad, belachelijk dat een krant foto's gaat lopen maken op zo'n moment. Want daarom deden ze die jassen zo, het is niet alsof ze de hele tijd zo zaten.quote:Op woensdag 4 mei 2005 02:07 schreef Roi het volgende:
[..]
Tering een beetje respect is toch niet zoveel gevraagt.
Jeetje, wat een stel criminelen bij elkaar. Maar ach, in die tijd waarin ze bezig zijn gehouden hebben ze (hopelijk) niets gestolen op straat.quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:01 schreef J_CDA het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zou die joodse man bij de tweede foto al door de grond zijn gezakt?quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:01 schreef J_CDA het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben ik niet met je eens maar verwijs je graag door naar WFL.quote:Op woensdag 4 mei 2005 02:50 schreef beffelholt het volgende:
laten we eerlijk zijn: al het geloof is vor domme achterlijke mensen die nogf leven in het jaar 0. sommige groeperingen maken dit achterlijke geloven tot een ware kunstvorm.
elk weldenkend mens die zelf een beetje onderzoek kan doen wet toch dat al dat geloof gewoon leuke sprrokjes zijn om het volk van vroeger zoet te houden...
ga maar na, elke christen heeft christelijke ouders
elke islamiet heeft islamitische ouders.
tis gewoon indoctrinatie van het laag geschoolde volk
Het schijnt nog steeds niet onomstotelijk bewezen te zijn, maar nogmaals, die discussie hoort in Wetenschap,Filosofie & Levensbeschouwing bijvoorbeeld in 'Geloven' moet verboden worden tot een bepaalde leeftijd. en als je even door de topics spit kom je nog veel meer tegen aldaar.quote:Op woensdag 4 mei 2005 03:13 schreef beffelholt het volgende:
en dan hebben we het nog niet eens over de natuur wetenschappelijke kennis die aantoond dat geloof een leugen is.
jesus, triest figuur ben jij zeg!! zit jij nou een excuus te zoeken waarom die ***Marokkanen zo mogen zitten tijdens een herdenking?quote:Op woensdag 4 mei 2005 02:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Inderdaad, belachelijk dat een krant foto's gaat lopen maken op zo'n moment. Want daarom deden ze die jassen zo, het is niet alsof ze de hele tijd zo zaten.
1 zit met een jas over z'n kop, 1 met een capuchon, en opeens zijn het "allemaal criminelen bij elkaar".quote:Op woensdag 4 mei 2005 02:45 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Jeetje, wat een stel criminelen bij elkaar. Maar ach, in die tijd waarin ze bezig zijn gehouden hebben ze (hopelijk) niets gestolen op straat.
Als er bij voetbalwedstrijden te erge rellen ontstaan, is er goede kans dat die club wedstrijden zonder supporters moeten spelen. Daar lijden dan ook de goeden onder de slechten.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:51 schreef gelly het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat ? Je projecteert het ontbreken van waarden en normen van relschoppers op die van de gehele gemeenschap. Dat doe je denk ik ook niet als een stel voetbalhooligans de boel klein slaan. Het lijkt zovaak voor te komen omdat je alleen de negatieve dingen leest. Tienduizenden voetbalsupporters die zich wel gewoon gedragen, evenals het overgrote deel van de Marokkanen dat doet.
Nee, het zit heel anders.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat de nuance ontbreekt voelt men zich aangesproken.
Die cultuur en religie zijn gewoon achterlijk. Net als dat die refo's er ook achterlijke gewoonten op nahouden, en dus ook gewoon achterlijk zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:59 schreef Mutant01 het volgende:
Dat zal het zijn, en niet de termen achterlijke cultuur, achterlijk geloof etc etc.
Vrijwel hetzelfde als wat BrauN hierboven schreef. Alleen dan zonder dat "Je mag het niet zeggen, maar ..."-stukje.quote:
Nee, maar wel die kut-gereformeerden. Waarvan iedereen dan weet wie ik bedoel. Die asociale, criminele jochies van gereformeerd geloof die elke keer de boel verneuken en de straat terroriseren.quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:09 schreef -DailaLama- het volgende:
Maar als een stel gereformeerde jongens in jouw buurt/dorp jou wat flikken, dan kijk je ook alle gereformeerden in jouw buurt/dorp er op aan?
Typisch.
Ach, niet de eerste keer. Maar als het jaar in, jaar uit, over de hele wereld altijd die Refo's zijn die zoiets flikken, tja, dan denk ik toch dat er bij dat soort volk een steekje los zit.quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:09 schreef -DailaLama- het volgende:
Maar als een stel gereformeerde jongens in jouw buurt/dorp jou wat flikken, dan kijk je ook alle gereformeerden in jouw buurt/dorp er op aan?
Typisch.
De meesten zullen het misschien niet weten, maar ik ben Moslim en Marokkaan. Kun je mij vertellen wat er achterlijk aan mij is? Ik betaal evenveel belasting als jij, zo niet meer. Ik werk, ik spuug nooit in gezichten van woonwagenbewoners. Waarom zou ik achterlijk zijn dan?quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:02 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Die cultuur en religie zijn gewoon achterlijk.
Ik vind mensen achterlijk die anderen niet respecteren. Mensen die redeneren zoals jij neigen vaak op anderen, dit is niet altijd juist noch levert het een samenleving op waarin respect het uitgangspunt isquote:Net als dat die refo's er ook achterlijke gewoonten op nahouden, en dus ook gewoon achterlijk zijn.
Maar over die laatsten hoor je ons inderdaad niet. En weet je waarom? Omdat we van refo's geen last hebben, dat is waarom.
Tuurlijk wel. Dat besnijden is gewoon onderdeel van het geloof en die cultuur hoorquote:Op woensdag 4 mei 2005 10:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Ach, niet de eerste keer. Maar als het jaar in, jaar uit, over de hele wereld altijd die Refo's zijn die zoiets flikken, tja, dan denk ik toch dat er bij dat soort volk een steekje los zit.
Maar volgens mij komt het door het besnijden. Er is pas een onderzoek geweest naar gedrag van ratten. Een deel van de ratten was besneden, een ander deel niet. De besneden ratten waren veel agressiever.
Dus, je hebt gelijk, wellicht heeft het helemaal niks met het geloof of de cultuur te maken.
Omdat je een geloof aanghangt dat achterlijke zaken propageert. Zoals onverdraagzaamheid tov en agressie jegens andersdenkenden, homo's. En de onderdrukking van vrouwen. En zo kan ik nog wel even doorgaan als je het per se wilt. De achterlijkheid van de islam blijkt overal uit.quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De meesten zullen het misschien niet weten, maar ik ben Moslim en Marokkaan. Kun je mij vertellen wat er achterlijk aan mij is? Ik betaal evenveel belasting als jij, zo niet meer. Ik werk, ik spuug nooit in gezichten van woonwagenbewoners. Waarom zou ik achterlijk zijn dan?
Het is onnatuurlijk.quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De meesten zullen het misschien niet weten, maar ik ben Moslim en Marokkaan. Kun je mij vertellen wat er achterlijk aan mij is? Ik betaal evenveel belasting als jij, zo niet meer. Ik werk, ik spuug nooit in gezichten van woonwagenbewoners. Waarom zou ik achterlijk zijn dan?
[..]
Waarom heb je dan zelf zo weinig respect voor anderen?quote:Ik vind mensen achterlijk die anderen niet respecteren. Mensen die redeneren zoals jij neigen vaak op anderen, dit is niet altijd juist noch levert het een samenleving op waarin respect het uitgangspunt is
Zoals jij over homo´s praat?quote:Hoogstens zou je kunnen zeggen dat bepaalde groepen er bepaalde praktijken op nahouden die je niet begrijpt en niet snapt, maar om ze achterlijk te noemen vind ik te ver gaan en het getuigt van arrogantie.
En zo hoort het ook, wij bepalen hier de maatstaf, en jij hebt je aan te passen. Dat is de manier waarop dingen gaan.quote:Het komt nl. op mij over als:"Wij westerlingen hebben de wijsheid in pacht en wij leggen onze wil op aan de wereld (want wij hebben MSN versie 7, weliswaar beta, maar toch). Alles wat anders is is achterlijk. Wij bepalen de maatstaf."
Je hebt helemaal gelijkquote:Op woensdag 4 mei 2005 10:42 schreef LibertarianX het volgende:
En zo hoort het ook, wij bepalen hier de maatstaf, en jij hebt je aan te passen. Dat is de manier waarop dingen gaan.
Vanzelfsprekendquote:Op woensdag 4 mei 2005 10:42 schreef LibertarianX het volgende:
En zo hoort het ook, wij bepalen hier de maatstaf, en jij hebt je aan te passen. Dat is de manier waarop dingen gaan.
Neen, je vindt het onnatuurlijk. Het is geen feit. Het is allemaal een kwestie van perceptie.quote:
Als iemand het altijd over respect heeft ben ik het wel. Heb je mij ooit iemand zien uitschelden of zien disrespecten? Ik denk het niet.quote:Waarom heb je dan zelf zo weinig respect voor anderen?
Ik vind homo's onnatuurlijk. Maar als mens respecteer ik ze. Zoals ik bv. pedofielen veracht om hun daden maar ze wel respecteer vanwege hun mens zijn.quote:Zoals jij over homo´s praat?
Hallo, multiculturele samenleving weet je nog. Marokkanen, Moslims, stoelen, mensen zoals ik behoren ook tot "wij". Als je dat nou eens erkent kunnen we dat als uitgangspunt gaan gebruikenquote:En zo hoort het ook, wij bepalen hier de maatstaf, en jij hebt je aan te passen. Dat is de manier waarop dingen gaan.
Met alle respect, maar jij praat wel 'n beetje behoorlijk onzin..quote:Op woensdag 4 mei 2005 03:13 schreef beffelholt het volgende:
welke verklaring is er dan waarom mensen "geloven" in 95% van de gevallen zal het zo zijn omdat ze religieus zijn opgevoed. 5% zal zwichten voor de mooie fabeltjes die religies beloven.
als god bestaat dan bestaan de kerstman en sinterklaas ook, geen enkel verschil tussen die 3.
en dan hebben we het nog niet eens over de natuur wetenschappelijke kennis die aantoond dat geloof een leugen is.
Ik welquote:Op woensdag 4 mei 2005 11:06 schreef Ruimer het volgende:
Wij vinden het gepast anderen met "achterlijk" te betitelen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |