Als je een betalingsregeling wilt hebben moet je dit van te voren aangeven zover ik weet.quote:Op zaterdag 30 april 2005 13:28 schreef amaranta het volgende:
Het wordt aan het einde van de maand gewoon van je rekening afgeschreven. Dat is bij ons, wat het bedrag ook was, tot nu toe het geval gweest..
Nee, het gehele bedrag wordt standaard (tenzij je kiest voor flexibel betalen) afgeschreven aan het einde van de maand. Voor die paar weken rentevoordeel die je hebt, wordt in principe geen rente in rekening gebracht.quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:11 schreef chairman.fx het volgende:
Wordt het bedrag aan het einde van de maand van je rekening afgeschreven, of het bedrag + rente?
En je wordt schadeloos gesteld wanneer er sprake is van fraude?
De Bijenkorf-kaart kost 12,50 per jaar (1,15 goedkoperquote:Op zaterdag 30 april 2005 14:37 schreef chairman.fx het volgende:
Ik weet niet of het zoveel voordeel heeft om bij een andere instelling te kijken wanneer de kosten bij ABN AMRO erg laag zijn. In principe zou ik EUR 13,65 per jaar voor de credit kaart betalen (studenten pakket), het voordeel is dat alle diensten bij één bank zitten.
Als het bedrag aan het eind van de maand wordt afgeboekt en ik dus geen rente betaal, is het voor mij eigenlijk prima.
Bedoel je de bestedingslimiet van de kaart? Het lijkt me dat je daar niet overheen kan (hardlimit). Of bedoel je het limiet van je debit account?quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:46 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
De Bijenkorf-kaart kost 12,50 per jaar (1,15 goedkoper) en ik vind hem wel pretiig, maar goed: ieder zijn ding.
. Als je ervoor kiest om elke maand het gehele bedrag te betalen, wordt er geen rente berekend. Houd er wel rekening mee dat de afschrijving altijd door gaat. Ook al ga je over je bestedingslimiet heen.
Dank.quote:Op zaterdag 30 april 2005 17:51 schreef chairman.fx het volgende:
[..]
-edit Alicey: Hier stond iets dat off-topic was, en bovendien niet lief-
Hier moet je dus echt mee oppassen, tegenwoordig doen een berg creditcardverstrekkers (vooral met die goedkope kaartjes) niet meer standaard het gehele saldo van je rekening afhalen maar bijvoorbeeld maar 10% of 50 euro. Wil je alles aflossen moet je dat zelf via een overschrijving bijstorten. Doe je dit niet blijft de rest van je saldo staan en betaal je daar rente over, deze rente is tussen de 1 en 1.7% PER MAAND.quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:16 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Nee, het gehele bedrag wordt standaard (tenzij je kiest voor flexibel betalen) afgeschreven aan het einde van de maand. Voor die paar weken rentevoordeel die je hebt, wordt in principe geen rente in rekening gebracht.
Dat kan, maar in eerste instantie ging het over de creditcard van ABN AMRO. Standaard wordt daar (naar mijn weten) wel het volledige bedrag afgeschreven.quote:Op zaterdag 30 april 2005 22:07 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Hier moet je dus echt mee oppassen, tegenwoordig doen een berg creditcardverstrekkers (vooral met die goedkope kaartjes) niet meer standaard het gehele saldo van je rekening afhalen maar bijvoorbeeld maar 10% of 50 euro. Wil je alles aflossen moet je dat zelf via een overschrijving bijstorten. Doe je dit niet blijft de rest van je saldo staan en betaal je daar rente over, deze rente is tussen de 1 en 1.7% PER MAAND.
Klopt, maar toen ik een keer flink gebruik maakte van mijn credit card, kreeg ik een formulier toegestuurd waarmee ik de betaling kon omzetten naar een maandelijkse betaling van een nader te kiezen bedrag of percentage, waar ik overigens niet op ben in gegaan.quote:Op zondag 1 mei 2005 11:21 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Dat kan, maar in eerste instantie ging het over de creditcard van ABN AMRO. Standaard wordt daar (naar mijn weten) wel het volledige bedrag afgeschreven.
Hangt vooral van je bank/credit card instelling af. 2 weken is volgens mij een normale duur..quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:56 schreef stevengerrard het volgende:
Even een vraagje omtrent het aanvragen van een CC. Hoelang duurt het voordat je een creditcard hebt als je hem vandaag aanvraagd? Ik heb hem namelijk nodig voor mijn vakantie naar VS, vertrek volgende week zaterdag. Ik weet dat ik waarschijnlijk te laat ben met aanvragen. Weet iemand misschien een oplossing of alternatief?
Wat is je bank?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:56 schreef stevengerrard het volgende:
Even een vraagje omtrent het aanvragen van een CC. Hoelang duurt het voordat je een creditcard hebt als je hem vandaag aanvraagd? Ik heb hem namelijk nodig voor mijn vakantie naar VS, vertrek volgende week zaterdag. Ik weet dat ik waarschijnlijk te laat ben met aanvragen. Weet iemand misschien een oplossing of alternatief?
Welk bedrijf?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:24 schreef horney_dorney het volgende:
nee! Visa is een zeer onbetrouwbaar bedrijf
Nee duh ik vertrouw Visa wel, maar elke debiel kan natuurlijk op een website zetten dat je bij hem een Visa card kunt krijgen. Ik wil geen rekening hoeven openen om mijn Visa-CC aan te vragen, en van de andere instanties waar je die dingen kunt krijgen (zoals dat Greencardgedoe bijvoorbeeld) weet ik niets. Dus daarom wil ik weten of mensen daar ervaring mee hebben.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:24 schreef horney_dorney het volgende:
nee! Visa is een zeer onbetrouwbaar bedrijf
Sja, Visa kan natuurlijk niet weten dat jij NIET in St. Petersburg zit (ik geef mijn reisschema niet door), ik zou het erger vinden wanneer mijn kaart geblokkeerd werd als ik eens op een 'rare' locatie geld opneem. Zelf werd ik vorig jaar 2 keer gebeld door Visa, 1 maal toen ik in Hong Kong zat en 1 maal in Canada, om ff te checken of dat wel klopte. Prima service vond ik zelf.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:45 schreef Dynia het volgende:
Visa is wel in orde. (http://www.visa.nl/) ben vandaag gebeld dat iemand vandaag oneigenlijk gebruik maakte van mjin kaart. Ze hebbend de kaart meteen geblokkeerd en sturen een nieuwe. Uiteraard hoef ik niets te betalen van wat er oneigenlijk afgeschreven is...Lijkt me een goede service
Ik ken iemand die pas op het moment dat hij geen geld meer kon opnemen met zijn CC en ging bellen met zijn bank(ABN-Amro dacht ik) er achter kwam dat iemand in St petersburg 800 Euro van zijn kaart af had gehaald, terwjil hij daar nooit geweest is....Dan let je lekker op je creditcardklanten als bank zijnde...
ANWB Visa Internet Pakket aanvragenquote:Op woensdag 18 mei 2005 17:58 schreef bmwdevil het volgende:
Ik heb mijn creditcard van Visa via de ANWB. Kost me 11.50 per jaar. Kreeg hem zomaar opeens toegestuurd, had niets aangevraagd ofzo, ik hoefde hem alleen te activeren. Ik had hem een jaar in mijn la liggen, maar nu toch maar geactiveerd, had hem nodig voor xbox live. Ik heb nog geen flauw idee hoe het echter met de betalingen gaat ed. Ik had eigenlijk een vraagje nog: kan je ergens checken hoeveel geld je hebt uitgegeven met je creditcard?? Ik heb namelijk niet echt een idee hoeveel ik heb opgenomen met dat ding.
Yep, is ook weer waar, ze weten niet waar je bent, maar blijkbaar hebben ze toch een een of ander fraude systeem wat "rare betalingen" in de gaten houdt, en is er iets geks bellen ze ter controle.quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:14 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Sja, Visa kan natuurlijk niet weten dat jij NIET in St. Petersburg zit (ik geef mijn reisschema niet door), ik zou het erger vinden wanneer mijn kaart geblokkeerd werd als ik eens op een 'rare' locatie geld opneem. Zelf werd ik vorig jaar 2 keer gebeld door Visa, 1 maal toen ik in Hong Kong zat en 1 maal in Canada, om ff te checken of dat wel klopte. Prima service vond ik zelf.
Als twee kaartbijdragen je niet echt deren, zou ik ze allebei houden. Mocht je ergens komen waar Visa of MC niet geaccepteerd wordt kun je de andere kaart gebruiken. Voor de rest merk ik niet echt verschillen in acceptatie en ik heb niet echt het idee dat Visa of MC beter is dan een ander.quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:04 schreef stevengerrard het volgende:
Dus visa is prima om te gebruiken. Nu hopen dat ik mijn kaart volgende week vrijdag in huis heb. Je kan visa toch gewoon betalen door acceptgiro?
Dus algemeen als ik bij de Visa en de Snsbank word goedgekeurd en dus 2 CC's krijg kan ik het best die van de Visa houden?
- Meestal betaal je een kaartbijdrage: de hoogte hiervan verschilt van e. 10 per jaar tot ietsjes meer (paar honderd euro, maar dan heb je het over meer exclusieve kaarten, waarvoor je gevraagd wordt ipv aanvraagt)quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:57 schreef stevengerrard het volgende:
bij visa betaal je alleen wanneer je iets daadwerkelijk koopt met de kaart toch? Je betaalt geen jaar of maand "gebruik" geld?
Bij de snsbank betaal je 15,75 per jaar.
wat is de limiet voor een visa card? ik heb de aanvraag zonder getal in te vullen terug gestuurd dus ik neem aan dat ze het standaard bedrag nemen?
Betalen met een creditcard gaat in de meeste gevallen met een handtekening! Opzich is daar niks mis mee hoor: niets is beter dan na een etentje gewoon een stuk plastic af te geven, zodat je nog even na kan tafelenquote:Op donderdag 19 mei 2005 19:18 schreef bmwdevil het volgende:
Nog een vraagje: hoe werkt betalen in een winkel met een creditcard eigenlijk??? Want tot nu toe, als ik aankopen deed met geld van mijn creditcard, ging ik eerst pinnen bij gewone bank, en dan met cash betalen, omdat ik werkelijk geen idee heb hoe ik in de winkel anders moet betalen. Heb geen zin in gedoe met handtekeningen ofzo, of kan je dan ook gewoon pinnen zoals met je normale pinpas...???
Ik denk dat je zoiets het beste bij ING kunt navragen: de meeste mensen met een ING Card zullen gelukkig nog geen ervaring met fraude hebbenquote:Op donderdag 19 mei 2005 20:35 schreef WheeleE het volgende:
Ik heb mijn oog laten vallen op een ING-card. Ik kan alleen nergens vinde nhoe de ING-bank omgaat met terugstorten van dubieuze betalingen. Staorten ze het bedrag na je melding gelijk terug en gaan ze dan pas onderzoeken? Of doen ze het andersom?
Mijn vriends Visa card werd plotseling geblokkeerd toen hij hem had gebruikt voor de aankoop van een televisie in Istanbul voor ons huis daar. Ook lekker hoor, zit je in het buitenland plotseling een deel van je betaalopties weg.quote:Op donderdag 19 mei 2005 08:32 schreef Dynia het volgende:
[..]
Yep, is ook weer waar, ze weten niet waar je bent, maar blijkbaar hebben ze toch een een of ander fraude systeem wat "rare betalingen" in de gaten houdt, en is er iets geks bellen ze ter controle.
Ik mag dus wel oppassen als ik in Italië van de vakantie souveniers ga inkopen...quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
Mijn vriends Visa card werd plotseling geblokkeerd toen hij hem had gebruikt voor de aankoop van een televisie in Istanbul voor ons huis daar. Ook lekker hoor, zit je in het buitenland plotseling een deel van je betaalopties weg.
Ja, dat heb ik nu wel geleerd inderdaad, ghehe...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:44 schreef HiZ het volgende:
Ja ik zat ook met verbazing te kijken naar de waanzinnige manier waarop jij je credit card gebruikt. Het eerste wat je leert is dat een credit card de duurste methode is om contant geld op te nemen. Moet je echt alleen doen als het niet anders kan.
En dan heb ik het er nog niet eens over dat je op die manier ook je extraatjes als verzekering tegen diefstal van het aangekochte goed het raam uitsmijt.
ik heb nooit mee gemaakt dat er goed naar je handtekening word gekeken bij een betalingquote:Op zaterdag 21 mei 2005 08:11 schreef bmwdevil het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik nu wel geleerd inderdaad, ghehe...
Die verzekering is ook wel zonde inderdaad, maar ik vind het zo kut om met mijn handtekening te gaan betalen. Bovendien is mijn handtekening ook hopeloos mislukt op mijn creditcard, dus dat wordt sowieso lekker kut.
Precies hetzelfde hier. Ik heb zelfs voor de grap eens met mijn pa z'n creditcard betaald (mijn handtekening lijkt in de verste verte niet op die van mijn vader dus) en zelfs dat was geen probleem.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 09:40 schreef dop het volgende:
[..]
ik heb nooit mee gemaakt dat er goed naar je handtekening word gekeken bij een betaling
meestal helamaal niet.
Ik Nederland zijn deze er eigenlijk niet, omdat er waarschijnlijk niet echt een grote markt is voor prepaid creditcards: een creditcard is hier geen noodzaak om te hebben, dus mensen met een slechte kredietwaardigheid (of zichzelf slecht kunnen beheersenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 02:20 schreef kizzelbizzel het volgende:
Zijn er ook credit cards zonder krediet? (debitcard?) Ik ken mezelf zegmaar, en door ervaring weet ik dat zo'n kaart wel eens te gemakkelijk is..
Wel wil ik graag weer een credit card, maar dan dus een waarop je geld moet overmaken voordat je het kan uitgeven. Ik wil 'm gebruiken voor bestellingen bij buitenlandse webshops en betalingen in het buitenland als m'n pinpas niet werkt.
Maakt niet zoveel uit: het meeste winkelpersoneel kijkt globaal naar de handtekening. Bovendien houdt een handtekening het ook maar een jaar vol op de achterkant. Bij mij is de handtekening niet meer herkenbaar op de kaart, maar echt problemen heb ik nog niet ondervonden met betalenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 08:11 schreef bmwdevil het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik nu wel geleerd inderdaad, ghehe...
Die verzekering is ook wel zonde inderdaad, maar ik vind het zo kut om met mijn handtekening te gaan betalen. Bovendien is mijn handtekening ook hopeloos mislukt op mijn creditcard, dus dat wordt sowieso lekker kut.
De Nederlandse banken (bijvoorbeeld abn; zie originele discussie) geven je de mogelijkheid om aan het einde van de maand de kosten te laten afschrijven van je rekening. Je kan ook gewoon een limiet per maand instellen voor betalingen met je creditkaart.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 02:20 schreef kizzelbizzel het volgende:
Zijn er ook credit cards zonder krediet? (debitcard?) Ik ken mezelf zegmaar, en door ervaring weet ik dat zo'n kaart wel eens te gemakkelijk is..
Wel wil ik graag weer een credit card, maar dan dus een waarop je geld moet overmaken voordat je het kan uitgeven. Ik wil 'm gebruiken voor bestellingen bij buitenlandse webshops en betalingen in het buitenland als m'n pinpas niet werkt.
http://www.tango.nl/default.php?target=tankenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:16 schreef bmwdevil het volgende:
Kan je met je creditcard ook tanken bij de Tango ed???
Bedankt voor de info.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 09:42 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Ik Nederland zijn deze er eigenlijk niet, omdat er waarschijnlijk niet echt een grote markt is voor prepaid creditcards: een creditcard is hier geen noodzaak om te hebben, dus mensen met een slechte kredietwaardigheid (of zichzelf slecht kunnen beheersen) kunnen uitwijken naar andere betaalmogelijkheden, zoals de pinpas. De pinpas is ook nog beter geaccepteerd in Nederland!
Net gevonden dat de anwb die kaarten uitgeeft, zal ze eens mailen voor meer info.quote:Bij kaarten die door International Card Services zijn uitgegeven is het wel mogelijk om een positief saldo op de kaart aan te houden. Als je een rekening krijgt, betaal je gewoon meer dan het uitstaande saldo. Als je ook meer dan 500 euro positief staat op je creditcard, krijg je ook rente vergoed (maar ik weet niet hoe hoog deze rente is).
Mooi dat kredietwaardigheid geen probleem isquote:Op zondag 22 mei 2005 20:19 schreef kizzelbizzel het volgende:
[..]
Bedankt voor de info.
Kredietwaardigheid is geen probleem, betaal altijd netjesIk wil echter niets meer op 'afbetaling' kopen. Heb naast mijn hypotheek een doorlopend krediet en daar wil ik het bij laten.
[..]
Net gevonden dat de anwb die kaarten uitgeeft, zal ze eens mailen voor meer info.
Zit er bij zo'n gouden pofpas geen betere verzekering voor verlies/diefstal dan? Je krijgt toch wel iets meer service bij een kaartbijdrage die fors hoger is dan een normale creditcard.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:39 schreef KNAK het volgende:
Ik zeg niet dat ik moeite heb met afbetalen![]()
Ik heb dit ding voor de fun genomen, ook beetje voor noodgevallen dus, vroeg me even af hoe het werkt,wat de meest economische handelswijze zou zijn, ben er inmiddels wel achter![]()
Best wel link als je zo'n kaart verliest trouwensen je bent er niet op tijd bij
![]()
![]()
Normaalgesproken volgt eenmaal per maand de rekening, en wordt het bedrag enkele dagen later automatisch afgeschreven.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:13 schreef bmwdevil het volgende:
Weet iemand hoe het met de rekening zit, wanneer je die krijgt ed?? En binnen hoeveel tijd je dan moet betalen??
Ja, dat begrijp ik ook, maar wat is die termijn ongeveer. Het wordt in ieder geval niet automatisch afgeschreven, heb ze nooit gemachtigd daarvoor.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:23 schreef HiZ het volgende:
En als het niet automatisch wordt afgeschreven staat op de acceptgiro wanneer het geld (of het minimumbedrag) op zijn laatst binnen moet zijn.
Dat laatste hangt er van af welke afspraken je hebt gemaakt. Is in de overeenkomst bepaald dat je maandelijks het gehele saldo terug betaalt, of is er een bedrag of percentage afgesproken?quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:47 schreef bmwdevil het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik ook, maar wat is die termijn ongeveer. Het wordt in ieder geval niet automatisch afgeschreven, heb ze nooit gemachtigd daarvoor.
Je hoeft toch niet alles in 1 keer af te betalen, je mag toch ook minder betalen met die acceptgiro??
Wellicht is het handig om alsnog de voorwaarden te lezenquote:Op woensdag 25 mei 2005 17:47 schreef bmwdevil het volgende:
Er is niets afgesproken. Ik had die kaart niet eens besteld, kreeg hem gewoon thuis via de post, via de anwb. Want het hoorde bij het reispakket ofzo, en aangezien ik verzekering en kredietbrief ed bij anwb had besteld, kreeg ik dat ding er ook bij. Zou ook pas geactiveerd worden als ik hem ging gebruiken, en dat heb ik nu gedaan, dus eigenlijk weet ik niets van voorwaarden af ed.
Ik kreeg de rekening van de ANWB visa 24 mei.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:30 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb sinds kort een Visa card (anwb). Ik heb geen optie gespreid betalen, dus het hele saldo moet elke maand van mijn rekening worden afgeschreven, waartoe ik een machtiging heb gegeven.
Weet iemand de incassodata? Bij Mastercard was dat online te vinden in een tabel, maar voor Visa kon ik die info niet vinden. Iemand?
Net gebeld met ING, en helaas, eerst een formuliertje invullen, dan gaan ze onderzoeken, en dan pas storten ze terug.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:35 schreef WheeleE het volgende:
Ik heb mijn oog laten vallen op een ING-card. Ik kan alleen nergens vinde nhoe de ING-bank omgaat met terugstorten van dubieuze betalingen. Staorten ze het bedrag na je melding gelijk terug en gaan ze dan pas onderzoeken? Of doen ze het andersom?
Kan er ook mee te maken hebben dat het bedrijf de betaling nog niet heeft aangeboden bij de creditcard maatschappij? Sommige internetbedrijven bieden pas een betaling aan op het moment dat de bestelling verscheept is. Is dat wellicht het geval?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:43 schreef stevengerrard het volgende:
ff een vraagje. ik krijg net de lijst van mijn betalingen binnen maar nu ziet mijn oog dat er een aantal betalingen helemaal niet vermeld worden. Hoe kan dit? en kan het zijn dat deze een maand later pas op een overzicht staan? Dit terwijl er betalingen die erna zijn gedaan wel op het overzicht staan
Je ontvangt van Greencard of Pretium rekeningen.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:58 schreef Hayk het volgende:
Als ik zo'n greencard-visa of Pretium-visa aan zou vragen, krijg ik dan keurig voor de betalingsfhandeling met Visa te maken? Of ga ik van Greencard of Pretium rekeningen ontvangen?
Ik heb niet zo'n zin in gedonder met Greencard/Primeline (op één of andere manier vertrouw ik dat niet zo) over dubieuze afschrijvingen etc.
Bij mij (ik betaal met acceptgiro bij de ANWB) moet ik het altijd zo rond de 7de of 8ste overgemaakt hebben, maar ik geloof niet dat dat altijd zo is....quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:30 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb sinds kort een Visa card (anwb). Ik heb geen optie gespreid betalen, dus het hele saldo moet elke maand van mijn rekening worden afgeschreven, waartoe ik een machtiging heb gegeven.
Weet iemand de incassodata? Bij Mastercard was dat online te vinden in een tabel, maar voor Visa kon ik die info niet vinden. Iemand?
Wat jij omschrijft is dus gewoon hoe een creditcard werkt.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 17:13 schreef Kontiki het volgende:
Ik zit ook bij de ABN Amro en ik heb een card met gespreid terugbetalen.
Dat betekent in feite dat je creditcard een eigen bankrekeningnummer krijgt. Daar wordt maandelijks een percentage van de uitgaves vanaf gehaald, met een minimum van 45 euro per maand. Ik vind het ideaal omdat je direct zelf geld kunt overmaken naar die rekening. Zo kom je nooit negatief te staan.
Voorbeeld: ik koop met de creditcard iets van 100 euro. Vervolgens maak ik vanaf mijn betaalrekening 100 euro over naar mijn creditcard-rekening, en klaar is Kees. Geen gezeur met rente, geen grote bedragen die plots worden afgeschreven aan het einde van de maand, etc.
Pas als je echt grote uigaves doet, die je inkomen overschrijden, is dat niet aan te raden. Maar met kleine uitgaves is dit systeem echt ideaal. Je kunt het dan als een soort van prepaid-systeem gebruiken.
Dat valt helaas tegen. Het is niet standaard zo. Althans, de CC-bedrijven die ik heb uitgeplozen zoeken eerst uit of het klopt, en geven daarna pas het geld terug. Dus als je ineens onterecht 2000 euro kwijt bent, kan het wel even duren voordat je het terug krijgt.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:29 schreef _Arthur het volgende:
[..]
...
Verder ligt de bewijslast over onterrecht geincasseerde bedragen bij het bedrijf die de verkopen verzorgt. De creditcard maatschappijen keren dan gewoon niet uit aan het betreffende bedrijf. Dus indien er sprake is van fraude is het verkopende bedrijf financieel de pineut, niet de creditcardmaatschappij en/of de consument.
...
Niet altijd. De meeste mensen zullen een creditcard bij hun bank nemen en daar wordt het bedrag meestal maandelijks geheel van hun rekening afgeschreven. Tenzij je kiest voor gespreid betalen, wat niet altijd mogelijk is.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:29 schreef _Arthur het volgende:
Wat jij omschrijft is dus gewoon hoe een creditcard werkt.
Bij mij staat ie op 4000.quote:Op donderdag 19 mei 2005 18:57 schreef bmwdevil het volgende:
1150 is bij mij het standaardlimiet bedrag voor visa.
Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, ik gebruik nu alweer 2 of 3 jaar een (abn) mastercard en heb het nooit nodig gehad, maar zou wel makkelijk zijn (als ik bijvoorbeeld een zonnebril ermee gekocht heb en hem weer eens verlies op het strandquote:Op dinsdag 5 juli 2005 17:07 schreef xelzix het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de aankoop verzekering tegen verlies, diefstal en beschadiging? Er staat op de site van Visa dat "vrijwel alle aankopen 180 dagen verzekerd zijn. "
Wat valt dan precies onder vrijwell alle aankopen? Eten en benzine e.d. ok, natuurlijk valt dat er niet onder. Maar zit er een limiet aan de prijs van de te kopen goederen?
Bel Visa of je bank.Die kunnen wat zeggen... Anders kan je bv in inetbankieren instellen dat je bv over een maand een x bedrag wil overmaken op rekening. Plus meestal heb je iets van een maand of zo voordat je hoeft te betalen.quote:Op woensdag 13 juli 2005 17:33 schreef bmwdevil het volgende:
Weet iemand hoe het dan zit als je op vakantie bent, terwijl je de rekening thuis krijgt?? Ik ben namelijk weg als ik de rekening (acceptgiro) krijg, en ben niet terug voordat de uiterste betaaldatum is...
Ja, maar dan ben ik nog wel op vakantie...quote:Op woensdag 13 juli 2005 18:02 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Bel Visa of je bank.Die kunnen wat zeggen... Anders kan je bv in inetbankieren instellen dat je bv over een maand een x bedrag wil overmaken op rekening. Plus meestal heb je iets van een maand of zo voordat je hoeft te betalen.
Sterker nog, het kan ook bij Nederlandse tankstations.quote:Op maandag 4 juli 2005 13:42 schreef tijn.online het volgende:
Ik heb een Rabocard (=MasterCard), en ga binnenkort op vakantie naar Oostenrijk. Kan ik in Duitsland en Oostenrijk gewoon met m'n creditcard betalen bij tankstations (bijv. de Shell)?
Die term wordt wel gebruikt maar is verwarrend, want in de VS is een debitcard ook wel wat wij een bankkaart noemen.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 22:21 schreef Vitalogy het volgende:
Dat wordt ook wel een debitcard genoemd.
nooit je credit card afgeven dus. Hij wordt dan vaak gekopieerd en je hebt een probleem! Een collega van mij is dit onlangs overkomen, nota bene in het meridien hotel (in Rio) Maarje hoort het dus heel vaak. Zorg dat je altijd erbij bent als je creditcard door de machine of carbinroller wordt gehaald.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:39 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Betalen met een creditcard gaat in de meeste gevallen met een handtekening! Opzich is daar niks mis mee hoor: niets is beter dan na een etentje gewoon een stuk plastic af te geven, zodat je nog even na kan tafelen. Bovendien bespaar je daarmee de kosten die je nu wel hebt vanwege het opnemen van contant geld (gewoon betalen in een winkel kost jou namelijk niets).
Ik geloof dat ABN AMRO wel begint aan het invoeren van de EMV-standaard, waarbij een chip in je creditcard wordt geplaatst en waarbij je je wel moet identificeren met een pincode.
[..]
Ik denk dat je zoiets het beste bij ING kunt navragen: de meeste mensen met een ING Card zullen gelukkig nog geen ervaring met fraude hebben
Bij mijn credit card (van de Bijenkorf) moet ik binnen 14 dagen nadat ik het rekeningoverzicht heb ontvangen, schriftelijk bezwaar aantekenen tegen de betaling. Als ik dat doe, wordt in eerste instantie de betaling teruggeboekt en daarna wordt de betaling onderzocht.
Als ik na 14 dagen nog niet heb gereageerd maar dat wel doe binnen zes maanden (vind ik een ruime tijd) , wordt de betaling alsnog onderzocht. Ik krijg dan niet meteen geld terug, maar mocht blijken dat de betaling toch onterecht is gedaan dan krijg ik alsnog het geld terug.
Als ik na deze zes maanden nog niet heb gereageerd, gaat ICS ervan uit dat de betaling in orde is en kan ik deze betaling niet meer betwisten.
in niet westerse landen en zeker in afgelegen regio's is het vaak visa only als er al een credit card wordt geaccepteerd. VISA heeft veruit de beste acceptance.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:13 schreef HiZ het volgende:
mastercard wordt bijna nergens geaccepteerd? Volgens mij nagenoeg overal waar ze visa ook accepteren. Ik heb er in ieder geval nooit last mee.
mijn ervaring is anders. recentelijk nog in jakarta gegeten in een nota bene typisch expat restaurantje. Visa was de enige creditcard die ze accepteerden. Ik let er altijd op dus en mijn praktijk ervaring is gewoon dat visa meer geaccepteerd is dan andere kaarten. Ik heb het dan natuurlijk niet over grote ketens, maar juist de wat meer minder obvious winkeltjes en restaurantjes. Maar dan nog. 2e voorbeeld, bij ethiopian airlines in addis abbaba was ook visa de enige mogelijkheid. Ik was toen mooi de pineut geweest met een mastercard. Dan had ik eerst ergens bij een louche geldwisselaar een hoop geld moeten wisselen.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Mastercard wordt zeker wel goed geaccepteerd. Volgens Wikipedia zijn bij Mastercard 25.000 financiele instellingen aangelosten, en bij Visa 21.000
Zeker niet... Ook in Nederland. Dit omdat Visa nu eenmaal gunstigere tarieven rekent dan Mastercard.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:59 schreef HiZ het volgende:
Dus mastercard wordt minder geaccepteerd bij louche zaakjes en derdewereld luchtvaartmaatschappijen.
Dat heeft te maken met het aantal instellingen dat oa. ze ook uitgeeft. In Nederland geeft bv. ik dacht de Fortis als enigste bank een Visa Card uit, ABN, RABO, Postbank; allemaal Mastercard. Dat heeft hier in Nederland ik meen ook te maken met het feit dat Mastercard NL in bezit is van die bedrijven.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Mastercard wordt zeker wel goed geaccepteerd. Volgens Wikipedia zijn bij Mastercard 25.000 financiele instellingen aangelosten, en bij Visa 21.000
KIjk eens op je rekeningafschrift van je CC. Het nummer lijkt volgens mij op het rekeningnummer waar de (nieuwe) ABN AMRO Credit Card mee incasseert. Ik heb mijn afschrift niet bij de hand anders had ik wel ff voor je kunnen kijken.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 00:17 schreef TripleM het volgende:
Of het echt in dit topic past weet ik niet, maar ik vraag het toch maar even. Ik loop net m'n rekeningoverzicht na en ik kom dit tegen:
05-07-2005
55.03.66.377
AAB CREDIT CARDS@REMITTA
AAB CREDIT CARD
0000625544118629
Het bedrag van ruim 350 euro kan ik zo niet direct thuisbrengen, het zou mijn mobiele telefoon kunnen zijn, maar die heb ik volgens mij gewoon met mijn eigen CC betaald. I heb maar 1 credit card en dat is mijn ABN AMRO CC, en daar krijg ik gewoon een maandelijkse afschrijving van. Bij geen van de afgelopen afschrijvingen zat overigens het bedrag van die mobiele telefoon bij.
Nu gaat het me daar nog niet eens om, maar hoe de hel kom ik er met zo'n geweldig intelligente omschrijving achter waar dit van is? Googlen op AAB of REMITTA levert zo gauw niks op.
Tja op zich.quote:Op donderdag 21 juli 2005 12:51 schreef navi het volgende:
[..]
KIjk eens op je rekeningafschrift van je CC. Het nummer lijkt volgens mij op het rekeningnummer waar de (nieuwe) ABN AMRO Credit Card mee incasseert. Ik heb mijn afschrift niet bij de hand anders had ik wel ff voor je kunnen kijken.
Klopt het overigens dat de nieuwe ABN AMRO CC niet maar aan het begin van de maand wordt afgeschreven? Beetje lastig als er wordt afgeschreven wanneer je nog net geen salaris binnen hebt..![]()
Edit: Het is inderdaad de ABN AMRO Credit Card. Lekkere omschrijving nemen ze trouwens..![]()
Nee...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:08 schreef Greetings het volgende:
Hey, ff een vraagje:
Is het mogelijk om van m'n VISA-creditcard rekening geld over te boeken naar een rekening van een bedrijf, zonder dat het een echte creditcard-transactie is? Dus als een soort van bank transfer....?
Tegenwoordig kun je bij de ING (www.ingcard.nl) als je wilt ook VISA krijgen. Maar dan moet je wel de duurste creditcard nemen.quote:Op zondag 17 juli 2005 02:00 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met het aantal instellingen dat oa. ze ook uitgeeft. In Nederland geeft bv. ik dacht de Fortis als enigste bank een Visa Card uit, ABN, RABO, Postbank; allemaal Mastercard. Dat heeft hier in Nederland ik meen ook te maken met het feit dat Mastercard NL in bezit is van die bedrijven.
Correct me if I'm wrong aangaande het laatste stukje.
En een basissalaris van 2500 euro bruto of meer per maand hebben, anders kom je niet in aanmerking voor die kaart.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 21:14 schreef werty het volgende:
[..]
Tegenwoordig kun je bij de ING (www.ingcard.nl) als je wilt ook VISA krijgen. Maar dan moet je wel de duurste creditcard nemen.
Wat zijn de voordelen van die card?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 21:14 schreef werty het volgende:
[..]
Tegenwoordig kun je bij de ING (www.ingcard.nl) als je wilt ook VISA krijgen. Maar dan moet je wel de duurste creditcard nemen.
Hmmm, weinig van gemerkt hier. Nieuwe kaart gekregen, pin gekregen, en het werkt allemaal zoals vanouds.quote:Op maandag 29 augustus 2005 14:26 schreef Gunner het volgende:
ABN is ongelovelijk aan het prutsen met z'n credit cards. Je zal het wel gemerkt hebben omdat je een nieuwe card hebt gekregen en ook de statements zijn anders (lees: onduidelijker)
Ik heb vernomen dat de ABN het in eigen beheer is gaan doen, en het service niveau is echt dramatisch geworden. Ik wou eens info opvragen en je staat zo 30 minuten in de wacht.
Leuk als je vanuit het buitenland wilt doorgeven dat je kaart is gejat.
* Gunner heeft inmiddels een VISA kaart aangevraagd
Waarom geen MasterCard los? Ik denk dat ik gewoon voor een MasterCard Gold ga, eerste jaar gratis en een stuk goedkoper dan een Visa. 25 euro p.j. voor een MasterCard Gold, eerste jaar gratis:quote:Op maandag 29 augustus 2005 14:26 schreef Gunner het volgende:
je kan ook gewoon een algemeen kaart blokkeer nummer bellen ipv het ABN nummer.quote:Op maandag 29 augustus 2005 14:26 schreef Gunner het volgende:
ABN is ongelovelijk aan het prutsen met z'n credit cards. Je zal het wel gemerkt hebben omdat je een nieuwe card hebt gekregen en ook de statements zijn anders (lees: onduidelijker)
Ik heb vernomen dat de ABN het in eigen beheer is gaan doen, en het service niveau is echt dramatisch geworden. Ik wou eens info opvragen en je staat zo 30 minuten in de wacht.
Leuk als je vanuit het buitenland wilt doorgeven dat je kaart is gejat.
Je kan idd een ander nummer bellen maar dat doet toch niets af aan het feit dat het lang kan duren voor je contact hebt met iemand?quote:Op woensdag 7 september 2005 14:18 schreef Poepoog het volgende:
[..]
je kan ook gewoon een algemeen kaart blokkeer nummer bellen ipv het ABN nummer.
in jouw geval is zeker het postbank betaalpakket het goedkoopst.quote:Op woensdag 7 september 2005 23:37 schreef LennyKravitz het volgende:
Omdat ik nog niet echt een antwoord kreeg in een parallel credit card topic... probeer ik het hier ook even...
Hoe vind ik uit wat voor mij de goedkoopste credit card is?
Heb vaste baan, zit bij de postbank, zal de creditcard weinig gebruiken...
Creditcard moet overal ter wereld gebruikt kunnen worden (als dat al niet zo is, maar ik heb er geen verstand van)...
Iemand een idee?
Nope.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 18:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Kan ik mijn creditcard overzicht (Postbank MasterCard) ergens online bekijken?
Of in een winkel MasterCard geaccepteerd wordtquote:Op zondag 16 oktober 2005 21:05 schreef Max-Westerman het volgende:
Hoe zit dat nou met die ING card?
Wordt die overal geaccepteerd?
En waar ligt dat aan?
Ok, nog een keer:quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:05 schreef Max-Westerman het volgende:
Hoe zit dat nou met die ING card?
Wordt die overal geaccepteerd?
En waar ligt dat aan?
aanvulling:quote:Op zondag 16 oktober 2005 22:54 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Ok, nog een keer:
Er zijn in de wereld een paar merken creditcards, de belangrijkste zijn: VISA, MasterCard, American Express en Diners Club. Deze merken geven licenties weg aan allerlei bedrijven (waaronder dus banken), die dan hun eigen creditcards mogen uitgeven. Een ING kaart is gewoon een MasterCard die wordt uitgegeven door ING.
zo te zien is het al een nieuwere kaart inclusief chip.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:41 schreef Adelante het volgende:
In plaats van de ANWB VISA kaart heb ik maar eens besloten dit jaar de GREENCARD VISA te gaan proberen. Kosten zijn eenmalig 75 euro en geen verdere jaarlijkse bijdragen, plus je helpt nog eens actief mee het broeikaseffect te verminderen
[afbeelding]
Bij Visa is een belletje genoeg. Ze storten dan meteen het bedrag terug en stellen dan een onderzoek in. Klant gaat dus altijd voor.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:46 schreef D-MIXXX het volgende:
Als je iets betaald met creditcard, maar je ontvangt niks, dan kan je dat toch terugkrijgen?
Ik heb een RaboCard, hoe gaat zoiets in zijn werk? Is een belletje genoeg of moet je langsgaan?
actief meehelpen?quote:Op woensdag 2 november 2005 12:41 schreef Adelante het volgende:
In plaats van de ANWB VISA kaart heb ik maar eens besloten dit jaar de GREENCARD VISA te gaan proberen. Kosten zijn eenmalig 75 euro en geen verdere jaarlijkse bijdragen, plus je helpt nog eens actief mee het broeikaseffect te verminderen
[afbeelding]
Bij MC gaat dat precies hetzelfde... de klant zal eigenlijk NOOIT in het ongelijk worden gesteldquote:Op vrijdag 4 november 2005 15:58 schreef halion het volgende:
[..]
Bij Visa is een belletje genoeg. Ze storten dan meteen het bedrag terug en stellen dan een onderzoek in. Klant gaat dus altijd voor.
Hoe het bij MasterCard gaat weet ik niet. Soortgelijke wijze wellicht.
Het hoort standaard te zijn dat je je moet legitimeren bij aankopen met een credit card. dat winkels dit niet doen is juist veel erger en kan een hoop fraude voorkomenquote:Op vrijdag 4 november 2005 16:54 schreef FRKY het volgende:
Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt. Maar lijk me wel irritant als dat het geval is. Ik zou dan gelijk de Rabobank informeren. Gewoon ff via de telefoon. En waarschijnlijk ook mijn rabocard laten blokkeren, Anders kunnen ze hem wel misbruiken.
Oh wat ik altijd zo irritant vind bij de mediamarkt, dat je je moet legitimeren. De eerste keer had ik dus niets bij me. Tegenwoordig wel dus. haha
hoe meer je koopt en betaalt met de GREENCARD des te meer bomen planten zij er voor terugquote:
bellen naar mastercard jaquote:Op maandag 7 november 2005 14:15 schreef D-MIXXX het volgende:
Hoe kan je zoiets regelen kikoooooo? Gewoon bellen naar Mastercard ( 0800-022-5821???) ?
Rabobank wil me niet helpen, die gaan een klant verliezen denk ik.
oeh, wat zal jij lekker slapen met die gedachtequote:Op maandag 7 november 2005 17:54 schreef Adelante het volgende:
[..]
hoe meer je koopt en betaalt met de GREENCARD des te meer bomen planten zij er voor terug
Treehugging hippiequote:Op maandag 7 november 2005 17:54 schreef Adelante het volgende:
[..]
hoe meer je koopt en betaalt met de GREENCARD des te meer bomen planten zij er voor terug
eerder een hypocriete kapitalistquote:
Zal tijd worden ook!quote:Op woensdag 9 november 2005 08:50 schreef halion het volgende:
Binnenkort wordt ook in Nederland de creditcard met pincode uitgerold.
hoef je dus niet meer met je handtekening te betalen. Oude kaarthouders krijgen een nieuwe.
Interessant is overigens dat vrijwel iedere Nederlander al met een 'Mastercard' betaald, namelijk met Maestro.quote:Op woensdag 9 november 2005 14:54 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Zal tijd worden ook!
Misschien dat Nederland dan het gemak van de creditcard doorkrijgt
Heb nu al een pincode op mijn CC, of krijg je dan weer een nieuwe pincode?quote:Op woensdag 9 november 2005 08:50 schreef halion het volgende:
Binnenkort wordt ook in Nederland de creditcard met pincode uitgerold.
hoef je dus niet meer met je handtekening te betalen. Oude kaarthouders krijgen een nieuwe.
Interpay nam eerder de distributie van MasterCards voor haar rekening binnen Nederland (later zijn er wel partijen bijgekomen die ook MC's uitgeven, zoals International Card Services). MasterCard geeft ook Cirrus/Maestro-kaarten uit.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:00 schreef halion het volgende:
weet iemand waarom Maestro/Cirrus in Nederland een monopolie heeft en niet Visa Electron/Plus?
Het is in ieder geval veiliger. Maar ik zou het gerbruik van creditcards niet zo snel aanjuichen, mensen moeten er wel mee om kunnen gaan. Er staan al zoveel jongeren rood....quote:Op woensdag 9 november 2005 14:54 schreef kikoooooo het volgende:
Zal tijd worden ook!
Misschien dat Nederland dan het gemak van de creditcard doorkrijgt
Je hebt als het goed is nu alleen een pincode om cash geld mee op te nemen bij een ATM.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:01 schreef Joenes het volgende:
[..]
Heb nu al een pincode op mijn CC, of krijg je dan weer een nieuwe pincode?
Vanmiddag was ik in de Free Record Shop en daar stonden gewoon mensen creditcards aan te smeren aan klanten... echt weird dat ze dat midden in een winkel gaan doenquote:Op vrijdag 11 november 2005 15:55 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Het is in ieder geval veiliger. Maar ik zou het gerbruik van creditcards niet zo snel aanjuichen, mensen moeten er wel mee om kunnen gaan. Er staan al zoveel jongeren rood....
In Amerika staan er op high-schools en colleges complete stands van Visa, MasterCard, Amex en Discover waar studenten direct een kaart kunnen aanschaffen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:13 schreef Christine het volgende:
[..]
Vanmiddag was ik in de Free Record Shop en daar stonden gewoon mensen creditcards aan te smeren aan klanten... echt weird dat ze dat midden in een winkel gaan doen
Dit wordt ingevoerd als de EMV chip op de cc is opgenomen. Kan nog wel twee jaar duren voor alle kaarten aangepast zijn. EMV staat voor Eurokaart Mastercard Visakaartquote:Op vrijdag 11 november 2005 16:11 schreef halion het volgende:
Je hoeft in het vervolg dus geen handtekening meer te zetten. (= in principe minder fraudegevoelig).
Ja, maar dat duurt nog langer, want alle toonbankinstellingen moeten dan ook aangepaste apparatuur hebben.quote:Op vrijdag 11 november 2005 22:21 schreef __Saviour__ het volgende:
en wat gaat die chip doen? de magneetstrip vervangen?
Wat is dat voor vaag protocol?quote:Op vrijdag 11 november 2005 22:18 schreef pentas het volgende:
[..]
Dit wordt ingevoerd als de EMV chip op de cc is opgenomen. Kan nog wel twee jaar duren voor alle kaarten aangepast zijn. EMV staat voor Eurokaart Mastercard Visakaart
nee, absoluut niet.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:57 schreef Greetings het volgende:
Weet iemand overigens of CC-maatschappijen de betalingsdetails van al hun klanten automatisch doorsturen naar de belastingdienst? Of gebeurt zoiets alleen op verzoek? En is de CC-maatschappij verplicht deze info aan de belastingdienst af te geven?
interessante vraag... wat zijn je plannen?quote:Op woensdag 16 november 2005 17:57 schreef Greetings het volgende:
Weet iemand overigens of CC-maatschappijen de betalingsdetails van al hun klanten automatisch doorsturen naar de belastingdienst? Of gebeurt zoiets alleen op verzoek? En is de CC-maatschappij verplicht deze info aan de belastingdienst af te geven?
Niets, vroeg het me gewoon af.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:51 schreef sas_andrea het volgende:
[..]
interessante vraag... wat zijn je plannen?![]()
Vraag dan ook meteen die 3e code die je nodig hebt om online te betalenquote:Op vrijdag 18 november 2005 08:44 schreef halion het volgende:
wat is jullie kaartnummer? en vervaldatum?
fuck ja, de CVC !quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:11 schreef DaMook het volgende:
[..]
Vraag dan ook meteen die 3e code die je nodig hebt om online te betalenAnders heb je er nog niets aan
Volgens Mastercard moet ik het regelen met mijn bank, de Rabobank.quote:
volgens mij moet je bij Interpay zijn.quote:Op zaterdag 19 november 2005 18:22 schreef D-MIXXX het volgende:
[..]
Volgens Mastercard moet ik het regelen met mijn bank, de Rabobank.
De Rabobank wil het niet afhandelen. Deze zegt dat ik aangifte moet doen bij de politie, en dat deze het verder regelen zodat ik mijn geld terug krijg via de Rabobank...()
Dit omdat ik betaald heb met Paypal en dus zelf betaald heb, en dat ze niet mijn gegevens hebben gestolen o.i.d.. Daarom moet het via de politie...
Klopt dit, wat de Rabobank (locale Rabobank alhier) zegt, of proberen ze er gewoon makkelijk af te komen?
wat moet jij dan ook met een creditcard?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:10 schreef Elusive het volgende:
hoe kom ik aan een credit card als ik part time werkzaam ben met een bruto inkomen van rond de 700/800 ? ING wil mij iig niet
Zich diep in de schulden steken misschien?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:36 schreef avotar het volgende:
[..]
wat moet jij dan ook met een creditcard?
bv...quote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:37 schreef Light het volgende:
[..]
Zich diep in de schulden steken misschien?
Ach, de limiet op mijn CC is ongeveer het dubbele van wat ik maandelijks bijgeschreven krijg. Voor de ING is het kennelijk geen belemmeringquote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:43 schreef avotar het volgende:
[..]
bv...
ik vind het ergens niet meer dan logisch dat je niet een kredietmogelijkheid krijgt waarvan de limiet hoger ligt dan je NETTO inkomen..
Probeer eens een BijCard aan te vragen bij de Bijenkorf. Werkt prima, wel legitimatie meenemen dan.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:10 schreef Elusive het volgende:
hoe kom ik aan een credit card als ik part time werkzaam ben met een bruto inkomen van rond de 700/800 ? ING wil mij iig niet
ANWB geeft al een kleine 10 jaar in samenwerking met International Card Services (ICS)een eigen CC uit en de Bijenkorf heeft heel lang een vaste klantenkaart. De Bijenkorf heeft alleen een paar jaar geleden haar eigen financieringsmaatschappij verkocht aan, inderdaad, ICS. Vervolgens vervangt ICS de klantenkaart door een creditcard die ook buiten de Bijenkorf te gebruiken is. Dat vind ik niet vreemd.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 13:01 schreef Bhai het volgende:
Echt raar dat elk bedrijf zijn creditcard begint uit te geven. Bijenkorf, ANWB e.d.
Straks geeft de bakker om de hoek ook een eigen cc uit![]()
Je kan die dingen toch ook direct bij Visa of MasterCard kopen?
Bij de abn amro kun je zelfs een virtuele CC aanmaken via telebankieren. Als je iets wilt bestellen op inet dan zet je er een bedrag op en krijg je een CC nummer dat (tijdelijk) te gebruiken is en waar je ook maximaal het ingestelde bedrag mee kunt betalenquote:Op maandag 29 mei 2006 01:27 schreef Kontiki het volgende:
ABN Amro heeft nu trouwens de gratis optie om online je creditcard te beheren: uitgaven bekijken, openstaald saldo, etc. Ze zijn niet de enige (ING bijv.) maar ik vind het wel handig. Als ik ergens een hekel aan heb met CC's is dat je steeds moet wachten op het afschrift. Tot nu toe moest ik het handmatig bijhouden.
Dat is handig. Ik ken een hoop mensen die geen creditcard kunnen krijgen, dit is dan een mooie oplossing.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 07:42 schreef DaMook het volgende:
Bij de abn amro kun je zelfs een virtuele CC aanmaken via telebankieren. Als je iets wilt bestellen op inet dan zet je er een bedrag op en krijg je een CC nummer dat (tijdelijk) te gebruiken is en waar je ook maximaal het ingestelde bedrag mee kunt betalen.
Link aubquote:Op dinsdag 30 mei 2006 07:42 schreef DaMook het volgende:
[..]
Bij de abn amro kun je zelfs een virtuele CC aanmaken via telebankieren. Als je iets wilt bestellen op inet dan zet je er een bedrag op en krijg je een CC nummer dat (tijdelijk) te gebruiken is en waar je ook maximaal het ingestelde bedrag mee kunt betalen.
Hmm ik kan er ook niets meer over vindenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:04 schreef Bhai het volgende:
Volgens mij klopt dat verhaal over "virtuele" cc niet. Kan niks vinden op de site van ABN....
Maak je me voor niks blij
Het was er echtquote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:38 schreef Bhai het volgende:
Heb je niet gedroomd ofzo
Want als er zoiets was, denk ik dat daar veel meer mensen interesse in zouden hebben gehad
Nee, heb ik niet kunnen vindenquote:Op woensdag 7 juni 2006 13:03 schreef RubberenRobbie het volgende:
En dat staat niet op rabobank.nl?
Kijk dat moest ik even wetenquote:Op donderdag 8 juni 2006 18:31 schreef werty het volgende:
Bij ING kun je online zelf het percentage aanpassen. Toen ik een ING-card had had ik hem meestal gewoon op 100% staan. Dan wordt aan het eind van de maand het volledig openstaande bedrag geincasseerd.
De ABN heeft deze mogelijkheid ook, alleen kun je het volgens mij niet online aanpassen.
De meeste banken maken hier alleen niet veel reclame voor omdat ze bij een terugbetaling van 100% geen rente vangen.
ik heb het wel bij 10 verschillende instanties geprobeerd, maar als je niet meer dan 1150 netto verdient krijg je er nergens 'e'enquote:Op woensdag 7 juni 2006 11:37 schreef newyorkcity het volgende:
Oke ik zou het hele topic kunnen doorlezen..
Ik wil graag een rabocard aanvragen. Weet iemand of er een minimum inkomen is vereist? Ik hoef niet zo veel credit op de card, misschien 500 euro ofzo..
Jezus wat moet ik dan wel een geluk hebben gehad met 2 uit 2.quote:Op maandag 12 juni 2006 11:31 schreef Elusive het volgende:
[..]
ik heb het wel bij 10 verschillende instanties geprobeerd, maar als je niet meer dan 1150 netto verdient krijg je er nergens 'e'en
wat? waar!quote:Op maandag 12 juni 2006 11:32 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Jezus wat moet ik dan wel een geluk hebben gehad met 2 uit 2.
![]()
Welke heb je geprobeerd?quote:Op maandag 12 juni 2006 11:31 schreef Elusive het volgende:
[..]
ik heb het wel bij 10 verschillende instanties geprobeerd, maar als je niet meer dan 1150 netto verdient krijg je er nergens 'e'en
Een cc van de Postbank kun je al aanvragen als min. 650 euro per maand op je rekening ontvangt. De maximale bestedingsruimte is wel afhankelijk van je inkomen.quote:Op maandag 12 juni 2006 11:31 schreef Elusive het volgende:
[..]
Ik denk dat je daarvoor het meeste kans maakt bij je eigen bank. Zij hebben immers de meeste gegevens al van je en kunnen vrij makkelijk zien of je genoeg inkomen per maand hebt.quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:20 schreef Woffel het volgende:
Zijn er ook nog maatschappijen waar een spoedaanvraag mogelijk is, en dan heb ik over cc binnen 2 / 3 dagen... gezien de reacties in dit topic vast niet... extra bijkomende kosten zijn geen probleem...
Volgens mij kun je dat via je bank wel regelen. Alhoewel, dat ligt er natuurlijk aan welke bank je hebt.quote:Op woensdag 15 november 2006 09:56 schreef unstoppablemark het volgende:
Hoi
Weet iemand een credit card waar je geen vast inkomen voor nodig hebt?
Omdat het gaat om een studentenrekening heb ik maar een kredietlimiet van 1500 en wordt het gehele openstaande bedrag afgeschreven, in 1x.quote:Op donderdag 16 november 2006 19:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Let goed op hoe je bank de terugbetaling standaard vraagt, welk percentage. Het beste is natuulijk om elke maand het volledige maandbedrag 100% te voldoen, anders krijg je rente.
Fijn zo, scheelt weer gedoequote:Op maandag 19 februari 2007 16:24 schreef brooklynzoo het volgende:
ja, dat kan. Je creditcard kan zowel gecrediteerd als gedebiteerd worden.
Ja ok. Maar wellicht dat ze extra controle hebben. Ik weet dat anderen via dat bedrijf wel al eerder wat besteld hebben. Ook op internet is behalve kritiek op de levertijd alleen positieve dingen te vinden. (niet dat het een scam site is...)quote:Op maandag 23 april 2007 19:58 schreef __Saviour__ het volgende:
ik zou dat niet doen. zij hebben niks met je creditcard te maken. paypal trekt het geld van je card af en stuurt het door naar hen. door een creditcard toe te voegen aan paypal wordt je account 'verified', dat zou genoeg moeten zijn voor hen.
Nou ik heb al betaald hoor. Maar dit is gewoon onderdeel van hun klanteninschrijvingsproces denk ik. Het betreft ook een 'groothandelaar', dus daar mag je denk wel extra procedures van verwachten lijkt me dan een gemiddelde online consumentenwinkel.quote:Op maandag 23 april 2007 20:53 schreef LoggedIn het volgende:
bij een winkel die het je zo moeilijk gaat maken om voor iets te betalen ga je toch geen spullen kopen?paypal is er juist om het betalingsproces te vergemakkelijken, en dan gaan hun er zon gezeik van maken zeker..
Bovendien hebben ze geen reet te zoeken in mijn afschriften
Als je een maestro, plus of cirrus symbool erop hebt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:37 schreef sararaats het volgende:
ik heb een Belgische bankkaart
nu is m'n vraag: kan ik in het buitenland geld afhalen?
dat heb ik ja.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als je een maestro, plus of cirrus symbool erop hebt.
Dan kun je dus in het buitenland geld opnemen. Gewoon even kijken op de geldautomaat welke systemen ze bedienen.quote:
Aangezien ik het had over 'geldautomaat' ging het over geld opnemen van een automaat. Geld opnemen in een bankkantoor kun je zonder dat iemand je specifiek geld heeft toegestuurd bij dat kantoor gevoegelijk vergeten.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:28 schreef DeHovenier het volgende:
Geld opnemen, is dat pinnen? Of gewoon een bank binnenlopen en geld halen bij de balie? Kan je wel pinnen met een cc?
Ik heb ook een card bij de ABN AMRO. Wat gebeurt er als je over de limiet gaat?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:01 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Ik heb een ABN kaart met limiet van 1k en 13 euro pj ofzoiets
Heb er sinds vorige week eentje bij de Rabo. Heb 't foldertje alweer weggemikt, maar volgens Internetbankieren zit er een bestedingslimiet van 1500 opquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:36 schreef PLAE@ het volgende:
tvp wil als student een Rabocard aanvragen van de week. Wordt er schijtziek van dat ik geen vluchten/hotels kan boeken zonder bij papa te smeken om z'n cc. Die arme man krijgt er elke keer weer een hartverzakking van.
Zijn er meer rabostudenten die er eentje hebben hier? En wat is jullie krediet er op. Ik hoop op een eurootje of 500. Het zal toch puur zijn om thuis shit te boeken.
Dat lukt niet eens, tenzij je wegens wanbetaling de rente laat oplopen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:17 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Ik heb ook een card bij de ABN AMRO. Wat gebeurt er als je over de limiet gaat?
Vriendin heeft die kaart ook, website zag er netjes en overzichtelijk uit.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:39 schreef t0n het volgende:
Ik heb een ING Card Classic, perfect ding, goede website. Echter vind ik dat ze traag zijn met het bijwerken van de mutaties, maar dat komt denk door andere zaken (de winkels zelf enzo). Het terugstorten ruled ook, je kan ten allertijde meer geld terugstorten.. Duurt wel wat lang, beetje giro-rekening achtig.
ja, werkt prima. waarom twijfel je daarover?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:44 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Vriendin heeft die kaart ook, website zag er netjes en overzichtelijk uit.
Zit zelf nog te twijfelen of ik voor mijn visa ook overzichten via internet wil kunnen inzien. Iemand ervaring met deze service van ICS?![]()
Het feit dat het extra service is, okee het eerste jaar gratis maar toch.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:20 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
ja, werkt prima. waarom twijfel je daarover?
Mooi! Zal het meteen aanvragen.quote:de Visa site is veel sneller ge-update dan die van ING card SLeasy....
Misschien is dit wel een leuk nieuwtje: bij mijn weten is er inderdaad geen supermarkt die betalingen met creditcard accepteert (wellicht m.u.v. avondwinkels). Ik zou het wel handig vinden als er meer schapen over de dam gaanquote:Betalen met creditcard bij supermarktketen Dirk
Uitgegeven: 28 augustus 2007 13:59
Laatst gewijzigd: 28 augustus 2007 14:01
AMSTERDAM - De boodschappen betalen met een creditcard. Vanaf dinsdag is dit mogelijk bij de winkels van Dirk van den Broek, Digros en Bas van der Heijden, de drogisterijketen Dirx en de slijterij Dirck III.
Naar eigen zeggen is het de eerste supermarktketen in Nederland waar dit mogelijk is.
De reden voor veel supermarkten om betaling met een creditcard niet toe te staan zijn de extra kosten die met de betalingswijze gemoeid gaan. Het betalen met de creditcard is bij de winkels van Dirk van den Broek dan ook niet gratis, maar kost 50 eurocent per transactie.
Eerlijk
"Wij willen die meerkosten niet doorberekenen in de artikelprijzen want dan moet iedereen meebetalen en dat zou niet eerlijk zijn ten opzichte van mensen die met de pinpas betalen'', aldus directeur Dirk van den Broek.
(c) ANP
heb als student ook een Rabocard, bevalt me tot nu toe goedquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:36 schreef PLAE@ het volgende:
tvp wil als student een Rabocard aanvragen van de week. Wordt er schijtziek van dat ik geen vluchten/hotels kan boeken zonder bij papa te smeken om z'n cc. Die arme man krijgt er elke keer weer een hartverzakking van.
Zijn er meer rabostudenten die er eentje hebben hier? En wat is jullie krediet er op. Ik hoop op een eurootje of 500. Het zal toch puur zijn om thuis shit te boeken.
In principe wel ja, alleen is het onvoorspelbaar omdat je niet weet hoe lang het duurt om de transacties af te ronden.quote:Op zondag 2 september 2007 11:42 schreef Stacy280 het volgende:
Mischien een hele domme vraag van mij
Maar ik heb net mijn creditcard gekregen
Stel ik neem 500 op en ik betaal de rekening in een keer terug via mijn bankrekening dus niet in termijnen.
word dat dan weer bijgevuld op mijn masterdcard zodat mijn bestedinglimiet weer bij is en kan ik dit bedrag dan weer opnemen ?
quote:Op zondag 2 september 2007 11:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
In principe wel ja, alleen is het onvoorspelbaar omdat je niet weet hoe lang het duurt om de transacties af te ronden.
Daarnaast hoop ik dat je met 'opnemen' niet bedoelt dat je daadwerkelijk contant geld opneemt met je Credit Card, want dat is echt hartstikke duur. Een CC is primair bestemd voor betalingen en eventueel als borgstelling bij autohuur, maar als je contant geld moet opnemen, dan is de CC alleen een last resort.
Ik kan dus op dit moment slechts ¤ 575,53 uitgeven met m'n creditcard. Er is wel ¤ 924,47 onderweg naar m'n creditcard-maatschappij, de bestedingsruimte zal binnenkort vanzelf weer ¤ 1500 worden.quote:Bestedingslimiet ¤1,500.00
Huidig saldo ¤924.47
Bestedingsruimte ¤575.53
Openstaande autorisaties ¤0.00
quote:Op zondag 2 september 2007 12:40 schreef sylvesterrr het volgende:
Ja, als je het direct terugstort gaat je bestedingsruimte weer omhoog.
Bijv:
[..]
Ik kan dus op dit moment slechts ¤ 575,53 uitgeven met m'n creditcard. Er is wel ¤ 924,47 onderweg naar m'n creditcard-maatschappij, de bestedingsruimte zal binnenkort vanzelf weer ¤ 1500 worden.
Bij reguliere betalingen (zowel online als offline) betaal je GEEN rente, tenzij je in termijnen terug gaat betalen of te laat terugbetaalt. De kosten die sommige winkels in rekening brengen voor creditcardbetalingen vallen niet onder de noemer 'rente'.
Geld opnemen met je creditcard is duur: 3% met een minimum van ¤ 4,50 (bij ABN-AMRO).
Vb:
Je neemt ¤ 200 op. 3% van ¤ 200 is ¤ 6. Je betaalt dan ¤ 6 provisie.
Je neemt ¤ 100 op. 3% van ¤ 100 is ¤ 3. Aangezien ¤ 3 minder dan ¤ 4,50 is betaal je het minimumbedrag. Je betaalt dan ¤ 4,50 provisie.
Heej dat is een leuke sitequote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:23 schreef Gorgelmuil het volgende:
*schop schop*
Ik wil een creditcard gaan aanvragen. Maar het zijn wel erg veel bomen die voor het bos staan in dit geval...
Wat ik wil:
Mooie kaart (via www.maakjeeigencreditcard.nl kun je je eigen ontwerp uploaden)
Perfecte dekking voor diefstal en verlies van kaart en aangekochte goederen
Niet teveel rente betalen als je gespreid wil betalen
Niet te hoge jaarlijkse kosten voor de kaart.
Ook wil ik het liefst Visa, maar dit is ondergeschikt aan bovenstaande opties...
Hebben jullie een goed advies?
Wat voor CC heb je?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:30 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb een order geplaatst op Axelmusic.com voor een DVD.
Nadat de levertijd vertraagd is, heb ik de order geannuleerd.
Ze zouden het geld terugstorten op mijn creditkaart binnen 5 werkdagen. Het is nu 3 weken later.
Nu zie ik op mijn bankrekening dat het geld van de transactie wel eraf is gehaald, maar ik zie nergens dat het is teruggestort?
Hoe kan ik nu erachter komen of Axelmusic het geld wel heeft teruggestort?
Ik heb een ABN AMRO creditcard. En hoe bedoel je, dat er geen geld teruggestort kan worden?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:31 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Wat voor CC heb je?
Op een nederlandse mastercard kan namelijk helemaal geen geld teruggestort worden (dacht ik)
Jawel hoorquote:Op een nederlandse mastercard kan namelijk helemaal geen geld teruggestort worden (dacht ik)
Dat zou een hele rare gang van zaken zijn. Dat betekent dat wanneer er iets mis gaat met een transactie, de andere partij nooit kan terugbetalen. Moet ik dan een beroep doen op mijn creditcard verzekering, als het geld niet teruggestort kan worden?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:31 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Op een nederlandse mastercard kan namelijk helemaal geen geld teruggestort worden (dacht ik)
Bij ABN AMRO Creditcards worden wel degelijk creditboekingen (stortingen) geaccepteerd. Eergister gemerkt.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:32 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Ik heb een ABN AMRO creditcard. En hoe bedoel je, dat er geen geld teruggestort kan worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |