ANWB geeft al een kleine 10 jaar in samenwerking met International Card Services (ICS)een eigen CC uit en de Bijenkorf heeft heel lang een vaste klantenkaart. De Bijenkorf heeft alleen een paar jaar geleden haar eigen financieringsmaatschappij verkocht aan, inderdaad, ICS. Vervolgens vervangt ICS de klantenkaart door een creditcard die ook buiten de Bijenkorf te gebruiken is. Dat vind ik niet vreemd.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 13:01 schreef Bhai het volgende:
Echt raar dat elk bedrijf zijn creditcard begint uit te geven. Bijenkorf, ANWB e.d.
Straks geeft de bakker om de hoek ook een eigen cc uit![]()
Je kan die dingen toch ook direct bij Visa of MasterCard kopen?
Bij de abn amro kun je zelfs een virtuele CC aanmaken via telebankieren. Als je iets wilt bestellen op inet dan zet je er een bedrag op en krijg je een CC nummer dat (tijdelijk) te gebruiken is en waar je ook maximaal het ingestelde bedrag mee kunt betalenquote:Op maandag 29 mei 2006 01:27 schreef Kontiki het volgende:
ABN Amro heeft nu trouwens de gratis optie om online je creditcard te beheren: uitgaven bekijken, openstaald saldo, etc. Ze zijn niet de enige (ING bijv.) maar ik vind het wel handig. Als ik ergens een hekel aan heb met CC's is dat je steeds moet wachten op het afschrift. Tot nu toe moest ik het handmatig bijhouden.
Dat is handig. Ik ken een hoop mensen die geen creditcard kunnen krijgen, dit is dan een mooie oplossing.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 07:42 schreef DaMook het volgende:
Bij de abn amro kun je zelfs een virtuele CC aanmaken via telebankieren. Als je iets wilt bestellen op inet dan zet je er een bedrag op en krijg je een CC nummer dat (tijdelijk) te gebruiken is en waar je ook maximaal het ingestelde bedrag mee kunt betalen.
Link aubquote:Op dinsdag 30 mei 2006 07:42 schreef DaMook het volgende:
[..]
Bij de abn amro kun je zelfs een virtuele CC aanmaken via telebankieren. Als je iets wilt bestellen op inet dan zet je er een bedrag op en krijg je een CC nummer dat (tijdelijk) te gebruiken is en waar je ook maximaal het ingestelde bedrag mee kunt betalen.
Hmm ik kan er ook niets meer over vindenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:04 schreef Bhai het volgende:
Volgens mij klopt dat verhaal over "virtuele" cc niet. Kan niks vinden op de site van ABN....
Maak je me voor niks blij
Het was er echtquote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:38 schreef Bhai het volgende:
Heb je niet gedroomd ofzo
Want als er zoiets was, denk ik dat daar veel meer mensen interesse in zouden hebben gehad
Nee, heb ik niet kunnen vindenquote:Op woensdag 7 juni 2006 13:03 schreef RubberenRobbie het volgende:
En dat staat niet op rabobank.nl?
Kijk dat moest ik even wetenquote:Op donderdag 8 juni 2006 18:31 schreef werty het volgende:
Bij ING kun je online zelf het percentage aanpassen. Toen ik een ING-card had had ik hem meestal gewoon op 100% staan. Dan wordt aan het eind van de maand het volledig openstaande bedrag geincasseerd.
De ABN heeft deze mogelijkheid ook, alleen kun je het volgens mij niet online aanpassen.
De meeste banken maken hier alleen niet veel reclame voor omdat ze bij een terugbetaling van 100% geen rente vangen.
ik heb het wel bij 10 verschillende instanties geprobeerd, maar als je niet meer dan 1150 netto verdient krijg je er nergens 'e'enquote:Op woensdag 7 juni 2006 11:37 schreef newyorkcity het volgende:
Oke ik zou het hele topic kunnen doorlezen..
Ik wil graag een rabocard aanvragen. Weet iemand of er een minimum inkomen is vereist? Ik hoef niet zo veel credit op de card, misschien 500 euro ofzo..
Jezus wat moet ik dan wel een geluk hebben gehad met 2 uit 2.quote:Op maandag 12 juni 2006 11:31 schreef Elusive het volgende:
[..]
ik heb het wel bij 10 verschillende instanties geprobeerd, maar als je niet meer dan 1150 netto verdient krijg je er nergens 'e'en
wat? waar!quote:Op maandag 12 juni 2006 11:32 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Jezus wat moet ik dan wel een geluk hebben gehad met 2 uit 2.
![]()
Welke heb je geprobeerd?quote:Op maandag 12 juni 2006 11:31 schreef Elusive het volgende:
[..]
ik heb het wel bij 10 verschillende instanties geprobeerd, maar als je niet meer dan 1150 netto verdient krijg je er nergens 'e'en
Een cc van de Postbank kun je al aanvragen als min. 650 euro per maand op je rekening ontvangt. De maximale bestedingsruimte is wel afhankelijk van je inkomen.quote:Op maandag 12 juni 2006 11:31 schreef Elusive het volgende:
[..]
Ik denk dat je daarvoor het meeste kans maakt bij je eigen bank. Zij hebben immers de meeste gegevens al van je en kunnen vrij makkelijk zien of je genoeg inkomen per maand hebt.quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:20 schreef Woffel het volgende:
Zijn er ook nog maatschappijen waar een spoedaanvraag mogelijk is, en dan heb ik over cc binnen 2 / 3 dagen... gezien de reacties in dit topic vast niet... extra bijkomende kosten zijn geen probleem...
Volgens mij kun je dat via je bank wel regelen. Alhoewel, dat ligt er natuurlijk aan welke bank je hebt.quote:Op woensdag 15 november 2006 09:56 schreef unstoppablemark het volgende:
Hoi
Weet iemand een credit card waar je geen vast inkomen voor nodig hebt?
Omdat het gaat om een studentenrekening heb ik maar een kredietlimiet van 1500 en wordt het gehele openstaande bedrag afgeschreven, in 1x.quote:Op donderdag 16 november 2006 19:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Let goed op hoe je bank de terugbetaling standaard vraagt, welk percentage. Het beste is natuulijk om elke maand het volledige maandbedrag 100% te voldoen, anders krijg je rente.
Fijn zo, scheelt weer gedoequote:Op maandag 19 februari 2007 16:24 schreef brooklynzoo het volgende:
ja, dat kan. Je creditcard kan zowel gecrediteerd als gedebiteerd worden.
Ja ok. Maar wellicht dat ze extra controle hebben. Ik weet dat anderen via dat bedrijf wel al eerder wat besteld hebben. Ook op internet is behalve kritiek op de levertijd alleen positieve dingen te vinden. (niet dat het een scam site is...)quote:Op maandag 23 april 2007 19:58 schreef __Saviour__ het volgende:
ik zou dat niet doen. zij hebben niks met je creditcard te maken. paypal trekt het geld van je card af en stuurt het door naar hen. door een creditcard toe te voegen aan paypal wordt je account 'verified', dat zou genoeg moeten zijn voor hen.
Nou ik heb al betaald hoor. Maar dit is gewoon onderdeel van hun klanteninschrijvingsproces denk ik. Het betreft ook een 'groothandelaar', dus daar mag je denk wel extra procedures van verwachten lijkt me dan een gemiddelde online consumentenwinkel.quote:Op maandag 23 april 2007 20:53 schreef LoggedIn het volgende:
bij een winkel die het je zo moeilijk gaat maken om voor iets te betalen ga je toch geen spullen kopen?paypal is er juist om het betalingsproces te vergemakkelijken, en dan gaan hun er zon gezeik van maken zeker..
Bovendien hebben ze geen reet te zoeken in mijn afschriften
Als je een maestro, plus of cirrus symbool erop hebt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:37 schreef sararaats het volgende:
ik heb een Belgische bankkaart
nu is m'n vraag: kan ik in het buitenland geld afhalen?
dat heb ik ja.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als je een maestro, plus of cirrus symbool erop hebt.
Dan kun je dus in het buitenland geld opnemen. Gewoon even kijken op de geldautomaat welke systemen ze bedienen.quote:
Aangezien ik het had over 'geldautomaat' ging het over geld opnemen van een automaat. Geld opnemen in een bankkantoor kun je zonder dat iemand je specifiek geld heeft toegestuurd bij dat kantoor gevoegelijk vergeten.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:28 schreef DeHovenier het volgende:
Geld opnemen, is dat pinnen? Of gewoon een bank binnenlopen en geld halen bij de balie? Kan je wel pinnen met een cc?
Ik heb ook een card bij de ABN AMRO. Wat gebeurt er als je over de limiet gaat?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:01 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Ik heb een ABN kaart met limiet van 1k en 13 euro pj ofzoiets
Heb er sinds vorige week eentje bij de Rabo. Heb 't foldertje alweer weggemikt, maar volgens Internetbankieren zit er een bestedingslimiet van 1500 opquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:36 schreef PLAE@ het volgende:
tvp wil als student een Rabocard aanvragen van de week. Wordt er schijtziek van dat ik geen vluchten/hotels kan boeken zonder bij papa te smeken om z'n cc. Die arme man krijgt er elke keer weer een hartverzakking van.
Zijn er meer rabostudenten die er eentje hebben hier? En wat is jullie krediet er op. Ik hoop op een eurootje of 500. Het zal toch puur zijn om thuis shit te boeken.
Dat lukt niet eens, tenzij je wegens wanbetaling de rente laat oplopen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:17 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Ik heb ook een card bij de ABN AMRO. Wat gebeurt er als je over de limiet gaat?
Vriendin heeft die kaart ook, website zag er netjes en overzichtelijk uit.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:39 schreef t0n het volgende:
Ik heb een ING Card Classic, perfect ding, goede website. Echter vind ik dat ze traag zijn met het bijwerken van de mutaties, maar dat komt denk door andere zaken (de winkels zelf enzo). Het terugstorten ruled ook, je kan ten allertijde meer geld terugstorten.. Duurt wel wat lang, beetje giro-rekening achtig.
ja, werkt prima. waarom twijfel je daarover?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:44 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Vriendin heeft die kaart ook, website zag er netjes en overzichtelijk uit.
Zit zelf nog te twijfelen of ik voor mijn visa ook overzichten via internet wil kunnen inzien. Iemand ervaring met deze service van ICS?![]()
Het feit dat het extra service is, okee het eerste jaar gratis maar toch.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:20 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
ja, werkt prima. waarom twijfel je daarover?
Mooi! Zal het meteen aanvragen.quote:de Visa site is veel sneller ge-update dan die van ING card SLeasy....
Misschien is dit wel een leuk nieuwtje: bij mijn weten is er inderdaad geen supermarkt die betalingen met creditcard accepteert (wellicht m.u.v. avondwinkels). Ik zou het wel handig vinden als er meer schapen over de dam gaanquote:Betalen met creditcard bij supermarktketen Dirk
Uitgegeven: 28 augustus 2007 13:59
Laatst gewijzigd: 28 augustus 2007 14:01
AMSTERDAM - De boodschappen betalen met een creditcard. Vanaf dinsdag is dit mogelijk bij de winkels van Dirk van den Broek, Digros en Bas van der Heijden, de drogisterijketen Dirx en de slijterij Dirck III.
Naar eigen zeggen is het de eerste supermarktketen in Nederland waar dit mogelijk is.
De reden voor veel supermarkten om betaling met een creditcard niet toe te staan zijn de extra kosten die met de betalingswijze gemoeid gaan. Het betalen met de creditcard is bij de winkels van Dirk van den Broek dan ook niet gratis, maar kost 50 eurocent per transactie.
Eerlijk
"Wij willen die meerkosten niet doorberekenen in de artikelprijzen want dan moet iedereen meebetalen en dat zou niet eerlijk zijn ten opzichte van mensen die met de pinpas betalen'', aldus directeur Dirk van den Broek.
(c) ANP
heb als student ook een Rabocard, bevalt me tot nu toe goedquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:36 schreef PLAE@ het volgende:
tvp wil als student een Rabocard aanvragen van de week. Wordt er schijtziek van dat ik geen vluchten/hotels kan boeken zonder bij papa te smeken om z'n cc. Die arme man krijgt er elke keer weer een hartverzakking van.
Zijn er meer rabostudenten die er eentje hebben hier? En wat is jullie krediet er op. Ik hoop op een eurootje of 500. Het zal toch puur zijn om thuis shit te boeken.
In principe wel ja, alleen is het onvoorspelbaar omdat je niet weet hoe lang het duurt om de transacties af te ronden.quote:Op zondag 2 september 2007 11:42 schreef Stacy280 het volgende:
Mischien een hele domme vraag van mij
Maar ik heb net mijn creditcard gekregen
Stel ik neem 500 op en ik betaal de rekening in een keer terug via mijn bankrekening dus niet in termijnen.
word dat dan weer bijgevuld op mijn masterdcard zodat mijn bestedinglimiet weer bij is en kan ik dit bedrag dan weer opnemen ?
quote:Op zondag 2 september 2007 11:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
In principe wel ja, alleen is het onvoorspelbaar omdat je niet weet hoe lang het duurt om de transacties af te ronden.
Daarnaast hoop ik dat je met 'opnemen' niet bedoelt dat je daadwerkelijk contant geld opneemt met je Credit Card, want dat is echt hartstikke duur. Een CC is primair bestemd voor betalingen en eventueel als borgstelling bij autohuur, maar als je contant geld moet opnemen, dan is de CC alleen een last resort.
Ik kan dus op dit moment slechts ¤ 575,53 uitgeven met m'n creditcard. Er is wel ¤ 924,47 onderweg naar m'n creditcard-maatschappij, de bestedingsruimte zal binnenkort vanzelf weer ¤ 1500 worden.quote:Bestedingslimiet ¤1,500.00
Huidig saldo ¤924.47
Bestedingsruimte ¤575.53
Openstaande autorisaties ¤0.00
quote:Op zondag 2 september 2007 12:40 schreef sylvesterrr het volgende:
Ja, als je het direct terugstort gaat je bestedingsruimte weer omhoog.
Bijv:
[..]
Ik kan dus op dit moment slechts ¤ 575,53 uitgeven met m'n creditcard. Er is wel ¤ 924,47 onderweg naar m'n creditcard-maatschappij, de bestedingsruimte zal binnenkort vanzelf weer ¤ 1500 worden.
Bij reguliere betalingen (zowel online als offline) betaal je GEEN rente, tenzij je in termijnen terug gaat betalen of te laat terugbetaalt. De kosten die sommige winkels in rekening brengen voor creditcardbetalingen vallen niet onder de noemer 'rente'.
Geld opnemen met je creditcard is duur: 3% met een minimum van ¤ 4,50 (bij ABN-AMRO).
Vb:
Je neemt ¤ 200 op. 3% van ¤ 200 is ¤ 6. Je betaalt dan ¤ 6 provisie.
Je neemt ¤ 100 op. 3% van ¤ 100 is ¤ 3. Aangezien ¤ 3 minder dan ¤ 4,50 is betaal je het minimumbedrag. Je betaalt dan ¤ 4,50 provisie.
Heej dat is een leuke sitequote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:23 schreef Gorgelmuil het volgende:
*schop schop*
Ik wil een creditcard gaan aanvragen. Maar het zijn wel erg veel bomen die voor het bos staan in dit geval...
Wat ik wil:
Mooie kaart (via www.maakjeeigencreditcard.nl kun je je eigen ontwerp uploaden)
Perfecte dekking voor diefstal en verlies van kaart en aangekochte goederen
Niet teveel rente betalen als je gespreid wil betalen
Niet te hoge jaarlijkse kosten voor de kaart.
Ook wil ik het liefst Visa, maar dit is ondergeschikt aan bovenstaande opties...
Hebben jullie een goed advies?
Wat voor CC heb je?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:30 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb een order geplaatst op Axelmusic.com voor een DVD.
Nadat de levertijd vertraagd is, heb ik de order geannuleerd.
Ze zouden het geld terugstorten op mijn creditkaart binnen 5 werkdagen. Het is nu 3 weken later.
Nu zie ik op mijn bankrekening dat het geld van de transactie wel eraf is gehaald, maar ik zie nergens dat het is teruggestort?
Hoe kan ik nu erachter komen of Axelmusic het geld wel heeft teruggestort?
Ik heb een ABN AMRO creditcard. En hoe bedoel je, dat er geen geld teruggestort kan worden?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:31 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Wat voor CC heb je?
Op een nederlandse mastercard kan namelijk helemaal geen geld teruggestort worden (dacht ik)
Jawel hoorquote:Op een nederlandse mastercard kan namelijk helemaal geen geld teruggestort worden (dacht ik)
Dat zou een hele rare gang van zaken zijn. Dat betekent dat wanneer er iets mis gaat met een transactie, de andere partij nooit kan terugbetalen. Moet ik dan een beroep doen op mijn creditcard verzekering, als het geld niet teruggestort kan worden?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:31 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Op een nederlandse mastercard kan namelijk helemaal geen geld teruggestort worden (dacht ik)
Bij ABN AMRO Creditcards worden wel degelijk creditboekingen (stortingen) geaccepteerd. Eergister gemerkt.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:32 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Ik heb een ABN AMRO creditcard. En hoe bedoel je, dat er geen geld teruggestort kan worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |