Kan er ook mee te maken hebben dat het bedrijf de betaling nog niet heeft aangeboden bij de creditcard maatschappij? Sommige internetbedrijven bieden pas een betaling aan op het moment dat de bestelling verscheept is. Is dat wellicht het geval?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:43 schreef stevengerrard het volgende:
ff een vraagje. ik krijg net de lijst van mijn betalingen binnen maar nu ziet mijn oog dat er een aantal betalingen helemaal niet vermeld worden. Hoe kan dit? en kan het zijn dat deze een maand later pas op een overzicht staan? Dit terwijl er betalingen die erna zijn gedaan wel op het overzicht staan
Je ontvangt van Greencard of Pretium rekeningen.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:58 schreef Hayk het volgende:
Als ik zo'n greencard-visa of Pretium-visa aan zou vragen, krijg ik dan keurig voor de betalingsfhandeling met Visa te maken? Of ga ik van Greencard of Pretium rekeningen ontvangen?
Ik heb niet zo'n zin in gedonder met Greencard/Primeline (op één of andere manier vertrouw ik dat niet zo) over dubieuze afschrijvingen etc.
Bij mij (ik betaal met acceptgiro bij de ANWB) moet ik het altijd zo rond de 7de of 8ste overgemaakt hebben, maar ik geloof niet dat dat altijd zo is....quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:30 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb sinds kort een Visa card (anwb). Ik heb geen optie gespreid betalen, dus het hele saldo moet elke maand van mijn rekening worden afgeschreven, waartoe ik een machtiging heb gegeven.
Weet iemand de incassodata? Bij Mastercard was dat online te vinden in een tabel, maar voor Visa kon ik die info niet vinden. Iemand?
Wat jij omschrijft is dus gewoon hoe een creditcard werkt.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 17:13 schreef Kontiki het volgende:
Ik zit ook bij de ABN Amro en ik heb een card met gespreid terugbetalen.
Dat betekent in feite dat je creditcard een eigen bankrekeningnummer krijgt. Daar wordt maandelijks een percentage van de uitgaves vanaf gehaald, met een minimum van 45 euro per maand. Ik vind het ideaal omdat je direct zelf geld kunt overmaken naar die rekening. Zo kom je nooit negatief te staan.
Voorbeeld: ik koop met de creditcard iets van 100 euro. Vervolgens maak ik vanaf mijn betaalrekening 100 euro over naar mijn creditcard-rekening, en klaar is Kees. Geen gezeur met rente, geen grote bedragen die plots worden afgeschreven aan het einde van de maand, etc.
Pas als je echt grote uigaves doet, die je inkomen overschrijden, is dat niet aan te raden. Maar met kleine uitgaves is dit systeem echt ideaal. Je kunt het dan als een soort van prepaid-systeem gebruiken.
Dat valt helaas tegen. Het is niet standaard zo. Althans, de CC-bedrijven die ik heb uitgeplozen zoeken eerst uit of het klopt, en geven daarna pas het geld terug. Dus als je ineens onterecht 2000 euro kwijt bent, kan het wel even duren voordat je het terug krijgt.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:29 schreef _Arthur het volgende:
[..]
...
Verder ligt de bewijslast over onterrecht geincasseerde bedragen bij het bedrijf die de verkopen verzorgt. De creditcard maatschappijen keren dan gewoon niet uit aan het betreffende bedrijf. Dus indien er sprake is van fraude is het verkopende bedrijf financieel de pineut, niet de creditcardmaatschappij en/of de consument.
...
Niet altijd. De meeste mensen zullen een creditcard bij hun bank nemen en daar wordt het bedrag meestal maandelijks geheel van hun rekening afgeschreven. Tenzij je kiest voor gespreid betalen, wat niet altijd mogelijk is.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:29 schreef _Arthur het volgende:
Wat jij omschrijft is dus gewoon hoe een creditcard werkt.
Bij mij staat ie op 4000.quote:Op donderdag 19 mei 2005 18:57 schreef bmwdevil het volgende:
1150 is bij mij het standaardlimiet bedrag voor visa.
Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, ik gebruik nu alweer 2 of 3 jaar een (abn) mastercard en heb het nooit nodig gehad, maar zou wel makkelijk zijn (als ik bijvoorbeeld een zonnebril ermee gekocht heb en hem weer eens verlies op het strandquote:Op dinsdag 5 juli 2005 17:07 schreef xelzix het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de aankoop verzekering tegen verlies, diefstal en beschadiging? Er staat op de site van Visa dat "vrijwel alle aankopen 180 dagen verzekerd zijn. "
Wat valt dan precies onder vrijwell alle aankopen? Eten en benzine e.d. ok, natuurlijk valt dat er niet onder. Maar zit er een limiet aan de prijs van de te kopen goederen?
Bel Visa of je bank.Die kunnen wat zeggen... Anders kan je bv in inetbankieren instellen dat je bv over een maand een x bedrag wil overmaken op rekening. Plus meestal heb je iets van een maand of zo voordat je hoeft te betalen.quote:Op woensdag 13 juli 2005 17:33 schreef bmwdevil het volgende:
Weet iemand hoe het dan zit als je op vakantie bent, terwijl je de rekening thuis krijgt?? Ik ben namelijk weg als ik de rekening (acceptgiro) krijg, en ben niet terug voordat de uiterste betaaldatum is...
Ja, maar dan ben ik nog wel op vakantie...quote:Op woensdag 13 juli 2005 18:02 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Bel Visa of je bank.Die kunnen wat zeggen... Anders kan je bv in inetbankieren instellen dat je bv over een maand een x bedrag wil overmaken op rekening. Plus meestal heb je iets van een maand of zo voordat je hoeft te betalen.
Sterker nog, het kan ook bij Nederlandse tankstations.quote:Op maandag 4 juli 2005 13:42 schreef tijn.online het volgende:
Ik heb een Rabocard (=MasterCard), en ga binnenkort op vakantie naar Oostenrijk. Kan ik in Duitsland en Oostenrijk gewoon met m'n creditcard betalen bij tankstations (bijv. de Shell)?
Die term wordt wel gebruikt maar is verwarrend, want in de VS is een debitcard ook wel wat wij een bankkaart noemen.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 22:21 schreef Vitalogy het volgende:
Dat wordt ook wel een debitcard genoemd.
nooit je credit card afgeven dus. Hij wordt dan vaak gekopieerd en je hebt een probleem! Een collega van mij is dit onlangs overkomen, nota bene in het meridien hotel (in Rio) Maarje hoort het dus heel vaak. Zorg dat je altijd erbij bent als je creditcard door de machine of carbinroller wordt gehaald.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:39 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Betalen met een creditcard gaat in de meeste gevallen met een handtekening! Opzich is daar niks mis mee hoor: niets is beter dan na een etentje gewoon een stuk plastic af te geven, zodat je nog even na kan tafelen. Bovendien bespaar je daarmee de kosten die je nu wel hebt vanwege het opnemen van contant geld (gewoon betalen in een winkel kost jou namelijk niets).
Ik geloof dat ABN AMRO wel begint aan het invoeren van de EMV-standaard, waarbij een chip in je creditcard wordt geplaatst en waarbij je je wel moet identificeren met een pincode.
[..]
Ik denk dat je zoiets het beste bij ING kunt navragen: de meeste mensen met een ING Card zullen gelukkig nog geen ervaring met fraude hebben
Bij mijn credit card (van de Bijenkorf) moet ik binnen 14 dagen nadat ik het rekeningoverzicht heb ontvangen, schriftelijk bezwaar aantekenen tegen de betaling. Als ik dat doe, wordt in eerste instantie de betaling teruggeboekt en daarna wordt de betaling onderzocht.
Als ik na 14 dagen nog niet heb gereageerd maar dat wel doe binnen zes maanden (vind ik een ruime tijd) , wordt de betaling alsnog onderzocht. Ik krijg dan niet meteen geld terug, maar mocht blijken dat de betaling toch onterecht is gedaan dan krijg ik alsnog het geld terug.
Als ik na deze zes maanden nog niet heb gereageerd, gaat ICS ervan uit dat de betaling in orde is en kan ik deze betaling niet meer betwisten.
in niet westerse landen en zeker in afgelegen regio's is het vaak visa only als er al een credit card wordt geaccepteerd. VISA heeft veruit de beste acceptance.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:13 schreef HiZ het volgende:
mastercard wordt bijna nergens geaccepteerd? Volgens mij nagenoeg overal waar ze visa ook accepteren. Ik heb er in ieder geval nooit last mee.
mijn ervaring is anders. recentelijk nog in jakarta gegeten in een nota bene typisch expat restaurantje. Visa was de enige creditcard die ze accepteerden. Ik let er altijd op dus en mijn praktijk ervaring is gewoon dat visa meer geaccepteerd is dan andere kaarten. Ik heb het dan natuurlijk niet over grote ketens, maar juist de wat meer minder obvious winkeltjes en restaurantjes. Maar dan nog. 2e voorbeeld, bij ethiopian airlines in addis abbaba was ook visa de enige mogelijkheid. Ik was toen mooi de pineut geweest met een mastercard. Dan had ik eerst ergens bij een louche geldwisselaar een hoop geld moeten wisselen.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Mastercard wordt zeker wel goed geaccepteerd. Volgens Wikipedia zijn bij Mastercard 25.000 financiele instellingen aangelosten, en bij Visa 21.000
Zeker niet... Ook in Nederland. Dit omdat Visa nu eenmaal gunstigere tarieven rekent dan Mastercard.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:59 schreef HiZ het volgende:
Dus mastercard wordt minder geaccepteerd bij louche zaakjes en derdewereld luchtvaartmaatschappijen.
Dat heeft te maken met het aantal instellingen dat oa. ze ook uitgeeft. In Nederland geeft bv. ik dacht de Fortis als enigste bank een Visa Card uit, ABN, RABO, Postbank; allemaal Mastercard. Dat heeft hier in Nederland ik meen ook te maken met het feit dat Mastercard NL in bezit is van die bedrijven.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Mastercard wordt zeker wel goed geaccepteerd. Volgens Wikipedia zijn bij Mastercard 25.000 financiele instellingen aangelosten, en bij Visa 21.000
KIjk eens op je rekeningafschrift van je CC. Het nummer lijkt volgens mij op het rekeningnummer waar de (nieuwe) ABN AMRO Credit Card mee incasseert. Ik heb mijn afschrift niet bij de hand anders had ik wel ff voor je kunnen kijken.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 00:17 schreef TripleM het volgende:
Of het echt in dit topic past weet ik niet, maar ik vraag het toch maar even. Ik loop net m'n rekeningoverzicht na en ik kom dit tegen:
05-07-2005
55.03.66.377
AAB CREDIT CARDS@REMITTA
AAB CREDIT CARD
0000625544118629
Het bedrag van ruim 350 euro kan ik zo niet direct thuisbrengen, het zou mijn mobiele telefoon kunnen zijn, maar die heb ik volgens mij gewoon met mijn eigen CC betaald. I heb maar 1 credit card en dat is mijn ABN AMRO CC, en daar krijg ik gewoon een maandelijkse afschrijving van. Bij geen van de afgelopen afschrijvingen zat overigens het bedrag van die mobiele telefoon bij.
Nu gaat het me daar nog niet eens om, maar hoe de hel kom ik er met zo'n geweldig intelligente omschrijving achter waar dit van is? Googlen op AAB of REMITTA levert zo gauw niks op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |