abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 mei 2005 @ 21:19:53 #76
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_27353349
hmm, heb ik weer hoor
pi_27505336
Ik heb sinds kort een Visa card (anwb). Ik heb geen optie gespreid betalen, dus het hele saldo moet elke maand van mijn rekening worden afgeschreven, waartoe ik een machtiging heb gegeven.
Weet iemand de incassodata? Bij Mastercard was dat online te vinden in een tabel, maar voor Visa kon ik die info niet vinden. Iemand?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 10:37:29 #78
24329 KNAK
ff w88,......
pi_27505581
Gisteren was mijn Due Date
Ik had eergisteren de cheque gedropt in de daarvoorbedoelde dropboxjes
Nu kijk ik vandaag op mijn rekening en dr is niets afgeschreven

ik ben dus over de due date heen?

klote
Mai pben rai~!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:16:05 #79
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_27509018
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 10:30 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb sinds kort een Visa card (anwb). Ik heb geen optie gespreid betalen, dus het hele saldo moet elke maand van mijn rekening worden afgeschreven, waartoe ik een machtiging heb gegeven.
Weet iemand de incassodata? Bij Mastercard was dat online te vinden in een tabel, maar voor Visa kon ik die info niet vinden. Iemand?
Ik kreeg de rekening van de ANWB visa 24 mei.
pi_27675103
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 20:35 schreef WheeleE het volgende:
Ik heb mijn oog laten vallen op een ING-card. Ik kan alleen nergens vinde nhoe de ING-bank omgaat met terugstorten van dubieuze betalingen. Staorten ze het bedrag na je melding gelijk terug en gaan ze dan pas onderzoeken? Of doen ze het andersom?
Net gebeld met ING, en helaas, eerst een formuliertje invullen, dan gaan ze onderzoeken, en dan pas storten ze terug.
Geen iNG voor mij dus. Voor die 25 euro die ze per jaar kosten wil ik wel wat meer.
Ik ga nu denk ik maar voor die ANWB-card.

Aanvulling: Voor die ANWBcard moet je dus eerst lid worden van de ANWB. Misschien moet ik dan toch maar voor de Postbankcard gaan, gewoon van mijn eigen bank...

[ Bericht 11% gewijzigd door WheeleE op 06-06-2005 18:02:38 ]
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_27709538
Als ik zo'n greencard-visa of Pretium-visa aan zou vragen, krijg ik dan keurig voor de betalingsfhandeling met Visa te maken? Of ga ik van Greencard of Pretium rekeningen ontvangen?

Ik heb niet zo'n zin in gedonder met Greencard/Primeline (op één of andere manier vertrouw ik dat niet zo) over dubieuze afschrijvingen etc.
pi_28217687
ff een vraagje. ik krijg net de lijst van mijn betalingen binnen maar nu ziet mijn oog dat er een aantal betalingen helemaal niet vermeld worden. Hoe kan dit? en kan het zijn dat deze een maand later pas op een overzicht staan? Dit terwijl er betalingen die erna zijn gedaan wel op het overzicht staan
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_28218893
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 11:43 schreef stevengerrard het volgende:
ff een vraagje. ik krijg net de lijst van mijn betalingen binnen maar nu ziet mijn oog dat er een aantal betalingen helemaal niet vermeld worden. Hoe kan dit? en kan het zijn dat deze een maand later pas op een overzicht staan? Dit terwijl er betalingen die erna zijn gedaan wel op het overzicht staan
Kan er ook mee te maken hebben dat het bedrijf de betaling nog niet heeft aangeboden bij de creditcard maatschappij? Sommige internetbedrijven bieden pas een betaling aan op het moment dat de bestelling verscheept is. Is dat wellicht het geval?
pi_28219460
nee dit kan niet aangezien het een Hotel is (waar ik heb overnacht) en een winkel waar ik souveniers gekocht heb.
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_28226170
Ik zit ook bij de ABN Amro en ik heb een card met gespreid terugbetalen.

Dat betekent in feite dat je creditcard een eigen bankrekeningnummer krijgt. Daar wordt maandelijks een percentage van de uitgaves vanaf gehaald, met een minimum van 45 euro per maand. Ik vind het ideaal omdat je direct zelf geld kunt overmaken naar die rekening. Zo kom je nooit negatief te staan.

Voorbeeld: ik koop met de creditcard iets van 100 euro. Vervolgens maak ik vanaf mijn betaalrekening 100 euro over naar mijn creditcard-rekening, en klaar is Kees. Geen gezeur met rente, geen grote bedragen die plots worden afgeschreven aan het einde van de maand, etc.

Pas als je echt grote uigaves doet, die je inkomen overschrijden, is dat niet aan te raden. Maar met kleine uitgaves is dit systeem echt ideaal. Je kunt het dan als een soort van prepaid-systeem gebruiken.
pi_28227658
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 14:58 schreef Hayk het volgende:
Als ik zo'n greencard-visa of Pretium-visa aan zou vragen, krijg ik dan keurig voor de betalingsfhandeling met Visa te maken? Of ga ik van Greencard of Pretium rekeningen ontvangen?

Ik heb niet zo'n zin in gedonder met Greencard/Primeline (op één of andere manier vertrouw ik dat niet zo) over dubieuze afschrijvingen etc.
Je ontvangt van Greencard of Pretium rekeningen.
pi_28236990
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 10:30 schreef cinnamongirl het volgende:
Bij mij (ik betaal met acceptgiro bij de ANWB) moet ik het altijd zo rond de 7de of 8ste overgemaakt hebben, maar ik geloof niet dat dat altijd zo is....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  maandag 4 juli 2005 @ 13:42:54 #88
44841 tijn.online
property of Liesbeth
pi_28474698
Ik heb een Rabocard (=MasterCard), en ga binnenkort op vakantie naar Oostenrijk. Kan ik in Duitsland en Oostenrijk gewoon met m'n creditcard betalen bij tankstations (bijv. de Shell)?
Geplaatst door tijn.online (Lichtje voor Sophia)
pi_28475695
Ja, dat kan.
pi_28486808
Yup. MasterCard is MasterCard. Of hij nu wordt uitgegeven door de Rabobank of door Pipo de Clown B.V.

Het valt me trouwens op dat er steeds meer branchevreemde bedrijven zijn die een creditcard uitgeven. De Bijenkorf bijvoorbeeld. Er zit hier zelfs een meubelzaak die een Visa-card uitgeeft
pi_28488600
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 17:13 schreef Kontiki het volgende:
Ik zit ook bij de ABN Amro en ik heb een card met gespreid terugbetalen.

Dat betekent in feite dat je creditcard een eigen bankrekeningnummer krijgt. Daar wordt maandelijks een percentage van de uitgaves vanaf gehaald, met een minimum van 45 euro per maand. Ik vind het ideaal omdat je direct zelf geld kunt overmaken naar die rekening. Zo kom je nooit negatief te staan.

Voorbeeld: ik koop met de creditcard iets van 100 euro. Vervolgens maak ik vanaf mijn betaalrekening 100 euro over naar mijn creditcard-rekening, en klaar is Kees. Geen gezeur met rente, geen grote bedragen die plots worden afgeschreven aan het einde van de maand, etc.

Pas als je echt grote uigaves doet, die je inkomen overschrijden, is dat niet aan te raden. Maar met kleine uitgaves is dit systeem echt ideaal. Je kunt het dan als een soort van prepaid-systeem gebruiken.
Wat jij omschrijft is dus gewoon hoe een creditcard werkt.

Je geeft geld uit, je maakt evenveel over naar de creditcardmaatschappij als je openstaande saldo voor de verval datum en klaar. Niets rentes of andere dingen.

En voor iemand hier boven: ja, het kan dus zijn dat je die betalingen op je volgende overzich zal zien staan. Ik heb wel eens gehad dat er pas na 2 maanden een betaling werd geincasseerd.

Verder ligt de bewijslast over onterrecht geincasseerde bedragen bij het bedrijf die de verkopen verzorgt. De creditcard maatschappijen keren dan gewoon niet uit aan het betreffende bedrijf. Dus indien er sprake is van fraude is het verkopende bedrijf financieel de pineut, niet de creditcardmaatschappij en/of de consument.

En voor alle andere mensen, doe eerst eens wat onderzoek voordat je zo'n ding regelt en je niet weet hoe het werkt. Vraag het aan je ouwelui of je oom/tante/vriend. Of gebruik de search (aangezien er talloze creditcard-topics zijn).
pi_28489963
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:29 schreef _Arthur het volgende:

[..]
...
Verder ligt de bewijslast over onterrecht geincasseerde bedragen bij het bedrijf die de verkopen verzorgt. De creditcard maatschappijen keren dan gewoon niet uit aan het betreffende bedrijf. Dus indien er sprake is van fraude is het verkopende bedrijf financieel de pineut, niet de creditcardmaatschappij en/of de consument.
...
Dat valt helaas tegen. Het is niet standaard zo. Althans, de CC-bedrijven die ik heb uitgeplozen zoeken eerst uit of het klopt, en geven daarna pas het geld terug. Dus als je ineens onterecht 2000 euro kwijt bent, kan het wel even duren voordat je het terug krijgt.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_28490297
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:29 schreef _Arthur het volgende:
Wat jij omschrijft is dus gewoon hoe een creditcard werkt.
Niet altijd. De meeste mensen zullen een creditcard bij hun bank nemen en daar wordt het bedrag meestal maandelijks geheel van hun rekening afgeschreven. Tenzij je kiest voor gespreid betalen, wat niet altijd mogelijk is.
pi_28491760
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 18:57 schreef bmwdevil het volgende:
1150 is bij mij het standaardlimiet bedrag voor visa.
Bij mij staat ie op 4000.
Die hebben ze dus zelf sneaky verhoogd.
pi_28494214
Ik zit dus echt gigantisch te balen. Mijn reserve CC blijkt dus automatisch slechts 25% van het openstaande tegoed te incasseren. Ook als het tegoed op je bankrekening voldoende is. Met als resultaat dus dat ik volledig zonder enige noodzaak rente heb lopen betalen. Helaas is me dat dus niet tijdig opgevallen.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 17:07:19 #96
63900 xelzix
Get on with it!
pi_28517434
Hoe zit het eigenlijk met de aankoop verzekering tegen verlies, diefstal en beschadiging? Er staat op de site van Visa dat "vrijwel alle aankopen 180 dagen verzekerd zijn. "
Wat valt dan precies onder vrijwell alle aankopen? Eten en benzine e.d. ok, natuurlijk valt dat er niet onder. Maar zit er een limiet aan de prijs van de te kopen goederen?
I can resist everything but temptation.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:24:35 #97
123792 JanMichiel
Melk, de witte motor!
pi_28640800
De ABN AMRO creditcard is overigens het eerste jaar gratis.
  woensdag 13 juli 2005 @ 17:33:14 #98
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_28775029
Weet iemand hoe het dan zit als je op vakantie bent, terwijl je de rekening thuis krijgt?? Ik ben namelijk weg als ik de rekening (acceptgiro) krijg, en ben niet terug voordat de uiterste betaaldatum is...
  woensdag 13 juli 2005 @ 17:58:27 #99
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_28775670
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 17:07 schreef xelzix het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de aankoop verzekering tegen verlies, diefstal en beschadiging? Er staat op de site van Visa dat "vrijwel alle aankopen 180 dagen verzekerd zijn. "
Wat valt dan precies onder vrijwell alle aankopen? Eten en benzine e.d. ok, natuurlijk valt dat er niet onder. Maar zit er een limiet aan de prijs van de te kopen goederen?
Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, ik gebruik nu alweer 2 of 3 jaar een (abn) mastercard en heb het nooit nodig gehad, maar zou wel makkelijk zijn (als ik bijvoorbeeld een zonnebril ermee gekocht heb en hem weer eens verlies op het strand )
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_28775783
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 17:33 schreef bmwdevil het volgende:
Weet iemand hoe het dan zit als je op vakantie bent, terwijl je de rekening thuis krijgt?? Ik ben namelijk weg als ik de rekening (acceptgiro) krijg, en ben niet terug voordat de uiterste betaaldatum is...
Bel Visa of je bank.Die kunnen wat zeggen... Anders kan je bv in inetbankieren instellen dat je bv over een maand een x bedrag wil overmaken op rekening. Plus meestal heb je iets van een maand of zo voordat je hoeft te betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')