Ik kreeg de rekening van de ANWB visa 24 mei.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:30 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb sinds kort een Visa card (anwb). Ik heb geen optie gespreid betalen, dus het hele saldo moet elke maand van mijn rekening worden afgeschreven, waartoe ik een machtiging heb gegeven.
Weet iemand de incassodata? Bij Mastercard was dat online te vinden in een tabel, maar voor Visa kon ik die info niet vinden. Iemand?
Net gebeld met ING, en helaas, eerst een formuliertje invullen, dan gaan ze onderzoeken, en dan pas storten ze terug.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:35 schreef WheeleE het volgende:
Ik heb mijn oog laten vallen op een ING-card. Ik kan alleen nergens vinde nhoe de ING-bank omgaat met terugstorten van dubieuze betalingen. Staorten ze het bedrag na je melding gelijk terug en gaan ze dan pas onderzoeken? Of doen ze het andersom?
Kan er ook mee te maken hebben dat het bedrijf de betaling nog niet heeft aangeboden bij de creditcard maatschappij? Sommige internetbedrijven bieden pas een betaling aan op het moment dat de bestelling verscheept is. Is dat wellicht het geval?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:43 schreef stevengerrard het volgende:
ff een vraagje. ik krijg net de lijst van mijn betalingen binnen maar nu ziet mijn oog dat er een aantal betalingen helemaal niet vermeld worden. Hoe kan dit? en kan het zijn dat deze een maand later pas op een overzicht staan? Dit terwijl er betalingen die erna zijn gedaan wel op het overzicht staan
Je ontvangt van Greencard of Pretium rekeningen.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:58 schreef Hayk het volgende:
Als ik zo'n greencard-visa of Pretium-visa aan zou vragen, krijg ik dan keurig voor de betalingsfhandeling met Visa te maken? Of ga ik van Greencard of Pretium rekeningen ontvangen?
Ik heb niet zo'n zin in gedonder met Greencard/Primeline (op één of andere manier vertrouw ik dat niet zo) over dubieuze afschrijvingen etc.
Bij mij (ik betaal met acceptgiro bij de ANWB) moet ik het altijd zo rond de 7de of 8ste overgemaakt hebben, maar ik geloof niet dat dat altijd zo is....quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:30 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb sinds kort een Visa card (anwb). Ik heb geen optie gespreid betalen, dus het hele saldo moet elke maand van mijn rekening worden afgeschreven, waartoe ik een machtiging heb gegeven.
Weet iemand de incassodata? Bij Mastercard was dat online te vinden in een tabel, maar voor Visa kon ik die info niet vinden. Iemand?
Wat jij omschrijft is dus gewoon hoe een creditcard werkt.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 17:13 schreef Kontiki het volgende:
Ik zit ook bij de ABN Amro en ik heb een card met gespreid terugbetalen.
Dat betekent in feite dat je creditcard een eigen bankrekeningnummer krijgt. Daar wordt maandelijks een percentage van de uitgaves vanaf gehaald, met een minimum van 45 euro per maand. Ik vind het ideaal omdat je direct zelf geld kunt overmaken naar die rekening. Zo kom je nooit negatief te staan.
Voorbeeld: ik koop met de creditcard iets van 100 euro. Vervolgens maak ik vanaf mijn betaalrekening 100 euro over naar mijn creditcard-rekening, en klaar is Kees. Geen gezeur met rente, geen grote bedragen die plots worden afgeschreven aan het einde van de maand, etc.
Pas als je echt grote uigaves doet, die je inkomen overschrijden, is dat niet aan te raden. Maar met kleine uitgaves is dit systeem echt ideaal. Je kunt het dan als een soort van prepaid-systeem gebruiken.
Dat valt helaas tegen. Het is niet standaard zo. Althans, de CC-bedrijven die ik heb uitgeplozen zoeken eerst uit of het klopt, en geven daarna pas het geld terug. Dus als je ineens onterecht 2000 euro kwijt bent, kan het wel even duren voordat je het terug krijgt.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:29 schreef _Arthur het volgende:
[..]
...
Verder ligt de bewijslast over onterrecht geincasseerde bedragen bij het bedrijf die de verkopen verzorgt. De creditcard maatschappijen keren dan gewoon niet uit aan het betreffende bedrijf. Dus indien er sprake is van fraude is het verkopende bedrijf financieel de pineut, niet de creditcardmaatschappij en/of de consument.
...
Niet altijd. De meeste mensen zullen een creditcard bij hun bank nemen en daar wordt het bedrag meestal maandelijks geheel van hun rekening afgeschreven. Tenzij je kiest voor gespreid betalen, wat niet altijd mogelijk is.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:29 schreef _Arthur het volgende:
Wat jij omschrijft is dus gewoon hoe een creditcard werkt.
Bij mij staat ie op 4000.quote:Op donderdag 19 mei 2005 18:57 schreef bmwdevil het volgende:
1150 is bij mij het standaardlimiet bedrag voor visa.
Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, ik gebruik nu alweer 2 of 3 jaar een (abn) mastercard en heb het nooit nodig gehad, maar zou wel makkelijk zijn (als ik bijvoorbeeld een zonnebril ermee gekocht heb en hem weer eens verlies op het strandquote:Op dinsdag 5 juli 2005 17:07 schreef xelzix het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de aankoop verzekering tegen verlies, diefstal en beschadiging? Er staat op de site van Visa dat "vrijwel alle aankopen 180 dagen verzekerd zijn. "
Wat valt dan precies onder vrijwell alle aankopen? Eten en benzine e.d. ok, natuurlijk valt dat er niet onder. Maar zit er een limiet aan de prijs van de te kopen goederen?
Bel Visa of je bank.Die kunnen wat zeggen... Anders kan je bv in inetbankieren instellen dat je bv over een maand een x bedrag wil overmaken op rekening. Plus meestal heb je iets van een maand of zo voordat je hoeft te betalen.quote:Op woensdag 13 juli 2005 17:33 schreef bmwdevil het volgende:
Weet iemand hoe het dan zit als je op vakantie bent, terwijl je de rekening thuis krijgt?? Ik ben namelijk weg als ik de rekening (acceptgiro) krijg, en ben niet terug voordat de uiterste betaaldatum is...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |