hoe meer je koopt en betaalt met de GREENCARD des te meer bomen planten zij er voor terugquote:
bellen naar mastercard jaquote:Op maandag 7 november 2005 14:15 schreef D-MIXXX het volgende:
Hoe kan je zoiets regelen kikoooooo? Gewoon bellen naar Mastercard ( 0800-022-5821???) ?
Rabobank wil me niet helpen, die gaan een klant verliezen denk ik.
oeh, wat zal jij lekker slapen met die gedachtequote:Op maandag 7 november 2005 17:54 schreef Adelante het volgende:
[..]
hoe meer je koopt en betaalt met de GREENCARD des te meer bomen planten zij er voor terug
Treehugging hippiequote:Op maandag 7 november 2005 17:54 schreef Adelante het volgende:
[..]
hoe meer je koopt en betaalt met de GREENCARD des te meer bomen planten zij er voor terug
eerder een hypocriete kapitalistquote:
Zal tijd worden ook!quote:Op woensdag 9 november 2005 08:50 schreef halion het volgende:
Binnenkort wordt ook in Nederland de creditcard met pincode uitgerold.
hoef je dus niet meer met je handtekening te betalen. Oude kaarthouders krijgen een nieuwe.
Interessant is overigens dat vrijwel iedere Nederlander al met een 'Mastercard' betaald, namelijk met Maestro.quote:Op woensdag 9 november 2005 14:54 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Zal tijd worden ook!
Misschien dat Nederland dan het gemak van de creditcard doorkrijgt
Heb nu al een pincode op mijn CC, of krijg je dan weer een nieuwe pincode?quote:Op woensdag 9 november 2005 08:50 schreef halion het volgende:
Binnenkort wordt ook in Nederland de creditcard met pincode uitgerold.
hoef je dus niet meer met je handtekening te betalen. Oude kaarthouders krijgen een nieuwe.
Interpay nam eerder de distributie van MasterCards voor haar rekening binnen Nederland (later zijn er wel partijen bijgekomen die ook MC's uitgeven, zoals International Card Services). MasterCard geeft ook Cirrus/Maestro-kaarten uit.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:00 schreef halion het volgende:
weet iemand waarom Maestro/Cirrus in Nederland een monopolie heeft en niet Visa Electron/Plus?
Het is in ieder geval veiliger. Maar ik zou het gerbruik van creditcards niet zo snel aanjuichen, mensen moeten er wel mee om kunnen gaan. Er staan al zoveel jongeren rood....quote:Op woensdag 9 november 2005 14:54 schreef kikoooooo het volgende:
Zal tijd worden ook!
Misschien dat Nederland dan het gemak van de creditcard doorkrijgt
Je hebt als het goed is nu alleen een pincode om cash geld mee op te nemen bij een ATM.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:01 schreef Joenes het volgende:
[..]
Heb nu al een pincode op mijn CC, of krijg je dan weer een nieuwe pincode?
Vanmiddag was ik in de Free Record Shop en daar stonden gewoon mensen creditcards aan te smeren aan klanten... echt weird dat ze dat midden in een winkel gaan doenquote:Op vrijdag 11 november 2005 15:55 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Het is in ieder geval veiliger. Maar ik zou het gerbruik van creditcards niet zo snel aanjuichen, mensen moeten er wel mee om kunnen gaan. Er staan al zoveel jongeren rood....
In Amerika staan er op high-schools en colleges complete stands van Visa, MasterCard, Amex en Discover waar studenten direct een kaart kunnen aanschaffen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:13 schreef Christine het volgende:
[..]
Vanmiddag was ik in de Free Record Shop en daar stonden gewoon mensen creditcards aan te smeren aan klanten... echt weird dat ze dat midden in een winkel gaan doen
Dit wordt ingevoerd als de EMV chip op de cc is opgenomen. Kan nog wel twee jaar duren voor alle kaarten aangepast zijn. EMV staat voor Eurokaart Mastercard Visakaartquote:Op vrijdag 11 november 2005 16:11 schreef halion het volgende:
Je hoeft in het vervolg dus geen handtekening meer te zetten. (= in principe minder fraudegevoelig).
Ja, maar dat duurt nog langer, want alle toonbankinstellingen moeten dan ook aangepaste apparatuur hebben.quote:Op vrijdag 11 november 2005 22:21 schreef __Saviour__ het volgende:
en wat gaat die chip doen? de magneetstrip vervangen?
Wat is dat voor vaag protocol?quote:Op vrijdag 11 november 2005 22:18 schreef pentas het volgende:
[..]
Dit wordt ingevoerd als de EMV chip op de cc is opgenomen. Kan nog wel twee jaar duren voor alle kaarten aangepast zijn. EMV staat voor Eurokaart Mastercard Visakaart
nee, absoluut niet.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:57 schreef Greetings het volgende:
Weet iemand overigens of CC-maatschappijen de betalingsdetails van al hun klanten automatisch doorsturen naar de belastingdienst? Of gebeurt zoiets alleen op verzoek? En is de CC-maatschappij verplicht deze info aan de belastingdienst af te geven?
interessante vraag... wat zijn je plannen?quote:Op woensdag 16 november 2005 17:57 schreef Greetings het volgende:
Weet iemand overigens of CC-maatschappijen de betalingsdetails van al hun klanten automatisch doorsturen naar de belastingdienst? Of gebeurt zoiets alleen op verzoek? En is de CC-maatschappij verplicht deze info aan de belastingdienst af te geven?
Niets, vroeg het me gewoon af.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:51 schreef sas_andrea het volgende:
[..]
interessante vraag... wat zijn je plannen?![]()
Vraag dan ook meteen die 3e code die je nodig hebt om online te betalenquote:Op vrijdag 18 november 2005 08:44 schreef halion het volgende:
wat is jullie kaartnummer? en vervaldatum?
fuck ja, de CVC !quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:11 schreef DaMook het volgende:
[..]
Vraag dan ook meteen die 3e code die je nodig hebt om online te betalenAnders heb je er nog niets aan
Volgens Mastercard moet ik het regelen met mijn bank, de Rabobank.quote:
volgens mij moet je bij Interpay zijn.quote:Op zaterdag 19 november 2005 18:22 schreef D-MIXXX het volgende:
[..]
Volgens Mastercard moet ik het regelen met mijn bank, de Rabobank.
De Rabobank wil het niet afhandelen. Deze zegt dat ik aangifte moet doen bij de politie, en dat deze het verder regelen zodat ik mijn geld terug krijg via de Rabobank...()
Dit omdat ik betaald heb met Paypal en dus zelf betaald heb, en dat ze niet mijn gegevens hebben gestolen o.i.d.. Daarom moet het via de politie...
Klopt dit, wat de Rabobank (locale Rabobank alhier) zegt, of proberen ze er gewoon makkelijk af te komen?
wat moet jij dan ook met een creditcard?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:10 schreef Elusive het volgende:
hoe kom ik aan een credit card als ik part time werkzaam ben met een bruto inkomen van rond de 700/800 ? ING wil mij iig niet
Zich diep in de schulden steken misschien?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:36 schreef avotar het volgende:
[..]
wat moet jij dan ook met een creditcard?
bv...quote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:37 schreef Light het volgende:
[..]
Zich diep in de schulden steken misschien?
Ach, de limiet op mijn CC is ongeveer het dubbele van wat ik maandelijks bijgeschreven krijg. Voor de ING is het kennelijk geen belemmeringquote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:43 schreef avotar het volgende:
[..]
bv...
ik vind het ergens niet meer dan logisch dat je niet een kredietmogelijkheid krijgt waarvan de limiet hoger ligt dan je NETTO inkomen..
Probeer eens een BijCard aan te vragen bij de Bijenkorf. Werkt prima, wel legitimatie meenemen dan.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:10 schreef Elusive het volgende:
hoe kom ik aan een credit card als ik part time werkzaam ben met een bruto inkomen van rond de 700/800 ? ING wil mij iig niet
ANWB geeft al een kleine 10 jaar in samenwerking met International Card Services (ICS)een eigen CC uit en de Bijenkorf heeft heel lang een vaste klantenkaart. De Bijenkorf heeft alleen een paar jaar geleden haar eigen financieringsmaatschappij verkocht aan, inderdaad, ICS. Vervolgens vervangt ICS de klantenkaart door een creditcard die ook buiten de Bijenkorf te gebruiken is. Dat vind ik niet vreemd.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 13:01 schreef Bhai het volgende:
Echt raar dat elk bedrijf zijn creditcard begint uit te geven. Bijenkorf, ANWB e.d.
Straks geeft de bakker om de hoek ook een eigen cc uit![]()
Je kan die dingen toch ook direct bij Visa of MasterCard kopen?
Bij de abn amro kun je zelfs een virtuele CC aanmaken via telebankieren. Als je iets wilt bestellen op inet dan zet je er een bedrag op en krijg je een CC nummer dat (tijdelijk) te gebruiken is en waar je ook maximaal het ingestelde bedrag mee kunt betalenquote:Op maandag 29 mei 2006 01:27 schreef Kontiki het volgende:
ABN Amro heeft nu trouwens de gratis optie om online je creditcard te beheren: uitgaven bekijken, openstaald saldo, etc. Ze zijn niet de enige (ING bijv.) maar ik vind het wel handig. Als ik ergens een hekel aan heb met CC's is dat je steeds moet wachten op het afschrift. Tot nu toe moest ik het handmatig bijhouden.
Dat is handig. Ik ken een hoop mensen die geen creditcard kunnen krijgen, dit is dan een mooie oplossing.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 07:42 schreef DaMook het volgende:
Bij de abn amro kun je zelfs een virtuele CC aanmaken via telebankieren. Als je iets wilt bestellen op inet dan zet je er een bedrag op en krijg je een CC nummer dat (tijdelijk) te gebruiken is en waar je ook maximaal het ingestelde bedrag mee kunt betalen.
Link aubquote:Op dinsdag 30 mei 2006 07:42 schreef DaMook het volgende:
[..]
Bij de abn amro kun je zelfs een virtuele CC aanmaken via telebankieren. Als je iets wilt bestellen op inet dan zet je er een bedrag op en krijg je een CC nummer dat (tijdelijk) te gebruiken is en waar je ook maximaal het ingestelde bedrag mee kunt betalen.
Hmm ik kan er ook niets meer over vindenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:04 schreef Bhai het volgende:
Volgens mij klopt dat verhaal over "virtuele" cc niet. Kan niks vinden op de site van ABN....
Maak je me voor niks blij
Het was er echtquote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:38 schreef Bhai het volgende:
Heb je niet gedroomd ofzo
Want als er zoiets was, denk ik dat daar veel meer mensen interesse in zouden hebben gehad
Nee, heb ik niet kunnen vindenquote:Op woensdag 7 juni 2006 13:03 schreef RubberenRobbie het volgende:
En dat staat niet op rabobank.nl?
Kijk dat moest ik even wetenquote:Op donderdag 8 juni 2006 18:31 schreef werty het volgende:
Bij ING kun je online zelf het percentage aanpassen. Toen ik een ING-card had had ik hem meestal gewoon op 100% staan. Dan wordt aan het eind van de maand het volledig openstaande bedrag geincasseerd.
De ABN heeft deze mogelijkheid ook, alleen kun je het volgens mij niet online aanpassen.
De meeste banken maken hier alleen niet veel reclame voor omdat ze bij een terugbetaling van 100% geen rente vangen.
ik heb het wel bij 10 verschillende instanties geprobeerd, maar als je niet meer dan 1150 netto verdient krijg je er nergens 'e'enquote:Op woensdag 7 juni 2006 11:37 schreef newyorkcity het volgende:
Oke ik zou het hele topic kunnen doorlezen..
Ik wil graag een rabocard aanvragen. Weet iemand of er een minimum inkomen is vereist? Ik hoef niet zo veel credit op de card, misschien 500 euro ofzo..
Jezus wat moet ik dan wel een geluk hebben gehad met 2 uit 2.quote:Op maandag 12 juni 2006 11:31 schreef Elusive het volgende:
[..]
ik heb het wel bij 10 verschillende instanties geprobeerd, maar als je niet meer dan 1150 netto verdient krijg je er nergens 'e'en
wat? waar!quote:Op maandag 12 juni 2006 11:32 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Jezus wat moet ik dan wel een geluk hebben gehad met 2 uit 2.
![]()
Welke heb je geprobeerd?quote:Op maandag 12 juni 2006 11:31 schreef Elusive het volgende:
[..]
ik heb het wel bij 10 verschillende instanties geprobeerd, maar als je niet meer dan 1150 netto verdient krijg je er nergens 'e'en
Een cc van de Postbank kun je al aanvragen als min. 650 euro per maand op je rekening ontvangt. De maximale bestedingsruimte is wel afhankelijk van je inkomen.quote:Op maandag 12 juni 2006 11:31 schreef Elusive het volgende:
[..]
Ik denk dat je daarvoor het meeste kans maakt bij je eigen bank. Zij hebben immers de meeste gegevens al van je en kunnen vrij makkelijk zien of je genoeg inkomen per maand hebt.quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:20 schreef Woffel het volgende:
Zijn er ook nog maatschappijen waar een spoedaanvraag mogelijk is, en dan heb ik over cc binnen 2 / 3 dagen... gezien de reacties in dit topic vast niet... extra bijkomende kosten zijn geen probleem...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |