abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31532352
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 22:54 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Ok, nog een keer:
Er zijn in de wereld een paar merken creditcards, de belangrijkste zijn: VISA, MasterCard, American Express en Diners Club. Deze merken geven licenties weg aan allerlei bedrijven (waaronder dus banken), die dan hun eigen creditcards mogen uitgeven. Een ING kaart is gewoon een MasterCard die wordt uitgegeven door ING.
aanvulling:

- American Express is geen creditcard, maar een chargecard. Het openstaande saldo wordt namelijk altijd maandelijks geincasseerd en er is geen kredietregeling mogelijk.

- Nog twee grote maatschappijen: Discover Card (USA) en JCB (Asia)
  woensdag 2 november 2005 @ 12:41:08 #152
3185 Adelante
To let it go now
pi_31893585
In plaats van de ANWB VISA kaart heb ik maar eens besloten dit jaar de GREENCARD VISA te gaan proberen. Kosten zijn eenmalig 75 euro en geen verdere jaarlijkse bijdragen, plus je helpt nog eens actief mee het broeikaseffect te verminderen

"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_31953508
quote:
Op woensdag 2 november 2005 12:41 schreef Adelante het volgende:
In plaats van de ANWB VISA kaart heb ik maar eens besloten dit jaar de GREENCARD VISA te gaan proberen. Kosten zijn eenmalig 75 euro en geen verdere jaarlijkse bijdragen, plus je helpt nog eens actief mee het broeikaseffect te verminderen

[afbeelding]
zo te zien is het al een nieuwere kaart inclusief chip.
die zijn smart geloof ik. daarnaast kun je met pincode betalen ipv handtekening?
pi_31953575
Als je iets betaald met creditcard, maar je ontvangt niks, dan kan je dat toch terugkrijgen?
Ik heb een RaboCard, hoe gaat zoiets in zijn werk? Is een belletje genoeg of moet je langsgaan?
pi_31963029
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:46 schreef D-MIXXX het volgende:
Als je iets betaald met creditcard, maar je ontvangt niks, dan kan je dat toch terugkrijgen?
Ik heb een RaboCard, hoe gaat zoiets in zijn werk? Is een belletje genoeg of moet je langsgaan?
Bij Visa is een belletje genoeg. Ze storten dan meteen het bedrag terug en stellen dan een onderzoek in. Klant gaat dus altijd voor.

Hoe het bij MasterCard gaat weet ik niet. Soortgelijke wijze wellicht.
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:54:08 #156
134134 FRKY
The maker of...
pi_31964846
Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt. Maar lijk me wel irritant als dat het geval is. Ik zou dan gelijk de Rabobank informeren. Gewoon ff via de telefoon. En waarschijnlijk ook mijn rabocard laten blokkeren, Anders kunnen ze hem wel misbruiken.

Oh wat ik altijd zo irritant vind bij de mediamarkt, dat je je moet legitimeren. De eerste keer had ik dus niets bij me. Tegenwoordig wel dus. haha
FRKY
pi_32053616
quote:
Op woensdag 2 november 2005 12:41 schreef Adelante het volgende:

[afbeelding]
actief meehelpen? leg eens uit?
pi_32053635
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:58 schreef halion het volgende:

[..]

Bij Visa is een belletje genoeg. Ze storten dan meteen het bedrag terug en stellen dan een onderzoek in. Klant gaat dus altijd voor.

Hoe het bij MasterCard gaat weet ik niet. Soortgelijke wijze wellicht.
Bij MC gaat dat precies hetzelfde... de klant zal eigenlijk NOOIT in het ongelijk worden gesteld
pi_32056314
Hoe kan je zoiets regelen kikoooooo? Gewoon bellen naar Mastercard ( 0800-022-5821???) ?
Rabobank wil me niet helpen, die gaan een klant verliezen denk ik.
  maandag 7 november 2005 @ 14:19:54 #160
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_32056409
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:54 schreef FRKY het volgende:
Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt. Maar lijk me wel irritant als dat het geval is. Ik zou dan gelijk de Rabobank informeren. Gewoon ff via de telefoon. En waarschijnlijk ook mijn rabocard laten blokkeren, Anders kunnen ze hem wel misbruiken.

Oh wat ik altijd zo irritant vind bij de mediamarkt, dat je je moet legitimeren. De eerste keer had ik dus niets bij me. Tegenwoordig wel dus. haha
Het hoort standaard te zijn dat je je moet legitimeren bij aankopen met een credit card. dat winkels dit niet doen is juist veel erger en kan een hoop fraude voorkomen
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 7 november 2005 @ 17:54:56 #161
3185 Adelante
To let it go now
pi_32062616
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:45 schreef kikoooooo het volgende:

actief meehelpen? leg eens uit?
hoe meer je koopt en betaalt met de GREENCARD des te meer bomen planten zij er voor terug
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_32063839
quote:
Op maandag 7 november 2005 14:15 schreef D-MIXXX het volgende:
Hoe kan je zoiets regelen kikoooooo? Gewoon bellen naar Mastercard ( 0800-022-5821???) ?
Rabobank wil me niet helpen, die gaan een klant verliezen denk ik.
bellen naar mastercard ja
pi_32063863
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:54 schreef Adelante het volgende:

[..]

hoe meer je koopt en betaalt met de GREENCARD des te meer bomen planten zij er voor terug
oeh, wat zal jij lekker slapen met die gedachte
  dinsdag 8 november 2005 @ 09:18:39 #164
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32080139
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:54 schreef Adelante het volgende:

[..]

Treehugging hippie
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 8 november 2005 @ 21:33:32 #165
3185 Adelante
To let it go now
pi_32099572
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 09:18 schreef avotar het volgende:

Treehugging hippie
eerder een hypocriete kapitalist
pi_32108505
heeft iemand hier een American Express Blue kaart?
Hoe wordt ie geaccepteerd? (online en offline)
pi_32108545
Binnenkort wordt ook in Nederland de creditcard met pincode uitgerold.
hoef je dus niet meer met je handtekening te betalen. Oude kaarthouders krijgen een nieuwe.
pi_32118046
quote:
Op woensdag 9 november 2005 08:50 schreef halion het volgende:
hoef je dus niet meer met je handtekening te betalen. Oude kaarthouders krijgen een nieuwe.
Zal tijd worden ook!
Misschien dat Nederland dan het gemak van de creditcard doorkrijgt
pi_32173126
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:54 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Zal tijd worden ook!
Interessant is overigens dat vrijwel iedere Nederlander al met een 'Mastercard' betaald, namelijk met Maestro.

Maestro is een dochtermaatschappij van Mastercard en brengt debit-kaarten uit, hier in Nederland noemen wij dat de pinpas.

Volgens mij zijn alle pinpassen in Nederland van Maestro/Cirrus? (Cirrus is het ATM-netwerk van Mastercard.)

Het alternatief voor Maestro/Cirrus is het systeem van Visa: Visa Electron/Plus. Uiteindelijk blijken er dus maar twee partijen verantwoordelijk te zijn voor al het wereldwijde betalingsverkeer, in ieder geval in Amerika en Europa dan. (Visa en Mastercard en hun dochtermaatschappijen).

Vraag me af hoeveel mensen daarvan op de hoogte zijn?
pi_32173261
weet iemand waarom Maestro/Cirrus in Nederland een monopolie heeft en niet Visa Electron/Plus?
pi_32173279
quote:
Op woensdag 9 november 2005 08:50 schreef halion het volgende:
Heb nu al een pincode op mijn CC, of krijg je dan weer een nieuwe pincode?
pi_32175332
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:00 schreef halion het volgende:
weet iemand waarom Maestro/Cirrus in Nederland een monopolie heeft en niet Visa Electron/Plus?
Interpay nam eerder de distributie van MasterCards voor haar rekening binnen Nederland (later zijn er wel partijen bijgekomen die ook MC's uitgeven, zoals International Card Services). MasterCard geeft ook Cirrus/Maestro-kaarten uit.

Interpay is een gezamenlijke onderneming van de (meeste) Nederlandse banken. Zie hier je link
pi_32181477
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:54 schreef kikoooooo het volgende:
Zal tijd worden ook!
Het is in ieder geval veiliger. Maar ik zou het gerbruik van creditcards niet zo snel aanjuichen, mensen moeten er wel mee om kunnen gaan. Er staan al zoveel jongeren rood....
pi_32181965
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:01 schreef Joenes het volgende:

[..]

Heb nu al een pincode op mijn CC, of krijg je dan weer een nieuwe pincode?
Je hebt als het goed is nu alleen een pincode om cash geld mee op te nemen bij een ATM.
In de winkel of een restaurant betaal je momenteel met je handtekening, en daar komt dus ook een pincode voor. Ik neem aan dat dat dezelfde code is als waar je nu al cash mee kan pinnen, maar zeker weet ik het niet. (lijkt me niet handig 2 verschillende pincodes op 1 kaart).
Je hoeft in het vervolg dus geen handtekening meer te zetten. (= in principe minder fraudegevoelig).

Betalingen via Internet vallen hier buiten, daar hoef je nu al niet voor te tekenen en komt dus ook geen pincode voor. Een betaling via Internet volstaat met het invoeren van je creditcardnummer en de vervaldatum, beide staan op de kaart en op bonnetjes.

Veel mensen denken dat een creditcard fysiek gestolen moet zijn voordat er misbruik van gemaakt kan worden. Echter, het stelen/afkijken van een nummer en vervaldatum is al voldoende om er betalingen mee te doen. (via Internet, telefoon, hotelreserveringen etc.)
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:13:20 #175
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_32182019
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:55 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Het is in ieder geval veiliger. Maar ik zou het gerbruik van creditcards niet zo snel aanjuichen, mensen moeten er wel mee om kunnen gaan. Er staan al zoveel jongeren rood....
Vanmiddag was ik in de Free Record Shop en daar stonden gewoon mensen creditcards aan te smeren aan klanten... echt weird dat ze dat midden in een winkel gaan doen
pi_32182054
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:13 schreef Christine het volgende:

[..]

Vanmiddag was ik in de Free Record Shop en daar stonden gewoon mensen creditcards aan te smeren aan klanten... echt weird dat ze dat midden in een winkel gaan doen
In Amerika staan er op high-schools en colleges complete stands van Visa, MasterCard, Amex en Discover waar studenten direct een kaart kunnen aanschaffen.
pi_32191690
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:11 schreef halion het volgende:

Je hoeft in het vervolg dus geen handtekening meer te zetten. (= in principe minder fraudegevoelig).
Dit wordt ingevoerd als de EMV chip op de cc is opgenomen. Kan nog wel twee jaar duren voor alle kaarten aangepast zijn. EMV staat voor Eurokaart Mastercard Visakaart
  Donald Duck held vrijdag 11 november 2005 @ 22:21:03 #178
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32191765
en wat gaat die chip doen? de magneetstrip vervangen?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_32192691
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 22:21 schreef __Saviour__ het volgende:
en wat gaat die chip doen? de magneetstrip vervangen?
Ja, maar dat duurt nog langer, want alle toonbankinstellingen moeten dan ook aangepaste apparatuur hebben.
pi_32256129
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 22:18 schreef pentas het volgende:

[..]

Dit wordt ingevoerd als de EMV chip op de cc is opgenomen. Kan nog wel twee jaar duren voor alle kaarten aangepast zijn. EMV staat voor Eurokaart Mastercard Visakaart
Wat is dat voor vaag protocol?
Het werkt hopelijk ook in het buitenland?
pi_32320370
Weet iemand overigens of CC-maatschappijen de betalingsdetails van al hun klanten automatisch doorsturen naar de belastingdienst? Of gebeurt zoiets alleen op verzoek? En is de CC-maatschappij verplicht deze info aan de belastingdienst af te geven?
pi_32336411
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:57 schreef Greetings het volgende:
Weet iemand overigens of CC-maatschappijen de betalingsdetails van al hun klanten automatisch doorsturen naar de belastingdienst? Of gebeurt zoiets alleen op verzoek? En is de CC-maatschappij verplicht deze info aan de belastingdienst af te geven?
nee, absoluut niet.
cc maatschappij garandeert privacy.
pi_32342183
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:57 schreef Greetings het volgende:
interessante vraag... wat zijn je plannen?
Life's a bitch and then U marry one... ;-)
pi_32342563
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:51 schreef sas_andrea het volgende:

[..]

interessante vraag... wat zijn je plannen?
Niets, vroeg het me gewoon af.
pi_32344151
Wedden op sport
pi_32364577
wat is jullie kaartnummer? en vervaldatum?
  vrijdag 18 november 2005 @ 09:11:50 #188
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_32364984
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 08:44 schreef halion het volgende:
wat is jullie kaartnummer? en vervaldatum?
Vraag dan ook meteen die 3e code die je nodig hebt om online te betalen Anders heb je er nog niets aan
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_32365584
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:11 schreef DaMook het volgende:

[..]

Vraag dan ook meteen die 3e code die je nodig hebt om online te betalen Anders heb je er nog niets aan
fuck ja, de CVC !
card verification code.

maar je hebt em niet op alle sites nodig!

mijne is: 487
  zaterdag 19 november 2005 @ 06:20:53 #190
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_32392186
mijne 112
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_32403701
quote:
Op maandag 7 november 2005 18:35 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

bellen naar mastercard ja
Volgens Mastercard moet ik het regelen met mijn bank, de Rabobank.

De Rabobank wil het niet afhandelen. Deze zegt dat ik aangifte moet doen bij de politie, en dat deze het verder regelen zodat ik mijn geld terug krijg via de Rabobank...( )
Dit omdat ik betaald heb met Paypal en dus zelf betaald heb, en dat ze niet mijn gegevens hebben gestolen o.i.d.. Daarom moet het via de politie...

Klopt dit, wat de Rabobank (locale Rabobank alhier) zegt, of proberen ze er gewoon makkelijk af te komen?
pi_32540548
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 18:22 schreef D-MIXXX het volgende:

[..]

Volgens Mastercard moet ik het regelen met mijn bank, de Rabobank.

De Rabobank wil het niet afhandelen. Deze zegt dat ik aangifte moet doen bij de politie, en dat deze het verder regelen zodat ik mijn geld terug krijg via de Rabobank...( )
Dit omdat ik betaald heb met Paypal en dus zelf betaald heb, en dat ze niet mijn gegevens hebben gestolen o.i.d.. Daarom moet het via de politie...

Klopt dit, wat de Rabobank (locale Rabobank alhier) zegt, of proberen ze er gewoon makkelijk af te komen?
volgens mij moet je bij Interpay zijn.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 13:10:33 #193
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_37986492
hoe kom ik aan een credit card als ik part time werkzaam ben met een bruto inkomen van rond de 700/800 ? ING wil mij iig niet
  vrijdag 19 mei 2006 @ 13:36:41 #194
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_37987272
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 13:10 schreef Elusive het volgende:
hoe kom ik aan een credit card als ik part time werkzaam ben met een bruto inkomen van rond de 700/800 ? ING wil mij iig niet
wat moet jij dan ook met een creditcard?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_37987305
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 13:36 schreef avotar het volgende:

[..]

wat moet jij dan ook met een creditcard?
Zich diep in de schulden steken misschien?
  vrijdag 19 mei 2006 @ 13:43:57 #196
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_37987500
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 13:37 schreef Light het volgende:

[..]

Zich diep in de schulden steken misschien?
bv...

ik vind het ergens niet meer dan logisch dat je niet een kredietmogelijkheid krijgt waarvan de limiet hoger ligt dan je NETTO inkomen..
  Donald Duck held vrijdag 19 mei 2006 @ 13:46:12 #197
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_37987575
Hij wil een cc vanwege iets bij paypal: [Centraal] Paypal deel 2
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 19 mei 2006 @ 14:36:15 #198
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_37989142
inderdaad, het is uitsluitend om m'n paypal account te activeren zodat ik door kan gaan met mijn internet handel (eBay) ik zit namelijk over de totale withdrawal limiet van 2500 euro en daarvoor al telkens over de maandelijkse 750 euro limiet
ik kan nu mijn centjes dus niet meer opnemen en heb zsm een credit card nodig.
pi_37989528
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 13:43 schreef avotar het volgende:

[..]

bv...

ik vind het ergens niet meer dan logisch dat je niet een kredietmogelijkheid krijgt waarvan de limiet hoger ligt dan je NETTO inkomen..
Ach, de limiet op mijn CC is ongeveer het dubbele van wat ik maandelijks bijgeschreven krijg. Voor de ING is het kennelijk geen belemmering
pi_37996222
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 13:10 schreef Elusive het volgende:
Probeer eens een BijCard aan te vragen bij de Bijenkorf. Werkt prima, wel legitimatie meenemen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')