Mislukte poging tot humor.quote:Op donderdag 28 april 2005 20:13 schreef Poldermodel het volgende:
Als ik Wim Kok op televisie zie, moet ik altijd denken aan het 'oude Nederland'.
Het land waar de sfeer niet opgefokt was.
De tijd dat de mensen nog vriendelijk waren.
Dat de samenleving gemoedelijk was, en niet spijkerhard zoals nu.
Dat mensen niet zo extreem rechts waren.
De tijd, dat je het gevoel had dat je vrij was.
Dat mensen plezieriger met elkaar omgingen.
Dat politici niet zo extreem zwart/wit dachten.
En nu
Als ik Balkenende en het kabinet zie of hoor, dan zie ik een wurgslang die de bevolking steeds meer afknelt. Een Python die de lucht uit de samenleving knijpt.
Ik mis Wim Kok en de jaren 90 echt. Wat een mooie tijd was dat hč.
Dat mag natuurlijk...quote:Op donderdag 28 april 2005 20:16 schreef sooty het volgende:
Hij heeft effe geen tijd. Deze ex-vakbondsleider is druk bezig met het zakkenvullen.
Het is .Pim Fortuyn, en als die kerel er nog was zou de situatie alleen nog maar erger zijn denk ik.quote:Op donderdag 28 april 2005 20:14 schreef longinus het volgende:
Ik mis Pim Fortuin, wat was nederland geweest met hem
Toen geluk nog heel gewoon wasquote:Op donderdag 28 april 2005 20:13 schreef Poldermodel het volgende:
Als ik Wim Kok op televisie zie, moet ik altijd denken aan het 'oude Nederland'.
De tijd dat de samenleving gemoedelijk was, en niet spijkerhard zoals nu.
De tijd dat mensen niet zo extreem rechts waren.
De tijd, dat je het gevoel had, dat je vrij was.
De tijd dat mensen plezieriger met elkaar omgingen.
En nu
Als ik Balkenende en het kabinet zie of hoor, dan zie ik een wurgslang die de bevolking steeds meer afknelt. Een Python die de lucht uit de samenleving knijpt.
Ik mis Wim Kok en de jaren 90 echt. Wat een mooie tijd was dat.
Tuurlijk. Gooi je pricipes maar overboord.quote:
Wat een mafkees idd, hij kan system pertubations en structurele problemen niet uit elkaar houden. Naja, kan hij vast wel maar daarmee schopt hij de complete achterban onder de partij vandaan.quote:Op donderdag 28 april 2005 20:23 schreef Johan_de_With het volgende:
En die nu weer op Nederland 3 zalvend zit te liegen over elf september ''dat de verhoudingen in Nederland totaal veranderd heeft.''
Je bedoeld: Een politicus?quote:Op donderdag 28 april 2005 20:23 schreef sooty het volgende:
[..]
Tuurlijk. Gooi je pricipes maar overboord.![]()
Ooit stond hij er voor het volk. Na zijn politieke carriere (via de vakbond) pakt hij ieder commissariaat aan.
Foute man. Bedrieger. Volksverlakker.
Die was inderdaad beter dan de nieuwequote:Op donderdag 28 april 2005 20:48 schreef nietzman het volgende:
Ik wil de oude achterkamertjespolitiek terug.
Eeehm, eigenlijk bedoel ik iemand van een man een man, een woord een woord. Als je als vakbondsleider het hoogste woord voert dat het schandalig is dat er aan de sociale zekerheid van de minima getornd wordt, dan ben je een volksverlakker als je minder dan drie decennia later je zakken staat te vullen met diverse commissariaten, terwijl hetzelfde volk dat je destijds zo vurig toesprak, nu zit te verkommeren op het minimum.quote:
Beter, schoner, democratischer, vriendelijker en Nederlandserquote:Op donderdag 28 april 2005 20:14 schreef longinus het volgende:
Ik mis Pim Fortuin, wat was nederland geweest met hem
quote:Op donderdag 28 april 2005 20:13 schreef Poldermodel het volgende:
En nu
Aan Paars 1 heb ik ook wel eens heimwee. Toen politiek nog politiek was en het land gewoon bestuurd werd. Tegenwoordig heerst toch veel meer de waan van de dag en is politiek vooral een spelletje. Bovendien was er toen nog een visie, meer dan: we hebben een paar zondebokken.quote:Op donderdag 28 april 2005 20:48 schreef nietzman het volgende:
Ik wil de oude achterkamertjespolitiek terug.
De montaigne zei al dat een vader niet de vriend van zijn kinderen kon zijn, en zo is het ook met de politiek.quote:Op donderdag 28 april 2005 21:43 schreef SCH het volgende:
Aan Paars 1 heb ik ook wel eens heimwee. Toen politiek nog politiek was en het land gewoon bestuurd werd. Tegenwoordig heerst toch veel meer de waan van de dag en is politiek vooral een spelletje. Bovendien was er toen nog een visie, meer dan: we hebben een paar zondebokken.
quote:Op donderdag 28 april 2005 20:43 schreef EnderOnline het volgende:
Woont Kok niet nog steeds in dat kale rijtjeshuis waar zijn vrouw elke dag keurig aardappels, vlees en groente voor hem maakt en eens in de week nasi?
Uit mijn hart gegrepenquote:Op donderdag 28 april 2005 21:55 schreef nietzman het volgende:
Openheid in de politiek is leuk, de burger geīnteresseerd krijgen in de politiek ook, maar op het moment zijn we compleet doorgeschoten.
en hier kan ik me ook weer volledig bij aansluitenquote:Op donderdag 28 april 2005 23:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Uit mijn hart gegrepen
Niet dat ik nou zo'n enorme Kok-fan was, die in mijn ogen soms iets te regenteske trekjes had maar hij deed wel waarvoor hij was aangesteld: besturen.
De naar adem snakkende politiek van tegenwoordig die van incident naar incident holt en populisme tot norm heeft verheven om maar bij de burger in de smaak te blijven vallen is mij een doorn in het oog.
Dan ben je vast erg tevreden met de gebakken lucht van Wouter Bos.quote:Op donderdag 28 april 2005 23:47 schreef zoalshetis het volgende:
en hier kan ik me ook weer volledig bij aansluitenwe hebben snel 'lucht' nodig.
on the contrary.quote:Op vrijdag 29 april 2005 00:01 schreef Lithion het volgende:
[..]
Dan ben je vast erg tevreden met de gebakken lucht van Wouter Bos..
zal ik je een geheimpje verklappen? je zit al in woIII. oorlog komt in vele gedaantes en snelheden tot een climax.quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:04 schreef Waxxer het volgende:
Als men toen hoorde dat het nu zou zijn zoals het nu is, zouden ze je vierkant uitlachenBest bizar..... Alles was koek en ei toen ik begon met studeren......
Hoop wel dat ik vķķr WO III m'n diploma heb gehaald, voor ik op transport wordt gezet om meerdere redenen
Ow, nou, ik kan het dus wel shaken zeg maarquote:Op vrijdag 29 april 2005 02:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zal ik je een geheimpje verklappen? je zit al in woIII. oorlog komt in vele gedaantes en snelheden tot een climax.
hoezo kan jij het shaken dan?quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:28 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Ow, nou, ik kan het dus wel shaken zeg maar
Ik moet altijd zo lachen om die gevatte opmerkingen van jou!Steeds kom ik je weer tegen en dan is het bijna alsof ik je achtervolg dus dan post ik maar niks
Maargoed, altijd to the point en met één zin veeg jij al het vage gedroom van tafelDat is.... Zoashetis
Maar OT: oorlog is een te groot woord maar imo is het een kwestie van korte tijd voor er echt iets gaat gebeuren - misschien geen oorlog met geweld, maar wel enorme uitzichtloze discussies.... De spanning is goed te merken, en sterker nog: volgens mij wordt die alleen maar groter
Journalist en daarbij behoor ik tot een subgroep in de samenleving die vergeleken wordt met dieven en lager wordt geacht dan honden en varkens.quote:
het is heel jammer dat de opwaartse spiraal van het 'homozijn' even stagneert. maar zie jezelf niet als ongewenste groep in onze samenleving. ongewenst zijn mensen die dat beeld juist tegenwerken.quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:38 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Journalist en daarbij behoor ik tot een subgroep in de samenleving die vergeleken wordt met dieven en lager wordt geacht dan honden en varkens.
Ach, waarom moeilijk doenHomo dus, om mezelf maar even een stempel te geven. Want ik moet zeggen dat ik de laatste twee jaar echt opvallend veel anti-zaken ben tegengekomen. Op een indirecte manier tot nu toe gelukkig, maar het is zeker te merken. En qua media natuurlijk ook, ik doe het omdat ik het hartstikke leuk vind, kan me niet schelen hoe -zolang het maar met vrijheden kan, maar eerder was het vooral "journalistiek??? Poeh poeh!!!
![]()
" en nu is het vooral dat journalisten zo willen stoken, eenzijdige berichtgevingen doen, enz enz enz.
En nou ja, als die underground opererende extremisten daadwerkelijk hun doel willen bereiken zijn natuurlijk de homo's en de westerse pers de eerste groepen die ze onder de duim willen hebben
hoe moet jij dan wel niet denken over mensen die vinden dat de woIII al even bezig is?quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:41 schreef heiden6 het volgende:
Ik weet niet wat ik erger vind, mensen die paranoīde zijn en denken dat WO drie volgend jaar van start gaat in Rotterdam-Zuid, of mensen die met een serieus gezicht Wim Kok verheerlijken.
Hoo hoo, ik geen van beidequote:Op vrijdag 29 april 2005 02:41 schreef heiden6 het volgende:
Ik weet niet wat ik erger vind, mensen die paranoīde zijn en denken dat WO drie volgend jaar van start gaat in Rotterdam-Zuid, of mensen die met een serieus gezicht Wim Kok verheerlijken.
de internationale onrust is juist op een miniscuul 'pislandje', met duizend culturen, als eerste te merken. we zullen altijd het testland blijven voor de rest van de wereld.quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:49 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Hoo hoo, ik geen van beide
Kok is een slappe overlegcultuur-vaatdoek, en qua spanningen denk ik dat op termijn het hele EU-gebeuren als een zeepbel uit elkaar spat, met de nodige spanningen die daarmee gepaard gaan. En in de nationale huidige politiek mis ik weer de daadkracht, er worden vingertjes geheven en kromme wetten ingevoerd die alleen maar meer veharding, onduidelijkheid en onrust veroorzaken. Ik weet zelf ook geen oplossing, maar enige vorm van stabiliteit is op dit moment ver te zoeken, en dat vind ik onbegrijpelijk voor zo'n klein pislandje als Nederland.
zoals .. uh :quote:Op vrijdag 29 april 2005 00:01 schreef Lithion het volgende:
[..]
Dan ben je vast erg tevreden met de gebakken lucht van Wouter Bos..
Wat ik niet snap is dat het in zo'n korte tijd heeft kunnen veranderen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:05 schreef Pool het volgende:
lalalalalala liedje heel lang
refr.(2x)[/i]
Het was een mooie tijd.Vooral dat land vol van verdraagzaamheid wil ik terug. Momenteel loopt iedereen maar egocentrisch te blaten en andere groepen af te schrijven.
De schijn van verdraagzaamheid. Sterker nog, de ellende in Den Haag was onder de periode Kok een stuk groter dan nu.quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:05 schreef Pool het volgende:
[iHet was een mooie tijd.Vooral dat land vol van verdraagzaamheid wil ik terug. Momenteel loopt iedereen maar egocentrisch te blaten en andere groepen af te schrijven.
Hoezo?quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:50 schreef nikk het volgende:
[..]
De schijn van verdraagzaamheid. Sterker nog, de ellende in Den Haag was onder de periode Kok een stuk groter dan nu.
Den Haag is op dit moment een stuk veiliger dan pakweg 1998. Destijds na een uur of tien door het centrum wandelen was er echt niet bij. Tegenwoordig kan dat gewoon. Damn, het is tegenwoordig zelfs een fatsoenlijk uitgaansgebied geworden.quote:
Oh je bedoelt de gemeente Den Haag, ik dacht dat je Den Haag in de zin van politiek centrum bedoelde.quote:Op vrijdag 29 april 2005 10:03 schreef nikk het volgende:
[..]
Den Haag is op dit moment een stuk veiliger dan pakweg 1998. Destijds na een uur of tien door het centrum wandelen was er echt niet bij. Tegenwoordig kan dat gewoon. Damn, het is tegenwoordig zelfs een fatsoenlijk uitgaansgebied geworden.
Maar de minister kan niet meer op z'n fiets naar het werk. En een ander wordt zomaar anagereden in het park. Politiek Den Haag is er dus niet veiliger op geworden.quote:Op vrijdag 29 april 2005 10:03 schreef nikk het volgende:
[..]
Den Haag is op dit moment een stuk veiliger dan pakweg 1998. Destijds na een uur of tien door het centrum wandelen was er echt niet bij. Tegenwoordig kan dat gewoon. Damn, het is tegenwoordig zelfs een fatsoenlijk uitgaansgebied geworden.
Ach, ik kan me nog wel een aanslag herinneren op een zekere meneer Janmaat.quote:Op vrijdag 29 april 2005 10:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar de minister kan niet meer op z'n fiets naar het werk. En een ander wordt zomaar anagereden in het park. Politiek Den Haag is er dus niet veiliger op geworden.
Dat was iinderdaad iets eerder. Maar ik probeer alleen maar aan te geven dat politiek Den Haag vroeger ook onveilig was. Zonder het terrorisme en het Islamitische radicalisme zou het op dit moment niet veel anders zijn dan onder Kok. Geestelijk gestoorden (zoals bij de aanrijding van Van Aartsen) heb je altijd al gehad.quote:Op vrijdag 29 april 2005 10:54 schreef du_ke het volgende:
In Den Haag?
En was dat niet gedurende de vorige CDA-VVD regeerperiode?
Ach, Fortuyn, sjun, lucida en Aaahikwordgek hebben nooit bestaan joh.quote:Op vrijdag 29 april 2005 11:12 schreef Lemmeb het volgende:
Ik mis Fortuyn. En sjun en lucida en Aaahikwordgek.
Neequote:Op vrijdag 29 april 2005 11:16 schreef Pool het volgende:
[..]
Ach, Fortuyn, sjun, lucida en Aaahikwordgek hebben nooit bestaan joh.
Kok de big spender...Denk aan alle verkeerd verstrekte subsidies die er uitgegeven zijn naar partijen en groeperingen. En de personificatie van politiek correct Nederland.quote:Op donderdag 28 april 2005 20:13 schreef Poldermodel het volgende:
En nu
Doe niet zo sentimenteel!quote:Op donderdag 28 april 2005 20:13 schreef Poldermodel het volgende:
En nu
Dat aftreden had ook nog een andere achtergrond, Fortuyn was zwaar in opkomst, kreeg veel media-aandacht, en door aftreden, een maand voor de verkiezingen aftreden is volgens mij geen aftreden, hoopte hij natuurlijk de aandacht een beetje bij Pim weg te halen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 13:30 schreef Koos Voos het volgende:
Begin juli 1995 viel het Bosnisch-Servische leger onder leiding van generaal Mladic de enclave aan. De stad Srebrenica werd op 11 juli 1995 door het Bosnisch-Servische leger ingenomen. Na de val van de enclave zijn ruim 7.500 moslim-mannen vermoord.
In het najaar van 1996 heeft het kabinet Kok I het NIOD gevraagd een wetenschappelijk en onafhankelijk onderzoek te doen naar Srebrenica. Dit rapport verscheen op 10 april 2002. Naar aanleiding van dit rapport trad het kabinet Kok II op 16 april 2002 af. Kok zei bij deze gelegenheid dat Nederland niet de 'schuld' op zich nam voor de moord op de duizenden moslims in juli 1995, maar wel haar 'politieke medeverantwoordelijkheid voor de situatie waarin dit kon gebeuren' zichtbaar wilde maken.
en het bloed droop van zijn handen ...![]()
Ja, maar hij heeft het goed bedoeld. Hij is PvdA'er.quote:Op vrijdag 29 april 2005 13:30 schreef Koos Voos het volgende:
en het bloed droop van zijn handen ...![]()
kicks...what!!???quote:Op zaterdag 30 april 2005 01:45 schreef Drugshond het volgende:
bood = rood, propoganda in eigen kleuren.
Wat jij mist is het harmoniemodel dat doorgaans met een globale economische hoogconjunctuur gepaard gaat. Wees maar blij dat de coalitie bezuinigt zodat dat straks weer terugkomt.quote:Op donderdag 28 april 2005 20:13 schreef Poldermodel het volgende:
En nu
Dat mis ik inderdaad heel erg. Het was ook een beetje een tijd alsof alles wat vanzelfsprekender en onbevangen ging. Ik vond die tijd veel gemoedelijker en vriendelijker en warmer. Het klimaat in dit land vind ik nu erg kil en steriel en ook erg verbitterd. En ik merk bijmezelf dat ik er ook door aangestoken ben. Alsof je het gevoel hebt, dat we op de rand van de afgrond leven. En dat er een derde wereldoorlog op komst is. Of dat Nederland een Islamitisch land gaat worden. En dat Nederland nooit meer echt Nederland zal worden. Dit is overdreven natuurlijk, maar zo voelt het wel, vind ik. Het komt ook door de voortdurende stemmingmakerij.quote:Wat jij mist is het harmoniemodel dat doorgaans met een globale economische hoogconjunctuur gepaard gaat. Wees maar blij dat de coalitie bezuinigt zodat dat straks weer terugkomt.
Bezuiniging in een tijd dat investering juist nodig is! Juist nu heeft de economie een overheid nodig die hem verlicht. Kijk naar de VS. Bush die onverantwoorde hoeveelheden Amerikaanse dollars ertegen aangooid. Daar denk ik dan het mijne van (beetje overdreven en risicovol), maar de economie trok zich mbv de overheid wel supersnel weer overeind.quote:Op zaterdag 30 april 2005 05:52 schreef Speth het volgende:
[..]
Wat jij mist is het harmoniemodel dat doorgaans met een globale economische hoogconjunctuur gepaard gaat. Wees maar blij dat de coalitie bezuinigt zodat dat straks weer terugkomt.
En altijd komt het keynesianisme weer terug... mensen blijken nooit te hebben geleerd van de jaren '70. Er is altijd wel een excuus om veel te veel uit te geven.quote:Op zaterdag 30 april 2005 11:29 schreef tudoros het volgende:
Bezuiniging in een tijd dat investering juist nodig is! Juist nu heeft de economie een overheid nodig die hem verlicht. Kijk naar de VS. Bush die onverantwoorde hoeveelheden Amerikaanse dollars ertegen aangooid. Daar denk ik dan het mijne van (beetje overdreven en risicovol), maar de economie trok zich mbv de overheid wel supersnel weer overeind.
Keynes was dan ook een groot econoom, dus het is niet raar dat zijn theorieën de kop opsteken. Maar ik ben het met je eens dat bestedingsimpulsen vanuit de overheid op dit moment niet de beste remedie zijn. Onze economie is voor 50% open, dus de helft van zo'n impuls stroomt meteen naar het buitenland.quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En altijd komt het keynesianisme weer terug... mensen blijken nooit te hebben geleerd van de jaren '70. Er is altijd wel een excuus om veel te veel uit te geven.
Onze directe handelspartners kunnen anders ook wel een flinke economische impuls gebruikenquote:Op zaterdag 30 april 2005 14:32 schreef Pool het volgende:
[..]
Keynes was dan ook een groot econoom, dus het is niet raar dat zijn theorieën de kop opsteken. Maar ik ben het met je eens dat bestedingsimpulsen vanuit de overheid op dit moment niet de beste remedie zijn. Onze economie is voor 50% open, dus de helft van zo'n impuls stroomt meteen naar het buitenland.
Dat zou imo inderdaad wel een betere aanpak zijn, als er tenminste nog genoeg particuliere reserves zijn. Maar ook de moeilijkste.quote:Het is belangrijker dat we het consumentenvertrouwen zien op te vijzelen en dat we aantrekkelijker worden voor het buitenland. Wat dat betreft is de verlaagde vennootschapsbelasting wel een goede maatregel.
Ja, daarom had Zalm ook niet moeten zeuren over het stabiliteitspact. Frankrijk en Duitsland overschreden hun budget, waarvan een deel weer naar ons zou vloeien. Dan hadden we zelf kunnen bezuinigen, al profiterend van de Franse en Duitse bestedingsimpulsen.quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:38 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Onze directe handelspartners kunnen anders ook wel een flinke economische impuls gebruiken. Dus als al die landen nu eens als een gek gaan uitgeven, dan worden we er allemaal beter van.
Het was toch echt Gerrit Zalm die jaren achter elkaar de ene naar de andere meevaller presenteerde, zonder te denken aan de 'magere jaren'.quote:Op zaterdag 30 april 2005 02:22 schreef Schepseltje het volgende:
tsja, dankzij de geldverspilling van paars moeten we nu alle eindjes aan elkaar knopen
en dankzij de slechte asielprocedure, de ontkenning van problemen in de multikul, moeten er nu harde maatregelen worden genomen
Met andere woorden, als Kok destijds de zaakjes wat beter had geregeld, hadden we nu niet zoveel rotzooi hoeven op te ruimen.
Maarja, we hebben altijd een regering met of PvdA of CDA, en beide zijn betuttelende pluche-klevers die weinig klaarmaken, met als verschil dat CDA tenminste inpopulaire maatregelen durft te nemen, terwijl PvdA altijd sociaal moet doen ten koste van de toekomstige regeringen
Dat was inderdaad zo gek nog niet geweestquote:Op zaterdag 30 april 2005 14:43 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, daarom had Zalm ook niet moeten zeuren over het stabiliteitspact. Frankrijk en Duitsland overschreden hun budget, waarvan een deel weer naar ons zou vloeien. Dan hadden we zelf kunnen bezuinigen, al profiterend van de Franse en Duitse bestedingsimpulsen.![]()
Met Ad Melkert als Rupsje Nooitgenoeg op de achtergrond... herinner jij het "Fuck de Zalmnorm" partijcongres nog?quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:47 schreef The_Owl het volgende:
Het was toch echt Gerrit Zalm die jaren achter elkaar de ene naar de andere meevaller presenteerde, zonder te denken aan de 'magere jaren'.
![]()
Nee - in tijden van laagconjunctuur is het nodig dat de burgers geld besteden in plaats van het op te sparen. Daarom geeft Bush tax cuts, en dat is wat ervoor zorgt dat de economie weer bijtrekt.quote:Op zaterdag 30 april 2005 11:29 schreef tudoros het volgende:
[..]
Bezuiniging in een tijd dat investering juist nodig is! Juist nu heeft de economie een overheid nodig die hem verlicht. Kijk naar de VS. Bush die onverantwoorde hoeveelheden Amerikaanse dollars ertegen aangooid. Daar denk ik dan het mijne van (beetje overdreven en risicovol), maar de economie trok zich mbv de overheid wel supersnel weer overeind.
Nogal wiedes dat de sfeer dan grimmiger wordt, zeker als het een aanslag uit de koker van Samir A. betreft, dwz: een met vele doden en onvoorspelbare gevolgen. Ken je een land waar het anders is?quote:Op zaterdag 30 april 2005 07:41 schreef Poldermodel het volgende:
En wat ik nog veel beangstigender vind is, dat als er weer opnieuw een aanslag in Nederland komt, dat de sfeer dan nog veel grimmiger en harder zal gaan worden dan nu het geval is. Dus nog rechser, nog minder mededogen, nog onvriendelijker, enz. Nederlander raken heel snel in paniek vind ik. We hebben een heel kort lontje gekregen. Dat vind ik ook best beangstigend.
Ja, Spanje, daar bleef het relatief rustig na de aanslag. Daar raakte men niet in paniek en raakte de samenleving ook niet totaal ontwricht zoals hier. Althans dat zei men op televisie.quote:Ken je een land waar het anders is?
Dat is een goed antwoord, al begreep ik van bekenden dat het er niet helemaal sereen is. Daarentegen vind ik de reactie van onye huidige regering enigyins verstandiger dan die van de toenmalige Spaanse.quote:Op zaterdag 30 april 2005 19:00 schreef Poldermodel het volgende:
[..]
Ja, Spanje, daar bleef het relatief rustig na de aanslag. Daar raakte men niet in paniek en raakte de samenleving ook niet totaal ontwricht zoals hier. Althans dat zei men op televisie.
Daar hebben ze ook minder moslims, en geen "integratie met behoud van eigen cultuur." Beter beleid dus, en ook een kleinere kloof.quote:Op zaterdag 30 april 2005 19:00 schreef Poldermodel het volgende:
Ja, Spanje, daar bleef het relatief rustig na de aanslag. Daar raakte men niet in paniek en raakte de samenleving ook niet totaal ontwricht zoals hier. Althans dat zei men op televisie.
Maar men neemt zijn theorieen niet integraal over; men neemt het leuke deel over: lekker veel uitgeven in slechte tijden. Men vergeet dat de theorie gebaseerd is op sparen in goede tijden en op een deflationaire recessie. In de jaren '70 zat men, ook volgens Keynes, goed fout.quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:32 schreef Pool het volgende:
Keynes was dan ook een groot econoom, dus het is niet raar dat zijn theorieën de kop opsteken.
Dat is zeker zo. Met name de Zalmsnip is één van de grootste fouten van Paars geweest. Dat geld had in de staatsschuld gestoken moeten worden.quote:Op zaterdag 30 april 2005 20:13 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Maar men neemt zijn theorieen niet integraal over; men neemt het leuke deel over: lekker veel uitgeven in slechte tijden. Men vergeet dat de theorie gebaseerd is op sparen in goede tijden en op een deflationaire recessie. In de jaren '70 zat men, ook volgens Keynes, goed fout.
Dat lijkt me juist peanuts op al die extra uitgaven aan gezondheidszorg en zo, die uiteindelijk geen betere zorg hebben opgelevert, en de I/D-banen, die geen doorstroom hebben opgeleverd.quote:Op zaterdag 30 april 2005 20:24 schreef Pool het volgende:
Dat is zeker zo. Met name de Zalmsnip is één van de grootste fouten van Paars geweest. Dat geld had in de staatsschuld gestoken moeten worden.
Dat komt allemaal door Balkenende, ja.quote:Op vrijdag 29 april 2005 10:32 schreef du_ke het volgende:
Maar de minister kan niet meer op z'n fiets naar het werk. En een ander wordt zomaar anagereden in het park. Politiek Den Haag is er dus niet veiliger op geworden.
In 1993 werd er een aanslag gepleegd op de staatsecretaris voor Asielzaken, en dat was tijdens een kabinet met PvdA-CDA.quote:Op vrijdag 29 april 2005 10:54 schreef du_ke het volgende:
In Den Haag?
En was dat niet gedurende de vorige CDA-VVD regeerperiode?
Op het Binnenhof misschien, de sfeer in de stadswijken was precies hetzelfde. Hoe de sfeer op het Binnenhof is interesseert me eik geen flikker.quote:Op zaterdag 30 april 2005 20:57 schreef VeX- het volgende:
Ten tijde van Wim Kok (en daarvoor) was het politieke klimaat gewoon beter. Dat is niet alleen de verdienste van Kok.
Behalve als het een explosieve sfeer is.quote:Op zaterdag 30 april 2005 21:39 schreef PJORourke het volgende:
Op het Binnenhof misschien, de sfeer in de stadswijken was precies hetzelfde. Hoe de sfeer op het Binnenhof is interesseert me eik geen flikker.
Dat is dan weer winst.quote:Op zaterdag 30 april 2005 21:45 schreef Drugshond het volgende:
Behalve als het een explosieve sfeer is.![]()
Wat de sfeer in die stadswijken is/was interesseert de rest van het land geen 'flikker'quote:Op zaterdag 30 april 2005 21:39 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Op het Binnenhof misschien, de sfeer in de stadswijken was precies hetzelfde. Hoe de sfeer op het Binnenhof is interesseert me eik geen flikker.
De tijd waarin sociale problemen nog werden bedekt met een sausje van sociale gelijkheid en "gewone jongens, pilsje, 15 miljoen mensen". Bah, ik word er misselijk van!quote:Op donderdag 28 april 2005 20:13 schreef Poldermodel het volgende:
En nu
Het gaat erom dat de gelovigen in de linkse mythes denken dat die sfeer nieuw is. Dat is niet zo. Vroeger was die sfeer er ook, maar niet op plekken waar salonsocialisten komen, en dus kon men ongestoord doorgaan met de mythes van het "gidsland".quote:Op zondag 1 mei 2005 03:48 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
Wat de sfeer in die stadswijken is/was interesseert de rest van het land geen 'flikker'
Oh gadver dat linkse pisnichtennummer '15 miljoen mensen' inderdaadquote:Op zondag 1 mei 2005 04:07 schreef Heerlijk_helder_Grolsch het volgende:
De tijd waarin sociale problemen nog werden bedekt met een sausje van sociale gelijkheid en "gewone jongens, pilsje, 15 miljoen mensen". Bah, ik word er misselijk van!
Uit de catagorie "Nederland Niet Kapot te Krijgen"quote:Op zondag 1 mei 2005 16:27 schreef Lemmeb het volgende:
Oh gadver dat linkse pisnichtennummer '15 miljoen mensen' inderdaad![]()
![]()
Die tijd van Wim Kok![]()
En problemen lekker makkelijk in de doofpot gestopt werden.quote:Op zondag 1 mei 2005 05:10 schreef yootje het volgende:
Ja, toen dit land gewoon links was,
En de problemen die daarmee samenhingen niet serieus genomen werden en alles werd afgeschilderd als racisme.quote:geen mensen die multikul riepen,
quote:geen verharding door die rechtse mensen en hun telkens weer herhalende zinnen die me zo onderhand vreselijk ziek maken.
Waar lunch een broodje kaas is.quote:Op zondag 1 mei 2005 16:27 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
![]()
Die tijd van Wim Kok![]()
/edit Laat ze eens een nummer '15 miljoen mensen en 1 miljoen onaangepaste moslims' schrijven ofzo, dat komt veel dichter bij de waarheid.
Nee joh, dat past helemaal niet bij het, door links aangepraatte, nationale minderwaardigheidscomplex. Wij zijn immers een "dom klein kikkerlandje waar alles kan, alles mag en iedereen gelijk is." Het zogenoemde "kopspijkers gevoel".quote:Op zondag 1 mei 2005 16:27 schreef Lemmeb het volgende:
![]()
/edit Laat ze eens een nummer '15 miljoen mensen en 1 miljoen onaangepaste moslims' schrijven ofzo, dat komt veel dichter bij de waarheid.
Nou, dan tief je toch op als je je niet wilt aanpassenquote:Op zondag 1 mei 2005 17:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Waar lunch een broodje kaas is.
Boordjes kaas.
Is dit grappig bedoeld?quote:Op zondag 1 mei 2005 19:24 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
[..]
Nou, dan tief je toch op als je je niet wilt aanpassen
quote:Topic: Ik mis Wim Kok
Hier ben ik het echt helemaal mee eens. CDA en VVD doen al het zware werk, ze krijgen de hele bevolking en vakbonden over zich heen, maar ze doen hun uiterste best om de economie stabiel en op peil te krijgen. Straks als de economie weer sneller gaat groeien dan ooit te voren, komt de PvdA aan de macht en strijken zij met de eer.quote:Op zondag 1 mei 2005 05:46 schreef SeLang het volgende:
In de jaren '90 ging het economisch goed met Nederland. De twee belangrijkste redenen daarvoor waren:Het ging wereldwijd economisch goed. De paarse kabinetten hadden de wind daarom in de rug. In Nederland is in de jaren '80 door twee CDA-VVD kabinetten keihard gesaneerd. Dit is de belangrijkste reden waarom NL het in de jaren '90 beter deed dan de meeste andere Europese landen. Dit is tot stand gebracht ONDANKS de oppositie van Kok.
Over een paar jaar zullen we terugkijken op dit kabinet als een kabinet dat eindelijk eens de moed had om impopulaire maar noodzakelijke veranderingen door te voeren, ondanks het verzet van de conservatieve linkse oppositie. Ik zie een sterke parallel met de situatie in de jaren '80.
Het ligt ook in de lijn der verwachtingen dat over een paar jaar de PvdA mooie sier gaat maken met de economische groei die het resultaat is van maatregelen die door het huidige kabinet zijn ingevoerd ondanks verzet van de PvdA
nee, dat was Gerrit Zalm van Financien (VVD) maar dat terzijdequote:Op donderdag 28 april 2005 22:45 schreef Cracka-ass het volgende:
Wim Kok dat is toch de kerel die ervoor gezorgd heeft dat het nu zo'n puinoop is. De man die 7 commisariaten heeft. De eeuwige socialist. Ja die mis ik ook.![]()
Als 'n slag van 'n natte theedoek in je gezicht (alleen heeft Fok niet zo'n smiley)quote:
quote:Op maandag 2 mei 2005 02:25 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
[..]
Als 'n slag van 'n natte theedoek in je gezicht (alleen heeft Fok niet zo'n smiley)
Och jongen moet je nu werken voor je geld! Dat is toch ook wel heel erg.quote:Op maandag 2 mei 2005 02:50 schreef DrDentz het volgende:
wim kok was oud en wijs, nu zijn ze allemaal wild geworden[en dom]
Het is altijd al zo geweest dat zodra het CDA de meerderheid vormt begint met sparen en bezuinigen terwijl de PVDA al dat geld direct spendeert. Ze vullen elkaar aan op de een of andere manierquote:Op zondag 1 mei 2005 05:46 schreef SeLang het volgende:
In de jaren '90 ging het economisch goed met Nederland. De twee belangrijkste redenen daarvoor waren:Het ging wereldwijd economisch goed. De paarse kabinetten hadden de wind daarom in de rug. In Nederland is in de jaren '80 door twee CDA-VVD kabinetten keihard gesaneerd. Dit is de belangrijkste reden waarom NL het in de jaren '90 beter deed dan de meeste andere Europese landen. Dit is tot stand gebracht ONDANKS de oppositie van Kok.
Over een paar jaar zullen we terugkijken op dit kabinet als een kabinet dat eindelijk eens de moed had om impopulaire maar noodzakelijke veranderingen door te voeren, ondanks het verzet van de conservatieve linkse oppositie. Ik zie een sterke parallel met de situatie in de jaren '80.
Het ligt ook in de lijn der verwachtingen dat over een paar jaar de PvdA mooie sier gaat maken met de economische groei die het resultaat is van maatregelen die door het huidige kabinet zijn ingevoerd ondanks verzet van de PvdA
hmm, dan vergeet je dat al vanaf 1977 er VVD-CDA kabinetten heersten, denk aan Van Agt, Andriessen en Bestek'81 ... een financiele wanorde en chaos welke tot grote economische onrust leidde, een minister van financieen die opstapte omdat de minister weigerden zich een zijn begrotingrichtlijnen wensten te houden, en waar het begrotingstekort met ruim 10% per jaar steeg...quote:Op zondag 1 mei 2005 05:46 schreef SeLang het volgende:In Nederland is in de jaren '80 door twee CDA-VVD kabinetten keihard gesaneerd. Dit is de belangrijkste reden waarom NL het in de jaren '90 beter deed dan de meeste andere Europese landen. Dit is tot stand gebracht ONDANKS de oppositie van Kok.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |