Mislukte poging tot humor.quote:Op donderdag 28 april 2005 20:13 schreef Poldermodel het volgende:
Als ik Wim Kok op televisie zie, moet ik altijd denken aan het 'oude Nederland'.
Het land waar de sfeer niet opgefokt was.
De tijd dat de mensen nog vriendelijk waren.
Dat de samenleving gemoedelijk was, en niet spijkerhard zoals nu.
Dat mensen niet zo extreem rechts waren.
De tijd, dat je het gevoel had dat je vrij was.
Dat mensen plezieriger met elkaar omgingen.
Dat politici niet zo extreem zwart/wit dachten.
En nu
Als ik Balkenende en het kabinet zie of hoor, dan zie ik een wurgslang die de bevolking steeds meer afknelt. Een Python die de lucht uit de samenleving knijpt.
Ik mis Wim Kok en de jaren 90 echt. Wat een mooie tijd was dat hè.
Dat mag natuurlijk...quote:Op donderdag 28 april 2005 20:16 schreef sooty het volgende:
Hij heeft effe geen tijd. Deze ex-vakbondsleider is druk bezig met het zakkenvullen.
Het is .Pim Fortuyn, en als die kerel er nog was zou de situatie alleen nog maar erger zijn denk ik.quote:Op donderdag 28 april 2005 20:14 schreef longinus het volgende:
Ik mis Pim Fortuin, wat was nederland geweest met hem
Toen geluk nog heel gewoon wasquote:Op donderdag 28 april 2005 20:13 schreef Poldermodel het volgende:
Als ik Wim Kok op televisie zie, moet ik altijd denken aan het 'oude Nederland'.
De tijd dat de samenleving gemoedelijk was, en niet spijkerhard zoals nu.
De tijd dat mensen niet zo extreem rechts waren.
De tijd, dat je het gevoel had, dat je vrij was.
De tijd dat mensen plezieriger met elkaar omgingen.
En nu
Als ik Balkenende en het kabinet zie of hoor, dan zie ik een wurgslang die de bevolking steeds meer afknelt. Een Python die de lucht uit de samenleving knijpt.
Ik mis Wim Kok en de jaren 90 echt. Wat een mooie tijd was dat.
Tuurlijk. Gooi je pricipes maar overboord.quote:
Wat een mafkees idd, hij kan system pertubations en structurele problemen niet uit elkaar houden. Naja, kan hij vast wel maar daarmee schopt hij de complete achterban onder de partij vandaan.quote:Op donderdag 28 april 2005 20:23 schreef Johan_de_With het volgende:
En die nu weer op Nederland 3 zalvend zit te liegen over elf september ''dat de verhoudingen in Nederland totaal veranderd heeft.''
Je bedoeld: Een politicus?quote:Op donderdag 28 april 2005 20:23 schreef sooty het volgende:
[..]
Tuurlijk. Gooi je pricipes maar overboord.![]()
Ooit stond hij er voor het volk. Na zijn politieke carriere (via de vakbond) pakt hij ieder commissariaat aan.
Foute man. Bedrieger. Volksverlakker.
Die was inderdaad beter dan de nieuwequote:Op donderdag 28 april 2005 20:48 schreef nietzman het volgende:
Ik wil de oude achterkamertjespolitiek terug.
Eeehm, eigenlijk bedoel ik iemand van een man een man, een woord een woord. Als je als vakbondsleider het hoogste woord voert dat het schandalig is dat er aan de sociale zekerheid van de minima getornd wordt, dan ben je een volksverlakker als je minder dan drie decennia later je zakken staat te vullen met diverse commissariaten, terwijl hetzelfde volk dat je destijds zo vurig toesprak, nu zit te verkommeren op het minimum.quote:
Beter, schoner, democratischer, vriendelijker en Nederlandserquote:Op donderdag 28 april 2005 20:14 schreef longinus het volgende:
Ik mis Pim Fortuin, wat was nederland geweest met hem
quote:Op donderdag 28 april 2005 20:13 schreef Poldermodel het volgende:
Dat de samenleving gemoedelijk was, en niet spijkerhard zoals nu.
Dat mensen niet zo extreem rechts waren.
De tijd, dat je het gevoel had dat je vrij was.
Dat mensen plezieriger met elkaar omgingen.
En nu
Ik mis Wim Kok en de jaren 90 echt. Wat een mooie tijd was dat hè.
Aan Paars 1 heb ik ook wel eens heimwee. Toen politiek nog politiek was en het land gewoon bestuurd werd. Tegenwoordig heerst toch veel meer de waan van de dag en is politiek vooral een spelletje. Bovendien was er toen nog een visie, meer dan: we hebben een paar zondebokken.quote:Op donderdag 28 april 2005 20:48 schreef nietzman het volgende:
Ik wil de oude achterkamertjespolitiek terug.
De montaigne zei al dat een vader niet de vriend van zijn kinderen kon zijn, en zo is het ook met de politiek.quote:Op donderdag 28 april 2005 21:43 schreef SCH het volgende:
Aan Paars 1 heb ik ook wel eens heimwee. Toen politiek nog politiek was en het land gewoon bestuurd werd. Tegenwoordig heerst toch veel meer de waan van de dag en is politiek vooral een spelletje. Bovendien was er toen nog een visie, meer dan: we hebben een paar zondebokken.
quote:Op donderdag 28 april 2005 20:43 schreef EnderOnline het volgende:
Woont Kok niet nog steeds in dat kale rijtjeshuis waar zijn vrouw elke dag keurig aardappels, vlees en groente voor hem maakt en eens in de week nasi?
Uit mijn hart gegrepenquote:Op donderdag 28 april 2005 21:55 schreef nietzman het volgende:
Openheid in de politiek is leuk, de burger geïnteresseerd krijgen in de politiek ook, maar op het moment zijn we compleet doorgeschoten.
en hier kan ik me ook weer volledig bij aansluitenquote:Op donderdag 28 april 2005 23:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Uit mijn hart gegrepen
Niet dat ik nou zo'n enorme Kok-fan was, die in mijn ogen soms iets te regenteske trekjes had maar hij deed wel waarvoor hij was aangesteld: besturen.
De naar adem snakkende politiek van tegenwoordig die van incident naar incident holt en populisme tot norm heeft verheven om maar bij de burger in de smaak te blijven vallen is mij een doorn in het oog.
Dan ben je vast erg tevreden met de gebakken lucht van Wouter Bos.quote:Op donderdag 28 april 2005 23:47 schreef zoalshetis het volgende:
en hier kan ik me ook weer volledig bij aansluitenwe hebben snel 'lucht' nodig.
on the contrary.quote:Op vrijdag 29 april 2005 00:01 schreef Lithion het volgende:
[..]
Dan ben je vast erg tevreden met de gebakken lucht van Wouter Bos..
zal ik je een geheimpje verklappen? je zit al in woIII. oorlog komt in vele gedaantes en snelheden tot een climax.quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:04 schreef Waxxer het volgende:
Als men toen hoorde dat het nu zou zijn zoals het nu is, zouden ze je vierkant uitlachenBest bizar..... Alles was koek en ei toen ik begon met studeren......
Hoop wel dat ik vóór WO III m'n diploma heb gehaald, voor ik op transport wordt gezet om meerdere redenen
Ow, nou, ik kan het dus wel shaken zeg maarquote:Op vrijdag 29 april 2005 02:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zal ik je een geheimpje verklappen? je zit al in woIII. oorlog komt in vele gedaantes en snelheden tot een climax.
hoezo kan jij het shaken dan?quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:28 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Ow, nou, ik kan het dus wel shaken zeg maar
Ik moet altijd zo lachen om die gevatte opmerkingen van jou!Steeds kom ik je weer tegen en dan is het bijna alsof ik je achtervolg dus dan post ik maar niks
Maargoed, altijd to the point en met één zin veeg jij al het vage gedroom van tafelDat is.... Zoashetis
Maar OT: oorlog is een te groot woord maar imo is het een kwestie van korte tijd voor er echt iets gaat gebeuren - misschien geen oorlog met geweld, maar wel enorme uitzichtloze discussies.... De spanning is goed te merken, en sterker nog: volgens mij wordt die alleen maar groter
Journalist en daarbij behoor ik tot een subgroep in de samenleving die vergeleken wordt met dieven en lager wordt geacht dan honden en varkens.quote:
het is heel jammer dat de opwaartse spiraal van het 'homozijn' even stagneert. maar zie jezelf niet als ongewenste groep in onze samenleving. ongewenst zijn mensen die dat beeld juist tegenwerken.quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:38 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Journalist en daarbij behoor ik tot een subgroep in de samenleving die vergeleken wordt met dieven en lager wordt geacht dan honden en varkens.
Ach, waarom moeilijk doenHomo dus, om mezelf maar even een stempel te geven. Want ik moet zeggen dat ik de laatste twee jaar echt opvallend veel anti-zaken ben tegengekomen. Op een indirecte manier tot nu toe gelukkig, maar het is zeker te merken. En qua media natuurlijk ook, ik doe het omdat ik het hartstikke leuk vind, kan me niet schelen hoe -zolang het maar met vrijheden kan, maar eerder was het vooral "journalistiek??? Poeh poeh!!!
![]()
" en nu is het vooral dat journalisten zo willen stoken, eenzijdige berichtgevingen doen, enz enz enz.
En nou ja, als die underground opererende extremisten daadwerkelijk hun doel willen bereiken zijn natuurlijk de homo's en de westerse pers de eerste groepen die ze onder de duim willen hebben
hoe moet jij dan wel niet denken over mensen die vinden dat de woIII al even bezig is?quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:41 schreef heiden6 het volgende:
Ik weet niet wat ik erger vind, mensen die paranoïde zijn en denken dat WO drie volgend jaar van start gaat in Rotterdam-Zuid, of mensen die met een serieus gezicht Wim Kok verheerlijken.
Hoo hoo, ik geen van beidequote:Op vrijdag 29 april 2005 02:41 schreef heiden6 het volgende:
Ik weet niet wat ik erger vind, mensen die paranoïde zijn en denken dat WO drie volgend jaar van start gaat in Rotterdam-Zuid, of mensen die met een serieus gezicht Wim Kok verheerlijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |