bronquote:
Vlnr: Tsubi (¤319), True Religion (¤359), Blue Blood (¤272) en Chip & Pepper (¤275)
Sommigen wijten het aan de komst van de euro maar wij denken dat het komt doordat het een must is om de nieuwste, hipste en duurste jeans om je billen te hebben, waardoor de prijs voor een spijkerbroek zo explosief is gestegen.
Een jeans van Diesel lijkt pittig geprijsd voor 160 euro, dit is een schijntje vergeleken met merken als Blue Blood, Tsubi, True Religion en For All Mankind. Voor een spijkerbroek van een van deze labels betaal je gemakkelijk 300 euro of meer. En dat is nou juist het probleem, wij leggen daadwerkelijk dit onnodig hoge bedrag neer voor een jeans waardoor de prijzen eerder zullen toenemen dan dat de merken de kosten zullen verlagen.
Waarom accepteren wij deze hoge bedragen en blijven we de spijkerbroeken kopen? Zijn ze dan echt zoveel mooier, beter en hipper dan de iets minder dure, in onze ogen normaal geprijsde, jeans? (RA)
quote:
quote:
Van gestoorde idioten zoals jou worden we rijkquote:Op dinsdag 26 april 2005 16:01 schreef Skv het volgende:
Ik heb er een keer 270 voor neergetelt, maar dat doe ik niet weer.
Te duur
Hoezo worden we daar rijk van?quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:03 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Van gestoorde idioten zoals JIJ worden we rijk
Wat voor broek was dat??quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:01 schreef Skv het volgende:
Ik heb er een keer 270 voor neergetelt, maar dat doe ik niet weer.
Te duur
quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:17 schreef Skull-splitter het volgende:
tussen de 30 en 60 piek voor mij, 200 euro voor een stuk stof wat maar een jaar meegaat? ik lijk wel gek
Mooi, van idioten zoals jou moeten we het hebbenquote:Op dinsdag 26 april 2005 16:23 schreef itsontoday het volgende:
Ik heb laatst een Nudie Straight Sven (http://www.nudiejeans.com) gekocht voor 230 euro en dat is ie zeker waard. Dus ja ik geef het er wel voor uit.
quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:25 schreef BaZEC0Re het volgende:
50 euro is bij mij de max hoor. CARS heeft mooie broeken voor onder de 50 euro zijn ze duurder dan zijn het meestal nieuwe modelen. Dan wacht ik wel tot die afgeprijsd is
zoals JIJ, wanneer leer je dat nou eens.quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:24 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Mooi, van idioten zoals jou moeten we het hebben
Welke heb je dan gehaald? De dry selvage?quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:23 schreef itsontoday het volgende:
Ik heb laatst een Nudie Straight Sven (http://www.nudiejeans.com) gekocht voor 230 euro en dat is ie zeker waard. Dus ja ik geef het er wel voor uit.
alsof er geen andere broeken zijn behalve van spijkerstofquote:
van die dingenquote:Op dinsdag 26 april 2005 16:44 schreef donald_dick het volgende:
[..]
alsof er geen andere broeken zijn behalve van spijkerstof
je hebt ook gewoon broeken van katoen en polyester en dat nog eens door elkaar. OA van gsus, carhartt, aemkai en dickies... en die kosten tussen de 100 en 150 euro....
nee, ik vind spijkerstof op mijn heid gewoon een kutgevoel. klinkt vreemd, maar ik draag alleen pantalons en spijkerbroeken op speciale gelegenhedenquote:Op dinsdag 26 april 2005 16:32 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Dat hangt echt totaal van het model af natuurlijk
quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:45 schreef schatje het volgende:
@ DaYwALKuR, wil je zo vriendelijk zijn om een beetje op je woorden te letten??
Dank.
Proberen?? Ze gaan juist als warme broodjes over de toonbank.quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:47 schreef punchdrunk het volgende:
overigens heb je wel enorme kloten als je een broek probeert te slijten voor ¤350 euro, en het merk dan " for all mankind" noemt... for most of mankind is dat een fucking jaarsalaris!!
je leid wel aan tunnelvision hequote:
Evisuquote:
Echte Evisu is inderdaad een duur merk.quote:
Not my thingquote:Op dinsdag 26 april 2005 16:56 schreef donald_dick het volgende:
[..]
je leid wel aan tunnelvision he
Ik heb dus een echte.quote:Op dinsdag 26 april 2005 17:05 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Echte Evisu is inderdaad een duur merk.
Veel mensen doen er echt alles voor om in bijvoorbeeld Evisu´s gezien te worden, dan kopen ze van die nepperds / namaak.
Sja en als je nou lange benen hebt en eigenlijk alleen maar spijkerbroeken en rokjes kunt kopen?quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:44 schreef donald_dick het volgende:
[..]
alsof er geen andere broeken zijn behalve van spijkerstof
je hebt ook gewoon broeken van katoen en polyester en dat nog eens door elkaar. OA van gsus, carhartt, aemkai en dickies... en die kosten tussen de 100 en 150 euro....
Ik weet niet hoor, maar ík koop alleen maar kleding die ik écht leuk vind en die me perfect zit. Het is niet zo dat ik met minder genoegen zou nemen omdat het wat goedkoper is. Gelukkig heb ik makkelijk praten, want mijn portemonnee laat het toe dat ik vaak en uitgebreid kan winkelen.quote:Op dinsdag 26 april 2005 15:59 schreef Koningin het volgende:
Maximaal 70 a 80 euro, maar dan moet ie echt leuk zijn en perfect zitten.
Alleen wil ik ook wel eens wat andere kleuren/uitvoeringen blauw en foto's op internet of catalogi zijn nou niet van je het.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:52 schreef subsense het volgende:
Wie nu nog meer dan 40 euro betaald voor een Levi 501 is een echt dief van zijn eigen portomenee!!![]()
Ik bedoel, je weet je maat, je weet het model + kleur.........lang leven internet
Laatst 3 501's besteld voor rond de 30$, verzend kosten: 25$
tel uit je winst, voorals al je er meerdere besteld
Je bent toch gestoord als je 150 euro voor een broek uitgeeft?
quote:Op dinsdag 26 april 2005 15:57 schreef WeirdMicky het volgende:
Maximaal 100 euro, dat is toch echt een grens waar ik niet overheen wil gaan
Het voordeel is bij Leve's dat de broeken vaak namen hebben. Het kan wel voorkomen dat een bepaalde kleur 501 strakker valt dan een andere kleur, maar dit is hier in NL hetzelfde! Dus bij twijfel eerst ff passen in een NL winkel en desnoods aan de verkoper vragen hoe de kleur heet volgens LEVI's Meldt het even als je een URL wil hebben.....quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:21 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Alleen wil ik ook wel eens wat andere kleuren/uitvoeringen blauw en foto's op internet of catalogi zijn nou niet van je het.
Maar ik zal ook eens kijken op internet.
dan moet je benen van 2 meter hebben en geen heupen, want de grootste maten van dat soort broeekn zijn volgensmij 42/42quote:Op dinsdag 26 april 2005 18:23 schreef karoltje het volgende:
[..]
Sja en als je nou lange benen hebt en eigenlijk alleen maar spijkerbroeken en rokjes kunt kopen?
Inderdaad idioot duur voor een 501 hier in Nederland. Ik laat ze uit de USA meenemen voor gemiddeld 30 dollar per stuk en zweer ook bij de 501.quote:Op woensdag 27 april 2005 09:11 schreef subsense het volgende:
[..]
Het is belachelijk dat een LEVI 501 hier standaard iets van 70-80 Euro is. Om over duurdere broeken maar niet te praten. en een spijkerbroek van 20 Euro of 200 Euro ik weet zeker dat 95% van de bevolking het verschil ECHT NIET ziet!!!![]()
Het probleem met die hele goedkope broeken is vaak dat de pasvorm wat twijfelachtig is (hangkont).quote:Op woensdag 27 april 2005 09:11 schreef subsense het volgende:
[..]
Het voordeel is bij Leve's dat de broeken vaak namen hebben. Het kan wel voorkomen dat een bepaalde kleur 501 strakker valt dan een andere kleur, maar dit is hier in NL hetzelfde! Dus bij twijfel eerst ff passen in een NL winkel en desnoods aan de verkoper vragen hoe de kleur heet volgens LEVI's Meldt het even als je een URL wil hebben.....
Het is belachelijk dat een LEVI 501 hier standaard iets van 70-80 Euro is. Om over duurdere broeken maar niet te praten. en een spijkerbroek van 20 Euro of 200 Euro ik weet zeker dat 95% van de bevolking het verschil ECHT NIET ziet!!!![]()
Doe mij maar een url, ik kan door de bomen het bos niet meer zien op google.quote:Op woensdag 27 april 2005 09:11 schreef subsense het volgende:
[..]
Het voordeel is bij Leve's dat de broeken vaak namen hebben. Het kan wel voorkomen dat een bepaalde kleur 501 strakker valt dan een andere kleur, maar dit is hier in NL hetzelfde! Dus bij twijfel eerst ff passen in een NL winkel en desnoods aan de verkoper vragen hoe de kleur heet volgens LEVI's Meldt het even als je een URL wil hebben.....
Kijk, jij snapt het!quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:01 schreef brampie het volgende:
Ik ben al jaren gelukkig met de moeder aller jeans: the Levi's 501 (en dan de donkere ongewassen shrink to fit 501xx uit de USA).
Koop je daar voor 25 tot 30 dollar en laatst via Ebay 2 van die broeken gekocht voor 25 dollar totaal (dus zo'n 10 euro per stuk).
Die draag ik af tot ze versleten zijn en dan repareer ik ze nog veelvuldig en dan koop ik weer een nieuwe. Met weinig geld tevreden met een mooie broek.
Ik denk dat het grotendeels de jeugd is met weinig besef van de waarde van de euroquote:Op woensdag 27 april 2005 13:28 schreef Nijntjuh het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de mensen die hier >150 euro voor een broek overhebben verdienen?? Zelf verdien ik net boven modaal, mijn man net onder modaal, we hebben geen kinderen dus kunnen in principe zeer ruim rondkomen, maar ik peins er niet over dit soort bedragen uit te geven aan een kledingstuk. Een jeans mag van mij maximaal 35 eur kosten (liever minder). Dat zijn overigens uitzonderingen, ik draag vrijwel uitsluitend broeken van onder de 20 eur en shirts van tussen de 10 en 20 eur.
Niet omdat ik het niet kán, maar omdat ik het niet wíl betalen. Voor 300 euro kan ik 2 maanden mijn paard stallen, een batterij verfmaterialenkopen waar ik een jaar mee zoet ben, elke avond aan de goeie wijn zitten etc etc.
Daarbij interesseert het me werkelijk geen fluit of ik wel of niet met de mode meeloop. Ik ben ten slotte geen kuddedier en leuk genoeg van mezelf om geen versierselen nodig te hebben
Handiger is om gewoon te bestellen in Nederland UIT USA.quote:Op woensdag 27 april 2005 13:47 schreef MouseOver het volgende:
Als je zo'n nieuwe levi's in de usa koopt, labeltjes eraf haalt, wast, en dan in een doos propt, kun je hem dan gewoon opsturen zonder ruzie met de douane te krijgen?
Ik denk dat een URL niet mag, eens kijken hoelang de link blijft staan.....quote:Op woensdag 27 april 2005 12:30 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Doe mij maar een url, ik kan door de bomen het bos niet meer zien op google.
Wij, de jongere jeugd, wonen meestal nog thuis, hebben wat bijbaantjes.quote:Op woensdag 27 april 2005 13:28 schreef Nijntjuh het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de mensen die hier >150 euro voor een broek overhebben verdienen?? Zelf verdien ik net boven modaal, mijn man net onder modaal, we hebben geen kinderen dus kunnen in principe zeer ruim rondkomen, maar ik peins er niet over dit soort bedragen uit te geven aan een kledingstuk. Een jeans mag van mij maximaal 35 eur kosten (liever minder). Dat zijn overigens uitzonderingen, ik draag vrijwel uitsluitend broeken van onder de 20 eur en shirts van tussen de 10 en 20 eur.
Niet omdat ik het niet kán, maar omdat ik het niet wíl betalen. Voor 300 euro kan ik 2 maanden mijn paard stallen, een batterij verfmaterialenkopen waar ik een jaar mee zoet ben, elke avond aan de goeie wijn zitten etc etc.
Daarbij interesseert het me werkelijk geen fluit of ik wel of niet met de mode meeloop. Ik ben ten slotte geen kuddedier en leuk genoeg van mezelf om geen versierselen nodig te hebben
In Lifestyle mag het, als het geen doelbewuste reclame voor een eigen bedrijf is. Dacht ik.quote:Op woensdag 27 april 2005 14:11 schreef subsense het volgende:
[..]
Ik denk dat een URL niet mag, eens kijken hoelang de link blijft staan.....
Hier heb ik laatst gekocht, 3 stuks, zonder problemen
http://www.bargainsavenue.com
Succes!!
geef is wat tips, winkels enzoquote:Op woensdag 27 april 2005 01:23 schreef MissHobje het volgende:
Tis gewoon zot de laatste paar jaar wat die spijkerbroeken kosten.. trouwens de meeste kleding!
Ik maak er beetje sport van om leuke spijkerbroek te vinden voor max 50 euro.. soms moet je wel mega zoeken, maar het lukt nog steeds..
Tuurlijk zie ik ze duurder ook hangen, maar meer dan 70 euro uitgeven voor een spijkerbroek ?? No Way!
Leukste ervan is.. als mensen mij dan vragen.. hee stoere broek heb je ? dure zeker ?en ik zeg.. 50 euro was iekrijg je van die jaloerse blikken.. en rennen ze meteen naar de winkel
![]()
Nadeel.. ja dan lopen vrienden met dezelfde broek.. (op te lossen door beetje verder weg te shoppenals je dat naar zou vinden.. )
in de achterbak van een turk op e beverwijkse bazaarquote:
Toch betaalde ik jaren geleden wel een guldentje of 200 voor een Diesel of GAPStar, nu betaal je dat nog voor een Replay of een G-Star...toch?quote:
Zulke broeken heb ik ook hoor. Maar dan van de H&M en die kosten maar 50 euro. Nou moet ik wel bekennen dat er eentje na een jaar bij het kruis uitgescheurd is.quote:Op donderdag 28 april 2005 19:54 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Ikzelf geef gemiddeld ¤100 aan spijkerbroeken uit. Als ik goedkopere broeken koop, dan merk ik dat uiteindelijk toch, die blijven een heel stuk minder mooi. Ik heb bijvoorbeeld 2 g-star low flare broeken van g-star (hele lichten), die zitten zo ontzettend lekker, heb ik onderhand al zeker 2jr, zien er nog steeds prima uit (versleten plekken natuurlijk, maar dat hoort bij de stijl zeggen we dan he). Jammer genoeg is het model "uit" want het is tegenwoordig vooral baggy wat er hangt, vindt ik niet echt lekker zitten.
Weet iemand nog een relaxt model voor <¤120? Liefst soort van low flare model (dat is; onderaan wat wijder, boven wat lager op de heupen).
quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:43 schreef gfo het volgende:
ik draagmeestal spijkerbroeken van het merk nudie jeans omdat ik deze fijn vind.
Je betaald voor zo'n broek gemiddeld 130 euro
Ok in ieder geval niet dat broekje dat je hier toen trots foto's van plaatste. Want die was zo nep als ik weet niet wat.quote:
stoer ben jij zeg, met je broekje van 250 euro, ik hoop dat je zo hard op het asfalt donderd dat die hele broek naar de tering is.quote:Op zondag 1 mei 2005 17:46 schreef Halfgedraaide het volgende:
Ik geef overigens voor een een broek minimaal 150 euro uit. Gemiddeld rond de 200 euro. Max tot nu toe ongeveer 250 euro.
Ik heb niet echt een limiet het is gewoon hoe graag je iets wil hebben!![]()
Jaloers? Stel je niet zo aan zegquote:Op zondag 1 mei 2005 18:01 schreef The_S het volgende:
stoer ben jij zeg, met je broekje van 250 euro, ik hoop dat je zo hard op het asfalt donderd dat die hele broek naar de tering is.
Jezus? Ben jij stront jaloers ofzo? Dat is toch geen normale reactie? Dit topic gaat erover hoeveel geld je aan een spijkerbroek uitgeeft. Dat jij het er niet mee eens bent dat ik geld heb en uitgeef aan kleding die ik mooi vind hoef je niet te gaan hopen dat ik dood op de grond val met dat broekje.quote:Op zondag 1 mei 2005 18:01 schreef The_S het volgende:
[..]
stoer ben jij zeg, met je broekje van 250 euro, ik hoop dat je zo hard op het asfalt donderd dat die hele broek naar de tering is.
Mjah beetje zielige reactie van je. Laat hem lekker, maakt dat nu uit, als hij het kan betalenquote:Op zondag 1 mei 2005 18:01 schreef The_S het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:11 schreef Flurry het volgende:
120-140 als absolute max idd, maar dan moet ie wel echt heel gaaf zijn... liever 80-100 euro (maar da's in guldens ook best al veel)
Ja klopt, want ik had dezelfde broek laatst ook al gezien, toen was ie 99,- en nu 119,-quote:Op zondag 1 mei 2005 20:23 schreef karoltje het volgende:
Indian Rose profiteert goed van de populariteit idd. Ze worden met de maand 10 euro duurder! Maarja mij boeit het niet, ze zijn me toch te kort
.
Mijn spijkerbroeken kosten nooit meer dan 35 euro....quote:Op dinsdag 26 april 2005 15:41 schreef schatje het volgende:
[..]
bron
Naar aanleiding van dit artikel, hoeveel ben je bereid te betalen voor een spijkerbroek?
TS begint: Als ik een spijkerbroek mooi vind en lekker vind zitten ben ik bereid om een bedrag van ¤200 a ¤225 neer te leggen.
500 gulden voor een spijkerbroek...quote:Op dinsdag 26 april 2005 15:41 schreef schatje het volgende:
Als ik een spijkerbroek mooi vind en lekker vind zitten ben ik bereid om een bedrag van ¤200 a ¤225 neer te leggen.
Precies zo is het maar net. Iedereen maakt zijn geld op aan dingen die hij graag wil en kan betalen en zo blijft de economie ook draaiende.quote:Op zondag 1 mei 2005 23:34 schreef Dr_Crouton het volgende:
Smaken verschillen. Ik zou ook slikken als iemand even 200 euro uitgeeft aan een broek, maar dan besef ik dat iedereen het voor zichzelf moet weten, als ze er maar blij mee zijn.
En dat is mede de reden dat ik voor diesel of replay ga!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 00:43 schreef Bigs het volgende:
Ik had laatst een broek van 95 euro bij de Chasin. Vond hem eigenlijk te duur, maar hij zat gewoon zoooo lekker. Echter nu blijkt dat de kwaliteit best klote isHij geeft ontzettend af, op de naden ontsaan allerlei draadjes en bij een vriend van mij waren de roestplekken er na de eerste wasbeurt af. Best wel matig.
Was dat maar zoquote:Op woensdag 4 mei 2005 11:15 schreef kruimel_20 het volgende:
ben meestal rond de ¤ 70 kwijt omdat goedkopere broeken meestal te lang zijn
(ben klein en heb dus een Kl*te maat)
Vind het eigenlijk te duur maarja, bij de h&m bijvoorbeeld hoef ik geen broek te passen. Die hebben alleen broeken voor lange mensen....
Hoelang ben jij danquote:Op woensdag 4 mei 2005 11:39 schreef karoltje het volgende:
[..]
Was dat maar zo, mij zijn ze te kort hoor!
Een half jaar?quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:35 schreef glaswater het volgende:
Die H&M broeken passen mij dus nooit. Soms ben ik het wel zat, om telkens 150 euro neer te tellen voor een broek, zeker omdat je hem toch maar een half jaar draagt, maar broeken van Diesel bevallen mij gewoon veel beter.
voor 500 gulden kon je bijna een oude tweedehands auto kopenquote:Op zondag 1 mei 2005 21:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
500 gulden voor een spijkerbroek...
max 45 euro
Vertelquote:Op woensdag 4 mei 2005 16:33 schreef Do_1980 het volgende:
Alle kleding is best duur. Maar er zijn ook nog goedkopere te vinden. je moet alleen weten waar je moet zijn.
Ik snap je punt. Maar Diesel of replay shirtjes zijn echt niet duur hoor. Is denk ik het middensegment ofzo.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:53 schreef miki het volgende:
Ook als je kijkt naar sommige shirtjes van bepaalde dure merken zoals Diesel of Replay, die zijn van zo'n dun stof, als er geen merk op zou staan zou je het aanzien als een shirt van de Wibra ofzo. En voor zo'n dun flubbershirt vragen ze dan ook nog 55 euro ofzo.
Ligt eraan wat je als referentie gebruikt hé. Vind je een shirtje van 15 euro normaal dan is 50 euro veel. Vind je een shirt van 100 euro normaal dan is 50 euro goedkoop. Heel simpel.quote:Op woensdag 4 mei 2005 19:16 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Ik snap je punt. Maar Diesel of replay shirtjes zijn echt niet duur hoor. Is denk ik het middensegment ofzo.
Carsquote:Op woensdag 25 januari 2006 18:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Niet meer dan 40 euro. Heb altijd Cars stretch jeans, die zitten perfect en kosten meestal rond de 35 euro.
Hmm, beetje duur voor die broek.quote:Op woensdag 25 januari 2006 19:48 schreef itsontoday het volgende:
heb de limited edition straight sven, die was 250, hele mooie kwaliteit denim.
zoiets heb ik ook maar dan voor onder de 100 euro bij ottoshop vandaanquote:Op woensdag 4 mei 2005 17:16 schreef So_Addictive het volgende:
Mijn limiet is toch wel 150 euro,
Maar voor deze Antik jeans ga ik echt wat sparen!
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
de prijs is om te huilen![]()
Heb jij ook bij die broeken dat ze op een gegeven moment te groot wordent/te los gaan zitten?quote:Op woensdag 4 mei 2005 01:32 schreef BlueEyed het volgende:
100 euro max.
Meestal tussen de 70 en 90 euro, en eik altijd bij VET.
Ik vind dat heerlijke broeken en ik persoonlijk vind mensen lichtelijkquote:
ik heb vroeger goedkope broeken gehad. paar maal wassen en de kleur en het model (als dat er al was) was weg.quote:Op woensdag 25 januari 2006 22:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik vind dat heerlijke broeken en ik persoonlijk vind mensen lichtelijkals ze meer dan honderd euro voor een spijkerbroek neertellen.
Ik heb daar absoluut geen last van bij Cars, zeker niet bij die stretch jeans, die blijven perfect. Terwijl ik broeken doorgaans toch al na 1 dag dragen in de was doe.quote:Op woensdag 25 januari 2006 22:24 schreef 1ofthefew het volgende:
ik heb vroeger goedkope broeken gehad. paar maal wassen en de kleur en het model (als dat er al was) was weg.
een gstar broek blijft mooi. ik heb zelfs broeken gehad die ik zo vaak en lang droeg dat er de gaten en scheuren inkwamen van slijtage. en toch bleef die mooi met gaten... (totdat ze bij kruis en kont zo versleten waren dat je ze niet meer kon naaien)
quote:Op woensdag 25 januari 2006 19:48 schreef itsontoday het volgende:
Een jeans is toch iets waar je lang mee doet. Ik koop liever een dure jeans met simpel wit t-shirt ofzo, dan andersom.
quote:Op dinsdag 26 april 2005 15:41 schreef schatje het volgende:
[..]
bron
Naar aanleiding van dit artikel, hoeveel ben je bereid te betalen voor een spijkerbroek?
TS begint: Als ik een spijkerbroek mooi vind en lekker vind zitten ben ik bereid om een bedrag van ¤200 a ¤225 neer te leggen.
En nog zie je er niet uitquote:Op donderdag 26 januari 2006 12:25 schreef Thermo het volgende:
Ligt maar aan het type broek en hoe graag ik iets wil...
Ik heb tussen de 100 en de 350 euro tot nu toe uitgegeven aan een spijkerbroek.
Gemiddeld zal dit ongeveer 220 euro zijn.
Daar gaat het toch helemaal niet om?quote:
Daar heb je gelijk in. Maar waarom zou je uberhaupt naar superdure winkels gaan?quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:34 schreef Thermo het volgende:
[..]
Daar gaat het toch helemaal niet om?
Als ik in mijn ogen een mooie broek zie, en ik wil die echt. Ga ik niet moeilijk doen over de prijs ( tot op zekere hoogte )
Dit kan een broek van 50 euro zijn.. of 250. Het gaat er om dat ik hem in verhouding dat bedrag waard vind en dat ik het betaal. Wat jij precies er van vindt is natuurlijk iets totaal onbelangrijks.
Eens.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:34 schreef Thermo het volgende:
[..]
Daar gaat het toch helemaal niet om?
Als ik in mijn ogen een mooie broek zie, en ik wil die echt. Ga ik niet moeilijk doen over de prijs ( tot op zekere hoogte )
Dit kan een broek van 50 euro zijn.. of 250. Het gaat er om dat ik hem in verhouding dat bedrag waard vind en dat ik het betaal. Wat jij precies er van vindt is natuurlijk iets totaal onbelangrijks.
vastquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:15 schreef Tafkahs het volgende:
50 - 60 euri is meer dan genoeg, daar heeft een Chinees met knijpers op z'n oogleden 14 uur voor staan werken. Dat moet je niet supporten..
En je denkt dat het niet het geval is met duurdere of goedkopere jeans?quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:15 schreef Tafkahs het volgende:
50 - 60 euri is meer dan genoeg, daar heeft een Chinees met knijpers op z'n oogleden 14 uur voor staan werken. Dat moet je niet supporten..
Inderdaad.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar waarom zou je uberhaupt naar superdure winkels gaan?
quote:
quote:CHINA BLUE
Micha X. Peled
'Made in China' staat vaak in een kledingstuk genaaid. China blue kijkt achter de gesloten fabriekspoorten en geeft de anonieme arbeiderswerkers een gezicht. Zoals de jonge Jasmine, die losse draadjes wegknipt uit pas genaaide spijkerbroeken, bestemd voor de westerse markt. Ze is een van de 130 miljoen Chinese boerenkinderen die hun dorpen hebben verruild voor de fabriek. Jasmine krijgt zes dollarcent per uur, werkt vaak zeven dagen per week, en krijgt geen extra geld voor overuren. Ze woont met twaalf meiden op een kamer, en het smakeloze eten dat ze elke dag krijgt voorgeschoteld, wordt automatisch van haar loon afgetrokken.
Komt omdat spijkerbroeken ruimer gaan zitten nadat je ze een tijdje draagt. Zal je met een maatje kleiner waarschijnlijk ook hebben. Ik zelf koop spijkerbroeken tussen de 50 euro (opruiming) tot max 150 (heeeeeeel soms als ik echt per se dat ding wil).quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:20 schreef Seauphie het volgende:
200 euro maximaal, ongeveer.
't Gebeurt me best vaak dat ik jeans koop die in de winkel goed zitten, maar na 'n week véél te ruim zijn bij de kont en bovenbenen, en dat zijn toch écht geen goedkope jeans. Misschien 'n maat kleiner kopen, dan maar.
Je kan toch niet altijd maar in een berevel blijven lopen, Pietquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En je denkt dat het niet het geval is met duurdere of goedkopere jeans?
Ja ik zie persoonlijk echt niet wat een Diesel broek, die ik ook nog heb ( van toen ze nog betaalbaar waren) beter maakt dan deze LTB, echt niet.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:33 schreef speknek het volgende:
Vrouwen hebben inderdaad, in een economisch mindere periode, nog hele aardige goedkope alternatieven (ook only is best te doen). Wij mannen hebben hooguit tweederangs broeken als cars ofzo(nofi voor de dragers).
Mijn zoektocht naar passende kleding is helemaal niet enkel binnen dure winkels hoor.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar waarom zou je uberhaupt naar superdure winkels gaan?
Klopt, maar je argument geld dus niet, de dames in China hun loon staat tamelijk los van hoe veel de jeans hier in de winkel kost.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:34 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Je kan toch niet altijd maar in een berevel blijven lopen, Piet
Maar ze werken nu op hun maximum van hun kunnen (blijkens de wasknijpers op hun oogleden). Is het dan niet verstandiger om de goedkoopste spijkerbroek te kiezen ipv de duurste?quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klopt, maar je argument geldt dus niet, de dames in China hun loon staat tamelijk los van hoe veel de jeans hier in de winkel kost.
als we allemaal massaal overstappen op de goedkopere jeans, gebeurt exact hetzelfde als nu met deze merken.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:47 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Maar ze werken nu op hun maximum van hun kunnen (blijkens de wasknijpers op hun oogleden). Is het dan niet verstandiger om de goedkoopste spijkerbroek te kiezen ipv de duurste?
Vooralsnog is het zo dat werknemers verplicht zijn te liegen over hun inkomen als een waarnemer daar naar vraagt. Op het moment dat de goedkoopste broeken massaal gekocht worden, dan ligt het toch voor de hand dat het buitenland meer controle krijgt op de omstandigheden waarin deze mensen hun werk moeten doen, of niet soms?
Iiiiieeeeuuwwwquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:46 schreef Casperrrr het volgende:
En het leuke van deze broeken is dat de bedoeling is ze niet te wassen wat mij heel goed uitkomt.
geef het goede voorbeeld, niet als internationaal waarnemer, maar als dragerquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:50 schreef milagro het volgende:
[..]
als we allemaal massaal overstappen op de goedkopere jeans, gebeurt exact hetzelfde als nu met deze merken.
als dat al niet het geval is, ms kunnen die jeans zo goedkoop zijn omdat er driekeer zo hard gewerkt wordt, de werkkrachten nog goedkoper, ik weet het niet, jij wel dan?
waar en hoe worden die goedkopere jeans gemaakt?quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:52 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
geef het goede voorbeeld, niet als internationaal waarnemer, maar als drager
Niks vies aan hoor. Als je hem gewoon iedere dag even lucht (vooral met deze frisse winterlucht) dan gaat zo'n broek niet stinken. Hij word er wel vies van maar dat is ook de bedoelingquote:
her en der in China worden die broeken gemaakt. Er worden dorpen om de fabriek heen gebouwd, waar vooral meisjes leven voor het werk dat zij opgedragen krijgen. Ze slapen 4 uur per dag, werken in diensten en krijgen alles van de fabriek. Je zou kunnen zeggen dat het enige pleziertje dat ze hebben, dat van kinderen maken is, want vakantie zit er ook niet tot nauwelijks in.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:54 schreef milagro het volgende:
[..]
waar en hoe worden die goedkopere jeans gemaakt?
weet jij dat?
moet ik nog goedkoper gaan zitten dan ik nu doe met die 60 euro?
worden populaire broeken in spé niet duurder gelijkevenredig hun populariteit?
nou, doe dat dan, man!quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:59 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
her en der in China worden die broeken gemaakt. Er worden dorpen om de fabriek heen gebouwd, waar vooral meisjes leven voor het werk dat zij opgedragen krijgen. Ze slapen 4 uur per dag, werken in diensten en krijgen alles van de fabriek. Je zou kunnen zeggen dat het enige pleziertje dat ze hebben, dat van kinderen maken is, want vakantie zit er ook niet tot nauwelijks in.
Er kan dus niet meer bezuinigd worden op menselijk arbeidskracht. De knel zit 'm bij de afspraken tussen de importeur en de fabrikant. Zolang dat niet doorbroken kan worden omdat Europeanen nou eenmaal zoveel mogelijk imitatiekleren van de keizer willen dragen, verandert er ook niets.
Dus ja, eigenlijk MOET je wel goedkope broeken dragen, liefst uit Europa![]()
Als jij goedkoper gaat zittenquote:Op donderdag 26 januari 2006 14:02 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, doe dat dan, man!
want ik moet helemaal niets
LTB zit prima, en ik koop wat lekker zit, wat lekker staat, wat ik me kan veroorloven, wat ik het waard vindquote:
foto's!quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:34 schreef LoggedIn het volgende:
ik heb net een broek van 160 euro gekocht, maar eigenlijk is mn maximum 120 euro per broek
Gatverdammequote:Op donderdag 26 januari 2006 13:55 schreef Casperrrr het volgende:
[..]
Niks vies aan hoor. Als je hem gewoon iedere dag even lucht (vooral met deze frisse winterlucht) dan gaat zo'n broek niet stinken. Hij word er wel vies van maar dat is ook de bedoeling
Idd, hooguit, spijkerbroeken slijten niet echt meer, omdat je het ook afwisselt.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:39 schreef Herkauwer het volgende:
Wat eigenlijk dan ook wel handig is om te weten, hoe vaak koop je dan een broek?
Ik? Hooguit 3 paar per jaar.
status en erbij willen horen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:49 schreef pberends het volgende:
Vreemd dat mensen schijnbaar hun identiteit ontlenen aan het feit dat ze een broek aanhebben van 300 euro. Worden ze anders onzeker ofzo?
Precies wat ik ervan vindtquote:Op dinsdag 26 april 2005 15:47 schreef zwijntje het volgende:
70 euro is voor mij zo´n beetje de max, en voor dat bedrag zijn en blijven er nog steeds prima broeken te koop.
De dure broeken komen trouwens uit dezelfde fabrieken dan de middenklasse broeken. Alleen de designs zijn misschien wat hipper, maar daar maal ik niet zo om.
zit echt wel enorm verschil in model en pasvorm tussen g-star en cars bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:54 schreef milagro het volgende:
[..]
status en erbij willen horen.
ik mag me wat dat betreft gelukkig prijzen met mijn zoons, die het dus aan hun reet roest welk merk het is, als het maar lekker zit en leuk toont.
Speknek noemt een merk als Cars als "2e rangs merk" en ik zie dus echt niet het verschil tussen een specifiek Cars model gebaseerd op een duur merk, behalve dan het labeltje.
Niet in looks, niet in pasvorm, niet in kwaliteit.
Dat men dan toch voor die Diesel, Levi's of weetikwat kiest is dus puur status, gêne voor dat goedkopere merk, erbij willen horen.
Maar ms als je het breed hebt, je het ook makkelijker breed laat hangen los van status doordat je gaat winkelen in andere buurten, andere winkels etc.
quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ah, een mede-Cars-fan.Qua kont zijn die broeken idd
. Ik zie niet in wat er tweederangs aan is, ik vind ze perfect zitten en ze blijven lang mooi.
Ik wel, maar misschien ben ik er al vaak genoeg ingestonken, maar ik denk het niet. Volgens mij hebben die dure merkbroeken ook een gepatenteerd design. Dat kun je meestal wel zien.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:54 schreef milagro het volgende:
Speknek noemt een merk als Cars als "2e rangs merk" en ik zie dus echt niet het verschil tussen een specifiek Cars model gebaseerd op een duur merk, behalve dan het labeltje.
Die's fucking lelijk ja.quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:35 schreef Syrena het volgende:
OKé, niet ALLE Cars-broeken zijn mooi....
[afbeelding]
quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Een van de redenen dat ik Cars koop is trouwens ook dat ik de pest heb aan die lage heupbroeken. En heel veel van die duurdere merken hebben nu alleen nog maar van die lelijke veel te lage dingen.
Die superlage dingen zijn toch sowieso alleen maar geschikt als je broodmager bent.quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:43 schreef Syrena het volgende:
Ik heb er dus zo eentje van Cars gekocht! Hij zit lekker, alleen mijn rol(letje) puilt er idd overheen en ze hebben iets raars met de knoop gedaan....die trekt heel erg (like I'm too fat or something
)
Wijde rechte pijpen en een kroontje op de kont, niet kopen dusniet met brede(re) heupen in elk geval....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |