Inderdaad.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar waarom zou je uberhaupt naar superdure winkels gaan?
quote:
quote:CHINA BLUE
Micha X. Peled
'Made in China' staat vaak in een kledingstuk genaaid. China blue kijkt achter de gesloten fabriekspoorten en geeft de anonieme arbeiderswerkers een gezicht. Zoals de jonge Jasmine, die losse draadjes wegknipt uit pas genaaide spijkerbroeken, bestemd voor de westerse markt. Ze is een van de 130 miljoen Chinese boerenkinderen die hun dorpen hebben verruild voor de fabriek. Jasmine krijgt zes dollarcent per uur, werkt vaak zeven dagen per week, en krijgt geen extra geld voor overuren. Ze woont met twaalf meiden op een kamer, en het smakeloze eten dat ze elke dag krijgt voorgeschoteld, wordt automatisch van haar loon afgetrokken.
Komt omdat spijkerbroeken ruimer gaan zitten nadat je ze een tijdje draagt. Zal je met een maatje kleiner waarschijnlijk ook hebben. Ik zelf koop spijkerbroeken tussen de 50 euro (opruiming) tot max 150 (heeeeeeel soms als ik echt per se dat ding wil).quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:20 schreef Seauphie het volgende:
200 euro maximaal, ongeveer.
't Gebeurt me best vaak dat ik jeans koop die in de winkel goed zitten, maar na 'n week véél te ruim zijn bij de kont en bovenbenen, en dat zijn toch écht geen goedkope jeans. Misschien 'n maat kleiner kopen, dan maar.
Je kan toch niet altijd maar in een berevel blijven lopen, Pietquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En je denkt dat het niet het geval is met duurdere of goedkopere jeans?
Ja ik zie persoonlijk echt niet wat een Diesel broek, die ik ook nog heb ( van toen ze nog betaalbaar waren) beter maakt dan deze LTB, echt niet.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:33 schreef speknek het volgende:
Vrouwen hebben inderdaad, in een economisch mindere periode, nog hele aardige goedkope alternatieven (ook only is best te doen). Wij mannen hebben hooguit tweederangs broeken als cars ofzo(nofi voor de dragers).
Mijn zoektocht naar passende kleding is helemaal niet enkel binnen dure winkels hoor.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar waarom zou je uberhaupt naar superdure winkels gaan?
Klopt, maar je argument geld dus niet, de dames in China hun loon staat tamelijk los van hoe veel de jeans hier in de winkel kost.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:34 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Je kan toch niet altijd maar in een berevel blijven lopen, Piet
Maar ze werken nu op hun maximum van hun kunnen (blijkens de wasknijpers op hun oogleden). Is het dan niet verstandiger om de goedkoopste spijkerbroek te kiezen ipv de duurste?quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klopt, maar je argument geldt dus niet, de dames in China hun loon staat tamelijk los van hoe veel de jeans hier in de winkel kost.
als we allemaal massaal overstappen op de goedkopere jeans, gebeurt exact hetzelfde als nu met deze merken.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:47 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Maar ze werken nu op hun maximum van hun kunnen (blijkens de wasknijpers op hun oogleden). Is het dan niet verstandiger om de goedkoopste spijkerbroek te kiezen ipv de duurste?
Vooralsnog is het zo dat werknemers verplicht zijn te liegen over hun inkomen als een waarnemer daar naar vraagt. Op het moment dat de goedkoopste broeken massaal gekocht worden, dan ligt het toch voor de hand dat het buitenland meer controle krijgt op de omstandigheden waarin deze mensen hun werk moeten doen, of niet soms?
Iiiiieeeeuuwwwquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:46 schreef Casperrrr het volgende:
En het leuke van deze broeken is dat de bedoeling is ze niet te wassen wat mij heel goed uitkomt.
geef het goede voorbeeld, niet als internationaal waarnemer, maar als dragerquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:50 schreef milagro het volgende:
[..]
als we allemaal massaal overstappen op de goedkopere jeans, gebeurt exact hetzelfde als nu met deze merken.
als dat al niet het geval is, ms kunnen die jeans zo goedkoop zijn omdat er driekeer zo hard gewerkt wordt, de werkkrachten nog goedkoper, ik weet het niet, jij wel dan?
waar en hoe worden die goedkopere jeans gemaakt?quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:52 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
geef het goede voorbeeld, niet als internationaal waarnemer, maar als drager
Niks vies aan hoor. Als je hem gewoon iedere dag even lucht (vooral met deze frisse winterlucht) dan gaat zo'n broek niet stinken. Hij word er wel vies van maar dat is ook de bedoelingquote:
her en der in China worden die broeken gemaakt. Er worden dorpen om de fabriek heen gebouwd, waar vooral meisjes leven voor het werk dat zij opgedragen krijgen. Ze slapen 4 uur per dag, werken in diensten en krijgen alles van de fabriek. Je zou kunnen zeggen dat het enige pleziertje dat ze hebben, dat van kinderen maken is, want vakantie zit er ook niet tot nauwelijks in.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:54 schreef milagro het volgende:
[..]
waar en hoe worden die goedkopere jeans gemaakt?
weet jij dat?
moet ik nog goedkoper gaan zitten dan ik nu doe met die 60 euro?
worden populaire broeken in spé niet duurder gelijkevenredig hun populariteit?
nou, doe dat dan, man!quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:59 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
her en der in China worden die broeken gemaakt. Er worden dorpen om de fabriek heen gebouwd, waar vooral meisjes leven voor het werk dat zij opgedragen krijgen. Ze slapen 4 uur per dag, werken in diensten en krijgen alles van de fabriek. Je zou kunnen zeggen dat het enige pleziertje dat ze hebben, dat van kinderen maken is, want vakantie zit er ook niet tot nauwelijks in.
Er kan dus niet meer bezuinigd worden op menselijk arbeidskracht. De knel zit 'm bij de afspraken tussen de importeur en de fabrikant. Zolang dat niet doorbroken kan worden omdat Europeanen nou eenmaal zoveel mogelijk imitatiekleren van de keizer willen dragen, verandert er ook niets.
Dus ja, eigenlijk MOET je wel goedkope broeken dragen, liefst uit Europa![]()
Als jij goedkoper gaat zittenquote:Op donderdag 26 januari 2006 14:02 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, doe dat dan, man!
want ik moet helemaal niets
LTB zit prima, en ik koop wat lekker zit, wat lekker staat, wat ik me kan veroorloven, wat ik het waard vindquote:
foto's!quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:34 schreef LoggedIn het volgende:
ik heb net een broek van 160 euro gekocht, maar eigenlijk is mn maximum 120 euro per broek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |