abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34478501
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:51 schreef pberends het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Maar waarom zou je uberhaupt naar superdure winkels gaan?
Inderdaad.
Rekenen sommig mensen het nog wel eens naar guldens om??
Ik ga echt geen ¤ 200,- voor een broek neerleggen.

Haal ze altijd bij de H&M < ¤ 50,-
pi_34478532
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:17 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

vast
quote:
CHINA BLUE
Micha X. Peled

'Made in China' staat vaak in een kledingstuk genaaid. China blue kijkt achter de gesloten fabriekspoorten en geeft de anonieme arbeiderswerkers een gezicht. Zoals de jonge Jasmine, die losse draadjes wegknipt uit pas genaaide spijkerbroeken, bestemd voor de westerse markt. Ze is een van de 130 miljoen Chinese boerenkinderen die hun dorpen hebben verruild voor de fabriek. Jasmine krijgt zes dollarcent per uur, werkt vaak zeven dagen per week, en krijgt geen extra geld voor overuren. Ze woont met twaalf meiden op een kamer, en het smakeloze eten dat ze elke dag krijgt voorgeschoteld, wordt automatisch van haar loon afgetrokken.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_34478691
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:20 schreef Seauphie het volgende:
200 euro maximaal, ongeveer.
't Gebeurt me best vaak dat ik jeans koop die in de winkel goed zitten, maar na 'n week véél te ruim zijn bij de kont en bovenbenen, en dat zijn toch écht geen goedkope jeans. Misschien 'n maat kleiner kopen, dan maar.
Komt omdat spijkerbroeken ruimer gaan zitten nadat je ze een tijdje draagt. Zal je met een maatje kleiner waarschijnlijk ook hebben. Ik zelf koop spijkerbroeken tussen de 50 euro (opruiming) tot max 150 (heeeeeeel soms als ik echt per se dat ding wil).
Duurdere broeken kan en wil ik (met mijn huidige inkomen) niet kopen, ik vind wel dat de prijzen de pan uit geschoten kan zijn. Kan me herinneren dat ik tegen het einde van het guldentijdperk "dure" merkbroeken van Replay, Diesel, Gsus, Gstar etc. kocht voor max 180 gulden, wat ik toen eigenlijk al belachelijk vond. Nu krijg je daar net een aardige Gstar broek voor .
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:25:05 #254
8369 speknek
Another day another slay
pi_34478722
120 is de absolute max. Ergens is dat wel jammer, want de 'mooie' Diesel broeken zijn veel leuker dan de standaardbroeken, maar dat geld heb ik er dus niet voor over. Meestal koop ik G-Star broeken, die vind ik nog net kunnen qua prijs-kwaliteit verhouden.

Ik vind het wel jammer dat er nog steeds mensen zijn die de broeken van 140+ euro kopen. Zoals het artikel zegt, alleen dat is de reden dat de prijzen langzaamaan (nouja, langzaam) obsceen worden. Eigenlijk heb ik zin om die mensen een klap voor hun smoel te geven, wat denken ze wel, mijn mogelijkheid om hip te zijn af te nemen .

Ik zou natuurlijk ook een kledingmerk kunnen beginnen en in twee jaar tijd ook miljardair worden..
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_34478941

Deze draag ik (zonder die gaten dan ) , LTB dus, 59 euro, en zit perfect
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:33:08 #256
8369 speknek
Another day another slay
pi_34479006
Vrouwen hebben inderdaad, in een economisch mindere periode, nog hele aardige goedkope alternatieven (ook only is best te doen). Wij mannen hebben hooguit tweederangs broeken als cars ofzo (nofi voor de dragers).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_34479034
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En je denkt dat het niet het geval is met duurdere of goedkopere jeans?
Je kan toch niet altijd maar in een berevel blijven lopen, Piet
pi_34479063
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:33 schreef speknek het volgende:
Vrouwen hebben inderdaad, in een economisch mindere periode, nog hele aardige goedkope alternatieven (ook only is best te doen). Wij mannen hebben hooguit tweederangs broeken als cars ofzo (nofi voor de dragers).
Ja ik zie persoonlijk echt niet wat een Diesel broek, die ik ook nog heb ( van toen ze nog betaalbaar waren) beter maakt dan deze LTB, echt niet.

Deze broek zit zelfs beter, kwalitatief nergens minder, alleen de naam is niet hip
pi_34479234
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:51 schreef pberends het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Maar waarom zou je uberhaupt naar superdure winkels gaan?
Mijn zoektocht naar passende kleding is helemaal niet enkel binnen dure winkels hoor.

Het grote nadeel aan mijn eigen voorkeur is waarschijnlijk dat ik moeite heb met slagen in andere winkels. Pasvorm van een broek staat me niet aan bv. Te standaard... te saai.. etc etc.
Dit heeft niks met merkliefde of status te maken verder. Ik kan gewoon moeilijk slagen bij bv. een we of een men at work. Is gewoon niet mijn stijl.

Als ik nu naar een winkel als fish & chips ga bv. dan heb ik vaak wel veel van mijn keuze voor een betaalbare prijs.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:40:05 #260
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34479270
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:34 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Je kan toch niet altijd maar in een berevel blijven lopen, Piet
Klopt, maar je argument geld dus niet, de dames in China hun loon staat tamelijk los van hoe veel de jeans hier in de winkel kost.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:46:19 #261
101240 Casperrrr
Slavinken.... Vogels slaan?
pi_34479497
De prijzen worden ook bepaald door de winkels zelf. Als ik bv een levi 501 koop bij de Rode WInkel in Utrecht dan betaal ik al gauw 20/30 euro meer voor dezelfde broek die ik ook bij bv Piet kerkhof kan halen.

O.T: Mijn duurste broek is een nudie van 150 euro. Ik koop specifiek deze broeken om hun goede pavorm en hun slijtvastheid. En het leuke van deze broeken is dat de bedoeling is ze niet te wassen wat mij heel goed uitkomt. Verder koop ik ook nog wel eens een broek bij de WE of bij de Departmentstore in Utrecht. Een broek van bv JC Rags daar betaal je ook al gauw 130/140 euro.
------&gt; www.stilemedia.com&lt;--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!
pi_34479525
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klopt, maar je argument geldt dus niet, de dames in China hun loon staat tamelijk los van hoe veel de jeans hier in de winkel kost.
Maar ze werken nu op hun maximum van hun kunnen (blijkens de wasknijpers op hun oogleden). Is het dan niet verstandiger om de goedkoopste spijkerbroek te kiezen ipv de duurste?

Vooralsnog is het zo dat werknemers verplicht zijn te liegen over hun inkomen als een waarnemer daar naar vraagt. Op het moment dat de goedkoopste broeken massaal gekocht worden, dan ligt het toch voor de hand dat het buitenland meer controle krijgt op de omstandigheden waarin deze mensen hun werk moeten doen, of niet soms?
pi_34479652
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:47 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Maar ze werken nu op hun maximum van hun kunnen (blijkens de wasknijpers op hun oogleden). Is het dan niet verstandiger om de goedkoopste spijkerbroek te kiezen ipv de duurste?

Vooralsnog is het zo dat werknemers verplicht zijn te liegen over hun inkomen als een waarnemer daar naar vraagt. Op het moment dat de goedkoopste broeken massaal gekocht worden, dan ligt het toch voor de hand dat het buitenland meer controle krijgt op de omstandigheden waarin deze mensen hun werk moeten doen, of niet soms?
als we allemaal massaal overstappen op de goedkopere jeans, gebeurt exact hetzelfde als nu met deze merken.

als dat al niet het geval is, ms kunnen die jeans zo goedkoop zijn omdat er driekeer zo hard gewerkt wordt, de werkkrachten nog goedkoper, ik weet het niet, jij wel dan?
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:50:49 #264
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34479661
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:46 schreef Casperrrr het volgende:
En het leuke van deze broeken is dat de bedoeling is ze niet te wassen wat mij heel goed uitkomt.
Iiiiieeeeuuwww
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_34479708
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:50 schreef milagro het volgende:

[..]

als we allemaal massaal overstappen op de goedkopere jeans, gebeurt exact hetzelfde als nu met deze merken.

als dat al niet het geval is, ms kunnen die jeans zo goedkoop zijn omdat er driekeer zo hard gewerkt wordt, de werkkrachten nog goedkoper, ik weet het niet, jij wel dan?
geef het goede voorbeeld, niet als internationaal waarnemer, maar als drager
pi_34479780
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:52 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

geef het goede voorbeeld, niet als internationaal waarnemer, maar als drager
waar en hoe worden die goedkopere jeans gemaakt?
weet jij dat?

moet ik nog goedkoper gaan zitten dan ik nu doe met die 60 euro?
worden populaire broeken in spé niet duurder gelijkevenredig hun populariteit?
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:55:04 #267
101240 Casperrrr
Slavinken.... Vogels slaan?
pi_34479815
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Iiiiieeeeuuwww
Niks vies aan hoor. Als je hem gewoon iedere dag even lucht (vooral met deze frisse winterlucht) dan gaat zo'n broek niet stinken. Hij word er wel vies van maar dat is ook de bedoeling
------&gt; www.stilemedia.com&lt;--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:56:07 #268
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_34479851
Mijn laatste spijkerbroeken waren ¤90 en dat vind ik eigenlijk te duur maar waar vindt je 34-38/40 nog goedkoper?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_34479973
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:54 schreef milagro het volgende:

[..]

waar en hoe worden die goedkopere jeans gemaakt?
weet jij dat?

moet ik nog goedkoper gaan zitten dan ik nu doe met die 60 euro?
worden populaire broeken in spé niet duurder gelijkevenredig hun populariteit?
her en der in China worden die broeken gemaakt. Er worden dorpen om de fabriek heen gebouwd, waar vooral meisjes leven voor het werk dat zij opgedragen krijgen. Ze slapen 4 uur per dag, werken in diensten en krijgen alles van de fabriek. Je zou kunnen zeggen dat het enige pleziertje dat ze hebben, dat van kinderen maken is, want vakantie zit er ook niet tot nauwelijks in.

Er kan dus niet meer bezuinigd worden op menselijk arbeidskracht. De knel zit 'm bij de afspraken tussen de importeur en de fabrikant. Zolang dat niet doorbroken kan worden omdat Europeanen nou eenmaal zoveel mogelijk imitatiekleren van de keizer willen dragen, verandert er ook niets.

Dus ja, eigenlijk MOET je wel goedkope broeken dragen, liefst uit Europa
pi_34480064
Meestal een Diesel of Hilfiger om en nabij de 150 euro omdat die zo lekker zitten.
pi_34480116
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:59 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

her en der in China worden die broeken gemaakt. Er worden dorpen om de fabriek heen gebouwd, waar vooral meisjes leven voor het werk dat zij opgedragen krijgen. Ze slapen 4 uur per dag, werken in diensten en krijgen alles van de fabriek. Je zou kunnen zeggen dat het enige pleziertje dat ze hebben, dat van kinderen maken is, want vakantie zit er ook niet tot nauwelijks in.

Er kan dus niet meer bezuinigd worden op menselijk arbeidskracht. De knel zit 'm bij de afspraken tussen de importeur en de fabrikant. Zolang dat niet doorbroken kan worden omdat Europeanen nou eenmaal zoveel mogelijk imitatiekleren van de keizer willen dragen, verandert er ook niets.

Dus ja, eigenlijk MOET je wel goedkope broeken dragen, liefst uit Europa
nou, doe dat dan, man!

want ik moet helemaal niets
pi_34480146
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 14:02 schreef milagro het volgende:

[..]

nou, doe dat dan, man!

want ik moet helemaal niets
Als jij goedkoper gaat zitten
pi_34480335
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 14:03 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Als jij goedkoper gaat zitten
LTB zit prima, en ik koop wat lekker zit, wat lekker staat, wat ik me kan veroorloven, wat ik het waard vind

LTB is overigens een Turks merk, waar het gemaakt wordt, geen idee.
pi_34481256
ik heb net een broek van 160 euro gekocht, maar eigenlijk is mn maximum 120 euro per broek
  donderdag 26 januari 2006 @ 14:37:23 #275
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_34481347
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 14:34 schreef LoggedIn het volgende:
ik heb net een broek van 160 euro gekocht, maar eigenlijk is mn maximum 120 euro per broek
foto's!
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')