abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:08:33 #102
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_26459741
De vuilnisman zijn dochter vond ik wel spectaculair. Dat was een metalen tuigje waar je met handen en voeten in gebonden werd. Daarna was het een kwestie van wachten op de kramp.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_26459827
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 20:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar "stigmata" is toch het verschijnsel dat mensen ineens de wonden van jezus krijgen. Dat is toch ook altijd in de handpalmen?
stigmata

Maar ja.. ik weet het ook niet natuurlijk
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:18:52 #104
102721 Mr.Bankzitter
Waar is berenbotje gebleven??
pi_26459934
Volgens mijn deden ze vroeger bij dieven dat ze een trechter in de mond deden en dat ze dan vloeibaar goud in gooten. Na een tijdje sneden natuurlijk het goud er weer uit
Hij is niet hier, hij is niet daar, .....
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:19:50 #105
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_26459947
Er zijn natuurlijk veel meer mensen dan Jezus gekruisigd en wellicht werd het grootste deel aan de polsen genageld.
Misschien werd Jezus wel toevallig aan zijn handen gekruisigd?

Ik heb ook weleens gelezen dat bij sommige kruisigingen men een steunplankje onder de voeten maakte. Dan duurde het allemaal wat langer...
Ik ga ff kijken of ik een bron kan vinden.

Edit:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kruisiging
zegt in ieder geval hetgeen ik ook gelezen heb.

Ze hebben het over het optrekken van de benen, maar noemen niet het steunplankje. Daarnaast zeggen ze ook wat over het nagelen aan de polsen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:56:00 #106
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_26461795
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:57 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Verbaast me niks. In "De Aanslag" van Harry Mulisch heeft die oud-verzetstrijder het ook over "een tuinslang in je kont proppen zodat je poep kotst".
Dan is het wel weer lekker schoon van binnen.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_26464146
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:21 schreef Aventura het volgende:

[..]

Is dat zo? Door de handen lijkt me waarschijnlijker, dan blijf je langer in leven. Want als je een pols vastnagelt kan de spijker toch een slagader raken? Dan is het gauw gebeurd.
De romeinen nagelden mensen aan het kruis door ze door hun polsen te nagelen, als je mensen door hun handen spijkerd dan scheurt dat veel te makkelijk uit.
pi_26464563
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 23:47 schreef LibertarianX het volgende:

[..]

De romeinen nagelden mensen aan het kruis door ze door hun polsen te nagelen, als je mensen door hun handen spijkerd dan scheurt dat veel te makkelijk uit.
Ik heb wel eens iets over vrijwillige kruisinging op tv gezien, en dat ging gewoon door de handpalm.

Geweldig topic trouwens.
  zondag 24 april 2005 @ 10:45:55 #109
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_26469045
quote:
Op zondag 24 april 2005 00:07 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Ik heb wel eens iets over vrijwillige kruisinging op tv gezien, en dat ging gewoon door de handpalm.
...
Volgens mij doen ze dat jaarlijks op de Filipijnen... Dacht ik...
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_26469165
quote:
Op zondag 24 april 2005 00:07 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Geweldig topic trouwens.
Ja, het is daar ook niet de bedoeling dat ze er blijven letsel aan overhouden.
  zondag 24 april 2005 @ 11:24:49 #111
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26469634
Een keer een docu gezien op Discovery over de spaanse inquisitie.
Een methode om een bekentenis los te krijgen was, met water zorgen dat een lang stuk touw ver wordt doorgeslikt zodat het touw helemaal tot in de maag zit. En de beul rukte het touw in een keer er uit.
Are you nuts??
pi_26469719
Probleem met martelen is een beetje dat je mensen alles kan laten bekennen wat je wil, alles kan laten zeggen wat je wilt horen. Maar dat betekend niet dat die informatie klopt of dat die persoon het daadwerkelijk heeft gedaan.
pi_26469866
quote:
Op zondag 24 april 2005 11:29 schreef LibertarianX het volgende:
Probleem met martelen is een beetje dat je mensen alles kan laten bekennen wat je wil, alles kan laten zeggen wat je wilt horen. Maar dat betekend niet dat die informatie klopt of dat die persoon het daadwerkelijk heeft gedaan.
Da's ook, naast de humanitaire aspecten, één van de redenen waarom we er, in de hedendaagse rechtspraak, vanaf zijn gestapt; je hebt er gewoonweg geen flikker aan.
pi_26470107
Martelen hoeft ook niet altijd om bekentenissen te gaan. Het is ook een leuk tijdverdriijf voor volledig doorgedraaide (kind) soldaatjes en een effectieve manier om een volk/bevolkingsgroep te breken.

Kijk maar de Congo, actueel, Irak, iets minder recent, en voormalig joegoslavie, enkele jaren geleden.

Dit topic heeft heel erg een "kijk es wat een boefjes vroeger" sfeer, maar tegenwoordig kunnen ze er ook wat van, terwijl de rest van de wereld in blissful ignorance leeft.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 24 april 2005 @ 12:13:51 #115
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26470586
quote:
Op zondag 24 april 2005 11:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Martelen hoeft ook niet altijd om bekentenissen te gaan. Het is ook een leuk tijdverdriijf voor volledig doorgedraaide (kind) soldaatjes en een effectieve manier om een volk/bevolkingsgroep te breken.

Kijk maar de Congo, actueel, Irak, iets minder recent, en voormalig joegoslavie, enkele jaren geleden.

Dit topic heeft heel erg een "kijk es wat een boefjes vroeger" sfeer, maar tegenwoordig kunnen ze er ook wat van, terwijl de rest van de wereld in blissful ignorance leeft.
Inderdaad, Amnesty International heeft er haar handen nog vol aan, het gebeurt overal nog dagelijks.
Eergisteren in de serie "Lost' kwam ook een leuke voorbij: met scherp afgesneden bamboestokjes onder de nagels steken. Auwww..
pi_26470673
quote:
Op zondag 24 april 2005 11:48 schreef DancingPhoebe het volgende:

Zelfs GB in de jaren 70. En daar diende het wel informatiegaring.
Maar dat martelen nog steeds gebeurt klopt. Volgens de Israelier in "we have ways of making you talk" ontkomen de westerse landen er ook niet aan in de strijd tegen het terrorisme. Israel heeft tot voor kort ook tamelijk zware, maar streng gecontroleerde ondervragingsmethoden gebruikt.
Er word in allerlei derde en tweede wereld landen ook flink mensen gemarteld gewoon voor de lol, of om angst te zaaien. Echter, het is gebleken dat het martelen van dissidenten nu juist het verzet tegen de machthebber een echte basis geeft.
Als in Nederland regelmatig iemand met een semtex vest een school, kroeg of kerk binnen zou lopen en vele doden te betreuren zouden zijn, en men geen idee heeft wie of wat er achter zitten, dan moet ik nog zien hoe lang het duurt voor de verhoormethoden ook hier "wat zwaarder worden".
  maandag 25 april 2005 @ 18:40:45 #117
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26502264

Voor als we ooit een inbrekers treffen, volgens mijn vader
Ja ja, volgens mij wil ie gewoon duimpjes kwellen

Oh, en de sleutel is zoek.
(Un)masking for the greater good.
pi_26502698
Ik lees hier veel over de spaanse inquisitie, ik stam af van iemand die gevlucht is voor de spaanse inquisitie dus gelukkig is het hem niet overkomen
  maandag 25 april 2005 @ 19:19:10 #119
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_26502989
ehm der is ooit op discovery geweest geloof ik of je iemand kon kruisigen aan zijn handen. en er kwam uit dat je een steuntje nodig had voor je voeten geloof ik. omdat anders je handen gewoon scheurden. maarre wie weet meer?

tevens tvp
Remlof is een Spellings Nsb'er
  maandag 25 april 2005 @ 19:25:25 #120
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_26503110
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het kan verstikking zijn doordat er water in de longen komt, maar ook dat celwanden breken doordat het bloed te weinig gemineraliseerd meer is.
Watervergiftiging. Iets waar je ook van kan sterven.
http://www.hidrodoe.be/waterexpertoud05.html
Eigenlijk wel...maar eigenlijk ook weer niet...
pi_26503621
Bij mij in de klas zit iemand die in het martelmuseum in londen is geweest, ik zou er ook weleens willen kijken.
pi_26505890
quote:
Op maandag 25 april 2005 19:25 schreef DeHeldjes het volgende:

[..]

zelde als je puur water drinkt is ook dodelijk heeft een te lage osmotische waarde zodat het zo`n beetje alle mineralen/eiwitten uit je cellen zuigt
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 25 april 2005 @ 22:57:03 #123
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_26507646
nagels uittrekken ook altijd leuk,
verder de hete poken en knuppels.
  dinsdag 26 april 2005 @ 09:45:28 #124
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_26513702
quote:
Op maandag 25 april 2005 19:25 schreef DeHeldjes het volgende:
Oké, bedankt voor de link! Mijn geheugen is weer opgefrist, dat was inderdaad de oorzaak van overlijden.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 27 april 2005 @ 12:50:05 #125
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26542420
quote:
Op maandag 25 april 2005 22:57 schreef B_BOY het volgende:
nagels uittrekken ook altijd leuk,
verder de hete poken en knuppels.
Brrr, van alleen de gedachte al krijg ik koude rillingen... en dan maakt het niet uit hoe heet die pook is
  woensdag 27 april 2005 @ 13:58:09 #126
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26544125
Ik las ooit dat ze in sommige landen iemand naakt op een ijsblok (of koude plaat) zetten hetgeen na een tijdje tot ondaagelijke pijnen zou lijden. Verder 'voordeel' was dan dat het weinig sporen nalaat voor organisaties als Amnesty. Nu weet ik dus niet of het een idee van de auteur was of op echtheid is gebaseerd.

Je hebt ook nog de death by a thousand cuts
Verder is hier een heel rijtje te vinden verderop op de pagina
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  woensdag 27 april 2005 @ 14:42:46 #127
88233 Steve
Still the best.
pi_26545339
Heel lang iemand doorkietelen kan ook heeeel vervelend worden.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  woensdag 27 april 2005 @ 15:01:46 #128
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_26545832
Auw wat een hoogst pijnlijke dingen komen er voorbij. Misschein kan ik nog wat inspiratie op doen voor de 'behandeling' van lastige collega's

Weet er iemand nog wat over het vierendelen door middel van paarden?
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  woensdag 27 april 2005 @ 15:42:15 #129
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_26545946
quote:
Op woensdag 27 april 2005 15:01 schreef marcb1974 het volgende:
Auw wat een hoogst pijnlijke dingen komen er voorbij. Misschein kan ik nog wat inspiratie op doen voor de 'behandeling' van lastige collega's

touw om polsen en enkels. men neme vier paarden ieder aan 1 touw. en met de zweep over die paarden heen.
makkelijk? NEE
humaan? NEE
pijnlijk? Ja
effectief? Ja
Nadeel, je moet oplette dat je die paarden niet in 1keer te hard trekken dan hou je niets over en dan is de lol er ook snel af.
pi_26568205
Ook martelen de Russen er vrolijk op los in Tsjetsjenië.

Nog 1 van enkele eeuwen geleden.

Het is lente en men klopt enkele paaltjes in de grond. Men legt de persoon op de grond en maakt deze vast aan handen en voeten. Vervolgens strijkt men de persoon in met honing of een andere zoetigheid.

Na enkele minuten komen de eerste insecten, nog een tijdje later komen de bijen. Na enkele uren sterf je ofwel van al de insectenbeten. Of je blijft gewoon liggen en sterft de hongerdood.
pi_26568263
Wat men ook deed enkele eeuwen geleden: Men sluit iemand op in een kamer en men bindt deze vast op een bed (zonder matras welteverstaan). Naast het bed zet men water en een lekkere maaltijd. Wedden dat je na enkele dagen gaat spreken.
  donderdag 28 april 2005 @ 13:19:22 #132
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_26568367
quote:
Op donderdag 28 april 2005 13:16 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Wat men ook deed enkele eeuwen geleden: Men sluit iemand op in een kamer en men bindt deze vast op een bed (zonder matras welteverstaan). Naast het bed zet men water en een lekkere maaltijd. Wedden dat je na enkele dagen gaat spreken.
zeer effectief
de bewakers hebben er ook nog plezier van
als je haast hebt duurt het te lang
laat weinig sporen achter.
pi_26570475
hahaha tantanuskwelling
  donderdag 28 april 2005 @ 14:51:11 #134
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_26570686

Schrik niet, het is niet echt. Het komt uit de film: 'the silence of the lambs'
quote:
A corpse in the movie is found suspended from the ceiling of Lecter's cell, arrayed in what is known as a "blood eagle", which was a method of torture and execution in ancient Scandinavia. It involved the removing the skin of a man's back, crushing his ribs, then removing the lungs through the back. The lungs would then be arranged about the shoulders or arms to make them appear as wings.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  donderdag 28 april 2005 @ 14:54:08 #135
88233 Steve
Still the best.
pi_26570758
quote:
Op donderdag 28 april 2005 14:42 schreef sexylexy het volgende:
hahaha tantanuskwelling
tantaluskwelling

tan·ta·lus·kwel·ling (de ~ (v.))
1 kwelling waarbij men het begeerde in de onmiddellijke nabijheid ziet en het toch niet kan krijgen
pi_26570775
ik vind het niet eens zo'n luguber plaatje.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Doodstraf staan nog wat doodstraf en martelmethodes.
pi_26571366
Iemand zijn lul uit zijn broek hangen en een kalfje op hem loslaten, die denkt, ETEN, en zuigt alsof hij aan de uier hangt.
Iemand zijn voeten natmaken en met zout insmeren en een geit het eraf laten likken.
pi_26572731
doet dat laatste echt zo'n pijn?
  donderdag 28 april 2005 @ 17:44:53 #139
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26575251
quote:
Op donderdag 28 april 2005 13:16 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Ai ai ai, maar ik geloof wel dat het helpt. Zeker als je er langere tijd naar hebt moeten kijken en er maar niet aan kan komen
pi_26575509
quote:
Op donderdag 28 april 2005 17:44 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ai ai ai, maar ik geloof wel dat het helpt. Zeker als je er langere tijd naar hebt moeten kijken en er maar niet aan kan komen
Maar als ze het TE lang laten staan, dan werkt het juist weer niet!
Rot eten!
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
pi_26575588
quote:
Op donderdag 28 april 2005 16:07 schreef sexylexy het volgende:
doet dat laatste echt zo'n pijn?
Martelen gaat niet over pijn doen per sé. Er zijn meer onaangename zaken als pijn alleen.
  donderdag 28 april 2005 @ 18:16:55 #142
64781 bonke
pipo koeie
pi_26576048
leuke topic
ik heb wel eens gehoord dat alles wat je maar kan verzinnen ( hoe ziek ook ) wel eens is gebeurt
dus bv iemand zijn eigen ogen op laten eten
of het lijf insmeren met een of ander zuur zodat de huid helemaal wegbrand
ps : denk dat ik mijn roeping ben misgelopen
pies on joe toe
pi_26591664
Zoals al eens beschreven in dit topic is iemand wakker houden iets dat ze nog steeds gebruiken. Stel je voor niet mogen slapen. 2 nachten zou nog wel lukken, maar langer toch niet!
pi_26591807
Nog een paar afbeeldingen:

A witch burn her!

De laatste foto is niet echt duidelijk, maar het gaat om een heksenproces en ze zijn precies iets met de ogen aan het doen!
  † In Memoriam † vrijdag 29 april 2005 @ 11:05:26 #145
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26591961
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 10:54 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Zoals al eens beschreven in dit topic is iemand wakker houden iets dat ze nog steeds gebruiken. Stel je voor niet mogen slapen. 2 nachten zou nog wel lukken, maar langer toch niet!
Dat doen ze oa. in Guatanamo Bay ook. Sleep Deprivation. Of mensen voor een hele lange periode, dagen achtereen, aan fel licht en irritante muziek blootstellen.
pi_26592185
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:00 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Nog een paar afbeeldingen:

[afbeelding]
A witch burn her!
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De laatste foto is niet echt duidelijk, maar het gaat om een heksenproces en ze zijn precies iets met de ogen aan het doen!
Deze prenten (waarschijnlijk ten tijde van de post-Middeleeuwse Renaissance) geven toch slechts, behalve misschien die laatste, executies weer?
  vrijdag 29 april 2005 @ 12:06:29 #147
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26593685
Lijkt me idd ook een ware martelgang. Aan een galg en dan breekt je nek niet, daardoor je daar bungelt en langzaam stikt
  vrijdag 29 april 2005 @ 12:08:41 #148
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_26593739
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:08 schreef Aventura het volgende:
Of dat rad, wel bekend uit de videoclip 'Wild Boys' van Duran Duran. Iemand wordt vastgebonden aan een rad, dat half boven water uitsteekt. Het rad kan in elke gewenste positie stilgezet worden, zodat de gevangende steeds bijna verdrinkt. Meen me ook een film te herinneren waarin Kim Basinger dit ondergaat. Maarja, daar lette ik onwillekeurig meer op haar doorschijnend witte shirt
Volgens mij was dat Geena Davis. Film was vorige week nog op sbs6, ben alleen de titel ff kwijt
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_26595183
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Deze prenten (waarschijnlijk ten tijde van de post-Middeleeuwse Renaissance) geven toch slechts, behalve misschien die laatste, executies weer?
De eerste en tweede zijn executies.

De derde is denk ik een proces aan gezien ze met haar handen is vastgemaakt en op enkele centimeters van de grond bungelt.
pi_26595251
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:05 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat doen ze oa. in Guatanamo Bay ook. Sleep Deprivation. Of mensen voor een hele lange periode, dagen achtereen, aan fel licht en irritante muziek blootstellen.

Wat de amerikanen daar doen is er toch ook wel over. Volgens mij zitten er veel onschuldige vast.
  vrijdag 29 april 2005 @ 13:13:04 #151
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26595356
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 13:09 schreef Sandstorm_81 het volgende:

[..]

[afbeelding]

Wat de amerikanen daar doen is er toch ook wel over. Volgens mij zitten er veel onschuldige vast.
Volgens mij zitten daar veel schuldigen vast, en gelukkig maar.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_26598377
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:05 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja ik benook altijd blij als ik na lowlands weer naar huis mag...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_26683597
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 15:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja ik ben ook altijd blij als ik na Lowlands weer naar huis mag...
Guantanamo Biddinghuizen...
  dinsdag 3 mei 2005 @ 00:21:42 #154
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26683675
biddinghuizen bay.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  † In Memoriam † woensdag 4 mei 2005 @ 20:50:58 #155
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26736318
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 13:19 schreef sigvard het volgende:

[..]

Column van Seborik gaat daarover:

http://frontpage.fok.nl/column/2347/1

Redelijk gruwelijk .
Ik heb er nog even op gezocht en het werd "Ling Chi" genoemd.

Het is nu een metafoor geworden voor 'langzaam ontmantelen' - dat was het namelijk ook.
quote:

Death by a thousand cuts (Chinese: líng chí) was until 1905 a method of torture and execution in China, in which small bits of skin or flesh were cut from an individual over a period of days. Some victims were reportedly given doses of opium.

"'Death by a thousand cuts' - where small bits of flesh were carved away over a period of days- was sometimes used in ancient China."

Louise Levathes, When China Ruled the Seas: The Treasure Fleet of the Dragon Throne, 1405-1433 (1994):

"Huang was condemned to a particularly gruesome execution for high treason known as ling chi, or 'death by one thousand cuts.' Cuts were made on his chest, abdomen, arms, legs, and back, so that he very slowly bled to death over a period of time, perhaps as long as three days." (p. 71)

answers.com

Er bestaan foto's van die genomen zouden zijn tijdens een executie in 1905.

Waarschuwing: Deze foto's kunnen schokkend zijn

Als je slecht tegen dit soort dingen kunt, niet klikken.

foto 1
foto 2
  woensdag 4 mei 2005 @ 20:58:05 #156
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_26736552
Wtf, zieke foto's. Wat een onaangename manier om te dood gaan. Die Chinezen konden (en kunnen) er wat van zeg.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_26737888
Een andere chinese martel methode.
Een houten bord om de nek dat zo groot is dat je niet met je handen bij je mond kan, zodat je een langzame dood sterft.
pi_26743591
Getsie wat een gore manieren zijn er toch!
pi_26743670
Levend koken was een methode om de doodstraf te voltrekken die in de late Middeleeuwen gebruikt werd. De veroordeelde, meestal een valsemunter, werd letterlijk levend gekookt in een ketel gevuld met kokende olie of kokend water. Bij 'verzachtende' omstandigheden werd hij eerst verdronken. In Deventer is nog een ketel te vinden waarin veroordeelden in het verleden zijn gekookt.

Het is tevens de geprefereerde methode om kreeft te bereiden voor consumptie. De reden hiervoor is uitsluitend het verkrijgen van de mooie rode kleur.
pi_26743733
Nog zo'n lekkere

Ontvlezing: Het vlees werd met (vaak gloeiendhete) krabbers tot op het blote bot van de ledematen af geharkt.
  † In Memoriam † donderdag 5 mei 2005 @ 00:24:49 #161
25682 2cv
Niet subtiel
pi_26744069
TVP
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 5 mei 2005 @ 08:51:50 #162
64781 bonke
pipo koeie
pi_26747433
een touwtje om de geslachtsdelen en dan maar veel water laten drinken
pies on joe toe
pi_26747564
which small bits of skin or flesh were cut...ik was die plaatjes aan het bekijken, maar dat zijn echt geen small bits....ging bijna over me nek
  † In Memoriam † donderdag 5 mei 2005 @ 10:36:20 #164
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26748518
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 09:13 schreef BobRooney het volgende:
which small bits of skin or flesh were cut...ik was die plaatjes aan het bekijken, maar dat zijn echt geen small bits....ging bijna over me nek
Wat in die column staat: het gaat net zolang door tot de armen en benen er helemaal af zijn (en allang door de zwerfhonden zijn opgegeten terwijl het feest gewoon doorgaat).

Via die link van answers.com kun je nog meer foto's vinden (waar die "warning: graphic images" staat).

Zo'n beetje de gruwelijkste straf die ze konden bedenken? Het was btw wel alleen maar voorbehouden aan de allergrofste misdaden, hoewel dat ws toch ook cultuurgebonden is.

donderdag 5 mei 2005 @ 10:53:48 #165
88233 Steve
Still the best.
pi_26748823
OMG, en dat op de vroege ochtend.
Dat mensen zoiets kunnen doen eigenlijk...en dat het nu nog gebeurd...

* alwaysthebest laat zijn ontbijtje even staan.
  donderdag 5 mei 2005 @ 16:15:15 #166
29445 Maar-T
Die Sahne kommt!!!!
pi_26755952
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 12:51 schreef Aventura het volgende:
Of vierendelen (is eigenlijk geen martelen, maar een straf): men werd aan beide enkels en polsen door middel van een touw verbonden aan trekvee. Rekt het niet, dan scheurt het wel..

[afbeelding]
met twee auto's kom je een heel eind.
pi_26756365
Ik heb gehoord dat de AIVD tijdens geheime martelverhoren vermeende terroristen 24 uur lang naar Patty Brard afleveringen laat kijken.
  donderdag 5 mei 2005 @ 16:35:23 #168
29445 Maar-T
Die Sahne kommt!!!!
pi_26756376

weliswaar geen marteling en de foto vertelt ook niet veel

De ketelstraf.
Opgelegd aan valsemunters. Het vervalsen van geld was een misdrijf tegen de overheid, en daarmee hoogverraad. Daarom kreeg je hiervoor deze doodstraf. In de 15e eeuw veelvuldig in Nederland toegepast. Aan handen en voeten gebonden werd je in de kokende olie gegooid.
  donderdag 5 mei 2005 @ 16:35:38 #169
117848 mark--
gewoon mark
pi_26756381
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 10:53 schreef alwaysthebest het volgende:
OMG, en dat op de vroege ochtend.
Dat mensen zoiets kunnen doen eigenlijk...en dat het nu nog gebeurd...

* alwaysthebest laat zijn ontbijtje even staan.
waar gebeurt dit nog dan?
pi_26756384
Even alle gekheid op een stokje: in Libanon kookt de geheime politie nog steeds hun "verdachten". Stond een paar maanden terug nog een artikel over in de krant (The Boston Globe).
pi_26756437
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 16:35 schreef mark-- het volgende:

[..]

waar gebeurt dit nog dan?
Waar niet? Landen in Z-Amerika waar de regering geen vat op het leger heeft. Wat dacht je van het Midden Oosten, ik noemde net al Libanon, en Egypte maakt ook geen geheim van dat ze martelen tijdens verhoren.
Verder heb je natuurlijk nog de de rebellen van Tsjetsjenië die Russische militairen, net zoals op die foto's uit China, levend villen.
  donderdag 5 mei 2005 @ 16:44:37 #172
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26756570
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 16:35 schreef Maar-T het volgende:
[afbeelding]

weliswaar geen marteling en de foto vertelt ook niet veel

De ketelstraf.
Opgelegd aan valsemunters. Het vervalsen van geld was een misdrijf tegen de overheid, en daarmee hoogverraad. Daarom kreeg je hiervoor deze doodstraf. In de 15e eeuw veelvuldig in Nederland toegepast. Aan handen en voeten gebonden werd je in de kokende olie gegooid.
Argggh, dat lijkt me geen fijne manier om te gaan. Nu was dat de bedoeling er ook niet van. Maar jak. 't Is dus als het feite levend gekookt worden in de olie. Een soort van potentiële menselijke oliebol ofzo. Juk!
  donderdag 5 mei 2005 @ 16:48:19 #173
29445 Maar-T
Die Sahne kommt!!!!
pi_26756652
quote:
Op woensdag 27 april 2005 15:01 schreef marcb1974 het volgende:

Zal ik je ff op een gang brengen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Maar-T op 05-05-2005 16:54:34 ]
  donderdag 5 mei 2005 @ 17:02:28 #174
29445 Maar-T
Die Sahne kommt!!!!
pi_26756923
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 16:44 schreef Natalie het volgende:

[..]

Argggh, dat lijkt me geen fijne manier om te gaan. Nu was dat de bedoeling er ook niet van. Maar jak. 't Is dus als het feite levend gekookt worden in de olie. Een soort van potentiële menselijke oliebol ofzo. Juk!
Ik denk niet dat deze straf gruwelijk lang duurt. Als je een fikse ketel op 180 graden hebt zal de olie vrij vlug zijn weg vinden door mond, slokdarm, luchtpijp en ook via de ogen naar de hersenen.
  donderdag 5 mei 2005 @ 17:03:34 #175
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26756953
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 16:48 schreef Maar-T het volgende:

[..]

Zal ik je ff op een gang brengen?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
geen renault vierendeel?
  donderdag 5 mei 2005 @ 17:09:41 #176
29445 Maar-T
Die Sahne kommt!!!!
pi_26757090
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 17:03 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

geen renault vierendeel?
Ik heb de Alto als afbeelding gekozen om aan te geven dat het soort auto niet veel uitmaakt (een kleine auto heeft voldoende koppel).
  donderdag 5 mei 2005 @ 17:10:07 #177
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26757100
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 17:09 schreef Maar-T het volgende:

[..]

Ik heb de Alto als afbeelding gekozen om aan te geven dat het soort auto niet veel uitmaakt (een kleine auto heeft voldoende koppel).
  donderdag 5 mei 2005 @ 18:53:19 #178
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_26759163
quote:

[..]

elke auto heeft meer dan de 4 pk die ze vroeger nodig hadden dit gaat je met 2 brommer nog lukken
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  † In Memoriam † vrijdag 6 mei 2005 @ 00:12:08 #179
25682 2cv
Niet subtiel
pi_26768595
Ik denk dat een brommer toch niet genoeg kracht kan zetten om echt ledematen af te scheuren (al zal het niet comfortabel zijn).

En nee, ik wil het niet proberen: niet op mezelf en ook niet op een ander.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 8 mei 2005 @ 16:11:20 #180
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_26826802
ik liep eergisteren door amsterdam, en kwam toevallig langs het martelmuseum.
toen kwam de gedache wel in me op, dat ik er niet aan moet denken dat dat soort dingen bij mij gedaan zouden worden
wdb ben ik ook erg blij dat ik niet in een tijd/ werelddeel leef, waardat wel gebeurt[de]
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 8 mei 2005 @ 22:45:39 #181
46637 boempa
solaris
pi_26838308
Iedereen vergeet zowaar de head vice:

Een bankschroef waarbij de hoofd werd geplet.
Eerst wordt je kaak geplet waarna je ogen worden geplet en vervolgens je hersenen uit je hersenpan vloeien.
Dit lijkt me toch wel gigantisch pijnlijk.

Zie ook:
http://www.velocity.net/~acekc/medievil_torture_devices.htm
@luna
  maandag 9 mei 2005 @ 13:37:36 #182
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26851087
Boempa....
Verschrikkelijk.....
pi_26853599
leuke link.... met leuke plaatjes

maandag 9 mei 2005 @ 15:55:13 #184
62419 CherryLips
chocoholic
pi_26854990
In Antwerpen zit ook zo'n mooi martelmuseum. En m'n vriendin maar foto's maken van de boel
Oh wacht ik heb nog foto's van 't martelmuseum in Amsterdam....
Tap tap tap
  Donald Duck held maandag 9 mei 2005 @ 20:47:36 #185
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_26864156
Bij Mythbusters op Discovery Channel hebben ze de Chinese waterdruppel-marteling getest. In beperkte mate, natuurlijk. Het 'slachtoffer' kon op elk moment zeggen dat ermee gestopt moest worden.
Er werd maar een paar uur getest, maar het effect was al redelijk merkbaar.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 9 mei 2005 @ 21:36:03 #186
46637 boempa
solaris
pi_26865882
quote:
Op maandag 9 mei 2005 20:47 schreef __Saviour__ het volgende:
Bij Mythbusters op Discovery Channel hebben ze de Chinese waterdruppel-marteling getest. In beperkte mate, natuurlijk. Het 'slachtoffer' kon op elk moment zeggen dat ermee gestopt moest worden.
Er werd maar een paar uur getest, maar het effect was al redelijk merkbaar.
Ik had een keer gelezen dat waterdruppels na een paar dagen ofzo je hoofd binnensijpelen, net als dat water rotsen binnen sijpelen na vele jaren (zoiets zeg maar).
Dat is dus het moment dat je opgelucht raakt omdat je weet dat je niet lang meer hebt te gaan met de marteling.
Ik vind jeuk ook erger dan pijn, vandaar dat ik met meer afschuw denk over deze martelmethode dan bijvoorbeeld over electro torture, hoewel die head vice toch wel extreem is.

Edit:
Wat ik dus had gelezen is dat de waterdruppel-martelmethode vooral door de indianen werd gebruikt, misschien hebben de chinezen het overgenomen?
@luna
  dinsdag 10 mei 2005 @ 00:30:32 #187
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_26871214
quote:
Budgetvriendelijk martelen

Wat een vreselijk topic trouwens, maar het blijft fascinerend om je te verwonderen over de wreedheid van de mens
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 10 mei 2005 @ 15:56:38 #188
10107 Forau_Diavolina
Sine Missione
pi_26885393
TVP, jeuk lijkt mij vreselijk om mee gemarteld te worden, is dat ook gebruikt als methode toevallig?
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  dinsdag 10 mei 2005 @ 15:59:31 #189
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26885472
quote:
Op maandag 9 mei 2005 21:36 schreef boempa het volgende:

[..]

Ik had een keer gelezen dat waterdruppels na een paar dagen ofzo je hoofd binnensijpelen, net als dat water rotsen binnen sijpelen na vele jaren (zoiets zeg maar).
Dat is dus het moment dat je opgelucht raakt omdat je weet dat je niet lang meer hebt te gaan met de marteling.
Ik vind jeuk ook erger dan pijn, vandaar dat ik met meer afschuw denk over deze martelmethode dan bijvoorbeeld over electro torture, hoewel die head vice toch wel extreem is.

Edit:
Wat ik dus had gelezen is dat de waterdruppel-martelmethode vooral door de indianen werd gebruikt, misschien hebben de chinezen het overgenomen?
je schedel is een stuk minder hard dan steen. die druppel gaat gewoon dwars door je hersenen op een gegeven moment
  Donald Duck held dinsdag 10 mei 2005 @ 16:03:21 #190
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_26885541
quote:
Op maandag 9 mei 2005 21:36 schreef boempa het volgende:
Water slijt uiteindelijk de hardste rotsen weg, dus je schedel zal uiteindelijk ook wel volledig oplossen erdoor. Maar na een paar dagen al, lijkt me uitzonderlijk sterk.
De marteling zit hem juist in een lichte, maar constante druk op de huid, waardoor je geen moment rust kriijgt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:25:14 #191
88233 Steve
Still the best.
pi_26886184
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 15:56 schreef Forau_Diavolina het volgende:
TVP, jeuk lijkt mij vreselijk om mee gemarteld te worden, is dat ook gebruikt als methode toevallig?
De gekste dingen zijn gebruikt, dus jeuk opwekken mischien ook wel.

Het kietelen is ook wel ooit gebruikt lijkt me.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:02:33 #192
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26887314
Men neme een drukcabine waar duikers bij kunnen komen van het te snel stijgen.
Slachtoffer erin en de druk opvoeren tot een gewenste diepte, 40 meter is genoeg. En dan naar 20 meter in een seconde. Dat herhalen zolang je wil, je slachtoffer houdt geen gewrichten meer over, net als z'n ogen en oren.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:06:16 #193
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_26887405
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 17:02 schreef Dagonet het volgende:
Men neme een drukcabine waar duikers bij kunnen komen van het te snel stijgen.
Slachtoffer erin en de druk opvoeren tot een gewenste diepte, 40 meter is genoeg. En dan naar 20 meter in een seconde. Dat herhalen zolang je wil, je slachtoffer houdt geen gewrichten meer over, net als z'n ogen en oren.
Gatver! Heb je die zelf verzonnen?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:36:39 #194
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26888188
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 17:06 schreef MaLo het volgende:

[..]

Gatver! Heb je die zelf verzonnen?
Staat in geuren en kleuren beschreven in "Without Remorse" van Tom Clancy.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:49:06 #195
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26888496
Noriega die werd gemarteld met rockmuziek

dinsdag 10 mei 2005 @ 21:57:04 #196
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_26896105
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:03 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Water slijt uiteindelijk de hardste rotsen weg, dus je schedel zal uiteindelijk ook wel volledig oplossen erdoor. Maar na een paar dagen al, lijkt me uitzonderlijk sterk.
De marteling zit hem juist in een lichte, maar constante druk op de huid, waardoor je geen moment rust kriijgt.
anders pak je zoutzuur dan gaat het wat sneller
  dinsdag 10 mei 2005 @ 22:18:20 #197
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26896805
of wat dacht je van het oude spelletje spijkertje tik van jack. maar dan op een levend hoofd.
pi_26904484
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

jamaar het moet juist langzaam
pi_26904502
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Valt wel mee, zoutzuur is zwaar overrated.
Maar dan nog, dan zou je een dode gemartelde hebben zonder de informatie die je nodig hebt, lijkt mij zonde.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_26905618
Kunst van het martelen is niet hoe je iemand zo veel mogelijk pijn doet, of schade aan zijn lichaam toebrengt. Het gaat erom dat je er bruikbare informatie uit haalt. Dit is een veel voorkomend misverstand, ook bij mensen die het uitvoeren.
Er worden hier lijfstraffen en martelen door elkaar gehaald.
De gruwelijke martelmethoden uit oude tijden werden meestal niet toegepast, maar waren er om "de instrumenten te laten zien"
Het zuivere laten zien van de methoden en een praatje met de beul was meestal voldoende om mensen tot praten te brengen.
  woensdag 11 mei 2005 @ 10:23:09 #201
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26905971
Wat een gruwelijk topic is dit zeg
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 11 mei 2005 @ 10:30:26 #202
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26906163
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 10:23 schreef Metro2005 het volgende:
Wat een gruwelijk topic is dit zeg
En dus plaats je een tvp?
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')