stigmataquote:Op zaterdag 23 april 2005 20:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar "stigmata" is toch het verschijnsel dat mensen ineens de wonden van jezus krijgen. Dat is toch ook altijd in de handpalmen?
Dan is het wel weer lekker schoon van binnen.quote:Op zaterdag 23 april 2005 19:57 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Verbaast me niks. In "De Aanslag" van Harry Mulisch heeft die oud-verzetstrijder het ook over "een tuinslang in je kont proppen zodat je poep kotst".
De romeinen nagelden mensen aan het kruis door ze door hun polsen te nagelen, als je mensen door hun handen spijkerd dan scheurt dat veel te makkelijk uit.quote:Op zaterdag 23 april 2005 19:21 schreef Aventura het volgende:
[..]
Is dat zo? Door de handen lijkt me waarschijnlijker, dan blijf je langer in leven. Want als je een pols vastnagelt kan de spijker toch een slagader raken? Dan is het gauw gebeurd.
Ik heb wel eens iets over vrijwillige kruisinging op tv gezien, en dat ging gewoon door de handpalm.quote:Op zaterdag 23 april 2005 23:47 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
De romeinen nagelden mensen aan het kruis door ze door hun polsen te nagelen, als je mensen door hun handen spijkerd dan scheurt dat veel te makkelijk uit.
Volgens mij doen ze dat jaarlijks op de Filipijnen... Dacht ik...quote:Op zondag 24 april 2005 00:07 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Ik heb wel eens iets over vrijwillige kruisinging op tv gezien, en dat ging gewoon door de handpalm.
...
Ja, het is daar ook niet de bedoeling dat ze er blijven letsel aan overhouden.quote:Op zondag 24 april 2005 00:07 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Ik heb wel eens iets over vrijwillige kruisinging op tv gezien, en dat ging gewoon door de handpalm.
Geweldig topic trouwens.
Da's ook, naast de humanitaire aspecten, één van de redenen waarom we er, in de hedendaagse rechtspraak, vanaf zijn gestapt; je hebt er gewoonweg geen flikker aan.quote:Op zondag 24 april 2005 11:29 schreef LibertarianX het volgende:
Probleem met martelen is een beetje dat je mensen alles kan laten bekennen wat je wil, alles kan laten zeggen wat je wilt horen. Maar dat betekend niet dat die informatie klopt of dat die persoon het daadwerkelijk heeft gedaan.
Inderdaad, Amnesty International heeft er haar handen nog vol aan, het gebeurt overal nog dagelijks.quote:Op zondag 24 april 2005 11:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Martelen hoeft ook niet altijd om bekentenissen te gaan. Het is ook een leuk tijdverdriijf voor volledig doorgedraaide (kind) soldaatjes en een effectieve manier om een volk/bevolkingsgroep te breken.
Kijk maar de Congo, actueel, Irak, iets minder recent, en voormalig joegoslavie, enkele jaren geleden.
Dit topic heeft heel erg een "kijk es wat een boefjes vroeger" sfeer, maar tegenwoordig kunnen ze er ook wat van, terwijl de rest van de wereld in blissful ignorance leeft.
Zelfs GB in de jaren 70. En daar diende het wel informatiegaring.quote:Op zondag 24 april 2005 11:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Martelen hoeft ook niet altijd om bekentenissen te gaan. Het is ook een leuk tijdverdriijf voor volledig doorgedraaide (kind) soldaatjes en een effectieve manier om een volk/bevolkingsgroep te breken.
Kijk maar de Congo, actueel, Irak, iets minder recent, en voormalig joegoslavie, enkele jaren geleden.
Dit topic heeft heel erg een "kijk es wat een boefjes vroeger" sfeer, maar tegenwoordig kunnen ze er ook wat van, terwijl de rest van de wereld in blissful ignorance leeft.
Watervergiftiging. Iets waar je ook van kan sterven.quote:Op zaterdag 23 april 2005 19:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het kan verstikking zijn doordat er water in de longen komt, maar ook dat celwanden breken doordat het bloed te weinig gemineraliseerd meer is.
zelde als je puur water drinkt is ook dodelijk heeft een te lage osmotische waarde zodat het zo`n beetje alle mineralen/eiwitten uit je cellen zuigtquote:Op maandag 25 april 2005 19:25 schreef DeHeldjes het volgende:
[..]
Watervergiftiging. Iets waar je ook van kan sterven.
http://www.hidrodoe.be/waterexpertoud05.html
Oké, bedankt voor de link! Mijn geheugen is weer opgefrist, dat was inderdaad de oorzaak van overlijden.quote:Op maandag 25 april 2005 19:25 schreef DeHeldjes het volgende:
Watervergiftiging. Iets waar je ook van kan sterven.
http://www.hidrodoe.be/waterexpertoud05.html
Brrr, van alleen de gedachte al krijg ik koude rillingen... en dan maakt het niet uit hoe heet die pook isquote:Op maandag 25 april 2005 22:57 schreef B_BOY het volgende:
nagels uittrekken ook altijd leuk,
verder de hete poken en knuppels.
touw om polsen en enkels. men neme vier paarden ieder aan 1 touw. en met de zweep over die paarden heen.quote:Op woensdag 27 april 2005 15:01 schreef marcb1974 het volgende:
Auw wat een hoogst pijnlijke dingen komen er voorbij. Misschein kan ik nog wat inspiratie op doen voor de 'behandeling' van lastige collega's![]()
Weet er iemand nog wat over het vierendelen door middel van paarden?
zeer effectiefquote:Op donderdag 28 april 2005 13:16 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Wat men ook deed enkele eeuwen geleden: Men sluit iemand op in een kamer en men bindt deze vast op een bed (zonder matras welteverstaan). Naast het bed zet men water en een lekkere maaltijd. Wedden dat je na enkele dagen gaat spreken.
quote:A corpse in the movie is found suspended from the ceiling of Lecter's cell, arrayed in what is known as a "blood eagle", which was a method of torture and execution in ancient Scandinavia. It involved the removing the skin of a man's back, crushing his ribs, then removing the lungs through the back. The lungs would then be arranged about the shoulders or arms to make them appear as wings.
tantaluskwellingquote:
Ai ai ai, maar ik geloof wel dat het helpt. Zeker als je er langere tijd naar hebt moeten kijken en er maar niet aan kan komenquote:Op donderdag 28 april 2005 13:16 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Wat men ook deed enkele eeuwen geleden: Men sluit iemand op in een kamer en men bindt deze vast op een bed (zonder matras welteverstaan). Naast het bed zet men water en een lekkere maaltijd. Wedden dat je na enkele dagen gaat spreken.
Maar als ze het TE lang laten staan, dan werkt het juist weer niet!quote:Op donderdag 28 april 2005 17:44 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ai ai ai, maar ik geloof wel dat het helpt. Zeker als je er langere tijd naar hebt moeten kijken en er maar niet aan kan komen
Martelen gaat niet over pijn doen per sé. Er zijn meer onaangename zaken als pijn alleen.quote:Op donderdag 28 april 2005 16:07 schreef sexylexy het volgende:
doet dat laatste echt zo'n pijn?
Dat doen ze oa. in Guatanamo Bay ook. Sleep Deprivation. Of mensen voor een hele lange periode, dagen achtereen, aan fel licht en irritante muziek blootstellen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 10:54 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Zoals al eens beschreven in dit topic is iemand wakker houden iets dat ze nog steeds gebruiken. Stel je voor niet mogen slapen. 2 nachten zou nog wel lukken, maar langer toch niet!
Deze prenten (waarschijnlijk ten tijde van de post-Middeleeuwse Renaissance) geven toch slechts, behalve misschien die laatste, executies weer?quote:Op vrijdag 29 april 2005 11:00 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Nog een paar afbeeldingen:
[afbeelding]
A witch burn her!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De laatste foto is niet echt duidelijk, maar het gaat om een heksenproces en ze zijn precies iets met de ogen aan het doen!
Volgens mij was dat Geena Davis. Film was vorige week nog op sbs6, ben alleen de titel ff kwijtquote:Op zaterdag 23 april 2005 19:08 schreef Aventura het volgende:
Of dat rad, wel bekend uit de videoclip 'Wild Boys' van Duran Duran. Iemand wordt vastgebonden aan een rad, dat half boven water uitsteekt. Het rad kan in elke gewenste positie stilgezet worden, zodat de gevangende steeds bijna verdrinkt. Meen me ook een film te herinneren waarin Kim Basinger dit ondergaat. Maarja, daar lette ik onwillekeurig meer op haar doorschijnend witte shirt
De eerste en tweede zijn executies.quote:Op vrijdag 29 april 2005 11:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Deze prenten (waarschijnlijk ten tijde van de post-Middeleeuwse Renaissance) geven toch slechts, behalve misschien die laatste, executies weer?
quote:Op vrijdag 29 april 2005 11:05 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat doen ze oa. in Guatanamo Bay ook. Sleep Deprivation. Of mensen voor een hele lange periode, dagen achtereen, aan fel licht en irritante muziek blootstellen.
Volgens mij zitten daar veel schuldigen vast, en gelukkig maar.quote:Op vrijdag 29 april 2005 13:09 schreef Sandstorm_81 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Wat de amerikanen daar doen is er toch ook wel over. Volgens mij zitten er veel onschuldige vast.
Ja ik benook altijd blij als ik na lowlands weer naar huis mag...quote:Op vrijdag 29 april 2005 11:05 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat doen ze oa. in Guatanamo Bay ook. Sleep Deprivation. Of mensen voor een hele lange periode, dagen achtereen, aan fel licht en irritante muziek blootstellen.
Guantanamo Biddinghuizen...quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja ik ben ook altijd blij als ik na Lowlands weer naar huis mag...
Ik heb er nog even op gezocht en het werd "Ling Chi" genoemd.quote:Op zaterdag 23 april 2005 13:19 schreef sigvard het volgende:
[..]
Column van Seborik gaat daarover:
http://frontpage.fok.nl/column/2347/1
Redelijk gruwelijk.
Er bestaan foto's van die genomen zouden zijn tijdens een executie in 1905.quote:
Death by a thousand cuts (Chinese: líng chí) was until 1905 a method of torture and execution in China, in which small bits of skin or flesh were cut from an individual over a period of days. Some victims were reportedly given doses of opium.
"'Death by a thousand cuts' - where small bits of flesh were carved away over a period of days- was sometimes used in ancient China."
Louise Levathes, When China Ruled the Seas: The Treasure Fleet of the Dragon Throne, 1405-1433 (1994):
"Huang was condemned to a particularly gruesome execution for high treason known as ling chi, or 'death by one thousand cuts.' Cuts were made on his chest, abdomen, arms, legs, and back, so that he very slowly bled to death over a period of time, perhaps as long as three days." (p. 71)
answers.com
Waarschuwing: Deze foto's kunnen schokkend zijn
Wat in die column staat: het gaat net zolang door tot de armen en benen er helemaal af zijn (en allang door de zwerfhonden zijn opgegeten terwijl het feest gewoon doorgaat).quote:Op donderdag 5 mei 2005 09:13 schreef BobRooney het volgende:
which small bits of skin or flesh were cut...ik was die plaatjes aan het bekijken, maar dat zijn echt geen small bits....ging bijna over me nek
met twee auto's kom je een heel eind.quote:Op zaterdag 23 april 2005 12:51 schreef Aventura het volgende:
Of vierendelen (is eigenlijk geen martelen, maar een straf): men werd aan beide enkels en polsen door middel van een touw verbonden aan trekvee. Rekt het niet, dan scheurt het wel..
[afbeelding]
waar gebeurt dit nog dan?quote:Op donderdag 5 mei 2005 10:53 schreef alwaysthebest het volgende:
OMG, en dat op de vroege ochtend.
Dat mensen zoiets kunnen doen eigenlijk...en dat het nu nog gebeurd...
* alwaysthebest laat zijn ontbijtje even staan.
Waar niet? Landen in Z-Amerika waar de regering geen vat op het leger heeft. Wat dacht je van het Midden Oosten, ik noemde net al Libanon, en Egypte maakt ook geen geheim van dat ze martelen tijdens verhoren.quote:
Argggh, dat lijkt me geen fijne manier om te gaan. Nu was dat de bedoeling er ook niet van. Maar jak. 't Is dus als het feite levend gekookt worden in de olie. Een soort van potentiële menselijke oliebol ofzo. Juk!quote:Op donderdag 5 mei 2005 16:35 schreef Maar-T het volgende:
[afbeelding]
weliswaar geen marteling en de foto vertelt ook niet veel
De ketelstraf.
Opgelegd aan valsemunters. Het vervalsen van geld was een misdrijf tegen de overheid, en daarmee hoogverraad. Daarom kreeg je hiervoor deze doodstraf. In de 15e eeuw veelvuldig in Nederland toegepast. Aan handen en voeten gebonden werd je in de kokende olie gegooid.
Zal ik je ff op een gang brengen?quote:Op woensdag 27 april 2005 15:01 schreef marcb1974 het volgende:
Auw wat een hoogst pijnlijke dingen komen er voorbij. Misschein kan ik nog wat inspiratie op doen voor de 'behandeling' van lastige collega's![]()
Weet er iemand nog wat over het vierendelen door middel van paarden?
Ik denk niet dat deze straf gruwelijk lang duurt. Als je een fikse ketel op 180 graden hebt zal de olie vrij vlug zijn weg vinden door mond, slokdarm, luchtpijp en ook via de ogen naar de hersenen.quote:Op donderdag 5 mei 2005 16:44 schreef Natalie het volgende:
[..]
Argggh, dat lijkt me geen fijne manier om te gaan. Nu was dat de bedoeling er ook niet van. Maar jak. 't Is dus als het feite levend gekookt worden in de olie. Een soort van potentiële menselijke oliebol ofzo. Juk!
geen renault vierendeel?quote:Op donderdag 5 mei 2005 16:48 schreef Maar-T het volgende:
[..]
Zal ik je ff op een gang brengen?![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb de Alto als afbeelding gekozen om aan te geven dat het soort auto niet veel uitmaakt (een kleine auto heeft voldoende koppel).quote:
quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:09 schreef Maar-T het volgende:
[..]
Ik heb de Alto als afbeelding gekozen om aan te geven dat het soort auto niet veel uitmaakt (een kleine auto heeft voldoende koppel).
elke auto heeft meer dan de 4 pk die ze vroeger nodig hadden dit gaat je met 2 brommer nog lukkenquote:Op donderdag 5 mei 2005 17:09 schreef Maar-T het volgende:
[..]
Ik heb de Alto als afbeelding gekozen om aan te geven dat het soort auto niet veel uitmaakt (een kleine auto heeft voldoende koppel).
Ik had een keer gelezen dat waterdruppels na een paar dagen ofzo je hoofd binnensijpelen, net als dat water rotsen binnen sijpelen na vele jaren (zoiets zeg maar).quote:Op maandag 9 mei 2005 20:47 schreef __Saviour__ het volgende:
Bij Mythbusters op Discovery Channel hebben ze de Chinese waterdruppel-marteling getest. In beperkte mate, natuurlijk. Het 'slachtoffer' kon op elk moment zeggen dat ermee gestopt moest worden.
Er werd maar een paar uur getest, maar het effect was al redelijk merkbaar.
Budgetvriendelijk martelenquote:Op donderdag 5 mei 2005 17:09 schreef Maar-T het volgende:
je schedel is een stuk minder hard dan steen. die druppel gaat gewoon dwars door je hersenen op een gegeven momentquote:Op maandag 9 mei 2005 21:36 schreef boempa het volgende:
[..]
Ik had een keer gelezen dat waterdruppels na een paar dagen ofzo je hoofd binnensijpelen, net als dat water rotsen binnen sijpelen na vele jaren (zoiets zeg maar).
Dat is dus het moment dat je opgelucht raakt omdat je weet dat je niet lang meer hebt te gaan met de marteling.
Ik vind jeuk ook erger dan pijn, vandaar dat ik met meer afschuw denk over deze martelmethode dan bijvoorbeeld over electro torture, hoewel die head vice toch wel extreem is.
Edit:
Wat ik dus had gelezen is dat de waterdruppel-martelmethode vooral door de indianen werd gebruikt, misschien hebben de chinezen het overgenomen?
Water slijt uiteindelijk de hardste rotsen weg, dus je schedel zal uiteindelijk ook wel volledig oplossen erdoor. Maar na een paar dagen al, lijkt me uitzonderlijk sterk.quote:Op maandag 9 mei 2005 21:36 schreef boempa het volgende:
Ik had een keer gelezen dat waterdruppels na een paar dagen ofzo je hoofd binnensijpelen, net als dat water rotsen binnen sijpelen na vele jaren (zoiets zeg maar).
De gekste dingen zijn gebruikt, dus jeuk opwekken mischien ook wel.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 15:56 schreef Forau_Diavolina het volgende:
TVP, jeuk lijkt mij vreselijk om mee gemarteld te worden, is dat ook gebruikt als methode toevallig?
Gatver! Heb je die zelf verzonnen?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:02 schreef Dagonet het volgende:
Men neme een drukcabine waar duikers bij kunnen komen van het te snel stijgen.
Slachtoffer erin en de druk opvoeren tot een gewenste diepte, 40 meter is genoeg. En dan naar 20 meter in een seconde. Dat herhalen zolang je wil, je slachtoffer houdt geen gewrichten meer over, net als z'n ogen en oren.
Staat in geuren en kleuren beschreven in "Without Remorse" van Tom Clancy.quote:
anders pak je zoutzuur dan gaat het wat snellerquote:Op dinsdag 10 mei 2005 16:03 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Water slijt uiteindelijk de hardste rotsen weg, dus je schedel zal uiteindelijk ook wel volledig oplossen erdoor. Maar na een paar dagen al, lijkt me uitzonderlijk sterk.
De marteling zit hem juist in een lichte, maar constante druk op de huid, waardoor je geen moment rust kriijgt.
jamaar het moet juist langzaamquote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
anders pak je zoutzuur dan gaat het wat sneller
Valt wel mee, zoutzuur is zwaar overrated.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
anders pak je zoutzuur dan gaat het wat sneller
En dus plaats je een tvp?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |