Volgens mij zitten daar veel schuldigen vast, en gelukkig maar.quote:Op vrijdag 29 april 2005 13:09 schreef Sandstorm_81 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Wat de amerikanen daar doen is er toch ook wel over. Volgens mij zitten er veel onschuldige vast.
Ja ik benook altijd blij als ik na lowlands weer naar huis mag...quote:Op vrijdag 29 april 2005 11:05 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat doen ze oa. in Guatanamo Bay ook. Sleep Deprivation. Of mensen voor een hele lange periode, dagen achtereen, aan fel licht en irritante muziek blootstellen.
Guantanamo Biddinghuizen...quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja ik ben ook altijd blij als ik na Lowlands weer naar huis mag...
Ik heb er nog even op gezocht en het werd "Ling Chi" genoemd.quote:Op zaterdag 23 april 2005 13:19 schreef sigvard het volgende:
[..]
Column van Seborik gaat daarover:
http://frontpage.fok.nl/column/2347/1
Redelijk gruwelijk.
Er bestaan foto's van die genomen zouden zijn tijdens een executie in 1905.quote:
Death by a thousand cuts (Chinese: líng chí) was until 1905 a method of torture and execution in China, in which small bits of skin or flesh were cut from an individual over a period of days. Some victims were reportedly given doses of opium.
"'Death by a thousand cuts' - where small bits of flesh were carved away over a period of days- was sometimes used in ancient China."
Louise Levathes, When China Ruled the Seas: The Treasure Fleet of the Dragon Throne, 1405-1433 (1994):
"Huang was condemned to a particularly gruesome execution for high treason known as ling chi, or 'death by one thousand cuts.' Cuts were made on his chest, abdomen, arms, legs, and back, so that he very slowly bled to death over a period of time, perhaps as long as three days." (p. 71)
answers.com
Waarschuwing: Deze foto's kunnen schokkend zijn
Wat in die column staat: het gaat net zolang door tot de armen en benen er helemaal af zijn (en allang door de zwerfhonden zijn opgegeten terwijl het feest gewoon doorgaat).quote:Op donderdag 5 mei 2005 09:13 schreef BobRooney het volgende:
which small bits of skin or flesh were cut...ik was die plaatjes aan het bekijken, maar dat zijn echt geen small bits....ging bijna over me nek
met twee auto's kom je een heel eind.quote:Op zaterdag 23 april 2005 12:51 schreef Aventura het volgende:
Of vierendelen (is eigenlijk geen martelen, maar een straf): men werd aan beide enkels en polsen door middel van een touw verbonden aan trekvee. Rekt het niet, dan scheurt het wel..
[afbeelding]
waar gebeurt dit nog dan?quote:Op donderdag 5 mei 2005 10:53 schreef alwaysthebest het volgende:
OMG, en dat op de vroege ochtend.
Dat mensen zoiets kunnen doen eigenlijk...en dat het nu nog gebeurd...
* alwaysthebest laat zijn ontbijtje even staan.
Waar niet? Landen in Z-Amerika waar de regering geen vat op het leger heeft. Wat dacht je van het Midden Oosten, ik noemde net al Libanon, en Egypte maakt ook geen geheim van dat ze martelen tijdens verhoren.quote:
Argggh, dat lijkt me geen fijne manier om te gaan. Nu was dat de bedoeling er ook niet van. Maar jak. 't Is dus als het feite levend gekookt worden in de olie. Een soort van potentiële menselijke oliebol ofzo. Juk!quote:Op donderdag 5 mei 2005 16:35 schreef Maar-T het volgende:
[afbeelding]
weliswaar geen marteling en de foto vertelt ook niet veel
De ketelstraf.
Opgelegd aan valsemunters. Het vervalsen van geld was een misdrijf tegen de overheid, en daarmee hoogverraad. Daarom kreeg je hiervoor deze doodstraf. In de 15e eeuw veelvuldig in Nederland toegepast. Aan handen en voeten gebonden werd je in de kokende olie gegooid.
Zal ik je ff op een gang brengen?quote:Op woensdag 27 april 2005 15:01 schreef marcb1974 het volgende:
Auw wat een hoogst pijnlijke dingen komen er voorbij. Misschein kan ik nog wat inspiratie op doen voor de 'behandeling' van lastige collega's![]()
Weet er iemand nog wat over het vierendelen door middel van paarden?
Ik denk niet dat deze straf gruwelijk lang duurt. Als je een fikse ketel op 180 graden hebt zal de olie vrij vlug zijn weg vinden door mond, slokdarm, luchtpijp en ook via de ogen naar de hersenen.quote:Op donderdag 5 mei 2005 16:44 schreef Natalie het volgende:
[..]
Argggh, dat lijkt me geen fijne manier om te gaan. Nu was dat de bedoeling er ook niet van. Maar jak. 't Is dus als het feite levend gekookt worden in de olie. Een soort van potentiële menselijke oliebol ofzo. Juk!
geen renault vierendeel?quote:Op donderdag 5 mei 2005 16:48 schreef Maar-T het volgende:
[..]
Zal ik je ff op een gang brengen?![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |