Volgens mij zitten daar veel schuldigen vast, en gelukkig maar.quote:Op vrijdag 29 april 2005 13:09 schreef Sandstorm_81 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Wat de amerikanen daar doen is er toch ook wel over. Volgens mij zitten er veel onschuldige vast.
Ja ik benook altijd blij als ik na lowlands weer naar huis mag...quote:Op vrijdag 29 april 2005 11:05 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat doen ze oa. in Guatanamo Bay ook. Sleep Deprivation. Of mensen voor een hele lange periode, dagen achtereen, aan fel licht en irritante muziek blootstellen.
Guantanamo Biddinghuizen...quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja ik ben ook altijd blij als ik na Lowlands weer naar huis mag...
Ik heb er nog even op gezocht en het werd "Ling Chi" genoemd.quote:Op zaterdag 23 april 2005 13:19 schreef sigvard het volgende:
[..]
Column van Seborik gaat daarover:
http://frontpage.fok.nl/column/2347/1
Redelijk gruwelijk.
Er bestaan foto's van die genomen zouden zijn tijdens een executie in 1905.quote:
Death by a thousand cuts (Chinese: líng chí) was until 1905 a method of torture and execution in China, in which small bits of skin or flesh were cut from an individual over a period of days. Some victims were reportedly given doses of opium.
"'Death by a thousand cuts' - where small bits of flesh were carved away over a period of days- was sometimes used in ancient China."
Louise Levathes, When China Ruled the Seas: The Treasure Fleet of the Dragon Throne, 1405-1433 (1994):
"Huang was condemned to a particularly gruesome execution for high treason known as ling chi, or 'death by one thousand cuts.' Cuts were made on his chest, abdomen, arms, legs, and back, so that he very slowly bled to death over a period of time, perhaps as long as three days." (p. 71)
answers.com
Waarschuwing: Deze foto's kunnen schokkend zijn
Wat in die column staat: het gaat net zolang door tot de armen en benen er helemaal af zijn (en allang door de zwerfhonden zijn opgegeten terwijl het feest gewoon doorgaat).quote:Op donderdag 5 mei 2005 09:13 schreef BobRooney het volgende:
which small bits of skin or flesh were cut...ik was die plaatjes aan het bekijken, maar dat zijn echt geen small bits....ging bijna over me nek
met twee auto's kom je een heel eind.quote:Op zaterdag 23 april 2005 12:51 schreef Aventura het volgende:
Of vierendelen (is eigenlijk geen martelen, maar een straf): men werd aan beide enkels en polsen door middel van een touw verbonden aan trekvee. Rekt het niet, dan scheurt het wel..
[afbeelding]
waar gebeurt dit nog dan?quote:Op donderdag 5 mei 2005 10:53 schreef alwaysthebest het volgende:
OMG, en dat op de vroege ochtend.
Dat mensen zoiets kunnen doen eigenlijk...en dat het nu nog gebeurd...
* alwaysthebest laat zijn ontbijtje even staan.
Waar niet? Landen in Z-Amerika waar de regering geen vat op het leger heeft. Wat dacht je van het Midden Oosten, ik noemde net al Libanon, en Egypte maakt ook geen geheim van dat ze martelen tijdens verhoren.quote:
Argggh, dat lijkt me geen fijne manier om te gaan. Nu was dat de bedoeling er ook niet van. Maar jak. 't Is dus als het feite levend gekookt worden in de olie. Een soort van potentiële menselijke oliebol ofzo. Juk!quote:Op donderdag 5 mei 2005 16:35 schreef Maar-T het volgende:
[afbeelding]
weliswaar geen marteling en de foto vertelt ook niet veel
De ketelstraf.
Opgelegd aan valsemunters. Het vervalsen van geld was een misdrijf tegen de overheid, en daarmee hoogverraad. Daarom kreeg je hiervoor deze doodstraf. In de 15e eeuw veelvuldig in Nederland toegepast. Aan handen en voeten gebonden werd je in de kokende olie gegooid.
Zal ik je ff op een gang brengen?quote:Op woensdag 27 april 2005 15:01 schreef marcb1974 het volgende:
Auw wat een hoogst pijnlijke dingen komen er voorbij. Misschein kan ik nog wat inspiratie op doen voor de 'behandeling' van lastige collega's![]()
Weet er iemand nog wat over het vierendelen door middel van paarden?
Ik denk niet dat deze straf gruwelijk lang duurt. Als je een fikse ketel op 180 graden hebt zal de olie vrij vlug zijn weg vinden door mond, slokdarm, luchtpijp en ook via de ogen naar de hersenen.quote:Op donderdag 5 mei 2005 16:44 schreef Natalie het volgende:
[..]
Argggh, dat lijkt me geen fijne manier om te gaan. Nu was dat de bedoeling er ook niet van. Maar jak. 't Is dus als het feite levend gekookt worden in de olie. Een soort van potentiële menselijke oliebol ofzo. Juk!
geen renault vierendeel?quote:Op donderdag 5 mei 2005 16:48 schreef Maar-T het volgende:
[..]
Zal ik je ff op een gang brengen?![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb de Alto als afbeelding gekozen om aan te geven dat het soort auto niet veel uitmaakt (een kleine auto heeft voldoende koppel).quote:
quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:09 schreef Maar-T het volgende:
[..]
Ik heb de Alto als afbeelding gekozen om aan te geven dat het soort auto niet veel uitmaakt (een kleine auto heeft voldoende koppel).
elke auto heeft meer dan de 4 pk die ze vroeger nodig hadden dit gaat je met 2 brommer nog lukkenquote:Op donderdag 5 mei 2005 17:09 schreef Maar-T het volgende:
[..]
Ik heb de Alto als afbeelding gekozen om aan te geven dat het soort auto niet veel uitmaakt (een kleine auto heeft voldoende koppel).
Ik had een keer gelezen dat waterdruppels na een paar dagen ofzo je hoofd binnensijpelen, net als dat water rotsen binnen sijpelen na vele jaren (zoiets zeg maar).quote:Op maandag 9 mei 2005 20:47 schreef __Saviour__ het volgende:
Bij Mythbusters op Discovery Channel hebben ze de Chinese waterdruppel-marteling getest. In beperkte mate, natuurlijk. Het 'slachtoffer' kon op elk moment zeggen dat ermee gestopt moest worden.
Er werd maar een paar uur getest, maar het effect was al redelijk merkbaar.
Budgetvriendelijk martelenquote:Op donderdag 5 mei 2005 17:09 schreef Maar-T het volgende:
je schedel is een stuk minder hard dan steen. die druppel gaat gewoon dwars door je hersenen op een gegeven momentquote:Op maandag 9 mei 2005 21:36 schreef boempa het volgende:
[..]
Ik had een keer gelezen dat waterdruppels na een paar dagen ofzo je hoofd binnensijpelen, net als dat water rotsen binnen sijpelen na vele jaren (zoiets zeg maar).
Dat is dus het moment dat je opgelucht raakt omdat je weet dat je niet lang meer hebt te gaan met de marteling.
Ik vind jeuk ook erger dan pijn, vandaar dat ik met meer afschuw denk over deze martelmethode dan bijvoorbeeld over electro torture, hoewel die head vice toch wel extreem is.
Edit:
Wat ik dus had gelezen is dat de waterdruppel-martelmethode vooral door de indianen werd gebruikt, misschien hebben de chinezen het overgenomen?
Water slijt uiteindelijk de hardste rotsen weg, dus je schedel zal uiteindelijk ook wel volledig oplossen erdoor. Maar na een paar dagen al, lijkt me uitzonderlijk sterk.quote:Op maandag 9 mei 2005 21:36 schreef boempa het volgende:
Ik had een keer gelezen dat waterdruppels na een paar dagen ofzo je hoofd binnensijpelen, net als dat water rotsen binnen sijpelen na vele jaren (zoiets zeg maar).
De gekste dingen zijn gebruikt, dus jeuk opwekken mischien ook wel.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 15:56 schreef Forau_Diavolina het volgende:
TVP, jeuk lijkt mij vreselijk om mee gemarteld te worden, is dat ook gebruikt als methode toevallig?
Gatver! Heb je die zelf verzonnen?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:02 schreef Dagonet het volgende:
Men neme een drukcabine waar duikers bij kunnen komen van het te snel stijgen.
Slachtoffer erin en de druk opvoeren tot een gewenste diepte, 40 meter is genoeg. En dan naar 20 meter in een seconde. Dat herhalen zolang je wil, je slachtoffer houdt geen gewrichten meer over, net als z'n ogen en oren.
Staat in geuren en kleuren beschreven in "Without Remorse" van Tom Clancy.quote:
anders pak je zoutzuur dan gaat het wat snellerquote:Op dinsdag 10 mei 2005 16:03 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Water slijt uiteindelijk de hardste rotsen weg, dus je schedel zal uiteindelijk ook wel volledig oplossen erdoor. Maar na een paar dagen al, lijkt me uitzonderlijk sterk.
De marteling zit hem juist in een lichte, maar constante druk op de huid, waardoor je geen moment rust kriijgt.
jamaar het moet juist langzaamquote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
anders pak je zoutzuur dan gaat het wat sneller
Valt wel mee, zoutzuur is zwaar overrated.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
anders pak je zoutzuur dan gaat het wat sneller
En dus plaats je een tvp?quote:
nieuwschierigheid maakt de mens hequote:
Nee, meer een gevoel van: groot gelijk hebben die aliens, als ze de aarde ooit ontdekken en besluiten dat het menselijk ras niet waardig is om verder te bestaan.quote:Op woensdag 11 mei 2005 10:51 schreef Alicey het volgende:
Het is inderdaad een vorm van fascinatie denk ik, want echt een lekker gevoel krijg ik niet bij de meeste martelwerktuigen..
Op een paar zieke geesten na, denk ik niet dat je zomaar ineens een beul kunt zijn. Dat groeit. Hetzij doordat je in oorlogsellende terechtkomt, bijvoorbeeld familie is vermoord en jij de vijand echt HAAT. Hetzij doordat je zelf zo onder druk wordt gezet dat je wel "moet" (anders vermoorden ze jou). Ik denk dat in het laatste geval ook veel mensen overstag gaan, onder de redenatie: als ik het niet doe, doet een ander het wel.quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:36 schreef zoalshetis het volgende:
ik vraag me af of er iemand hier een beul zou kunnen zijn bij bijvoorbeeld het radbraken? ze moeten er toch zijn ergendwo.
in de middeleeuwen, waar gelukiig 90% wat hier staat over gaat, was beul een beroep met aanzien. en in sommige landen is het ook geen schande geloof ik. je moet wel über ziek zijn, dat wel.quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:41 schreef Gert het volgende:
[..]
Op een paar zieke geesten na, denk ik niet dat je zomaar ineens een beul kunt zijn. Dat groeit. Hetzij doordat je in oorlogsellende terechtkomt, bijvoorbeeld familie is vermoord en jij de vijand echt HAAT. Hetzij doordat je zelf zo onder druk wordt gezet dat je wel "moet" (anders vermoorden ze jou). Ik denk dat in het laatste geval ook veel mensen overstag gaan, onder de redenatie: als ik het niet doe, doet een ander het wel.
Maar ja.... de fascinatie zit er toch wel in bij velen.. die met een vreemd gevoel van opwinding dit topic lezen...
Klopt. Ik las een tijdje geleden een interview met iemand die onder handen genomen was omdat hij een flinke partij drugs zou hebben verdonkeremaand. Ze begonnen hem te martelen, maar aangezien hij het niet gedaan had en dus écht niet wist waar de drugs waren, en zij dit niet geloofden, werden de martelingen steeds heftiger. Op een gegeven moment brandden ze met een strijkbout een groot deel van de huid op zijn buik kapot, echt dat het er in draden bijhing. Daarna begonnen ze zo hard als ze konden met een broekriem op de wond te slaan.quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:39 schreef Natalie het volgende:
Wat ik al eerder zei: 't Moet bijna een bevrijding zijn om eigenlijk te sterven voor de mensen die destijds gemarteld werden.
Beschaving is een laagje lak wat maar 3 warme maaltijden dik is.quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:41 schreef Gert het volgende:
[..]
Op een paar zieke geesten na, denk ik niet dat je zomaar ineens een beul kunt zijn. Dat groeit. Hetzij doordat je in oorlogsellende terechtkomt, bijvoorbeeld familie is vermoord en jij de vijand echt HAAT. Hetzij doordat je zelf zo onder druk wordt gezet dat je wel "moet" (anders vermoorden ze jou). Ik denk dat in het laatste geval ook veel mensen overstag gaan, onder de redenatie: als ik het niet doe, doet een ander het wel.
Maar ja.... de fascinatie zit er toch wel in bij velen.. die met een vreemd gevoel van opwinding dit topic lezen...
Als het er op aankomt heel veel. In het uiterste geval zul je in shock terecht komen en krijg je niets meer mee van de pijn..quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:39 schreef Natalie het volgende:
Martelen is dan ook niet bedoeld om iemand zacht en pijnloos heen te laten gaan... Hoeveel pijn kan een mens verdragen, zeg?
Dat denk ik ook. Wetende dat dat uiteindelijk gaat gebeuren werkt ook denk ik verzachtend..quote:Wat ik al eerder zei: 't Moet bijna een bevrijding zijn om eigenlijk te sterven voor de mensen die destijds gemarteld werden.
Wat men wil horen inderdaad, en niet de informatie waar men iets aan heeft.quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:55 schreef LibertarianX het volgende:
Uiteindelijk praat iedereen, en vertellen alles wat men wil horen. Het is onzin om te denken dat het te weerstaan is.
Het gaat ook meestal niet om een bekentenis, maar om te checken feiten, waar wapens verstopt liggen, waar een volgende aanslag komt... etc etc.quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat men wil horen inderdaad, en niet de informatie waar men iets aan heeft.
hoe weet jij zeker dat hij wat weetquote:Op woensdag 11 mei 2005 15:01 schreef LibertarianX het volgende:
Stel je hebt een kopstuk van de Hamas in je verhoorkamer, en je weet dat er aanslagen komen op Café´s en bussen enzo, hoever ga je dan om ze te voorkomen door de informatie uit hem te krijgen`?
Afluisteren van telefoon gesprekken bv?quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:05 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
hoe weet jij zeker dat hij wat weet
Kan het me goed voorstellen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:48 schreef Gert het volgende:
Klopt. Ik las een tijdje geleden een interview met iemand die onder handen genomen was omdat hij een flinke partij drugs zou hebben verdonkeremaand. Ze begonnen hem te martelen, maar aangezien hij het niet gedaan had en dus écht niet wist waar de drugs waren, en zij dit niet geloofden, werden de martelingen steeds heftiger. Op een gegeven moment brandden ze met een strijkbout een groot deel van de huid op zijn buik kapot, echt dat het er in draden bijhing. Daarna begonnen ze zo hard als ze konden met een broekriem op de wond te slaan.
Dit gebeurde ergens in een flat, op vier hoog. De geïnterviewde verklaarde dat, als hij op dat moment ook maar even de kans had gehad, hij direct naar het balkon was gelopen om zich eraf te werpen. De pijn was zo ondraaglijk dat hij onmiddelijk voor de dood zou hebben gekozen.
O maar dat geloof ik ook wel, alleen in de middeleeuwen ed werd het te pas en te onpas gebruikt en dat vind ik niet kunnen. Of bij oorlog slachtoffers ofzoquote:Op woensdag 11 mei 2005 15:09 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Afluisteren van telefoon gesprekken bv?
Het is een voorbeeld. Men heeft dit in Israel gedaan (docu, we have way´s of making you talk, bbc 2 een paar weken terug) en heeft daar aanslagen mee voorkomen.
Waar het om gaat is dat het niet altijd zo zwart wit is dan dat we graag willen dat het zou zijn.
Moet je eens zien hoe mensen reageren als iemand wordt beschuldigt van kindermisbruik..quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:14 schreef Natalie het volgende:
[..]
Kan het me goed voorstellen.
En uiteindelijk praat iedereen. Denk dat iemand op zo'n moment ook vrijwel alles zou zeggen om maar geen pijn meer te hoeven lijden. Verklaringen die op zo'n manier verkregen zijn, zijn alles behalve betrouwbaar.
En als je dan een tijd later aan die mensen die de verwondingen toebrachten vraagt waarom ze het gedaan hebben, dan krijg je nog wel eens te horen: 'Ik wist zo zeker dat hij/zij het gedaan had.' Alsof ze daarmee het martelen van iemand goed proberen te praten... Pfffff.
Ziek word ik daarvan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |