Ik had een keer gelezen dat waterdruppels na een paar dagen ofzo je hoofd binnensijpelen, net als dat water rotsen binnen sijpelen na vele jaren (zoiets zeg maar).quote:Op maandag 9 mei 2005 20:47 schreef __Saviour__ het volgende:
Bij Mythbusters op Discovery Channel hebben ze de Chinese waterdruppel-marteling getest. In beperkte mate, natuurlijk. Het 'slachtoffer' kon op elk moment zeggen dat ermee gestopt moest worden.
Er werd maar een paar uur getest, maar het effect was al redelijk merkbaar.
Budgetvriendelijk martelenquote:Op donderdag 5 mei 2005 17:09 schreef Maar-T het volgende:
Ik heb de Alto als afbeelding gekozen om aan te geven dat het soort auto niet veel uitmaakt (een kleine auto heeft voldoende koppel).
je schedel is een stuk minder hard dan steen. die druppel gaat gewoon dwars door je hersenen op een gegeven momentquote:Op maandag 9 mei 2005 21:36 schreef boempa het volgende:
[..]
Ik had een keer gelezen dat waterdruppels na een paar dagen ofzo je hoofd binnensijpelen, net als dat water rotsen binnen sijpelen na vele jaren (zoiets zeg maar).
Dat is dus het moment dat je opgelucht raakt omdat je weet dat je niet lang meer hebt te gaan met de marteling.
Ik vind jeuk ook erger dan pijn, vandaar dat ik met meer afschuw denk over deze martelmethode dan bijvoorbeeld over electro torture, hoewel die head vice toch wel extreem is.
Edit:
Wat ik dus had gelezen is dat de waterdruppel-martelmethode vooral door de indianen werd gebruikt, misschien hebben de chinezen het overgenomen?
Water slijt uiteindelijk de hardste rotsen weg, dus je schedel zal uiteindelijk ook wel volledig oplossen erdoor. Maar na een paar dagen al, lijkt me uitzonderlijk sterk.quote:Op maandag 9 mei 2005 21:36 schreef boempa het volgende:
Ik had een keer gelezen dat waterdruppels na een paar dagen ofzo je hoofd binnensijpelen, net als dat water rotsen binnen sijpelen na vele jaren (zoiets zeg maar).
De gekste dingen zijn gebruikt, dus jeuk opwekken mischien ook wel.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 15:56 schreef Forau_Diavolina het volgende:
TVP, jeuk lijkt mij vreselijk om mee gemarteld te worden, is dat ook gebruikt als methode toevallig?
Gatver! Heb je die zelf verzonnen?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:02 schreef Dagonet het volgende:
Men neme een drukcabine waar duikers bij kunnen komen van het te snel stijgen.
Slachtoffer erin en de druk opvoeren tot een gewenste diepte, 40 meter is genoeg. En dan naar 20 meter in een seconde. Dat herhalen zolang je wil, je slachtoffer houdt geen gewrichten meer over, net als z'n ogen en oren.
Staat in geuren en kleuren beschreven in "Without Remorse" van Tom Clancy.quote:
anders pak je zoutzuur dan gaat het wat snellerquote:Op dinsdag 10 mei 2005 16:03 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Water slijt uiteindelijk de hardste rotsen weg, dus je schedel zal uiteindelijk ook wel volledig oplossen erdoor. Maar na een paar dagen al, lijkt me uitzonderlijk sterk.
De marteling zit hem juist in een lichte, maar constante druk op de huid, waardoor je geen moment rust kriijgt.
jamaar het moet juist langzaamquote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
anders pak je zoutzuur dan gaat het wat sneller
Valt wel mee, zoutzuur is zwaar overrated.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
anders pak je zoutzuur dan gaat het wat sneller
En dus plaats je een tvp?quote:
nieuwschierigheid maakt de mens hequote:
Nee, meer een gevoel van: groot gelijk hebben die aliens, als ze de aarde ooit ontdekken en besluiten dat het menselijk ras niet waardig is om verder te bestaan.quote:Op woensdag 11 mei 2005 10:51 schreef Alicey het volgende:
Het is inderdaad een vorm van fascinatie denk ik, want echt een lekker gevoel krijg ik niet bij de meeste martelwerktuigen..
Op een paar zieke geesten na, denk ik niet dat je zomaar ineens een beul kunt zijn. Dat groeit. Hetzij doordat je in oorlogsellende terechtkomt, bijvoorbeeld familie is vermoord en jij de vijand echt HAAT. Hetzij doordat je zelf zo onder druk wordt gezet dat je wel "moet" (anders vermoorden ze jou). Ik denk dat in het laatste geval ook veel mensen overstag gaan, onder de redenatie: als ik het niet doe, doet een ander het wel.quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:36 schreef zoalshetis het volgende:
ik vraag me af of er iemand hier een beul zou kunnen zijn bij bijvoorbeeld het radbraken? ze moeten er toch zijn ergendwo.
in de middeleeuwen, waar gelukiig 90% wat hier staat over gaat, was beul een beroep met aanzien. en in sommige landen is het ook geen schande geloof ik. je moet wel über ziek zijn, dat wel.quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:41 schreef Gert het volgende:
[..]
Op een paar zieke geesten na, denk ik niet dat je zomaar ineens een beul kunt zijn. Dat groeit. Hetzij doordat je in oorlogsellende terechtkomt, bijvoorbeeld familie is vermoord en jij de vijand echt HAAT. Hetzij doordat je zelf zo onder druk wordt gezet dat je wel "moet" (anders vermoorden ze jou). Ik denk dat in het laatste geval ook veel mensen overstag gaan, onder de redenatie: als ik het niet doe, doet een ander het wel.
Maar ja.... de fascinatie zit er toch wel in bij velen.. die met een vreemd gevoel van opwinding dit topic lezen...
Klopt. Ik las een tijdje geleden een interview met iemand die onder handen genomen was omdat hij een flinke partij drugs zou hebben verdonkeremaand. Ze begonnen hem te martelen, maar aangezien hij het niet gedaan had en dus écht niet wist waar de drugs waren, en zij dit niet geloofden, werden de martelingen steeds heftiger. Op een gegeven moment brandden ze met een strijkbout een groot deel van de huid op zijn buik kapot, echt dat het er in draden bijhing. Daarna begonnen ze zo hard als ze konden met een broekriem op de wond te slaan.quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:39 schreef Natalie het volgende:
Wat ik al eerder zei: 't Moet bijna een bevrijding zijn om eigenlijk te sterven voor de mensen die destijds gemarteld werden.
Beschaving is een laagje lak wat maar 3 warme maaltijden dik is.quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:41 schreef Gert het volgende:
[..]
Op een paar zieke geesten na, denk ik niet dat je zomaar ineens een beul kunt zijn. Dat groeit. Hetzij doordat je in oorlogsellende terechtkomt, bijvoorbeeld familie is vermoord en jij de vijand echt HAAT. Hetzij doordat je zelf zo onder druk wordt gezet dat je wel "moet" (anders vermoorden ze jou). Ik denk dat in het laatste geval ook veel mensen overstag gaan, onder de redenatie: als ik het niet doe, doet een ander het wel.
Maar ja.... de fascinatie zit er toch wel in bij velen.. die met een vreemd gevoel van opwinding dit topic lezen...
Als het er op aankomt heel veel. In het uiterste geval zul je in shock terecht komen en krijg je niets meer mee van de pijn..quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:39 schreef Natalie het volgende:
Martelen is dan ook niet bedoeld om iemand zacht en pijnloos heen te laten gaan... Hoeveel pijn kan een mens verdragen, zeg?
Dat denk ik ook. Wetende dat dat uiteindelijk gaat gebeuren werkt ook denk ik verzachtend..quote:Wat ik al eerder zei: 't Moet bijna een bevrijding zijn om eigenlijk te sterven voor de mensen die destijds gemarteld werden.
Wat men wil horen inderdaad, en niet de informatie waar men iets aan heeft.quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:55 schreef LibertarianX het volgende:
Uiteindelijk praat iedereen, en vertellen alles wat men wil horen. Het is onzin om te denken dat het te weerstaan is.
Het gaat ook meestal niet om een bekentenis, maar om te checken feiten, waar wapens verstopt liggen, waar een volgende aanslag komt... etc etc.quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat men wil horen inderdaad, en niet de informatie waar men iets aan heeft.
hoe weet jij zeker dat hij wat weetquote:Op woensdag 11 mei 2005 15:01 schreef LibertarianX het volgende:
Stel je hebt een kopstuk van de Hamas in je verhoorkamer, en je weet dat er aanslagen komen op Café´s en bussen enzo, hoever ga je dan om ze te voorkomen door de informatie uit hem te krijgen`?
Afluisteren van telefoon gesprekken bv?quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:05 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
hoe weet jij zeker dat hij wat weet
Kan het me goed voorstellen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:48 schreef Gert het volgende:
Klopt. Ik las een tijdje geleden een interview met iemand die onder handen genomen was omdat hij een flinke partij drugs zou hebben verdonkeremaand. Ze begonnen hem te martelen, maar aangezien hij het niet gedaan had en dus écht niet wist waar de drugs waren, en zij dit niet geloofden, werden de martelingen steeds heftiger. Op een gegeven moment brandden ze met een strijkbout een groot deel van de huid op zijn buik kapot, echt dat het er in draden bijhing. Daarna begonnen ze zo hard als ze konden met een broekriem op de wond te slaan.
Dit gebeurde ergens in een flat, op vier hoog. De geïnterviewde verklaarde dat, als hij op dat moment ook maar even de kans had gehad, hij direct naar het balkon was gelopen om zich eraf te werpen. De pijn was zo ondraaglijk dat hij onmiddelijk voor de dood zou hebben gekozen.
O maar dat geloof ik ook wel, alleen in de middeleeuwen ed werd het te pas en te onpas gebruikt en dat vind ik niet kunnen. Of bij oorlog slachtoffers ofzoquote:Op woensdag 11 mei 2005 15:09 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Afluisteren van telefoon gesprekken bv?
Het is een voorbeeld. Men heeft dit in Israel gedaan (docu, we have way´s of making you talk, bbc 2 een paar weken terug) en heeft daar aanslagen mee voorkomen.
Waar het om gaat is dat het niet altijd zo zwart wit is dan dat we graag willen dat het zou zijn.
Moet je eens zien hoe mensen reageren als iemand wordt beschuldigt van kindermisbruik..quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:14 schreef Natalie het volgende:
[..]
Kan het me goed voorstellen.
En uiteindelijk praat iedereen. Denk dat iemand op zo'n moment ook vrijwel alles zou zeggen om maar geen pijn meer te hoeven lijden. Verklaringen die op zo'n manier verkregen zijn, zijn alles behalve betrouwbaar.
En als je dan een tijd later aan die mensen die de verwondingen toebrachten vraagt waarom ze het gedaan hebben, dan krijg je nog wel eens te horen: 'Ik wist zo zeker dat hij/zij het gedaan had.' Alsof ze daarmee het martelen van iemand goed proberen te praten... Pfffff.
Ziek word ik daarvan.
dat had ik idd niet voorzien toen ik pedoposters van mijn buurman door de buurt heb opgehangen nadat ie mijn weedkwekerijtje door had gegeven aan de politie.quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:20 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Moet je eens zien hoe mensen reageren als iemand wordt beschuldigt van kindermisbruik..
Alleen de beschuldiging is voldoende voor een lynchmob..
ik heb het niet over die verdunde troep maar over 1 M dat schiet op en dat is een brandend gevoel wat niet weggaatquote:Op woensdag 11 mei 2005 08:50 schreef Forau_Diavolina het volgende:
[..]
Valt wel mee, zoutzuur is zwaar overrated.
Maar dan nog, dan zou je een dode gemartelde hebben zonder de informatie die je nodig hebt, lijkt mij zonde.
quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat had ik idd niet voorzien toen ik pedoposters van mijn buurman door de buurt heb opgehangen nadat ie mijn weedkwekerijtje door had gegeven aan de politie.
niks mis met een beetje modern martelen.quote:
Nou dat is mooi denk je dan. Een uitvinding om het leven aangenamer te maken, een goed gebit is wat waard tenslotte.quote:
Drill, dental: A device that dentists use to drill into teeth.
Primitive dental drills were used in the 18th and early 19th centuries. In 1868, American dentist George F. Green added power to the drill with a pneumatic version run by a pedal-powered bellows. In 1871, dentist James B. Morrison added pedal power to a bur drill. And in 1875, Dr. Green patented an electrified dental drill. This development revolutionized dentistry.
Dr. Green's pioneering electric drill used an electromagnetic motor. It worked well but was quite cumbersome. Just after the turn of the 20th century, most dentists' offices came to be wired for electricity. Plug-in electric drills were invented and became standard.
MedicineNet
quote:
in 1875, George F. Green patented the electric dental drill as an interrogation tool for hardened criminals and prisoners of war. It was later banned by the Geneva Conventions.
Today in History
He, getverquote:Op donderdag 12 mei 2005 08:45 schreef sexylexy het volgende:
en het Spaanse Paard? was volgens mij geen martelmethode maar best gruwelijk... werd je van een hoge plek op een houten paard gegleden als een glijbaan ofzo, en dat paard had een puntdak dat je in 2en ging.
wat voor saddist ben je danquote:Op donderdag 12 mei 2005 12:16 schreef Dynia het volgende:
Gisteren was iets op Discoverychannel over Elizabeth bathory...over martelen gesproken...totaal 650 slachtoffers. Ze wild graag in bloed van jonge meisjes badderen omdat haar huid dan jong bleef...
Andere martelingen:
- de Iron Maiden
-Een net iets te kleine doos om in te zitten of staan, en dan met allemaal punten aan de binnenkant
-Vingers afsnijden,
-Slachtoffer stukken vlees afbijten tot de dood volgt...
google maar eens op "Bloodcountess"
even een copy paste uit een verhaaltje:
"When back in the castle, each batch of young girls would be hung, alive and naked, upside-down by chains wrapped around their ankles. Their throats would be slit and all of their blood drained for Elizabeth's bath, to be taken while the heat of their young bodies still remained in the thickening and sticky crimson pool."
Zo dat is wel erg de dood verkiezen om van de martelingen af te zijnquote:Op woensdag 11 mei 2005 14:48 schreef Gert het volgende:
[..]
Dit gebeurde ergens in een flat, op vier hoog. De geïnterviewde verklaarde dat, als hij op dat moment ook maar even de kans had gehad, hij direct naar het balkon was gelopen om zich eraf te werpen. De pijn was zo ondraaglijk dat hij onmiddelijk voor de dood zou hebben gekozen.
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:35 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Een docent bij mij op de middelbare school kon altijd smakelijk vertellen over een bepaalde martelmethode.
Persoon werd vastgebonden en op zijn voeten werd veel zout gestrooid. Vervolgens zetten ze een stel geiten (of ander vee) bij de voeten neer die daar natuurlijk aan gaan likken (de zoute smaak schijnen ze erg erg lekker te vinden). Die beesten hebben een vreselijk ruwe tong dus je kan al enigszins raden wat het verolg van het verhaal is. De ruwe tong schraapte de voeten op een gegeven moment helemaal open, en er werd uiteraard nog meer zout gestrooid om die beesten maar te laten likken...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |