Ik heb een erg hoge pijngrens, en ben denk ik zelfs wel enigszins masochistisch te noemen, maar de voorbeelden die in dit topic worden aangedragen gaan echt waaaay beyond...quote:Op zaterdag 23 april 2005 19:05 schreef Fallacy het volgende:en ik hang al de huilie uit als ik me heb gesneden tijdens het uien oid schillen
Geen plaatje, maar kielhalen werd ook op zee wel gedaan, en dat was ook niet prettig - Mocht je het overleven.quote:Op zaterdag 23 april 2005 19:08 schreef DennisMoore het volgende:
[afbeelding]
Kat-met-negen-staarten, vooral gebruikt op zee.
Vergeleken met de rest van de martelwerktuigenquote:Op zaterdag 23 april 2005 19:08 schreef DennisMoore het volgende:
[afbeelding]
Kat-met-negen-staarten, vooral gebruikt op zee.
Is dat zo? Door de handen lijkt me waarschijnlijker, dan blijf je langer in leven. Want als je een pols vastnagelt kan de spijker toch een slagader raken? Dan is het gauw gebeurd.quote:Op zaterdag 23 april 2005 19:15 schreef Fallacy het volgende:
Ow ja, ik las net ergens dat bij kruisigen nagels door de handen worden geslagen.. maar dat is dus door de polsen..
Lekkerquote:Terwijl het slachtoffer zo lag werden soms legio andere martelingen uitgevoerd. Met gloeiende tangen werden tepels, tong, oren, neus en geslachtsorganen afgeknipt of getrokken. Voordat het slachtoffer uiteindeijk stierf werden de darmen via een opening in de buikwand op een wikkel gedraaid. Om de ziel dichter bij god te brengen werden er kruizen in het vlees van de veroordeelde gebrand
quote:Op zaterdag 23 april 2005 19:21 schreef Aventura het volgende:
[..]
Is dat zo? Door de handen lijkt me waarschijnlijker, dan blijf je langer in leven. Want als je een pols vastnagelt kan de spijker toch een slagader raken? Dan is het gauw gebeurd.
Bronquote:Terwijl Hem de spijkers door de polsen geslagen zijn en zijn doodsstrijd begint, spreekt Hij en zet Hij zo de hele situatie in een ander licht. Hij lijkt het te verliezen, als een Machteloze. Maar de mensen weten niet wat ze doen.
Bronquote:Waaraan stierf het beklagenswaardige slachtoffer tenslotte en wat was medisch gesproken de uiteindelijke doodsoorzaak? Dat is met zeer grote zekerheid te reconstrueren. De wonden in polsen en voeten waren niet levensgevaarlijk, evenmin als het geringe bloedverlies. Neen, de dood trad in door een heel ander mechanisme. Als men iemand aan de polsen ophangt, zakt het lichaam door de zwaartekracht naar beneden. Hierdoor komt er een grote spanning te staan op de spieren van de armen, de schouders en de borst. De ribben worden naar boven getrokken en op die wijze komt de borstkas in maximale inademingstoestand te staan. Het is dan erg moeilijk om uit te ademen en de veroordeelde begint het na plusminus 10 minuten zeer benauwd te krijgen. Hij is dan enigszins te vergelijken met een longpatiënt die een ernstige astma-aanval heeft. De zwaarbelaste arm-, schouder- en borstspieren, geraken in een uiterst pijnlijke kramptoestand. De spierstofwisseling wordt verhoogd, terwijl er door een belemmerde bloedcirculatie onvoldoende zuurstof voor beschikbaar is. Het resultaat is onder meer de produktie van grote hoeveelheden melkzuur, waardoor er tenslotte in het gehele lichaam een verzuringproces optreedt, dat in de medische wereld bekend staat als een "metabole acidose" (een door de stofwisseling veroorzaakte verzuring)
Toen ik nog op de basisschool zat was ik een keertje "ziek". Zodra mijn moeder naar haar werk was vertrokken nestelde ik me dus lekker achter de televisie. Er was 1 of andere vage korte film, de situatie was een beetje onduidelijk, maar gaandeweg het filmpje werd het duidelijk dat het dus net na een ernstig autoongeluk was. Je hoort iemand praten/denken. Die persoon kijkt om zich heen, allemaal met een camerapositie alsof die persoon dus op de grond ligt en je door haar ogen kijkt. Op een gegeven moment denkt ze "huuh daar ligt die en die! wat gek ze heeft mijn jasje aan! Dat had ik net nog aan! O mijn god ze heeft geen hoofd meer! Ieeeeh!" Zo gaat dat een paar minuten door, dan arriveren de hulpverleners en zie je 1 van die ambulancemensen op je afkomen(door de ogen van dat slachtoffer dus), ondertussen wordt die stem steeds vager, onsamenhangender, dan gooit de ambulancebroeder een laken erover heen. Dan wisselt het perspectief en zie je dat er alleen een hoofd onder dat laken ligt.quote:Op zaterdag 23 april 2005 09:49 schreef MrX1982 het volgende:
Wel bizar dat je dus nadat je hoofd afgehakt is het nog 10 seconden bewust meemaakt volgens de moderne medische wetenschap. Lijkt me een vreemde gewaarwording
Dan ga je toch weer denken aan die filmpjes van onze beste vrinden aan het midden oosten!quote:Op zaterdag 23 april 2005 19:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Toen ik nog op de basisschool zat was ik een keertje "ziek". Zodra mijn moeder naar haar werk was vertrokken nestelde ik me dus lekker achter de televisie. Er was 1 of andere vage korte film, de situatie was een beetje onduidelijk, maar gaandeweg het filmpje werd het duidelijk dat het dus net na een ernstig autoongeluk was. Je hoort iemand praten/denken. Die persoon kijkt om zich heen, allemaal met een camerapositie alsof die persoon dus op de grond ligt en je door haar ogen kijkt. Op een gegeven moment denkt ze "huuh daar ligt die en die! wat gek ze heeft mijn jasje aan! Dat had ik net nog aan! O mijn god ze heeft geen hoofd meer! Ieeeeh!" Zo gaat dat een paar minuten door, dan arriveren de hulpverleners en zie je 1 van die ambulancemensen op je afkomen(door de ogen van dat slachtoffer dus), ondertussen wordt die stem steeds vager, onsamenhangender, dan gooit de ambulancebroeder een laken erover heen. Dan wisselt het perspectief en zie je dat er alleen een hoofd onder dat laken ligt.
Ik krijg nog de kriebels als ik aan dat filmpje denk!
Maar goed dat is allemaal totaaaaaaaaaal offtopic. Mijn favouriete martelmethode is er een uit een artikel dat de Revu eens over dat onderwerp had. Sluit iemand op in een kamer met een laagje water op de vloer, geen bankjes of andere mogelijkheden om uit het water te komen.
"Now, we wait!"
Je bedoelt deze? (en dat is de minst erge foto die ik vond):quote:Op zaterdag 23 april 2005 19:38 schreef UFOtje het volgende:
[..]
Dan ga je toch weer denken aan die filmpjes van onze beste vrinden aan het midden oosten!![]()
Als ze je aan je handen vastspijkeren, is de kans te groot dat, door je lichaamsgewicht, de spijkers / nagels je handen uitscheuren. En dat is niet de bedoelingquote:Op zaterdag 23 april 2005 19:21 schreef Aventura het volgende:
Is dat zo? Door de handen lijkt me waarschijnlijker, dan blijf je langer in leven. Want als je een pols vastnagelt kan de spijker toch een slagader raken? Dan is het gauw gebeurd.
Door de handen. Het wordt ook nog ondersteund door touwen. (zie: The Passion of the Christ)quote:Op zaterdag 23 april 2005 19:48 schreef MaLo het volgende:
[..]
Als ze je aan je handen vastspijkeren, is de kans te groot dat, door je lichaamsgewicht, de spijkers / nagels je handen uitscheuren. En dat is niet de bedoeling.
Ja.. ook dat.quote:Op zaterdag 23 april 2005 19:47 schreef Aventura het volgende:
[..]
Je bedoelt deze? (en dat is de minst erge foto die ik vond):
[afbeelding]
Verbaast me niks. In "De Aanslag" van Harry Mulisch heeft die oud-verzetstrijder het ook over "een tuinslang in je kont proppen zodat je poep kotst".quote:Op zaterdag 23 april 2005 18:58 schreef evil_cupido het volgende:
Cool topic![]()
Liet de Gestapo niet via een slang cement in de darmen lopen van mensen of zoiets?
zie mijn post een stukje naar bovenquote:Op zaterdag 23 april 2005 19:54 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Door de handen. Het wordt ook nog ondersteund door touwen. (zie: The Passion of the Christ)
Maar goed ... ik ben er ook nog nooit bij geweest.
In ieder geval: Ik denk dat Aventura gelijk heeft. Als je het door de polsen doet is het vlug gedaan.
quote:Op zaterdag 23 april 2005 18:21 schreef DennisMoore het volgende:
Oja, over het hoofd gezien. Dacht dat het een ding was waar een complete arm in verdween, maar 't ding is nogal uitvergroot..
Dacht meer aan zoiets:
[afbeelding]
Trouwens, in een boek van Rien Poortvliet worden ook flink wat martelwerktuigen behandeld.
Waaronder een soort pyramide, waar een vrouw dan boven op de punt werd neergezet, met gewichten aan d'r voeten...
En ehm, andere beruchte doodstraf is het spietsen. Iemand met z'n rectum op een puntige stok plaatsen, en dan wachten tot ie heel langzaam (levend) naar beneden zakt.
Vlad the Impaler:
Ik ben Rooms-Katholiek opgevoed, en ik meen me toch zeker te herinneren dat Jezus naderhand in een verschijning aan de discipelen de wonden op zijn handen laat zien. (Niet dat ik zou zoveel geloof hecht aan bijbelteksten).quote:
Inderdaad, zoiets heb ik ook ooit gelezenquote:Op zaterdag 23 april 2005 19:59 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik ben Rooms-Katholiek opgevoed, en ik meen me toch zeker te herinneren dat Jezus naderhand in een verschijning aan de discipelen de wonden op zijn handen laat zien. (Niet dat ik zou zoveel geloof hecht aan bijbelteksten).
stigmataquote:Op zaterdag 23 april 2005 20:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar "stigmata" is toch het verschijnsel dat mensen ineens de wonden van jezus krijgen. Dat is toch ook altijd in de handpalmen?
Dan is het wel weer lekker schoon van binnen.quote:Op zaterdag 23 april 2005 19:57 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Verbaast me niks. In "De Aanslag" van Harry Mulisch heeft die oud-verzetstrijder het ook over "een tuinslang in je kont proppen zodat je poep kotst".
De romeinen nagelden mensen aan het kruis door ze door hun polsen te nagelen, als je mensen door hun handen spijkerd dan scheurt dat veel te makkelijk uit.quote:Op zaterdag 23 april 2005 19:21 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik heb wel eens iets over vrijwillige kruisinging op tv gezien, en dat ging gewoon door de handpalm.quote:Op zaterdag 23 april 2005 23:47 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
De romeinen nagelden mensen aan het kruis door ze door hun polsen te nagelen, als je mensen door hun handen spijkerd dan scheurt dat veel te makkelijk uit.
Volgens mij doen ze dat jaarlijks op de Filipijnen... Dacht ik...quote:Op zondag 24 april 2005 00:07 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Ik heb wel eens iets over vrijwillige kruisinging op tv gezien, en dat ging gewoon door de handpalm.
...
Ja, het is daar ook niet de bedoeling dat ze er blijven letsel aan overhouden.quote:Op zondag 24 april 2005 00:07 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Ik heb wel eens iets over vrijwillige kruisinging op tv gezien, en dat ging gewoon door de handpalm.
Geweldig topic trouwens.
Da's ook, naast de humanitaire aspecten, één van de redenen waarom we er, in de hedendaagse rechtspraak, vanaf zijn gestapt; je hebt er gewoonweg geen flikker aan.quote:Op zondag 24 april 2005 11:29 schreef LibertarianX het volgende:
Probleem met martelen is een beetje dat je mensen alles kan laten bekennen wat je wil, alles kan laten zeggen wat je wilt horen. Maar dat betekend niet dat die informatie klopt of dat die persoon het daadwerkelijk heeft gedaan.
Inderdaad, Amnesty International heeft er haar handen nog vol aan, het gebeurt overal nog dagelijks.quote:Op zondag 24 april 2005 11:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Martelen hoeft ook niet altijd om bekentenissen te gaan. Het is ook een leuk tijdverdriijf voor volledig doorgedraaide (kind) soldaatjes en een effectieve manier om een volk/bevolkingsgroep te breken.
Kijk maar de Congo, actueel, Irak, iets minder recent, en voormalig joegoslavie, enkele jaren geleden.
Dit topic heeft heel erg een "kijk es wat een boefjes vroeger" sfeer, maar tegenwoordig kunnen ze er ook wat van, terwijl de rest van de wereld in blissful ignorance leeft.
Zelfs GB in de jaren 70. En daar diende het wel informatiegaring.quote:Op zondag 24 april 2005 11:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Martelen hoeft ook niet altijd om bekentenissen te gaan. Het is ook een leuk tijdverdriijf voor volledig doorgedraaide (kind) soldaatjes en een effectieve manier om een volk/bevolkingsgroep te breken.
Kijk maar de Congo, actueel, Irak, iets minder recent, en voormalig joegoslavie, enkele jaren geleden.
Dit topic heeft heel erg een "kijk es wat een boefjes vroeger" sfeer, maar tegenwoordig kunnen ze er ook wat van, terwijl de rest van de wereld in blissful ignorance leeft.
Watervergiftiging. Iets waar je ook van kan sterven.quote:Op zaterdag 23 april 2005 19:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het kan verstikking zijn doordat er water in de longen komt, maar ook dat celwanden breken doordat het bloed te weinig gemineraliseerd meer is.
zelde als je puur water drinkt is ook dodelijk heeft een te lage osmotische waarde zodat het zo`n beetje alle mineralen/eiwitten uit je cellen zuigtquote:Op maandag 25 april 2005 19:25 schreef DeHeldjes het volgende:
[..]
Watervergiftiging. Iets waar je ook van kan sterven.
http://www.hidrodoe.be/waterexpertoud05.html
Oké, bedankt voor de link! Mijn geheugen is weer opgefrist, dat was inderdaad de oorzaak van overlijden.quote:Op maandag 25 april 2005 19:25 schreef DeHeldjes het volgende:
Watervergiftiging. Iets waar je ook van kan sterven.
http://www.hidrodoe.be/waterexpertoud05.html
Brrr, van alleen de gedachte al krijg ik koude rillingen... en dan maakt het niet uit hoe heet die pook isquote:Op maandag 25 april 2005 22:57 schreef B_BOY het volgende:
nagels uittrekken ook altijd leuk,
verder de hete poken en knuppels.
touw om polsen en enkels. men neme vier paarden ieder aan 1 touw. en met de zweep over die paarden heen.quote:Op woensdag 27 april 2005 15:01 schreef marcb1974 het volgende:
Auw wat een hoogst pijnlijke dingen komen er voorbij. Misschein kan ik nog wat inspiratie op doen voor de 'behandeling' van lastige collega's![]()
Weet er iemand nog wat over het vierendelen door middel van paarden?
zeer effectiefquote:Op donderdag 28 april 2005 13:16 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Wat men ook deed enkele eeuwen geleden: Men sluit iemand op in een kamer en men bindt deze vast op een bed (zonder matras welteverstaan). Naast het bed zet men water en een lekkere maaltijd. Wedden dat je na enkele dagen gaat spreken.
quote:A corpse in the movie is found suspended from the ceiling of Lecter's cell, arrayed in what is known as a "blood eagle", which was a method of torture and execution in ancient Scandinavia. It involved the removing the skin of a man's back, crushing his ribs, then removing the lungs through the back. The lungs would then be arranged about the shoulders or arms to make them appear as wings.
tantaluskwellingquote:
Ai ai ai, maar ik geloof wel dat het helpt. Zeker als je er langere tijd naar hebt moeten kijken en er maar niet aan kan komenquote:Op donderdag 28 april 2005 13:16 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Wat men ook deed enkele eeuwen geleden: Men sluit iemand op in een kamer en men bindt deze vast op een bed (zonder matras welteverstaan). Naast het bed zet men water en een lekkere maaltijd. Wedden dat je na enkele dagen gaat spreken.
Maar als ze het TE lang laten staan, dan werkt het juist weer niet!quote:Op donderdag 28 april 2005 17:44 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ai ai ai, maar ik geloof wel dat het helpt. Zeker als je er langere tijd naar hebt moeten kijken en er maar niet aan kan komen
Martelen gaat niet over pijn doen per sé. Er zijn meer onaangename zaken als pijn alleen.quote:Op donderdag 28 april 2005 16:07 schreef sexylexy het volgende:
doet dat laatste echt zo'n pijn?
Dat doen ze oa. in Guatanamo Bay ook. Sleep Deprivation. Of mensen voor een hele lange periode, dagen achtereen, aan fel licht en irritante muziek blootstellen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 10:54 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Zoals al eens beschreven in dit topic is iemand wakker houden iets dat ze nog steeds gebruiken. Stel je voor niet mogen slapen. 2 nachten zou nog wel lukken, maar langer toch niet!
Deze prenten (waarschijnlijk ten tijde van de post-Middeleeuwse Renaissance) geven toch slechts, behalve misschien die laatste, executies weer?quote:Op vrijdag 29 april 2005 11:00 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Nog een paar afbeeldingen:
[afbeelding]
A witch burn her!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De laatste foto is niet echt duidelijk, maar het gaat om een heksenproces en ze zijn precies iets met de ogen aan het doen!
Volgens mij was dat Geena Davis. Film was vorige week nog op sbs6, ben alleen de titel ff kwijtquote:Op zaterdag 23 april 2005 19:08 schreef Aventura het volgende:
Of dat rad, wel bekend uit de videoclip 'Wild Boys' van Duran Duran. Iemand wordt vastgebonden aan een rad, dat half boven water uitsteekt. Het rad kan in elke gewenste positie stilgezet worden, zodat de gevangende steeds bijna verdrinkt. Meen me ook een film te herinneren waarin Kim Basinger dit ondergaat. Maarja, daar lette ik onwillekeurig meer op haar doorschijnend witte shirt
De eerste en tweede zijn executies.quote:Op vrijdag 29 april 2005 11:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Deze prenten (waarschijnlijk ten tijde van de post-Middeleeuwse Renaissance) geven toch slechts, behalve misschien die laatste, executies weer?
quote:Op vrijdag 29 april 2005 11:05 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat doen ze oa. in Guatanamo Bay ook. Sleep Deprivation. Of mensen voor een hele lange periode, dagen achtereen, aan fel licht en irritante muziek blootstellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |