abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26458347
Pfff, gewoon niet voor te stellen hoeveel pijn sommige mensen hebben moeten doorstaan.
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
  zaterdag 23 april 2005 @ 19:05:05 #77
119285 Fallacy
Look closer
pi_26458413
en ik hang al de huilie uit als ik me heb gesneden tijdens het uien oid schillen
ik ben de basis voor een gezonde ruzie
  zaterdag 23 april 2005 @ 19:06:20 #78
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26458440
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:05 schreef Fallacy het volgende:
en ik hang al de huilie uit als ik me heb gesneden tijdens het uien oid schillen
Ik heb een erg hoge pijngrens, en ben denk ik zelfs wel enigszins masochistisch te noemen, maar de voorbeelden die in dit topic worden aangedragen gaan echt waaaay beyond...
pi_26458473

Kat-met-negen-staarten, vooral gebruikt op zee.
  zaterdag 23 april 2005 @ 19:08:53 #80
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26458485
Of dat rad, wel bekend uit de videoclip 'Wild Boys' van Duran Duran. Iemand wordt vastgebonden aan een rad, dat half boven water uitsteekt. Het rad kan in elke gewenste positie stilgezet worden, zodat de gevangende steeds bijna verdrinkt. Meen me ook een film te herinneren waarin Kim Basinger dit ondergaat. Maarja, daar lette ik onwillekeurig meer op haar doorschijnend witte shirt
  zaterdag 23 april 2005 @ 19:09:18 #81
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26458493
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:08 schreef DennisMoore het volgende:
[afbeelding]

Geen plaatje, maar kielhalen werd ook op zee wel gedaan, en dat was ook niet prettig - Mocht je het overleven.
pi_26458503
Volgens mij kwam Jezus er nog aardig goed vanaf!
pi_26458616
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:08 schreef DennisMoore het volgende:
[afbeelding]

Vergeleken met de rest van de martelwerktuigen in dit topic, is dit mischien nog niet eens zo heel erg.
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 23 april 2005 @ 19:15:24 #84
119285 Fallacy
Look closer
pi_26458623
Ow ja, ik las net ergens dat bij kruisigen nagels door de handen worden geslagen.. maar dat is dus door de polsen..
ik ben de basis voor een gezonde ruzie
  zaterdag 23 april 2005 @ 19:21:22 #85
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26458750
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:15 schreef Fallacy het volgende:
Ow ja, ik las net ergens dat bij kruisigen nagels door de handen worden geslagen.. maar dat is dus door de polsen..
Is dat zo? Door de handen lijkt me waarschijnlijker, dan blijf je langer in leven. Want als je een pols vastnagelt kan de spijker toch een slagader raken? Dan is het gauw gebeurd.
  zaterdag 23 april 2005 @ 19:21:39 #86
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26458754
quote:
Terwijl het slachtoffer zo lag werden soms legio andere martelingen uitgevoerd. Met gloeiende tangen werden tepels, tong, oren, neus en geslachtsorganen afgeknipt of getrokken. Voordat het slachtoffer uiteindeijk stierf werden de darmen via een opening in de buikwand op een wikkel gedraaid. Om de ziel dichter bij god te brengen werden er kruizen in het vlees van de veroordeelde gebrand
Lekker
Are you nuts??
  Donald Duck held zaterdag 23 april 2005 @ 19:25:16 #87
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_26458824
Slaapmartelen. Ook weer iets van de chinezen. Het slachtoffer wordt zodra hij in slaap gaat vallen weer wakker gemaakt.
De effecten ervan lijken sterk op de waterdruppelmethode, het slachtoffer wordt totaal krankzinning.

Nog zoiets wat de geest sterk aantast: voor langere tijd alle zintuigen blokkeren

Gevangene in Guantanamo Bay. Hij draagt oorbeschermers, een verduisterde bril, masker voor de mond en dikke handschoenen, waardoor hij compleet is afgesloten van de buitenwereld.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_26458910
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:21 schreef Aventura het volgende:

[..]

Is dat zo? Door de handen lijkt me waarschijnlijker, dan blijf je langer in leven. Want als je een pols vastnagelt kan de spijker toch een slagader raken? Dan is het gauw gebeurd.
quote:
Terwijl Hem de spijkers door de polsen geslagen zijn en zijn doodsstrijd begint, spreekt Hij en zet Hij zo de hele situatie in een ander licht. Hij lijkt het te verliezen, als een Machteloze. Maar de mensen weten niet wat ze doen.
Bron
quote:
Waaraan stierf het beklagenswaardige slachtoffer tenslotte en wat was medisch gesproken de uiteindelijke doodsoorzaak? Dat is met zeer grote zekerheid te reconstrueren. De wonden in polsen en voeten waren niet levensgevaarlijk, evenmin als het geringe bloedverlies. Neen, de dood trad in door een heel ander mechanisme. Als men iemand aan de polsen ophangt, zakt het lichaam door de zwaartekracht naar beneden. Hierdoor komt er een grote spanning te staan op de spieren van de armen, de schouders en de borst. De ribben worden naar boven getrokken en op die wijze komt de borstkas in maximale inademingstoestand te staan. Het is dan erg moeilijk om uit te ademen en de veroordeelde begint het na plusminus 10 minuten zeer benauwd te krijgen. Hij is dan enigszins te vergelijken met een longpatiënt die een ernstige astma-aanval heeft. De zwaarbelaste arm-, schouder- en borstspieren, geraken in een uiterst pijnlijke kramptoestand. De spierstofwisseling wordt verhoogd, terwijl er door een belemmerde bloedcirculatie onvoldoende zuurstof voor beschikbaar is. Het resultaat is onder meer de produktie van grote hoeveelheden melkzuur, waardoor er tenslotte in het gehele lichaam een verzuringproces optreedt, dat in de medische wereld bekend staat als een "metabole acidose" (een door de stofwisseling veroorzaakte verzuring)
Bron

Tevens TVP
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_26458992
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 09:49 schreef MrX1982 het volgende:

Wel bizar dat je dus nadat je hoofd afgehakt is het nog 10 seconden bewust meemaakt volgens de moderne medische wetenschap. Lijkt me een vreemde gewaarwording
Toen ik nog op de basisschool zat was ik een keertje "ziek". Zodra mijn moeder naar haar werk was vertrokken nestelde ik me dus lekker achter de televisie. Er was 1 of andere vage korte film, de situatie was een beetje onduidelijk, maar gaandeweg het filmpje werd het duidelijk dat het dus net na een ernstig autoongeluk was. Je hoort iemand praten/denken. Die persoon kijkt om zich heen, allemaal met een camerapositie alsof die persoon dus op de grond ligt en je door haar ogen kijkt. Op een gegeven moment denkt ze "huuh daar ligt die en die! wat gek ze heeft mijn jasje aan! Dat had ik net nog aan! O mijn god ze heeft geen hoofd meer! Ieeeeh!" Zo gaat dat een paar minuten door, dan arriveren de hulpverleners en zie je 1 van die ambulancemensen op je afkomen(door de ogen van dat slachtoffer dus), ondertussen wordt die stem steeds vager, onsamenhangender, dan gooit de ambulancebroeder een laken erover heen. Dan wisselt het perspectief en zie je dat er alleen een hoofd onder dat laken ligt.

Ik krijg nog de kriebels als ik aan dat filmpje denk!

Maar goed dat is allemaal totaaaaaaaaaal offtopic. Mijn favouriete martelmethode is er een uit een artikel dat de Revu eens over dat onderwerp had. Sluit iemand op in een kamer met een laagje water op de vloer, geen bankjes of andere mogelijkheden om uit het water te komen.

"Now, we wait!"
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_26459093
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:33 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Toen ik nog op de basisschool zat was ik een keertje "ziek". Zodra mijn moeder naar haar werk was vertrokken nestelde ik me dus lekker achter de televisie. Er was 1 of andere vage korte film, de situatie was een beetje onduidelijk, maar gaandeweg het filmpje werd het duidelijk dat het dus net na een ernstig autoongeluk was. Je hoort iemand praten/denken. Die persoon kijkt om zich heen, allemaal met een camerapositie alsof die persoon dus op de grond ligt en je door haar ogen kijkt. Op een gegeven moment denkt ze "huuh daar ligt die en die! wat gek ze heeft mijn jasje aan! Dat had ik net nog aan! O mijn god ze heeft geen hoofd meer! Ieeeeh!" Zo gaat dat een paar minuten door, dan arriveren de hulpverleners en zie je 1 van die ambulancemensen op je afkomen(door de ogen van dat slachtoffer dus), ondertussen wordt die stem steeds vager, onsamenhangender, dan gooit de ambulancebroeder een laken erover heen. Dan wisselt het perspectief en zie je dat er alleen een hoofd onder dat laken ligt.

Ik krijg nog de kriebels als ik aan dat filmpje denk!

Maar goed dat is allemaal totaaaaaaaaaal offtopic. Mijn favouriete martelmethode is er een uit een artikel dat de Revu eens over dat onderwerp had. Sluit iemand op in een kamer met een laagje water op de vloer, geen bankjes of andere mogelijkheden om uit het water te komen.

"Now, we wait!"
Dan ga je toch weer denken aan die filmpjes van onze beste vrinden aan het midden oosten!
  zaterdag 23 april 2005 @ 19:47:12 #91
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26459290
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:38 schreef UFOtje het volgende:

[..]

Dan ga je toch weer denken aan die filmpjes van onze beste vrinden aan het midden oosten!
Je bedoelt deze? (en dat is de minst erge foto die ik vond):

zaterdag 23 april 2005 @ 19:48:59 #92
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_26459325
quote:
Als ze je aan je handen vastspijkeren, is de kans te groot dat, door je lichaamsgewicht, de spijkers / nagels je handen uitscheuren. En dat is niet de bedoeling .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zaterdag 23 april 2005 @ 19:54:11 #93
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_26459431
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:48 schreef MaLo het volgende:

[..]

Als ze je aan je handen vastspijkeren, is de kans te groot dat, door je lichaamsgewicht, de spijkers / nagels je handen uitscheuren. En dat is niet de bedoeling .
Door de handen. Het wordt ook nog ondersteund door touwen. (zie: The Passion of the Christ)

Maar goed ... ik ben er ook nog nooit bij geweest.

In ieder geval: Ik denk dat Aventura gelijk heeft. Als je het door de polsen doet is het vlug gedaan.
pi_26459440
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:47 schreef Aventura het volgende:

[..]

Je bedoelt deze? (en dat is de minst erge foto die ik vond):

[afbeelding]
Ja.. ook dat.

Maar ik doelde eigenlijk meer op het "hoofd afhak" verhaal.
10 sec doorleven, nadat die gekken je kop eraf hebben "gesneden"?
pi_26459495
-topic
  zaterdag 23 april 2005 @ 19:57:12 #96
95998 -DailaLama-
pi_26459507
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 18:58 schreef evil_cupido het volgende:
Cool topic

Liet de Gestapo niet via een slang cement in de darmen lopen van mensen of zoiets?
Verbaast me niks. In "De Aanslag" van Harry Mulisch heeft die oud-verzetstrijder het ook over "een tuinslang in je kont proppen zodat je poep kotst".
pi_26459515
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:54 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Door de handen. Het wordt ook nog ondersteund door touwen. (zie: The Passion of the Christ)

Maar goed ... ik ben er ook nog nooit bij geweest.

In ieder geval: Ik denk dat Aventura gelijk heeft. Als je het door de polsen doet is het vlug gedaan.
zie mijn post een stukje naar boven
  zaterdag 23 april 2005 @ 19:59:03 #98
95998 -DailaLama-
pi_26459538
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 18:21 schreef DennisMoore het volgende:
Oja, over het hoofd gezien. Dacht dat het een ding was waar een complete arm in verdween, maar 't ding is nogal uitvergroot. .

Dacht meer aan zoiets:

[afbeelding]

Trouwens, in een boek van Rien Poortvliet worden ook flink wat martelwerktuigen behandeld.
Waaronder een soort pyramide, waar een vrouw dan boven op de punt werd neergezet, met gewichten aan d'r voeten...

En ehm, andere beruchte doodstraf is het spietsen. Iemand met z'n rectum op een puntige stok plaatsen, en dan wachten tot ie heel langzaam (levend) naar beneden zakt.

Vlad the Impaler:

Vlad eet rustig z'n lunch op bij z'n gevangenen.
  zaterdag 23 april 2005 @ 19:59:32 #99
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26459547
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:29 schreef Janetje het volgende:

[..]

[..]

Bron
[..]

Bron

Tevens TVP
Ik ben Rooms-Katholiek opgevoed, en ik meen me toch zeker te herinneren dat Jezus naderhand in een verschijning aan de discipelen de wonden op zijn handen laat zien. (Niet dat ik zou zoveel geloof hecht aan bijbelteksten).
pi_26459660
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:59 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik ben Rooms-Katholiek opgevoed, en ik meen me toch zeker te herinneren dat Jezus naderhand in een verschijning aan de discipelen de wonden op zijn handen laat zien. (Niet dat ik zou zoveel geloof hecht aan bijbelteksten).
Inderdaad, zoiets heb ik ook ooit gelezen ...

Maar laatst zag ik in een docu op discovery, dat het een veelvoorkomend misverstand was dat mensen aan hun handen werden opgehangen. De handen zouden te snel uitscheurden. Vandaar dat ze de polsen namen. Het gebeurde trouwens ook zelden of nooit dat de ader geraakt werd, was dat wel zo dan werd het bloeden enigszinds gestelpt door de 'pin' in de pols.

Maar goed, wat is er waar? Ik weet het niet, ik was er niet bij...
pi_26459707
Maar "stigmata" is toch het verschijnsel dat mensen ineens de wonden van jezus krijgen. Dat is toch ook altijd in de handpalmen?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:08:33 #102
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_26459741
De vuilnisman zijn dochter vond ik wel spectaculair. Dat was een metalen tuigje waar je met handen en voeten in gebonden werd. Daarna was het een kwestie van wachten op de kramp.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_26459827
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 20:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar "stigmata" is toch het verschijnsel dat mensen ineens de wonden van jezus krijgen. Dat is toch ook altijd in de handpalmen?
stigmata

Maar ja.. ik weet het ook niet natuurlijk
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:18:52 #104
102721 Mr.Bankzitter
Waar is berenbotje gebleven??
pi_26459934
Volgens mijn deden ze vroeger bij dieven dat ze een trechter in de mond deden en dat ze dan vloeibaar goud in gooten. Na een tijdje sneden natuurlijk het goud er weer uit
Hij is niet hier, hij is niet daar, .....
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:19:50 #105
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_26459947
Er zijn natuurlijk veel meer mensen dan Jezus gekruisigd en wellicht werd het grootste deel aan de polsen genageld.
Misschien werd Jezus wel toevallig aan zijn handen gekruisigd?

Ik heb ook weleens gelezen dat bij sommige kruisigingen men een steunplankje onder de voeten maakte. Dan duurde het allemaal wat langer...
Ik ga ff kijken of ik een bron kan vinden.

Edit:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kruisiging
zegt in ieder geval hetgeen ik ook gelezen heb.

Ze hebben het over het optrekken van de benen, maar noemen niet het steunplankje. Daarnaast zeggen ze ook wat over het nagelen aan de polsen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:56:00 #106
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_26461795
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:57 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Verbaast me niks. In "De Aanslag" van Harry Mulisch heeft die oud-verzetstrijder het ook over "een tuinslang in je kont proppen zodat je poep kotst".
Dan is het wel weer lekker schoon van binnen.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_26464146
quote:

[..]

De romeinen nagelden mensen aan het kruis door ze door hun polsen te nagelen, als je mensen door hun handen spijkerd dan scheurt dat veel te makkelijk uit.
pi_26464563
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 23:47 schreef LibertarianX het volgende:

[..]

De romeinen nagelden mensen aan het kruis door ze door hun polsen te nagelen, als je mensen door hun handen spijkerd dan scheurt dat veel te makkelijk uit.
Ik heb wel eens iets over vrijwillige kruisinging op tv gezien, en dat ging gewoon door de handpalm.

Geweldig topic trouwens.
  zondag 24 april 2005 @ 10:45:55 #109
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_26469045
quote:
Op zondag 24 april 2005 00:07 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Ik heb wel eens iets over vrijwillige kruisinging op tv gezien, en dat ging gewoon door de handpalm.
...
Volgens mij doen ze dat jaarlijks op de Filipijnen... Dacht ik...
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_26469165
quote:
Op zondag 24 april 2005 00:07 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Geweldig topic trouwens.
Ja, het is daar ook niet de bedoeling dat ze er blijven letsel aan overhouden.
  zondag 24 april 2005 @ 11:24:49 #111
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26469634
Een keer een docu gezien op Discovery over de spaanse inquisitie.
Een methode om een bekentenis los te krijgen was, met water zorgen dat een lang stuk touw ver wordt doorgeslikt zodat het touw helemaal tot in de maag zit. En de beul rukte het touw in een keer er uit.
Are you nuts??
pi_26469719
Probleem met martelen is een beetje dat je mensen alles kan laten bekennen wat je wil, alles kan laten zeggen wat je wilt horen. Maar dat betekend niet dat die informatie klopt of dat die persoon het daadwerkelijk heeft gedaan.
pi_26469866
quote:
Op zondag 24 april 2005 11:29 schreef LibertarianX het volgende:
Probleem met martelen is een beetje dat je mensen alles kan laten bekennen wat je wil, alles kan laten zeggen wat je wilt horen. Maar dat betekend niet dat die informatie klopt of dat die persoon het daadwerkelijk heeft gedaan.
Da's ook, naast de humanitaire aspecten, één van de redenen waarom we er, in de hedendaagse rechtspraak, vanaf zijn gestapt; je hebt er gewoonweg geen flikker aan.
pi_26470107
Martelen hoeft ook niet altijd om bekentenissen te gaan. Het is ook een leuk tijdverdriijf voor volledig doorgedraaide (kind) soldaatjes en een effectieve manier om een volk/bevolkingsgroep te breken.

Kijk maar de Congo, actueel, Irak, iets minder recent, en voormalig joegoslavie, enkele jaren geleden.

Dit topic heeft heel erg een "kijk es wat een boefjes vroeger" sfeer, maar tegenwoordig kunnen ze er ook wat van, terwijl de rest van de wereld in blissful ignorance leeft.
  zondag 24 april 2005 @ 12:13:51 #115
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26470586
quote:
Op zondag 24 april 2005 11:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Martelen hoeft ook niet altijd om bekentenissen te gaan. Het is ook een leuk tijdverdriijf voor volledig doorgedraaide (kind) soldaatjes en een effectieve manier om een volk/bevolkingsgroep te breken.

Kijk maar de Congo, actueel, Irak, iets minder recent, en voormalig joegoslavie, enkele jaren geleden.

Dit topic heeft heel erg een "kijk es wat een boefjes vroeger" sfeer, maar tegenwoordig kunnen ze er ook wat van, terwijl de rest van de wereld in blissful ignorance leeft.
Inderdaad, Amnesty International heeft er haar handen nog vol aan, het gebeurt overal nog dagelijks.
Eergisteren in de serie "Lost' kwam ook een leuke voorbij: met scherp afgesneden bamboestokjes onder de nagels steken. Auwww..
pi_26470673
quote:
Op zondag 24 april 2005 11:48 schreef DancingPhoebe het volgende:

Zelfs GB in de jaren 70. En daar diende het wel informatiegaring.
Maar dat martelen nog steeds gebeurt klopt. Volgens de Israelier in "we have ways of making you talk" ontkomen de westerse landen er ook niet aan in de strijd tegen het terrorisme. Israel heeft tot voor kort ook tamelijk zware, maar streng gecontroleerde ondervragingsmethoden gebruikt.
Er word in allerlei derde en tweede wereld landen ook flink mensen gemarteld gewoon voor de lol, of om angst te zaaien. Echter, het is gebleken dat het martelen van dissidenten nu juist het verzet tegen de machthebber een echte basis geeft.
Als in Nederland regelmatig iemand met een semtex vest een school, kroeg of kerk binnen zou lopen en vele doden te betreuren zouden zijn, en men geen idee heeft wie of wat er achter zitten, dan moet ik nog zien hoe lang het duurt voor de verhoormethoden ook hier "wat zwaarder worden".
  maandag 25 april 2005 @ 18:40:45 #117
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26502264

Voor als we ooit een inbrekers treffen, volgens mijn vader
Ja ja, volgens mij wil ie gewoon duimpjes kwellen

Oh, en de sleutel is zoek.
(Un)masking for the greater good.
pi_26502698
Ik lees hier veel over de spaanse inquisitie, ik stam af van iemand die gevlucht is voor de spaanse inquisitie dus gelukkig is het hem niet overkomen
  maandag 25 april 2005 @ 19:19:10 #119
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_26502989
ehm der is ooit op discovery geweest geloof ik of je iemand kon kruisigen aan zijn handen. en er kwam uit dat je een steuntje nodig had voor je voeten geloof ik. omdat anders je handen gewoon scheurden. maarre wie weet meer?

tevens tvp
Remlof is een Spellings Nsb'er
  maandag 25 april 2005 @ 19:25:25 #120
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_26503110
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het kan verstikking zijn doordat er water in de longen komt, maar ook dat celwanden breken doordat het bloed te weinig gemineraliseerd meer is.
Watervergiftiging. Iets waar je ook van kan sterven.
http://www.hidrodoe.be/waterexpertoud05.html
Eigenlijk wel...maar eigenlijk ook weer niet...
pi_26503621
Bij mij in de klas zit iemand die in het martelmuseum in londen is geweest, ik zou er ook weleens willen kijken.
pi_26505890
quote:
Op maandag 25 april 2005 19:25 schreef DeHeldjes het volgende:

[..]

zelde als je puur water drinkt is ook dodelijk heeft een te lage osmotische waarde zodat het zo`n beetje alle mineralen/eiwitten uit je cellen zuigt
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 25 april 2005 @ 22:57:03 #123
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_26507646
nagels uittrekken ook altijd leuk,
verder de hete poken en knuppels.
  dinsdag 26 april 2005 @ 09:45:28 #124
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_26513702
quote:
Op maandag 25 april 2005 19:25 schreef DeHeldjes het volgende:
Oké, bedankt voor de link! Mijn geheugen is weer opgefrist, dat was inderdaad de oorzaak van overlijden.
  woensdag 27 april 2005 @ 12:50:05 #125
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26542420
quote:
Op maandag 25 april 2005 22:57 schreef B_BOY het volgende:
nagels uittrekken ook altijd leuk,
verder de hete poken en knuppels.
Brrr, van alleen de gedachte al krijg ik koude rillingen... en dan maakt het niet uit hoe heet die pook is
  woensdag 27 april 2005 @ 13:58:09 #126
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26544125
Ik las ooit dat ze in sommige landen iemand naakt op een ijsblok (of koude plaat) zetten hetgeen na een tijdje tot ondaagelijke pijnen zou lijden. Verder 'voordeel' was dan dat het weinig sporen nalaat voor organisaties als Amnesty. Nu weet ik dus niet of het een idee van de auteur was of op echtheid is gebaseerd.

Je hebt ook nog de death by a thousand cuts
Verder is hier een heel rijtje te vinden verderop op de pagina
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  woensdag 27 april 2005 @ 14:42:46 #127
88233 Steve
Still the best.
pi_26545339
Heel lang iemand doorkietelen kan ook heeeel vervelend worden.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  woensdag 27 april 2005 @ 15:01:46 #128
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_26545832
Auw wat een hoogst pijnlijke dingen komen er voorbij. Misschein kan ik nog wat inspiratie op doen voor de 'behandeling' van lastige collega's

Weet er iemand nog wat over het vierendelen door middel van paarden?
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  woensdag 27 april 2005 @ 15:42:15 #129
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_26545946
quote:
Op woensdag 27 april 2005 15:01 schreef marcb1974 het volgende:
Auw wat een hoogst pijnlijke dingen komen er voorbij. Misschein kan ik nog wat inspiratie op doen voor de 'behandeling' van lastige collega's

Weet er iemand nog wat over het vierendelen door middel van paarden?
touw om polsen en enkels. men neme vier paarden ieder aan 1 touw. en met de zweep over die paarden heen.
makkelijk? NEE
humaan? NEE
pijnlijk? Ja
effectief? Ja
Nadeel, je moet oplette dat je die paarden niet in 1keer te hard trekken dan hou je niets over en dan is de lol er ook snel af.
pi_26568205
Ook martelen de Russen er vrolijk op los in Tsjetsjenië.

Nog 1 van enkele eeuwen geleden.

Het is lente en men klopt enkele paaltjes in de grond. Men legt de persoon op de grond en maakt deze vast aan handen en voeten. Vervolgens strijkt men de persoon in met honing of een andere zoetigheid.

Na enkele minuten komen de eerste insecten, nog een tijdje later komen de bijen. Na enkele uren sterf je ofwel van al de insectenbeten. Of je blijft gewoon liggen en sterft de hongerdood.
pi_26568263
Wat men ook deed enkele eeuwen geleden: Men sluit iemand op in een kamer en men bindt deze vast op een bed (zonder matras welteverstaan). Naast het bed zet men water en een lekkere maaltijd. Wedden dat je na enkele dagen gaat spreken.
  donderdag 28 april 2005 @ 13:19:22 #132
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_26568367
quote:
Op donderdag 28 april 2005 13:16 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Wat men ook deed enkele eeuwen geleden: Men sluit iemand op in een kamer en men bindt deze vast op een bed (zonder matras welteverstaan). Naast het bed zet men water en een lekkere maaltijd. Wedden dat je na enkele dagen gaat spreken.
zeer effectief
de bewakers hebben er ook nog plezier van
als je haast hebt duurt het te lang
laat weinig sporen achter.
pi_26570475
hahaha tantanuskwelling
  donderdag 28 april 2005 @ 14:51:11 #134
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_26570686

Schrik niet, het is niet echt. Het komt uit de film: 'the silence of the lambs'
quote:
A corpse in the movie is found suspended from the ceiling of Lecter's cell, arrayed in what is known as a "blood eagle", which was a method of torture and execution in ancient Scandinavia. It involved the removing the skin of a man's back, crushing his ribs, then removing the lungs through the back. The lungs would then be arranged about the shoulders or arms to make them appear as wings.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  donderdag 28 april 2005 @ 14:54:08 #135
88233 Steve
Still the best.
pi_26570758
quote:
Op donderdag 28 april 2005 14:42 schreef sexylexy het volgende:
hahaha tantanuskwelling
tantaluskwelling

tan·ta·lus·kwel·ling (de ~ (v.))
1 kwelling waarbij men het begeerde in de onmiddellijke nabijheid ziet en het toch niet kan krijgen
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_26570775
ik vind het niet eens zo'n luguber plaatje.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Doodstraf staan nog wat doodstraf en martelmethodes.
pi_26571366
Iemand zijn lul uit zijn broek hangen en een kalfje op hem loslaten, die denkt, ETEN, en zuigt alsof hij aan de uier hangt.
Iemand zijn voeten natmaken en met zout insmeren en een geit het eraf laten likken.
pi_26572731
doet dat laatste echt zo'n pijn?
  donderdag 28 april 2005 @ 17:44:53 #139
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26575251
quote:
Op donderdag 28 april 2005 13:16 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Ai ai ai, maar ik geloof wel dat het helpt. Zeker als je er langere tijd naar hebt moeten kijken en er maar niet aan kan komen
pi_26575509
quote:
Op donderdag 28 april 2005 17:44 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ai ai ai, maar ik geloof wel dat het helpt. Zeker als je er langere tijd naar hebt moeten kijken en er maar niet aan kan komen
Maar als ze het TE lang laten staan, dan werkt het juist weer niet!
Rot eten!
pi_26575588
quote:
Op donderdag 28 april 2005 16:07 schreef sexylexy het volgende:
doet dat laatste echt zo'n pijn?
Martelen gaat niet over pijn doen per sé. Er zijn meer onaangename zaken als pijn alleen.
  donderdag 28 april 2005 @ 18:16:55 #142
64781 bonke
pipo koeie
pi_26576048
leuke topic
ik heb wel eens gehoord dat alles wat je maar kan verzinnen ( hoe ziek ook ) wel eens is gebeurt
dus bv iemand zijn eigen ogen op laten eten
of het lijf insmeren met een of ander zuur zodat de huid helemaal wegbrand
ps : denk dat ik mijn roeping ben misgelopen
pies on joe toe
pi_26591664
Zoals al eens beschreven in dit topic is iemand wakker houden iets dat ze nog steeds gebruiken. Stel je voor niet mogen slapen. 2 nachten zou nog wel lukken, maar langer toch niet!
pi_26591807
Nog een paar afbeeldingen:

A witch burn her!

De laatste foto is niet echt duidelijk, maar het gaat om een heksenproces en ze zijn precies iets met de ogen aan het doen!
  † In Memoriam † vrijdag 29 april 2005 @ 11:05:26 #145
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26591961
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 10:54 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Zoals al eens beschreven in dit topic is iemand wakker houden iets dat ze nog steeds gebruiken. Stel je voor niet mogen slapen. 2 nachten zou nog wel lukken, maar langer toch niet!
Dat doen ze oa. in Guatanamo Bay ook. Sleep Deprivation. Of mensen voor een hele lange periode, dagen achtereen, aan fel licht en irritante muziek blootstellen.
pi_26592185
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:00 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Nog een paar afbeeldingen:

[afbeelding]
A witch burn her!
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De laatste foto is niet echt duidelijk, maar het gaat om een heksenproces en ze zijn precies iets met de ogen aan het doen!
Deze prenten (waarschijnlijk ten tijde van de post-Middeleeuwse Renaissance) geven toch slechts, behalve misschien die laatste, executies weer?
  vrijdag 29 april 2005 @ 12:06:29 #147
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26593685
Lijkt me idd ook een ware martelgang. Aan een galg en dan breekt je nek niet, daardoor je daar bungelt en langzaam stikt
  vrijdag 29 april 2005 @ 12:08:41 #148
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_26593739
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:08 schreef Aventura het volgende:
Of dat rad, wel bekend uit de videoclip 'Wild Boys' van Duran Duran. Iemand wordt vastgebonden aan een rad, dat half boven water uitsteekt. Het rad kan in elke gewenste positie stilgezet worden, zodat de gevangende steeds bijna verdrinkt. Meen me ook een film te herinneren waarin Kim Basinger dit ondergaat. Maarja, daar lette ik onwillekeurig meer op haar doorschijnend witte shirt
Volgens mij was dat Geena Davis. Film was vorige week nog op sbs6, ben alleen de titel ff kwijt
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_26595183
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Deze prenten (waarschijnlijk ten tijde van de post-Middeleeuwse Renaissance) geven toch slechts, behalve misschien die laatste, executies weer?
De eerste en tweede zijn executies.

De derde is denk ik een proces aan gezien ze met haar handen is vastgemaakt en op enkele centimeters van de grond bungelt.
pi_26595251
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:05 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat doen ze oa. in Guatanamo Bay ook. Sleep Deprivation. Of mensen voor een hele lange periode, dagen achtereen, aan fel licht en irritante muziek blootstellen.

Wat de amerikanen daar doen is er toch ook wel over. Volgens mij zitten er veel onschuldige vast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')